Milyen játékot csinálnál?

Started by Ramiz, 2005-12-22, 11:06:21

Previous topic - Next topic

Ramiz

Biztos ti is gondolkoztatok már ilyesmin. :) Itt kiélhetjük a fantáziánk. De ha valaki olyan játékot csinálna, amilyen már van, akkor meg jó tippet kaphat, szóval erre is jó ez a topik. :)

Én két játékot csinálnék / látnék szívesen. Nem a sztorit, hanem inkább gyakorlati dolgokat képzeltem el.
Az egyik egy nyomozós kalandjáték. Ilyen már sok van. Csak az zavar, hogy az egyik sem veszi elég komolyan a játékost. Olyan kéne, ahol pl a párbeszédeknek súlya van, nem kell/lehet végigzongorázni minden választ mindenkinél, hanem gondolkozni kell, hogy pl megéri-e hazudni valamiben, mennyi információt adhatunk ki, vagy hogy igazat mond-e az illetõ NPC vagy esetleg át akar verni? Illetve amikor tárgyakat kell használni, az sem olyan lenne, hogy mindenféle debilség történik, ezért minden tárgyat végig kell próbálgatni mindenen... Hanem gondolkozni kéne. Eleve minden tereptárgyra kattintva valamit mondana/kiírna a játék, szóval nem is lehetne mindent végigpróbálgatni, olyan sok lenne. Meg többet kéne olyan tárgyakat használni, mint mondjuk biztonsági kamerák, számítógép, hangrögzítõ vagy akármi ilyesmi, mint mondjuk lufit, gumicsirkét meg banánhéjat.
A másik játék rpg lenne, ami abban különbözne a szokásos rpg-ktõl, hogy az xp egy részét muszáj küldetésekbõl szerezni, csak gyakással nem lehet tápolni. illetve a skillek nagy része úgy fejlõdne, hogy sokat használja a játékos, és xp-bõl csak nagyon drágán lehetne vásárolni. A hp nem nõne egyáltalán (miért nõne?). Az xpbõl inkább tudományos képzettségeket, perk-szerûségeket (ld Fallout) lehetne venni, illetve a tulajdonságokat növelni. Valamint lenne egy csomó apróság, olyasmi, mint a karma a Falloutban, csak ez konkrétan egyes NPC-kkel kapcsolatban külön-külön. Pl szavahihetõség: ha egy NPC-nek hazudik a karakter, és az rájön, akkor az az NPC nem fog adni a szavára, meg ilyesmik. Általános karma nem lenne, mert szerintem az nem túl reális, hogy az egyik kis faluban valami szemétséget csinál a karakter, és az egész világon emiatt kevésbé jó embernek könyvelik el.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Dreamcleaver

Quote from: RamizBiztos ti is gondolkoztatok már ilyesmin. :) Itt kiélhetjük a fantáziánk. De ha valaki olyan játékot csinálna, amilyen már van, akkor meg jó tippet kaphat, szóval erre is jó ez a topik. :)

