USTEAM

Külvilág => Games => Topic started by: Ramiz on 2005-12-22, 11:06:21

Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Ramiz on 2005-12-22, 11:06:21
Biztos ti is gondolkoztatok már ilyesmin. :) Itt kiélhetjük a fantáziánk. De ha valaki olyan játékot csinálna, amilyen már van, akkor meg jó tippet kaphat, szóval erre is jó ez a topik. :)

Én két játékot csinálnék / látnék szívesen. Nem a sztorit, hanem inkább gyakorlati dolgokat képzeltem el.
Az egyik egy nyomozós kalandjáték. Ilyen már sok van. Csak az zavar, hogy az egyik sem veszi elég komolyan a játékost. Olyan kéne, ahol pl a párbeszédeknek súlya van, nem kell/lehet végigzongorázni minden választ mindenkinél, hanem gondolkozni kell, hogy pl megéri-e hazudni valamiben, mennyi információt adhatunk ki, vagy hogy igazat mond-e az illetõ NPC vagy esetleg át akar verni? Illetve amikor tárgyakat kell használni, az sem olyan lenne, hogy mindenféle debilség történik, ezért minden tárgyat végig kell próbálgatni mindenen... Hanem gondolkozni kéne. Eleve minden tereptárgyra kattintva valamit mondana/kiírna a játék, szóval nem is lehetne mindent végigpróbálgatni, olyan sok lenne. Meg többet kéne olyan tárgyakat használni, mint mondjuk biztonsági kamerák, számítógép, hangrögzítõ vagy akármi ilyesmi, mint mondjuk lufit, gumicsirkét meg banánhéjat.
A másik játék rpg lenne, ami abban különbözne a szokásos rpg-ktõl, hogy az xp egy részét muszáj küldetésekbõl szerezni, csak gyakással nem lehet tápolni. illetve a skillek nagy része úgy fejlõdne, hogy sokat használja a játékos, és xp-bõl csak nagyon drágán lehetne vásárolni. A hp nem nõne egyáltalán (miért nõne?). Az xpbõl inkább tudományos képzettségeket, perk-szerûségeket (ld Fallout) lehetne venni, illetve a tulajdonságokat növelni. Valamint lenne egy csomó apróság, olyasmi, mint a karma a Falloutban, csak ez konkrétan egyes NPC-kkel kapcsolatban külön-külön. Pl szavahihetõség: ha egy NPC-nek hazudik a karakter, és az rájön, akkor az az NPC nem fog adni a szavára, meg ilyesmik. Általános karma nem lenne, mert szerintem az nem túl reális, hogy az egyik kis faluban valami szemétséget csinál a karakter, és az egész világon emiatt kevésbé jó embernek könyvelik el.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Dreamcleaver on 2005-12-22, 15:15:59
Quote from: RamizBiztos ti is gondolkoztatok már ilyesmin. :) Itt kiélhetjük a fantáziánk. De ha valaki olyan játékot csinálna, amilyen már van, akkor meg jó tippet kaphat, szóval erre is jó ez a topik. :)

Én két játékot csinálnék / látnék szívesen. Nem a sztorit, hanem inkább gyakorlati dolgokat képzeltem el.
Az egyik egy nyomozós kalandjáték. Ilyen már sok van. Csak az zavar, hogy az egyik sem veszi elég komolyan a játékost. Olyan kéne, ahol pl a párbeszédeknek súlya van, nem kell/lehet végigzongorázni minden választ mindenkinél, hanem gondolkozni kell, hogy pl megéri-e hazudni valamiben, mennyi információt adhatunk ki, vagy hogy igazat mond-e az illetõ NPC vagy esetleg át akar verni? Illetve amikor tárgyakat kell használni, az sem olyan lenne, hogy mindenféle debilség történik, ezért minden tárgyat végig kell próbálgatni mindenen... Hanem gondolkozni kéne. Eleve minden tereptárgyra kattintva valamit mondana/kiírna a játék, szóval nem is lehetne mindent végigpróbálgatni, olyan sok lenne. Meg többet kéne olyan tárgyakat használni, mint mondjuk biztonsági kamerák, számítógép, hangrögzítõ vagy akármi ilyesmi, mint mondjuk lufit, gumicsirkét meg banánhéjat.
A másik játék rpg lenne, ami abban különbözne a szokásos rpg-ktõl, hogy az xp egy részét muszáj küldetésekbõl szerezni, csak gyakással nem lehet tápolni. illetve a skillek nagy része úgy fejlõdne, hogy sokat használja a játékos, és xp-bõl csak nagyon drágán lehetne vásárolni. A hp nem nõne egyáltalán (miért nõne?). Az xpbõl inkább tudományos képzettségeket, perk-szerûségeket (ld Fallout) lehetne venni, illetve a tulajdonságokat növelni. Valamint lenne egy csomó apróság, olyasmi, mint a karma a Falloutban, csak ez konkrétan egyes NPC-kkel kapcsolatban külön-külön. Pl szavahihetõség: ha egy NPC-nek hazudik a karakter, és az rájön, akkor az az NPC nem fog adni a szavára, meg ilyesmik. Általános karma nem lenne, mert szerintem az nem túl reális, hogy az egyik kis faluban valami szemétséget csinál a karakter, és az egész világon emiatt kevésbé jó embernek könyvelik el.

Én a kaland és rpg javaslataidat összegyúrnám egyetlen játékba, és az egészet egy gyönyörû enginnel egy full 3D-s világba pakolnám. FPS nézet, dinamikus harcrendszerrel. Persze ez sokaknak nem jönne be, de nekem igen. Nekem pont az a bajom, hohy nem szeretek kifejezett játékstílusokat. FPS magába uncsi, rpg-k általában külsõ nézetûek, így nem tudom annyira beleélni magamat a világba (pl azt a sexi elf tolvajlányt a partimban hagy nézzem már meg testközelbõl, minden szögbõl :)). Akaland játékok meg az akció híján lesznek számomra unalmasak. Szóval én minden stílust egybegyúrnék. Az a játék bizti nyújtana kihívást. Persze a logikai feladványokhoz adnék egy kis helpet, mondjuk ha már 10x-re próbálod megcsinálni és nem megy a gép felajánlaná, hogy átended rajta, hogy emiatt senkinek ne szegje kedvét a játék. Ugyanez állna az akció/ügyességi részre is, ha nagyon nem menne valami, a gép felajánlana egy kis könnyítést. Szóval ezzle a könnyítési rendszerrel, szerinte mindenféle játékos az fps fantól a hardcore kalandjátékosig beleszeretne a játékba, mely sosem vállna unalmassá.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Ramiz on 2005-12-22, 17:10:37
Esetleg az RPG rész ötvözhetõ az FPS-sel (Deus Ex-ben jól sikerült), de a nyomozós kalandjáték nem lenne hangulatos, sem reális, ha hatalmas lövöldözések is lennének benne. Egyébként is az ilyen mixek éppen azért nem jönnek be sokaknak, mert aki FPS-sel akar irtani, az nem akar kalandelemekkel gatyázni, aki meg élvezi a tárgyakkal való szöszmötölést és az NPC-kel való beszélgetést, annak a harc nem kéne. Szóval nehéz jól összeötvözni. A Deus Exben pont sikerült. (Épp csak kalandelemek nincsenek benne.) (Apropó, a Deus Ex 2 is van olyan jó, mint az 1?)
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Pirula on 2005-12-22, 17:13:56
Quote from: RamizBiztos ti is gondolkoztatok már ilyesmin. :)
Ja, én valami idõtállót mint a sakk vagy a Rubik-kocka. De semmi ilyesmi nem szokott eszembe jutni.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Ramiz on 2005-12-22, 17:25:25
Quote from: PirulaJa, én valami idõtállót, mint a sakk vagy a Rubik-kocka. De semmi ilyesmi nem szokott eszembe jutni.
Számítógépen is lehet idõtálló játékot csinálni. :) Logikai játékot meg nem könnyû.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Pirula on 2005-12-22, 17:42:30
Quote from: RamizSzámítógépen is lehet idõtálló játékot csinálni. :)
Számomra például a Panzer General az az. Csak a gond az hogy a körökre osztott stratégiai játékban szvsz olyan túl sok lehetõség nincs, az alapja mindnek ugyanaz, csak a körítés más.
Persze ettõl még :jee:-k.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: thrall on 2005-12-23, 00:53:37
én cask egy játékot csinálnék, de az nagyon nagy lenne.
Egy szerepjáték, ahol szó szerint azt csinálsz, amit akarsz, olyan vagy, amilyen akarsz. Szóval, ha te egy békés várolsakó akarsz lenni, és úgy akarod tengetni mindennapjaidat, akkor azt teszed, ha a jó hõs akarsz lenni, akkor azt, DE, ha te akarsz lenni a fõgonosz, aki elakarja pusztítani a világot, megteheted, és útközben is meggondolhatod magad, ha akarod. Az ellenfeleket nemfontos leölnöd, máshogy is megoldhatnád, és egyéb nyalnkságok. A történet nem lenne elõre megírva, hanem a gép generálná saját maga a küldetéseket, és te is lehetnél a küldetés adó, ha úgy tartja kedved.

Szerintm nem lenne rossz játék
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Dreamcleaver on 2005-12-23, 00:58:45
Quote from: thrallén cask egy játékot csinálnék, de az nagyon nagy lenne.
Egy szerepjáték, ahol szó szerint azt csinálsz, amit akarsz, olyan vagy, amilyen akarsz. Szóval, ha te egy békés várolsakó akarsz lenni, és úgy akarod tengetni mindennapjaidat, akkor azt teszed, ha a jó hõs akarsz lenni, akkor azt, DE, ha te akarsz lenni a fõgonosz, aki elakarja pusztítani a világot, megteheted, és útközben is meggondolhatod magad, ha akarod. Az ellenfeleket nemfontos leölnöd, máshogy is megoldhatnád, és egyéb nyalnkságok. A történet nem lenne elõre megírva, hanem a gép generálná saját maga a küldetéseket, és te is lehetnél a küldetés adó, ha úgy tartja kedved.

Szerintm nem lenne rossz játék

Kicsit nehét megalkotni, de jó ötlet. :jee: Bár ebben az esetben és félek, hogy nõs nõk ágyában duhajkodó és csapszékeken részegen tengõdõ semmirekellõt játszanék...aki persze mellesleg halhatatlan félisten. :D
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: thrall on 2005-12-23, 01:02:30
Quote from: DreamcleaverKicsit nehét megalkotni, de jó ötlet. :jee: Bár ebben az esetben és félek, hogy nõs nõk ágyában duhajkodó és csapszékeken részegen tengõdõ semmirekellõt játszanék...aki persze mellesleg halhatatlan félisten. :D
meglehet tenni :D
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Necrid^ on 2005-12-23, 01:04:25
Quote from: thrallén cask egy játékot csinálnék, de az nagyon nagy lenne.
Egy szerepjáték, ahol szó szerint azt csinálsz, amit akarsz, olyan vagy, amilyen akarsz. Szóval, ha te egy békés várolsakó akarsz lenni, és úgy akarod tengetni mindennapjaidat, akkor azt teszed, ha a jó hõs akarsz lenni, akkor azt, DE, ha te akarsz lenni a fõgonosz, aki elakarja pusztítani a világot, megteheted, és útközben is meggondolhatod magad, ha akarod. Az ellenfeleket nemfontos leölnöd, máshogy is megoldhatnád, és egyéb nyalnkságok. A történet nem lenne elõre megírva, hanem a gép generálná saját maga a küldetéseket, és te is lehetnél a küldetés adó, ha úgy tartja kedved.

Szerintm nem lenne rossz játék
és h van benne multiplayer?:)
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Dreamcleaver on 2005-12-23, 03:39:57
Quote from: RamizEsetleg az RPG rész ötvözhetõ az FPS-sel (Deus Ex-ben jól sikerült), de a nyomozós kalandjáték nem lenne hangulatos, sem reális, ha hatalmas lövöldözések is lennének benne. Egyébként is az ilyen mixek éppen azért nem jönnek be sokaknak, mert aki FPS-sel akar irtani, az nem akar kalandelemekkel gatyázni, aki meg élvezi a tárgyakkal való szöszmötölést és az NPC-kel való beszélgetést, annak a harc nem kéne. Szóval nehéz jól összeötvözni. A Deus Exben pont sikerült. (Épp csak kalandelemek nincsenek benne.) (Apropó, a Deus Ex 2 is van olyan jó, mint az 1?)

Ja sajna nekem ilyen spéci az ízlésem, én tényleg midenféle stílust szeretek, engem nem zavarna, ha egy kalandjátékot full 3D világba raknának, és néhol lenne benne némi akció. Inkább úgy mondanám kalandelemekkel és némi akcióval megtûzdelt first person nézetû rpg..ez kéne nekem.
DeusEx kettõ is nagyon jó szerintem. A történet van olyan érdekes mint az egy. Egyedüli baja, hogy igen szar az enginje, nincs optimalizálva a PC-re, ezért szaggatt ha kicsit följebb tolod a grafikát, pedig annyira nem nagy cucc. Persze ez még annó a régi gépemen volt (AMD 1700+, 512 mb ram, GeForce Ti4200 128 mb)
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Pr3d4k1ng on 2005-12-23, 11:03:12
Fps/Rpg re jön a Hellgate London . Deus Ex csak az 1-t nyomtam azt se vmi tuljól.
A topic kérdésre a válaszom: Pc-re vmji jó Mechas/Anime Fps-s (nem szimulator mint pl Mechwarrior) elég kevés van ebbõl a müfajból pláné PC-re. Engemet meg ez vont.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Ramiz on 2005-12-23, 12:49:50
Quote from: thrallén cask egy játékot csinálnék, de az nagyon nagy lenne.
Egy szerepjáték, ahol szó szerint azt csinálsz, amit akarsz, olyan vagy, amilyen akarsz. Szóval, ha te egy békés várolsakó akarsz lenni, és úgy akarod tengetni mindennapjaidat, akkor azt teszed, ha a jó hõs akarsz lenni, akkor azt, DE, ha te akarsz lenni a fõgonosz, aki elakarja pusztítani a világot, megteheted, és útközben is meggondolhatod magad, ha akarod. Az ellenfeleket nemfontos leölnöd, máshogy is megoldhatnád, és egyéb nyalnkságok. A történet nem lenne elõre megírva, hanem a gép generálná saját maga a küldetéseket, és te is lehetnél a küldetés adó, ha úgy tartja kedved.
Szerintm nem lenne rossz játék
Hmm... és hogy érnéd el, hogy a nyugis élet is izgalmas legyen? Egyébként meg az a baj az ilyen játékokkal, hogy mindent meg kell írni benne úgy, hogy csak az is izgalmas legyen (csak a félistenség és csak a gengszterkedés és csak a titkosügynökség és csak a biciklis futárkodás és még ki tudja, mi), de a játékosok így is csak egy-két utat fognak kipróbálni. Szóval sokkal több munka van benne, mint amennyi kihasználódik.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Rounin on 2005-12-23, 13:22:13
Hát erre az ötletedre thrall itt van az élet :D De komolyan ;>
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Dreamcleaver on 2005-12-23, 14:31:30
Quote from: RouninHát erre az ötletedre thrall itt van az élet :D De komolyan ;>

Úgy érted, hogy az életben az lehetsz, ami akarsz, és azt csinálhatsz, amit akarsz? Dream on. :D
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Rounin on 2005-12-23, 14:46:38
Quote from: DreamcleaverÚgy érted, hogy az életben az lehetsz, ami akarsz, és azt csinálhatsz, amit akarsz? Dream on. :D

Igen. Csak rajtad múlik, hogy sikerül-e. És természetesen a világon, amiben a karaktered (alias TE) él. És az NPC-ken (a többi emberen). És a mob-okon (a flórán, faunán :D).
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Ramiz on 2005-12-23, 14:48:26
Quote from: RouninIgen. Csak rajtad múlik, hogy sikerül-e.
Naiv, hú, de naiv... ;)

Quote from: RouninÉs természetesen a világon, amiben a karaktered (alias TE) él. És az NPC-ken (a többi emberen). És a mob-okon (a flórán, faunán :D).
Azaz egy csomó rajtad kívül álló dolgon. Ez viszont értelmetlenné teszi a határozott "igen"-edet. :)
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Rounin on 2005-12-23, 14:50:37
Quote from: RamizNaiv, hú, de naiv... ;)

Life's Good :D Ez még brutálisabb ;)

QuoteAzaz egy csomó rajtad kívül álló dolgon. Ez viszont értelmetlenné teszi a határozott "igen"-edet. :)

Csak arra akartam rámutatni, hogy egy játékban sem rajtad múlik csak :p
Nem lehetsz akármi csak úgy. Egyedül a save-load varázslat segíthet, de az meg már eleve irreálissá teszi az egészet :)
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Ramiz on 2005-12-23, 14:52:20
Quote from: RouninCsak arra akartam rámutatni, hogy egy játékban sem rajtad múlik csak :p
Nem lehetsz akármi csak úgy. Egyedül a save-load varázslat segíthet, de az meg már eleve irreálissá teszi az egészet :)
Igaz, de egyes játékokban kipróbálhatsz mindenfélét, és sokféle játék van. :)

Quote from: RouninLife's Good :D Ez még brutálisabb ;)
Ááááaaáaááaaárgh... -_- *dead*
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: thrall on 2005-12-23, 18:50:42
Quote from: RouninHát erre az ötletedre thrall itt van az élet :D De komolyan ;>
Csak éppenséggel kihagytam azt, hogy nem ami világban jászódna, hanem egy másik világban, vagy éppenséggel a múltban. És hogy lehet izgalmas a hétköznapi élet: 1. sehogy 2. a falvadat/városodat is megtámadhatják /gg
és ahogy már írtam, akkor váltasz, amit akarsz, ha akarod egy vasvillával megpróbálhatod leölni a királyt (persze, ha csak tudod :D)
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: katz on 2005-12-23, 19:06:49
36th topic was startad by this user.
Quote from: RamizA másik játék rpg lenne...
Ez eléggé hasonlit a Morrowindre :rolleyes:
QuoteMilyen játékot csinálnál?
Végre megint egy normális AvP-t!
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Ramiz on 2005-12-23, 21:48:10
Quote from: katz36th topic was startad by this user.
Francba, el....tam a szerencseszámomat! (35) :ejj: :lazza:

Quote from: katzEz eléggé hasonlit a Morrowindre :rolleyes:
Na látjátok, hogy milyen jó ez a topik? :D Most megyek és utánanézek ennek a Morrowindnek, hogy tényleg rpg-e és nem csak gyaka-gyaka van-e benne, aztán ha jó, akkor talán megtaláltam azt a játékot, amit meg akartam csinálni. :)

Quote from: katzVégre megint egy normális AvP-t!
Seconded! :D
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: katz on 2005-12-23, 22:15:00
Quote from: RamizMost megyek és utánanézek ennek a Morrowindnek, hogy tényleg rpg-e és nem csak gyaka-gyaka van-e benne, aztán ha jó, akkor talán megtaláltam azt a játékot, amit meg akartam csinálni. :)
Nekem annyira teccett, h megvettem. Amikor jáccottam, akkor 1 hónapig csak Morrowind szigetén voltam. Csak aludni meg enni keltem fel a géptõl. Mindan nap egy uj mentés, a végére 26 lett és az egész szigetet bebarangoltam.
Van akinek nem jön be, mert tul vontatottnak találják pl.: A és B pont között legtöbbször gyalogolnod kell és általában sok idõ és a vége felé, amikor már a skilleid elég maxon vannak (olyan Level 50 fölött már elég kevés ellenfeled akad), akkora elég kevés ellenfeled akad. Én pl a végén kinyirtam az ottani istent is. Ajánlot feltenni a kiegészitõit is, mert sokkal durvább lesz a játék már az elejétõl (táposabb ellnefelek/keményebb küldetések már a végén is etc)
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: thrall on 2005-12-23, 22:38:38
Quote from: katzNekem annyira teccett, h megvettem. Amikor jáccottam, akkor 1 hónapig csak Morrowind szigetén voltam. Csak aludni meg enni keltem fel a géptõl. Mindan nap egy uj mentés, a végére 26 lett és az egész szigetet bebarangoltam.
Van akinek nem jön be, mert tul vontatottnak találják pl.: A és B pont között legtöbbször gyalogolnod kell és általában sok idõ és a vége felé, amikor már a skilleid elég maxon vannak (olyan Level 50 fölött már elég kevés ellenfeled akad), akkora elég kevés ellenfeled akad. Én pl a végén kinyirtam az ottani istent is. Ajánlot feltenni a kiegészitõit is, mert sokkal durvább lesz a játék már az elejétõl (táposabb ellnefelek/keményebb küldetések már a végén is etc)
Blodmoon semit nem rak a morrowind világába, a tribunal is csak az asasinokat, akikneka ruháját drágán ellehet adni :D
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Rounin on 2005-12-23, 22:40:06
Quote from: thrallBlodmoon semit nem rak a morrowind világába, a tribunal is csak az asasinokat, akikneka ruháját drágán ellehet adni :D

És a vérfarkasok ill. likantrófia?
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: katz on 2005-12-23, 22:48:15
Quote from: thrallBlodmoon semit nem rak a morrowind világába, a tribunal is csak az asasinokat, akikneka ruháját drágán ellehet adni :D
Blodmoonnal még nem jáccottam, Tribunálba jók voltak az assasinok, meg a trollok a vár alatt. Pláne amikor a legelején gyanutlanul lemerészkedtem...
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: thrall on 2005-12-23, 23:47:40
Quote from: RouninÉs a vérfarkasok ill. likantrófia?
de a vérfarkasok nemmennek be Morrowind területére, csak a skall island-en vannak

más: troll, vár alatt, milyen vár alatt 0.o

egyébként miután végigvittem leszedtem hozzá 1-2 add on-t(kreken 35-öt XD), végülis az egész játék egy neverending story... kiváncsi leszek az Oblivion-ra, elméletileg az kb 100-al jobb,izgalmasabb lesz, mint a morrowind (pl az NPC-k nem egy script alapján mûködnek, hanem "saját akaratuk van")
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: katz on 2005-12-23, 23:53:15
Quote from: thrallmás: troll, vár alatt, milyen vár alatt 0.o
A Tribunál addonban be is tudsz menni teleporttal a rejtett fõvárosba Tribunalba. Ez egy nagy vár/kastény sok küldetéssel. Le tudsz menni a csatornákba ahol kisi de erõs trollok lakoznak. Azt ne mond, h nem jártál arra :haha:
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Ramiz on 2005-12-24, 00:19:54
Ezzel átmehetnétek egy másik topikba... :)
(Úgysem sok derül ki a játékról annak, aki már eddig is nem ismerte.)
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Felsmuk on 2005-12-24, 00:36:55
Quote from: katz...Végre megint egy normális AvP-t!

