Motoros topic

Started by Kuroi Tenshi, 2010-09-05, 21:23:49

Previous topic - Next topic

.Attila

Tudod, csak a névnapod alkalmából.
BN!

Cloud

Tartalom nem elérhető.

Kvikveg

WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.


Cloud

Bazzeg. :( Elkaptál egy gödröt?

Cobra

Jó, hogy nem repültél le a motorról. Rendőrt nem hívtál?
Hide and fear, Cobra Commander is here !

Kuroi Tenshi

Quote from: Cloud on 2013-05-11, 22:58:30
Bazzeg. :( Elkaptál egy gödröt?

Ez egy tankcsapda volt...

Quote from: Cobra on 2013-05-12, 01:27:01
Jó, hogy nem repültél le a motorról. Rendőrt nem hívtál?

Nem. Csak később vettem észre, hogy ennyire (még a hátsó is).
S mit kezdek? Mint ilyen esetek többségében, valszeg kijelentenék,
hogy biztos nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel haladtam,
és még egy büntit is varrnak a nyakamba. Ez nem csak kitaláció,
több ilyen esetet is hallottam már. Pedig a vicc éppen az, hogy a
fos út miatt épphogy lassabban mentem...

Cobra

Esetleg menj vissza ma, gondolom ugyanott lesz a gödör és hívd ki a rendőröket. Bár ilyen kerekekkel nem a legszerencsésebb közlekedni.
Hide and fear, Cobra Commander is here !


Kuroi Tenshi

Már máshol is ajánlották. Az anyagi része pont nem érdekel.
Az, hogy mikorra lesz készen, az inkább.
Egy ilyen gumival most úgyse szívesen mennék vissza.
Szerencsére nem eresztett le, remélem felnishez még eljutok
lábon, s nem kell tréler.

Cobra

#190
http://totalbike.hu/hirek/2013/05/28/felelmetes_triumph_240_loval_utcara/#comments
más: a motorom szervizben, elkértem a szomszéd ZR750-ét, háát...Majd ha hazaértem este, akkor elmondom milyen (ha még tudok írni)
Naszóval: nagyon megy, sőt meglepő módon már 2000-es fordulaton is lehet vele közlekedni, cserébe marha kényelmetlen. Kemény a kuplung és az ülés is, az előredőléstől meg nyomja a csuklómat. KT te hogy tudsz a tiéddel többszáz km-es túrákat megtenni?
Hide and fear, Cobra Commander is here !

Kuroi Tenshi

Quote from: Cobra on 2013-05-28, 12:41:50
http://totalbike.hu/hirek/2013/05/28/felelmetes_triumph_240_loval_utcara/#comments
más: a motorom szervizben, elkértem a szomszéd ZR750-ét, háát...Majd ha hazaértem este, akkor elmondom milyen (ha még tudok írni)
Naszóval: nagyon megy, sőt meglepő módon már 2000-es fordulaton is lehet vele közlekedni, cserébe marha kényelmetlen. Kemény a kuplung és az ülés is, az előredőléstől meg nyomja a csuklómat. KT te hogy tudsz a tiéddel többszáz km-es túrákat megtenni?

Rendes szomszéd :) Máshol ált. "nőt és motort kölcsönbe nem adunk" a mondás.

Simán. Nem karból kell magad tartanod, sőt, a karoknak lazáknak kell maradniuk,
hogy pontosan és finoman tudd irányítani és kezelni a gépet. Pályán ha karból
tartanád magad, pár kanyar után behalnál, hiszen az ottani intenzív fékezéssel
már eleve durva, nemhogy karból... Derékból, combból főleg, fékezésnél pedig
kiüléssel és magad combbal kiékeléssel.
A hosszú túrákon nekem az szokott inkább bajom lenni, hogy elülöm a s- hátsóm.
Az ellen pedig az segít, ha mozogsz a motoron, kanyarnál kiülsz (a gép is jobban
veszi tőle a kanyart és stabilabb lesz). Meg aztán tankolásonként úgyis megállsz.
(Ja meg az se sokadlagos, hogyha már haladsz is, akkor a tested légellenállása is
segít tehermentesíteni a karod).