Én két játékot csinálnék / látnék szívesen. Nem a sztorit, hanem inkább gyakorlati dolgokat képzeltem el.
Az egyik egy nyomozós kalandjáték. Ilyen már sok van. Csak az zavar, hogy az egyik sem veszi elég komolyan a játékost. Olyan kéne, ahol pl a párbeszédeknek súlya van, nem kell/lehet végigzongorázni minden választ mindenkinél, hanem gondolkozni kell, hogy pl megéri-e hazudni valamiben, mennyi információt adhatunk ki, vagy hogy igazat mond-e az illetõ NPC vagy esetleg át akar verni? Illetve amikor tárgyakat kell használni, az sem olyan lenne, hogy mindenféle debilség történik, ezért minden tárgyat végig kell próbálgatni mindenen... Hanem gondolkozni kéne. Eleve minden tereptárgyra kattintva valamit mondana/kiírna a játék, szóval nem is lehetne mindent végigpróbálgatni, olyan sok lenne. Meg többet kéne olyan tárgyakat használni, mint mondjuk biztonsági kamerák, számítógép, hangrögzítõ vagy akármi ilyesmi, mint mondjuk lufit, gumicsirkét meg banánhéjat.
A másik játék rpg lenne, ami abban különbözne a szokásos rpg-ktõl, hogy az xp egy részét muszáj küldetésekbõl szerezni, csak gyakással nem lehet tápolni. illetve a skillek nagy része úgy fejlõdne, hogy sokat használja a játékos, és xp-bõl csak nagyon drágán lehetne vásárolni. A hp nem nõne egyáltalán (miért nõne?). Az xpbõl inkább tudományos képzettségeket, perk-szerûségeket (ld Fallout) lehetne venni, illetve a tulajdonságokat növelni. Valamint lenne egy csomó apróság, olyasmi, mint a karma a Falloutban, csak ez konkrétan egyes NPC-kkel kapcsolatban külön-külön. Pl szavahihetõség: ha egy NPC-nek hazudik a karakter, és az rájön, akkor az az NPC nem fog adni a szavára, meg ilyesmik. Általános karma nem lenne, mert szerintem az nem túl reális, hogy az egyik kis faluban valami szemétséget csinál a karakter, és az egész világon emiatt kevésbé jó embernek könyvelik el.

Én a kaland és rpg javaslataidat összegyúrnám egyetlen játékba, és az egészet egy gyönyörû enginnel egy full 3D-s világba pakolnám. FPS nézet, dinamikus harcrendszerrel. Persze ez sokaknak nem jönne be, de nekem igen. Nekem pont az a bajom, hohy nem szeretek kifejezett játékstílusokat. FPS magába uncsi, rpg-k általában külsõ nézetûek, így nem tudom annyira beleélni magamat a világba (pl azt a sexi elf tolvajlányt a partimban hagy nézzem már meg testközelbõl, minden szögbõl :)). Akaland játékok meg az akció híján lesznek számomra unalmasak. Szóval én minden stílust egybegyúrnék. Az a játék bizti nyújtana kihívást. Persze a logikai feladványokhoz adnék egy kis helpet, mondjuk ha már 10x-re próbálod megcsinálni és nem megy a gép felajánlaná, hogy átended rajta, hogy emiatt senkinek ne szegje kedvét a játék. Ugyanez állna az akció/ügyességi részre is, ha nagyon nem menne valami, a gép felajánlana egy kis könnyítést. Szóval ezzle a könnyítési rendszerrel, szerinte mindenféle játékos az fps fantól a hardcore kalandjátékosig beleszeretne a játékba, mely sosem vállna unalmassá.

"But there's no sense crying
over every mistake
You just keep on trying
till you run out of cake"
- GLaDOS

Ramiz

Esetleg az RPG rész ötvözhetõ az FPS-sel (Deus Ex-ben jól sikerült), de a nyomozós kalandjáték nem lenne hangulatos, sem reális, ha hatalmas lövöldözések is lennének benne. Egyébként is az ilyen mixek éppen azért nem jönnek be sokaknak, mert aki FPS-sel akar irtani, az nem akar kalandelemekkel gatyázni, aki meg élvezi a tárgyakkal való szöszmötölést és az NPC-kel való beszélgetést, annak a harc nem kéne. Szóval nehéz jól összeötvözni. A Deus Exben pont sikerült. (Épp csak kalandelemek nincsenek benne.) (Apropó, a Deus Ex 2 is van olyan jó, mint az 1?)
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Pirula

Quote from: RamizBiztos ti is gondolkoztatok már ilyesmin. :)
Ja, én valami idõtállót mint a sakk vagy a Rubik-kocka. De semmi ilyesmi nem szokott eszembe jutni.

