Milyen játékot csinálnál?

Started by Ramiz, 2005-12-22, 11:06:21

Previous topic - Next topic

Lt. Simoan Blarke

hm. 2D, és mégis 4-6 player egy idõben? :3x3: enyhén kaotikusnak tûnik :3x3:
In Raid_0 the zero stands for how many files you are going to get back if something goes wrong.

"It's easy to kill someone. Just forget the taste of sugar." - Monster

Relunx

QuoteOriginally Posted by blarke
hm. 2D, és mégis 4-6 player egy idõben?  enyhén kaotikusnak tûnik
Nem az! Látnád csak a Guilty Gear Isuka-t!
Elõzõhétvégén 4x-en toltuk egyszerre és egymást ütöttük...2x-en bill-en + 2x-en ps2-es joy-al...(egy átalakító segítségével ami PC-re lehet kapcsolni)
És volt benne 1x vs 5x CPU mód is...

Relunx

Dreamcleaver

#62
Quote from: Relunx- rengetek titkot beletennék, s gondolnék az igazán fanatikus játékosokra is, hogy pl csak akkor hozhatod be ezt a karkatert ha 5x végigviszed  a játékot continue nélkül legnehezebb fokozaton
 Relunx

Pont ezt a mentalitást utálom a konzolos gámákban. Milyen dolog már, hogy mondjuk két ember megveszi ugyanazt a játékot ugyanannyiért, de az egyik, mivel jobb játékos többet kap, mert õ ki tudja nyitni a szupertitkos dolgokat.
Plána nem titkosítanék így extra karkateraket, ruhákat, pályákat. Legyen benne titkos, hogy legyen izgalom, de könnyû legyen õket kinyitni. Nem ilyen hülyeségek, hogy öld meg a fõellenséget extra hard fokon csak alsó ütéssel, életvesztés nélkül 30 másodperc alatt.
Mellesleg az a baj a 2D-s veekedõs játékokkal, hogy túl pörgösek és csak a kombókra építenek. Gyakorlatilag segg kell hozzájuk nem ész. Ezért jobb egy-két 3D verekedõs gáma, pl a Soul Calibur sorozat. Ott is vannak kombók, de a 3D miatt több a taktikai lehetõség.

"But there's no sense crying
over every mistake
You just keep on trying
till you run out of cake"
- GLaDOS

Lt. Simoan Blarke

Quote from: DreamcleaverPont ezt a mentalitást utálom a konzolos gámákban. Milyen dolog már, hogy mondjuk két ember megveszi ugyanazt a játékot ugyanannyiért, de az egyik, mivel jobb játékos többet kap, mert õ ki tudja nyitni a szupertitkos dolgokat.
Plána nem titkosítanék így extra karkateraket, ruhákat, pályákat. Legyen benne titkos, hogy legyen izgalom, de könnyû legyen õket kinyitni. Nem ilyen hülyeségek, hogy öld meg a fõellenséget extra hard fokon csak alsó ütéssel, életvesztés nélkül 30 másodperc alatt.
evvel csak az a bibi, hogy elõbb-utóbb minden kombó nyilvánosságra kerül, és akit érdekel. az 5 perc utánajárással simán mindent feloldhat, játéktudástól jóformán függetlenül. kell pár extra, amihez ilyen brutális követelményeket kell teljesíteni - imo.

(én maradok az RPG-tervezésnél :D)
In Raid_0 the zero stands for how many files you are going to get back if something goes wrong.

"It's easy to kill someone. Just forget the taste of sugar." - Monster

Member

Teljesen egyértelmû. Bunyós és a létezõ összes fontosabb animekarakterrel lehet oszatni az észt, karakterenként kb. 8 kombóval. (Jelenleg egy Xelloss vs. Envy-n dolgozom :rolleyes: )

Lt. Simoan Blarke

Quote from: MemberTeljesen egyértelmû. Bunyós és a létezõ összes fontosabb animekarakterrel lehet oszatni az észt, karakterenként kb. 8 kombóval. (Jelenleg egy Xelloss vs. Envy-n dolgozom :rolleyes: )
hova durvul a világ... és minden animés bunyós játékot akar. azt hittem, hogy ez csak a Genshinkenben eljátszott túlzás, hogy az otakuk ilyenekkel játszanak (és hentai játékokkal). ÉN AKKOR IS RPGT FOGOK CSINÁLNI! (csak sikerüljön végre kiderítenem, hogy az Infinity engine most végeredményben elérhetõ-e ingyenesen :3x3: )
In Raid_0 the zero stands for how many files you are going to get back if something goes wrong.

"It's easy to kill someone. Just forget the taste of sugar." - Monster

Member

Ha kész lesz, szóljál ám! :) Az Infinity nem az, amely a Lionheart alatt ketyeg?

L.Mole

Quote from: DreamcleaverPont ezt a mentalitást utálom a konzolos gámákban. Milyen dolog már, hogy mondjuk két ember megveszi ugyanazt a játékot ugyanannyiért, de az egyik, mivel jobb játékos többet kap, mert õ ki tudja nyitni a szupertitkos dolgokat.

Ezt hívják szvsz kihívásnak, "jobb játékos" ugyanis nincsen, csak gyakorlottabb, és ha valaki megvásárol (ismétlem MEGVÁSÁROL) egy játékot azt nyílván azzal a céllal teszi (figyelembe véve a játékok/stílusok széles kínálatát), hogy az adott játékban kamatoztatja megszerzett képességeit, illetve megpróbál felnõni a játék nyújtotta lehetõségekhez. Engem pl. sokkal jobban kiborít hogyha vérem/verítékem jutalma mindössze egy CONGRATULATIONS képernyõ.

Dreamcleaver

Infinity a régi Bioware játékok motorja assze. BG 1-2, IWD 1-2.

"But there's no sense crying
over every mistake
You just keep on trying
till you run out of cake"
- GLaDOS

Member

Egy régi Gémsztáros Lionheart cikkbõl ugrott be, hogy ott vkik megszerezték az Infinity jogait és már megint ezzel az õsrégi cuccal írtak játékot... Természetesen tévedhetek. Megnézni nem fogom, tiltja a jelenlegi vallásom. :)

Aephidon

Quote from: blarkeÉN AKKOR IS RPGT FOGOK CSINÁLNI! (csak sikerüljön végre kiderítenem, hogy az Infinity engine most végeredményben elérhetõ-e ingyenesen :3x3: )

Arra az Infinity engine-re gondolsz, ami a BG, IWD meg társaiban van? Akkor asszem az alábbi linknek örülni fogsz. A sourceforge ezt írja róla: "This Game Engine is a port of the original Infinity Engine (the one of Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape: Torment, etc...) to Linux/Unix, MacOs X and Windows with some enhancements."

http://gemrb.sourceforge.net/

Egyébként én egy szupi 3d-s DnD3-as rpg-t csinálnék -- végülis a szabályrendszer alapjait már leprogramoztam otthon unalmamban... Bár most sarokba van téve, majd ha van kedvem, újra elôveszem :_piszka:
Reggel ránéztem a cigisdobozra és megláttam a feliratot: a dohányzás halált okozhat! Halált megvetô bátorsággal gyújtottam rá!

,,Their wives are raped upon their dead children"
Deathspell Omega - Sacrilegious Terror

Lt. Simoan Blarke

Quote from: MemberAz Infinity nem az, amely a Lionheart alatt ketyeg?
Lionheart alatt nem Infinity van, hanem egy 3D-rendereléssel megtámogatott 2D-s tájengine... Infinity BG 1-2, IWD 1-2, Planescape Torment alatt megy.

Aephidon: :merci:, majd megnézem.
szabályrendszernek DnD3at nem használnék, mert a DnD3 jogvédett. d20-at sem, mert ellenzem. van nekem saját D6D6 rendszerû rendszerem. 3D meg nem kötelezõ - a legjobb RPGket (Planescape Torment, BG2) eddig még 3D-s csoda nem verte le (NWN, KotOR és társaira gondolok).
In Raid_0 the zero stands for how many files you are going to get back if something goes wrong.

"It's easy to kill someone. Just forget the taste of sugar." - Monster

Aephidon

Quote from: blarkeszabályrendszernek DnD3at nem használnék, mert a DnD3 jogvédett.

Most mondhatom azt, hogy igazából ez a "kis" apróság hidegen hagy? :D
Reggel ránéztem a cigisdobozra és megláttam a feliratot: a dohányzás halált okozhat! Halált megvetô bátorsággal gyújtottam rá!

,,Their wives are raped upon their dead children"
Deathspell Omega - Sacrilegious Terror

Lt. Simoan Blarke

Quote from: AephidonMost mondhatom azt, hogy igazából ez a "kis" apróság hidegen hagy? :D
ha én játékot csinálok, valószínûleg célom, hogy mások is játszhassanak vele - márpedig ha jogvédett dolgokkal van telepakolva, akkor elég hamar lefejezik a terjesztését.
In Raid_0 the zero stands for how many files you are going to get back if something goes wrong.

"It's easy to kill someone. Just forget the taste of sugar." - Monster

Aephidon

Quote from: blarkeha én játékot csinálok, valószínûleg célom, hogy mások is játszhassanak vele - márpedig ha jogvédett dolgokkal van telepakolva, akkor elég hamar lefejezik a terjesztését.

Ez igaz, de nekem ez inkább programozói kihívás, mintsem jogi kérdés, hogy lehet-e, vagy sem. Megaztán... Ismervén magamat, sok víz fog a Dunán lefolyni, mire lesz belôle valami -- lehet, hogy addigra totál megcsömörlök a Dnd-tôl.
Reggel ránéztem a cigisdobozra és megláttam a feliratot: a dohányzás halált okozhat! Halált megvetô bátorsággal gyújtottam rá!

,,Their wives are raped upon their dead children"
Deathspell Omega - Sacrilegious Terror

Lt. Simoan Blarke

Quote from: AephidonEz igaz, de nekem ez inkább programozói kihívás, mintsem jogi kérdés, hogy lehet-e, vagy sem. Megaztán... Ismervén magamat, sok víz fog a Dunán lefolyni, mire lesz belôle valami -- lehet, hogy addigra totál megcsömörlök a Dnd-tôl.
hát ha sikerül rájönnöm, hogy ezt a cuccot hogy kell használni, 2-3 hónapig napi 6 órát fogom tolni, az meg egy beta release-hez elég:D
In Raid_0 the zero stands for how many files you are going to get back if something goes wrong.

"It's easy to kill someone. Just forget the taste of sugar." - Monster

Aephidon

Quote from: blarkehát ha sikerül rájönnöm, hogy ezt a cuccot hogy kell használni, 2-3 hónapig napi 6 órát fogom tolni, az meg egy beta release-hez elég:D

Majd este én is megnézem, mert most itt a cégnél nem szerencsés ilyesmivel bíbelôdni. Egyébként, ahogy nézem, Python-t használ -- ami igazából nem is olyan nehéz programnyelv, egy délután alatt meg lehet tanulni (nekem sikerült).
Reggel ránéztem a cigisdobozra és megláttam a feliratot: a dohányzás halált okozhat! Halált megvetô bátorsággal gyújtottam rá!

,,Their wives are raped upon their dead children"
Deathspell Omega - Sacrilegious Terror

Lt. Simoan Blarke

Quote from: AephidonMajd este én is megnézem, mert most itt a cégnél nem szerencsés ilyesmivel bíbelôdni. Egyébként, ahogy nézem, Python-t használ -- ami igazából nem is olyan nehéz programnyelv, egy délután alatt meg lehet tanulni (nekem sikerült).
látom én is. mondjuk a readme az csak unixos használatról ír :\ de talán majd rájövök :D
In Raid_0 the zero stands for how many files you are going to get back if something goes wrong.

"It's easy to kill someone. Just forget the taste of sugar." - Monster

Aephidon

Quote from: blarkelátom én is. mondjuk a readme az csak unixos használatról ír :\ de talán majd rájövök :D

Na, rájöttem, mi benne a turpisság. Nincsenek hozzá semmilyen eszközök, amivel egy világot lehet felépíteni! A grafikus motort, szabályrendszert, AI-t, stb. mind neked kell megcsinálnod! ^.^

Ehhez még rájön a -- szerintem -- eléggé UNIX/Linux orientált doksi, Win32-rõl szó sincs bennük. Grrr... Talán a fórumukon van némi információ róluk.
Reggel ránéztem a cigisdobozra és megláttam a feliratot: a dohányzás halált okozhat! Halált megvetô bátorsággal gyújtottam rá!