motifator

Quote from: Kuroi Tenshi on 2013-04-01, 10:19:50
Quote from: motifator on 2013-04-01, 07:02:08
mert a motort közlekedésre akarom használni, nem pályára.
Nem tudod, mi a jó :P De komolyan, nagyon jókat lehet menni pályán. Ott
ám rendesen lehet kanyarogni, koptatni a gumi szélét is, rendesen kiülve
lapon fordulni, úgy, hogy közben érzed, hogy a dőlésszög ellenére éppen
most vagy egyensúlyban; s a kanyarból utána egy jókorát kigyorsítani...
S emellett nem kell aggódnod az aszfalt-minőségen, váratlan kátyún, olaj-
folton, utcára kirohanó kutyán-macskán-gyereken, elsőbbségadás nélkül
kiforduló autón, kanyarban átsodródott és sávodban szembejövőn, stb.
Milyen igazad volt :) Nem tartott sokáig, hogy elkezdjek viszketni a nagyobb kanyarsebességek után. Az elmúlt hetekben egyre többet nézegettem youtube-on ilyeneket, meg ilyet. Egyre többet mentem ki a kis kanyargós hegyi utakra, egyre többet gyorshajtok és egyre veszélyesebb hülyeségeket csinálok.
Múlt csütörtökön (július 4 :)) szokatlanul korán felkeltem, és kimentem motorozni, összesen vagy 4 órát. Találtam néhány elhagyatott kanyargós utat, tehenekkel meg nulla forgalommal. Addig-addig csapattam neki, hogy egy S-kanyarba belementem túl nagy tempóval, félúton beszartam, ráfékeztem, és lementem az útról. Szerencsére beugrott, hogy lazítsak, ne szorítsam a kormányt, és hagyjam, hogy a motor stabilizálja magát, így szépen levágtam a kanyart a füvön/murván, aztán vissza az útra, de ehhez át kellett vágni a szembe sávon kétszer is. Szerencsémre nem volt forgalom, de így is többszörösen necces helyzet volt, mérges voltam magamra nagyon. Mondjuk annyit biztosan tanultam belőle, hogy ha túl gyorsan mentél be a kanyarba, nagy fékezés biztos nem fog segíteni, mert a nagy féktől felegyenesedik a motor, és úgy aztán egyáltalán nem kanyarodik.
A lényeg, hogy ekkor jöttem rá, hogy teljesen hülye vagyok, ha így folytatom, össze fogom törni a motort és magamat is, és csak rontani fogom az egyszereplős motoros balesetek statisztikáját. Nem közúton kéne megtanulni gyorsan kanyarodni, hanem a pályán. Viszont pályára meg cucc kell, bördzseki ugyan van, de oda beginner szintre legalább cordura gatya is kéne (nekem csak mesh van), advanced kategóriában már minimum összecipzározható kétrészes bőr kell.
Szal hazamentem, és megrendeltem ezt. Tudom, biztos vehettem volna olcsóbbat is, de egyrészt hülye sznob vagyok, másrészt már van 1-2 Dainese cuccom (mesh dzseki meg protektoros alsógatya), és tetszik a dizájn meg a minőség. Na meg lehet, hogy egy esés után spórolok ennyit a kórházi számlákon. Szerdára lesz itt elvileg, remélem jó a méret, bár félek, hogy kicsi lesz. Ingyen kicserélik, de ha vissza kell küldeni, akkor még egy hét, mire megjön az eggyel nagyobb. De úgy voltam vele, hogy inkább először kicsit rendelek, mert ha túl kicsi, akkor biztos, hogy rögtön visszacserélem. Ellenben ha túl nagy, akkor lehet, hogy hülye fejjel úgy leszek vele, hogy "jó lesz az", és csak később jövök rá, hogy mégiscsak ki kellett volna próbálni egy kisebbet, de akkor már nem fogom tudni visszacserélni.
Ezután remélem elég lesz a cucc pályára, sisak jó, csizma jó, csak a kesztyűm nem teljes gauntlet, csak a csukló külsejét takarja végig, a belső oldalon rövidebb. Remélem nem fognak kötözköni rajta, elég jó kis kesztyű, nincs kedvem még 1-200 dodót kiadni új kesztyűre. Kéne még egy szett jó ragadós gumi is (Pirelli Diablo Rosso II-t nézegettem), és aztán mehetünk. Ja, még kantáros gerincprotektort is kell venni, mert csak kabátba berakható van. Csak győzzem fizetni a hitelkártya-egyenlegem...
Na mindegy, a lényeg, hogy remélem néhány héten belül lesz végre alkalmam pályán is kipróbálni a motorozást. Több szervezet is van a környéken, akik bérelnek pályákat (sajnos az austini Formula 1 pályát nem adják ki pályanapokra, nem tudni, miért). Még egy-két dolgot ki kell találnom, például, hogy hogy kéne kijutni a pályára. Kimotorozni nem feltétlenül lenne a legjobb, mert mindegyik azért legalább 1-2 óra távolságra van, na meg extra benzint is vinni kell, kaját, piát, esetleg váltásruhát. Arról nem is beszélve, hogy ha ne adj Isten összetöröm a motort, akkor haza is kell jönni valahogy. Viszont a csomagtartóba nem tudom berakni a motort :) Lehet, hogy bérelni kéne valami pick-upot, vagy legalább utánfutót (mondjuk vonóhorgom sincs).
KT, te hogy szoktad nyomni? Simán csak kimotorozol a Hungaroringre? Egyéb tippek, tanácsok (azon kívül, hogy hülye vagyok és ne állatkodjak közúton)?
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Darkstar

