Nem lol, de érdemes megnézni

Started by Selmo, 2006-07-05, 23:38:08

Previous topic - Next topic

kikuchiyo

Failure is the default option

kikuchiyo

Failure is the default option

NLZ

[reserved]

Kvikveg

Quote from: kikuchiyo on 2010-06-24, 19:52:54
Doubleposting is awwwright:

Sci-fi airshow
Ezek tenyleg tudnak repulni wtf... WTF...  :gyagya: :he:
WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

kikuchiyo

[spoiler]fotosopp[/spoiler]
Failure is the default option

NLZ

A végefele az egyik a Holdon van, aztán pedig lezuhan a tehenek közé. Szted mi ez? :D
[reserved]

Kvikveg

Quote from: kikuchiyo on 2010-06-24, 23:44:49
[spoiler]fotosopp[/spoiler]
Megnyugodtam, akkor megsem buggyant meg a vilag hirtelen.

Jo, a holdasat en se vettem komolyan, a tehenes meg teljesen photoshop. XD
WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Cloud


Nakedape

Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution


Selmo


A tökéletesség unalmas.

Cobra

Quote from: Selmo on 2010-07-12, 22:15:21
http://autozz.blog.hu/2010/07/12/sokkterapia
Így, hogy vegyesen vannak a valós és a megrendezett részletek, így még sokkolóbb szerintem.
Hide and fear, Cobra Commander is here !

Ramiz

Quote from: Selmo on 2010-07-12, 22:15:21
http://autozz.blog.hu/2010/07/12/sokkterapia

Nekem a megrendezettek patetikusak kicsit (még ha nem is hazudik, túl kiszámított) - de az igazi jelenetek némelyike belém fagyasztotta a szart.

A részegen vagy belőve öngyilkoló faszokért cseppet sem fáj a szívem, a kevésbé elítélhető balesetekért (biztos volt, aki csak fáradtan elbóbiskolt - bár az is felelősség, hogy olyankor állj meg!, de lehetett darázscsípéses, stroke-os stb... is köztük) már jobban, a teljesen véletlen gyalogos-halálok miatt viszont mindig ökölbe szorul az agyam... Olyankor jövök rá, hogy akármennyire nem örül az ember, ha még 1 sört sem mer meginni a rendőrök miatt, semmilyen büntetés nem túl nagy a felelőtlenségért...

És ami azt illeti, Magyarország nagyon vadkelet - én olyanokat, mint itthon, jellemzően csak Dél-Olaszországban és Romániában láttam. Csehországban, Ausztriában, Angliában, USA-ban, sehol máshol...
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Kvikveg

WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Nakedape

Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution

LiaLia

Anno volt itt hasonló megrendezett videó a vezetés közbeni mobilozásról.
Lehet, hogy sokkolóak a videók, de ezeket levetíteném mindenkinek, mielőtt megkapná a jogosítványát. Érdemes elgondolkodniuk az autózás, motorozás veszélyeiről, és hogy mennyire veszélyeztethetnek ezzel másokat is.
Mert az, hogy "ne igyál, ha vezetsz", mára már kb. úgy hangzik, mint amikor a cigarettás dobozra rányomják, hogy a túlzott dohányzás egészségkárosodást okozhat, nem feltétlenül van visszatartó ereje.

Kvikveg

Quote from: LiaLia on 2010-07-13, 22:06:58
Anno volt itt hasonló megrendezett videó a vezetés közbeni mobilozásról.
Lehet, hogy sokkolóak a videók, de ezeket levetíteném mindenkinek, mielőtt megkapná a jogosítványát. Érdemes elgondolkodniuk az autózás, motorozás veszélyeiről, és hogy mennyire veszélyeztethetnek ezzel másokat is.
Mert az, hogy "ne igyál, ha vezetsz", mára már kb. úgy hangzik, mint amikor a cigarettás dobozra rányomják, hogy a túlzott dohányzás egészségkárosodást okozhat, nem feltétlenül van visszatartó ereje.
[spoiler=Blaa blaa blaa]A problema, hogy a sokkolo videonak sokszor semmi hatasa nincs, mert hat o nem hulye, ilyen vele nem tortenik. Elharitja. Egyebkent nem is csodalom, mert en sem szeretek belegondolni, hogy barmikor lehet belolem husospalacsinta, mert mas barom volt vagy en bealudtam. (Inni nem iszom amugy sem.)
Nehez beloni, hogy mi hat az emberekre. En inkabb a sok helyen kirakott enyhen figyelmezteto jellegu tablakra es videokra szavazok, es a szenne buntetesre. Ha ez igy mukodik az elemzesek szerint.
De amig tahoeknal altalanosan elfogadott ez addig kb mindegy mit csinalnak.
Viszont nem tudom van-e olyan, hogy tesztbabunak hasznaljak az embert valami minimalis sebessegnel, ahol azert meg nem randul meg a nyaka, csak hogy megerezze, hogy mondjuk husszal falnak menni milyen, meg harminccal, es akkor kepzelje el ugyanezt otvennel meg szazzal.[/spoiler]