Ramiz

Quote from: PirulaJa, én valami idõtállót, mint a sakk vagy a Rubik-kocka. De semmi ilyesmi nem szokott eszembe jutni.
Számítógépen is lehet idõtálló játékot csinálni. :) Logikai játékot meg nem könnyû.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Pirula

Quote from: RamizSzámítógépen is lehet idõtálló játékot csinálni. :)
Számomra például a Panzer General az az. Csak a gond az hogy a körökre osztott stratégiai játékban szvsz olyan túl sok lehetõség nincs, az alapja mindnek ugyanaz, csak a körítés más.
Persze ettõl még :jee:-k.

thrall

én cask egy játékot csinálnék, de az nagyon nagy lenne.
Egy szerepjáték, ahol szó szerint azt csinálsz, amit akarsz, olyan vagy, amilyen akarsz. Szóval, ha te egy békés várolsakó akarsz lenni, és úgy akarod tengetni mindennapjaidat, akkor azt teszed, ha a jó hõs akarsz lenni, akkor azt, DE, ha te akarsz lenni a fõgonosz, aki elakarja pusztítani a világot, megteheted, és útközben is meggondolhatod magad, ha akarod. Az ellenfeleket nemfontos leölnöd, máshogy is megoldhatnád, és egyéb nyalnkságok. A történet nem lenne elõre megírva, hanem a gép generálná saját maga a küldetéseket, és te is lehetnél a küldetés adó, ha úgy tartja kedved.

Szerintm nem lenne rossz játék

Dreamcleaver

Quote from: thrallén cask egy játékot csinálnék, de az nagyon nagy lenne.
Egy szerepjáték, ahol szó szerint azt csinálsz, amit akarsz, olyan vagy, amilyen akarsz. Szóval, ha te egy békés várolsakó akarsz lenni, és úgy akarod tengetni mindennapjaidat, akkor azt teszed, ha a jó hõs akarsz lenni, akkor azt, DE, ha te akarsz lenni a fõgonosz, aki elakarja pusztítani a világot, megteheted, és útközben is meggondolhatod magad, ha akarod. Az ellenfeleket nemfontos leölnöd, máshogy is megoldhatnád, és egyéb nyalnkságok. A történet nem lenne elõre megírva, hanem a gép generálná saját maga a küldetéseket, és te is lehetnél a küldetés adó, ha úgy tartja kedved.

Szerintm nem lenne rossz játék

Kicsit nehét megalkotni, de jó ötlet. :jee: Bár ebben az esetben és félek, hogy nõs nõk ágyában duhajkodó és csapszékeken részegen tengõdõ semmirekellõt játszanék...aki persze mellesleg halhatatlan félisten. :D

"But there's no sense crying
over every mistake
You just keep on trying
till you run out of cake"
- GLaDOS

thrall

Quote from: DreamcleaverKicsit nehét megalkotni, de jó ötlet. :jee: Bár ebben az esetben és félek, hogy nõs nõk ágyában duhajkodó és csapszékeken részegen tengõdõ semmirekellõt játszanék...aki persze mellesleg halhatatlan félisten. :D
meglehet tenni :D

Necrid^

Quote from: thrallén cask egy játékot csinálnék, de az nagyon nagy lenne.
Egy szerepjáték, ahol szó szerint azt csinálsz, amit akarsz, olyan vagy, amilyen akarsz. Szóval, ha te egy békés várolsakó akarsz lenni, és úgy akarod tengetni mindennapjaidat, akkor azt teszed, ha a jó hõs akarsz lenni, akkor azt, DE, ha te akarsz lenni a fõgonosz, aki elakarja pusztítani a világot, megteheted, és útközben is meggondolhatod magad, ha akarod. Az ellenfeleket nemfontos leölnöd, máshogy is megoldhatnád, és egyéb nyalnkságok. A történet nem lenne elõre megírva, hanem a gép generálná saját maga a küldetéseket, és te is lehetnél a küldetés adó, ha úgy tartja kedved.

Szerintm nem lenne rossz játék
és h van benne multiplayer?:)
Sry For my Bad Hungarian. I'm Not Magyar!

