Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Topics - Flaser

#1
Games / Kerbal Space Program
2011-10-01, 17:22:33
Nem bírom elhinni, hogy eddig nem beszéltünk róla, pedig nagy geek-ség!



Építs rakétát, lődd ki... öld meg a legénységet! Kezd újra! Talán nem kéne annyi gyorstó rakéta... Nagyszerű! Már 10km magasan vagy.... nem kellett volna egy ejtőernyő a parancsnoki modulra? Sebaj, Kerbal hős fiai mindig készek az áldozatra... Jé! Szóval azokkal a dokkolókkal lehet többlépcsős rakétát is csinálni! Építesz egy igazi monstrumot... a rakéta egyre emelkedik, emelkedik.... lépcső, lépcső után.... izé, ez mikor fog visszajönni? Mivel üzemanyag már nincs, így Kerbal hős fiai örökre elhagyták a bolygót, de lélekben mindig velük leszünk!



...egy nap meg azon kapod magad, hogy szatelliteket próbálsz Keostacionárius pályára állítani.

http://kerbalspaceprogram.com - innen lehet leszedni a játékot, egyelőre ingyen, ill. pár dolcsiért előrendelni.

http://kerbalspaceprogram.com/forum/index.php?board=14.0 - innen meg plusz alkatrészek tölthetők le. Ezek az ajánlott csomagok:

http://kerbalspaceprogram.com/forum/index.php?topic=79.0 - Kacsázó rakéták, a legelterjedtebb alkatrész csomag, 1.75, 2 ill. 3 méter átmérőjű alkatrészekkel.
http://kerbalspaceprogram.com/forum/index.php?topic=1109.0 - A Silko vállalat alkatrészei, nagyon jól kiegészítik egymást a kacsázó alkatrészekkel. Főleg 1.75 ill. 2 méteres átmérőjű alkatrészek.
http://kerbalspaceprogram.com/forum/index.php?topic=2251.0 - Változatos alkatrészek, leszálló lábak, radiálisan felszerelhető ejtőernyők, stb.
http://kerbalspaceprogram.com/forum/index.php?topic=1172.0 - C7 űrrepülő csomag, ha a vágyaid szárnyra kelnének.
#2
Mivel egyre több fórumozónak van valamilyen okos mobil eszköze, gondolom nyissunk ezeknek is egy topikot. Majd Zsiga nyithat az Anrdoid-nak (for the HTC master race), hisz ő meg azt favorizálja... én is ha, lenne rá pénzem  :bruhuhu: Azért el lehet lenni egy régebbi Symbian-os készülékkel is. Én pl. nemrég egy Nokia E51 "büszke" tulajdonosa lettem.

Mik azok a Symbian alkalmazások, amik nélkül nem élet az élet?

Először amit "saját kútfőből" szereztem:
-Opera Mobile (okostelefonra) / Opera Mini (régebbi készülék) böngészőnek
-Egy QR Code olvasó, pl. Upcode

Amit most "vadászok":
-Call Manager
-GPS ami kevésbé fapados mint az Ovi Maps (vagy az OM nem is rossz? Írjátok meg mi a tapasztalat!)


Symbian specifikus dolgok:

Vadászterületek:
http://forum.terminal.hu/viewtopic.php?f=12&t=35993
http://www.nokiaprogramok.hu/
http://www.smartnews.hu


Alapértelmezett betűtípus cseréje:
http://www.brighthub.com/mobile/symbian-platform/articles/33390.aspx

Hívások rögzítése különféle alkalmazásokkal:
http://www.brighthub.com/mobile/symbian-platform/articles/17047.aspx
(Ha kérdezik, a bevásárló listát szoktad feldiktáltatni... s véletlenül "bekapcsolva maradt", mikor a főnök elkezdett szívózni.)

Mit jelent az, hogy egy Symbian program "aláírt"?:
http://www.brighthub.com/mobile/symbian-platform/articles/11485.aspx

Saját aláírás "gyártása":
http://www.brighthub.com/mobile/symbian-platform/articles/7209.aspx
http://forum.terminal.hu/viewtopic.php?f=12&t=35993 (szignózás néven fut a téma)

Taskmanagerek:
http://www.brighthub.com/mobile/symbian-platform/articles/72228.aspx

"Törés", amellyel megkerülhető az alkalmazások aláírása (nem ajánlott):
http://www.nokiasymbianthemes.com/explore/the-ultimate-symbian-hacking-guide-tools-issues-software-firmware




Nokia specifikus dolgok:

Beépített, nem dokumentált parancsok:
http://www.brighthub.com/mobile/symbian-platform/articles/91851.aspx
http://www.brighthub.com/mobile/symbian-platform/articles/74816.aspx
#4
Mivel már mind Cheesy, mind Flaser (a **** életbe Én a nickeddel!) fenntart egy összesítő listát korábbi feltöltéseiről érdemes ezt egy helyen összegyűjteni.