,,Their wives are raped upon their dead children"
Deathspell Omega - Sacrilegious Terror

Ramiz

Oké, akkor csináljatok animés bunyós rpg-t, amolyan Oni-szerût, csak sok rpg elemmel! :D
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Lt. Simoan Blarke

Quote from: AephidonNa, rájöttem, mi benne a turpisság. Nincsenek hozzá semmilyen eszközök, amivel egy világot lehet felépíteni! A grafikus motort, szabályrendszert, AI-t, stb. mind neked kell megcsinálnod! ^.^

Ehhez még rájön a -- szerintem -- eléggé UNIX/Linux orientált doksi, Win32-rõl szó sincs bennük. Grrr... Talán a fórumukon van némi információ róluk.
erre én is rájöttem közben. mondjuk egy képet beolvastatni nem egy nehéz dolog, meg arra ráhúzni határokat meg referenciákat... de én tuti, hogy láttam valahol Infinity "adventure builder"-t, amiben úgy lehetett szerkeszteni, mint a BG2ben konzolosan...

Ramiz: nem tudom, hogy látod-e, de õk
1. 2D-s
2. XvsY mortalkombat-szerû
dolgot akarnak :3x3:
In Raid_0 the zero stands for how many files you are going to get back if something goes wrong.

"It's easy to kill someone. Just forget the taste of sugar." - Monster

Relunx

A másikfajta game amit csinálnék, az egy RPG-Kaland (blarke, ugyis erõsen kétségbefogja vonni az RPG mivoltát), szal íme:
A Game:
 - Hasonló megjelenítés mint a Septerra Core
 - Hosszú történet, de nagoyn hosszú (2-3 hónap mire végignyomod)
 - Fejtõrõk, minél nehezebbeket, hogy legyen rajtuk gondolkodni
 - Tárgyak kombinálása egymással, helyszínnek és NPC-kel is
- Fejlesztés, szint, + fegyverek tuningolása
- NAGYON FONTOS: Ellenfelek láthatóak a képernyõn...személy személyem utálja a FF-hez hasonló megyek s egyszer csak bejön egy ellenfél, miközben egy fejtörõ közepén vagyok...
- sok-sok videóbejátszás, átvezetõ videók
- többfajta befejezés, vagyis min 3-4 kellene végignyomnod a játékot hogy mindenet lássál (szavatosság)
- rengeteg kari
- kemény fõellenségek, + 2-3 extra brutál-kemény-állat fõellenség
- rengeteg melléküldetés

Egyenlõre most csak ennyi jut eszembe...

Relunx

Rounin

Quote from: RelunxA másikfajta game amit csinálnék, az egy RPG-Kaland (blarke, ugyis erõsen kétségbefogja vonni az RPG mivoltát), szal íme:
A Game:
 - Hasonló megjelenítés mint a Septerra Core
 - Hosszú történet, de nagoyn hosszú (2-3 hónap mire végignyomod)
 - Fejtõrõk, minél nehezebbeket, hogy legyen rajtuk gondolkodni
 - Tárgyak kombinálása egymással, helyszínnek és NPC-kel is
- Fejlesztés, szint, + fegyverek tuningolása
- NAGYON FONTOS: Ellenfelek láthatóak a képernyõn...személy személyem utálja a FF-hez hasonló megyek s egyszer csak bejön egy ellenfél, miközben egy fejtörõ közepén vagyok...
- sok-sok videóbejátszás, átvezetõ videók
- többfajta befejezés, vagyis min 3-4 kellene végignyomnod a játékot hogy mindenet lássál (szavatosság)
- rengeteg kari
- kemény fõellenségek, + 2-3 extra brutál-kemény-állat fõellenség
- rengeteg melléküldetés

Egyenlõre most csak ennyi jut eszembe...

Relunx

Játsz a Chrono Trigger-el ;>

Lt. Simoan Blarke

Relunx: én ehhez 3 dolgot hozzácsapnék:D
1. normális harcrendszer, és minél kevesebb harc, inkább dialógusokon és küldetések többféle megoldására helyezett hangsúly (ellenfelek többségét lehessen másmilyen megoldásokkal "elintézni", pl. lopakodás, vagy megberhelni védelmi lövegeket, hogy azok elintézzék a melót)
2. fejtörõket mellékküldetésekbe szorítani, vagy opcionális megoldásokat mellésúvasztani.
3. baromisok beszélgetési opció, ki lehessen játszani a karaktert, a csapattagok cseszegessék egymást, "lélegezzen" a világ. á la KotOR / BG2.
In Raid_0 the zero stands for how many files you are going to get back if something goes wrong.

"It's easy to kill someone. Just forget the taste of sugar." - Monster

Relunx

Megvolt, végig is vittem, a Chrono Cross-t is...
Söt játszottam már Kingdom Hearts-al is, Alundra, Breath of Fire...