Dreamcleaver

Quote from: RamizEsetleg az RPG rész ötvözhetõ az FPS-sel (Deus Ex-ben jól sikerült), de a nyomozós kalandjáték nem lenne hangulatos, sem reális, ha hatalmas lövöldözések is lennének benne. Egyébként is az ilyen mixek éppen azért nem jönnek be sokaknak, mert aki FPS-sel akar irtani, az nem akar kalandelemekkel gatyázni, aki meg élvezi a tárgyakkal való szöszmötölést és az NPC-kel való beszélgetést, annak a harc nem kéne. Szóval nehéz jól összeötvözni. A Deus Exben pont sikerült. (Épp csak kalandelemek nincsenek benne.) (Apropó, a Deus Ex 2 is van olyan jó, mint az 1?)

Ja sajna nekem ilyen spéci az ízlésem, én tényleg midenféle stílust szeretek, engem nem zavarna, ha egy kalandjátékot full 3D világba raknának, és néhol lenne benne némi akció. Inkább úgy mondanám kalandelemekkel és némi akcióval megtûzdelt first person nézetû rpg..ez kéne nekem.
DeusEx kettõ is nagyon jó szerintem. A történet van olyan érdekes mint az egy. Egyedüli baja, hogy igen szar az enginje, nincs optimalizálva a PC-re, ezért szaggatt ha kicsit följebb tolod a grafikát, pedig annyira nem nagy cucc. Persze ez még annó a régi gépemen volt (AMD 1700+, 512 mb ram, GeForce Ti4200 128 mb)

"But there's no sense crying
over every mistake
You just keep on trying
till you run out of cake"
- GLaDOS

Pr3d4k1ng

Fps/Rpg re jön a Hellgate London . Deus Ex csak az 1-t nyomtam azt se vmi tuljól.
A topic kérdésre a válaszom: Pc-re vmji jó Mechas/Anime Fps-s (nem szimulator mint pl Mechwarrior) elég kevés van ebbõl a müfajból pláné PC-re. Engemet meg ez vont.

,,Egy férfi sok jó ügyért harcolhat: az országáért, az elveiért, a barátaiért, egy bájos gyermek orcáján megcsillanó könnycseppért. Ami engem illet, egy rakás pénzért, egy gyönyörű óráért, és némi szaftos francia pornóért a saját anyámat is eladnám."

Ramiz

Quote from: thrallén cask egy játékot csinálnék, de az nagyon nagy lenne.
Egy szerepjáték, ahol szó szerint azt csinálsz, amit akarsz, olyan vagy, amilyen akarsz. Szóval, ha te egy békés várolsakó akarsz lenni, és úgy akarod tengetni mindennapjaidat, akkor azt teszed, ha a jó hõs akarsz lenni, akkor azt, DE, ha te akarsz lenni a fõgonosz, aki elakarja pusztítani a világot, megteheted, és útközben is meggondolhatod magad, ha akarod. Az ellenfeleket nemfontos leölnöd, máshogy is megoldhatnád, és egyéb nyalnkságok. A történet nem lenne elõre megírva, hanem a gép generálná saját maga a küldetéseket, és te is lehetnél a küldetés adó, ha úgy tartja kedved.
Szerintm nem lenne rossz játék
Hmm... és hogy érnéd el, hogy a nyugis élet is izgalmas legyen? Egyébként meg az a baj az ilyen játékokkal, hogy mindent meg kell írni benne úgy, hogy csak az is izgalmas legyen (csak a félistenség és csak a gengszterkedés és csak a titkosügynökség és csak a biciklis futárkodás és még ki tudja, mi), de a játékosok így is csak egy-két utat fognak kipróbálni. Szóval sokkal több munka van benne, mint amennyi kihasználódik.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Rounin

Hát erre az ötletedre thrall itt van az élet :D De komolyan ;>

Dreamcleaver

Quote from: RouninHát erre az ötletedre thrall itt van az élet :D De komolyan ;>

Úgy érted, hogy az életben az lehetsz, ami akarsz, és azt csinálhatsz, amit akarsz? Dream on. :D