Ezek a listák megkönnyítik az esetleges HD-crash visszapótlását ill. kigyűjtve tartalmaznak fontosabb adatokat a szerveren lévő anyagról.
#5
Hentai / Karácsonyi Hentai
2009-12-30, 03:16:17
2

Karácsonyi pornó? Flaser te normális vagy? De még mennyire! Azon kívül nagy szakértő, s a téma adta magát.

Mivel a japánoknál a Karácsony a szeretet szerelem ünnepe, ezért kicsit máshogy állnak a témához. Igen, a 34-es szabály él és virul, úgyhogy így a "tényleges keresztény" ünnep után jöjjön a "pogány", "testi örömöket éltető" választék:






Dawy - Christmas Futanari Tentacle Manga [not4dawgz]Juan Gotoh   - Christmas Miracle [sirC]1Kawara Keisuke - Santa Nanako-San [4dawgz]
Kezdésnek itt van az idei legjobb és talán legviccessebb karácsonyi eromanga. Nem kicsit kellet, hogy erborult legyen a rajzoló, hogy ennyi fétist szuszkoljon egy doujinba:

  • Santa szerkós lány
  • ...aki futanari
  • ...akire egy tentacle porn rém vadászik minden évben
...egyébként tök általgos "rape-porn", b) változat, azaz a bemelegítő után a lány is élvezi, s kívánja.
Szokásos Gotoh sztori, de (csodák csodája), ezúttal megússzuk a (kis)gyerekkori kalandokat és helyette egy sima japo love-story-t kapunk. A főhős még a szerelem ünnepe alatt is részmunkaidőben gürcöl (baito!), s itt fut össze a nála idősebb és szexuálisan frusztrált tanárnőjével.Kivételesen inkább erotikus mintsem pornográf rövid manga, amiben főhősnők a (női) Mikulás szerkóval lejt erotikus öltözést, míg főhősünk az iskolai/kötelező együttes karácsonyozás "kínjait" éli.




Kikkawa Kabao - Santa x Santa [Seinen-Manga]1Nitta Jun - Christmas Present [SaHa]1
Főhősnőnk barátnője unszolására Mikulásnak állt és házról házra járnak - a kéményen keresztül - ajándékot osztanak a jó gyerekeknek, a "nagy gyerekeknek" meg vlm. más jár. Vicces, Kabao-ra jellemző történet, egy csavarral a végén.
Főhősünk húga megunja, hogy a bátyó mindig Marok Marcsával randizik, így meghívja pár barátnőjét, hogy "mutassák meg milyen az igazi"...egy kis csavarral a végén. Igazi "baw" (Naneee!) típusú vég.





Takaya Ki - Abrupt Holy Night [yqii]Takaya Ki - Holy Night Invader [yqii]

Két rövid sztori Takaya Ki-től, amiből megtudjuk, hogy a télen az erkélyen talált lányokat nyugodtan magáévá teheti a megtaláló (suprise santa sex), ill. az erőszak "OK", ha lányok csinálják karácsony este (ja és baromi cukik & szexik).





Twincest is wincest! Úgy fest nem a Kiss X Sis találta fel a karácsonyi erotikát, a főhőst ezúttal egy "különleges" ajándékot kap az ikertesójától.





A szerzőő Wanyanaguda, azaz a végére jutott még egy lolicon short it. Mikulás lerobbant és amíg a bypass műtétre vár, addig az unokája helyettesíti... Szóval lelkes+naiv loli-santa + lolicon-hikkikomori = ... Szex, na mégis mire gondoltatok?

1 - Ezek a mangak/doujinshik a szerveren is megtalálhatók.
2 - A kép a 4dawgz oldaláról származik.
#6
Mi az a Type-MOON?


A Type-MOON egy japán játékfejlesztő cég, amely az általuk fejlesztett visual novel1-ekről vált ismertté.

Első produkciójuk egy doujin2-regény, a Kara no Kyoukai  volt 1998-ban. Ezt követte a Tsukihime doujin-soft3 2000-ben, amely oly elsöprő sikert aratott, hogy a bevételekből már megalakulhatott a bejegyzett, professzionális stúdió.

Az ezt követő termékeik még szorosan a Tsukihime-hez kapcsolódtak, majd 2002-ben a French-Bread céggel együtt elkezdték a Melty-Blood verekedős játékok fejlesztését. Ugyan a Type-MOON ekkor már bejegyzett cég volt, a Melty-Blood játékokat mégis miden idők egyik legjobb doujin 2D-s verekedős játékának tartják.

Ezt követte a Fate/Stay Night, minden idők legsikeresebb (legalábbis ha az eladásokat nézzük) eroge4-je. Akárcsak a Tsukihime-hez, ehhez is jelentek meg kiegészítők és újrakiadások.

Mind a Tsukihime, a Melty-Blood ill. a Fate/Stay Night játékokból készült manga ill. a Tsukihime-ből és a Fate/Stay Night-ból anime is.

Kik a Type-MOON tagjai?



Nasu Kinoko
Takeuchi Takashi

A Type-MOON gerincét Nasu Kinoko író és Takeuchi Takashi illusztrátor adják. Kezdetben a legtöbb rajongót inkább Nasu Kinoko jellegzetes stílusa és világképe vonzotta a történetekhez, de idővel Takeuchi Takashi az szakma egy kimagasló tagja lett.

Mindketten rendkívül zárkózott, titokzatos alakok, a rajongók szinte semmit se tudnak róluk. Soha, egyetlen fényképet sem közre magukról. A doujinshi-kban ezért gyakran ábrázolják őket egy antropomorf gomba ill. egy kendős fejű rajzolóként. (Ezt az ábrázolást maga Takeuchi találta ki).

Mi az a Nasuverse?


Nasuverse-nek azt a közös világot hívják a rajongók, amiben Nasu Kinoko történetei játszódnak.

A legtöbb formál (szabályszerű, ill. szabályokat követő) mágikus világgal ellentétben a Nasuverse nem veszi a mágiát adottnak, hanem igen sok időt tölt annak természetével ill. természet ellenességének vizsgálatával.

A mágia nincs egy mindent átfogó rendszerbe foglalva. Számos egymással versengő misztikus rendszer és tan van. Nasu egyedülálló módon vegyíti a nyugati miszticizmus irányzatok alapját képező különféle idea-tanokat a keleti filozófiák összetett természetű, kevésbé adekvát fogalmaival (amelyben filozófiai diplomája is segítséggel van :lazza:).

Miből mi van?

A Tsukihime-ből játék (PC-s), manga és anime is van.
A Kagetsu Tohya-ból csak játék (PC-s) van, s ez a Tsukihime első fandisc-je.
   (Akárcsak a Fate/Hollow Ataraxia-ban itt is egy "ál/illúzióvilágból kell kijutni).
A Tsukibako a Tsukihime különleges kiadása volt, ami a Tsukihime és a Kagetsu Tohya játékokon kívül tartalmazott egy Plus+Disc-et.
   (A Plus+Disc lemezen lévő játék két melléktörténetet tartalmaz a Tsukihime szereplőivel)
A Melty Blood-ból játék, (fighting game történettel!), és manga van.
   (Ez a Tsukihime 4. (el nem készített) szkenáriójának (Satsuki) a folytatása. {Yeah, the Nasuverse IS weird!})
A Melty Blood Re-ACT a Melty Blood játék kiegészített változata.
   (A Story Mode-on túl, a játékba került egy Arcade Mode is, átdolgozták számos szereplők kombóit/animációját/összeállítását.)
A Melty Blood Act Cadenza a Melty Blood Re-ACT játék Arcade változata amiben csak Arcade Mode-ban lehet játszani.
   (A játék ennek a kiadásának számos változata van (Arcade, PS2, Windows) átdolgozott szereplő összeállítás/kombók/animációkkal).
A Fate/Stay Night-ból játék, manga és anime van.
A Fate/Stay Night Realta Nua a Fate/Stay Night játék PS2-es kiadása.
  (Átírták a 18+ részeket korhatár nélkülire, betettek egy epilógust és egészet az anime seijuival szinkronizáltatták).
A Fate/Hollow Ataraxia-ból csak játék (PC-s) van, s ez a Fate/Stay Night fandiscje.
   (Akárcsak a Kagetsu Tohya-ban itt is egy "ál/illúzióvilágból kell kijutni).
A Fate/Zero-ból csak könyv van.
   (Ez a Fate/Stay Night előzménye a 4. Grál háború története.)
A Kara no Kyokai-ból könyv van,  és 7 db az egész estés anime mozi van, amiből az 1-3 rész jelent meg DVD-n, 1-5 részt vetítették moziban..

Fordítások

Anime

A Tsukihime anime TV sorozatot már levetítették és angol nyelvű DVD-n is megjelent.
A Fate/Stay Night anime TV sorozatot már levetítették, de a DVD megjelenés a Geneon kivonulása miatt késik, úgy tűnik a Funimation terjeszti majd az USA-ban. (Egyelőre sem japán, sem angol nyelvű DVD nem kapható).
A Kara no Kyokai 7 db az egész estés anime moziból az 1.-5. mozikat vetítették moziban és az 1.-3. mozik jelentek meg japán nyelven DVD-n. A 4. rész várható DVD megjelenése 2008. December 17. ; az 5. rész DVD várható DVD megjelenése 2009. Január 28.

Manga

A Tsukihime manga licenszelt és értelemszerűen lefordított. J-F-Google-It.
A Melty Blood manga kiadás és fordítás alatt áll és, részben itt: a Bloodstained Alley-ben és itt: a Beast's Lair forumon érhető el, továbbá rendszeresen feltöltöm az új részeket a Usteam-re.
A Fate/Stay Night manga licenszelt és fordítás alatt áll.

Játékok

A Tsukihime PC-s játék teljes egészében le lett fordítva, patch: http://www.mirrormoon.org/
A Kagestu Tohya PC-s játék teljes egészében le lett fordítva, patch: a Best's Lair forumon.
A Tsukibako csomag Plus+Disc-e teljes egészében le lett fordítva, patch: http://www.mirrormoon.org/
A Melty Blood PC-s játék teljes egészében le lett fordítva, patch: http://www.mirrormoon.org/
A Melty Blood Re-ACT PC-s játék teljes egészében le lett fordítva, patch: http://www.mirrormoon.org/
A Melty Blood Act Cadenza játék, PC-s változata jelenleg fordítás alatt át, az fordítás állapota itt olvasható: http://www.mirrormoon.org/
A Fate/Stay Night PC-s játék teljes egészében le lett fordítva, patch: http://www.mirrormoon.org/
  (A patch képes Fate/Stay Night Realta Nua lemezéről leemelni a szinkron hangokat és a Realta Nua epilógusa is megtekinthető).
A Fate/Hollow Ataraxia PC-s játék fordítás alatt van, ezt itt: a Best's Lair forumon lehet megnézni.


Könyvek

A Fate/Zero könyv kiadás ill. fordítás alatt áll, és itt: a Baka-Tsuki-n lehet olvasni a már elkészült részeket.
A Kara no Kyokai könyv már teljesen kész, de még mindig fordítás alatt van, itt a Baka-Tsuki-n lehet olvasni a már elkészült részeket.

Szereplők kapcsolatai a különféle művek közt:

#7
A shit flame storm is brewing and it has reached us!

http://torrents.thepiratebay.org/4249254/Anime_Fansub_Documentary.4249254.TPB.torrent

Ez az amatőr "mocku"-mentary nagy port kavart a fansubber/anime-fan körökben, egyszer mindenképp érdemes (szvsz) megnézni, mert a vágás jó, az anime betétek is; van mondanivalója, s bár néha túlontúl szájbarágós azért 1x megnézhető.

Discuss!
#8
Hentai / Flaser's House of Perversions
2008-07-23, 23:10:46
Flaser's House of Perversions



Ez a thread Flaser erotikus és hentai manga/doujinshi feltöltéseit dokumentálja, a "műértők" itt értesülhetnek róla, hogy a gyűjtés hogy halad, mi mikor kerül fel. Csak (angolul) lefordított anyagot teszek fel.

5884 db manga/doujinshi van már a szerveren!
Frissítve 2011-07-11

Mivel az egész gyűjtemény most már rendkívül nagy, így batch-ek helyett a torrent frissítésével párhuzamosan kerülnek föl majd a szerverre az anyagok (wget-el, hogy zsozso élete is egyszerűbb legyen). Igen, az egész anyag elérhető torrenten keresztül is (meg egy XDCC bot-on a #fakku@irc.rizon.net-en). Jelenleg a 2011-05-20 (v2.2)-es torrent állapotát tükrözi az anyag, a következő frissítés augusztusban várható.

Magát a gyűjtést folyamatosan végzem, mostanra ez már olyan komolyságot öltött, hogy Yuribou szavaival élve, kinőtte a csendes hálószobai deviancia fogalmát és Igazzy Sörözéses Téma lett belőle.

A legtöbb idő a felhalmozódott anyag megfelelő katalogizálásával telik. Én ugyanis pedáns "műértőként", nem csak az aktuális franchise1-t szoktam beazonosítani, hanem a rajzoló mangaka/circle nevét sőt még a fordítót is. Néha még az előbbi, a franchise beazonosítása sem egyszerű, mert a mangaka-k néha (számunkra) igencsak ismeretlen dolgokhoz is csinálnak doujin-t.

Könyvtárak a szever gyökerén

Hentai\Doujinshi2
Hentai\Manga & Original Doujinshi3

Pár szó a "nevezéktanomról":

[######] Franchise {Artist} - Title [Translator]

Minden file-nak van egy 6-jegyű, egyedi azonosító száma, pl. [001234].
Ha a Franchise, saját, akkor "Original" áll ebben a mezőben.
Az Artist, néha ún. Doujinshi circle-t jelöl, azaz csapatot. Néha előfordul, hogy ezt a leghíresebb Mangaka-val jelöli más (pl. Tony Taka aki T2 Art Works tagja).
A Fordító Csapatokat többnyire egy a trackereken vagy a DDL/irc listáikon is használt rövidítéssel használom pl. Doujin World --> D-W, Sahadou --> SaHa, Hentai Enishi --> H-E stb. Ha nem tudtam kideríteni ki csinálta a fordítást, akkor simán "translated" áll a mezőben.
A L2RPrint azt jelöli, hogy a file tartalma tükrözött, nyugati kiadás.

Google Docs Katalógus - Frissítve 2011-05-20

Ez a google-docs táblázat tartalmazza az összes eddigi feltöltést.