Mert? Meik nem tetszett? AZ 1 vagy a 2? Nekem az 1 kicsit jobban tetszett, csak nagyon rövid volt...
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: thrall on 2005-12-24, 00:52:43
Quote from: katzA Tribunál addonban be is tudsz menni teleporttal a rejtett fõvárosba Tribunalba. Ez egy nagy vár/kastény sok küldetéssel. Le tudsz menni a csatornákba ahol kisi de erõs trollok lakoznak. Azt ne mond, h nem jártál arra :haha:
lol, azok trollok? :D
amikor ott jártam nemnagyon figyeltem, csak kaszaboltam a népet. :D
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: roderick on 2005-12-24, 02:01:09
thrall, azért érdekes az ötleted, de szerintem ha valaki próbált már programozni, az sírva zokogna egy ilyen ötlet hallatán. Persze effelé haladunk, Fable is ilyesmi lett volna, de hiába no, azért mai gépekkel és piaci struktúrával nincs sok esély ilyesmi játékra egyhamar :)

Morrowindnél amúgy kis agyamra sokkal inkább hatással volt még annó a 2. rész (Daggerfall? ugye?) mert ott szembesültem elször a random generált világ csodálatosságával (mondjuk utánna leesett, hogy az Elite-ben is így volt megcsinálva csak hülye voltam még olyan kicsiként felfogni az ilyet). Szerintem elég sok lehetöség rejlik az ilyesmiben, mondjuk a mai nagy grafikát hypoló közegben inkább arra mennek rá, hogy legyen egy jól megcsinált, de kis terep, nem arra hogy legyen egy hatalmas kontines, amit panelekböl raknak össze. (Pedig milyen szép is volt, hogy kiraboltam a bankokat az egyik megyében, majd továbbáltam egy másikba, ahol még nem köröztek és éltem vígan a millióimból:) )

Node nosztalgiát félretéve, inkább énis fantáziálnék egy kicsit: ha csinálhatnék olyan játékot amilyet akarnék, akkor biztos kisérletezgetnék olyan RPG-vel, ami nagyon sok ilyen "randomizált" elemet tartalmaz, ezért várok már nagyon az Oblivionra, elég sokat áradoztak az NPC-k AI-járól... hát kiváncsi leszek rá. Szerintem nem abban van a jövõ, hogy százezer oldalnyi párbeszédet írnak az emberek (jahajj NWN modulomban 2 mondat után már sírtam, olyan sok munka volt... mindenféle válaszlehetõséget megadni, meg feltételeket ellenõrizni meg blabla), hanem ilyesmi automatizmusokban mint AI, meg random generált vidék stb. stb. Mondjuk elég gyerekcipöben járnak az ilyen dolgok, úgyhogy valszeg hamar csödbe is jutnék (vagy végül megcsinálnám azt a játékot amit thrall szeretett volna:)).

Másik dolog meg amivel lenne kedvem próbálkozni azok a másik nagy kedvenceim a stratégiai játékok. Ami speciel nagyon piszkálja a csörömet, az a Romance of Three Kingdoms féle játékstílus, ahol nagyrészt embereket kell rakosgatni pozíciókba... így nem egyfajta isten-módban irányítjuk az eseményeket (vagy legalábbis szürke eminenciásként vagyhogymondják), hanem kb. olyasmi jogkörrel, mint ami tényleg van egy uralkodónak (Genghis Khan II-vel milyen sokat is játszottam annó.. *nosztalgia*)

Azért ilyenkor kicsit sajnálom, hogy mégse programozónak mentem... hülye topic:)
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: katz on 2005-12-24, 12:42:10
Quote from: FelsmukMert? Meik nem tetszett? AZ 1 vagy a 2? Nekem az 1 kicsit jobban tetszett, csak nagyon rövid volt...
A 2.-nek néha hiányzott a hangulata, a kiegészitõ lemezének meg egyszerûen nem volt semmi. Menetem elõre és tudtam mikor fog jönni az ellene, annyira egyértelmû volt. Gagyi :ejj:

roderick: Random generált (akár végtelenitett) pálya már van/volt 1-2 felejthetõ játékban. Asszem az egyik ilyen a Delta Force Land warrior volt, (v vmi hasonló) A pályák általában tök sivárak voltak és az AI félelmetesen buta volt benne (megláttak oszt löttek). Szvsz a randomgenerált pálya nagy hátránya, h az ellenek is randomgeneráltak lesznek, ergó játszol néhány órát és megunod, h mindig ugyanazt a 10-2 féle ellent gyakod le...
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: roderick on 2005-12-24, 12:56:58
Quote from: katzroderick: Random generált (akár végtelenitett) pálya már van/volt 1-2 felejthetõ játékban. Asszem az egyik ilyen a Delta Force Land warrior volt, (v vmi hasonló) A pályák általában tök sivárak voltak és az AI félelmetesen buta volt benne (megláttak oszt löttek). Szvsz a randomgenerált pálya nagy hátránya, h az ellenek is randomgeneráltak lesznek, ergó játszol néhány órát és megunod, h mindig ugyanazt a 10-2 féle ellent gyakod le...

Naigen, ezért kéne még foglalkozni a témával.:)
Amúgy a random generálást nemcsak úgy lehet használni, hogy csinál egy pálályát a gép és azon játszol, új játéknál pedig újat generál. (de pl. Diablo-ban rohadtjól megvolt csinálva és tényleg sokat hozzátett az újrajátszhatósághoz.)
Hanem úgyis lehet ilyen eljárást használni, mint pl. a nagyonrégi Eliteben volt. Aki nem ismerné, annak elárulom, hogy ürhajó szimulátor, ahol az ürben lehet kereskedni, harcolni, kalózkodni, titkos kormányügynökösködni stb. És ahhoz képest, hogy kb. 2 kislemezre böven ráfért (ha nem egyre... már nemtom, meg én csak a 2-vel játszottam) egy egész rohadt univerzum a rendelkezésedre állt. Mert "kézzel" megcsinálták a fontosabb naprendszereket (Sol, Alpha Centauri, meg valami a birodalmi székhely stb.) a többit pedig egy valamilyen eljárással randomgenerálták, hogy hány milyen bolygó legyen, mien ürbázisokkal, milyen fejlettséggel. Persze, hogy ha szar játék lett volna, akkor senki sem játszott volna vele, hameg jó akkor 4 naprendszer is ugyanúgy élvezetes lett volna. De így egyszerüen tökéletes volt:)
(más kérdés hogy halálosan bugos volt:))
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Ramiz on 2005-12-24, 15:58:53
Quote from: roderickthrall, azért érdekes az ötleted, de szerintem ha valaki próbált már programozni, az sírva zokogna egy ilyen ötlet hallatán. Persze effelé haladunk, Fable is ilyesmi lett volna, de hiába no, azért mai gépekkel és piaci struktúrával nincs sok esély ilyesmi játékra egyhamar :)
Fable-ben azért eléggé szûk lehetõségek vannak hagyva... kb 2 út. :) Akkor már inkább a Fallout... az örök példakép (számomra). :)

Quote from: roderickNode nosztalgiát félretéve, inkább énis fantáziálnék egy kicsit: ha csinálhatnék olyan játékot amilyet akarnék, akkor biztos kisérletezgetnék olyan RPG-vel, ami nagyon sok ilyen "randomizált" elemet tartalmaz, ezért várok már nagyon az Oblivionra, elég sokat áradoztak az NPC-k AI-járól... hát kiváncsi leszek rá.

Quote from: roderickMásik dolog meg amivel lenne kedvem próbálkozni azok a másik nagy kedvenceim a stratégiai játékok. Ami speciel nagyon piszkálja a csörömet, az a Romance of Three Kingdoms féle játékstílus, ahol nagyrészt embereket kell rakosgatni pozíciókba...
Akkor már legyen Keresztapás: ha valakiben csalódsz, megöletheted, megfenyegetheted stb... Ha gyakran váltogatod az embereidet, kevésbé fognak bízni benned, de ha meg túl ritkán, kiszolgáltatott leszel... stb.

Quote from: roderickAzért ilyenkor kicsit sajnálom, hogy mégse programozónak mentem... hülye topic:)
Legalább látunk egy kicsit a fórumon. :kiraly: (<-- büszke vigyor :lazza: )

Quote from: roderickPersze, hogy ha szar játék lett volna, akkor senki sem játszott volna vele, hameg jó akkor 4 naprendszer is ugyanúgy élvezetes lett volna. De így egyszerüen tökéletes volt :)

Hát igen, itt a lényeg. Hiába a randomizálás, ha béna a játék. :)

Egyébként az a baj a hatalmas random terep-dologgal, hogy nekem a Diablo meg az MMORPG-k nem számítanak szerepjátéknak! Az olyan helyzetek, ahol tényleg beleélés és mérlegelés kell, csak elõre megírva képzelhetõek el. De mondjuk azt meg lehetne csinálni, hogy lennének megírt kalandok meg panelekbõl kombinálható kalandok (pl ugyanúgy kezdõdik, hogy keresd meg vmelyik ismerõsét vkinek, de lehet, hogy már halott, lehet, hogy semmi baja, lehet, hogy menekül valamiért, lehet, hogy téged akarnak csapdába csalni stb. És pl a csapdába csalást akkor is beadhatja, ha nem egy embert keresve mentél oda, hanem egy tárgyat odavinni... stb.), amiket besorsol. Mondjuk 500 félébõl egy átlagos hosszúságú x-idejû játékba 200-at. És újrajátszható / folytatható. Az ellenfeleket meg valamennyire a karakterhez szabja a gép (á la Final Fantasy 8), de azért nem teljesen. Pl nem szeretem, hogyha a játék elején nem lehet erõs ellenféllel találkozni... ez irreális.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: katz on 2005-12-24, 17:21:36
Quote from: RamizPl nem szeretem, hogyha a játék elején nem lehet erõs ellenféllel találkozni... ez irreális.
Ne ilyen pl nincs a Morriwindben. Nem tudhatod (elsõ végigjátszásnál), h az adott dungeonba nyiló ajtó mögött mi lapul néhány patkány, 1-2 vámpir v csontvázharcos, esetleg vmi Level 100-as monszta. De ha egyszer rászánsz 1-2 hónapot, akkor fel tudod deriteni az egész terepet és akkor a következõ végigjátszáshoz már annyira nem lesz kedved.