Quote from: Nakedape on 2010-07-13, 19:26:28
rendezettek közül
:
http://www.youtube.com/watch?v=JmnQ9x_NPks
Amilyen horrorisztikus, annyira jo otletes!  :jee:
WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Selmo


A tökéletesség unalmas.

Próféta

Sokkterápia: én azokat kedvelem ezek közül, amelyek nem csak a horrorra utaznak, hanem valami nemtriviális, kevésbé hangsúlyozott mondanivalójuk is van.
http://www.youtube.com/watch?v=9AdUNHkQRVA
http://www.youtube.com/watch?v=qsp-nrf_8KQ (na jó, ez inkább horror mint nemtriviális)
http://www.youtube.com/watch?v=z1i6USxpNwk
http://www.youtube.com/watch?v=HeUX6LABCEA

Meg aminek most hirtelen nem találom a youtube linkjét: ha szabálykövetően 50 km/ó-val mész, meglátsz valami akadályt (pl. kirohanó gyerek) és elkezdesz fékezni, tegyük fel hogy pont pöccre megállsz előtte. Ha 10-zel gyorsabban, vagyis 60-nal kezdesz fékezni, akkor ugye 10-zel találod el... frászt, több mint 30 km/ó-val rohansz bele! A mozgási energia sajnos négyzetesen arányos a sebességgel, a fékezés energiavesztesége meg kb. a fékúttal arányos. És ez még optimista számítás volt, mert valójában nagyobb sebességen azonos reakcióidő mellett közelebb kezdesz fékezni. Szóval kis sebességtöbblet is nagy galibát okozhat, nem feltétlenül éri meg még pár kph-t rápakolni.

Főleg, hogy nem is segít sokat. Ha 20%-kal gyorsabban mész (pl. 50 helyett 60), csak 17%-kal rövidebb idő alatt érkezel meg, (100%-kal gyorsabban -> 50%-kal hamarabb), és ez is csak akkor igaz, ha a teljes távon tartani tudod. Ha (irreális példa) a táv felét 30-cal teszed meg, másik felén döngethetsz 110-zel, akkor nem 70, hanem csak 47 km/ó lesz az átlagsebességed. Szóval egyébként sem feltétlenül éri meg mindig annyira gyorsan menni.

És ami közlekedésbiztonságilag különösen fontos: ne üssetek el gyalogost, mert csúszik a bele!

Kuroi Tenshi

Quote from: Próféta on 2010-07-17, 02:32:50
Meg aminek most hirtelen nem találom a youtube linkjét

Lehet, hogy nem juhtyúk, de a linkje ott van a fenti autózz blogos
bejegyzés alján.

De ez a "speed kills" mantra ezer sebből vérzik. A balesetek legfőbb
oka az emberi hülyeség: ittas vezetés, elsőbbség nem megadása,
tükör és körülnézés mellőzése, beláthatatlan kanyarban való előzés,
"látni és látszani" alapelv figyelmen kívül hagyása, követési távolság
nem megtartása, stb. Ezeknek a szabályoknak a megsértése sokkalta
nagyobb veszély, mint a gyorshajtás.
Meg ha már ott van a helyzet, bejön a következő fázis: átlagautós
ilyenkor beletapos a fékbe -- ha nincs abs, ami gondolkozik helyette,
akkor a blokkoló kerekek miatt még nagyobb lesz a fékút -- és
mereven kapaszkodik a kormányba, ahelyett, hogy kikerülné az
akadályt...
A "speed kills" talán legjobb cáfolata a német freibahn -- olyan
sebességgel mész, amivel tudsz (na jó, 300-nál többel nem illik),
de vasszigorral betartatják a követési távolságot és a többi
szabályt. Arányaiban kevesebb baleset van, mint itt a 130-as
megengedett sebességű autópályán...