"But there's no sense crying
over every mistake
You just keep on trying
till you run out of cake"
- GLaDOS

Rounin

Quote from: DreamcleaverÚgy érted, hogy az életben az lehetsz, ami akarsz, és azt csinálhatsz, amit akarsz? Dream on. :D

Igen. Csak rajtad múlik, hogy sikerül-e. És természetesen a világon, amiben a karaktered (alias TE) él. És az NPC-ken (a többi emberen). És a mob-okon (a flórán, faunán :D).

Ramiz

Quote from: RouninIgen. Csak rajtad múlik, hogy sikerül-e.
Naiv, hú, de naiv... ;)

Quote from: RouninÉs természetesen a világon, amiben a karaktered (alias TE) él. És az NPC-ken (a többi emberen). És a mob-okon (a flórán, faunán :D).
Azaz egy csomó rajtad kívül álló dolgon. Ez viszont értelmetlenné teszi a határozott "igen"-edet. :)
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Rounin

Quote from: RamizNaiv, hú, de naiv... ;)

Life's Good :D Ez még brutálisabb ;)

QuoteAzaz egy csomó rajtad kívül álló dolgon. Ez viszont értelmetlenné teszi a határozott "igen"-edet. :)

Csak arra akartam rámutatni, hogy egy játékban sem rajtad múlik csak :p
Nem lehetsz akármi csak úgy. Egyedül a save-load varázslat segíthet, de az meg már eleve irreálissá teszi az egészet :)

Ramiz

Quote from: RouninCsak arra akartam rámutatni, hogy egy játékban sem rajtad múlik csak :p
Nem lehetsz akármi csak úgy. Egyedül a save-load varázslat segíthet, de az meg már eleve irreálissá teszi az egészet :)
Igaz, de egyes játékokban kipróbálhatsz mindenfélét, és sokféle játék van. :)

Quote from: RouninLife's Good :D Ez még brutálisabb ;)
Ááááaaáaááaaárgh... -_- *dead*
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

thrall

Quote from: RouninHát erre az ötletedre thrall itt van az élet :D De komolyan ;>
Csak éppenséggel kihagytam azt, hogy nem ami világban jászódna, hanem egy másik világban, vagy éppenséggel a múltban. És hogy lehet izgalmas a hétköznapi élet: 1. sehogy 2. a falvadat/városodat is megtámadhatják /gg
és ahogy már írtam, akkor váltasz, amit akarsz, ha akarod egy vasvillával megpróbálhatod leölni a királyt (persze, ha csak tudod :D)

katz

36th topic was startad by this user.
Quote from: RamizA másik játék rpg lenne...
Ez eléggé hasonlit a Morrowindre :rolleyes:
QuoteMilyen játékot csinálnál?
Végre megint egy normális AvP-t!

Ramiz

Quote from: katz36th topic was startad by this user.
Francba, el....tam a szerencseszámomat! (35) :ejj: :lazza:

Quote from: katzEz eléggé hasonlit a Morrowindre :rolleyes:
Na látjátok, hogy milyen jó ez a topik? :D Most megyek és utánanézek ennek a Morrowindnek, hogy tényleg rpg-e és nem csak gyaka-gyaka van-e benne, aztán ha jó, akkor talán megtaláltam azt a játékot, amit meg akartam csinálni. :)