Visszatérve a topic címéhez. Nekem egy jó kis stratégia hiányzik. Lehet msodik vh-s is, csak végre jó legyen. Kellõen részletes, lehessen az egyes katonákat akár FPS szerûen irányitani (ugy mint ahogy a Soldiers-Heroes of WW II-ben TPS szerûen meg van oldva), de meg tudj szervezni nagyobb csatákat. Lehetne mondjuk olyan rendszerû, mint a Total war sorozat. Körökre osztott háttér stratégia (erõforrások biztositása, nagyobb volumenû csapatmozgások összehangolása) és real time csaták, ahol van egy adott számu egységed és azzal kell gazdálkodnod, semmi épitgetés etc, max néha egy kisebb utánpótlás. Amolyan FPS-RTS-Körökre osztott keverék
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Ramiz on 2005-12-24, 20:25:42
Quote from: katzVisszatérve a topic címéhez. Nekem egy jó kis stratégia hiányzik. Lehet msodik vh-s is, csak végre jó legyen. Kellõen részletes, lehessen az egyes katonákat akár FPS szerûen irányitani (ugy mint ahogy a Soldiers-Heroes of WW II-ben TPS szerûen meg van oldva), de meg tudj szervezni nagyobb csatákat. Lehetne mondjuk olyan rendszerû, mint a Total war sorozat. Körökre osztott háttér stratégia (erõforrások biztositása, nagyobb volumenû csapatmozgások összehangolása) és real time csaták, ahol van egy adott számu egységed és azzal kell gazdálkodnod, semmi épitgetés etc, max néha egy kisebb utánpótlás. Amolyan FPS-RTS-Körökre osztott keverék
Hmmm... minek az ilyenbe fps? :confused: egy közeli nézet bõven elég... úgyis ha megírják fps-nek meg taktikainak, az egyiknek nem lesz túl jó (sok munka).
(Total War sorozat? Shogun után új részek?)
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: katz on 2005-12-24, 21:14:16
Quote from: RamizHmmm... minek az ilyenbe fps? :confused: egy közeli nézet bõven elég... úgyis ha megírják fps-nek meg taktikainak, az egyiknek nem lesz túl jó (sok munka).
(Total War sorozat? Shogun után új részek?)
FPS azért, mert néha idegesit, h kiadom a parancsot, de nem ugy hajtják végre azt a kis katonák, ahogy én elképzelem, ezért néhe én akarnám irányitani õket, és azért FPS-ben és nem TPS-ben mart azt jobban szeretem.


Rome-Total War jó volt nagyon és barátom szerint a kiegészitõje (Barbarian Invasion) is nagyon hangulatosra sikerült
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Necrid^ on 2005-12-24, 21:38:32
Olyan FPS játékot csinálnék ahol a fõhõs nem amerikai. :p
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Ramiz on 2005-12-24, 21:55:16
Quote from: katzFPS azért, mert néha idegesit, h kiadom a parancsot, de nem ugy hajtják végre azt a kis katonák, ahogy én elképzelem, ezért néhe én akarnám irányitani õket, és azért FPS-ben és nem TPS-ben mart azt jobban szeretem.
Ha FPS nézetben 1 katonával elõrerohansz, akkor is csinálhatják máshogy, mint ahogy elképzelted, pl elrohannak a másik irányba, és egyedül nézel szembe egy sereggel... persze csak egy nagyon rövid ideig. :D
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: katz on 2005-12-24, 22:09:22
Quote from: RamizHa FPS nézetben 1 katonával elõrerohansz, akkor is csinálhatják máshogy, mint ahogy elképzelted, pl elrohannak a másik irányba, és egyedül nézel szembe egy sereggel... persze csak egy nagyon rövid ideig. :D
Itt konkrétan egy csapat irányitási dologra gondoltam, mint pl az Operation Flashpointnál. Te egy tisztetnek a bõrébe bujsz, aki irányit 2-10 katonát, és megszervezi a harctéri együtmüködésüket, vagy egy olyasmi rendeszert, mint ami a Ranbow 6-ben van. Ahol a 8 tagu csapat bármelyik tagjának a bõrébe belebujhatsz és onnan irányithatod a többieket miközben te is akciozol.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Ramiz on 2005-12-24, 23:39:50
Quote from: katzItt konkrétan egy csapat irányitási dologra gondoltam, mint pl az Operation Flashpointnál. Te egy tisztetnek a bõrébe bujsz, aki irányit 2-10 katonát, és megszervezi a harctéri együtmüködésüket, vagy egy olyasmi rendeszert, mint ami a Ranbow 6-ben van. Ahol a 8 tagu csapat bármelyik tagjának a bõrébe belebujhatsz és onnan irányithatod a többieket miközben te is akciozol.
Hát de ennek már nem sok köze van a taktikai háborús játékhoz, amirõl az elején szó volt. Egyébként is, ha háborús lenne, akkor az egész játék abból kéne hogy álljon, hogy a parancsok alapján támadsz, megállsz, visszakozol, pihensz...
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: katz on 2005-12-24, 23:50:18
Quote from: RamizHát de ennek már nem sok köze van a taktikai háborús játékhoz, amirõl az elején szó volt. Egyébként is, ha háborús lenne, akkor az egész játék abból kéne hogy álljon, hogy a parancsok alapján támadsz, megállsz, visszakozol, pihensz...
Játsz egyet a Flashpointtal és megérted mirõl beszéltem :rolleyes:

Én arról beszéltem, h tudnád nagy vonalakban is irányitani a háborut, meg az egyes csatákat is le tudnád rendesen játszani, és nem csak az egyik része lenne jól kidolgozva a dolognak, mint a meglévõ játékokban. Az ötletemhez egyébiránt leginkább a Rome-Total War áll a legközelebb
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Flaser on 2006-01-04, 02:13:09
Én is az Oblivionra vagyok nagyon kiváncsi. Ha RPG-t írnék/készítenék szinte biztos, hogy így állnék neki.

A) Az egyetlen dolog amin változtatnék az talán a harcrendszer lenne - FPS helyett vlm. KOTOR-szerû közvetett irányítás a csaták alatt.
B) A mostani FPS-szerû irányítás, de a Deus Ex-hez hasonló valóban befolyásoló képzettségekkel. Ehhez jönne még egy komplex vivó rendszer (a Morrowing pajzs rutinja egyébként zseniális).

Amit mindig hiányolok a mostani C/RPG rendszerekbõl az a túlzott erõltetése a mennyiségi jelzõknek. Azaz mindig csak 'jobb-rosszab', 'erõsebb-gyengébb' felosztás van sose 'Más és más'.
Ezt egyébként a sima (nem CRPG) rendszerek hibája is.
Jó példa erre a szépség/karizma - ez mindig az Modern Nyugati/Keresztény ideát tükrözi és mindig egy méret/erõbeli érték. Rövid KM-es pályafutásom során megpróbáltam egy kampányt egy egzotikus/keleti közegben vezetni nyugatik karakterekkel.

Mondanom sem kell, hogy problémás és rendkívül tanúlságos élmény volt:
A kocsmák délceg bajonka a bárd megpróbálta harsány énekével és joviális stílusával lefegyverezni a kõkemény és visszafogott daimjót. Igencsak visszájára sült el a dolog...

Ezt a másságot szeretném átültetni CRPG-be is. Azaz a tulajdonságodnak/szakértelmednek nem csak mértéke, hanem iránya is lenne. Nevezhetjük vektor-modelnek is.
Pl. a költészetben 'indo-europai' képesítésed lenne, s ez keleti közegben szinte teljesen használhatatlan lenne....leszámítva a filozofiát és retorikát amiket itt is hatékonyan alkalmazhatsz, de csak 'logika'-t  kívánó helyzetekben, empatikus kihívásnál nem.
Bölcsesség/Karizma helyett empátiád ill. kisugárzásod lenne - és ez is több 'irányultságból' (vektorból állna). Lenne vad/természeti - törzsi/diktatorikus/primitiv - individualista - zen...és ezt persze még csak egy irány ennek képességnek. Lehetne még lineáris / ciklukus / fraktál idõszemléleted is mellete.

A lényeg, hogy ne legyen egyértelmû 'jobb' / 'erõsebb' minden esetben. Ha két demagóg vitatkozik Athen fõterén, persze; hogy az nyer akinek jobb értékei vannak a lineáris-idõ/logika-rethorika/közösségi-világkép mentén....de ha egy perzsa kereskedõ és a kínai kapuõr közt kell közvetíteni, korántsem ilyen egyszerû a dolog.

A harcrendszere is lehetne alkalmazni ezt - azaz vannak jobb és rosszab vivók a tõrkardal, de stílus teljesen más mint a hosszúkardos vivás így nem lehetne közvetlen összehasonlítani a két más fegyvert forgató harcost.

A rendszer lényege, hogy nincsenek favoritok; azáltal hogy irányultságot ad a képességenek, még a nagyon nagy képességek is könnyen megkerülhetõ/behatárolt ászok lesznek.
A karaktere/személyre úgy is tekinthetünk mint a sok képesség/vektor által kifeszített hálóra. A specializálódás elkerülhetetlen, így mindig lesz egy karakternek 'hátrányai-hibái', és sosem lesz minden tekintetben gyenge.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Pirula on 2006-01-04, 02:45:10
Ez egy tök realisztikus és részletes terv, de nem lehet hogy emiatt játszhatatlan lenne? Annyi apróságra kell odafigyelni hogy megöli a játék varázsát, jókora szeletet kanyarít le a fantáziából a logika javára ami mondjuk egy RPG-nél nem feltétlenül jó. Oké, CRPG-nél lehet hogy más lenne csak szerintem sokkal jobb ha csak néhány laza korlát van.
Jó példa erre az Elsõ Törvénykönyves M.A.G.U.S. ami egy eléggé kiegyensúlyozatlan és a kiegészítõk nélkül kezdetleges rendszer, de a játék élvezetébõl ez mit sem von le.
Egy ilyen játékban amit részleteztél szerintem az elkészítés lehet egy szellemi kihívást igénylõ kaland de a használata már nem annyira.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Flaser on 2006-01-04, 02:53:30
Quote from: PirulaEz egy tök realisztikus és részletes terv, de nem lehet hogy emiatt játszhatatlan lenne? Annyi apróságra kell odafigyelni hogy megöli a játék varázsát, jókora szeletet kanyarít le a fantáziából a logika javára ami mondjuk egy RPG-nél nem feltétlenül jó. Oké, CRPG-nél lehet hogy más lenne csak szerintem sokkal jobb ha csak néhány laza korlát van.
Jó példa erre az Elsõ Törvénykönyves M.A.G.U.S. ami egy eléggé kiegyensúlyozatlan és a kiegészítõk nélkül kezdetleges rendszer, de a játék élvezetébõl ez mit sem von le.
Egy ilyen játékban amit részleteztél szerintem az elkészítés lehet egy szellemi kihívást igénylõ kaland de a használata már nem annyira.

Élõ játékban sokkal egyszerûbben képzelem el a rendszert.
A KM felállítt egy palettát/koordinátarendszert, s ebben elhelyezi a különféle kultúrákat/hátereket. Nem feltétlen kell ez egy komplex modell legyen, elég ha KM átlátja, hogy mi-merre-miért van. Errõl a JK nem kell tudjanak, õk mindössze egy-egy jelzõt bigyesztenek képességeik mellé ami azt jelöli, hogy hol és ki(k)tõl tanulták. Ez ad midenek egy hátteret.
A neheze a KM-vállán nyugszik ugynis neki kell eldöntenie, hogy a különbözõ háterrû képességek hogyan érintekeznek. Ezt eldöntheti egy komplex matematikai módszerrel, vagy csak a saját józan belátására hagyatkozva. Élõ játékban az utóbbira hajlok.

