Poll
Question:
Szeretsz horrorjátékokkal egyedül, sötétben játszani és BEPARÁZNI?!?!
Option 1: Igen - félni jó!
votes: 14
Option 2: Szeretek borzongani, de kifejezetten ijesztésre menő játékkal ritkán játszok.
votes: 14
Option 3: Nem különesebben vonzanak ezek a játékok...
votes: 7
Option 4: Utálom, mindig ég a villany, sosem veszek fel fülhallgatót és nem játszok éjjelente egyedül.
votes: 1
Horrorjátékok!!! ( :eek: => :wtf => :morci: => :comp: => :redface:=> :eek: => stb...)
Én gyerekként a Doomon paráztam sokat, aztán a Quake-en meg még sokkal többet :wtf . Utána jó darabig semmi, majd a Half-Life élethűsége és ijesztő, kilátástalan szituációi megint rám hozták a frászt. Legutóbb kifejezetten borzongató hangulatú, de nem hirtelen hanghatásokkal és ijesztésekkel operáló játékokat kerestem, a Silent Hill még talonban van (pedig talán...), a Call Of Cthulhu viszont remekül bejött. A Bioshockkal fél órát játszottam és társaságban, de jónak tűnt... :)
Első játékom a DOOM 2 volt, azon volt hogy paráztam, de ott inkább a hentelésre mint a borzongásra mentem, szavazásban a 3.-ra szavaztam. Bioshockban is az akció fogott meg, de ott is van pár(sok) para rész. (Teljes kuss, aztán megfordulok, ott áll előttem valami mutáns dög :wtf )
Doom 10 évesen elég para volt (meg Corridor 7 is, ha ismeri azt valaki egyáltalán). :D
Meg Resident Evil 2 is (Őszinte leszek: kiskoromban olyan szinten fostam tőle h feltelepítettem, és egyből uninstall :Kiraly: ). Dino Crisis, Silent Hill 4 demó, meg biztos volt még pár amire nem emlékszek. Érdekes módon egy idő után a horrorjátékok elfelejtették kifejteni rám hatásukat. Amitől kiskoromban féltem, attól manapság max borzongok kicsit, vagy azt se, mai játékok meg egyáltalán nem hatnak meg. (pl Doom 3ban a recepciós pultnál (igen, az első 5 perc) féltem egyedül, mer előre fostam h milyen para lesz, aztán tessék..) Azóta horror játékhoz nem igazán volt szerencsém.
első játék amin paráztam az a Clive Barker's Undying volt. mész a fojosón és lekapcsolják a villanyt, majd a plafonról a nyakadba ugrott a dög, lizbethes katakombák voltak még nagyon durvák késő este, terjengett a köd és egyszercsak rádvetette magát valami, doom-on meg nemtom mit lehetett parázni :) színtiszta hent és kapcsolókeresés
Quote from: chilip on 2008-02-02, 00:30:38
doom-on meg nemtom mit lehetett parázni :) színtiszta hent és kapcsolókeresés
Egyrészt, írtam h kiskoromban játszottam vele (és helyesbítek, 7-8 évesen játszottam vele), másrészt ez volt az első olyan játékok egyike amihez elég idős voltam h emlékezzek is rá, és számomra nagyon para volt h rámveti magát pl 2 pinky demon, és MEGHALOK.
Haha, gyerekként nekem is a Doom no meg az Alone in the Dark jelentették a félelmetes játékokat. De 10 évesen egy Starcraft vagy egy Mortal Kombat is félelmetes :)
Quote from: Zen on 2008-02-02, 00:33:35
Quote from: chilip on 2008-02-02, 00:30:38
doom-on meg nemtom mit lehetett parázni :) színtiszta hent és kapcsolókeresés
Egyrészt, írtam h kiskoromban játszottam vele (és helyesbítek, 7-8 évesen játszottam vele), másrészt ez volt az első olyan játékok egyike amihez elég idős voltam h emlékezzek is rá, és számomra nagyon para volt h rámveti magát pl 2 pinky demon, és MEGHALOK.
Én is 10 éves voltam DOOM-nál, akkor még fosattak az óriás robotpókok és a tűzgolyót okádó zombik. :P
Viszont szégyenszemre 3-al még nem toltam, csak láttam. Attól még lehet most is megijednék este egyedül a sötétben...
Quote from: Én on 2008-02-02, 00:37:58
Én is 10 éves voltam DOOM-nál, akkor mé fosattak az óriás robotpókok és a tűzgolyót okádó zombik. :P
Én "csak" annyira féltem h iddqd nélkül nem játszottam. :D
megjegyzés 1: így tanultam meg gyorsan írni bill.-el h Duke Nukem 3D (ja télleg, ebben is parák voltak a kis arctámadó zöld szmötyik) meg Doom kódokat írogattam minél gyorsabban. :D
megjegyzés 2:az imp nem zombi, hanem démon. :P
Tényleg, az poklos gém volt... :D
Quote from: Én on 2008-02-02, 00:41:56
Tényleg, az poklos gém volt... :D
Kicsit OFF: Doom miatt Tom Hallt tudtam sajnálni. Doom eredetileg Alienes játék lett volna, csak a jogdíj kicsit kva drága volt, főleg egy kezdő cégnek, uh kitalálták h legyen ilyen poklos izé. Tom papa (úr isten, th a monogrammja, most összeomlott bennem egy világ -.-) erre írt egy párszáz oldalas könyvet Doom Bible néven, amolyan játék tervnek..amit aztán ki is dobtak a kukába. :D
VtMB-vel jatszottam utoljara, ami "ijesztgetos" meg "horror". : D
na nem, mintha annyira paras lenne a jatek vegig, de peldaul a kisertetszallo, meg a DMP-s pa*a, ahol a kis horgos szornyek ugralnak az arcodba, kifejezetten az.
szalloban nem ijedos haverom is ossze-osszerezzent a varatlan fejbedobasoktol... : D
mondjuk harom vegijatszas utan mar nem ijeszto, de a horgestol meg mindig felall a szor a hatamon. : D
System Shock 2-t szerintem kifelejtettétek.