Relunx

L.Mole

Érdekes, hogy ha az eszményi játékról beszélünk akkor mindenkinek egy virtuális valóság  közeli dolog ugrik be, ahol borzalmasan széles a cselekvési lehetõségek skálája, és az AI szinte mindenre képes reagálni.
Ezzel nem is lenne semmi baj csak sajnos a gyakorlat általában kiábrándító. Jól mutatja ezt a keleti és a nyugati eRPéGék (az online játék term. más kategória) közti kontraszt ahol az elõbbi rettentõen összetett történettel, és rengeteg hangulati elemmel operál ami gyakran nyomja el teljesen a szabadság illúzióját, míg az utóbbinál a szabadságérzet kiteljesítése végett leginkább pont ezek az erények hígulnak fel.
Persze ott van pl. a Shenmue két része ami pozitív példaként szolgálhat, de ahhoz olyan apparátus kellett amibe a SEGA bele is rokkant. Vagy említhetjük a GTA, illetve a Farenheit c. alkotásokat melyek abszolút szabadságot nyújtanak egészen addig míg a játékos nem kíván kilépni a ráruházott szerepbõl.
Jómagam is szívesen élnék át egy olyan játékot, ahol tobzódhatok az abszolút szabadság érzésében, de ha fenti két példa közül kéne választani, akkor én inkább a japánok által is forszírozott "interaktív kalandregény" mellett tenném le a voksomat. Annál is inkább, mert ebben az esetben nem kell feltétlenül egy konvencionálisabb vonalat követnem a játék egyéb megnyilvánulásainak tekintetében, hanem egy akár egészen mûvészi képet is létrehozhatok pl. a látvány, vagy a zene terén, hiszen ebben az esetben nem a játékos csinálja magának a kalandot, hanem én neki.

És akkor még nem is beszéltem az olyan játéklehetõségrõl ami meg sem próbál több lenni mint játék (pl. logikai játékok, ügyességi játékok, különbözõ érintõképernyõs, és kamerás izék).

Egyébként jómagam pont azért tanultam némi programozást mert gyerekkoromban nagyon érdekelt, hogyan készíthetnék saját játékprogramot. Van is néhány próbálkozásom (legutóbb egy ninjacsapkodós-webkamerás progit hoztam össze a PS2-es EYETOY mintájára, ez amúgy majdnem korrekt, már csak tesztelni kéne, de ahogy magamat ismerem valszeg soha nem fogom többé elõvenni), de a lelkesedésem még soha nem tudott megmaradni egy helyen sokáig. No mindegy, egyszer talán körvonalazódik annyi, hogy összegyûjtsem mûvészetekben jártas barátaimat, és összehozzunk valamit, sok szép képpel, és zenével, lehetõleg mindenféle felkapott engine hanyagolásával (nem tehetek róla imádom a 2dimenziót :) ).