Ez a szemlélet kedvez a kõ-papír-olló jellegû helyzeteknek is. Ami végre feloldhatja a tápolást/hentelést ill. a hentelést is észjátékká teszi.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Pirula on 2006-01-04, 03:40:48
Quote from: FlaserEz a szemlélet kedvez a kõ-papír-olló jellegû helyzeteknek is. Ami végre feloldhatja a tápolást/hentelést ill. a hentelést is észjátékká teszi.
Ez mondjuk nagyon jól hangzik, azt hiszem hogy kezdem kapisgálni mit akartál mondani elsõre. Tehát lenne mondjuk egy körkörös - vagy x dimenziós - logikai rendszer melyek adott minõségeihez tartozna egy érték?
Ezt végülis tényleg nagyon egyszerûen is ki lehetne hozni és akkor valóban elég lehetne egy koordinátarendszer. Mondjuk egy alapos világkidolgozást és annak beható tanulmányozását mid a KM mind a játékosok részérõl akkor sem lehet megúszni, de az már úgysem a játék alatt zajlik.
Szólj ha lesz valami az ötletbõl, kíváncsivá tettél!
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Ramiz on 2006-01-04, 11:38:02
Quote from: FlaserÉlõ játékban sokkal egyszerûbben képzelem el a rendszert.
A KM felállítt egy palettát/koordinátarendszert, s ebben elhelyezi a különféle kultúrákat/hátereket.
Szerintem ezt csak te tudnád megcsinálni, ha leírnád, hogy hogy gondoltad, akkor 10-bõl 1 km tudná ugyanúgy "sokkal egyszerûbben felállítani egy koordináta-rendszert" fejben...

Quote from: PirulaTehát lenne mondjuk egy körkörös - vagy x dimenziós - logikai rendszer melyek adott minõségeihez tartozna egy érték? Ezt végülis tényleg nagyon egyszerûen is ki lehetne hozni és akkor valóban elég lehetne egy koordinátarendszer.
Ezt nagyon nehezen lehet kihozni! Ha szabályokkal le akarod egzakt módon írni, márpedig ennél egy papíron játszott rpg-nél is szükség van (hogy ha több ember összejön, mindenki ugyanúgy értelmezze a szabályokat), egy számítógépesnél meg pláne. Ahhoz, hogy a képzettségeket specializáltan vegye (hol tanultad, kitõl stb), ne csak mindenkinek ugyanolyan legyen, ahhoz nem kell koordináta-rendszer. A harcrendszert lenne az igazi kihívás megcsinálni, hogy tényleg a különbözõ harcstílusoknak legyen is esélye egymás ellen, csak az a baj, hogyha nem fpsnek vagy tpsnek csinálod, hanem Kotor-szerûnek, akkor mégiscsak az fog lejönni a játékosoknak, hogy "õ többet üt rajtam, mint én õrajta, ergo jobb, mint én". Akkor már inkább körökre osztott harc kéne és sok-sok speciális mozdulat, amik persze a fegyvertõl és a harcstílustól és a mestertõl aki tanította stb függnek, és akkor lehet logikázni talán.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: roderick on 2006-01-04, 13:52:06
Nekem az ötlet feletébb tetszik, csakhogy az a fõ problémám vele, hogy rendes RPG-ben ilyet kidolgozni eléggé felesleges... igazából nálunk pl. az trend hogy minél kevesebb szabályt használjunk, mert értelmes embereket nem kell szabályokkal affelé tereni, hogy rájöjjenek hogyan is kell játszani. A buta emberek meg úgyse fogják érteni a sok bonyolult szabályt... nyügnek érzik vagy egyszerüen ittis kisakozzák mi a legjobb nekik.
Viszont CRPG-nél jó lehet egy ilyen megközelítési mód... mondjuk ember legyen a talpán aki feltud állítani egy olyan rendszert mint amilyet te elképzelsz... mert spec. nekem fogalmam sincs arról vajon ténylegesen mennyire van eltérés egy arab és egy japán gondolkodásmódja között és akkor még számszerüsítsem is meg?
Mondjuk játékoknál nem megy vérre egy ilyen döntés, legfeljebb a játékos nem ért vele egyet majd.:)
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Ramiz on 2006-01-04, 14:18:04
Quote from: roderickigazából nálunk pl. az trend hogy minél kevesebb szabályt használjunk, mert értelmes embereket nem kell szabályokkal affelé tereni, hogy rájöjjenek hogyan is kell játszani. A buta emberek meg úgyse fogják érteni a sok bonyolult szabályt... nyûgnek érzik vagy egyszerüen itt is kisakkozzák mi a legjobb nekik.
:zen: Ezzel egyetértek.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Flaser on 2006-01-05, 00:03:25
A hangsúly magán a szemléleten van, azaz mennyiség; hanem minõségbeli jelzõket kell használni a karakter és a világ leírásakor.

Konfliktus esetén persze, hogy valahogy dönteni kell.
Ezt már GNS elmélet is nagyon jól leírja, hogy gyakorlatilag a szabályok csak fennhatóságot adnak a KM-nek ill. JK-nak arra, hogy eldöntsék mi része és mi nem része a közös-képzelt-térnek.

A lényeg itt nem szabályokon, vagy azok sokaságán, hanem a hozzállásban van. Ha konfliktus van két minõség közt, azt elsõsorban nem kockadobással, vagy értékek összemérésével döntöjük el; hanem mindenek elõtt felmérjük, hogy a körülmények milyen felületet biztosítanak a minõségek érintkezésére.

CRPG-ben persze ezt mind elõre el kell dönteni és leképezni, így az speciel nehezebb mint élõjátélban.

Még az sem biztos, hogy a régi rendszert ki kéne gyomlálni, vagy mélyéségesen átgyúrni - hisz ha eldöntöttük, hogy a helyzet kinek kedvez ill. kinek milyen esetben kedvez, már ismet ezek értékét kell összehasonlítani.
Úgy is tekinthetük, hogy az új szemlélet ráépül a régire; s a mennyiségbeli összehasonlítást mindig megelõzi egy minõségbeli felmérés.

Élõ játékban így elsõsorban nem a rendszert, hanem magukat a JK-kat kell 'átképezni'. Tudatosítani kell bennük a karakterek minõségbeli másságát, s arra ösztönözni õket, hogy ezt játszák ki.

Ennek a tudatosításnak egy jó megoldása (szerintem, de nyitott vagyok minden ötletre), ha kis dosszilékat készítünk a témáról amiben ezeket a különbségeket taglaljuk.
Ez nem szabálygyûjtemény, hanem háttér anyag ami segít életre hívni a világot! Ilyesmi minden épkézláb RPG-ben megtalálható, de sajnos pusztán pár bekezdésre szorítkozik, s szabályszerû megkötéseket tartalmaz mintholmi BTK.
A cél az, hogy egyfajta etikát adjunk a karakter (ill. kaszt ha kasztos rendszerrel játszunk) kezébe, ami megmondja; hogy mit tegyen és miért.

Egy kis kutatás óriási többletet nyújthat ezen a téren.
Nézz utána, hogy a középkorban milyen volt a renenszánsz bajvívás, tényleg olyan nehéz volt-e egy teljes vért. Milyen taktikákat használt a nehézlovasság ? A gyalogság ? Mit csinált a lovag szabadidejében, mik voltak a zsoldos kötelességei.
Hogyan kell zárat feltörni, mi teszi ezt lehetõvé, milyen szerszámok kellenek hozzá? Mi a rejtõzködés pszichológiája - mit vesz és mit nem vesz észre az õrszem?
A valódi misztikumot milyen szemlélet és gyakorlatok övezték. Nézz utána pl. a Kabbalának, mi az, mire használták.
Milyen a konfuciuszi bölcselet, mi a hindi kasztrendszer moralitása, az arab törzsi-vallásos szerkezet gyökere.

Nem az a cél, hogy enciklopédiát írj, hanem, hogy felkészítsd a JK-t a világ minõségbeli különbségeire.
Ha valaki egy lovagot játszik, ne csak azt tudja; hogy mennyi egy mellvért (õszintén szólva ez le van s*****), hanem , hogy mik a kötelességei, hogy viselkedik a pórnéppel szemben, a hûbérurával. Milyen kötelezettségeket és elõjogokat nyújt a lovagrendje. Mivel mulatja egy nemes az idejét, kivel...és a többi.

(Azaz egy nemes hiába, rendkívül jó harcos és diplomatat, egy falusi kocsmai verekedésbe nem szállna be, és nem tudna jogszerûen közben járni mivel nincs fennhatósága - hacsak nem a saját földjén van ill. a hûbérura megbízta. Esetleg megpróbálhatna a rangját érvényesíteni, s így fellépni.)
(A barbár hiába tud levágni bárki mást egy csapással levágni (igazából a csatatéren is kézre/lábra vágtak, mert on nem volt ill. gyengébb volt a páncél) egy lovag vértje ellen tehetetlen. A kardja nem fogja a páncélt átütni, a lovagnak mindössze magát azt ütést kell elviselnie. Ráadásul a vásári játékokkal ellentétben egy páncélos vitéz egyáltalán nem tehetetlen és esetlen: évszázados tapasztalatok alapján bevállt technikákkal küzd, s pontosan tudja annak elõnyeit és hátrányait. - Azaz a csataréren a barbár jobban teszi, ha elfut. Egy zsombékban ellenben a lovag jobban teszi, ha meggondolja a dolgot, mert a barbár elrejtõzhet, könnyeben mozog és legfõbbképp - nem süllyed el!)

A KULT például irtó jól eltalálta ezt: hiába van egy titkosügynöknek szuper harci képzettsége és tudása; sosa lesz képes úgy beszerezni és terjeszteni az utcai pletykákat, olyan észrevétlen lenni mint egy csöves.
A két karakter ég és föld és mégis mindnek megvannak az egyedi rá jellemzõ lehetõségei az érvényesüléshez.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Ramiz on 2006-01-05, 16:51:26
Hát, ehhez meg már annyi tárgyi tudás kell, hogy történelemtanárok játéka lesz... sõt még az se, mert azok sem mélyednek el ennyire egy-egy témában... ez professzorok játéka, ahol ráadásul mindegyik csak egy-egy szeletet tud a karakterérõl (és a másik karaktereirõl)...
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Flaser on 2006-01-06, 04:26:16
Quote from: RamizHát, ehhez meg már annyi tárgyi tudás kell, hogy történelemtanárok játéka lesz... sõt még az se, mert azok sem mélyednek el ennyire egy-egy témában... ez professzorok játéka, ahol ráadásul mindegyik csak egy-egy szeletet tud a karakterérõl (és a másik karaktereirõl)...

Azért neked se kellett prof.nak lenned, hogy megértsd és élvezd az Egri Csillagokat, s ha kell egy novellát írj a szereplõkrõl.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Lt. Simoan Blarke on 2006-01-13, 03:41:05
hm. na írok ide is egy szösszenetet :rolleyes:
én (természetesen :kiraly: ) egy RPG-t csinálnék, klasszikus izometrikus nézettel. (az interplay megszûnt, szóval pl. az Infinity engine-t fel lehetne használni :rolleyes: ) körülbelül annyi (egy picit több) szabadsági fokkal, mint a Baldur's Gate II (az NPC-ket tekintve, de pl. több felvehetõ karival, mint amennyi ott van, és több romantikus szállal - BG2ben nõknek pl. nincs nagy választékjuk :rolleyes: ), nemlineáris sztorivonalat (egyáltalán, minek "fõ" sztori? lehessen má' "csak úgy" kalandozni, fõbb cél nélkül...). beleimplementálva a saját kis RPG engine-emet és a saját kis világomat :rolleyes: heroic sci-fi, hmm-mm. :) ha meg már lenne érdeklõdés, ugyanez az alapötlet, de KotOR-hoz, esetleg L2höz mért engine-nel...
jaés persze az RPG engine mozaikhoz konvergáló mágiarendszert, meg hasonlókat biztosít, perk jellegû képességeket, szabad karakterfejlesztést, szóval ez is bekerülne természetesen :rolleyes: meg fegyvermérgezés, fegyvertervezés, barkácsolás, saját tuningolás stb. stb.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Ramiz on 2006-01-13, 10:37:02
Szóval fantasy Fallout. :) Nem rossz, nem rossz. Sajnos manapság a játéktervezõk erõsen félreértelmezik a "szabadság" szót a játékaikkal kapcsolatban.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Dreamcleaver on 2006-01-13, 13:42:07
Quote from: RamizSzóval fantasy Fallout. :) Nem rossz, nem rossz. Sajnos manapság a játéktervezõk erõsen félreértelmezik a "szabadság" szót a játékaikkal kapcsolatban.

