Kötetlen beszélgetések (régi Offtopic stílusban)

Started by Apatilos, 2006-06-12, 16:57:20

Previous topic - Next topic

Kvikveg

Londonban nem volt kint valaki? Vagy mas angol nyelvu helyen? Erdekelnenek a tapasztalatok.
WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Shuhants

Nekem elég aktuális a külföldös kérdés (egyúttal az oktatás is), mivel halasztok egy félévet az egyetemen, és nem fogok otthon ülni. Úgy néz ki, hogy február második felében kimegyek Londonba ("kreatív szabadságra"...). De nem leszek egyedül, mert van kint egy csomó ismerősöm, meg most megy ki a barátnőjével egy régi cimborám, aki 3 éve nem tud a tanítói diplomájával elhelyezkedni idehaza (talking about értéktelen diploma...). Úgyhogy majd kereshetek valami mocsok melót. Sebaj. (egyébként ha majd egyszer külföldön fogok élni rendesen, akkor az Svédország vagy Norvégia lesz, remélem, de akkor is csak may 3 év lenne. Bolond vagyok, szeretem a hazámat. :))

Oktatás: kikuchiyoval nagyjából egyetértek, de főleg: középszerű a legtöbb tanár/diák teljesítménye egyaránt, nem az elitképzésre van kihegyezve a rendszer, pedig arra lenne szükség, nem pedig arra, hogy egy egy csomó marha éveket pazaroljon hülyeségekre az életéből.

"A probléma újratermelődik, hiszen a tanárszakokra azok mennek, akik máshova nem jutottak be."

Valahova már írtam ezt. Anno én is így jártam, mert nem gondoltam, hogy előfordulhat olyan, hogy nem vesznek fel elsőkörben egyetemre. előfordult, tanítólépzős lettem. Na azt a sötétséget... egy év alatt 2 tanárt vittek idegszanatóriumba, a tanári kar harmada alkoholista, másik harmada idegbeteg, a mardékon meg látszottak a szellemi leépülés jelei, mert nem voltak mai csirkék már. Volt egy olyan vizsgám pl. hogy természetismeret. egy 6.-os gyerek simán megcsinálja. Egyik srác ült kint a tanár előtt, és mondta a "tételt", aztán a nő megkérdezte tőle, hogy "Melyik a naprendszer egyetlen csillaga?" Srác elgondolkodik (!)... válsz: "Esthajnal csillag?" 5-öst kapott. És ez csak a jéghegy csúcsa...és ilyenek fogják majd a kölykeinket tanítani. Yeah.

"Persze ha valaki tehetséges és szorgalmas, akkor megtalálhatja a módját, hogy jó iskolákban tanuljon és sokra vigye - de ehhez ambíció és szerencse kell. És ezek kirívó esetek. Az átlagos színvonal az oktatásban rettenetesen, fájdalmasan alacsony."
És csak tovább csökken.

Személyszerint én olyanokat is hiányolok, hogy pályaválasztási taácsadás. Mert olyan 10.-ben szerintem nagyon sokat tudna dobni az emberek ambícióján, hogyha valaki részletesen, személyszerint őt tájékoztatja a lehetőségeiről és Esélyeiről. Jó, akinek van esze, az tudja mit akar, meg hogy mire képes. De van aki nincs tisztában a korlátaival, és szerintem sokaknak szüksége lenne ilyesfajta ráhatásra.

Kvikveg: ha kint leszek majd szólok, és kérdezhetsz ;)

Pirula

Quote from: gyulababa on 2007-01-25, 23:36:05
Volt osztálytársam félkolumbiai, és épp kint van, szóval ha komolyan érdekel a dolog, utánad kérdezhetek
Sajnos még nem aktuális a dolog, előbb iskolabefejezés, aztán jöhet a világmegmentés. Unokatesómnak vannak kinti ismerősei, szóval kontakt is akadna. Mindenesetre  :merci:
Kvikveg: Londonban az egy sorral fentebb említett unokatesóm volt kint, a jó ég tudja mennyit, egy, talán másfél évet. Nyelvtanulás mellett vállalt melót, közös albérletben volt még egy rakás más náció fiaival és lányaival, azóta e barátságok mentén kölcsönösen járják be a világot... szóval úgy tűnik lehetőségekben nincs hiány.

Quote from: Shuhants on 2007-01-25, 23:46:51
Valahova már írtam ezt. Anno én is így jártam, mert nem gondoltam, hogy előfordulhat olyan, hogy nem vesznek fel elsőkörben egyetemre. előfordult, tanítólépzős lettem. Na azt a sötétséget... egy év alatt 2 tanárt vittek idegszanatóriumba, a tanári kar harmada alkoholista, másik harmada idegbeteg, a mardékon meg látszottak a szellemi leépülés jelei, mert nem voltak mai csirkék már. Volt egy olyan vizsgám pl. hogy természetismeret. egy 6.-os gyerek simán megcsinálja. Egyik srác ült kint a tanár előtt, és mondta a "tételt", aztán a nő megkérdezte tőle, hogy "Melyik a naprendszer egyetlen csillaga?" Srác elgondolkodik (!)... válsz: "Esthajnal csillag?" 5-öst kapott. És ez csak a jéghegy csúcsa...és ilyenek fogják majd a kölykeinket tanítani. Yeah.
Anyám... Ez úgy név szerint melyik iskola? Csak mert én is TK-s volnék.

Kvikveg

Pirula: mondd azt, hogy pesti. Legyszilegyszi. Vagy hogy legalabb valahogy elerheto esetleg. Infoehsegben szenvedek. XD
Jol hangzik, hogy nem halt ehen. En csak amiatt aggodom, hogy ugyan van diplomam, de erosen tulelo es hanyos stilusban vonszoltam magam vegig rajta, illetve itthon most 1 ev munkatapasztalatom van, es nem tul elit munkaval. (Hm, kikuchiyo postja, hmm... bar ha nem matekszakon vagyok talan jobban tulelem, fene tudja. Vagy nem mucsan lakom. Namindegy.) Mondjuk hasznalok par nemtrivialis programot (C program kiegeszites amator szinten, Maya detto, stb), de mittudomen az mire eleg. Ez a dilemma. :/ Ezen kell tultennem magam kb. Mert az latszik, hogy kint tobbnyire jol jarok. Itt az egyetlen pozitivum, hogy a munkahelyem betonbiztos es aranylag jol fizet.
Amugy nehez eldonteni, melyik orszag milyen, mert a beszamolok erosen szemelyfuggoek. :3x3:

Shuhants:  :haha: Koszi. Hol tudlak majd elerni?

WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Pirula

Quote from: Kvikveg on 2007-01-26, 00:05:29
Pirula: mondd azt, hogy pesti. Legyszilegyszi. Vagy hogy legalabb valahogy elerheto esetleg. Infoehsegben szenvedek. XD
Kimondtam, de szerintem azt nem hallottad, inkább leírom: pesti.  :smile:
Még éppen itthon is van, a hétvégén megpróbálom elérni hogy tud-e neked csurrantani-cseppenteni némi infót. Egy kikötésem van csak, hétfőig naponta egy maillel, vagy pm-mel macerálj az ügyben, különben elfelejtem.  :redface: Áll az üzlet?

Kvikveg

Quote from: Pirula on 2007-01-26, 00:18:25
Quote from: Kvikveg on 2007-01-26, 00:05:29
Pirula: mondd azt, hogy pesti. Legyszilegyszi. Vagy hogy legalabb valahogy elerheto esetleg. Infoehsegben szenvedek. XD
Kimondtam, de szerintem azt nem hallottad, inkább leírom: pesti.  :smile:
Még éppen itthon is van, a hétvégén megpróbálom elérni hogy tud-e neked csurrantani-cseppenteni némi infót. Egy kikötésem van csak, hétfőig naponta egy maillel, vagy pm-mel macerálj az ügyben, különben elfelejtem.  :redface: Áll az üzlet?
Hogyne!  :whoah:
WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Shuhants

#576
Quote from: Pirula on 2007-01-25, 23:51:28
Anyám... Ez úgy név szerint melyik iskola? Csak mert én is TK-s volnék.
Miskolci Egyetem Comenius Tanítóképző Főiskolai Kar, Sárospatak. Az a legjobb, hogy ez a jobbik kategóriában van, már amennyire én hallottam...

Amúgy meg jó dolog az ilyen jótékony célú utazás. Mondjuk nekem az öncélú, hátizsákos világlátás a műfajom. Csak nem adnak ingyen kosztot és kvártélyt cserébe.

Quote from: Kvikveg on 2007-01-26, 00:05:29
Shuhants:  :haha: Koszi. Hol tudlak majd elerni?