Ramiz

Jókat írtok itt...
Nehéz kérdés, mert a japán rpg-kben a hangulat és a világ tényleg ötös, de például még nem találkoztam olyannal, ahol számomra megfelelõ mélységû beszélgetések lettek volna, és még csak választási lehetõségek sem nagyon. Csak nyomni kell az entert vagy az ikszet... lásd L.Mole találó fogalmazása: "interaktív kalandregény". Engem ez néha bosszantott, olyan volt, mintha csak asszisztálnék a játékhoz. Én ha játszok, akkor aktívabb részvételt akarok a dolgokba! Persze a választási lehetõségektõl mindig félnek a fejlesztõk, mert n=pár (akár csak két-választásos) elágazás után már 2^n-en szálon kéne tovább menni. Ezért általában csak a befejezés igazán interaktív, ha egyáltalán. Ezt imádom a Falloutban (meg a KotoRban is valamennyire benne van): külön helyszínek (városok, települések, KotoRban: bolygók) sorsába beleavatkozhatsz, és azok egymástól függetlenül annak megfelelõen "mûködnek" tovább, ahogy belepiszkáltál. Persze a tökély az lenne, ha egymásra is aktívan hatnának ezek a cselekedeteid (nem csak annyira, hogy a karmád csökken vagy nõ). Egyébként szerintem nem is annyira a feladat bonyolultsága miatt nincs sok ilyen játék (vagy próbálkozás), hiszen mennyi rohadt sok energiát ölnek bele manapság egy-egy új effektbe vagy kicsivel még komplexebb modellek alkotásába ahhoz képest, amit további sztori-elágazások és komolyabb következményekkel járó döntések igényelnének - mennyi mindent lehetne csinálni, milyen sokat jelentene a játékosnak csupán plusz egy órányi párbeszéd, ami hozzáadhat egy játékhoz nagyon sok féle játékos-cselekedete-következményt, pl. szerelmi szálak (á la FF7), árulások, megegyezések, hõsködések, politikai csatározásba való belenyúlkálás, aminek lehet például a következménye fejvadászok a játékosra állása... és mindez pár nap alatt bekódolható (kis fantázia és gyors gépelés kombó bármennyi érdekes párbeszédet eredményezhet, egy-egy újabb találkozás vagy harc pedig szintén könnyen betehetõ, esetleg egy-egy modell kisebb átszabásával vagy mondjuk csak textúracserével)!!! A fõ baj szerintem az, hogy egyszerûen nincs erre igény. A játékosok túlnyomó része minél nagyobb, de csak látszólagos, látványos és felszínes élethûséget akar, míg az apróbb, eldugottabb, hangulatot és a háttérvilág "felbontását" adó részletek nem érdeklik, akármennyi (agyi) munka is volt velük. Meg egyébként is, ahhoz fantázia és ötletesség kell, amit rég kiölnek addigra a programozókból, mire odajuthat, hogy tevõlegesen részt vehet egy játék megtervezésében. Ugyanaz a tendencia, mint az amerikai filmek esetében: a piac, a pénz dominál, és ennek megfelelõen alakul ki a termékeik színvonala és arculata is. Az, hogy egyszer használatos, eldobható filmeket gyártanak, nem számít, amíg bejön az ára. És senkinek nem éri meg olyan filmet csinálni, amit nem néznek meg elegen ahhoz, hogy nyereséges legyen. A mûvészet örök dilemmája, ugyebár... Az a szerencse, hogy jó, mûvészileg értékes filmet olcsón is lehet csinálni, míg játékot már nehezebb, terjeszteni meg pláne...
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

deaththief

Nemsokára kijön a Huxley.Full mmorpg,videók alapján nagyon ütõs lesz.Én ha már tudnék gamékat csinálni mindenféleképpen valami mmorpg-t csinálnék.Valami FF és Huxley keveréket.Amúgy ha már FF akkor ebben a hónapban jön xbox360(owner vagyok)-ra a FF XI online(mmoprg) :)
 


Ramiz

Quote from: deaththiefNemsokára kijön a Huxley.Full mmorpg,videók alapján nagyon ütõs lesz.Én ha már tudnék gamékat csinálni mindenféleképpen valami mmorpg-t csinálnék.Valami FF és Huxley keveréket.Amúgy ha már FF akkor ebben a hónapban jön xbox360(owner vagyok)-ra a FF XI online(mmoprg) :)
Az a baj, hogy az MMORPG-k a játékosokon múló hangulat miatt mély és igazi szerepjáték helyett óhatatlanul hangulattalan, szétcsetelt, felszínes tápbajnoksággá válnak. Talán egy olyan MMORPG, ahol nagyon kevés szerepe van a harci képességeknek, rengeteg harcolás kell kevés harci fejlõdéshez és nincs "feltámadás"... :rolleyes:
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

L.Mole

Quote from: RamizAz a baj, hogy az MMORPG-k a játékosokon múló hangulat miatt mély és igazi szerepjáték helyett óhatatlanul hangulattalan, szétcsetelt, felszínes tápbajnoksággá válnak. Talán egy olyan MMORPG, ahol nagyon kevés szerepe van a harci képességeknek, rengeteg harcolás kell kevés harci fejlõdéshez és nincs "feltámadás"... :rolleyes:

Életem szerelme egyszer megkérdezte tõlem, hogy miért nincs olyan MMORPG ahol a világ dinamikusan fejlõdik, a játékosok cselekedetei nyomán. Én erre habogtam mindenfélét programozási, felügyeleti, üzleti, etikai, felekezeti, meg mittudomén milyen problémákról, de az igazság az, hogy szvsz nem lenne lehetetlen egy ilyen kevésbé statikus online világ megalkotása. Egy ilyesmibe szívesen becsatlakoznék, de a mostani (értsd. létezõ) online játékok nem nekem valók, javarészt a Ramiz által is említett okok miatt.