Már megboccsáss, bár a Fallout szerény személyemnek is az egyik szíve csücske:D, azért gyakorlatilag solo karakteres rpg. Gykorlatilag a csapatársaid csak harcra jók, késõbb arra sem. Komolyabb mellékszálakat sem adtak a történethez. Nõi npc-bõl meg nagyon kevés volt, komolyabb romantikus szál gyakorlatilag nulla.

Egyébként blarke, reméljük a Neverwinter Nights 2 jól fog elsülni. Ha már annyira jó lesz. , mint a BG2, csak jobb grafika, neke maz is elég. A DND 3.5-re épülõ szabályrenszer számomra egy számítógépes játékhoz elég szabadságot ad. A lényeg a sztorin van, ezért szerintem nagyon fontos, hohgy legyen egy main quest szál. Persze temérdek opcionális mellékküldetés is kell. Ezzel gyakorlatilag meglenne a "free roaming" feeling (éljen Kazinczy és a magyar nyelvújítás :)), de bármikor visszaválthatnál a fõszáll teljesítésére. És persze nagyon nagyon nagyon sok interaktív nõi npc, erõs romantikus szál. :D
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Lt. Simoan Blarke on 2006-01-13, 17:58:41
Ramiz: nem fantasy Fallout, hanem heroic sci-fi Fallout-BG2 :rolleyes: mióta fantasy az F4F, kékgermó barátom? :rolleyes: :D
Dreamcleaver: a DnD 3.5öt én személy szerint GYÛLÖLÖM. fõként a kasztok, és a "felvehetek akármilyen jó páncélt, nem ér semmit" mentalitás miatt. próbáltam játszani RPG-ként is anno, de valahogy nagyonnemazigazi. IWD2-ben is utáltam a szisztémát. de ez egyéni vélemény.
NWN1 pedig minden volt, csak lényegi BG2-utód nem... ha az új verzsön érdemleges BG2-utód lesz, akkor az már nem NWN2, le kéne tagadni, hogy közük van egymáshoz :rolleyes:
és zárójelesen megjegyzem, hogy a grafika engem sosem érdekelt igazán, mai napig szívesen játszok Falloutokat vagy Baldur's Gate-eket. nem kell csilivili grafika, ha *él* a világ...

jaés a *saját álomjátékomból* kihagytam egy, az Arcanumban használt feature-t: minden NPC szemében egyedi reputáció, ami függ a cselekedeteinktõl és attól, hogy az arra az NPC-re kihatott-e.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Ramiz on 2006-01-13, 19:07:58
Quote from: blarkeja és a *saját álomjátékomból* kihagytam egy, az Arcanumban használt feature-t: minden NPC szemében egyedi reputáció, ami függ a cselekedeteinktõl és attól, hogy az arra az NPC-re kihatott-e.
Igen, a karma ne legyen általános az egész világra! A KotoR 2-ben ezt egész jól elérték (az NPC-ket illetõen).
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Felsmuk on 2006-01-13, 20:28:17
Látjátok, én ebben különbözök tõletek. Én nem RPGt csinálnék. Hanem valami TPSt. Most a Suffering szerû psziho-horror és a Gunmetal/Battle Engine Aquila féle transzformer akció között vacilolálok...
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Relunx on 2006-02-15, 21:52:43
Nos íme hogy én milyen játékot csinálnék:
Egyértelmûen Fighting Stílusút. GGX2-höz hasonlót.
A fõbb gondolatok/alternatívák:
 - szigúran 2D (mint pl  Guilty Gear X2)
 - 30-40 szereplõ
 - rengeteg eltérõ karater, nem akarok "copykat" pl: Street Fighterben Ryu, Ken, Akuma, Dan...stb...
 - Kihívás: a Legnehezebb fokozat tényleg kihívás legyen és ne pedig sétagalopp...
 - különbözõ módok:
    - 4x Human Player vs (2-on-2 combat)
    - 1x Human vs 1-5 CPU
    - 2x Human vs 1-5 CPU
    - story, arcade, vs, training, survival, mission, egyéb
        - story: karkaterek történetét játszhatod végig
        - arcade: sztem ez egyértelmû
        - vs: ez is egyértelmû
        - training: gyakorlás...soem elég belõle
        - survival: ameddig birod...
        - mission: küldetéses, pl bizonyos módón tudod csak megsebezni az ellenfeledet
        - egyéb: fejlesztheted a karakteredet, pl: növelheted a támadóerejét, sebességét + skillek majd ezeket betölthetõk legyenek a vs és egyéb módoknál
 - karakterek más verziói: pl: shadow, gold, ex, alternate...
 - mindegyik karakternek saját pálya..és ne 5 pálya közt váltogasson a gép
 - rengetek titkot beletennék, s gondolnék az igazán fanatikus játékosokra is, hogy pl csak akkor hozhatod be ezt a karkatert ha 5x végigviszed  a játékot continue nélkül legnehezebb fokozaton
 - lehetetlen mozgásokat kihagynám belõle...ilyen 2x 360-os kör a joy-al és társait...
 - rengeteg állítható opció, pl: levegõbeni védekezés kivétele, mozgások tiltása stb...  
 - a fõellenség az tényleg fõellenség legyen, sok élettel, alig sebzõdjön, és persze õ hatalmasat üssön...durva szuper mozgással...

Egyenlõre csak enniy jut eszembe...

Relunx
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Lt. Simoan Blarke on 2006-02-15, 21:58:28
hm. 2D, és mégis 4-6 player egy idõben? :3x3: enyhén kaotikusnak tûnik :3x3:
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Relunx on 2006-02-15, 22:03:21
QuoteOriginally Posted by blarke
hm. 2D, és mégis 4-6 player egy idõben?  enyhén kaotikusnak tûnik
Nem az! Látnád csak a Guilty Gear Isuka-t!
Elõzõhétvégén 4x-en toltuk egyszerre és egymást ütöttük...2x-en bill-en + 2x-en ps2-es joy-al...(egy átalakító segítségével ami PC-re lehet kapcsolni)
És volt benne 1x vs 5x CPU mód is...

Relunx
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Dreamcleaver on 2006-02-16, 16:09:36
Quote from: Relunx- rengetek titkot beletennék, s gondolnék az igazán fanatikus játékosokra is, hogy pl csak akkor hozhatod be ezt a karkatert ha 5x végigviszed  a játékot continue nélkül legnehezebb fokozaton
 Relunx

Pont ezt a mentalitást utálom a konzolos gámákban. Milyen dolog már, hogy mondjuk két ember megveszi ugyanazt a játékot ugyanannyiért, de az egyik, mivel jobb játékos többet kap, mert õ ki tudja nyitni a szupertitkos dolgokat.
Plána nem titkosítanék így extra karkateraket, ruhákat, pályákat. Legyen benne titkos, hogy legyen izgalom, de könnyû legyen õket kinyitni. Nem ilyen hülyeségek, hogy öld meg a fõellenséget extra hard fokon csak alsó ütéssel, életvesztés nélkül 30 másodperc alatt.
Mellesleg az a baj a 2D-s veekedõs játékokkal, hogy túl pörgösek és csak a kombókra építenek. Gyakorlatilag segg kell hozzájuk nem ész. Ezért jobb egy-két 3D verekedõs gáma, pl a Soul Calibur sorozat. Ott is vannak kombók, de a 3D miatt több a taktikai lehetõség.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Lt. Simoan Blarke on 2006-02-16, 18:44:46
Quote from: DreamcleaverPont ezt a mentalitást utálom a konzolos gámákban. Milyen dolog már, hogy mondjuk két ember megveszi ugyanazt a játékot ugyanannyiért, de az egyik, mivel jobb játékos többet kap, mert õ ki tudja nyitni a szupertitkos dolgokat.
Plána nem titkosítanék így extra karkateraket, ruhákat, pályákat. Legyen benne titkos, hogy legyen izgalom, de könnyû legyen õket kinyitni. Nem ilyen hülyeségek, hogy öld meg a fõellenséget extra hard fokon csak alsó ütéssel, életvesztés nélkül 30 másodperc alatt.
evvel csak az a bibi, hogy elõbb-utóbb minden kombó nyilvánosságra kerül, és akit érdekel. az 5 perc utánajárással simán mindent feloldhat, játéktudástól jóformán függetlenül. kell pár extra, amihez ilyen brutális követelményeket kell teljesíteni - imo.

(én maradok az RPG-tervezésnél :D)
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Member on 2006-02-17, 01:19:39
Teljesen egyértelmû. Bunyós és a létezõ összes fontosabb animekarakterrel lehet oszatni az észt, karakterenként kb. 8 kombóval. (Jelenleg egy Xelloss vs. Envy-n dolgozom :rolleyes: )
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Lt. Simoan Blarke on 2006-02-17, 01:26:04
Quote from: MemberTeljesen egyértelmû. Bunyós és a létezõ összes fontosabb animekarakterrel lehet oszatni az észt, karakterenként kb. 8 kombóval. (Jelenleg egy Xelloss vs. Envy-n dolgozom :rolleyes: )
hova durvul a világ... és minden animés bunyós játékot akar. azt hittem, hogy ez csak a Genshinkenben eljátszott túlzás, hogy az otakuk ilyenekkel játszanak (és hentai játékokkal). ÉN AKKOR IS RPGT FOGOK CSINÁLNI! (csak sikerüljön végre kiderítenem, hogy az Infinity engine most végeredményben elérhetõ-e ingyenesen :3x3: )
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Member on 2006-02-17, 01:28:08
Ha kész lesz, szóljál ám! :) Az Infinity nem az, amely a Lionheart alatt ketyeg?
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: L.Mole on 2006-02-17, 01:30:11
Quote from: DreamcleaverPont ezt a mentalitást utálom a konzolos gámákban. Milyen dolog már, hogy mondjuk két ember megveszi ugyanazt a játékot ugyanannyiért, de az egyik, mivel jobb játékos többet kap, mert õ ki tudja nyitni a szupertitkos dolgokat.