Quote from: katzVégre megint egy normális AvP-t!
Seconded! :D
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

katz

Quote from: RamizMost megyek és utánanézek ennek a Morrowindnek, hogy tényleg rpg-e és nem csak gyaka-gyaka van-e benne, aztán ha jó, akkor talán megtaláltam azt a játékot, amit meg akartam csinálni. :)
Nekem annyira teccett, h megvettem. Amikor jáccottam, akkor 1 hónapig csak Morrowind szigetén voltam. Csak aludni meg enni keltem fel a géptõl. Mindan nap egy uj mentés, a végére 26 lett és az egész szigetet bebarangoltam.
Van akinek nem jön be, mert tul vontatottnak találják pl.: A és B pont között legtöbbször gyalogolnod kell és általában sok idõ és a vége felé, amikor már a skilleid elég maxon vannak (olyan Level 50 fölött már elég kevés ellenfeled akad), akkora elég kevés ellenfeled akad. Én pl a végén kinyirtam az ottani istent is. Ajánlot feltenni a kiegészitõit is, mert sokkal durvább lesz a játék már az elejétõl (táposabb ellnefelek/keményebb küldetések már a végén is etc)

thrall

Quote from: katzNekem annyira teccett, h megvettem. Amikor jáccottam, akkor 1 hónapig csak Morrowind szigetén voltam. Csak aludni meg enni keltem fel a géptõl. Mindan nap egy uj mentés, a végére 26 lett és az egész szigetet bebarangoltam.
Van akinek nem jön be, mert tul vontatottnak találják pl.: A és B pont között legtöbbször gyalogolnod kell és általában sok idõ és a vége felé, amikor már a skilleid elég maxon vannak (olyan Level 50 fölött már elég kevés ellenfeled akad), akkora elég kevés ellenfeled akad. Én pl a végén kinyirtam az ottani istent is. Ajánlot feltenni a kiegészitõit is, mert sokkal durvább lesz a játék már az elejétõl (táposabb ellnefelek/keményebb küldetések már a végén is etc)
Blodmoon semit nem rak a morrowind világába, a tribunal is csak az asasinokat, akikneka ruháját drágán ellehet adni :D

Rounin

Quote from: thrallBlodmoon semit nem rak a morrowind világába, a tribunal is csak az asasinokat, akikneka ruháját drágán ellehet adni :D

És a vérfarkasok ill. likantrófia?

katz

Quote from: thrallBlodmoon semit nem rak a morrowind világába, a tribunal is csak az asasinokat, akikneka ruháját drágán ellehet adni :D
Blodmoonnal még nem jáccottam, Tribunálba jók voltak az assasinok, meg a trollok a vár alatt. Pláne amikor a legelején gyanutlanul lemerészkedtem...

thrall

Quote from: RouninÉs a vérfarkasok ill. likantrófia?
de a vérfarkasok nemmennek be Morrowind területére, csak a skall island-en vannak

más: troll, vár alatt, milyen vár alatt 0.o

egyébként miután végigvittem leszedtem hozzá 1-2 add on-t(kreken 35-öt XD), végülis az egész játék egy neverending story... kiváncsi leszek az Oblivion-ra, elméletileg az kb 100-al jobb,izgalmasabb lesz, mint a morrowind (pl az NPC-k nem egy script alapján mûködnek, hanem "saját akaratuk van")

katz

Quote from: thrallmás: troll, vár alatt, milyen vár alatt 0.o
A Tribunál addonban be is tudsz menni teleporttal a rejtett fõvárosba Tribunalba. Ez egy nagy vár/kastény sok küldetéssel. Le tudsz menni a csatornákba ahol kisi de erõs trollok lakoznak. Azt ne mond, h nem jártál arra :haha:

Ramiz

Ezzel átmehetnétek egy másik topikba... :)
(Úgysem sok derül ki a játékról annak, aki már eddig is nem ismerte.)
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Felsmuk

Quote from: katz...Végre megint egy normális AvP-t!

Mert? Meik nem tetszett? AZ 1 vagy a 2? Nekem az 1 kicsit jobban tetszett, csak nagyon rövid volt...
"Here in the age of Internet porn it's hard to know exactly what percentage of male orgasms occur in front of a computer monitor, but we're going to guess it's more than half. So if you ask when we'll have virtual reality sex, or human/robot sex, the answer from tens of thousands of researchers and inventors is, "We're working as fast as we can, dammit!""