Quote from: Alkyra on 2011-12-06, 23:15:06
...
Én a denyt is harassnak venném, ha jól csinálod akkor ráversz az ellenre 1-2 szintet, illetve nem kap érte semmi pénzt, simán olyan mintha hazakülted volna.
Last hit és deny mestere szerintem a Sniper, azt próbáld ki, bár én kedvencem a Viper, ellene kurva szar lanelni, főleg ha melee vagy.
Igen, a dotában jóval kevesebbnek érzed a manádat, mivel szinte minden spell 2-3x annyiba kerül mint a lol-ba, ésszel kell használni, van olyan kari, hogy néha arra sincs full manája, hogy elnyomja a kombóját (pl Tidehunter: ulti, refresh (cd-t újratöltő tárgy), ulti, ez 3as szintű ultival 1025 mana).
Én azt tanácsolom, hogy próbáld ki először a dota 1-et, mivel a dota 2 eddig kb egy félkész grafikailag feltuningolt dota 1 pár újdonsággal amit a warcraft III motorja nem bírt (pl a mana is látszik a életerő alatt), és ezért se jelentkeztem a bétára, mivel emiatt a dota 1 jobb mint a 2, míg készen nem lesz.
Pár dolog a dotából, ami nincs benne a lol-ban:
- Denyzés: szövetséges minionok (50% hp alatt), tornyok (10% hp alatt) és hősök (csak ha folyamatos sebző skill van rajta, pl Venomancer 2 skillje, vagy Doom ultija)
- ha meghalsz, pénzt veszítesz.
- Egyes karik megtudják magukat ölni, így az ellenség nem kap érte se pénzt se xp-t.
- lehet venni coruiert: olyan egység ami a cuccokat tudja szállítani, így nem kell hazamenned vásárolni (csapatonként 1 elég szokott lenni).
- rúnák: a folyóban két helyen található, 2 percenként véletlenszerűen terem az egyiken (ha az egyiknél nem vették fel előtte, de a másikon igen, akkor is teremhet az előbbire, de akkor nem történik semmi, a régi marad ott), a mides hős általában bottle-val kezd, amivel visszatöltheti a hp-ját és manáját 3-szor, utána kiürül és újra kell tölteni, amit kútnál (kezdőhely), illetve egy rúna felszedésével lehet megoldani, de akkor a 3 tölteten túl a rúna is belekerül, amit 2 percig őríz meg.
- ha az erdőben az egyik camp közelébe teszed a wardot, akkor ott addig nem teremnek új erdő minionok, míg a ward el nem tűnik.
- az evasion és a crit nem adódik össze (kivéve Void skilljét, mert az ténylegesen nem evasionnak számít).
- terep viszonyok kihasználása: magasabb helyről meszebb látsz, alacsonyabb helyről nem lehet magasabb helyre belátni (ha nincs szövetséges egység ott), illetve ha távos hőssel mész, és alacsonyabb helyről támadsz magasabb helyen lévő egységre, akkor kapsz 25% miss-t.
- Orb effectek, Buff placerek: egyes skillek, tárgyak rendelkeznek ilyennel, mindkettőből csak egy lehet, mivel kiütik egymást, de van hogy egyik Buff placer kiüti az Orb effectet, az se mindegy, hogy milyen a hősöd (közeli vagy távoli), mert ha előbbi, akkor az Eye of Skadi Orb effect, és Buff placer is, de ha utóbbi, akkor csak buff placer, és belehet venni mellé Lifestealt (orb effectnek számít).
Itt egy táblázat, hogy mi mivel működik együtt: http://www.playdota.com/mechanics/Orb_Effects
- pár tárgyat átlehet adni a szövetséges hősnek: összes hp és mana töltő italt/kaját, illetve pár regenes tárgyat.
- Srcoll of Town Portal (röviden tp) szinte mindig legyen nálad, kivéve ha bevetted a Boots of Travelt, mivel hasonló a lol-ban ismert recall-hoz pár különbséggel: jóval kevesebb időbe telik (ha egyszerre ketten ugyanoda teleportáltok, akkor a másodiknak többet kell várnia, mint az elsőnek), csak CC-vel lehet megszakítani (silence nem tartozik ide), bármilyen szövetséges épülethez teleportálhatsz (BoT-al meg bármilyen egységhez, kivéve hősök).
- kezdőitemjeid között ne legyen a cipő, mivel felül és alúl külső erdőkben a rejtett shop-ban lehet cipőt venni, aki meg miden van az hozathat a csirkével (coruier) egyet.
Dreamcleaver: erre találták ki a Black King Bar-t, ami 5-10 sec-re mágikus immunitást ad.