Quote from: motifator on 2013-07-08, 23:24:16
Na meg lehet, hogy egy esés után spórolok ennyit a kórházi számlákon.
Nincs biztosításod vagy ekkora a deductible?

Amúgy minden ilyen poszt után egyre jobban böki a csőrömet, hogy kéne egy motor.
小野寺梓のラブリーすきぴちゃん

motifator

Van biztosítás, egész jó is, de minden kezelésből kell fizetni 20-30-50%-ot zsebből, kezelés fajtájától függően, illetve van egy éves out-of-pocket maximum, ami asszem $3500. Szal azért egy durvább ficamnál vagy törésnél, ahol műteni is kell, meg kórházban is fekszel néhány napot, szerintem simán összejön 1-2000 dolcsi, amit zsebből kell fizetni. Ha egy éven belül eléred a $3500-at, afelett mindent fizet a biztosító.
Amúgy ne gondolkozz rajta sokat, vegyél motort, nem fogod megbánni. Mondjuk drága szenvedély, na meg veszélyes is, de annyira jó móka, hogy simán megéri.
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Kuroi Tenshi

Quote from: motifator on 2013-07-08, 23:24:16
Egyéb tippek, tanácsok (azon kívül, hogy hülye vagyok és ne állatkodjak közúton)?

Dat :P

A két videó: korábban már említettem ezeknek a könyv eredetijét, jók ezek
is (én is végignéztem már mindkét sorozatot), de csak egy-egy részletet
szednek ki belőle, míg a könyvben még több és még alaposabban elmagyarázott
dolog van. Mindenképp ajánlom azt is.

Nekem is van, hogy néhány húzósabb helyzet térit észhez, jobb is, már több
motorostól is hallottam olyanokat, hogy néhány nagyon sok éve, nagyon rutinosan
és jól motorozó ismerősük is a túlzott elbizakodásba halt bele.

Tegnap jöttem vissza egy hét Bécs - Kis-Alpok - Volt kombóból, a hét alatt
2k+ km-t motoroztam, sokat az Alpok szerpentinjein. Nekem is volt egy olyan
esetem, hogy belementem egy kanyarba tempósan, csak a kanyar íve egy idő
után elkezdett erősen szűkülni... motort fel, fék, majd vissza szűkebb ívre és
vissza a saját sávomba. Szerencsére ott se jött senki. Ezt a kanyart nem csak
én néztem be, jó sok féknyom volt ott, s több nem is állt meg a szakadék
szélén....

A ruha tökjó, én mondjuk csak egy nadrágot vettem volna, ha bőr a kabátod,
nekem is csak sima kétrészes van, aminek a nadrágját csak pályára szoktam
felvenni. Protektoros sportmotoros csizma is ugye van? Ott fontos a jó boka-
védelem, oldalt és hátul is. Hosszú kesztyű: változó, nekem hosszú van és
kint szoktam hordani, de vannak ismerőseim, akik rázipzározzák a kabátot.
Kantáros kemény hátprotektorokat lehet olcsón is kapni, de ha jót akarsz
magadnak, főleg egyrészes alá, akkor Forcefield Harness Flite, nekem is ilyen
van (ennek a lecsatolható váll- és könyökvértes verziója), teljes bőrruha alatt
sokkkkkal kényelmesebb.
Tapadós gumi is jó döntés, én is egy-két esés árán tanultam meg, hogy inkább
tapadjon nagyon, még ha annyira is kopik, hogy évente cserélem. A gyógyulás
és a javítás többe kerül.

