Kötetlen beszélgetések (régi Offtopic stílusban)

Started by Apatilos, 2006-06-12, 16:57:20

Previous topic - Next topic

Cobra

Ha az egyedül, csomagok nélkül közlekedők csak negyede ülne át motorra (vagy biciklire), már nagyságrendekkel könnyebben lehetne Budapesten közlekedni. Sajnos én is csak jóval ritkábban tudok motorral menni, mint kéne, pedig nemcsak gyorsabban, de jóval olcsóbban és kevesebb környezetszennyezéssel tudnám elintézni az intéznivalókat. Tény, hogy esőben és se megyek motorral, meg 10 fok alatt sem nagyon, illetve 3x fokban is igen kényelmetlen a motor, de még ha csak az elfogadható időjárásnál ülnének az emberek motorra, akkor is sokkal jobb lenne a levegő és a közlekedés is jónéhány hétig egy évben.
Hide and fear, Cobra Commander is here !

Fazék

mert az eszedbe se jut, hogy hány ember képtelen kezelni egy motort :)
én speciel párszor próbálkoztam nagybátyáméknál, de
1. tudom a sebesség egyenesben tartja, blabla, de kell menni lassabban is időnként és ilyenkor igencsak számít az egyensúlyérzék, ami ekkora többletsúly esetén nálam abszolút csődöt mond
2. be vagyok szarva motoron biztonsági öv és minden egyéb nélkül. (amikor pár hónapja biciklivel jártam be munkába rendszeresen hiányoltam a biztonsági övet még arról is :haha:)

Cobra

Aki tud biciklizni, az egy kisebb robogót is el kell hogy tudjon vezetni. De persze tudom, ha ez ilyen egyszerű lenne, már 10x ennyi robogó lenne a városban. A vicc az, hogy többször is számolgattam, és ha még a robogó megvásárlsát is beleszámítjuk, akkor is pár év múlva olcsóbb lenne egy robogóval közlekedni, mint BKV-val. Ha nem nézzük a beszerzési árat, akkor meg alapból olcsóbban jön ki, főleg aki nem megy 20km-nél többet egy nap a városban.
Hide and fear, Cobra Commander is here !

.Attila

Quote from: Fazék on 2008-10-10, 23:26:05
2. be vagyok szarva motoron biztonsági öv és minden egyéb nélkül. (amikor pár hónapja biciklivel jártam be munkába rendszeresen hiányoltam a biztonsági övet még arról is :haha:)

Spd pedál. Bár nem ezért van, valamennyire visszafog. Bár ez lehet hátrány is.

Ramiz

Nagyon jó érzés motorozni. Mobilabb, gyorsabban reagáló dolog. A környezetet is sokkal jobban érzed. (Ha a koporsó 0% és a motor 100%, akkor a kocsi 10%.) Persze a veszélye is ugyanez. De én mindenképp megtanulok! :)
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Fazék

Quote from: Cobra on 2008-10-10, 23:38:09
Aki tud biciklizni, az egy kisebb robogót is el kell hogy tudjon vezetni. De persze tudom, ha ez ilyen egyszerű lenne, már 10x ennyi robogó lenne a városban. A vicc az, hogy többször is számolgattam, és ha még a robogó megvásárlsát is beleszámítjuk, akkor is pár év múlva olcsóbb lenne egy robogóval közlekedni, mint BKV-val. Ha nem nézzük a beszerzési árat, akkor meg alapból olcsóbban jön ki, főleg aki nem megy 20km-nél többet egy nap a városban.
részemről egyetlen esély van a robogóra áttérésre, ha könnyen hozzáférhetővé válnak az elektromos vagy egyéb alternatív meghajtású motorok. addig nem igazán érdekel. tudtommal a sima motorok/robogók fogyasztás/károsanyagkibocsájtás szempontjából nem verik annyira az autót, mint ahogy egyesek verik miatta a mellük