Comic Rack Katalógus - Frissítve 2011-05-20

A gyűjteményhez van egy Comic Rack katalógus is. Ennek beüzemelése egy kicsit macerés: előbb kell a katalógust hozzáadni a programhoz (ami persze semmit se talál, egy rakás piros X), majd utóbb magukat a file-okat, így azok automatikusan a katalógus bejegyzéseire mutatnak majd.

A Comic Rack használata egyébként erősen javallott, ha a teljes gyűjtemény érdekel, mert így tudsz szerző, formátum (doujinshi, original doujinshi, tankoubon, etc.), franchise stb. szerint szűrni és ráadásul nem kell a 122.2 GiByte-nyi zip file-t kicsomagolni!

Torrent Letöltés - Frissítve: 2011-05-20

Az egész gyűjtemény elérhető torrent formájában is:


http://sukebei.nyaa.eu/?page=torrentinfo&tid=48862


1Anime, manga, j-rpg, fighting game, eroge, visual-novel, stb.
2Adott franchise-hoz köthető doujinshi-k.
3Franchise-hoz nem köthető, saját ihletésű művek. Mielőtt az "original doujinshi" kifejezésen elkezdenénk vitázni, had mondjam el, hogy minden doujin, amit saját pénzen, (relatíve) "alacsony" példányszámban adsz ki. Van aki saját, más "fan" mangával tesz így...más meg Erogame-mel mint hajdan a Type-MOON.


You've been reading:
Flaser,  Raider of the Lost Hentai


#9
Anime / Kara no Kyoukai
2008-05-22, 02:23:27


Végre! Végre! Több hónapnyi várakozás után az Evangelion mellett ez is kijött DVD-n. Az, hogy a GG pillanatok alatt leszubolta, már jelent valamit, de azért még illene egy-két szót szolnom:

Type-MOON/Kinoko Nasu fan-oknak kötelező. Ezzel a regénnyel indult Nasu pályafutása, ennek a történetnek erős átdolgozása lett a Tsukihime (nem véletlen Shiki a főszereplő mind a kettőben), majd a másik (még gimiben iródott) történetét is feldolgozták, ami meg a Fate/Stay Night lett.

A Tsukihime majd a F/SN után ez is a vászonra került, s ha az adaptációk tartják a javuló tendenciát (Tsukihime - gyenge, F/SN - OK, jó, KnK - fantasztikus) a köv. Type-MOON anime megváltja a világot.

Pár szó a történetröl:

A főszereplő, Ryogi Shikinek, a vérvonal továbbvitelén túl (ami egy "neves/nemes" családban sosem egyszerű) valami jutott a családi örökség részeként: Shikinek kettős személyisége van, s ezért őt választják örökösnek. A Ryogi familia feje ugyanis mindig is "két fejjel" gondolkodott. A pech csúcsa, hogy a két személyiség eléggé ellentétes...ami az egyiknek tetszik, azt a másik utálja; az egyik női a másik inkább maszkulin (tomboy). Shiki ezzel együtt elég jól megvolt magában... aztán beütött a szerelem.

A történet elején Shiki egy több éves kómából ébred fel. Illetve "csak félig". Az egyik énje odaveszett. A korábbi emlékei furák, mintha valaki másé lennének.... s mindenen repedéseket lát, mintha az egész világ csak egy 'karcolásra' lenne a megsemmisüléstől. (Igen! Ez ugyanaz a képesség mint amivel a "másik" Shiki rendelkezik a Tsukihime-ben. Ja, egyébként elvileg mindketten léteznek, s ugyanabban a világban). Hamar rájön, hogy a "vonalak" mentén bármit el tud vágni....bármit....vagy bárkit:

"Ha él, akkár Istennel is végezhetek!"

Shiki teljesen elidegenedett a családjától, s elköltözik hazulról. Egyedül a barátja Mikiya tartja benne a lelket, s ő hozza össze a főnökével Tohko-val. Tohko Aozaki annak az "Magic Gunner" Aoko Aozakinak a testvére aki a Tsukihime-ben Tohno Shiki szemüvegét készítette. (Jah és a két testvér legendásan ki nem álhatja egymást). Tohko bábuk készítésére specializálódott. [spoiler]Egy ilyen "bábu" lesz Shirou új teste a Heaven's Feel "good end"-jénben.[/spoiler] Aokoval ellentétben (aki egyike a világ valódi varázslóinak (ebből 4 van, 2 ismert)) ő ugyanis mágus. Nem is akármilyen...

így indul a történet, Tohko alatt Mikya és Shiki egyfajta mágikus detektív irodát üzemeltet, s a sok rejtélyes esemény során végül fény derül mind sok mindenre... pl. arra, hogy ki is az a Shiki aki a kómából felébredt, s mi történt a másik énjével.

Ez "csak" az első abból a 7 filmből amit a regény egy-egy fejezetéből csinálnak.