Nálam eddig ez volt a csúcs, igaz nem nagyon ismerem a műfajt. De akkoriban amikor játszottam vele, még akkor is ugrottam egyet, ha a fotelben ültem, és a TVből a national geographic-on egy majom elkezdett kiabálni. :D
Quote from: Zanador on 2008-02-02, 07:35:35
System Shock 2-t szerintem kifelejtettétek.
Nálam eddig ez volt a csúcs, igaz nem nagyon ismerem a műfajt. De akkoriban amikor játszottam vele, még akkor is ugrottam egyet, ha a fotelben ültem, és a TVből a national geographic-on egy majom elkezdett kiabálni. :D
Ááá, tényleg kifelejtettem, pedig nem is olyan rég játszottam vele... :o
Nem ijesztő, de "horror" (http://geekz.blog.hu/2008/02/02/jatekkritika_stubbs_the_zombie_pc_xbox_2005)
Én a másodikra pontra szavaztam, szeretem, ha egy játék félelmetes, vagy borzongató a hangulata, de a rámugrik és egy félmásodperces miniszívrohamot okoz klisét utálom, és pláne, ha erről szól minden sarok, az eléggé béna... Pont ugyanannyira, mint azok a filmek, ahol a sötétből rádugró visító szörnyek akarnak lenni a kemény para forrása... Az ember a végére azt próbálja kisakkozni, hogy mikor sikítanak rá, hogy ne szakadjon ki a szíve.
Ilyen szempontból idén a STALKER vitte a pálmát, ahol olyan atmoszférát sikerült produkálniuk, mint jó ideje senkinek: tudtad, hogy ott van az alagsorban a 'snork' vagy a 'poltegeist' de nem tudtad hol, nem megijesztettek vele, hanem elérték, hogy rettegj a pillanattól amikor megtalálod, de meg akard találni... Várod, keresed, közben a libabőr futkos a hátadon attól ahogy vízhangzik a folyosó minden egyes nesztől. De ezt szinte bármelyik pályarészen kihozta belőlem a játék, olyan jók a hangulatteremtésben...
A Doom3 pont ellenpélda... sötét van, váltogatsz a lámpa és a fegyver között és azt várod mikor spawnol mögéd egy démon. Elején megugrasz minden ilyen lescriptelt szartól, majd egy idő után felveszed a ritmust és pörögve, forogva a frissen spawnoló éppen felüvöltő démonok száját fogod be a fegyvercsővel, majd a száján belül húzod meg a ravaszt, hogy kéjes örömmel kiélvezd a feje hamuváporladásának minden egyes képkockáját, csak azért, hogy az ettől kapott újabb adrenalinfröccstől félistenként érezd magad és ugyanekkora hévvel ugorj a másik démon arcába a fegyveredel miközben a villogó torkolattüzek fényénél már tervezed az következő áldozat padlóra küldését, mert te vagy a főhős, akire ráugrik a sok szar kis imp, de neked maga a sátán kell, hogy kivégezhessed... :whoah: :uzi: :whoah: :uzi: - na igen. tényleg ijesztő a játék, mi? :hehe:
A bioshock egyetlen félelmetes jelenete az fogorvosi rendelő, amikor deresedik a kamera, de azt isteni jó... De szerintem a többi helyszínt nem is tervezték ijesztőnek, ha ilyen jó, amikor ijeszteni akarnak... :hehe:
A régi játékok kozöl az AVP1 volt olyan, hogy féltem tőle, de ott is csak a marine singleplayerben, pláne éjjel egyedül, a filmek megnézése után :jee:, vagy az Alone in the Dark... attól annyira rettegtem, hogy nem játtszottam végig végül :hehe:
Első gamem amitől paráztam az a Alone in the Dark 1 hohooo nem volt piskóta. A Doom 1-2tól sosem féltem a Doom3-tól csak a játék elején paráztam majd ez a folyamatos lámpaváltás kezdett unalmas lenni. Clive Barker's Undyng na ettél még ma is tudok parázni, hangulat+story :cool: combo.
AvP 1-2 Marinennal , na az is nagyon feelinges, pityeg a radarod, nézel körbe, sehol senki, de továbbra is jelez valamit.
Már megemlítették jó pár kedvencemet SS2 ,Undying viszont csodálom hogy a Thief trilogy (LGS rulz) kimaradt abból is szigorúan az 1. és a 3. rész. :ejnye:
Nekem a kedvencem a Penumbra Overture bár ez nem horrorjáték de elég ijesztő :D
Mondjuk ha tizedjére viszed végig akkor annyira már nem :Kiraly:
télleg, Thief 3 , az mekkora isten játék volt, hihetetlen hangulata volt a hajónak és az árvaháznak (inkább utóbbi hozta a frászt rám)
Quote from: Tycho on 2008-02-02, 12:14:12
...STALKER...AvP1
ezekrol teljesen megfeledkeztem, pedig teny, hogy mindegyiknek megvan a hangulata... : D
AvP1: marine az allando pittyeges egy Alien kaptarban... : D STALKER-rel kapcsolatban pedig tenyleg a snorkok meg poltergeistok miatt lehetett rettegni, bar a snorkok elegge "arcodba ugrik es fraszt hoz rad" jelleguek, de elnezzuk nekik. : D
AVP, úristen, ez is kimaradt, pedig a Marine pályák éjsötétben villogó neonjától és hirtelen előtörő alienjeitől mindig frászt kaptam... :D
Thief 1, Return to the Catedral.. brr...imádtam utálni, annyira fílinges volt. ^^ Pislákolnak az alagsori lámpák, egyszer csak kialszik, majd meghallod a hörgést..
Thief 3ban az árvaház ugyanez. Meg kéne piszkálnom egy zárat, de tudom h rohangáló zombik járőröznek a környéken, uh elmegyek terepet tisztítani. Végzek velük, visszamegyek az ajtóhoz. Körülnézek, ránézek a zárra, megint körülnézek, semmi. Jólvan, akkor nekiállok. Félúton hallok valami zajt, félnézek, előkapom robbanó nyilat, semmi. Figyelek egy darabig, majd folytatom a zárat. alig kezdek neki, bumm, valami pofáncsap... Kicsit megugrottam. :D
Megjegyzem, Doom3ban a sörétesnke volt egy elég gáz tulajdonsága, mégpedig h 0 cmről is szórt. Nekinyomom az imp fejének a sörétest, és a golyónyomokon látom h a nyakát van 1 vér karika, szépen körbe. Mondom jó h pontos.
Szintén Thief 1. Még 14 évesen játszottam vele először, rögtön amikor kijött. Félre is tettem vagy 2 évre... Aztán megerőltettem magam, végigjátszottam, és azóta is a kedvencem. :) Viszont van egy olyan kellemetlen mellékhatása hogy azóta nem félek semmilyen játéktól (persze én is szívrohamot kapok ha valami dög az arcomba ugrik figyelmeztetés nélkül, de az más, azt nem is szeretem). :(
Thief 1el játszottam és aztán 2. pályán jól belebotlottam egy bugba, nem is tudtam továbbmenni, azóta hozzá sem nyúltam...
Imádom ha egy játék meg tud ijeszteni. :smile:
Régen AvP, Thief 1 és hasonlók voltak a fő para-forrás. Thief 1-re emlékszem a leginkább, 12 évesen az első komolyabb zombis pályán csak araszolni tudtam, és pár perc után fel is adtam 1-2 évre. :D
Alapjaiba véve egyaránt szeretem a hirtelen ijesztős és hangulatra alapozós játékokat is, előbbit viszont csak akkor, ha nem ismétli állandóan önmagát. Így a F.E.A.R., Doom 3 és tsaik max az első 1-2 órában hatottak rám, utána unalmasak lettek.
A Silent Hill sorozatot a mai napig tervezem, hogy elejétől-végéig kivégzem, csak hát nagyon hangulat függő játékok. De a nyomasztó, kilátástalan hangulat megteremtésében ászok, ez kétségtelen.
Másféle horror: a The Thing játék nagyon eltalált volt, aki még nem látta volna, de szereti a filmet, annak csak ajánlani tudom. A folytonos gyanakvás, hogy mikor fordul ellened egy társad sokat dob a játékélményen, a csapat-menedzsment pedig egészen ötletes volt anno.
A The Suffering pedig egy nagy pozitív csalódás volt, egy egyszerű hentes játékot vártam, ami végülis be is jött, csak ráadásként egy adag mindfuck is társult hozzá, nagy örömömre.
Hirtelen több nem jut eszembe ami emlékezetesebb volt.
Végezetül egy lista amit /x/ -en láttam egyszer, az értékelés a bricks-shitting factor-t mutatja (néhol ?-van, ott túlságosan megoszlottak a vélemények, de ettől még garantált egy-két tégla :)):
[spoiler]Penumbra: Overture - PC [9/10]
Realms of the Haunting - PCDOS [8/10]
Doom Aliens TC by Justin Fisher - PCDOS [10/10]
Phantasmagoria (pt1) - PCDOS [7/10]
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - PC/Xbox [9/10]
Alone in the Dark (pt1) - PCDOS [8/10]
Fiend – PC [5/10]
System Shock 2 – PC [7/10]
Thief 1 – PC [6/10]
Silent Hill – PSX [10/10]
Fatal Frame 2: Crimson Butterfly - Xbox [8/10]
Doom 3 – PC [8/10]
Cold Fear - PC/Xbox [6/10]
Exmortis 1 – PC/Flash file [5/10]
F.E.A.R.: Director's Cut – PC [4/10]
Resident Evil 2 – PSX [4/10]
Exmortis 2 – PC/Flash file [?/10]
Silent Hill 2 - ? [?/10]
Bioshock – PC [?/10]
Resident Evil 4 - ? [?/10]
Thief 2 – PC [5/10]
Theif 3 – PC [5/10]
Eternal Darkness: Sanity's Requiem. [8/10]
Blackstone chronicles and Sanitarium [?/10]
Clive Barker's Undying [?/10]
Siren - PS2 [9/10]
Inherit the Earth: Quest for the Orb – PC/ScummVM [10/10]
Fatal Frame 1 [?/10]
Sherlock Holmes: The Awakened [?/10]
Harvester - PC [7/10]
Dark Eye - PC [8/10]
Darkseed 1 – PC [6/10]
Darkseed 2 – PC [5/10][/spoiler]
(az értékelésen felesleges flamelni, én se értek 100%-ig egyet vele, csak egy jó kiindulási alapot jelent, hogy miket kell beszerezni, ha erre vágyik az ember)
Quote from: Draconire on 2008-02-02, 15:44:27Inherit the Earth: Quest for the Orb – PC/ScummVM [10/10]
:eek: :wtf:
Rajtam kívül tolta valaki ezt a játékot? Sajnos néhány kellemetlen bug, ami valószínűleg a cr*cknek tudható be, megakadályozta, hogy végigvigyem, nem is jutottam túl sokáig, de nem tűnt fel, hogy horror lett volna.