Quote from: Ramiz on 2008-10-11, 01:02:06
Nagyon jó érzés motorozni. Mobilabb, gyorsabban reagáló dolog. A környezetet is sokkal jobban érzed. (Ha a koporsó 0% és a motor 100%, akkor a kocsi 10%.) Persze a veszélye is ugyanez.
wut? ???
speciel ez a százalékos elosztásod enyhén szólva túlzás. autó minimum 40% körül lenne ezen a listán, de ha környezetérzékelésben rosszabb is az autó, megnézem motorral milyenek a satufékezések, hirtelen mozdulatok, stb. tippre sokkal szarabbul lehet lereagálni kétkerekűn veszélyhelyzetet.

gyorsabban reagáló? max jobban gyorsuló sztem.

szerk: ja és mellesleg nem motorra kéne áttérnie budapestnek, mert sztem ezzel csak a balesetek száma nőne jelentősen, hanem rá kéne szokni a kényelem helyett a tömegközlekedésre. csakhogy sajnos ehhez előbb egy normális tömegközlekedés kéne kicsiny budapestünknek, ami sajnos nem megadatott... a napokban tömegközlekedtem egy keveset és szabályosan hányingerem támadt, amikor belegondoltam, hogy az utolsó maga alá hugyozó tetves csöves is ugyanazt a kapaszkodót fogta mint én, vagy ott ült, vagy akármi...

noriko

Engem a biciklizésben még az is korlátoz, hogy nem tudom hol tárolni. Most a lakásban van, de eléggé foglalja a helyet, és az ötödikre felhozni sem olyan jó mulatság, ha nem fér be rendesen a liftbe. :(
Meg ha utcán hagynám, stresszelnék, hogy ellopják. Valahogy kiszolgáltatottabb mint egy autó.

Tömegközlekedés meg csak akkor jó, ha nem siet az ember. Ha siet, akkor tuti lerobban, késik, dugóba kerül vagy valaki rosszul lesz és leáll az egész.
Persze ez kocsival közlekedésnél is megvan, csak ott a késés helyett parkolóhely keresés visz el időt.

lovaskocsit a népnek!  :whoah:
"I wish I could, but I don't want to."

Rounin


.Attila

Quote from: noriko on 2008-10-11, 13:07:28
Most a lakásban van, de eléggé foglalja a helyet

http://www.fulopkerekpar.hu/index.php?page=catalogue&id=4405
A másik problémát nem oldja meg.

Quote from: Fazék on 2008-10-11, 01:13:24
gyorsabban reagáló? max jobban gyorsuló sztem.

Én most csinálom a B jogsit. Bár nem sok kedvem van hozzá, mert a kocsi alapvetően lomha jármű, ha nem egyenesen kell menni vele.

Zsiga

Quote from: .Attila on 2008-10-11, 15:53:57
a kocsi alapvetően lomha jármű, ha nem egyenesen kell menni vele.
Ezt csak én nem értem? Kifejtenéd bővebben?

.Attila

Quote from: Zsiga on 2008-10-11, 16:07:34
Quote from: .Attila on 2008-10-11, 15:53:57
a kocsi alapvetően lomha jármű, ha nem egyenesen kell menni vele.
Ezt csak én nem értem? Kifejtenéd bővebben?

Üljél biciklire vagy motorra és kanyarodj élesen.
Aztán ülj be autóba és próbáld meg úgy.

Zsiga

Autót még nem sikerült túl gyors kanyarodással megborítanom, biciklit és motort már igen.

.Attila

Quote from: Zsiga on 2008-10-11, 16:54:14
Autót még nem sikerült túl gyors kanyarodással megborítanom, biciklit és motort már igen.

Meg kéne tanulni rendesen biciklizni.
Viszont hiába tanulsz meg rendesen autót vezetni, az még nem fog jobban fordulni.