Ezt hívják szvsz kihívásnak, "jobb játékos" ugyanis nincsen, csak gyakorlottabb, és ha valaki megvásárol (ismétlem MEGVÁSÁROL) egy játékot azt nyílván azzal a céllal teszi (figyelembe véve a játékok/stílusok széles kínálatát), hogy az adott játékban kamatoztatja megszerzett képességeit, illetve megpróbál felnõni a játék nyújtotta lehetõségekhez. Engem pl. sokkal jobban kiborít hogyha vérem/verítékem jutalma mindössze egy CONGRATULATIONS képernyõ.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Dreamcleaver on 2006-02-17, 12:24:40
Infinity a régi Bioware játékok motorja assze. BG 1-2, IWD 1-2.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Member on 2006-02-17, 12:52:18
Egy régi Gémsztáros Lionheart cikkbõl ugrott be, hogy ott vkik megszerezték az Infinity jogait és már megint ezzel az õsrégi cuccal írtak játékot... Természetesen tévedhetek. Megnézni nem fogom, tiltja a jelenlegi vallásom. :)
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Aephidon on 2006-02-17, 14:02:17
Quote from: blarkeÉN AKKOR IS RPGT FOGOK CSINÁLNI! (csak sikerüljön végre kiderítenem, hogy az Infinity engine most végeredményben elérhetõ-e ingyenesen :3x3: )

Arra az Infinity engine-re gondolsz, ami a BG, IWD meg társaiban van? Akkor asszem az alábbi linknek örülni fogsz. A sourceforge ezt írja róla: "This Game Engine is a port of the original Infinity Engine (the one of Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape: Torment, etc...) to Linux/Unix, MacOs X and Windows with some enhancements."

http://gemrb.sourceforge.net/ (http://gemrb.sourceforge.net/)

Egyébként én egy szupi 3d-s DnD3-as rpg-t csinálnék -- végülis a szabályrendszer alapjait már leprogramoztam otthon unalmamban... Bár most sarokba van téve, majd ha van kedvem, újra elôveszem :_piszka:
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Lt. Simoan Blarke on 2006-02-17, 14:05:11
Quote from: MemberAz Infinity nem az, amely a Lionheart alatt ketyeg?
Lionheart alatt nem Infinity van, hanem egy 3D-rendereléssel megtámogatott 2D-s tájengine... Infinity BG 1-2, IWD 1-2, Planescape Torment alatt megy.

Aephidon: :merci:, majd megnézem.
szabályrendszernek DnD3at nem használnék, mert a DnD3 jogvédett. d20-at sem, mert ellenzem. van nekem saját D6D6 rendszerû rendszerem. 3D meg nem kötelezõ - a legjobb RPGket (Planescape Torment, BG2) eddig még 3D-s csoda nem verte le (NWN, KotOR és társaira gondolok).
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Aephidon on 2006-02-17, 14:14:45
Quote from: blarkeszabályrendszernek DnD3at nem használnék, mert a DnD3 jogvédett.

Most mondhatom azt, hogy igazából ez a "kis" apróság hidegen hagy? :D
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Lt. Simoan Blarke on 2006-02-17, 14:18:50
Quote from: AephidonMost mondhatom azt, hogy igazából ez a "kis" apróság hidegen hagy? :D
ha én játékot csinálok, valószínûleg célom, hogy mások is játszhassanak vele - márpedig ha jogvédett dolgokkal van telepakolva, akkor elég hamar lefejezik a terjesztését.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Aephidon on 2006-02-17, 14:23:18
Quote from: blarkeha én játékot csinálok, valószínûleg célom, hogy mások is játszhassanak vele - márpedig ha jogvédett dolgokkal van telepakolva, akkor elég hamar lefejezik a terjesztését.

Ez igaz, de nekem ez inkább programozói kihívás, mintsem jogi kérdés, hogy lehet-e, vagy sem. Megaztán... Ismervén magamat, sok víz fog a Dunán lefolyni, mire lesz belôle valami -- lehet, hogy addigra totál megcsömörlök a Dnd-tôl.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Lt. Simoan Blarke on 2006-02-17, 14:25:28
Quote from: AephidonEz igaz, de nekem ez inkább programozói kihívás, mintsem jogi kérdés, hogy lehet-e, vagy sem. Megaztán... Ismervén magamat, sok víz fog a Dunán lefolyni, mire lesz belôle valami -- lehet, hogy addigra totál megcsömörlök a Dnd-tôl.
hát ha sikerül rájönnöm, hogy ezt a cuccot hogy kell használni, 2-3 hónapig napi 6 órát fogom tolni, az meg egy beta release-hez elég:D
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Aephidon on 2006-02-17, 14:31:39
Quote from: blarkehát ha sikerül rájönnöm, hogy ezt a cuccot hogy kell használni, 2-3 hónapig napi 6 órát fogom tolni, az meg egy beta release-hez elég:D

Majd este én is megnézem, mert most itt a cégnél nem szerencsés ilyesmivel bíbelôdni. Egyébként, ahogy nézem, Python-t használ -- ami igazából nem is olyan nehéz programnyelv, egy délután alatt meg lehet tanulni (nekem sikerült).
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Lt. Simoan Blarke on 2006-02-17, 14:36:38
Quote from: AephidonMajd este én is megnézem, mert most itt a cégnél nem szerencsés ilyesmivel bíbelôdni. Egyébként, ahogy nézem, Python-t használ -- ami igazából nem is olyan nehéz programnyelv, egy délután alatt meg lehet tanulni (nekem sikerült).
látom én is. mondjuk a readme az csak unixos használatról ír :\ de talán majd rájövök :D
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Aephidon on 2006-02-18, 09:45:02
Quote from: blarkelátom én is. mondjuk a readme az csak unixos használatról ír :\ de talán majd rájövök :D

Na, rájöttem, mi benne a turpisság. Nincsenek hozzá semmilyen eszközök, amivel egy világot lehet felépíteni! A grafikus motort, szabályrendszert, AI-t, stb. mind neked kell megcsinálnod! ^.^

Ehhez még rájön a -- szerintem -- eléggé UNIX/Linux orientált doksi, Win32-rõl szó sincs bennük. Grrr... Talán a fórumukon van némi információ róluk.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Ramiz on 2006-02-18, 10:40:43
Oké, akkor csináljatok animés bunyós rpg-t, amolyan Oni-szerût, csak sok rpg elemmel! :D
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Lt. Simoan Blarke on 2006-02-18, 12:16:44
Quote from: AephidonNa, rájöttem, mi benne a turpisság. Nincsenek hozzá semmilyen eszközök, amivel egy világot lehet felépíteni! A grafikus motort, szabályrendszert, AI-t, stb. mind neked kell megcsinálnod! ^.^

Ehhez még rájön a -- szerintem -- eléggé UNIX/Linux orientált doksi, Win32-rõl szó sincs bennük. Grrr... Talán a fórumukon van némi információ róluk.
erre én is rájöttem közben. mondjuk egy képet beolvastatni nem egy nehéz dolog, meg arra ráhúzni határokat meg referenciákat... de én tuti, hogy láttam valahol Infinity "adventure builder"-t, amiben úgy lehetett szerkeszteni, mint a BG2ben konzolosan...

Ramiz: nem tudom, hogy látod-e, de õk
1. 2D-s
2. XvsY mortalkombat-szerû
dolgot akarnak :3x3:
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Relunx on 2006-03-02, 21:41:06
A másikfajta game amit csinálnék, az egy RPG-Kaland (blarke, ugyis erõsen kétségbefogja vonni az RPG mivoltát), szal íme:
A Game:
 - Hasonló megjelenítés mint a Septerra Core
 - Hosszú történet, de nagoyn hosszú (2-3 hónap mire végignyomod)
 - Fejtõrõk, minél nehezebbeket, hogy legyen rajtuk gondolkodni
 - Tárgyak kombinálása egymással, helyszínnek és NPC-kel is
- Fejlesztés, szint, + fegyverek tuningolása
- NAGYON FONTOS: Ellenfelek láthatóak a képernyõn...személy személyem utálja a FF-hez hasonló megyek s egyszer csak bejön egy ellenfél, miközben egy fejtörõ közepén vagyok...
- sok-sok videóbejátszás, átvezetõ videók
- többfajta befejezés, vagyis min 3-4 kellene végignyomnod a játékot hogy mindenet lássál (szavatosság)
- rengeteg kari
- kemény fõellenségek, + 2-3 extra brutál-kemény-állat fõellenség
- rengeteg melléküldetés

Egyenlõre most csak ennyi jut eszembe...

Relunx
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Rounin on 2006-03-02, 21:46:42
Quote from: RelunxA másikfajta game amit csinálnék, az egy RPG-Kaland (blarke, ugyis erõsen kétségbefogja vonni az RPG mivoltát), szal íme:
A Game:
 - Hasonló megjelenítés mint a Septerra Core
 - Hosszú történet, de nagoyn hosszú (2-3 hónap mire végignyomod)
 - Fejtõrõk, minél nehezebbeket, hogy legyen rajtuk gondolkodni
 - Tárgyak kombinálása egymással, helyszínnek és NPC-kel is
- Fejlesztés, szint, + fegyverek tuningolása
- NAGYON FONTOS: Ellenfelek láthatóak a képernyõn...személy személyem utálja a FF-hez hasonló megyek s egyszer csak bejön egy ellenfél, miközben egy fejtörõ közepén vagyok...
- sok-sok videóbejátszás, átvezetõ videók
- többfajta befejezés, vagyis min 3-4 kellene végignyomnod a játékot hogy mindenet lássál (szavatosság)
- rengeteg kari
- kemény fõellenségek, + 2-3 extra brutál-kemény-állat fõellenség
- rengeteg melléküldetés

Egyenlõre most csak ennyi jut eszembe...

Relunx

Játsz a Chrono Trigger-el ;>
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Lt. Simoan Blarke on 2006-03-02, 21:50:03
Relunx: én ehhez 3 dolgot hozzácsapnék:D
1. normális harcrendszer, és minél kevesebb harc, inkább dialógusokon és küldetések többféle megoldására helyezett hangsúly (ellenfelek többségét lehessen másmilyen megoldásokkal "elintézni", pl. lopakodás, vagy megberhelni védelmi lövegeket, hogy azok elintézzék a melót)
2. fejtörõket mellékküldetésekbe szorítani, vagy opcionális megoldásokat mellésúvasztani.
3. baromisok beszélgetési opció, ki lehessen játszani a karaktert, a csapattagok cseszegessék egymást, "lélegezzen" a világ. á la KotOR / BG2.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Relunx on 2006-03-02, 21:50:20
Megvolt, végig is vittem, a Chrono Cross-t is...
Söt játszottam már Kingdom Hearts-al is, Alundra, Breath of Fire...

Relunx
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: L.Mole on 2006-03-12, 14:18:12
Érdekes, hogy ha az eszményi játékról beszélünk akkor mindenkinek egy virtuális valóság  közeli dolog ugrik be, ahol borzalmasan széles a cselekvési lehetõségek skálája, és az AI szinte mindenre képes reagálni.
Ezzel nem is lenne semmi baj csak sajnos a gyakorlat általában kiábrándító. Jól mutatja ezt a keleti és a nyugati eRPéGék (az online játék term. más kategória) közti kontraszt ahol az elõbbi rettentõen összetett történettel, és rengeteg hangulati elemmel operál ami gyakran nyomja el teljesen a szabadság illúzióját, míg az utóbbinál a szabadságérzet kiteljesítése végett leginkább pont ezek az erények hígulnak fel.
Persze ott van pl. a Shenmue két része ami pozitív példaként szolgálhat, de ahhoz olyan apparátus kellett amibe a SEGA bele is rokkant. Vagy említhetjük a GTA, illetve a Farenheit c. alkotásokat melyek abszolút szabadságot nyújtanak egészen addig míg a játékos nem kíván kilépni a ráruházott szerepbõl.
Jómagam is szívesen élnék át egy olyan játékot, ahol tobzódhatok az abszolút szabadság érzésében, de ha fenti két példa közül kéne választani, akkor én inkább a japánok által is forszírozott "interaktív kalandregény" mellett tenném le a voksomat. Annál is inkább, mert ebben az esetben nem kell feltétlenül egy konvencionálisabb vonalat követnem a játék egyéb megnyilvánulásainak tekintetében, hanem egy akár egészen mûvészi képet is létrehozhatok pl. a látvány, vagy a zene terén, hiszen ebben az esetben nem a játékos csinálja magának a kalandot, hanem én neki.