Az viszont tény, hogy eszméletlenül bizarr. Népmeseszerű környezetben élő beszélő állatok a szereplők, de a történet egyáltalán nem gyerekes. Ráadásul a háttérben ott vannak a jelei annak, hogy ez bizony a mi Földünk, csak az Ember lelépett, és a hóbortból beszélni megtanított állatokat otthagyta a pácban.
(a cím amúgy kicsit félre van fordítva, a német eredet Erben der Erde, vagyis a Föld örökösei)
Majd ha a Beneath a Steel Sky című
zseniális játékot valaha végigtolom, akkor talán ez lesz a következő ScummVM áldozatom, mert már komolyan kíváncsi vagyok, miért tartják ijesztőnek.
Thing jó játék volt, de nem volt ijesztő. Hangulatos, nagyon, de nem ijesztő. Mikor fordulnak ellened a társaid? Néha hátranézel, azt látod h "zombul", elég lassan és hangosan teszi ahhoz h időben észrevedd. Ez a "félek h fertőzött" fíling nagyon nincs benne, leszámítva Pierce karakterét. Bele lehetett volna rakni, de ehhez az kellett volna h beszéljenek az emberek. Ott volt társaknál pl a bizalom. Adsz nekik egy fegyvert meg 2 tárat, aztán mindjárt maxon a "szeretet mérő". De a félelem hiányát leszámítva tényleg egy nagoyn jó és fílinges játék volt.
Edit: Azt kifelejtettem h a vérteszt is folyamat hazudott..-.-
Edit2: "The best gameplay style for The Thing in my view, is an online RPG game." Vicces gondolat, de nem lenne sok értelme. :/
Köszi a tippeket! A Penumbra máris felkeltette az érdeklődésemet. :)
Quote from: Zen on 2008-02-02, 16:53:50
Thing jó játék volt, de nem volt ijesztő. Hangulatos, nagyon, de nem ijesztő.
Egy szóval sem mondtam, hogy olyan nagyon ijesztő lenne, bár azért voltak részek amikor pár lépésenként körbenéztem. Mondjuk nekem gyerekkori kedvencem a film, és sok kellemes rémálmom fűződik a Dolgokhoz, szóval lehet, hogy ezek miatt élveztem annyira.
Quote from: Zen on 2008-02-02, 16:53:50
Mikor fordulnak ellened a társaid? Néha hátranézel, azt látod h "zombul", elég lassan és hangosan teszi ahhoz h időben észrevedd. Ez a "félek h fertőzött" fíling nagyon nincs benne, leszámítva Pierce karakterét.
Na igen, ezt így kb mindenre rá lehetne fogni. "Jön az Alien? Bah, majd ha ideér lelövöm, nagy ügy."
Én állandóan azt figyeltem, mikor ki fog egy harc előtt/közben átalakulni és hátbatámadni. Persze ez csak első végigjátszásnál van jelen.
Azt elismerem, hogyha pl. RPG lett volna, akkor sokkal többet ki lehetett volna hozni belőle, de szerintem így is élvezhető volt.
Múltkor kihagytam: Return to Castle Wolfeinstein. Néhány dög talán még ma is a frászt hozná rám, nem beszélve arról, hogy még mindig király egy játék. :jee:
Gyerekek, ez a Suffering - Ties That Bind sokkal (kb 12 és félszer) jobb, mint vártam! Majdnem olyan ütős, durva hent van benne, mint a Painkillerben, csak pluszban még gyomorszorítóan brutális hangulata is van az egésznek, nyomasztó sztorija és végre egy tökös, király főhőse, aki nem is pofázik állandóan hülyeségeket. :whoah: Azonkívül ez a második játék a százból, ahol nem idegesít ez a tipikus "nem tudsz semmit a múltadról, de lassanként megtudod, rövid, töredezett flashbackekben, amik mindig befosatnak, hiszen nem tudod, mi a jelen és mi a múlt, mi a valóság és mi a látomás", és ez nagy szó! :D (Az első a Max Payne volt. Nem, a Silent Hillt még nem próbáltam. A Sanitarium meg kurva jó, de úgysem túl ismert meg ott nem hirtelen villannak be az emlék-töredékek, hanem lassanként, de megállás nélkül csúszol beléjük.)
Quote from: Ramiz on 2008-02-02, 13:49:56
AVP, úristen, ez is kimaradt, pedig a Marine pályák éjsötétben villogó neonjától és hirtelen előtörő alienjeitől mindig frászt kaptam... :D
Igen egyetértek :D
Az volt régen az egyik kedvencem...természetesen a marine-os pályák a legjobbak :D :szemuveges:
Hi mindenki!
Én egyedül nem szoktam horrorokkal játszani, viszont testvéremmel vagy egyik barátommal nagyon hangulatos szerintem ketten, felváltva nyomatni a parás game-eket. :D
Számomra a Silent Hill 2-3-4 (1 is ijesztő volt, de azt nem nyomtam végig) nagyon tetszettek, és a Penumbra első része is nagyon ütős, és asszem még ma ki is próbálom a másodikat. (De nem egyedül. :D)
Ja és a Resident Evil 4-hez volt csak szerencsém a játéksorozatból, az nagyon tetszett, és a második résznél nálam is hasonló volt a helyzet, mint ahogy azt Zen is írta. :rotfl:
Amúgy az Alone in the Dark is nagggyon parás volt a maga idejében (még most is emlékszek arra, amikor nyomattuk, és még a játék legelején beugrott az a rózsaszín dög az ablakon, természetesen a frászt hozva ránk :eek: :smile:).
Az Obscure is egész jó.
Amúgy arra jöttem rá, hogy a japán tervezésű horrorjátékok tűnnek a legjobbnak, szinte csak olyanokat írtam ebbe a postba is.
Quote from: Vejiita on 2008-02-17, 12:59:33
Amúgy az Alone in the Dark is nagggyon parás volt a maga idejében (még most is emlékszek arra, amikor nyomattuk, és még a játék legelején beugrott az a rózsaszín dög az ablakon, természetesen a frászt hozva ránk :eek: :smile:).
ha jól emlékszem egy szekrényt kellet az ablak elé tólni, és akkor nem tudott ki jönni. Sajna kevés a jó parázos game
szerk:
hiba orvosolva :D
Quote from: Predaking on 2008-02-17, 13:03:30
Quote from: Vejiita on 2008-02-17, 12:59:33
Amúgy az Alone in the Dark is nagggyon parás volt a maga idejében (még most is emlékszek arra, amikor nyomattuk, és még a játék legelején beugrott az a rózsaszín dög az ablakon, természetesen a frászt hozva ránk :eek: :smile:).
ha jól emlékszem egy szekrényt kellet az ablak elé tólni, és akkor tudod ki jönni. Sajna kevés a jó parázos game
Nem, akkor nem tudott bejönni. :D
Quote from: Dreamcleaver on 2008-02-17, 13:23:19
Quote from: Predaking on 2008-02-17, 13:03:30
Quote from: Vejiita on 2008-02-17, 12:59:33
Amúgy az Alone in the Dark is nagggyon parás volt a maga idejében (még most is emlékszek arra, amikor nyomattuk, és még a játék legelején beugrott az a rózsaszín dög az ablakon, természetesen a frászt hozva ránk :eek: :smile:).
ha jól emlékszem egy szekrényt kellet az ablak elé tólni, és akkor tudod ki jönni. Sajna kevés a jó parázos game
Nem, akkor nem tudott bejönni. :D
Igen, szerencsére erre viszonylag gyorsan jöttünk rá bátyámmal, ezért kb. csak kétszer paráztunk be tőle, aztán már csak magában ugrált az ablaknál. :hopp:
Nálam az alap horror játékok:
Silent hill 1-2-3-origins
Elővettem Painkillert, és eszembe jutott milyen para.. főleg az Orphanage a kiegben, ha Iron Will nélkül akarod teljesíteni a Tarot kártya feltételét (ne sérülj meg). :D
Quote from: Próféta on 2008-02-02, 16:36:52
Quote from: Draconire on 2008-02-02, 15:44:27Inherit the Earth: Quest for the Orb – PC/ScummVM [10/10]
:eek: :wtf:
Rajtam kívül tolta valaki ezt a játékot? Sajnos néhány kellemetlen bug, ami valószínűleg a cr*cknek tudható be, megakadályozta, hogy végigvigyem, nem is jutottam túl sokáig, de nem tűnt fel, hogy horror lett volna.
Szerintem ez egyáltalán nem ijesztő játék. Nyomasztónak nyomasztó, de ezen kívül egy egyszerű kalandjáték. Annak viszont - szerintem - remek.
Pár cím kicsit meglepett ebben a topicban :3x3: (ld. RtCW)
Na itt egy kis kiegészítés, szerintem horrorjáték kategórián belül alapnak számító cucclikból.
Elvira 2 Kaland/szerepjáték, még a régi időkből, amikor az FPS nézet még 90 fokos fordulást jelentett. :D Kedvesünk igazi filmsztár (muhaha), aki sajnos nem jött haza, így kénytelen vagyunk a filmstúdióba elvánszorogni érte. Na ezt nem kellett volna. Porta üres, portás a gardróbba begyömöszölve. Nosza, kalandra fel!
A különféle filmekhez való díszletek közt bolyonghatunk, ronda szörnyekkel kell szembeszállnunk és felkutatnunk a drágaságot. A gond ezzel csak az, hogy az előttünk álló akadályokat nem lehet izomból lenyomni (azért ez jó dolog ám) és gondolkodni sem árt. Valamint minden mozdítható tárgyat felvenni, mert sosem tudhatjuk, melyik varázslathoz lesz rá szükségünk. Illetve tudhatjuk, mert rengeteg infót olvashatunk varázslatokról, szörnyekről, egyebekről. Szükség lesz bátorság varázslatra (hogy ne ájuljon el karakterünk holmi levágott, majd salátával szervírozott fejek látványától), tűzlabdákra, démon megkötése ill. rahedli egyéb pirotechnikai látványelemre. Zenéről nem tudok nyilatkozni, nem emlékszem rá, hangok szintén :D. Nem riogat a játék, inkább a nyomasztó hangulat megteremtésére hajt rá, azt viszont egész jól teszi. (ablak előtt kirajzolódó sziluett, koporsójából lassan kikelő és felénk induló vámpír, etc etc).
Waxworkshttp://www.the-underdogs.info/game.php?name=Waxworks (http://www.the-underdogs.info/game.php?name=Waxworks)
Az Elvira sorozat készítőitől, kicsit akcióorientáltabb, de még mindig kalandjátéknak nevezhető horrorjáték. Családi hagyatékunk egy viaszfigura gyűjtemény, ami valójában tér-idő kapuként funkcionál 4 különböző helyszínre. Ókori piramis, Hasfelmetsző Jack korabeli London, elhagyott bánya, éjszakai temető O_o. Mindegyik helyszín egészen más jellegű játékot kínál, Londonban inkább menekülni, a temetőben pedig harcolni kell, a piramis a csapdaelkerülgetés és fejtörők helyszíne, a bánya pedig egy igazi túlélőshow. Groteszk és bizarr illusztrációk segítik a borzongás elmélyülését, amit megkoronáznak a szörnyek nem éppen tündérmesébe illő megjelenése.
Jut eszembe, szörnyek. Érdemes megválogatni, melyikre milyen fegyverrel támadunk.
Space HulkBurn the heretic, kill the mutant, purge the unclean.
Nem igazi horrorjáték, ennek ellenére szerintem simán elfér itt.
Warhammer 40k világában játszódik, a Dark Angels rendház terminátorait kell csatába vezetnünk. FPS nézetből játszható (miközben a fenti kis ablakokban folyamatosan figyelemmel követhetjük csapattársainkat, illetve, hogy mit látnak), amit kiegészít egy felülnézeti taktikai térkép, amin parancsokat adhatunk ki egységeinknek.
A játék félelmetes oldalát a hanghatások és a mesterséges intelligencia adja. Előbbi folyamatosan arra késztetett, hogy ne kapcsoljam le a villanyt, mikor éjszaka játszok, utóbbiti miatt fél óránál többet nem tudtam egyhuzamban játszani vele.
Kihalt folyosókon visszhangokat verve hörögnek és acsarognak ránk a génorzók, miközben törött vezetékekből áramlik sziszegve a gőz, illetve sercegve pattognak a sérült elektromos vezetékek. Társaink kiáltásai, amint egy-egy szörny jelenlétét észlelik és átkozva pofánverik őket, hogy véres törmelékké zúzott áldozataikon átgázolva storm boltereik robajló halált árasszanak a néha végeláthatatlan oszlopokban özönlő génorzókra... <3 Mindezt néha 6-7 irányból kapjuk az orcánkba, csak győzzük feldolgozni, mikor és kit ért támadás, hol kellene el az erősítés.
A radar persze folyamatosan jelzi (Alien filmekhez illő idegölő pittyegéssel) a dögök közelségét, akik nem rontanak agyatlanul a halálba, hanem egy-egy sarok mögül ki- majd visszaugorva incselkednek velünk, megvárják, míg mi megyünk közelebb vagy szimplán a falakban rejtőzve várják meg, hogy elhaladjunk előttük.
Egyes küldetésekre fix fegyverzetet vihetünk csak, másokra mi határozhatjuk meg, mire lesz szükségünk. Érdemes alaposan átgondolni az eligazítás fényében. Amikor hosszú folyosókat kell védeni, a lightning claw nem a legmegfelelőbb választás lehet, ahogy a lángszóró sem vicces ilyenkor a maga 10 töltetével.
Mocsok nehéz játék és garantáltan egekbe tornássza az adrenalint egy idő után. Mellesleg sakkmesterek előnyben.
A terminátorok halálsikolyai felértek számomra egy-egy mentális csapással. Távolról hallani, amint végigvisszhangzik a folyosókon a génorzók diadalának jele... brr. Ugyanígy kellemetlen, ha éppen az aktuálisan irányított termit kapja el egy dög. :(
Veil of DarknessNicsak, szintén egy kövület.
http://www.the-underdogs.info/game.php?name=Veil+of+Darkness (http://www.the-underdogs.info/game.php?name=Veil+of+Darkness)
A leghangulatosabb vámpíros játék, amihez eddig közöm volt. Pilótaként lezuhanunk egy tipikus Erdély jellegű völgybe, amit folyamatosan éjszaka ural (persze nem véletlenül zuhanunk le, mocsok kis denevérek).
Aki ismeri a The Summoning c. játékot, annak a kezelés és a kinézet ismerős lesz, csak sokkalta szebben köszön vissza az interface. Vámpírok, akasztott ember átka, farkasemberek, cigányok és bizalmatlan, kissé talán belterjes közösségek. Nekem tetszett.
A játék a harcok ellenére inkább kalandjáték izometrikus nézetből, jó történetettel, ami tényleg többet ad, mint ami az intróból sejthető.
Van benne pár csavar és kellemes fejtörő, a zene pedig frenetikus. (az intrót leszámítva)
Jó sok párbeszéd van benne, tehát nem árt felkészülni az olvasásra.
Uh, reggel folytatom, jojózik a szemem.
Lesz modernebb is, nem kell aggódni. :D
Quote from: Zen on 2008-04-18, 00:04:32
Quote from: Rounin on 2008-04-17, 00:13:15
Space Hulk
...
/r/ link/vid/pic pls.
Hja, kihagytam a fegyvereket beragadását... na az már sok egy kicsit egy csata közepén.
Intro (http://www.youtube.com/watch?v=FTYzcMgJeI0&feature=related)
Ha valaki tudja, mi a szám címe, ami az elején megy, ne kíméljen.
Gameplay is van benne (http://www.youtube.com/watch?v=lB3HqMyS1lc&feature=related)
"Best make sure your power-armour is fitted with a instant shit-release flap in the back as you're going to need it!" ^^'
Letöltéshez talán az Underdogs oldalát ajánlom, szerintem ott elérhető. Ha nem és lusta vagy keresni, dobj meg egy PM-el.
(grafikailag ne várj tőle sokat, 1993-as :D Van folytatása sokkal jobb kinézettel, de azt nem volt szerencsém kipróbálni)
A kommentárok közt 'Get out of my way'-t említenek, nem az?
Quote from: Zen on 2008-04-18, 00:22:16
A kommentárok közt 'Get out of my way'-t említenek, nem az?
Aszmeg... pedig pont én szoktam mondani mindenkinek, hogy talán a commentek közt kellene először megnézni... :gyagya:
Nem szóltam, azt is csak lábujjhegyen gépeltem.
lol :D
Na, folytatás következik.
Egyelőre még két régebbi darabbal hozakodok elő, utána jön egy SNES-es kihagyhatatlanság és végül a modern korban kötünk ki.
UFO: Enemy Unknown
Hát igen, nem horror, nem akció, és mindannyian ismeritek (ugye... >_>), mégis említést érdemel. Kevés parásabb jelenet van, mint a füstölgő roncsok mellett felsorakoztatni embereinket, alig pár lövésre elegendő lőszerrel, a romok lángolnak, ezen kívül piszok sötét éjszaka, a mozgásdetektor szerint valamik vannak odakint és azok a valamik kétszer akkorák, mint egy-egy embered, a páncéltörő lövedékekből kifogytál, embereid lassan pánikolni kezdenek, etc etc.
Legacy - The Realm of Terror
http://www.the-underdogs.info/game.php?gameid=619
Magnetic Scrolls játék. :3x3: Tetszikérteni, ugye? Ugye nem kell kifejtenem, ez mit jelent? Van itt még olyan, aki tudja... ugye? :zomg:
Klisével kezdődik, örökölünk egy cunci kis kastélyt, amibe persze éjszaka érkezünk.. na innen azért szépen fejlődik a játék és egy igazi túlélőhorrorba fullad (ezt nem negatívumként írom, mielőtt valaki félreértené). Dimenziók közt átjáró, testetlen-agyatlan szörnyetegek, valódi testtel és gyilkos szándékkal bíró démonok, egy szinte élő, rosszindulatú tudattal bíró kastély... Ezt a játékot is szerettem. Nehéz is volt, bitang hosszú is, érezni lehetett a karakteren, ha fejlődött (azért hasznos dolog a futás).
Clocktower
http://www.the-underdogs.info/game.php?id=5052
Igazság szerint erről felesleges bármit is írnom, olvassátok el a cikket róla. Kedvenc horrorjátékom a mai napig.
Kis részlet:
"Clock Tower is an excellent horror adventure game for the Super Nintendo that is actually scary. What it lacks in difficulty level and length, it more than makes up for in sheer atmosphere - something that is very hard to do in horror games. As Jennifer Simpson, your goal is to escape a psychotic serial killer nammed Bobby Barrows (a.k.a. "the Scissorman") who is on the killing spree in the Barrows Family Mansion. Throughout the game, you will run down one dark corridor and claustrophobia-inducing room after another, feeling your heart skip a beat every time you hear Scissorman's footsteps or the mashing sound of his weapons."
TESSÉK LETÖLTENI A ZSNES-T ÉS KIPRÓBÁLNI!
Condemned : Criminal Origins
Hátő. http://www.youtube.com/watch?v=MW2tZGatwSA
Fps, nyomozós-horror.
Igazság szerint a nyomozásból talán kicsit kevés van benne és az sem túl elmefárasztó, de a hangulat kárpótol ezért, még ha egy idő után úgy is tűnhet, hogy csak sötét helyszíneken mész egy darab vassal, lecsapva a drogos vadembereket. ::)
Nem játszottam végig, szóval nem tudom, milyen lesz a végére. Ha másért nem is, a piszok intenzív kézitusák miatt megéri kipróbálni, hogy lássukl milyennek kellett volna a Die By The Sword-nek lenni :angyali:
Bocs a késésért, még mindig túl lusta vagyok. :(
Nagyjából ez mind, ami eszembe jut és még nem említettétek ezen két oldalon.
Clocktower és Veil of Darkness az, amit kihagyhatatlannak tartok, a többit elnézem. :angyali:
A Space Hulkról most így eszembe jutott az Incubation. Lehet h nem horror, de faintos játék. ^^
define "faintos" :D
Quote from: Lythis on 2008-04-18, 19:32:04
define "faintos" :D
Gondolom ugyanaz, mint a "zorall" :D.
Bezony.
Köszi az ajánlókat, Rounin! Még mindig horror-hangulatban vagyok, amint lesz időm (pár beadandó cuccal le vagyok maradva), nekiállok egy pár játéknak. :)
A Condemneddel ma kezdtem el játszani, eddig nagyon fasza. A grafikát szigorúan maximumra kell állítani, anélkül nem az igazi.
Quote from: Rounin on 2008-04-18, 13:47:53
Clocktower
Húú ezt nagyon kedveltem. Az a szemét ollós állat... nem mindig ugyanonnan jön. Így tényleg meglepetésszerűen állít be.
Quote from: teraflare on 2008-04-20, 19:04:17
Quote from: Rounin on 2008-04-18, 13:47:53
Clocktower
Húú ezt nagyon kedveltem. Az a szemét ollós állat... nem mindig ugyanonnan jön. Így tényleg meglepetésszerűen állít be.
Biza! Sőt, a szobák sem mindig ugyanúgy helyezkednek el, szóval nem tudhattad mindig, merre érdemes menekülni :haha:
Dead Island
Brutálisnak tűnik... közelharc, zombik, gyönyörű grafika.
http://www.youtube.com/watch?v=vz4X__dpTsk
http://www.youtube.com/watch?v=1AlvNYnE4zY
Ezt (http://en.wikipedia.org/wiki/City_of_the_Dead_(video_game)) meg kár, hogy cancel-elték...
Ez kell. :eek:
The Dark Eye: régi stop-motion horror-kalandjáték, a neten olvastam róla. Jónak tűnik, ismeri valaki?
A Penumbrát elkezdtem, idáig tetszik. A kezelése nem könnyű, de tényleg sokat ad a realitásérzethez és azért az ésszerűség határain belül marad.
Bump, mert egy egész jó kis gyűjteményt találtam, ismét /x/ jóvoltából:
http://4chanarchive.org/brchive/dspl_thread.php5?thread_id=1635881&x=x+list+of+games
Ezúttal a legtöbbhöz rövid leírás és letöltési lehetőség is van!
The White Chamber (http://www.studiotrophis.com/site/projects/thewhitechamber). Pszihoizé. De jópofa.
Amnesia: The Dark Descent - Gameplay (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&hl=en&v=JEHPwAvrc_U)
QuoteA teaser consisting only of gameplay taken directly from the game. Amnesia: The Dark Descent is a new game from the makers of the cult horror series Penumbra. Our goal with this game is to create the most frightening and disturbing experience possible.
Mondjuk a legutolsó Penumbra rész elég béna lett szerintem. Főleg a metagamer bemondóscsaj.
Quote from: Draconire on 2010-05-01, 19:23:27
Amnesia: The Dark Descent - Gameplay (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&hl=en&v=JEHPwAvrc_U)
QuoteA teaser consisting only of gameplay taken directly from the game. Amnesia: The Dark Descent is a new game from the makers of the cult horror series Penumbra. Our goal with this game is to create the most frightening and disturbing experience possible.
Jó volt a hangulata a Penumbrának, de a harc idegesítő lett. Oké, hogy hétköznapi ember vagy, de még egy hétköznapi ember is könnyebben eltalál egy rohadt pókot vagy patkányt egy feszítővassal, mint a főhős...
Silent Hill 2: Legjobb horrorjáték a világon, leszámítva a borzalmas kamerakezelést. :Kiraly:
Silent Hill 4: Nem sokkal marad el tőle, már helyenként a kihívás átmegy szívatásba, és 40-es IQ-val megvert társnőnk miatt nehéz jó befejezést elérni. :cool:
Penumbra: Kevés szörny, mégis félelmetes atmoszféra. A kevés szörny azért nagy pozitívum, mert a harcrendszerrel nagyon megverte az egyszeri játékost a készítőcsapat. :smile:
Penumbra Requiem: Mintha nem is ugyanazok készítették volna. Csalódás. :ejj:
A legtöbb esetben a harc csak ártani tud egy horror-játéknak, legalábbis a hangulatnak mindenképpen. Egyébként - bár a Clive Barker-es hentes cuccokat kihagytam - nekem az egyik leghangulatosabb horrorisztikus FPS a Half-Life volt (nem röhögni!). No meg persze a Call Of Cthulhu.
Figures.
Sajnos en meg nem talaltam olyan igazi horrorjatekot.
Quote from: Ramiz on 2010-07-03, 19:34:01
No meg persze a Call Of Cthulhu.
Ami attól a ponttól, hogy fegyvert találsz, mélyrepülésbe kezd hangulatilag. =/
Quote from: Rounin on 2010-07-03, 21:03:04
Quote from: Ramiz on 2010-07-03, 19:34:01
No meg persze a Call Of Cthulhu.
Ami attól a ponttól, hogy fegyvert találsz, mélyrepülésbe kezd hangulatilag. =/
Odáig szerencsére nem jutottam el. :Kiraly:
Egyébként a régi játékok között keresgélek, mert a horror = hangulat + történet, és ez pont az a két dolog, amire manapság nem szokott jutni a büdzséből... :__devil: Elég sok ijesztegetős j-horror persze kijött konzolokra, de engem most a régi szöveges-képes kalandjátékok foglalkoztatnak, nemsokára beüzemelem az I Have No Mouth But I Have To Scream-et a PSP-men, az állítólag elég jó. Meg a 80-as évek horrorjait utánzó Harvester és más élőszereplős (:D) játékok is foglalkoztatnak, amik még nem féltek bemocskolni a kezüket.