PS.:
Kara no Kyoukai ~the Garden of sinners~ 1st Chapter OST + ED Single
#10
Anime / Sword of the Stranger
2008-04-28, 04:54:50


Sword of the Stranger MKV H264 dvdrip (2007)

Különös idegenek érkeznek Japánba a messzi Kínából. Ládáikban rejtélyes holmik vannak, s iszonyatos pénzekkel bírják a tartomány urát együtműkűködésre....de ki az a fiú akit üldöznek? Mibe csöppent a "Nevenincs" ronin?

Egy klasszikus szamuráj történet, pár egyedi elemmel és első rangú rajzolással, zenével.
Mindenkinek jó szórakozást!
#11
Games / Magyar PC-s játékok
2007-12-10, 23:32:04
A Reunion harmadik végigjátszása után azon kaptam magam, hogy jó volna erről másról is beszélni. Aztán végignéztem a polcomon, s meg kellett állapítsam, hogy a többi Digital Reality játékról is vannak szép emlékeim.

Ezek:
Reunion
Imperium Galactica 1
Imperium Galactica 2
Hegemónia
Hegemónia: A Solon hagyaték

Továbbá a Nexus: The Jupiter Incident is magyar fejlesztés.
Nem tudom mi a pontos kapcsolat a Mythis és a Digital Reality közt, de ezt a játékot eredetileg "Imperium Galactica 3" néven fejlesztették.

Wikipedia:
"A third sequel known as Imperium Galactica 3 was in the works, but was later renamed Nexus: The Jupiter Incident. It has nothing whatsoever to do with the Imperium Galactica franchise, and is actually a completely different type of game as well."

Ki milyen magyar fejlesztésű játékokra emlékszik még? Mi az ami nemzetközileg is ismert? (Kiváncsi vagyok mi lett volna, ha valaki lefordítja a "Suli" trilógiát).

Végeztül egy kis ígyencség a többi nosztalgiázónak, itt van csatolva a Reunion zenéje. (MIDI állományok, Winamp is viszi):
http://rapidshare.de/files/38020536/Reunion.zip.html
#12
Manga / Blame!
2007-12-02, 07:17:52
A Blame! Tsutomu Nihei mesterműve.
Hosszú ideje ez volt az első sci-fi a kezem között, amely tényleg elgondolkodtatott, s valami újat vetett fel.

A kezdő olvasó kezdetben nem sokat tud a világról, s ez így is marad sokáig. Sok más történettel ellentétben, itt végig egy külső, néma elbeszélővel van dolgunk; s nem nyerünk közvetlen bepillantást a szereplők gondolataiba sem. Azaz végig egy néma kamerán át nézzük az eseményeket.

S, jól van ez így. Nihei világa ugyanis egy alapvető őrület a modern ember számára: a világ ismeretlen.
Nem tudni mi van a következő sarkon, a háztömb végén, mi történt, mi fog történni. Az ember teljes bizonytalanságban él. Az egyetlen biztos pont a megapolisz léte, ez az óriási struktúra amely a láthatárig terjed; időnként még selyteni a funkció és forma egységét, máshol már pusztán öncélú formák gondos munkával létrehozott majd a pusztulás keze közé vetett végtelenbe vesző halmaza.

Ez a környezet legalább olyan fontos mint a szűkszavú szereplők. A modern világban a környezet az ember uralma alá került, s az saját képére formálta azt. Itt ugyanez történik fordítva.

A Blame! monumentális, elgondolkodtató eposz az emberről és helyéről a világban.
#13
Offtopic / Kánikula és ellenszerei
2006-06-22, 15:45:00
Röviden: dög meleg van. (A pesti katlanban legalábbis.)
Akinek van klímája az gondolom hűsöl, akinek nincs az meg fő a levében...ill. kieszel egy-s-mást:

1. Tipp: rendszeres hidegzuhany
2. Tipp: beülsz a hűtőbe, s abban tanulsz a vizsgákra
...
3. Tipp (What would Gendou Ikari do?): jeges vizes vödör a gép elé. :cool:

Ki mit tesz a hőguta ellen? (Mivel még vizsgaidőszak van, a strandolás nem ér :bruhuhu:)
#14
Anime / Sentou Yousei Yukikaze
2006-05-25, 23:26:48
Project_2501 rakta fel a szerverre, előre is köszönjétek neki!

A Sentou Yousei Yukikaze, Chouhei Kanbayashi két regénye alapján készült amik Japánban annyira sci-fi etalonnak számítanak mint nálunk Lem - Solarisa vagy Asimov - Alapítványa*.
A történet a mára már sablonos idegen invázióval indít - csakhogy mostanra már az emberek az agresszorok. Az Anktartiszon feltűnt egy rejtélyes gombafelhő ami azóta is ott lebeg a kontinens felett, s a JAM ezen keresztül repült a Földre. Az ENSZ kivételesen nem töketlenkedett, s közös erőfeszítéssel sikerült visszaszorítani az idegeneket, majd az átjárón át az idegenek bolygójára a Fairy-re is sikerült betörni, s ott egy kiterjedt hídfőállást létesíteni.