Zsiga

Quote from: .Attila on 2008-10-11, 17:13:31
Meg kéne tanulni rendesen biciklizni.
Viszont hiába tanulsz meg rendesen autót vezetni, az még nem fog jobban fordulni.
Sry de lol. Ha meg ennyire pro vagy, minek neked B-jogsi? Hisz azal úgyse lehet kanyarodni rendesen. :appl:

De hogy ne csak a levegőbe beszéljek, egy példa: http://www.youtube.com/watch?v=0HGZ7IscdYQ
Nézd meg jó alaposan. Kanyarban az autó megy gyorsabban, kigyorsításnál egyenesben a motor. Biztos azért mert négy kerékkel nem lehet rendesen kanyarodni.

Szerk.: Mégegy, konkrét számadatokkal, itt már nem csak kanyarsebességben aláz az autó... http://www.youtube.com/watch?v=4PwApnTRf78

Damnatus

Egyébként múltkor volt egy műsor, hogy Mo.-n az a baj, hogy mindenki fél. Szerintem ez alapjában véve igaz, de én még belevenném azt is, hogy sokmindent elfojtunk, ez feszülttséget okoz és agresszióként vezetjük le. És az egyik ilyen kivetülése a dolognak az, amit gyalogostól a kamionig az utakon művelünk. (meg még sokminden más is).

.Attila

Quote from: Zsiga on 2008-10-11, 17:17:09
Quote from: .Attila on 2008-10-11, 17:13:31
Meg kéne tanulni rendesen biciklizni.
Viszont hiába tanulsz meg rendesen autót vezetni, az még nem fog jobban fordulni.
Sry de lol. Ha meg ennyire pro vagy, minek neked B-jogsi? Hisz azal úgyse lehet kanyarodni rendesen. :appl:

De hogy ne csak a levegőbe beszéljek, egy példa: http://www.youtube.com/watch?v=0HGZ7IscdYQ
Nézd meg jó alaposan. Kanyarban az autó megy gyorsabban, kigyorsításnál egyenesben a motor. Biztos azért mert négy kerékkel nem lehet rendesen kanyarodni.

Szerk.: Mégegy, konkrét számadatokkal, itt már nem csak kanyarsebességben aláz az autó... http://www.youtube.com/watch?v=4PwApnTRf78

Te most komolyan F1-es versenyautókkal és GP-s versenymotorokkal példálózol? Egy F1-es autónak nagyon jó a fordulékonysága, nem azokról beszéltem, hanem a hétköznapi autókról, amiket tekerni kell mint az állat. Szűk helyen kissé szar velük fordulni.

Minek nekem B jogsi: nekem nem kéne, én jobban érzem magam bicajon. Ebben biztos benne van, hogy bicajozni tudok, autót vezetni (még) nem. Azért csinálom a jogsit, mert kell. Munka miatt is és jövőben esetleg család miatt is. Nekem személy szerint nem kell.

Próféta

Quote from: .Attila on 2008-10-11, 17:13:31
Viszont hiába tanulsz meg rendesen autót vezetni, az még nem fog jobban fordulni.
Mifelénk ritkán találkoznak az utak kilencven foknál élesebb szögben, szóval piruettezésre szerencsére nincs is szükség.

.Attila

Quote from: Próféta on 2008-10-11, 17:31:06
Quote from: .Attila on 2008-10-11, 17:13:31
Viszont hiába tanulsz meg rendesen autót vezetni, az még nem fog jobban fordulni.
Mifelénk ritkán találkoznak az utak kilencven foknál élesebb szögben, szóval piruettezésre szerencsére nincs is szükség.

Párhuzamos parkolás.

Zsiga

Quote from: .Attila on 2008-10-11, 17:27:00
Te most komolyan F1-es versenyautókkal és GP-s versenymotorokkal példálózol? Egy F1-es autónak nagyon jó a fordulékonysága, nem azokról beszéltem, hanem a hétköznapi autókról, amiket tekerni kell mint az állat. Szűk helyen kissé szar velük fordulni.
Mert egy MotoGP gép nyilván nem a kétkerekű technika csúcsa, ugye? Nem beszéltél te sehol hétköznapi autókról, max utcai, B-kattal vezethetőekről. Ha gondolod keresek neked olyan videót ahol egy street-legal GT autó (mondjuk egy Aston Martin) aláz be ugyanígy egy akármilyen szalon-motort. De mondhatom azt is hogy irl előfordult velem hogy az előttem kanyarodó motorosnak (Kawasaki ZZR-1400) már szikrázott a koptatója, én meg kényelmesen vettem be a kanyart, ugyanolyan sebességgel, mindezt egy középkategóriás, újonnan 10milla alatti (asszem) Mercedes Sportcoupéban ülve.

