Milyen játékot csinálnál?

Started by Ramiz, 2005-12-22, 11:06:21

Previous topic - Next topic

roderick

#90
Azabaj az ilyen dinamikus világgal, hogy naggyon nehéz kivitelezni, mert folyamatos a játékosok csatlakozása a dologhoz. WoW-ban pl. úgy van megcsinálva, hogy ahogy haladsz a magasabb szintü területek felé azért van valamiféle elörehaladás a történetben... de azért ember legyen a talpán aki megmagyarázza pl. hogy miért kel pl.l 12341234 szor megölnöd ugyanazt a sárkányt (persze a "Fat loot"-ért, de ez kevésbe RP indok.) Node ez se változtat azon a tényen, hogy amit pl. a végjátékban hozzáraksz a történetnek, annak eléggé lehet hatása a kezdeti fázisra is, föleg ha a világba van belepiszkálva, így az egész rohadt világot kell folyamatosan igazgatni ami nemcsak nehéz feladat, de azért meglehetõsen kivitelezhetetlen (gyakorlati szinten). Majdha sokkkal több pénz és tudás lesz a játépiacban akkor nyilván majd megpróbálkoznak vele.

Amúgy a legtöbb ilyen játék nem statikus, olyan szempontból pl. hogy a nagyobb patchek elõrébbviszik a történetet. pl. Lineage II vagy a Warcraft expansion hamarost... Így nagyobb lépésekben fejlödik a világ, csakhát nem dinamikusan, hanem ilyen kvantált módon (vagyhogymondjam).

De WoW-ban mostanában volt egy nagyobb event, aminek során ki lehetett nyitni az új helyszineket. Ezek pl. már ilyesmi dolgok, ha új szerver fog nyílni akkor azon is végigkell majd szenvedni ennek a lépéseit, így ezmár egy folyamatosan fejlõdõ világot sejtet, de ez csak 1 dolog ésha kimaradsz belöle akkor azért nagy elönyökröl mondasz le. (Gazdaságra nagy inflációs hatása volt pl. a gyüjtögetõs questeknek :) )

Másfajta interakcióra is szokott lenni példa, igaz elég minimális szinten, pl. Lineage-ben van a jó-rossz harca és aki nyer olyan lesz pl. a hold egy ideig... többet nemtok róla, mert nem játszottam vele olyan sokat.

edit: amúgy vannak a MUSH-ok pl. amik MUD-ok átalakítva pontosan ilyen dinamikus világgá, olyan mintha nagyonsokan szerepjátszanának egyszerre (persze több mesélövel). Shadowrunra találtam egy jót, de a karakter elötörténet elfogadtatásánál meguntam a dolgot. Hát igen, ezt nem ezernyi embernek találták ki, uh. nemtúl piacképes dolog:)
All human relationships are built upon interests.
But relations built on interests have their own aesthetics.

Dreamcleaver

Quote from: deaththiefNemsokára kijön a Huxley.Full mmorpg,videók alapján nagyon ütõs lesz.Én ha már tudnék gamékat csinálni mindenféleképpen valami mmorpg-t csinálnék.Valami FF és Huxley keveréket.Amúgy ha már FF akkor ebben a hónapban jön xbox360(owner vagyok)-ra a FF XI online(mmoprg) :)

A Huxley nem mmorpg, hanem egy online shooter sztem. Baromi jó grafikával és fizikával megáldva, ha minden igaz.

"But there's no sense crying
over every mistake
You just keep on trying
till you run out of cake"
- GLaDOS

deaththief

RPG,csak a csatákban lesz fps nézet.De amúgy full rpg.
 


Ramiz

Régi vágyam egy izometrikus-szerű cyberpunk megapolisban játszódó hardcore-RPG, ahol voltaképp nincsen kötelező főszál, minden rajtad múlik, hogy milyen karaktert indítasz és mit dolgozol. A főszál lehet mondjuk valami nagy fordulat, ami a várossal történik, á la FF-széria, de ha nem arrafelé haladtál hetek óta, akkor nem lehet rá befolyásod, max a hatásaid érezheted meg... Az egész játék váza a rengeteg kis cselekmény gráfja lenne, amik egymásra hatással vannak, és ha valamelyiket megakadályozod vagy megváltoztatod (mindig csak párféle megváltoztatás értelmezett persze), akkor módosul az egész gráf...
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Kassh

Naruto MMORPG de nem olyan fail módon megoldva mint a DBO hanem rendesen  :kocc: