Motoros topic

Started by Kuroi Tenshi, 2010-09-05, 21:23:49

Previous topic - Next topic

Nakedape

 :_off:, de azért ezzel lehetne frászt hozni ha gyorsan odaértek valakihez [spoiler][/spoiler]
Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution

motifator

Mibe vágtam bele...

[spoiler=szopás]Szal végre eljutottam odáig, hogy ma meló után nekiestem a kerékcserének. Hát odáig jutottam, hogy estig sikerült leszedni mindkét kereket, de vért izzadtam b@ssza meg. Az első kerékanya úgy rá volt szorítva, hogy majd' beszartam. Már majdnem feladtam, amikor végül sikerült ügyesen ellentámasztani a másik oldalon, és egy nagy kulccsal sikerült kirúgdosni(!) a beszorult anyát. Aztán nekiestem a hátsónak, ami meg simán lejött. Szerintem a ládában első kerék nélkül érkezik a kereskedéshez a moci, és az első kereket ők rakják fel. Valszeg teljesen leszarták az előírt nyomatékot, és simán ráhúzzák a pneumatikus kulccsal mint állat. A hülye meg szopjon vele, ha le akarja szedni. A hátsó, amit még a japcsik raktak fel a gyárban, az bezzeg könnyen lejött. Na mindegy, az anyját akárkinek is, aki így ráhúzta.
Holnap jön maga a gumicsere, ami biztos szívás lesz, főleg az új gumi felrakása. Utána jöhet a centrírozás, meg aztán össze kell szerelni meg be kell állítani.
Ezektől amúgy nem félek annyira, most, hogy már szétszedtem, látom, hogy nem annyira bonyolult szerkezet, de lehet, hogy holnap estig megváltozik a véleményem... Ha sikerülne végezni kora délutánig, akkor rövid próbaút után, ha minden fasza, még lehet, hogy bevállalnék egy közeli túrát sátorral, de ahhoz korán kell kelni és nekiesni a folytatásnak reggel. Majd meglátjuk, hogy belefér-e, holnap jelentkezem.[/spoiler]
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Fazék

nem akarok kötekedni, de ez mennyibe fájt volna, ha beadod szervizbe és megcsinálják 10 perc alatt?

vagy ez is valami zen és a motorozás része, meg kell tapasztalni legalább egyszer?  :__devil:

Darkstar

Quote from: motifator on 2013-08-17, 06:22:20
Mibe vágtam bele...

[spoiler=szopás]Szal végre eljutottam odáig, hogy ma meló után nekiestem a kerékcserének. Hát odáig jutottam, hogy estig sikerült leszedni mindkét kereket, de vért izzadtam b@ssza meg. Az első kerékanya úgy rá volt szorítva, hogy majd' beszartam. Már majdnem feladtam, amikor végül sikerült ügyesen ellentámasztani a másik oldalon, és egy nagy kulccsal sikerült kirúgdosni(!) a beszorult anyát. Aztán nekiestem a hátsónak, ami meg simán lejött. Szerintem a ládában első kerék nélkül érkezik a kereskedéshez a moci, és az első kereket ők rakják fel. Valszeg teljesen leszarták az előírt nyomatékot, és simán ráhúzzák a pneumatikus kulccsal mint állat. A hülye meg szopjon vele, ha le akarja szedni. A hátsó, amit még a japcsik raktak fel a gyárban, az bezzeg könnyen lejött. Na mindegy, az anyját akárkinek is, aki így ráhúzta.
Holnap jön maga a gumicsere, ami biztos szívás lesz, főleg az új gumi felrakása. Utána jöhet a centrírozás, meg aztán össze kell szerelni meg be kell állítani.
Ezektől amúgy nem félek annyira, most, hogy már szétszedtem, látom, hogy nem annyira bonyolult szerkezet, de lehet, hogy holnap estig megváltozik a véleményem... Ha sikerülne végezni kora délutánig, akkor rövid próbaút után, ha minden fasza, még lehet, hogy bevállalnék egy közeli túrát sátorral, de ahhoz korán kell kelni és nekiesni a folytatásnak reggel. Majd meglátjuk, hogy belefér-e, holnap jelentkezem.[/spoiler]

Centírozni hogy fogod céleszköz nélkül? Az nem lesz egyszerű.
小野寺梓のラブリーすきぴちゃん

Kuroi Tenshi

Quote from: Fazék on 2013-08-17, 10:00:35
nem akarok kötekedni, de ez mennyibe fájt volna, ha beadod szervizbe és megcsinálják 10 perc alatt?

Itthon változó, van, aki haveri alapon a gumi árában benne van, mégse drágább,
szokásos tarifa meg 5-6k a kettő, s kb. fél óra. Úgyhogy eddig én még nem
cseréltem, másokat se szoktam hallani, max néhány olyan licenszes amatőr
versenyző, aki nagyon malájba nyomja (szponzorok nélkül nagyon drága
mulatság a versenyzés).

Cobra

Hide and fear, Cobra Commander is here !

motifator

Quote from: Cobra on 2013-08-17, 22:49:58
Hülye franciák :)
Kell! :D

Amúgy kész van, és valahogy sikerült nem elcseszni. Nem ereszt, nem maradt ki egy alkatrész sem, kerekek simán forognak, fékek úgy fognak, mint régen, szal büszke vagyok, na :) Amúgy nem tudom, hogy ajánlanám-e bárkinek, elég szívás volt, sokáig tartott, meg fáj mindenem. Én azért csináltam magam, mert hülye vagyok, mert így akartam, zen, meg minden. Ha te is hülye vagy, mint én, akkor simán, különben inkább fizess 6000-et :)
Amúgy itt inkább 80-100 dolcsi lenne a munkadíj, és azért ha már megvan minden szerszámod, meg gyakorlatod is van benne, akkor lehet is vele spórolni. Nekem mindent meg kellett venni, szerszámokat, állványokat, kompresszort, és hülye vagyok, semmiből se a legolcsóbbat vettem, szal én évekig cserélhetem a saját kerekemet, mire kijövök nullára. De ha mondjuk az olajcseréket meg más karbantartást is hozzáveszem, akkor azért már 1-2 éven belül vissza fog jönni a befektetett lóvé ára, és ha minden jól megy, még hosszú évtizedekig szeretnék motorozni, meg motorokat szerelni. A másik az, hogy nekem erre most ráment a hétvégém jó része. Biztos vagyok benne, hogy a következő gumicsere már sokkal gyorsabban fog menni, akár egy hétköznap este is be lehet vállalni (2-3 óra), de akkor is sokkal tovább tart, mint ahogy műhelyben megcsinálnák. De ezt se bántam, végre egy hétvége, hogy nem kell tanulni, nincs házi, nincs semmi program, így egész nap izzadhattam a garázsban. Tegnap szépen összeraktam, beállítottam, a láncot gyönyörű fényesre suvickoltam, hogy enni lehetne róla, meg lemostam az egész motort. Jó érzés volt kicsit kikapcsolni, és meló meg suli helyett egyik láncszem után a másikra fókuszálni.
Aztán mire kész lettem, nyomtam egy gyors tesztkört a blokk körül, fék jó, semmi sem furcsa, motor egyenesen megy. Utána vissza a garázshoz, egy gyors keréknyomás mérés, szemrevételezés, és elindultam bejáratni a gumit. Az elején nem nyomtam neki, mert új gumival csak nyugiban, a végén meg azért nem nyomtam neki, mert besötétedett, meg rohadt kimerült voltam az egész meló után. De azért volt 1-2 jó kanyar, és simán lehet érezni, hogy az új gumi mennyire stabilabban marad az íven. A régi kúszott-mászott mindenfelé, de az új csak akkor nem marad az íven, ha én vagyok béna. Szal nagyon megérte, most már minden készen áll, hogy kivigyem a gépet pályára, csak rá kell szánni magam és időpontot kell találni  :hopp:

Kereket amúgy így egyensúlyozod ki: http://youtu.be/CnkFgjI9Cxo Nekem ilyenem van.
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Darkstar

Quote from: motifator on 2013-08-19, 19:54:34
Kereket amúgy így egyensúlyozod ki: http://youtu.be/CnkFgjI9Cxo Nekem ilyenem van.
Tök logikus, valahogy mégsem jutna eszembe... Bár itt nem számít, hogy jobbra vagy balra teszi a súlyokat?
小野寺梓のラブリーすきぴちゃん

motifator

Motorkerékpár guminál nem számít annyira, hogy jobbra vagy balra esik-e a nehéz pont a kereken, a lényeg, hogy a végén a tömegközéppont a tengellyel egy vonalban legyen. Simán túl keskeny a kerék, nem számít az a kis eltérés, de szerintem autó keréknél se foglalkoznak vele, ugyanúgy a felni szélére teszik a súlyokat, bár lehet, hogy tévedek.
A kawa service manual amúgy azt írja, hogy 10 g-nál kevesebb eltéréssel nem kell törődni, én 7 g-os öntapadós súlyokat használtam, előre 4 kellett, hátra 6, így pont tudtam a kerék két oldalára szimmetrikusan rakni. Szerintem elég jó lett, ennél jobban műhelyben se nagyon tudnák megcsinálni, a súlyok rendesen tapadnak, tuti, nem fognak leesni.
A legszarabb rész amúgy a régi gumik leszedése volt. 3 kerékvassal kell dolgozni, de csak 2 kezed van, így aztán improvizálni kell. Szorítottam combok között, térdhajlatban, gyorskötözővel trükköztem, minden volt. Valahogy bordán is vágtam magam vele, mert fáj, de nem tudom, hogy történt. Amúgy az első volt a legnehezebb, aztán egyre könnyebben ment, ahogy jöttem rá a trükkökre. Protip: használj sok síkosítót (ez amúgy se rossz tanács :P)
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Darkstar

小野寺梓のラブリーすきぴちゃん

Kuroi Tenshi

Quote from: motifator on 2013-08-19, 19:54:34
Amúgy kész van, és valahogy sikerült nem elcseszni.

a láncot gyönyörű fényesre suvickoltam

Szal nagyon megérte, most már minden készen áll, hogy kivigyem a gépet pályára, csak rá kell szánni magam és időpontot kell találni  :hopp:

:appl:

A fémtisztára pucolt lánc azonban nem jó. Láncspay-vel kell 1000 km-enként vagy első
elkapott nagyobb eső után fújkálni. A láncban kis gumi-tömítések vannak (típustól függően
o- vagy x-gyűrű), ugyan alattuk van még egy kis kenőanyag (az x alatt több), de nem
árt még láncspray-vel nyomatni rá, mert nélküle hamarabb nyúlik meg, szorul meg, megy
tönkre a lánc. S akkor már lánccal együtt illik lánckerekeket is cserélni. Mondjuk a motoros
alkatrész-árakhoz képest a lánc és lánckerék még egész mérsékelt, meg a lánc gondozás
és típus függvényében 10-20k km-t is elmegy, de ez is egy ilyen dolog, amire figyelni kell.

Hajrá  :appl:
Én is most pénteken megyek Hringre, idén ott még csak 1x voltam... ált. szar napokon
voltak a motoros napok :/

motifator

Kapott lánc spréből bőven, ma reggel láttam is a hátsó felnin, hogy össze van fröcsögve, szal azt majd le kell takarítani meló után. Még sose takarítottam meg ennyire a láncot, szal csekkolni fogom sűrűn, mert kiváncsi vagyok, hogy mennyire marad meg rajta a cucc vagy kell-e még rá fújni.
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Kuroi Tenshi

Ha egy nagyobb kör után este fújod be, azaz meleg láncra és hagyod
megszáradni, akkor kevésbé dobja le.

motifator

Ezt kipróbálom majd, köszi  :jee:
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Kuroi Tenshi

Nincs mit, én is másoktól tanultam :)

motifator

Offtopikból:
Quote from: Kuroi Tenshi on 2013-09-07, 20:58:33
[...]errefelé jártam :)
Jó kis túrának néz ki, irígykedek :D Az a hátsó gumi jó durván néz ki, látszik, hogy megjárta a pályát párszor :) Utcán azért én már fosnék vele, lehet azzal esőben kanyarodni? Amúgy michelin pilot road 2?

