Kötetlen beszélgetések (régi Offtopic stílusban)

Started by Apatilos, 2006-06-12, 16:57:20

Previous topic - Next topic

Nakedape

Quote from: Zsiga on 2008-10-10, 14:20:01
Quote from: noriko on 2008-10-10, 13:31:33
múltkor a körúton ment előttem egy biciklista, és olyan megoldást alkalmazott, hogy az ülése mögött belógott a sáv közepéig egy piros műanyag zászló. ötletes önvédelmi eszköz, mert így kénytelenek az autósok megfelelő távolságban előzni, és nem kenik fel őket a visszapillantó tükörre, vagy a parkoló autókra. persze az autósok szempontjából meg kifejezetten bosszantó lehet. én is bosszankodtam egy sort, és csak utólag találtam logikusnak  :haha:
Az összes biciklisnek a kurva anyját, már elnézést. Nem ő ül az autóban, nem ő látja hogy milyen távról biztonságos elmenni mellette. Ha nem bízik meg a közlekedés többi résztvevőjében, vagy fél, akkor meg ne menjen ki az útra. Én se tankkal járok, meg a megengedett felével, csak azért mert van pár hülye sofőr.
Országúton ha 90-nel megyek és ott kerekezik valaki az út szélén azt nyilván úgy előzöm mintha autó lenne (vagy lefékezek mögötte (vagy lefékezek mellé és elküldöm a fenébe az országútról mert nem mehet fel rá, csak ugye kerékpároséknak szabad beleszarni a KRESZ-be...)), de pl. a körúton ahol ő megy 30-at én meg 50-et ott ugyan menjen már a picsába ha azt akarja hogy majd fél sávnyival arrébb menjek miatta. (Bár én még mennék is, csak ugye a másik sávban meg autó van.)
Ezt a zászlós buzit meg a zászlójánál fogva tolnám le az útról, pont ugyanúgy mint a két sáv között (mindkettőt elfoglalva) autókázó BMW-ket/Audikat, vagy a két-három helyre beparkoló fogyatékos Suzukisokat.
20-as relatív különbséggel is meg tudsz ölni egy feldőlő bicajost,s a tied se jobban a körút , mint az ővé, azért persze értelek is
Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution

Zsiga

Quote from: Nakedape on 2008-10-10, 14:29:54
20-as relatív különbséggel is meg tudsz ölni egy feldőlő bicajost,s a tied se jobban a körút , mint az ővé, azért persze értelek is
Alattam kicsit jobb fékek vannak mint alatta, és annyira gyorsan nem szoktak dőlni. Arról nem is beszélve hogy mitől lesz nagyobb baja, ha rádől az autóm oldalára vagy ha beesik a mögöttem jövő kerekei alá? Nem azt mondom hogy a tükör-bringakormány távolság legyen 10 centi alatt, de nehogymár pl. 60-70 centi ne legyen elég neki. Autók mellett feleennyi távot nem tart senki. Mert az övé se jobban a körút, ugye...

Nakedape

Quote from: Zsiga on 2008-10-10, 14:36:12
Quote from: Nakedape on 2008-10-10, 14:29:54
20-as relatív különbséggel is meg tudsz ölni egy feldőlő bicajost,s a tied se jobban a körút , mint az ővé, azért persze értelek is
Alattam kicsit jobb fékek vannak mint alatta, és annyira gyorsan nem szoktak dőlni. Arról nem is beszélve hogy mitől lesz nagyobb baja, ha rádől az autóm oldalára vagy ha beesik a mögöttem jövő kerekei alá? Nem azt mondom hogy a tükör-bringakormány távolság legyen 10 centi alatt, de nehogymár pl. 60-70 centi ne legyen elég neki. Autók mellett feleennyi távot nem tart senki. Mert az övé se jobban a körút, ugye...
nem hiszem h 60-70 centinél, nagyobb zázsló lehetett:) de az autó nem tud feldőlni eléd, és ha mindenki rendesen kerüli akkor senki elé nem dől, mondjuk tömött városba persze, hogy ez necces tud lenni, é én kerékpáron se várom el, de üresebb utón tényleg csak akkor kapok elég helyet, ha annyira bent megyek, hogy át kelljen picit lógnia a másik sávba az autónak, akkor  figyel, addig  sokan fésülik a a pajeszom, amúgy körútra végszüksége setén érdemes csak bekerekezni :D
Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution

Zsiga

Quote from: Nakedape on 2008-10-10, 14:43:31
nem hiszem h 60-70 centinél, nagyobb zázsló lehetett:) de az autó nem tud feldőlni eléd, és ha mindenki rendesen kerüli akkor senki elé nem dől, mondjuk tömött városba persze, hogy ez necces tud lenni, é én kerékpáron se várom el, de üresebb utón tényleg csak akkor kapok elég helyet, ha annyira bent megyek, hogy át kelljen picit lógnia a másik sávba az autónak, akkor  figyel, addig  sokan fésülik a a pajeszom, amúgy körútra végszüksége setén érdemes csak bekerekezni :D
Noriko mintha sáv közepéig érőt írt volna, egy átlag sáv meg simán 3-3,5 méter. Az autó meg nem feldől elém csak nekemjön. Btw. a körút tipikusan az a hely ahol a két sáv széles járdán gyönyörűen el lehetne férni biciklivel, és akkor nem kell a gonosz gyilkos autósoktól rettegni. Vagy ezt a KRESZ-szabályt betartják az urak? ::)

Nakedape

Quote from: Zsiga on 2008-10-10, 14:53:03
Quote from: Nakedape on 2008-10-10, 14:43:31
nem hiszem h 60-70 centinél, nagyobb zázsló lehetett:) de az autó nem tud feldőlni eléd, és ha mindenki rendesen kerüli akkor senki elé nem dől, mondjuk tömött városba persze, hogy ez necces tud lenni, é én kerékpáron se várom el, de üresebb utón tényleg csak akkor kapok elég helyet, ha annyira bent megyek, hogy át kelljen picit lógnia a másik sávba az autónak, akkor  figyel, addig  sokan fésülik a a pajeszom, amúgy körútra végszüksége setén érdemes csak bekerekezni :D
Noriko mintha sáv közepéig érőt írt volna, egy átlag sáv meg simán 3-3,5 méter. Az autó meg nem feldől elém csak nekemjön. Btw. a körút tipikusan az a hely ahol a két sáv széles járdán gyönyörűen el lehetne férni biciklivel, és akkor nem kell a gonosz gyilkos autósoktól rettegni. Vagy ezt a KRESZ-szabályt betartják az urak? ::)

betartom :okok, padka, kamikazé gyalogosok, padka, kiszámíthattlan gyalogosok, padka, és meglepő gyalogosok
:D (komolyan én autósoktól persze félek, el is ütöttek már, de gyalogos ember az nem figyel, járdán mégoké, de sima bicikliúton se, ha figyel akkor meg roszabb, mert a bicikliúton is beszól h ne a járdán kerekezzek :D


off:valaki vegye tegyen át minket máshova
Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution

noriko

mehetne a témaindító zászlós hozzászólásomtól át a Kötetlenbe :)

amúgy nem tudom már milyen hosszú volt, csak hogy épp akkora, hogy át kelljen sorolni a másik sávba az előzéshez, ami a tömött körúton nem a leggyorsabb.

a megoldás továbbra is a külön bicikli út lenne. akkor én is járnék biciklivel néha. amíg nincs, addig nem hiszem, hogy fogok, pedig még csak messze sem lakom a munkahelytől és tök praktikus lenne. :(
"I wish I could, but I don't want to."

Makos

Quote from: Nakedape on 2008-10-10, 14:56:55
off:valaki vegye tegyen át minket máshova

Nehezek vagytok nekem  ^^

Amúgy Pesten még nem bicajoztam, de nem is fogok....túl sok a hülye autós :ejj:

.Attila

Quote from: Makos on 2008-10-10, 15:01:35
Amúgy Pesten még nem bicajoztam, de nem is fogok....túl sok a hülye autós :ejj:

Spec. épphogy az autósok figyelnek a legjobban, nekem még nem volt koccanásom se velük. Néha túl közel kerülnek, de összeérni még nem értem össze autóval.