Kvikveg

WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

motifator

Quote from: Kuroi Tenshi on 2010-07-17, 13:55:21
A "speed kills" talán legjobb cáfolata a német freibahn -- olyan
sebességgel mész, amivel tudsz (na jó, 300-nál többel nem illik),
de vasszigorral betartatják a követési távolságot és a többi
szabályt. Arányaiban kevesebb baleset van, mint itt a 130-as
megengedett sebességű autópályán...
Olyan másfél héttel ezelőtt pont ugyanerről beszélgettünk a német autópályán haladva, hogy hiába nincs itt sebességhatár, fogadni mernénk, hogy kevesebb a baleset, mint a magyar utakon. 5 percen belül belénkjöttek hátulról...
Nagy volt a forgalom, és nem is fékeztem túl nagyot, a mögöttem jövő is gond nélkül lelassított, de aki mögötte jött, az bizony elbambult. Tudom, hogy ez csak egy eset, de ha már pont erről volt szó...
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Cobra

Quote from: Kuroi Tenshi on 2010-07-17, 13:55:21
Meg ha már ott van a helyzet, bejön a következő fázis: átlagautós
ilyenkor beletapos a fékbe -- ha nincs abs, ami gondolkozik helyette,
akkor a blokkoló kerekek miatt még nagyobb lesz a fékút
-- és
mereven kapaszkodik a kormányba, ahelyett, hogy kikerülné az
akadályt...
te hogy mentél át a műszaki vizsgán? :) (vagy még mindig nem tanítják, hogy ez hogy van valójában?)
Blokkoló kerékkel rövidebb lesz a fékút, csak kikerülni nem tudod az akadályt. Motorral mondjuk hosszabb a fékút, mert a motorblokk/oldaldekni jobban csúszik, mint a gumi :)
Hide and fear, Cobra Commander is here !

Kuroi Tenshi

Quote from: Cobra on 2010-07-17, 23:56:56
Quote from: Kuroi Tenshi on 2010-07-17, 13:55:21

te hogy mentél át a műszaki vizsgán? :)

Én egész jó pontokkal, köszönöm; és te hányszor buktál, hogy még
most se tudod? ::) :hehe:

Igen, jól olvastad, legtöbb esetben ABS-szel rövidebb a fékút.
Jobb a guruló és folyamatosan tapadó kerékkel fékezés, mint az
álló, megtapadó, majd tapadásából kiugró, majd újra megtapadó,
újra kiugró stb. kerék.

wiki:
QuoteA rotating road wheel allows the driver to maintain steering control under heavy braking by preventing a skid and allowing the wheel to continue interacting tractively with the road surface as directed by driver steering inputs. ABS offers improved vehicle control and decreases stopping distances on dry and especially slippery surfaces. However, on loose surfaces like gravel and snow-on-pavement, it can slightly increase braking distance while still improving vehicle control.[1] On others, it may not improve control at all.
[...]
A 2003 Australian study[1] by Monash University Accident Research Centre found that ABS:
On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be easily possible without the benefit of ABS. In real world conditions even an alert, skilled driver without ABS would find it difficult, even through the use of techniques like threshold braking, to match or improve on the performance of a typical driver with a modern ABS-equipped vehicle. [...]
In gravel, sand and deep snow, ABS tends to increase braking distances. On these surfaces, locked wheels dig in and stop the vehicle more quickly.

Próféta

EDIT: http://nemlinearis.blog.hu/2010/07/14/interju_egy_autistaval_ruzsa_z_imre_matematikus_a_mancsban




Quote from: Kuroi Tenshi on 2010-07-17, 13:55:21
Quote from: Próféta on 2010-07-17, 02:32:50
Meg aminek most hirtelen nem találom a youtube linkjét
Lehet, hogy nem juhtyúk, de a linkje ott van a fenti autózz blogos
bejegyzés alján.
Thx, megvan!  :merci:

Quote from: Kuroi Tenshi on 2010-07-17, 13:55:21
De ez a "speed kills" mantra ezer sebből vérzik.
Olyan szempontból igazad van, hogy a szinte kötöttpályás közlekedés jellegű autópályán tényleg lehet baromi gyorsan menni, és nincs is annyira nagy kockázata, ha minden más tökéletes (követési táv, útburkolat minősége, stb.). A követési távolság be nem tartása tényleg sokkal problémásabb, és nem is nagyon tudok vele mit tenni - hiába próbálok csak egy kicsit lemaradni az előttem lévőtől, valami bepaprikázott hülye mindig megelőz és beáll közénk.