Parkolásnál meg arányaiban ugyanakkora helyre (hisz egy autó jelentősen nagyobb mint egy motor vagy egy bicikli)ugyanannyi idő alatt beállok mint te a kétkerekűddel. Ja, hogy álljak be másfél autónyi helyre gyorsabban mint te tíz bringányi helyre? ::)

.Attila

Quote from: Zsiga on 2008-10-11, 17:40:01
Quote from: .Attila on 2008-10-11, 17:27:00
Te most komolyan F1-es versenyautókkal és GP-s versenymotorokkal példálózol? Egy F1-es autónak nagyon jó a fordulékonysága, nem azokról beszéltem, hanem a hétköznapi autókról, amiket tekerni kell mint az állat. Szűk helyen kissé szar velük fordulni.
Mert egy MotoGP gép nyilván nem a kétkerekű technika csúcsa, ugye? Nem beszéltél te sehol hétköznapi autókról, max utcai, B-kattal vezethetőekről. Ha gondolod keresek neked olyan videót ahol egy street-legal GT autó (mondjuk egy Aston Martin) aláz be ugyanígy egy akármilyen szalon-motort. De mondhatom azt is hogy irl előfordult velem hogy az előttem kanyarodó motorosnak (Kawasaki ZZR-1400) már szikrázott a koptatója, én meg kényelmesen vettem be a kanyart, ugyanolyan sebességgel, mindezt egy középkategóriás, újonnan 10milla alatti (asszem) Mercedes Sportcoupéban ülve.

Ha mindenféleképpen erről akarsz beszélni akkor maradjunk pl. egy sima Opel Astra-nál vagy max VW Passat szerű autónál és lehetőleg ne sportkocsikról, mert abból aránylag jóval kevesebb van.

QuoteParkolásnál meg arányaiban ugyanakkora helyre (hisz egy autó jelentősen nagyobb mint egy motor vagy egy bicikli)ugyanannyi idő alatt beállok mint te a kétkerekűddel. Ja, hogy álljak be másfél autónyi helyre gyorsabban mint te tíz bringányi helyre? ::)

Leszállok a bicajról, megragadom bal kézzel és oda viszem, ahova akarom :hehe:
Motort ugyan nem lehet felkapni, de azzal is sokkal könnyebb parkolni, hiszen azt lábbal is lehet gurítani, kisebb a helyigénye és mivel kisebb, jobban látni, hogy meddig lehet vele gurulni.

Zsiga

Quote from: .Attila on 2008-10-11, 18:09:16
Ha mindenféleképpen erről akarsz beszélni akkor maradjunk pl. egy sima Opel Astra-nál vagy max VW Passat szerű autónál és lehetőleg ne sportkocsikról, mert abból aránylag jóval kevesebb van.

Leszállok a bicajról, megragadom bal kézzel és oda viszem, ahova akarom :hehe:
Motort ugyan nem lehet felkapni, de azzal is sokkal könnyebb parkolni, hiszen azt lábbal is lehet gurítani, kisebb a helyigénye és mivel kisebb, jobban látni, hogy meddig lehet vele gurulni.
Dehogy akarok én erről beszélni, te emlegetted hogy egy autó rosszul kanyarodik. Az meg nem érv hogy kevés srága sportkocsi van az utakon, jóhogynem egy Suzuki Swift menettulajdonságaiból vonsz le következtetéseket az autókról általánosságban. Az említett Mercedes elérhető kategória egy középosztályú családnak, mi sem vagyunk milliomosok.

Lehet itt terelni meg ferdíteni hogy felkapod, meg kisebb a helyigénye, ettől még nem lesz igazad az eredeti témában, nem azért tudsz jobban parkolni egy motorral mert jobban kanyarodik hanem mert jelentősen kisebb. Arra meg majd rájössz pár év és pár tízezer km után hogy egy autónál is centire lehet tudni hogy hol az eleje meg a vége. ;)

.Attila

Akkor pontatlan voltam.
Én nem a 50-80-130km/h-ás tempónál való sima kanyarodásra gondoltam, hanem kis helyen való gyors megfordulásra.

Nem csak azért, mert kisebb, hanem mert jóval könnyebb kezelni. Egy bicikli kormányát sokkal jobban be tudod forgatni.

Zsiga

Quote from: .Attila on 2008-10-11, 18:31:02
Akkor pontatlan voltam.
Én nem a 50-80-130km/h-ás tempónál való sima kanyarodásra gondoltam, hanem kis helyen való gyors megfordulásra.

Nem csak azért, mert kisebb, hanem mert jóval könnyebb kezelni. Egy bicikli kormányát sokkal jobban be tudod forgatni.
Na így máris más. :)

Cobra

De egy legalább 900kg-os, négykerekű autót nem igazán lehet összehasonlítani egy 100-300kg-os motorral vagy egy 8-10kg-os kerékpárral.  Persze, hogy nehezebb vele közlekedni meg parkolni, cserébe ha nekedjönnek sokkal kisebb az esélye, hogy megsérülsz, nem ázol, fázol/izzadsz és nagyobb sebességgel is kényelmesen haladsz.
Hide and fear, Cobra Commander is here !

Ramiz

Csak szerintem kurva nagy baromság ez a vita? :D
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

.Attila


Zsiga

Quote from: Ramiz on 2008-10-11, 20:51:47
Csak szerintem kurva nagy baromság ez a vita? :D
Próbáld ki egyszer, kurvajó. :D

.Attila

Quote from: Zsiga on 2008-10-11, 21:14:58
Quote from: Ramiz on 2008-10-11, 20:51:47
Csak szerintem kurva nagy baromság ez a vita? :D
Próbáld ki egyszer, kurvajó. :D

[spoiler][/spoiler]

Kvikveg

Quote from: Damnatus on 2008-10-11, 17:23:13
Egyébként múltkor volt egy műsor, hogy Mo.-n az a baj, hogy mindenki fél. Szerintem ez alapjában véve igaz, de én még belevenném azt is, hogy sokmindent elfojtunk, ez feszülttséget okoz és agresszióként vezetjük le. És az egyik ilyen kivetülése a dolognak az, amit gyalogostól a kamionig az utakon művelünk. (meg még sokminden más is).
No igen, az atlagmagyar valosag nem rozsaszin alom, hehe.
De az egyik kollegam mondta, hogy ha ugy vezetne, mint batyam, aki mindent betart, nem rohan mint allat, akkor masfelszer annyi idobe telne neki eljutni A-bol B-be. Amig nem javulnak a kozlekedesi feltetelek es nem buntetik romma a bunkokat, addig ez lesz.

Mas: a mostani Galaktikaban van egy novella egy magyar szerzotol. 4 evig kulizik a magyar Tibi isten hata mogotti allomason monoton agyolo melot, hogy mittudomenmilyen lakasa es kocsija legyen neki meg a panelcsaladnak. Melo vege, visszajon, lakas nincs meg, mert olyat iden pont eggyel kevesebbet csinaltak, majd talan egy ev mulva, bocsika. Autorol meg a szalonban kozlik, hogy ezust nincs, barna jo lesz? Es ugye vizet is hozott bele? Aztan persze 5 perc alatt bedoglik. (Kib*szott veled a rendszer, Tibi.)
Ez valahogy egy jellemzo magyar atlagerzes (volt), nem?
WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

kikuchiyo

Failure is the default option