A legnagyobb ellenség a gyalogos.

Moha

Quote from: Zsiga on 2008-10-10, 14:53:03
Quote from: Nakedape on 2008-10-10, 14:43:31
nem hiszem h 60-70 centinél, nagyobb zázsló lehetett:) de az autó nem tud feldőlni eléd, és ha mindenki rendesen kerüli akkor senki elé nem dől, mondjuk tömött városba persze, hogy ez necces tud lenni, é én kerékpáron se várom el, de üresebb utón tényleg csak akkor kapok elég helyet, ha annyira bent megyek, hogy át kelljen picit lógnia a másik sávba az autónak, akkor  figyel, addig  sokan fésülik a a pajeszom, amúgy körútra végszüksége setén érdemes csak bekerekezni :D
Noriko mintha sáv közepéig érőt írt volna, egy átlag sáv meg simán 3-3,5 méter. Az autó meg nem feldől elém csak nekemjön. Btw. a körút tipikusan az a hely ahol a két sáv széles járdán gyönyörűen el lehetne férni biciklivel, és akkor nem kell a gonosz gyilkos autósoktól rettegni. Vagy ezt a KRESZ-szabályt betartják az urak? ::)
Az autósok nem szeretik a bicikliseket, a biciklisek meg sokszor leszarják a szabályokat. Itthon láttam olyat, hogy hiába volt az út mellett kiépített, széles bicikliút, és hiába volt az útra kitéve a kerékpárral behajtani tilos, a parasztja csak azért is az úton kerekezett. És persze ha kocsival elütöd, te vagy a hibás. :ejj:
Mondjuk az autósoknak se oda... még mindig tartom az elméletemet: "Az autó mérete és ára fordítottan arányos a gazdája IQ hányadosával."

Zsiga

Quote from: Moha on 2008-10-10, 15:54:54
Az autósok nem szeretik a bicikliseket, a biciklisek meg sokszor leszarják a szabályokat. Itthon láttam olyat, hogy hiába volt az út mellett kiépített, széles bicikliút, és hiába volt az útra kitéve a kerékpárral behajtani tilos, a parasztja csak azért is az úton kerekezett. És persze ha kocsival elütöd, te vagy a hibás. :ejj:
Mondjuk az autósoknak se oda... még mindig tartom az elméletemet: "Az autó mérete és ára fordítottan arányos a gazdája IQ hányadosával."
Nem lenne nekem semmi bajom a biciklisekkel (sőt, a 20% normálissal nincs is), ha képesek lennének normálisan "együttélni" velünk autósokkal. Ehhez pedig hozzátartozik többek között az is hogy tisztában vannak a szabályokkal. Egy autósnak sem érdeke elütni egy biciklist, egyrészt mert elég szar érzés lehet a tudat hogy elütöttél valakit, másrészt nagyon komoly anyagi kárt tud okozni egy ilyen kis baleset is (100k alaphangon, ha nem 2-300), harmadrészt a gyökér magyar jogszabályok miatt akkor is az autós a hibás ha egyébként a biciklis nem tartotta be a KRESZ-t, vagyis ugrik a jogsi.
A nagy és drága autós elmélet meg faszság, egyrészt inkább márkafüggő, másrészt az igazán nagy és drága autók (Mercedes S osztály és társai, persze a legújabb, nem a kétmilláé' tízéves bálnamerci...) sofőrjei messze a legnormálisabbak az utakon tapasztalataim szerint. Btw. Mercedesünk van, és mégis betartom a szabályokat, indexelek, beengedem a buszt a megállójából ha indexel (elvileg szabály, gyakorlatilag mástól én még sose láttam), nem dudálok meg villogok az autópályán a belső sávban csak ha veszélyesen vágott be elém valami fasz, meg úgy általában udvarias vagyok.