Viszont olyan utakon, ahol van gyalogos, láthatatlanul suhanó bringás, kereszteződés, szembeforgalom, útburkolati hiba, és a veled egy irányba haladók is (számodra) kiszámíthatatlanul megállhatnak, lassíthatnak, oldalra húzódhatnak, stb., ott szerintem a kifogásolt mantra nem is akkora hülyeség. És ne gyere ilyen szabvány mentségekkel, hogy a részeg vezető, fáradt vezető, női vezető :D, stb. még veszélyesebb, mint tiszta elmével a gyorshajtás - simán lehet igaz, de nem vagy-vagy alapon érdemes elkerülni a kockázati tényezőket, hanem lehetőleg mindet :) Persze nem azt akarom mondani, hogy amikor a sivatag közepén az országútra 15 méter hosszan 30-as táblát raknak látható ok nélkül, azt is be kell tartani - különösen kreatívok tudnak lenni a közlekedésfelügyeletnél az értelmetlen és indokolatlan sebességkorlátozó táblák kirakásában, és nyilván ez is csak csökkenti a biztonságot, mert az emberek megtanulják nem betartani a kiszabott sebességhatárt.

Próféta - born to be a coward.

Egyébként ha a rantedben csak arra akartál célozni, hogy nagyvonalú egyszerűsítés erre a gyorshajtásra mint egyetlen paraméterre redukálni a baleset-megelőzést, akkor teljesen igazad van, és elnézést hogy félreértettelek. Pont ezért linkeltem a "The day you went to work" videót, mert nagyon helyesen arra is felhívja a figyelmet, hogy az unalomig ismert szakaszok a figyelem lankadása miatt veszélyesebbek.

Quote from: Cobra on 2010-07-17, 23:56:56
Blokkoló kerékkel rövidebb lesz a fékút
-1
Nekem is gyanúsan mindig az ellenkezőjét mondták az oktatáson, vagyis hogy a csúszó gumi súrlódása az aszfalton kevésbé fékez, mint a fékpofák súrlódása a forgó tengelyen, ezért az utóbbi a kívánatosabb.

Cobra

Csakhogy még a legmodernebb ABS rendszerek se képesek olyan gyorsan reagálni (főleg rossz vagy poros úton), hogy folyamatosan csúszáshatáron tartsák a gumikat. De erről felesleges vitázni, mert már alig van autó ABS nélkül, amiben még nincs, az se hasonlítható össze egy ABS-sel szerelttel, mert nem lesz olyan műszaki állapotban, hogy alkalmas legyen a maximális fékhatás kifejtésére.
Egyébként ősszel megy a kukába a mostani gumim, lehet kipróbálom előtte a fékutat kikapcsolt ABS-sel is (ha sikerül kiiktatni).
Hide and fear, Cobra Commander is here !

Kuroi Tenshi

#2726
Quote from: Próféta on 2010-07-18, 00:56:24
Egyébként ha a rantedben csak arra akartál célozni, hogy nagyvonalú egyszerűsítés erre a gyorshajtásra mint egyetlen paraméterre redukálni a baleset-megelőzést,

Pontosan. Ez egy általános bűnbak, miközben a balesetekben
a többi (emberi) tényező sokkal nagyobb szerepet játszik; de
ez könnyen mérhető, így erre szabják ki a büntetést.

Quote from: Próféta on 2010-07-18, 00:56:24
Viszont olyan utakon, ahol van gyalogos, láthatatlanul suhanó bringás, kereszteződés, szembeforgalom, útburkolati hiba, és a veled egy irányba haladók is (számodra) kiszámíthatatlanul megállhatnak, lassíthatnak, oldalra húzódhatnak, stb., ott szerintem a kifogásolt mantra nem is akkora hülyeség. És ne gyere ilyen szabvány mentségekkel,

Ezt egy szóval se mondtam, és nem is jövök mentségekkel.
Város köztudottan teli van veszélyhelyzetekkel. 10 motoros
balesetből kb 8 városban történik

Quote from: Próféta on 2010-07-18, 00:56:24
Pont ezért linkeltem a "The day you went to work" videót,

Jelenlegi net-elérésemmel (free hotspot 50m-re LOS nélkül)
dial-up korszakot nosztalgiázom, a képeket betölteni se
megy gyorsan, videó esélytelen :D

Quote from: Próféta on 2010-07-18, 00:56:24
Próféta - born to be a coward.

Javasolt inkább a defenzív vezetéssé fejlesztése, ami már
egy hasznosabb skill :)

Quote from: Cobra on 2010-07-18, 01:24:49
Csakhogy még a legmodernebb ABS rendszerek se képesek olyan gyorsan reagálni (főleg rossz vagy poros úton), hogy folyamatosan csúszáshatáron tartsák a gumikat.

Egyrészt ezt kétlem, másrészt egy átlagos képességű
sofőr pedig még ennél is messzebb van a csúszáshatártól...

Selmo


A tökéletesség unalmas.

Nakedape

Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution

motifator

Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.