sziasztok! (ehmm... 3 [vagy 4?] év után újra itt. de jó látni a sok ismerős arcot nicknevet!)
Ez az én topicom (tekintve, hogy évekkel ezelőtt animéről dorámára váltottam).
A Kimi wa petto egynek elmegy kategória, romantika-kedvelőknek ajánlott, de fiúknak nem gondolnám, hogy ezzel kellene kezdeni a jdrama-nézést, túl csöpögős és a sztori is elég erőltetett néhol.
Az én abszolút kedvenceim (a teljesség igánye nélkül):
Kisarazu Cat's Eye: első blikkre eszement vígjátéknak tűnhet, az ember nem vár tőle semmit csak laza kikapcsolódást, aztán ahogy halad előre a sztori, rájön, hogy csupa cinizmus az egész. A sorozat a zseniális rendezői és vágási megoldásoknak hála nagyon egyedi, nagyon pörgős, és -nagy örömömre- nem szűkölködik a már-már groteszkbe hajló humorban sem. Karakterei mind-mind ízig-vérig valóságosak, szerethetőek. Sokszor volt olyan érzésem, hogy ha nem japánul beszélnének és nem lenne ferde a szemük, akár itthon, Magyarországon is játszódhatna a történet.
Nobuta wo Produce: ez is sokkal több szerintem, mint aminek látszik. Könnyű tinivígjátéknak gondolhatnánk a szokásos klisékkel körítve (harc az iskolai népszerűségért, a legmenőbb lány jár a legmenőbb sráccal, durva kiközösítések, iskolai csínyek, stb.). Legfőbb erénye viszont, hogy olyan egyedi hangulata van, amit nehéz leírni, egyszerűen meg kell nézni, és hagyni, hogy az embert átjárja az a keserédes érzés, amit a film áraszt magából. Eddig 4x néztem végig, de egyszerűen nem bírom megunni.
Ikebukuro West Gate Park: nekem nagyon hajaz a Kisarazura, habár ez kissé kommerszebb. A vége elég klisés, viszont amit imádok benne, az szintén a hangulata. A Kubozuka Yosuke által játszott mellékszereplőt, Takeshit pedig egyszerűen nem lehet nem szeretni.
Tatta Hitotsu no Koi: nagyon édes romantikus történet. Semmi extra, de pont ezért jó. Szerethető karakterek, nem túl bonyolult sztori, átlagos színészi alakítás. Külön kiemelném, hogy a zenéje (Ike Yoshihiro munkája, ő írta a Nobuta flmzenéjét is) zseniális, nagyban hozzájárult ahhoz, hogy ennyire megszeressem a sorozatot. Hideg téli estékre kiváló szórakozás.
Bloody Monday 1-2: alapvetően nem szeretem a krimi/akció műfajt, mégis adtam neki egy esélyt és belevágtam. Nem bántam meg. Ritka az olyan film/sorozat, aminél már az elején nem sejtem legalább nagyjából, hogy mi lesz a vége. Ez egyike ezeknek. Egyszerűen nem lehet abbahagyni! A sorozat végig képes fenntartani a feszültséget, hihetetlen fordulatos és izgalmas. Csak ajánlani tudom mindenkinek!
Kurosagi: ezt is többször láttam már (na jó, bevallom, nagy Yamashita Tomohisa-fan vagyok - ez látszik a listán is ), de állítom, hogy akkor is tetszene, ha nem ő játszaná a főszerepet. Kicsit klisés, a színészi alakítás sem egetrengető, de mégis izgalmas és élvezhető.
A Nodame Cantabile live-action dorama is jó lett, érdemes megnézni. Ha valaki szereti a kórház-sorozatokat annak ajánlom figyelmébe még a Code Blue-t.
Ez az én topicom (tekintve, hogy évekkel ezelőtt animéről dorámára váltottam).
A Kimi wa petto egynek elmegy kategória, romantika-kedvelőknek ajánlott, de fiúknak nem gondolnám, hogy ezzel kellene kezdeni a jdrama-nézést, túl csöpögős és a sztori is elég erőltetett néhol.
Az én abszolút kedvenceim (a teljesség igánye nélkül):
Kisarazu Cat's Eye: első blikkre eszement vígjátéknak tűnhet, az ember nem vár tőle semmit csak laza kikapcsolódást, aztán ahogy halad előre a sztori, rájön, hogy csupa cinizmus az egész. A sorozat a zseniális rendezői és vágási megoldásoknak hála nagyon egyedi, nagyon pörgős, és -nagy örömömre- nem szűkölködik a már-már groteszkbe hajló humorban sem. Karakterei mind-mind ízig-vérig valóságosak, szerethetőek. Sokszor volt olyan érzésem, hogy ha nem japánul beszélnének és nem lenne ferde a szemük, akár itthon, Magyarországon is játszódhatna a történet.
Nobuta wo Produce: ez is sokkal több szerintem, mint aminek látszik. Könnyű tinivígjátéknak gondolhatnánk a szokásos klisékkel körítve (harc az iskolai népszerűségért, a legmenőbb lány jár a legmenőbb sráccal, durva kiközösítések, iskolai csínyek, stb.). Legfőbb erénye viszont, hogy olyan egyedi hangulata van, amit nehéz leírni, egyszerűen meg kell nézni, és hagyni, hogy az embert átjárja az a keserédes érzés, amit a film áraszt magából. Eddig 4x néztem végig, de egyszerűen nem bírom megunni.
Ikebukuro West Gate Park: nekem nagyon hajaz a Kisarazura, habár ez kissé kommerszebb. A vége elég klisés, viszont amit imádok benne, az szintén a hangulata. A Kubozuka Yosuke által játszott mellékszereplőt, Takeshit pedig egyszerűen nem lehet nem szeretni.
Tatta Hitotsu no Koi: nagyon édes romantikus történet. Semmi extra, de pont ezért jó. Szerethető karakterek, nem túl bonyolult sztori, átlagos színészi alakítás. Külön kiemelném, hogy a zenéje (Ike Yoshihiro munkája, ő írta a Nobuta flmzenéjét is) zseniális, nagyban hozzájárult ahhoz, hogy ennyire megszeressem a sorozatot. Hideg téli estékre kiváló szórakozás.
Bloody Monday 1-2: alapvetően nem szeretem a krimi/akció műfajt, mégis adtam neki egy esélyt és belevágtam. Nem bántam meg. Ritka az olyan film/sorozat, aminél már az elején nem sejtem legalább nagyjából, hogy mi lesz a vége. Ez egyike ezeknek. Egyszerűen nem lehet abbahagyni! A sorozat végig képes fenntartani a feszültséget, hihetetlen fordulatos és izgalmas. Csak ajánlani tudom mindenkinek!
Kurosagi: ezt is többször láttam már (na jó, bevallom, nagy Yamashita Tomohisa-fan vagyok - ez látszik a listán is ), de állítom, hogy akkor is tetszene, ha nem ő játszaná a főszerepet. Kicsit klisés, a színészi alakítás sem egetrengető, de mégis izgalmas és élvezhető.
A Nodame Cantabile live-action dorama is jó lett, érdemes megnézni. Ha valaki szereti a kórház-sorozatokat annak ajánlom figyelmébe még a Code Blue-t.