Ó, addig még van tán egy hónap is, addig még fogok itt kockulni rendesen... :) (engem is érint a sávszélesítés yeah! Nem fogok napfényt látni!) egyébként az e-mail címem látszik elvileg.

Láttam a multkor a DunaTv-n egy műsort, amiben az uniós munkaerőpiaccal foglalkoztak. Na, abban volt arról szó, hogy Svédországban mostanában elég keresettek a humán-szférában dolgozó emberek meg az informatikusok. Ugye, ott óvodától tanulnak angolt az emberkék, úgyhogy azzal baj nincs. Ha ki akarsz menni, én ennek utánanéznék a helyedben.

Selmo

Quote from: Kvikveg on 2007-01-25, 23:37:19
Londonban nem volt kint valaki? Vagy mas angol nyelvu helyen? Erdekelnenek a tapasztalatok.
Barátnő kint végzi az orvosit, rövid véleménye szerint az angolok hülyék, bár nem annyira mint az amcsik. :D Amúgy nem tudom milyen az életszínvonala, erről nem szoktunk beszélni.

A tökéletesség unalmas.

.Attila

Téma a tegnapi szigorlatomtól lett aktuális. Ill. a félév során számtalanszor felmerült ez a téma nálam.

Gazdaságtan szigorlat. 4-est kaptam, mondhatni egy szót se szólhatnék, hisz' jó jegy a 4es egy szigorlatnál.
Igen, de nem úgy, ahogy történt. 2 hetet készültem rá (jó, ok, valaki meg 3 hetet, és kettest kapott), mindenki jósolgatta nekem, hogy simán 5ös lesz, meg 6os is. Aztán mi lett? Leírok mindent, amit tanítottak nekünk. Értem is az anyagot, amit megtanítottak. És jönnek a kérdések.

Először marketingnél. Olyan kérdései vannak, hogy nem tudom, mire gondol. Egyszerűnek tűnő kérdések, de nem tudom, mire akar kilyukadni. Aztán elmondja a megfejtést, ami tök egyszerű, csak a fene gondolta, hogy ő erre gondolt. Aztán rákérdez valamire. Hallottam-e róla. Mondom nem. Pedig benne a Vágáczki Mária könyvében. (Na mész a túróba, mi nem használtunk semmiféle könyvet, órán meg nem volt!)

Aztán pénzügy. Tételem harmadánál félbeszakít, jönnek a kérdések. Elsőre tudok válaszolni. Második már húzósabb, mert nem egy egyszerű egymondatos válasz, hanem végig kellett volna fejteni. Egy olyan dolgot, amit így nekünk nem tanítottak. Végig lehet logikázni, csak ehhez kéne a gyakorlat. Ami nincs. Mert ugye tanuljuk az elméletet, de alkalmazni nem alkalmazunk semmit. De rendben, legyen ez most az én hibám.

Közgazdaságtan, mikro és makroökonómia is. Pont azt a két tételt húzom ki, amelyek közel vannak egymáshoz (mikro: kereslet-kínálat, makro: összkereslet-összkínálat). Blablabla mondom a tételt. (fontos tudnivaló: összkereslet-összkínálatnál az összkínálat ábrájának, görbéjének van speciális alakja a mikrokereslet, -kínálathoz képest) Jön a kérdés: miért ilyen az alakja az összkeresletnek? (ugyanolyan, mint a mikrokeresleté) Mondok néhány dolgot. Az ok, de az a mikrokereslettől függ. Mi van még? *honnan a picsből tudjam, nem erről beszéltek, hanem az összkínálatról, miért nem azt kérdezed?*

Szóval marha jó érzés azért gyengébb jegyet kapni, mert olyan dolgot kérdeznek, amit még érintve se adtak le.


De ez nem csak most kezdődött, és nem csak a szigorlattal kapcsolatban.
Így a 4. évemre már erőteljes bennem az az érzés, hogy amit én itt tanulok, az ugyan nem nulla, de nagyon kevés. Ill. tkp. nagyon sok, de mivel roppant sok felesleges dolog van, nagyon sok az elmélet, szinte nulla a gyakorlat, ezért nem ér semmit az egész.
Mintha képtelenek lennének felfogni, hogy ennek semmi értelme. Nem minél több adatot kell beletolni a szerencsétlenekbe, hisz' azokat úgyis elfelejti. Akkor meg megette a fene az egészet, csak idő- és energiapocsékolás az egész. Ami fontos lenne, az a képességek fejlesztése (nem csak a rövidtávú memóriáét), a készségek fejlesztése. Jelen rendszerben az a tapasztalatom, hogy jó esetben csak 1 év alatt felejtik el az anyagot a diákok, de általában már hamarabb.