Én vasárnap mentem el egy hosszabb egynaposra. Végül nem lett sátrazás belőle, csak oda-vissza, de így is egész nap nyomtam, seggem, térdem kikészített a végére. De nagyon jó volt, eddigi legjobb motoros élményem volt, az tuti. Nagyon durva kis utakat sikerült találni, még folyón is át kellett gázolni, tiszta dual sportba nyomtam a kis ninját :) Na jó, volt híd, de a víz folyt át felette az úton, szal azért elég izgi volt ^^"
Vittem gopro-t, majd nyomok fel videót, csak át kell nyálazni azt a bő 4 órányi anyagot és összevágni belőle egy max 2-3 perces kis összefoglalót. Addig is itt az útvonal, ha valakit érdekel.
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Kuroi Tenshi

Quote from: motifator on 2013-09-10, 01:49:14
Jó kis túrának néz ki, irígykedek :D Az a hátsó gumi jó durván néz ki, látszik, hogy megjárta a pályát párszor :) Utcán azért én már fosnék vele, lehet azzal esőben kanyarodni? Amúgy michelin pilot road 2?

KR106 + KR108 vágottslick totál legális utcaigumi :D
Ezt most nem én pályáztam ennyire le, hanem ledobott pályagumi. Sőt, ennyire
fizikailag sem tudnám lepályázni, mert hátul 180/55 helyett 195/65, tehát még
ha a lábtartó nem is lenne ott, a blokk is előbb érne le, mint a gumi széle :)
Úgy tűnik ez lesz az első gumi, amit nem pályázok szélig - még az első pályázáskor
fennlévő túrasport BT020-ast is egyből sikerült, mai gumikkal már nem kunszt.
Lehet vele esőben menni - a Bp-Nagykanizsa távot kolosszális felhőszakadásban
tettem meg, inkább az korlátozott, hogy annyira esett, hogy nem láttam. Köd +
felvert vízpermet + víz a pleximen.

motifator

Egész hétvégén motort bütyköltem, kezdek egyre jobban belejönni :) A mostani projekt: Shogun frame sliders
Ez olyan fajta bukógomba, amihez nem kell kivágni az idomot, így könnyebb volt magam rászánni a dologra. Nem voltam biztos benne, hogy ez a gomba jó helyen van, yoshimura meg a gyári kawa sliderhez is vágni kell a műanyagot, azok alacsonyabban vannak. De ninja 300 fórumon írta egy srác, hogy neki ilyen shogun van és szépen megvédte a műanyagot egy kisebb esés során, így gondoltam belevágok.
Hát elég keményen le kellett csupaszítani a mocit, hogy felszereljem a csővázat, amire a gombák rámennek. Dögösen nézett ki a kis Ninja idomok nélkül streetfighter módban :) De azért kellenek azok az idomok, sokkal nagyobb a kuszaság a műanyagok alatt, mint egy szép naked bikenál. Na majd jövőre veszünk egy régebbi 636-ost, azt majd lecsupaszítom és stunt/gymkhana gép lesz belőle :) (tudom, hülye vagyok)
Ki kellett venni a motortartó csavarokat, és be kellett rakni hosszabbakat, amikre ráment a csőváz, így a motort alulról egy sima kocsi emelővel megtámasztottam, amígy a csavarokat kicseréltem. A régi csavarok úgy rá voltak húzva, hogy az egyikbe beletört egy csőkulcs-adapter, de elvileg élettartam garanciás, szal majd kicseréltetem. De az a csavar úgy meg volt húzva, hogy komolyan le kellett állni elgondolkozni, hogy jó irányba lazítom-e. Persze jó irányba csináltam, azért annyira hülye nem vagyok, de annyira nem akart meglazulni, hogy vagy 5 percig álltam és agyaltam rajta, hogy akkor most mi legyen. Végül rátámasztottam teljes testsúllyal, és lejött az anya, nem tört el és a menetet se nyírtam el. Utána nyomatékkulccsal meghúztam a megadott gyári értékre, ami mellesleg közelében se volt annak, ahogy az az anya rá volt szorítva, legalábbis érzésre.
Na végül mire mindent összeraktam, láncot letakarítottam, beállítottam, (ha már úgyis fülig koszos voltam), akkor kellett volna felcsavarozni a műanyag gombákat a csővázta, és kiderült, hogy az egyik gombában az alumínium betét nincs teljesen átfúrva. Fúró van otthon, fúró hegy nincs, szal ma este venni kell, és akkor végre fel tudom rakni a gombákat. Majd írok a shogunnak anyázó emailt, hátha küldenek valami ingyen cuccot fájdalomdíjként :)
Videót csináltam az egészről, gopro-val, fejpánttal. Van összesen vagy 5 órányi anyag, abból még össze kéne vágni egy olyan 10-15 perces videót, majd meglátjuk mikorra leszek készen vele. A lényeg, hogy egyre jobban tetszik ez a szerelősdi. Szívás, meg sokáig tart, meg a végére általában fáj mindenem, de jó érzés látni a saját munkád gyümölcsét, na meg rengeteget tanulok a motorról közben. És ez a tudás majd jól fog jönni, amikor több száz mérföldre otthonról kicsúszok a kanyarban, és úgy kell majd egyedül az út szélén összerakni a motort szigszalaggal meg gyorkötözővel, hogy hazáig még elzötyögjek :)
Nekem összesen vagy nettó 5-6 órába tellett felrakni a gombákat, lehet, hogy műhelyben 2-3 óra alatt meglettek volna vele, de az is, 80-100 dolláros óránkénti munkadíj mellet 2-300 dodó lett volna. Szerintem eddig olyan $1000-et költöttem szerszámokra, szal még mindig minuszban vagyok rendesen, de a kerékcserével együtt azért már spóroltam vagy 3-400 dolcsit. Jövő héten olajat is fogok cserélni, szerintem legkésőbb egy éven belül be fogja hozni az árát a befektetés. A terv meg az, hogy 1-2 hónapon belül eladom a kocsit, és akkor veszünk egy dual sportot a kis ninja mellé, mondjuk egy KLR 650-et, ócsóért, használtan, amivel lehetne kint mókázni a susnyásban, adventure style :D Jövőre meg tényleg jöhet egy használt 600-as supersport, megintcsak ökörködni, hacsak addig be nem nő a fejem lágya.
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Kuroi Tenshi

Quote from: motifator on 2013-09-16, 20:48:56
A terv meg az, hogy 1-2 hónapon belül eladom a kocsit, és akkor veszünk egy dual sportot a kis ninja mellé, mondjuk egy KLR 650-et, ócsóért, használtan, amivel lehetne kint mókázni a susnyásban, adventure style :D Jövőre meg tényleg jöhet egy használt 600-as supersport, megintcsak ökörködni, hacsak addig be nem nő a fejem lágya.

Én is már mióta tervezem, hogy veszek még egy mondjuk nem-üzemórás 250 4T
endurot... csak nem tudnám hova tenni, már annak örülök, hogy egy motort el
tudok rakni télire...

Én inkább ilyet ökörködnék, szvsz hasznosabb, bár külsősnek kevésbé látványos.
(Azt hittem, már linkeltem korábban, de úgy tűnik mégse...)

motifator

Nálam az őrület ezzel a videóval kezdődött: http://www.youtube.com/watch?v=0V9GVXydp3c
Két hete láttam pénteken, és az első gondolatom az volt, hogy ezt én meg akarom tanulni. Elkezdtem utánanézni neten, hogy mi is ez a gymkhana, szerintem az általad linkelt videót is láttam. Aztán találam 1-2 oktatóvideót, mondjuk nincs túl sok belőle: http://www.youtube.com/watch?v=M2UmEJIjI0E&list=PL1xHmAZWsXoBxUpo3_DdbaoXcp8Q-bGjv
Itt Amerikában úgy látszik nem túl elterjedt a moto gymkhana, de van 1-2 arc Alabamában, akik elkezdték nyomatni: http://amgrass.com/ Itt a fórumokon vannak pályarajzok is, csak regisztrálni kell, hogy lásd a képeket.
Na aztán az egész napos interneten nyáladzás után megtaláltam azt a Jorian Ponomareff videót, amit fentebb linkeltem, és akkor kezdtem meghülyülni végleg. Rádöbbentem, hogy marhára nem tudom kezelni a motort, rengeteg mindent meg lehetne még tanulni. Másnap mentem kirándulni a Canyon Lake-be, de vasárnap kimentem egy közeli gimnázium parkolójába, és vagy 2 órán át gyakoroltam. Többnyire szűk köröket, nyolcasokat, egy kis vészfékezés, a végefelé meg egykerekezést  :lazza: Na jó, elég nyomi kis egykerekezések voltak, meg a 300-as nem valami erős, így erőből nehéz felrántani, főleg ülve (akkor még nem tudtam, hogy bal lábbal a hátsó lábtartón állva könnyebb). De volt 1-2, ami egész jól sikerült, az első kerék feljött vagy 30-40 centire a földtől, és sikerült is vagy egy másodpercig fenn tartani.
Utána hazamentem, és visszaültem az internet elé, ahol rá kellett, hogy döbbenjek, hogy Texasban néhány éve az egykerekezés class B misdemeanor-nak számít, ami azt jelenti, hogy mész a böribe, legalábbis egy estére minimum, amíg valaki le nem teszi az óvadékot. Ráadásul olvastam olyanokat, hogy parkolóban is simán elkapnak, nem kell utcán csinálni. Szal ez kicsit elvette a kedvem, mert általában azért be szoktam tartani a törvényeket (kivéve kis gyorshajtás, de azt se szoktam állat módjára). Emellett olvasgattam róla, hogy milyen könnyen szét lehet cseszni a teleszkópokat egykerekezéssel, és akkor határoztam el, hogy egyelőre hanyagolom a mutatványokat, és majd jövőre veszek egy gépet, amit kifejezetten erre szánok, és nem a napi munkába járós motoromat fogom szétcseszni vele. Aztán már csak találni kell egy helyet valahol, ahol gyakorolhatok. Kell egy nagy beton placc, a tulaj engedélye, meg le kell választani szalagokkal, és onnantól kezdve a forgalomtól el van zárva, azt csinálsz, amit akarsz, nem kell a zsaruktól félni. Persze ezt könnyű mondani, gondolom azért nem lesz egyszerű ilyen helyet találni, főleg nem ingyen/olcsón.
De a gymkhanának nekikezdek, abban nincsen semmi illegális. Most, hogy megvannak a frame sliderek, már lehet nyomni kicsit bátrabban. Persze azért így se kéne eldobni a motort, de hát benne van a pakliban az is, na. Kicsit akarok gyakorolni egyedül, de aztán ha kezdek ráérezni, akkor szerezni kéne még 1-2 havert, másokkal együtt azért jobb lenne nyomatni. Van egy r/austinmotorcycles subreddit, egyszer már voltam is velük motorozni, lehet, hogy onnan volna 1-2 ember, akit érdekelne a dolog.
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Kuroi Tenshi

Quote from: motifator on 2013-09-16, 22:34:14
az egykerekezés class B misdemeanor-nak számít, ami azt jelenti, hogy mész a böribe, legalábbis egy estére minimum,

Emellett olvasgattam róla, hogy milyen könnyen szét lehet cseszni a teleszkópokat egykerekezéssel,

Vacsoráznod kell egy Burger Kingben :zomg: Ezek a texasiak tényleg félelmetesek...

Nem is annyira a teleszkópokat, hanem a nyakcsapágyat.
Egykerekezni pedig nem ennyire extrém súlypont-hátrahelyezéssel, hanem inkább a
gáz és hirtelen kuplung-ráengedéssel; de ezzel a kuplungot is módszeresen ki lehet
nyírni.

Cobra

Hide and fear, Cobra Commander is here !

Kuroi Tenshi

Quote from: Cobra on 2013-10-29, 10:36:07
http://auto.indavideo.hu/video/Ducati_1199_TerraCorsa

Passzol hozzá a zene alatta: több pénz, mint ész.
Ekkora gyökereket. Szétbarmolnak egy szuper pályamotort
csak azért, hogy úgy menjenek vele, hogy egy DT125-tel
is röhögve köröket lehetne futni körülöttük. Felszállni is úgy
szállt fel, mint egy buzi (lóra, motorra nem illik jobbról).

motifator

Hmm...
[spoiler]
Amúgy jól vagyok, moci is jól van.
Könyökömet lehorzsoltam egy kicsit, még ruhán keresztül is, meg a combom/csípőm is le lett zúzva valamennyire, de amúgy tök jól vagyok, nincs semmi bajom.
Szeretnék köszönetet mondani Kuroi Tenshi kollégának, amiért anno rábeszélt, hogy rakjak fel bukógombát.
A jobb oldali gomba le van horzsolva elég rendesen, meg el is hajlott, de a műanyagokat szépen megvédte. Persze vannak horzsolások itt-ott, meg egy nagyon apró törés egy helyen, de összességében teljesen jól néz ki a motor, szerintem semmit nem fogok lecserélni.
Pufó persze jól szét lett karcolva, na meg a jobb oldali kormányvég meg a fékkar is le lett horzsolva, de a fékkar nem tört el, szerintem nem fogom lecserélni, legalábbis egyelőre.
A jobb oldali kormány/markolat viszont kicsit elhajlott. Nem vészes, alig látni, de azért kicsit érzem, hogy nincs szintben, meg ha közelről nézed, akkor azért látszik is. De nagyon apró a sérülés, a motor jól megy, tegnap is meg ma is azzal jöttem munkába. Ja igen, a dolog hétfőn történt, csak eddig nem volt időm megvágni a videót meg felnyomni youtube-ra, anélkül meg nem akartam bejelenteni a dolgot.
Most hétvégén szétszedem a mocit, megnézem a bukógombát, hogy pontosan mi sérült és mikből kell újat rendelni. Azt minél hamarabb elintézem, de a kormányt majd csak később csinálom meg, a motor így is tök jól megy, nem igazán befolyásolja a kezelhetőséget. Gondolkozok amúgy, hogy nem csak simán kicserélem a jobb oldali markolatot, hanem leszedem mindkettőt és rakok fel clip-on-okat inkább, mondjuk az kicsit drágább lesz.


Na és akkor a tanulságok:
Több hibát is elkövettem, a legsúlyosabb szerintem a követési távolság. Általában sokkal óvatosabb vagyok, de hát igen, elég egyszer elbaszni.
A videón az is látszik, hogy a kettővel előttem lévő kocsi fékez, és én még vagy bő 1 másodpercig nem reagálok. Erre is jobban kell figyelni.
A technikai hiba nyilván az, hogy leblokkoltam az első kereket, szal amint lesz rá lehetőség, nyomás a parkolóba gyakorolni a vészfékezést. Mire már elkezdek fékezni már tényleg nagyon kevés hely van, de szerintem fokozatos de határozott vészfékezéssel még olyan későn is meg lehetett volna menteni a dolgot.
Ja, a legviccesebb hiba az, hogy felállítom a motort úgy, hogy nem raktam le az oldaltámaszt. Aztán ott állok a motor rossz oldalán, mint egy idióta, és töröm a fejem, hogy most akkor mit kéne csinálni :) Végül jobb híján felszálltam a motorra, jobbról :)

Összességében örülök, hogy nagyon olcsón megúsztam. Örülök, hogy jól fel voltam öltözve, a bőr tette a dolgát, mondjuk a könyökömet pont a protektor mellett sikerült megütni, szal az ütéstől nem sokat védett a ruha. De az biztos, hogy nélküle nem csak egy kis horzsolás lenne ott, hanem a csontig le lenne gyalulva a bőröm. Kesztyű, naci is jól működött, kisebb horzsolások kivételével nincs semmi bajuk.
Örülök, hogy vannak bukógombáim, sokat védtek a motoron (köszi mégegyszer, KT).

Majd tolok még fel 1-2 fotót a sérülésekről.
[/spoiler]
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Cobra

Részvétem. Látod, ezért nem jó a sportmotor, nekem sose blokkolt az első kerekem, pedig volt már pár vészfékezésem :)
Hide and fear, Cobra Commander is here !

Kuroi Tenshi

Innen is egy reszvet :(
Legalabb mindketten egesz olcson megusztatok es le is vontad a tanulsagot. Motorral nem szabad ilyen kis kovetesi tavolsagot hagyni, ez nem auto, itt meg az intenziv fekezesnel is figyelni kell az egyensulyra, meg nem is lehet csak ugy beletaposni a fekbe. Technikaja van, amit gyakorolni kell addig, amig mar osztonosen megy. De nyugi, idovel beallnak ezek. Az elso evben az eldolesek mellett en is 3x estem, 2x kozut, 1x palyan. Azota viszont nem, pedig volt mar par neccesebb esetem is. Az elso 10k km utan visszagondolva azon tunodtem, hogy addig hogy eltem tul...

Felesleges csili-vilire kijavitani, ha hasznalod, lesz meg ilyen. Benne van a pakliban sajnos.
Addig is jobbulast, meg kuldom a zenergiat :)

Nakedape

Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution

motifator

Ez valami iszonyat jó mókának néz ki :)
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.