.Attila

Sok jogos dolgot írtatok.
Biciklis részről az a baj, hogy a közlekedéstervezők nem igazán kalkuláltak anno biciklisekkel és még talán most sem teljesen. Ennek eredménye, hogy a bicikliseknek közel sincs egy egybefüggő hálózatuk, amin közlekedni tudnának. A legjobbak a semmiben végződő bicikliutak, amiknek a végén lehet találgatni, hogy akkor merre tovább (lásd pl. Kossuth tér villamosmegálló közelében).
Én is látok hajmeresztő bringásokat. De az is valamennyire jogos felvetés a biciklisek részéről, hogy nekik minek megvárni egy zebrás lámpánál a zöldet, ha totál biztonságosan, senkit sem veszélyeztetve át tud csorog az átkelőn? Csak azért, mert az autóst idegesíti? Akkor autós pattanjon át biciklire és ő is megteheti.

A legmerészebb bringás, akit láttam, az az Oktogonnál vagy valamelyik hasonló nagyobb kereszteződésnél láttam.
Fél perce állok két motoros mögött a pirosnál bringával és egyszer csak hátulról a semmiből megjelenik egy bringás, totál lazán, megállás nélkül áthajt a kereszteződésen. Szerencséjére pont akkor hajtott el az utolsó autó, így üres volt a kereszteződés.

Moha

Quote from: Zsiga on 2008-10-10, 16:13:49
A nagy és drága autós elmélet meg faszság, egyrészt inkább márkafüggő, másrészt az igazán nagy és drága autók (Mercedes S osztály és társai, persze a legújabb, nem a kétmilláé' tízéves bálnamerci...) sofőrjei messze a legnormálisabbak az utakon tapasztalataim szerint.
Természetesen tisztelet a kivételnek és nyilván nem vonatkozik mindenkire.
Nem tudom, Budapesten mi a helyzet, de itt nálunk pl. hemzsegnek a belvárosban a bazinagy terepjárók, amik nem tudom miért jók városban és rendszerint az ilyenektől meg az Audi-BMV-Mercedes kategóriás autósoktól látok veszélyes mutatványokat. Pl. mikor a barom a lámpánál a jobbra kanyarodó sávból bevág elém és egyenesen megy tovább, vagy mikor a sávok közt lavírozva 70-80-al előzget, vagy mikor megállok a zebra előtt és mögöttem azért dudál, mert én szabályosan elengedem a gyalogost. Parkolás is vicces dolog. Itt Debrecenben nincs kerékbilincs, nincs elszállítás, max mikulászacskót és büntetőcetlit kapsz, ennek megfelelően szoktak egyesek extrém helyeken parkolni. Pl. multkor egy hülye VW Golf majdnem belelógott a kereszteződésbe és gyakorlatilag semmit nem lehetett tőle látni, és ki kellett araszolni a kereszteződés közepéig. De pl. simán megállnak bárhol, mert a vészvillogó mindent megold... :ejj:

noriko

Quote from: Zsiga on 2008-10-10, 16:13:49
Nem lenne nekem semmi bajom a biciklisekkel (sőt, a 20% normálissal nincs is), ha képesek lennének normálisan "együttélni" velünk autósokkal.
szerencsésebb lenne a gyalogosokkal összehangolni őket inkább. pont azért, mert nincs vizsgáztatáshoz kötve, hogy ki ülhet bicajra, így mégha elvárható is, hogy tisztában legyen az illető a KRESZ szabályaival, akkor sem fogja semmi garantálni, hogy ez így is lesz. Ezért inkább a gyalogosokhoz állnak közelebb. amolyan gyorsan haladó gyalogosok :D
Quote from: Zsiga on 2008-10-10, 16:13:49beengedem a buszt a megállójából ha indexel (elvileg szabály, gyakorlatilag mástól én még sose láttam)
amikor én csináltam hasonlót, a buszvezetőnek kissé megnőtt a reakcióideje, annyira meglepődött a dolgon :P
"I wish I could, but I don't want to."

.Attila

Quote from: noriko on 2008-10-10, 16:49:28
szerencsésebb lenne a gyalogosokkal összehangolni őket inkább.

A gyalogosokkal semmit és senkit sem lehet összehangolni.
Én magam nem láttam, de tapasztaltabb bringások külföldi statisztikákra hivatkozva azt állítják, hogy a bringaúton veszélyesebb kerekezni, mint az úttesten, aránylag nagyobbak a balesetek.
A legjobb megoldás külföldi tanulmányok szerint a bringasáv (azaz nem a járdából kiválasztani egy darabot a bicikliseknek, hanem az úttesten biztosítani ezt az ún. bringasávot). Csak a megvalósíthatósága, főleg Budapesten...

Moha

Bécsben van ez jól megoldva: vagy bringasáv, vagy bicikliút van szinte mindenhol, város szerte bicikli kölcsönzők. Nagyon praktikus és biztos vagyok benne, hogy nagyban csökkenti a forgalmat a városban ami kevesebb dugót és tisztább levegőt jelent. Csakhát ugye az már Nyugat-Európa... hogy itthon mikor lesz ilyen?...  ::)

Member

Szegeden vannak jó biciglisutak, szép kijelölt sávok az út mentén és az autósok egész korrektek az ország többi részéhez képest (sehol máshol nem állnak meg a zebra előtt auto, hogy menj át), de a bicajosok... Ha van saját sávja is feljön a szűkös járdára a hídon és majdnem súrolom annak galambsz*ros oldalát. Meg már mindkét oldal megtanulhatná, hogy a biciglivel jelölt járdasávban menjen a bicajos, a sétáló emberkésben a gyalogos, és nem össze-vissza.

Nakedape

Quote from: Cobra on 2008-10-10, 15:42:27
Azért írtam, hogy ahol lehet (tehát kevés a gyalogos). Kerékpárral meg szabályos a járdán közlekedni (és biztonságosabb is, mint az úton).

nos járdán akkor lehetsz, ha az úttest közlekedésre alkalmatlan (gumiszabály oké, de a lényeg, h elsőkeént oda), illetve gyerek főút helyett is atlán.

amúgy nekem az tetszett, h városban gyalogos 5km/h biciklis 20-30km/h auto elvileg max 50km/h .
abből a  a gyalogos kerékpáros váltás nagyobbnak tűnik(szorzat mindenképp), minta  ammekkor a kerekező és az autó köz van, azaz indolkolt, h inkább oda ( azaz egy autósnak a kerékpáros miat a sebessége felére kell lecsökkentenie a sebességét, mígy a kerekesnek a gyalogos miatt hatodára ^^)
Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution

Zsiga

Quote from: Nakedape on 2008-10-10, 18:34:39
amúgy nekem az tetszett, h városban gyalogos 5km/h biciklis 20-30km/h auto elvileg max 50km/h .
abből a  a gyalogos kerékpáros váltás nagyobbnak tűnik(szorzat mindenképp), minta  ammekkor a kerekező és az autó köz van, azaz indolkolt, h inkább oda ( azaz egy autósnak a kerékpáros miat a sebessége felére kell lecsökkentenie a sebességét, mígy a kerekesnek a gyalogos miatt hatodára ^^)
Szorozd meg még a sebességeket a tömegekkel, és máris meglátod mért jobb ha az autók útjában inkább senki más nincs. :)

Nakedape

Quote from: Zsiga on 2008-10-10, 18:42:11
Quote from: Nakedape on 2008-10-10, 18:34:39
amúgy nekem az tetszett, h városban gyalogos 5km/h biciklis 20-30km/h auto elvileg max 50km/h .
abből a  a gyalogos kerékpáros váltás nagyobbnak tűnik(szorzat mindenképp), minta  ammekkor a kerekező és az autó köz van, azaz indolkolt, h inkább oda ( azaz egy autósnak a kerékpáros miat a sebessége felére kell lecsökkentenie a sebességét, mígy a kerekesnek a gyalogos miatt hatodára ^^)
Szorozd meg még a sebességeket a tömegekkel, és máris meglátod mért jobb ha az autók útjában inkább senki más nincs. :)
tudom, tapasztalatból, ment h nem az én hibám, bicikliúton is voltam :D
Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution

Zsiga

Quote from: Nakedape on 2008-10-10, 18:43:13
tudom, tapasztalatból, ment h nem az én hibám, bicikliúton is voltam :D
Akkor gondolom nem kell mondanom, hogy mindenféle utálatot meg ellenszenvet figyelmen kívül hagyva is sokkal jobb ha a biciklisek inkább a járdán mennek... :) Legalábbis biciklis általá halálra gázolt gyalogosról én még nem hallottam.
Autóban is ez az egyik alapelv, inkább menj lassabban, meg inkább legyen mindenki másnak elsőbbsége, de legyél mindig biztonságban, szerintem nem hülyeség. A szabálytalanul előző kamionnal se éri meg szembe menni, hiába a tiéd lenne az erkölcsi győzelem... :D

Nakedape

Quote from: Zsiga on 2008-10-10, 19:04:59
Quote from: Nakedape on 2008-10-10, 18:43:13
tudom, tapasztalatból, ment h nem az én hibám, bicikliúton is voltam :D
Akkor gondolom nem kell mondanom, hogy mindenféle utálatot meg ellenszenvet figyelmen kívül hagyva is sokkal jobb ha a biciklisek inkább a járdán mennek... :) Legalábbis biciklis általá halálra gázolt gyalogosról én még nem hallottam.
Autóban is ez az egyik alapelv, inkább menj lassabban, meg inkább legyen mindenki másnak elsőbbsége, de legyél mindig biztonságban, szerintem nem hülyeség. A szabálytalanul előző kamionnal se éri meg szembe menni, hiába a tiéd lenne az erkölcsi győzelem... :D
mondjuk az szól ellene, h autó utón nem ütöttek el, egyszr nem vettek észre, bicaj úton meg 3 szor nem láttak, és egyszer elis ütöttek, keresztezni, meg csak kell valahogy, és a gyalogos is melettem mehetett volna :D
Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution

Cobra

Pont kb 1 hete volt egy hír, hogy egy kerékpráos elütött egy eléugró gyereket és a gyerek meghalt (biciklis segítségnyújtás nélkül továbbment).
Egyébként valóban az lenne a megfelelő megoldás, hogyha lennének kerékpárutak, csak a frissen kiadot építési engedélyeknél se veszik figyelembe ezt, így sok helyen még a gyalogosok is alig férne kel a járdán, nemhogy még kerékpárút is maradjon az úttest és járda között.
Az utóbbi időben viszont nem tudom miért, de akiket látok kerékpárosokat, azok 80%-a durván szabálytalanul közlekedik. Ha közúton megy, akkor meg eleve be kellene tartania a KRESZ-t, de legalább arra figyelhetne, hogy ne veszélyeztesse magát és másokat.
Hide and fear, Cobra Commander is here !

Fazék

autósok autós szemszögből gondolkodnak csak, biciklisek biciklis szemszögből. nincs megegyezési lehetőség.
inkább vegyük elő a motorosokat, azokat talán mindkét csoport szídhatja és összefogás keletkezne :haha:

Bicskei

nana mocisokat békén hagyni jövö nyártól én is táborukat gyarapítom..akkor inkább ott a bonusz bkv azt kell szidni
Ultras liberi

Cobra

Aki szídja a motorosokat, az választhat, hogy az autómmal vagy a robogómmal üssem el (és nem 50-es a robogóm se) :)
Hide and fear, Cobra Commander is here !

Fazék

Quote from: Cobra on 2008-10-10, 21:48:33
Aki szídja a motorosokat, az választhat, hogy az autómmal vagy a robogómmal üssem el (és nem 50-es a robogóm se) :)
én szídom a motorosokat. ahogy szídom az autósokat és néhány biciklistát is.
itt is szídják jópáran a bicikliseket a 40%-uk miatt, ahogy szídják a biciklisek az autósokat a 40%-uk miatt, ugyanúgy 100%-osan jogosnak érzem a motorosok szídását a motorosok ama 40%-a miatt, akik eszement barom módjára közlekednek a budapesti utakon és már 73 szívrohamon vagyok túl a kretén manővereik miatt :)

de persze ott van a sok normális motoros, aki megvárja míg észreveszem, lehúzódok vmennyire és csak akkor húz el mellettem, illetve normálisan tud elhaladni két kocsisor között, nem 130-cal, stb, stb.
minden közlekedési formánál lehet általánosítani, mindegyiknél ott vannak a barom állatok, akik azt hiszik hogy nekik mindent szabad és persze mindegyiknél ott vannak az okos emberek, akik azt hiszik, hogy vmelyik másik csoport tagjai sokkal gyakrabban követnek el szabálytalanságokat, mint a saját csoportjuk és ettől büszkén szídják a másikat.

a dolog sztem megoldhatatlan, alapvető taplómagyar mentalitásbeli problémák vannak, melyeket legalább egy generációnyi gyökerestül írtás oldhatna csak meg, de erre kb -18.68% esélyt látok  ^^

.Attila

Quote from: Zsiga on 2008-10-10, 19:04:59
Akkor gondolom nem kell mondanom, hogy mindenféle utálatot meg ellenszenvet figyelmen kívül hagyva is sokkal jobb ha a biciklisek inkább a járdán mennek... :)

Mondani mondhatod, csak éppenséggel az úttesten haladó biciklisek sokkal ritkábban szenvednek balesetet. Persze ha megtörténik, akkor az súlyosabb (tegyük hozzá, hogy sok bicaj vs. autó baleset nem az úttesten, hanem bringaúton következik be).
Én februárban ültem újra bringára. 3szor estem le a bicajról, mindháromszor gyalogos miatt (ill. én is sáros voltam benne, nem csak a gyalogos). Már hónapok óta az úttesten biciklizek, semmi gond nem volt még, leszámítva, hogy eddig kétszer rám dudáltak, húzódjak le egy kicsit jobban, ill. egy-két közeli helyzet volt, de semmi vészes.
Tapasztaltabb bringások is arra kérik a kezdőket, inkább menjenek le az úttestre, mert a járda a gyalogosoké, ill. mondják, hogy az úttest biztonságosabb, mint a kerékpárút. Mivel én kezdő vagyok, hiszek a tapasztaltabbaknak.

Damnatus


Ramiz

Quote from: Fazék on 2008-10-10, 21:56:07
itt is szídják jópáran a bicikliseket a 40%-uk miatt, ahogy szídják a biciklisek az autósokat a 40%-uk miatt, ugyanúgy 100%-osan jogosnak érzem a motorosok szídását a motorosok ama 40%-a miatt, akik eszement barom módjára közlekednek a budapesti utakon és már 73 szívrohamon vagyok túl a kretén manővereik miatt :)

Holott egyik sem jogos... :)


Quote from: Fazék on 2008-10-10, 21:56:07a dolog sztem megoldhatatlan, alapvető taplómagyar mentalitásbeli problémák vannak, melyeket legalább egy generációnyi gyökerestül írtás oldhatna csak meg, de erre kb -18.68% esélyt látok  ^^

Ez érdekes dolog, nekem mindig az jut eszembe, hogy mennyire utálják a NAAAGY magyarok a cigányokat, holott tőlünk nyugatra egy nép sincs, akinek közelebb lenne a mentalitása a cigányokéhoz, mint a miénk. Arra például minden magyar milyen büszke, ha külföldön stiklikkel spórolni tud vagy ha sikerül adót csalnia. Bezzeg ha ellopják a kocsim a cigányok, akkor mennék a Gárdával a nyakukra... :haha:

Talán szép lassan tudunk majd asszimilálódni Európába. Talán... :D


Motoros viszont szerintetek nincs egyre több Magyarországon?

A legjobb megoldás sajnos iszonyú költséges lenne: sávok szélesítése mindenhol (szörnyű keskenyek itthon az utak, főleg a fővárosban), biciklissávok bevezetése mindenhova + minél több forgalom kitiltása a belvárosból. Egész élhető lenne úgy Budapest.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

.Attila

#1289
Quote from: Damnatus on 2008-10-10, 22:53:22
Én spec félek az úton bringával.

15-20km/h-ás sebességgel talán nem is jó, mert azzal a sebességgel már tényleg idegesíteni lehet az autósokat.
30-40km/h már elfogadható (40-nél többel nem is mehet, elvileg).

Quote from: Ramiz on 2008-10-10, 23:10:15
Motoros viszont szerintetek nincs egyre több Magyarországon?

Nekem úgy tűnik, hogy mindenből (autósból, motorosból, biciklisből) egyre több van.