És akkor még nem is beszéltem az olyan játéklehetõségrõl ami meg sem próbál több lenni mint játék (pl. logikai játékok, ügyességi játékok, különbözõ érintõképernyõs, és kamerás izék).

Egyébként jómagam pont azért tanultam némi programozást mert gyerekkoromban nagyon érdekelt, hogyan készíthetnék saját játékprogramot. Van is néhány próbálkozásom (legutóbb egy ninjacsapkodós-webkamerás progit hoztam össze a PS2-es EYETOY mintájára, ez amúgy majdnem korrekt, már csak tesztelni kéne, de ahogy magamat ismerem valszeg soha nem fogom többé elõvenni), de a lelkesedésem még soha nem tudott megmaradni egy helyen sokáig. No mindegy, egyszer talán körvonalazódik annyi, hogy összegyûjtsem mûvészetekben jártas barátaimat, és összehozzunk valamit, sok szép képpel, és zenével, lehetõleg mindenféle felkapott engine hanyagolásával (nem tehetek róla imádom a 2dimenziót :) ).
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Ramiz on 2006-03-12, 16:41:06
Jókat írtok itt...
Nehéz kérdés, mert a japán rpg-kben a hangulat és a világ tényleg ötös, de például még nem találkoztam olyannal, ahol számomra megfelelõ mélységû beszélgetések lettek volna, és még csak választási lehetõségek sem nagyon. Csak nyomni kell az entert vagy az ikszet... lásd L.Mole találó fogalmazása: "interaktív kalandregény". Engem ez néha bosszantott, olyan volt, mintha csak asszisztálnék a játékhoz. Én ha játszok, akkor aktívabb részvételt akarok a dolgokba! Persze a választási lehetõségektõl mindig félnek a fejlesztõk, mert n=pár (akár csak két-választásos) elágazás után már 2^n-en szálon kéne tovább menni. Ezért általában csak a befejezés igazán interaktív, ha egyáltalán. Ezt imádom a Falloutban (meg a KotoRban is valamennyire benne van): külön helyszínek (városok, települések, KotoRban: bolygók) sorsába beleavatkozhatsz, és azok egymástól függetlenül annak megfelelõen "mûködnek" tovább, ahogy belepiszkáltál. Persze a tökély az lenne, ha egymásra is aktívan hatnának ezek a cselekedeteid (nem csak annyira, hogy a karmád csökken vagy nõ). Egyébként szerintem nem is annyira a feladat bonyolultsága miatt nincs sok ilyen játék (vagy próbálkozás), hiszen mennyi rohadt sok energiát ölnek bele manapság egy-egy új effektbe vagy kicsivel még komplexebb modellek alkotásába ahhoz képest, amit további sztori-elágazások és komolyabb következményekkel járó döntések igényelnének - mennyi mindent lehetne csinálni, milyen sokat jelentene a játékosnak csupán plusz egy órányi párbeszéd, ami hozzáadhat egy játékhoz nagyon sok féle játékos-cselekedete-következményt, pl. szerelmi szálak (á la FF7), árulások, megegyezések, hõsködések, politikai csatározásba való belenyúlkálás, aminek lehet például a következménye fejvadászok a játékosra állása... és mindez pár nap alatt bekódolható (kis fantázia és gyors gépelés kombó bármennyi érdekes párbeszédet eredményezhet, egy-egy újabb találkozás vagy harc pedig szintén könnyen betehetõ, esetleg egy-egy modell kisebb átszabásával vagy mondjuk csak textúracserével)!!! A fõ baj szerintem az, hogy egyszerûen nincs erre igény. A játékosok túlnyomó része minél nagyobb, de csak látszólagos, látványos és felszínes élethûséget akar, míg az apróbb, eldugottabb, hangulatot és a háttérvilág "felbontását" adó részletek nem érdeklik, akármennyi (agyi) munka is volt velük. Meg egyébként is, ahhoz fantázia és ötletesség kell, amit rég kiölnek addigra a programozókból, mire odajuthat, hogy tevõlegesen részt vehet egy játék megtervezésében. Ugyanaz a tendencia, mint az amerikai filmek esetében: a piac, a pénz dominál, és ennek megfelelõen alakul ki a termékeik színvonala és arculata is. Az, hogy egyszer használatos, eldobható filmeket gyártanak, nem számít, amíg bejön az ára. És senkinek nem éri meg olyan filmet csinálni, amit nem néznek meg elegen ahhoz, hogy nyereséges legyen. A mûvészet örök dilemmája, ugyebár... Az a szerencse, hogy jó, mûvészileg értékes filmet olcsón is lehet csinálni, míg játékot már nehezebb, terjeszteni meg pláne...
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: deaththief on 2006-03-12, 16:51:25
Nemsokára kijön a Huxley.Full mmorpg,videók alapján nagyon ütõs lesz.Én ha már tudnék gamékat csinálni mindenféleképpen valami mmorpg-t csinálnék.Valami FF és Huxley keveréket.Amúgy ha már FF akkor ebben a hónapban jön xbox360(owner vagyok)-ra a FF XI online(mmoprg) :)
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Ramiz on 2006-03-13, 19:39:53
Quote from: deaththiefNemsokára kijön a Huxley.Full mmorpg,videók alapján nagyon ütõs lesz.Én ha már tudnék gamékat csinálni mindenféleképpen valami mmorpg-t csinálnék.Valami FF és Huxley keveréket.Amúgy ha már FF akkor ebben a hónapban jön xbox360(owner vagyok)-ra a FF XI online(mmoprg) :)
Az a baj, hogy az MMORPG-k a játékosokon múló hangulat miatt mély és igazi szerepjáték helyett óhatatlanul hangulattalan, szétcsetelt, felszínes tápbajnoksággá válnak. Talán egy olyan MMORPG, ahol nagyon kevés szerepe van a harci képességeknek, rengeteg harcolás kell kevés harci fejlõdéshez és nincs "feltámadás"... :rolleyes:
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: L.Mole on 2006-03-13, 23:41:56
Quote from: RamizAz a baj, hogy az MMORPG-k a játékosokon múló hangulat miatt mély és igazi szerepjáték helyett óhatatlanul hangulattalan, szétcsetelt, felszínes tápbajnoksággá válnak. Talán egy olyan MMORPG, ahol nagyon kevés szerepe van a harci képességeknek, rengeteg harcolás kell kevés harci fejlõdéshez és nincs "feltámadás"... :rolleyes:

Életem szerelme egyszer megkérdezte tõlem, hogy miért nincs olyan MMORPG ahol a világ dinamikusan fejlõdik, a játékosok cselekedetei nyomán. Én erre habogtam mindenfélét programozási, felügyeleti, üzleti, etikai, felekezeti, meg mittudomén milyen problémákról, de az igazság az, hogy szvsz nem lenne lehetetlen egy ilyen kevésbé statikus online világ megalkotása. Egy ilyesmibe szívesen becsatlakoznék, de a mostani (értsd. létezõ) online játékok nem nekem valók, javarészt a Ramiz által is említett okok miatt.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: roderick on 2006-03-14, 00:52:32
Azabaj az ilyen dinamikus világgal, hogy naggyon nehéz kivitelezni, mert folyamatos a játékosok csatlakozása a dologhoz. WoW-ban pl. úgy van megcsinálva, hogy ahogy haladsz a magasabb szintü területek felé azért van valamiféle elörehaladás a történetben... de azért ember legyen a talpán aki megmagyarázza pl. hogy miért kel pl.l 12341234 szor megölnöd ugyanazt a sárkányt (persze a "Fat loot"-ért, de ez kevésbe RP indok.) Node ez se változtat azon a tényen, hogy amit pl. a végjátékban hozzáraksz a történetnek, annak eléggé lehet hatása a kezdeti fázisra is, föleg ha a világba van belepiszkálva, így az egész rohadt világot kell folyamatosan igazgatni ami nemcsak nehéz feladat, de azért meglehetõsen kivitelezhetetlen (gyakorlati szinten). Majdha sokkkal több pénz és tudás lesz a játépiacban akkor nyilván majd megpróbálkoznak vele.

Amúgy a legtöbb ilyen játék nem statikus, olyan szempontból pl. hogy a nagyobb patchek elõrébbviszik a történetet. pl. Lineage II vagy a Warcraft expansion hamarost... Így nagyobb lépésekben fejlödik a világ, csakhát nem dinamikusan, hanem ilyen kvantált módon (vagyhogymondjam).

De WoW-ban mostanában volt egy nagyobb event, aminek során ki lehetett nyitni az új helyszineket. Ezek pl. már ilyesmi dolgok, ha új szerver fog nyílni akkor azon is végigkell majd szenvedni ennek a lépéseit, így ezmár egy folyamatosan fejlõdõ világot sejtet, de ez csak 1 dolog ésha kimaradsz belöle akkor azért nagy elönyökröl mondasz le. (Gazdaságra nagy inflációs hatása volt pl. a gyüjtögetõs questeknek :) )

Másfajta interakcióra is szokott lenni példa, igaz elég minimális szinten, pl. Lineage-ben van a jó-rossz harca és aki nyer olyan lesz pl. a hold egy ideig... többet nemtok róla, mert nem játszottam vele olyan sokat.

edit: amúgy vannak a MUSH-ok pl. amik MUD-ok átalakítva pontosan ilyen dinamikus világgá, olyan mintha nagyonsokan szerepjátszanának egyszerre (persze több mesélövel). Shadowrunra találtam egy jót, de a karakter elötörténet elfogadtatásánál meguntam a dolgot. Hát igen, ezt nem ezernyi embernek találták ki, uh. nemtúl piacképes dolog:)
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Dreamcleaver on 2006-03-14, 04:24:52
Quote from: deaththiefNemsokára kijön a Huxley.Full mmorpg,videók alapján nagyon ütõs lesz.Én ha már tudnék gamékat csinálni mindenféleképpen valami mmorpg-t csinálnék.Valami FF és Huxley keveréket.Amúgy ha már FF akkor ebben a hónapban jön xbox360(owner vagyok)-ra a FF XI online(mmoprg) :)

A Huxley nem mmorpg, hanem egy online shooter sztem. Baromi jó grafikával és fizikával megáldva, ha minden igaz.
Title: Milyen játékot csinálnál?
Post by: deaththief on 2006-03-14, 08:21:27
RPG,csak a csatákban lesz fps nézet.De amúgy full rpg.
Title: Re: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Ramiz on 2009-06-12, 12:28:01
Régi vágyam egy izometrikus-szerű cyberpunk megapolisban játszódó hardcore-RPG, ahol voltaképp nincsen kötelező főszál, minden rajtad múlik, hogy milyen karaktert indítasz és mit dolgozol. A főszál lehet mondjuk valami nagy fordulat, ami a várossal történik, á la FF-széria, de ha nem arrafelé haladtál hetek óta, akkor nem lehet rá befolyásod, max a hatásaid érezheted meg... Az egész játék váza a rengeteg kis cselekmény gráfja lenne, amik egymásra hatással vannak, és ha valamelyiket megakadályozod vagy megváltoztatod (mindig csak párféle megváltoztatás értelmezett persze), akkor módosul az egész gráf...
Title: Re: Milyen játékot csinálnál?
Post by: Kassh on 2009-11-28, 16:36:51
Naruto MMORPG de nem olyan fail módon megoldva mint a DBO hanem rendesen  :kocc: