A CGI és a rajzolt világ összefonódása

Started by Daryoon, 2004-06-14, 09:53:07

Previous topic - Next topic

Komplikato

Első filmnél még az eredeti szinkront is :)
Nem lehet egy elveszett pasas ...
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide) 

Karma XXL

Quote from: KomplikatoElső filmnél még az eredeti szinkront is :)
Nem lehet egy elveszett pasas ...

A Hoshi no Koe -nek is van olyan változata, amiben ő a szinkronhang a feleségével ;) Bár azt én nem töltöttem le, az FTPn fenn van :D

belldandy

#32
Quote from: SysOP XXLA Hoshi no Koe -nek is van olyan változata, amiben ő a szinkronhang a feleségével ;) Bár azt én nem töltöttem le, az FTPn fenn van :D

Az volt az első változat. A She and Her cat-ot még a hentai-gamer állása mellett csinálta, majd kilépett és 1 évig csiszolta a Hoshi no Koe-t. Ő meg a menyasszonya voltak a seiyuu-k és így vitte el az anyagot a kiadókhoz.
Ők ráharaptak, majd elkészítettek (már profi szinten) egy profi seiyuu-s változatot is.
A hivatalos DVD-n egyébként mellékelték a She and Her Cat-et is.

Egyébként érdekes végignézni az eredeti változatot. A beszéd sokkal gyorsabb és közelebb áll a hétköznapi japán beszédhez (csak ha ezt nézitek először, állandóan pause gombot kell nyomogatni, mert a beszédhez igazodik a felirat is - de jó is az olyanoknak, akik tudnak igazán japánul! Én csak pöntyögök itt össze-vissza)
Ano... Sono... Atashi wa...
Suki desu.
...
Dame?

Kilteh

Most végeztem kb. 1 hete a GitS2vel. Hááát, vegyesek az érzelmeim. A CGIs részek nagyon szépek voltak, minden elismerésem. Viszont helyenként - pl. amikor Batou bemegy a boltba - , vmi. szörnyû ahogy az kinéz. ("2ds grafika bejön a 3ds ajtón"). Szóval így zavar a "keverés". Sztem. vagy ilyen legyen, vagy olyan.
Kil

A .hack univerzumának fanatikus imádója...  :D

Cobra

Azért meg lehet jól is csinálni a CG-kézi rajz párosítást, lásd Macross Zero. Ott nagyon oda kell figyelni, hogy észrevedd, melyik részlet mivel készült.
Hide and fear, Cobra Commander is here !

Kilteh

Quote from: CobraAzért meg lehet jól is csinálni a CG-kézi rajz párosítást, lásd Macross Zero. Ott nagyon oda kell figyelni, hogy észrevedd, melyik részlet mivel készült.
Nem is azt mondtam, hogy minden ilyesmi kizárva ;)
Ahol szinte észrevehetetlen, abban igenis jó! Csak mondom, nekem ez a szélsõséges verzióban nem jön be.
Kil

A .hack univerzumának fanatikus imádója...  :D

Feldin

http://myanimelist.net/animelist/Feldin


topok:
anime film: Ghibli összes, Akira, Perfect Blue, Grave of the firefly
anime sorozat: Azumanga Daioh, School Rumble, Kare Kano, FLCL, Excel Saga, Kino no Tabi, Haibane
manga: I''s

sirtomi

Én se láttam még a Gits2-õt. De amit eddig láttam belõle, az alapján szerintem nagyon jól összehozták a cgi-t a rajzzal.

roderick

Nos az igaz, hogy a boltos jelentet nem a legjobb, de szvsz. sztem az az elsök között volt amit megcsináltak, mert legkorábban abból kerültek ki képek és azért nagyon sokat fejlödött a technika még abban az idöben is amiközben a filmet csinálták.
Azért eléggé meglepödnénk sztem mind, ha megtudnánk mi mindent csinálnak már gépekkel
All human relationships are built upon interests.
But relations built on interests have their own aesthetics.

Kilteh

Quote from: roderickAzért eléggé meglepödnénk sztem mind, ha megtudnánk mi mindent csinálnak már gépekkel
Na ebben én is biztos vagyok :)
Kil

A .hack univerzumának fanatikus imádója...  :D

Damnatus

Hali!

Jaja!

A Les Triplettes des Belleville-t is végig CGI-vel csinálták.

roderick

állítólag a South Parkot is Mayával... csakháááát... azon nem láccik annyira
All human relationships are built upon interests.
But relations built on interests have their own aesthetics.

Karma XXL

#42
Én se láttam még a GITS2-t, de mivel fannak minõsítem magam, úgyis megteszem elõbb-utóbb.

Nem láttam trailert se, ezért nem tudom milyen az a bolti jelenet :rolleyes:. De a GITS-SAC-ban sikerült a CG-t a rajzzal összeolvasztani. Nem is akárhogy. :)

A southparkot biztos hogy nem kézzel rajzolták :) A Mayát meg csak igénytelenül használták, ha tényleg azzal készült... Nem tudom mondjuk, hogy az EastPark-ot mivel csinálták  :rolleyes:

roderick

Pont onnan tom, hogy Mayaval csinálják, mert a Design21 fórumaira írt a fazon, aki az EastParkot csinálja és ö is azzal nyomja...
de komoly...

GITS-SAC-ban ott az a jó, hogy szép cell shading-et használnak és úgy megmarad a csudijó rajzfilmkinézet. Az Innocence inkább olyasmi már mint a Wonderful Days, hogy CG mellé raknak rajzot, ami általában az emberek... mondjuk sztem ez is lehet szép, ha úgy csinálják mint itt, mert tényleg nagyon látványos dolgokat produkáltak vele, csakhát nemtom.... én azért egy Yoshitoshi Abe jobban megfog mint a hiperrealisztikus CG...
All human relationships are built upon interests.
But relations built on interests have their own aesthetics.

Dragon

#44
Akkor a south park mellé odatéve az Ice Age-et csak a kontraszt kedvéért, már meglátszik, hogy nem csak a technika számít, hanem az is aki használja.  :rolleyes:

---Edit: Maya rulez! én nem vagyok nagy tudója a használatának, de a tutoriálok vegigcsinálása móka volt, és szerintem tök könnyû használni ahhoz képest, hogy mekkora lehetõségek rejlenek benne

Egyébként nekem pont a 3D/2D keverés miatt nem tetszett a Blue Submarine No.6 , pedig sokak szerint nagyon jó. De egy GitS2-t még akkor is megnéznék, ha zsírkrétával maszatolták volna a vászonra, mert annak ellenére, hogy egy mestermû volt már az elsõ rész is, ez az anime nem csak ennyibõl áll, hogy "szép".
"And there was war in heaven.
Michael and his angels fought against the Dragon, and the Dragon fought and his angels, and prevailed not.
Neither was their place found anymore in Heaven.
And the Great Dragon was cast out, that old serpent called the devil and Satan which deceiveth the whole world,
he was cast out into the Earth and his angels were cast out with him."
[Revelations 12:7-9]

Feldin

Quote from: bpka000Akkor a south park mellé odatéve az Ice Age-et csak a kontraszt kedvéért, már meglátszik, hogy nem csak a technika számít, hanem az is aki használja.  :rolleyes:

---Edit: Maya rulez! én nem vagyok nagy tudója a használatának, de a tutoriálok vegigcsinálása móka volt, és szerintem tök könnyû használni ahhoz képest, hogy mekkora lehetõségek rejlenek benne

Egyébként nekem pont a 3D/2D keverés miatt nem tetszett a Blue Submarine No.6 , pedig sokak szerint nagyon jó. De egy GitS2-t még akkor is megnéznék, ha zsírkrétával maszatolták volna a vászonra, mert annak ellenére, hogy egy mestermû volt már az elsõ rész is, ez az anime nem csak ennyibõl áll, hogy "szép".

Hm. Kell hozzá tudni rajzolni?
http://myanimelist.net/animelist/Feldin


topok:
anime film: Ghibli összes, Akira, Perfect Blue, Grave of the firefly
anime sorozat: Azumanga Daioh, School Rumble, Kare Kano, FLCL, Excel Saga, Kino no Tabi, Haibane
manga: I''s

Kilteh

Quote from: bpka000De egy GitS2-t még akkor is megnéznék, ha zsírkrétával maszatolták volna a vászonra, mert annak ellenére, hogy egy mestermû volt már az elsõ rész is, ez az anime nem csak ennyibõl áll, hogy "szép".
:_off: Oks, de itt nem is a mondanivalójáról van szó... Az már más topic  :hehe: ;)
Kil

A .hack univerzumának fanatikus imádója...  :D

Dragon

Quote from: FeldinHm. Kell hozzá tudni rajzolni?
Hát, teljesen más rajzolni evvel, mint ugye ceruzával, de még a 2D egérhuzogatós rajztól is sokban különbözik.
Kell némi szépérzék hozzá, brutális adag térlátás, illetve nagyon precíz egérmozgató kéz.
De a végrehajtandó mûveleteket, mégha oly sok lehetõség is van, nem bonyolult kivitelezni.
Az okító változatot innen leszedheted, és kipróbálhatod magad:
http://www.alias.com/eng/products-services/maya/maya_ple/index.shtml
Sok sikert hozzá!
"And there was war in heaven.
Michael and his angels fought against the Dragon, and the Dragon fought and his angels, and prevailed not.
Neither was their place found anymore in Heaven.
And the Great Dragon was cast out, that old serpent called the devil and Satan which deceiveth the whole world,
he was cast out into the Earth and his angels were cast out with him."
[Revelations 12:7-9]

Feldin

Quote from: bpka000Hát, teljesen más rajzolni evvel, mint ugye ceruzával, de még a 2D egérhuzogatós rajztól is sokban különbözik.
Kell némi szépérzék hozzá, brutális adag térlátás, illetve nagyon precíz egérmozgató kéz.
De a végrehajtandó mûveleteket, mégha oly sok lehetõség is van, nem bonyolult kivitelezni.
Az okító változatot innen leszedheted, és kipróbálhatod magad:
http://www.alias.com/eng/products-services/maya/maya_ple/index.shtml
Sok sikert hozzá!
Köszönöm.
http://myanimelist.net/animelist/Feldin


topok:
anime film: Ghibli összes, Akira, Perfect Blue, Grave of the firefly
anime sorozat: Azumanga Daioh, School Rumble, Kare Kano, FLCL, Excel Saga, Kino no Tabi, Haibane
manga: I''s

The KID

Hihi!
Ez itt egy jó hely! ^^
Nos, ha összehasonlítom a rajzfilmgyártási folyamat CG-s és CG mentes idõszakát, akkor sajnos be kell vallanom, hogy mindegyiknek van elõnye, meg hátránya is, mint minden másnál! ^^¢
Az tény, hogy nehéz öszevakarni a 2D-t a 3D-vel, De mind a mai napig, ha alapjában véve 2D-s film készül, minden fázist kézzel rajzolnak meg, a gépet csak kameramozgásnál, mozgáspróbánál, spec effektnél, scannelésnél, shadingelésnél (külön rétegen van az árnyék kontúrvonala), színezésnél használnak! Viszont még mindíg Japán az, ahol összességében több film készül cellre!!! Pl. kicsiny országunkban az összes bérmunka Kulcs-fázis és háttér a scannerbe kerül!

Rajzfilmgyártásról bõvebbet, csak érdeklõdés esetén! ;)
U.i.:Animációsfilmrajzolónak lenni jó!!!!!!!!!!!!!!!!
 :jee:
Seijuushi Bismarc ELEMENT .:-Great Balls of FIRE-:.
:cool:

TurboK

jó kis topik.

szerintem a rajzolt világot nem kéne nagyon ráerõltetni egy 3d tájra, mert elég hülye összképet kelt a legtöbb esetben, gyakran látni hogy pl zoomol hátra és emelkedik a kamera, a táj gyönyörûen megy hátra, de a (kézzel rajzolt) emberek meg csak egy szimpla összemenést (néha még azt is darabosan) produkálnak és láthatóan úgy néz ki mintha egy tucat papírmasé figura fel lenne ragasztózva egy terepasztalra. A Chihiro többek közt ezért sem tetszett.

Viszont ha eltalálják akkor egy CG táj is elég jól mûködik, pl az FLCLben több van mint amennyit elõször kiszúrsz, de ott úgy is van megoldva hogy ne legyen túl feltünõ, vagy jobban beleilleszkedjen az FLCL elég sajátos képi világába.

Jó lovag, velünk tartasz-e Camelotba a kerekasztal lovagjai közé?

http://www.saunalahti.fi/cse/foobar2000.php target=_blank>http://web.axelero.hu/fka2636/dwnld_fb2k.png>

sirtomi

Quote from: TurboKjó kis topik.

szerintem a rajzolt világot nem kéne nagyon ráerõltetni egy 3d tájra, mert elég hülye összképet kelt a legtöbb esetben, gyakran látni hogy pl zoomol hátra és emelkedik a kamera, a táj gyönyörûen megy hátra, de a (kézzel rajzolt) emberek meg csak egy szimpla összemenést (néha még azt is darabosan) produkálnak és láthatóan úgy néz ki mintha egy tucat papírmasé figura fel lenne ragasztózva egy terepasztalra. A Chihiro többek közt ezért sem tetszett.

Viszont ha eltalálják akkor egy CG táj is elég jól mûködik, pl az FLCLben több van mint amennyit elõször kiszúrsz, de ott úgy is van megoldva hogy ne legyen túl feltünõ, vagy jobban beleilleszkedjen az FLCL elég sajátos képi világába.
Szerintem nagyon sok animeban jól mutat. Pl a Haibane Renmei is nagyon jó.
A GitS 2 -ben pont az tetszett hogy néhány helyen elüt egymástól a háttér és a karakterek. Ezek általában fontosabb részeknél voltak és így jobban kiemelte a szereplõket, szerintem.

Project_2501

Üdv Mindenkinek !

Be kell, hogy valljam, hogy én sem csipázom a full 3D "anime"-ket. Például az Apple Seed (2004) a maga cell shading render-elésével technikailag kib*szott korrekt volt, a végeredmény mégsem hatott meg, pontosan a szereplõk arczán tükrözõdõ érzelmek hiánya miatt nem :( Nekem NAGGYON tetszik viszon a 2D és 3D elemek vegyes alkalmazása az egyes anime-kben, mert a megfelelõ arányú vegyítés hihetetlen plussz látvánnyal tudja megörvendeztetni a nézõket, arról nem is beszélve, hogy kibõvíti az alkotók eszközkészletét :) Pl.: a Full Metal Panic szereplõi és mecha-i remekül megfértek egymás mellett, fel sem tûnt a váltás, remekül tudtam a történetre koncentrálni.
Egyszóval a CGI ha teccik, ha nem: velünk él, az anime alkotók hétköznapi eszközévé vált és a produktivitás íratlan szabályai miatt már sohasem fognak megválni tõle. szvsz nem is kell!

Viva la revolution, viva la future !!!
"...We aren't even sure that project 2501 really is a bug. Originally the purpose of this project was to..." quotation from GITS