De ha még emlékeznének az egész elméletre, akkor is kukába való lenne a tudásuk, mert nincsenek meg kellő szinten az összefüggések. Tudja a gyerek, hogy mi a költségvetési deficit, tudja, hogy mi a fizetési mérleg, de hogy ezek hogyan hatnak egymásra, azt már nem nagyon. Meg hogy mi a túróért emelgeti-csökkenti a jegybanki alapkamatot a jegybank. Ezeknek szinte reflexből kéne jönnie. Nem jön. Miért? Mert csak megtanuljuk, hogy mik ezek a fogalmak, milyen tételekből áll pl. a fizetési mérleg, aztán már ugrunk is át a következő fogalomra, ahelyett, hogy életszagú példákkal megnéznénk, hogy is működik a rendszer, és nem csak az egyes elemei.


A mai magyar rendszerben nem oktatás megy. Ma magoltatás van. Kivételek ez alól azok a területek, ahol nem lehet magoltatni, egyszerűen a terület jellege miatt. Na ezeken a területeken jó a magyar oktatás, másokon meg csődöt mond, és ezen nem hajlandók változtatni. Barmok :mad: Tegyétek csak tönkre minél jobban ennek az országnak a jövőjét még jobban. Már így is az utolsó helyen kullogunk a 2004ben csatlakozott országok közül (Bulgária meg le fog körözni minket, pedig hátrébbról indultak).

Van pár ismerősöm, akik Dániában tanultak. Tanulni ott is kellett valamennyi elméletet, de aztán azt azonnal egy csoportprojektben alkalmazniuk is kellett. A projekt meg olyan volt, hogy élvezték csinálni. És tanultak. Nem, nem magoltak. T-A-N-U-L-T-A-K. Most itthon meg szarul érzik magukat, mert szar a rendszer.

Pirula

Tengermély szolidaritásom.
Nekem olyankor kezd el remegni a szám széle amikor előadáson az oktató a katedráról a tananyag részeként közli hogy a frontális munkaforma nem elég hatékony, idejétmúlt és helyette vannak már jól kidolgozott alternatívák. Annak a módszernek az alkalmatlanságát hirdeti amit éppen használ. Ha ez nem groteszk, hát én nem tudom mi az.

Én mondjuk részlegesen kivontam magamat ebből a rendszerből. Előadásokra csak akkor járok be ha az oktatónak jó a stílusa és a téma ténylegesen érdekel. Egyébként meg ott van a kötelező és ajánlott irodalom. Idén volt olyan óra amin katalógus volt, kettő előadásra mentem be mert egyszerűen nem érte meg hétkor felkelni másfél óra unalomért. Vizsgán szóvá tették. Vonogattam egy darabig a vállamat és lefeleltem négyesre.
Országos poén egyébként: indultam a helyi TDK-n, azaz jövőre indulok, de idén már ismertetni kellett a témát, a kutatási módszereket, hipotéziseket, stb. Megtörtént, megjegyezték hogy a témával jó nagy fába vágtam a fejszémet, de jól ki van dolgozva, már csak fel kéne tölteni tartalommal. Félév végén zh kutatásmódszertanból. Definíciók, felsorolások dögivel. Megírtam. Kaptam rá egy kettest. Vegyem komolyan?  :szemuveges:
Szociológia szigorlatot - taknyos-lázasan - úgy teljesítettem ötösre, hogy az alapját adó 5 tárgyból az 5 félév alatt összesen 4 előadáson voltam benn. Két vaskos tankönyv, néhány fénymásolt jegyzet, és pár közéleti témákkal foglalkozó fórum ill. weblap rendszertelen olvasgatása, merem állítani hogy naprakészebb és élőbb tudást adott mintha végigszenvedtem volna az órákat.
Ami még sajnos mindig nem tudatosult az oktatókban, az az hogy másféleképpen kéne már viszonyulni a tudáshoz is. Példánál maradva, minek magoljam be a kutatásmódszertant, ha tudom hogy xy könyvében megtalálom a szükséges információkat. Ez nem olyan dolog amit rugósbicska módjára elő kéne rántanom a zsebemből. Nem úgy mondjuk egyes konfliktuskezelési megoldásokat éles helyzetben. Tanulunk ilyeneket? Hát persze. Öööö, ismerünk érdekkonfliktustszerepkonfliktuststratégiákelkerülővesztesgyőztesgyőztesgyőzteskompromisszumkeresőblablabla... Aztán ezzel kéne megoldani hogy a válásban lévő szülők ne egymás torkán térdelve tárgyaljanak a gyermekelhelyezésről.
Vizsgákra már úgy készülök mint a bulimiások a svédasztalos vacsorára - pár nap (óra) alatt elképesztő mennyiséget bevágok, egy része a vizsgán távozik belőlem, a többi elfelejtődik.

Szerintem alapvető hiba - a felsőoktatásban - hogy nem tudnak szemléletet létrehozni a diákban. Ja, de, sumákoljunk el ezt-azt, tudjunk hőbörögni a bajainkon, a konstruktív problémamegoldás pedig maga az ideál, csak gondolkozni ne kőjön, meg dolgozni se vele.
Pedig nagy szükség ilyesmire, meg hát nem én szajkózom a szakmai szocializációnak a fontosságát...
Az én példám mondjuk annyiban nem fair hogy engem tényleg érdekel a szakma - így azért könnyebb.

.Attila

Szemléletet sikerült átadniuk, legalábbis néhány tanárnak.
Más kérdés, hogy a szemléletet, amit átadnak egyesek, azt ők maguk nem tartják be.

BME GTK-n az a bajom, hogy gondolkodni nem igazán tanítanak meg. Ugye fontos lenne nekünk menedzsereknek, hogy nem apró részleteiben tudjuk a folyamatokat, hanem átlássuk az egészet és irányítani tudjuk. Ehhez ugyebár fontos lenne, hogy lássuk az összefüggéseket, hogy össze tudjunk kapcsolni dolgokat. Hát ilyet nem igazán tanulunk.
De azt nagyon fontos tudni fejből, hogy mi az az n számú tényező, ami a szubjektivitás forrása lehet pl. munkaerő felvételnél (ha csak n-1 számú tényezőt írsz le, akkor már pontlevonás jár). Azt tudd, hogy mik a szubjektív tényezők, ne azt, hogyan kell kontrollálni ezeket.

kisvirag

jahm, nagyon igaz, amit itt írtok, de persze szerencsére vannak kivételek is, még ha csak kevés.
BTK-n ugye elsősorban a magolós dolgokról szól az élet, de én még itt sem értek egyet vele.
Az igazi oktatási reform nem az kellene legyen, ami most van, hanem valami olyanforma átalakítás, ami során nem elsősorban az adatokat (no persze van egy adag alap dolog, amit igenis bele kell verni az ember fejébe) tanítják meg, hanem azt, hogy az ember a saját témakörében, épp a feladatának specifikusan hol és hogyan tud hatékonyan keresni. Azaz a szakmabeli bázistudás mellé nem beleverni minden hülyeséget, amit lehet hogy csak a 10 év mulva megkapott munkahelyén fog használni, mert a kezdőn mondjuk a másik, egyébként nem tárgyalt téma kell neki, hanem azt megtanítani, hogy hogyan tudja a szükséges információkat gyorsan és könnyen megtalálni, majd felhasználni.
persze ehhez sokkal több gyakorlat és ugye kevesebb elmélet kellene. amit ugye ti is felhoztatok.
Az emberek azért magányosak mert falakat építenek hidak helyett.

Dreamcleaver

Az a baj, hogy a bölcsészségre nehezen ráhúzható a kereset elmélet, mert itt pont a tudás megszerzése a lényeg. Pont az a baj, hogy sokan nem a tudás utáni vágy miatt mennek bölcsésznek, hanem mert épp nem tudnak jobbat, szülők úgy is fizetik és unatkozik vagy valami ezoterikus kis szak , estleg esztétika, filozófia baromira trendinek számít. Az menjen bölcsésznek, akit nem rettent el, hogy esetleg nem lessz überjó keresete, de cserébe nem kell értelmetlen dolgokat megtanulnia, hanem valóban azt tanulhatja, ami érdekli, mert magáért a tudásért tanul, nem azért, hogy ezt valami munkahelyen felhasználja, és profitot termeljen vele.

"But there's no sense crying
over every mistake
You just keep on trying
till you run out of cake"
- GLaDOS

Fate


Külföld: én már egy ideje tervezgetek egy pár éves írországi kiruccanást.

Felsőoktatás: Tapasztalataim alapján a magyar felsőoktatás legnagyobb baja, hogy nagyon rámennek az elméleti tudásra és egy csomó f***ságot is belevernek az ember fejébe, ugyanakkor meg gyakorlati alkalmazásokról kevés szó esik.
"nekem mindegy csak a színe legyen vörös
mint a hajnal alja vörös
legyen minden legyen vörös"

.Attila

Quote from: Fate on 2007-01-26, 13:23:58
Felsőoktatás: Tapasztalataim alapján a magyar felsőoktatás legnagyobb baja, hogy nagyon rámennek az elméleti tudásra és egy csomó f***ságot is belevernek az ember fejébe, ugyanakkor meg gyakorlati alkalmazásokról kevés szó esik.

:tezsvir:

Beszélgettem barátommal, akivel egy szakon vagyunk. Állásbörzén, amikor beszélgetett a cégekkel, jöttek olyan kérdések, hogy milyen programokat használtunk.
...
...
...
...Excel.

Próféta

#585
Quote from: Fate on 2007-01-26, 13:23:58Felsőoktatás: Tapasztalataim alapján a magyar felsőoktatás legnagyobb baja, hogy nagyon rámennek az elméleti tudásra és egy csomó f***ságot is belevernek az ember fejébe, ugyanakkor meg gyakorlati alkalmazásokról kevés szó esik.
Öhömm... az a sok elmélet - legalábbis nálunk - egyáltalán nem f***ságot takar. Csak egész egyszerűen a többségnek nem lesz szüksége rá; aki "alantasabb" (no offence meant) munkát végez, az elég, ha zömmel a gyakorlati ismereteire támaszkodik.

Az oktatás fejlesztése nálunk nem úgy működik, hogy megfelelő szakközepeket meg főiskolákat állítunk csatasorba. Hanem fogunk egy 60 fős egyetemi elit-mérnökképzést, ahonnan hetedhét határban sikeres mérnökpalánták kerülnek ki, és szépen felduzzasztjuk 450 (650) főre, ehhez persze le kell rontanuk a színvonalat. Aztán az onnan kijövő emberek közül 60 azt csinálja utána, amit az eredeti 60 csinált volna, csak rosszabb iskolában kevesebb tudást szedtek fel a tömegképzés miatt. A maradék 390, aki különben technikusi főiskolára ment volna (a mostani főiskolások helyett, akik szakközepet végeztek volna) meg szív, mert tanult egy csomó olyat, amihez semmi köze nem lesz a továbbiakban, de kevesebb gyakorlata van, mint a főiskolásoknak; aztán mégis őt veszik fel a főiskolások helyett, mert olyan diplomája van, amit 10 évvel korábban az a bizonyos 60 ember kapott (pont ezért jött erre a szakra).

Most persze kicsit túloztam, azért valójában nem eszik ilyen forrón a kását. A duzzasztásnak is van értelme, mert pl. nálunk az infón tényleg erősen nő a kereslet a szakemberekre. És sokan mondják, hogy az elméleti alapot nem is közvetlenül kell használni, hanem - 10 év múlva - a szemlélet lesz a legfontosabb, amit átad(hat(na)), és azt szerintem nálunk át is adja, így annak az infósnak is jól jöhet, aki a végzett geofizikusokkal és matematikusokkal és építészmérnökökkel együtt php+mysql kombóból fog megélni.

Fate

Nem azt mondom, hogy az elmélet nálunk mibd f***ság volt, mert egy csomó dolognak volt értelme, még akkor is ha ezt anno másképp gondoltam, de pár évvel késöbb rájöttem, hogy ez is kellet ahhoz, hogy kialakítson bennem egy szükséges szemléletmódot. De tényleg volt egy rakat értelmetlen dolog amit a büdös életben nem fogok használni.

A leginkább idegesítő dolog az egészben, hogy mindig a leghaszontalanabb tárgyak tanárai voltak a leginkább meggyőződve arról, hogy az ő tantárgyuk hú de fontos és lényeges ám és nem mehetsz át belőle, ha nem tudod legalább annyira mint ő (ami persze lehetetlen, mert ő tudja a legjobban és punktum).

Valóban az egyik nagy probléma, az, hogy 300 embert vesznek fel oda ahova elég lenne 40-et is.

Öööö...így visszaolvasva kicsit csapongó lett a post :redface:
"nekem mindegy csak a színe legyen vörös
mint a hajnal alja vörös
legyen minden legyen vörös"

kisvirag

Quote from: Dreamcleaver on 2007-01-26, 12:57:36
Az a baj, hogy a bölcsészségre nehezen ráhúzható a kereset elmélet, mert itt pont a tudás megszerzése a lényeg. Pont az a baj, hogy sokan nem a tudás utáni vágy miatt mennek bölcsésznek, hanem mert épp nem tudnak jobbat, szülők úgy is fizetik és unatkozik vagy valami ezoterikus kis szak , estleg esztétika, filozófia baromira trendinek számít. Az menjen bölcsésznek, akit nem rettent el, hogy esetleg nem lessz überjó keresete, de cserébe nem kell értelmetlen dolgokat megtanulnia, hanem valóban azt tanulhatja, ami érdekli, mert magáért a tudásért tanul, nem azért, hogy ezt valami munkahelyen felhasználja, és profitot termeljen vele.
Az a baj, hogy nemigazán van igazad, mert hiába érdekli az embert a szakjának alaptémája, itt is kell bizony teljesen felesleges dolgokat tanulni. A nyelvszakosok meg ha kellően ráfeküdnek igen is überjó keresetet tudnak csinálni.(meg nem a nyelvszakos bölcsészek is, mint a pszichológusok, szociológusok, kommunikációsok. a magyar töri esztétika filozofiasok meg igy jartak :) )
most elsőévem pl a legtöbb bölcsészszakon kötelező tették a szociológia kurzust (amit a tanár ráadásul halál komolyan vesz). ami nem is lenne baj, ha a szociológiából olyan részterületről nyújtanának ismeretet, ami hasznos is lehet esetleg. ehelyett történetet tanulnak többnyire.
illetve, a mostani BA BSC szakokról azt látom, hogy az átszervezésekkel bizonyos tárgyakat, amelyek eddig két félévesek voltak, megpróbálnak egybe sűríteni, vagy előképzettség nélkül tanítanak olyanokat, amelyek egyébként 2. 3. éves tárgyak voltak... és csodálkoznak, hogy elmegy a diákok kedve.

Én egyébként a fentebb leírt gondolatmenetemet nem korlátoztam a bölcsészetre, úgy gondolom a legtöbb szakon így kellene, hogy működjön a dolog.
Az emberek azért magányosak mert falakat építenek hidak helyett.

Pirula

Na, úgy látom összeállt az alap szókészletünk a témában: tudás, szemlélet, elmélet, alkalmazás.
Csak addig nem tud az oktatás elmozdulni erról a pontról amíg maguk a tanárok sem lesznek meggyőződve arról hogy a tudás nem kizárólag az elmélet. Én azt látom több helyen is hogy hiába beszélnek arról hogy igen, tudásalapú társadalom, meg hogy tényleg nem csak az elmélet a fontos. De nem tették ezt a nézetet igazából magukévá és még mindig a régi reflexeket alkalmazzák ami hiteltelenné és működésképtelenné teszi az egészet.
Ellenpéldák mondjuk akadnak, a tesi tanszékünk előtt például meglengetem a kalapom, de őket meg a kutya se veszi komolyan mert "áh, tesisek". Meg drámapedagógia szakon, de az meg felforgató reformpedagógia, pfuj.  :haha:

Ramiz

Quote from: Pirula on 2007-01-26, 01:56:40Az én példám mondjuk annyiban nem fair hogy engem tényleg érdekel a szakma - így azért könnyebb.
Mázlista... :D
Engem semmilyen szakma nem érdekel kettőt kivéve (zene és szakács), amit tanulok, az pláne nem, ahogy tanítják, az röhej/siralom (ld. Bonci írása). TDK, jó átlag stb annyira tud csak érdekelni, mint egy pár dingókutyavese. Próbálok hobbikat keresni, elfoglalni magam, hogy ne fásuljak be teljesen, de sok emberrel (főleg persze családtagok) nem tudom megértetni a helyzetem, és nem értem, hogy miért nem értik, hogy miért lógok annyit, miért nézek annyi filmet és miért nem mozdulok ki itthonról, ha nem muszáj. Lehetne mondani, hogy ez egy rövid korszak az életemben, át kell esni rajta stb, csak az a baj, hogy már elég régóta tart és a jövőm valószínűleg még unalmasabb lesz csak...
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

kisvirag

hagyd ott az egyetemet és menj el szakácsnak :)
Az emberek azért magányosak mert falakat építenek hidak helyett.

Ramiz

Egyúttal vegyek a nyakamba adósságot, amiből el tudom végezni a képzést, kockáztassam a többé-kevésbé biztos elhelyezkedést és a normális fizetést, valamint haragítsam magamra a családom, akik diplomát akarnak látni (mert ők is végigszívták az egyetemet és irigyek lennének, ha nekem nem kéne)? Ehhez túl lusta vagyok. :)
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

noriko

Quote from: kisvirag on 2007-01-26, 23:37:20
hagyd ott az egyetemet és menj el szakácsnak :)
de jó is lenne!!  :smile:

viszont:
Quote from: Ramiz on 2007-01-26, 23:40:19
Egyúttal vegyek a nyakamba adósságot, amiből el tudom végezni a képzést, kockáztassam a többé-kevésbé biztos elhelyezkedést és a normális fizetést, valamint haragítsam magamra a családom, akik diplomát akarnak látni (mert ők is végigszívták az egyetemet és irigyek lennének, ha nekem nem kéne)? Ehhez túl lusta vagyok. :)
kivéve az irigység részét. az én családomnak szerintem az egóját vagy kitudjamiét bántaná, ha szakácsnak mennék.
:( meg hát, ennyi év "elvesztegetése" után már csakazértis végigcsinálom, sőt, talán még jogász is leszek.
(i'm too much of a chicken, not to. :frown: :frown:)

"I wish I could, but I don't want to."

Ramiz

Quote from: noriko on 2007-01-26, 23:58:59(i'm too much of a chicken, not to. :frown: :frown:)
:tezsvir:

Erre mondom néha sóhajtva, hogy bárcsak bejárhatnám még egy úton a jövőt, hogy kipróbáljam, milyen az, amelyiket így, egy eséllyel a kezemben nem merek (aztán rájövök, hogy ez milyen elkoptatott és közhelyes gondolat, dühösen fújok egyet és továbbmegyek :) ).
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Kvikveg

Hat... ha en most megint 18 lennek, 100% nem mennek arra a matek szakra igy.
Ramiz: arra meg nem gondoltal, hogy valami filmes izet elvegezz egyetemmel parhuzamosan? Most, hogy meg van idod ra? Ha mar ennyire filmmmanias vagy?
WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Ramiz

De gondoltam. Ennyire futotta. :) Az a fő baj, hogy nálunk ez nehéz... ez egy kis ország, begyöpösödött oktatási szisztémával, még inkább begyöpösödött hatalmi rendszerrel egyes területeken, nem olyan könnyű bejutni akárhova, csak mert érdekel a téma.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

noriko

Azért ne a bejutás legyen a kifogásod. ELTE filmszak például egyáltalán nem lehetetlen. Kérdés, persze, hogy ér-e valamit... :rolleyes:
(jellemzi pl. hogy a sulin keresztül megadott szakmai gyakorlatok főleg olyanokból állnak, hogy valami videókölcsönzőben eladó... :lul: najó, nem pontosan ez, de valami hasonló volt az tuti! majd holnapra pontosítok)

pontosítás: linkgyűjtés, valamelyik filmes internetes oldalnak :D perfect filmes szakmai gyakorlat!
"I wish I could, but I don't want to."

Zsiga

Quote from: noriko on 2007-01-27, 02:54:35
(jellemzi pl. hogy a sulin keresztül megadott szakmai gyakorlatok főleg olyanokból állnak, hogy valami videókölcsönzőben eladó... :lul:)
Tarantino is így kezdte. ;)

noriko

na ez jó hír! akkor mindjárt ajánlom is húgomnak, hogy menjen arra!  :D

én meg elmegyek, és beöltözök óriáscsirkének, hátha felfedeznek, mint Brad Pittet!  :haha:
"I wish I could, but I don't want to."

Shuhants

#599
Noriko, szerintem nem kell belötöznöd semminek, csak más fórumokon is nyomjad a környezetvédelmi pályázatos videót! :)