Ez 30 éve történt, a háború azóta végeláthatatlan adok-kapok, olyannyira, hogy a Földön a lakosság egy jelentős része már a JAM létezését is kétségbe vonja. Eközben an ENSZ lelkesedés is hanyatlott és az ENSZ erők szerepét átvette a FAF - Fairy Airforce (nem, ez nem a yaoi expressz :ejnye:)- ami egy óriási idegen légióként vívja magányos háborúját Fairy mélyzöld egén.
A háború döntően légiharc, s emberek több légi támaszpontot üzemeltetnek - mind a különféle mondák tündérneveivel -, a legnagyobb melett mostanra már egy egész város van a személyzetnek.
Míg korábban a FAF az elit krémje volt, mára a legtöbb ország a delikvenseket és bünözőit deportálja Fairy-re, hogy börtön helyett harcoljon. Ennélfogva a közlekedés az átjárón át rendkívül korlátozott, s inkább koporsóban (vagy úgysem) szoktak hazatérni.

A történet főszereplője Rei Fukai al-hadnagy nem a szokásos hős: a háború menete, az emberiség sorsa teljesen érdektelen a számára. Még csak nem is macho vagy cool. A többi embertől teljesen elidegenedett, csak és kizárólag a repülésnek - és a repülőgépének él. Rei mégcsak nem is "vadászpilóta".
A SAF - Stratégiai Légierő- kötelékében repül, az egyetlen szárnya a FAF-nak ami mindig hazatér - ugyanis nem harcolnak, csak közvetítik a csatát a vezérkarnak. A pilótáknak parancsba van adva, hogy akár a bajtársaikat cserbenhagyva is, de hazatérjenek a felderítéssel.
Ehhez a FAF legmordenebb gépét, a Super Sylph-et használják (Mach 3.2 tud a kicsike :lazza:), Rei 'személyes gépét' Yukikaze-t (hóvihar/havas szél).
Yukikaze, ugyanakkor több mint gép - a mesterséges inteligenciája néha már-már az öntudat határát súrolja. Legalább annyira főszereplő ő is, mine Rei vagy Jack Bukhar őrnagy a SAF ellátó tisztje, s az egyetlen ember akivel Rei még tartja a kapcsolatot.

Egy szokásosnak tűnő bevetésen egy másik Super Sylph nem jelentkezik be és a barát/ellenség jeladója sem stimmel. Rei másodpilótája nyugtalan de nem sejt cselt, Yukikaze ugyanakkor a másik gépet ellenségnek tartja. Rei gondolkodás nélkül kilövi a gépet - s csak ez menti meg az életét.
Yukikaze később is csalhatatlanul jelzi a JAM jelenlétét, s egyre szorosabb kapcsolatba kerül Rei-el.
Közben a vezérkar elkezdni lecserélni a pilótás gépeket, számítógép vezette automatákra; annak dacára, hogy először JAM beszivárgásra utaló jelek vannak.

Miért 'érzi' Yukikaze a JAM jelenlétét? Mi van közte és Rei közt? Vége lesz-e ennek a háborúnak valaha?

Az egytelen kicsit is tartalmas fansite:
http://k.domaindlx.com/yukikazeRTB/main.htm
Egy fanlisting ahonnan pár poszter is letölthető:
http://www.absolutetrouble.com/yukikaze/
(Ezek nekem tulságosan is az ultra-yaoi-fangirl kategóriába estek)

*Igazság szerint sokkal jobb a párhuzam lenne Heinlein- Starship Troopers-e és Joe Haldemann - Örök Háború-ja, csak ezeket Mo.-n nem sokan olvasták. (Hiba! A hard sci-fi igazi atyja Heinlein az USA-ban. Clark és Asimov mellett ő volt az igazi felvigyázója Bradbury örökségének.)
Mindkettő a háborúval foglalkozik, de míg Heinlein könyve a (teljes emberiségért) felelős(éget vállaló) katona ideáljához írt akkoriban igen modern (értsd. vallás és Amerikai-álom ellenes) hőskölteményt, addig Haldemann könyve a saját Vietnami tapasztalatait vetítette ki a jövőbe.
#15
Games / Morrowind - 1001 Plugin meséje
2006-02-06, 17:11:41
Az MW egyike a népszerûbb játékoknak a boardon.
Ugyanakkor arról még sose volt szó, hogy ki milyen pluginokkal játszik. Persze ez nehéz, hisz ahogy a cím is sugalmazza, több ezer van belõlük. Ugyanakkor van pár amirõl szinte mindenki tud ill. mindenki használja, de a kezdõ épp ezért nem hall róla.

Következzen az én örökzöld listám arról, ami Vvardenfel szigetére elkell:

Játékmenet
Animal Realism
Nekem is gyakran elegem volt abból, hogy folyton folyvást minden élõlény, ha hús is szerepel az értékrendjében rám veti magát.
Ezt orvosolja ez a kis plugin is nem is akárhogy. Kis darvini szimuláció - minden állat elõször mérlegeli, hogy a 120kg-os talpig páncél Nord-ra, vagy a 35kg-os Altmer csajjal próbál-e jóllakni. Ill. ha szorul a hurok nem átallanak elmenekülni.
A Megmételyesedett állatok ugyanakkor továbbra is öngyilkos rohamra indulnak, mivel a métely elvette az eszüket.
Book Rotate
Sokan tartanak odahaza könyvtárat, de azt sose tudják úgy berendezni, hogy tetszetõs legyen. Ezzel a pluginnal végre élére állíthatod a könyveket ill. becsukhatod a nyitottakat.
Living Cities of Vvardenfell
A Bethesda nagyot alakított a MW, de valószínüleg annak idején nem játszottak elég dinamikus kalandot. (Az Oblivionba ez jószerivel egy-az-egyben bekerült). A plugin a városok lakóit kelti életre, napi programot ad nekik, ill. éjjelre bezárkóznak. A templomok óráról órára kongatnak.
Morrowind Comes Alive
Több száz NPC-t ad a játékhoz akik vándorolnak is a térképen. (Rablóbanda, õrjárat, egyéb kalandozók). Elég CPU-gyilkos lehet ugyanakkor a többi éhes pluginnal együtt.
Persuation Response Expansion
Egy kis script plugin ami a korábbi 'meggyõzés' opcíóhoz ad több választ. Egyszerû, nagyszerû és nagyon kelett.

Új Távlatok
Morrowind Complete
Elsõre igen elszálltnak tartaná bárki azt a plugint ami ezzel a névvel hirdeti magát. NEM AZ!
A plugin elsõsorban a kézmûves oldalát erõsíti a játéknak.
Tudunk bányászni, fát vágni, fõzni, faragni, kovácsolni, kötni, nyúzni, varrni. A termékek skálája a csipesztõl a kardon át a baldachinos ágyig szinte mindent magába foglal.

Poligon Hizókúra N/PC-knek
Better Bodies
Az alapjáték N/JK modelljeinek kóros szögletességét orvosolja. Kötelezõ darab.
Better Heads
Ugyanez a fejekre....
Better Heads Argonian Playable Heads
...Argonian kiadásban...
World of Faces
....ill. extra változat. A sokféleség gyönyörködtet!

Hangok
Atmospheric Sound Effects
Morrowind Sound Enhancement
Wilderness SOUNDS
Különféle hang javítások. Sokkal életszerûbb tõlük a játék. Együtt is használhatók, de elsõsorban Morrowind Sound Enhancement-ot ajánlom. Nincs vele kompatibilitás gond és magában is elég masszív.

Textúrák
Ultimate Textures - COMPLETE!
Nemrég elkészült gigantikus nagyfelbontású textúra-szett. Sokkal színesebb tõle a játék. Sokan dícsérük, majd elválik, hogy hosszú távon milyen népszerû.
Ultimate Textures - Bloodmoon
A fenti plugin párja a Bloodmoon-hoz.
Real Signposts
Az egyik legrégebbi és máig használt plugin. Az útjelzõ táblákat teszi olvashatóvá, a daedra ÁBC-t nem ismerõk által.
Visual Pack
A legrégebbi teljes nagyfelbontású textúra-szett. A kedvencem, elsõsorban azért, mivel a szinei visszafogottak gyakran fotó alapúak. Absz. realisztikussá tud tenni sok helyszínt.
#16
Kultúra / Filmek (minden, ami nem japán)
2004-09-15, 11:18:12
Nemrég láttam a moziban - mint igazi Asimov fan erõs fenntartásokkal kezeltem az egész ügyet, de próbáltam önmagában is értékelni.

Tapasztaltom összefoglalva:
-jó pont - a filmben van nyomozás, a klasszikus Asimov sztorikhoz illeszkedve; jó a történet üteme, nekem idõben esett le minden fordulat; ugyan elsõ látásra nem úgy tûnik, de mégsem a megvadult Franestein szörny 1000-dik feldolgozásról van szó
-rossz pont - fölösleges akció orgia, Will Smith itt ugyan cinikus, de itt sem tuja levetkõzni a lökött fickó imázsgt; a robot filozófia beható ismeretével érthetted mi mozgatja a szereplõket, de ez péusztán a filmbõl egyûáltalán nem jön át; nem ártott volna a szokások Amcsi 1x1 tudományos magyarázatok helyett pár tényleges párbeszéd - ezt fájt a legjobban, nicsenek a sztori-t elõrevivõ beszólásokon kívül semmiféle interacíó a szereplõk közt, hiányzott az Asimovi vizsgálódó intelligens fõhõs, aki az elõítéleteit levetve valódi rálátást nyer a világra