A kis gokartpályák is jók, én is olyanokon kezdtem és továbbra is többnyire
azokra járok (mondjuk ebben az is erősen benne van, hogy töredékébe kerülnek),
nem kell egyből nagy pályára menni. Kis pálya (pl. Kakucs, Kecsó és Euroring is
~1km), viszont sok kanyar, technikás pályák. Kisebb sebesség, kanyarsebesség
is, viszont így is szélig lehet koptatni gumit meg leérinteni csizmát-lábtartót,
olyanokat kell kanyarodni. Itt az esést is olcsóbban megúszod :) Bukógombákat
(frame slidernek is hívják), ha lehet kapni a gépedre, ajánlatos feltenni, ha mégis
baj lenne, sokat takaríthatnak meg neked (motorjavítás, alkatrészek aranyárban
vannak).

Márpedig mi is ezt szoktuk: egyszerűen kimotorozunk a pályára. Nagyobb pályákon
vannak helyi szerelők is, akik ált. hazaúthoz még össze tudják tákolni a gépet; ha
annál jobban törik, akkor vagy tréler, vagy az lesz a kisebb gondod, mert valamilyen
töréssel már úton vagy a kórház felé...
Benzint venni útközben, a pálya előtt még1x feltankolni (annyit nem bírsz menni,
hogy elfogyjon), kaja-pia pedig tanktáskába vagy hátizsákba; megérkezés után és
elindulás előtt pedig pihenni valamennyit.

Cobra

Ahhoz a Dainese-hez minek plusz hátvédő?
Hide and fear, Cobra Commander is here !

motifator

#197
Quote from: Kuroi Tenshi on 2013-07-09, 00:14:56
A két videó: korábban már említettem ezeknek a könyv eredetijét, jók ezek
is (én is végignéztem már mindkét sorozatot), de csak egy-egy részletet
szednek ki belőle, míg a könyvben még több és még alaposabban elmagyarázott
dolog van. Mindenképp ajánlom azt is.
Megrendeltem, úton van az is :)

Quote from: Kuroi Tenshi on 2013-07-09, 00:14:56
Tegnap jöttem vissza egy hét Bécs - Kis-Alpok - Volt kombóból, a hét alatt
2k+ km-t motoroztam, sokat az Alpok szerpentinjein.
Azta, ez jól hangzik. Nekem is kéne már csinálni egy hosszabb túrát, eddig még ez a legutóbbi négyórás volt a legtöbb, amit egyhuzamban lemotoroztam. Kár, hogy nem nagyon van semmi motoros haver, jobb lenne együtt menni valakivel, mint egyedül, főleg több napos útra. Olyat lehetne, hogy haverjaim mennek kocsival, én motorral, és ott találkozunk, vagy nemtom. Sosem utaztam egyedül (kivéve, amikor hazamegyek Magyarországra, de az nem olyan), úgy érzem, unatkoznék. De lehet, hogy csak el kell kezdeni, és nem is olyan rossz. Na majd egy rövidebb, 1-2 napos túrát lehet be kéne vállalni egyedül, aztán majd kiderül, hogy tetszik-e.

Quote from: Kuroi Tenshi on 2013-07-09, 00:14:56
A ruha tökjó, én mondjuk csak egy nadrágot vettem volna, ha bőr a kabátod,
nekem is csak sima kétrészes van, aminek a nadrágját csak pályára szoktam
felvenni. Protektoros sportmotoros csizma is ugye van? Ott fontos a jó boka-
védelem, oldalt és hátul is.
Igen, csak nacit venni sokkal olcsóbb lett volna, és azt találtam volna helyben is, nem kellett volna rendelni. De sokan írták, hogy bár a kétrészes praktikusabb, mert lehet külön csak a nacit vagy a dzsekit felvenni, meg ha leszállsz a motorról, akkor ki tudod cipzárazni a dzsekit, vagy melegben le is tudod venni, de a motoron ülve az egyrészes sokkal kényelmesebb, ezt sok helyen olvastam online is meg bolti eladók is azt mondták, hogy ha van rá pénzem, vegyek egyrészest. Én is úgy voltam vele, hogy azért menő az az egyrészes  :lazza: Na meg ugye írtam már, hogy hülye sznob vagyok :)
Csizma van elég jó, Alpinestars SMX-Plus.

Quote from: Kuroi Tenshi on 2013-07-09, 00:14:56
Tapadós gumi is jó döntés, én is egy-két esés árán tanultam meg, hogy inkább
tapadjon nagyon, még ha annyira is kopik, hogy évente cserélem. A gyógyulás
és a javítás többe kerül.
Jaja, én se akarom sokáig halogatni, csak fáj a szívem eldobni azt a gumit kevesebb, mint 2000 mérföld után. De amint sikerül kifizetni a hitelkártya-egyenlegem a versenyruha után, a következő befektetés a gumi lesz.

Quote from: Kuroi Tenshi on 2013-07-09, 00:14:56
A kis gokartpályák is jók, én is olyanokon kezdtem és továbbra is többnyire
azokra járok
Na ennek most utánanéztem, de nem nagyon találtam semmit. Én itt Texasban inkább ilyesmit találtam csak: http://www.ridesmart.info/index.php?page=track.ecr (bal oldalt végig lehet kattintgatni a különféle pályákat). Vagy mondjuk ezt: http://www.lstd.com/html/2013schedule.html (úgy látom ugyanazok a pályák)

Quote from: Kuroi Tenshi on 2013-07-09, 00:14:56
Bukógombákat (frame slidernek is hívják), ha lehet kapni a gépedre, ajánlatos feltenni, ha mégis
baj lenne, sokat takaríthatnak meg neked (motorjavítás, alkatrészek aranyárban
vannak).
Nézegettem már bukógombákat, de az eredeti gyári Kawasaki sliderhez meg kell fúrni az idomot, és nincs szívem lyukat vágni a mociba. Vannak ilyen-olyan utángyártott gombák, amikhez nem kell fúrni, de nekem úgy tűntek, hogy nagyon magasan vannak, és nagyon kilógnak. Sokan írják, hogy egy bukógomba többet árthat, mint használ, mert ha csúszás közben beakad valamibe, akkor leszakíthatja azt, amihez rögzítve van, illetve egy békésen ( :) ) csúszó motor elkezdhet bukdácsolni, ha a gomba beakad a fűbe vagy egy kátyúba, megintcsak több kárt okozva. Szal nem tudom, ha csúszik a motor, és törik az idom, hát ez van. Szerintem az idomok akkor is sérülnek, ha van fent bukógomba. Amit igazán védenék, az mondjuk a forgattyúsház. Láttam ilyeneket online, de Ninja 300-hoz nem gyárt senki.
Szal nem tudom, ezen a slider dolgon még gondolkozok, itt eddig szinte minden motoron láttam slidert, de olvastam róla jót is, rosszat is.

Quote from: Kuroi Tenshi on 2013-07-09, 00:14:56
Márpedig mi is ezt szoktuk: egyszerűen kimotorozunk a pályára. Nagyobb pályákon
vannak helyi szerelők is, akik ált. hazaúthoz még össze tudják tákolni a gépet; ha
annál jobban törik, akkor vagy tréler, vagy az lesz a kisebb gondod, mert valamilyen
töréssel már úton vagy a kórház felé...
Benzint venni útközben, a pálya előtt még1x feltankolni (annyit nem bírsz menni,
hogy elfogyjon), kaja-pia pedig tanktáskába vagy hátizsákba; megérkezés után és
elindulás előtt pedig pihenni valamennyit.
Minden track day szervezet, amit néztem, azt ajánlja a honlapján, hogy ne motoron gyere a pályára, ezért agyaltam én is ezen. De szerintem az lesz, amit te írtál. Van motoros táskám, abba bőven férnek cuccok, ahogy elnézem, a legtöbb pályától néhány mérföldre van benzinkút, simán meg lehet oldani motorral a dolgot. Remélem nem töröm össze a motort nagyon csúnyán, de ha mégis megtörténne, akkor igazad van, trélert hívni lesz a legkisebb gondom valszeg.

Quote from: Cobra on 2013-07-09, 08:56:53
Ahhoz a Dainese-hez minek plusz hátvédő?
Abban a ruhában nincs semmi gerincprotektor, az ilyen egyrészes versenyruhákhoz mindig külön kell kantáros protektor, legalábbis amiket eddig én nézegettem, azokhoz mind külön kellett venni. Az aerodinamikai púpban csak puha szivacs van, a közepe ráadásul teljesen üreges, hogy szívja át a levegőt rajta, szal az úgy nem sokat véd.
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Cobra

Aha, én azt hittem, hogy azok a púpok ütéselnyelők.
Hide and fear, Cobra Commander is here !

motifator

Én is simán azt hittem, amíg a bolti eladó anno fel nem világosított :)
Még sose próbáltam púpos dzsekit, de kiváncsi vagyok rá nagyon, hogy mennyire lehet érezni a hatását. Nagyobb tempónál ha ráhasalsz a tankra, akkor azért eléggé érezni, hogy a sisak mögött bőven van turbulencia. A szél rángatja a sisakot, meg húzza felfelé a dzsekit a derekadról. A púp elvileg pont azt a sisak mögötti alacsony légyomású teret tölti ki és csökkenti a turbulenciát. Gyorsabban is mész tőle, meg nem is rángatja a fejedet a szél annyira.
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Kuroi Tenshi

Quote from: Cobra on 2013-07-09, 08:56:53
Ahhoz a Dainese-hez minek plusz hátvédő?

Mindegyikhez jobb a külön, még ha van is benne, de a döntő többségben
úgysincs, max hely, egy zseb kialakítva neki, hogy oda tudd betenni.
Abban a púpban szinte semmi védelem, versenyzőknél is csak víz vagy
rádió van benne.

Quote from: motifator on 2013-07-09, 19:05:58


Könyv: helyes :lazza:
Hosszabb út: mondjuk az egyhuzamban sok nem mindig jó. Nálam pl. idén lett
az első villákban olaj cserélve és a futómű pályásabbra állítva. Pályán tényleg
stabilabb, jobb a visszajelzés, féknél kevésbé esik be; viszont mivel keményebb,
közúton sokkal kevésbé csillapít, sokkal több rezgést, egyenetlenséget átad.
Így most egybe 2-3 óránál többet nem megyek vele. Az, hogy Sopronból egy
tankolásnyi megállással hazazúztam, még másfél nap múlva is zsibbadt a jobb
kis- és gyűrűsujjam.... Inkább megállok óránként, tankolok, iszok, nyújtózok,
megállok fényképezni. A másik, hogy a motorozás sokkal több figyelmet,
koncentrációt igényel, mint az autó, ezért sem árt, ha nem fárasztod ki magad.

Én szinte mindig egyedül megyek, de én alapból ilyen vagyok, meg unom, hogyha
több embert próbálok összeszervezni, akkor az ha egyáltalán összejön és nem
mondja le mindenki az időpont felé közeledve, akkor is egy-két hét csúszás.
Addig inkább megyek egyedül, mire összejön a következő körre a társaság.
Esetleg nézz körül a helyi motoros fórumokon, helyi motoros találkozóhelyeken.
Itthon pl. egy-két nagyobb motoros fórumon szinte mindig vannak különféle
túrák, kirándulások mindenféle fajtából (egynapos, sportmotoros odazúzóstól
többnapos nyugis chopperes-túrás sátrazósakig meg motoros-találkozókig).
Ha jó a társaság, jó úgy is menni, csak vigyázz, hogy a saját határaidat
figyeld, ne menj bele hülyeségekbe, hogy utolérd őket - ha rendesek, akkor
a szakaszok végén megvárnak.

Gumi: márpedig az lesz, mert ha a szokásos sporttúra/túrasport keményebb
fajta, akkor az nem fog fogyni, ahogy tapadni sem :) Főleg, ha pályára is mész,
akkor az gallyra is megy: túlmelegszik, elkezd folyós lenni, a hőtől kimegy belőle
a szilika és megkeményedik, még rosszabb lesz, mint volt - nekem is ettől volt
az első pályás esésem, a gumi túlmelegedett, kiálltam pár percre inni és arcot
mosni, azalatt a pár perc alatt kihűlt és megkeményedett, és a következő
bemelegítő kör végén a kanyarból két keréken csúsztam ki, annyira elment a
tapadása. Tehát pályára mindenképp kell majd gumi.
Valamint ne feledd: a gumi a legfontosabb védelmi berendezése egy motornak.

Pályák: kezd a legkisebbekkel, Cresson 1.3 vagy 1.7 - a tempó itt még mérsékelt,
kanyar viszont fajlagosan több van. Előbb kanyarodni, dönteni, íveket kell meg-
tanulni, majd utána a tempóról fékezést, kanyarból kigyorsítást. A nagyokra még
ne menj, mert az más tempó, más kaliberű fékezés, ami elsőre veszélyes lesz
neked is, meg te is másokra a nagy tempó-különbség miatt, meg amiatt, hogy a
pályai "etikett"hez még nem vagy hozzászokva (hogy kell helyezkedni, elengedni
a másikat, mit szabad és mit nem).

Bukógomba: nem véletlenül van másokén is rajta. Az idomot aranyárban mérik, ha
törik. Balra generátor, jobbra kuplung háza kilógó és sérülékeny - szerencsére a
tiéd párhuzamos-kettes, így elég keskeny építésű.
Az újabb gépeket úgy építik, hogy a blokk, váz és más erős teherviselő elemekhez
lehessen gombát rögzíteni - az enyém még sajnos nem olyan, pedig jó lenne.

motifator

Megrendeltem őt és őt. Már egy ideje nézegettem ezt a típust, nagyon jókat olvastam róla, és szerintem nem is annyira drágák, főleg a legkisebb méretben, ami a kis Ninjámra kell.
Viszont ami érdekesebb, hogy elhatároztam, hogy én fogom felrakni. Egyre többet nézegetek motorszerelgetős videókat meg fórumos leírásokat, és eldöntöttem, hogy megtanulok egy-két alapvetőbb dolgot egyedül megcsinálni a motoromon, többek között a kerékcserét. Amennyit én havonta megyek, ezek az új, tapadós gumik jó, ha fél évig bírni fogják, szal évente mondjuk 2 cserével (az első biztos tovább bírja majd mondjuk) lehet számolni, darabja vagy $100, néhány éven belül vissza fogja hozni az árát az a sok szerszám, amit most megveszek.
Mert néhány dolog azért elég brutál árban van, mondjuk főleg ez és ez. Persze lett volna olcsóbb, de mindenki erre esküszik, én meg hülye sznob vagyok. Ezeknek az állványoknak amúgy is hasznát fogom venni, mert hamarosan felrakok egy Yoshi bukógomba szettet. Olajcsere is lesz előbb-utóbb, de szerintem minden második olajcserére be fogom vinni a márkaszervízbe, hogy azért nézzen rá szakember is néha, meg dugják rá a műszereiket az elektronikára, ilyesmi.
Kormánycsapágyat is kéne cserélni előbb-utóbb, mert a 300-as Ninjába olcsó gagyit raknak, sok embernek 1-2000 mérföld után elkezd lötyögni. Garanciálisan lehetne javítattni, de ugyanazt a gagyit rakják bele, ami néhány ezer mérföld után megint szar lesz. Én még nem igazán érzem, hogy gond lenne vele, de nem akarom megvárni, hogy egyszer egy gyors kanyarban bedőlve hozza rám a frászt egy lötyögő kormány. Na meg izgalmas kis egész hétvégés szerelésnek tűnik :)
Rendeltem hivatalos szervízkönyvet is a Kawasakitól, állítólag elég jól lehet használni, meg rengeteg leírás meg videó van neten. Lehet, hogy bánni fogom, de most alig várom, hogy megjöjjenek a cuccok, és nekiláthassak.

Más. Amióta megvan a moci, kb. havonta 1-2-szer ülök csak kocsiba, amúgy hozzá se nyúlok, ott rohad a garázsban. Csak idegesít, hogy fizetem rá a biztosítást meg a hitelt, meg útban is van, amikor a motort tolnám ki meg be. Szal úgy döntöttem, hogy eladom a kocsimat. Esős napokra szerzünk vízálló cuccot, ha nagyon durva, akkor meg ott van 2 lakótársam is kocsival, az egyikkel ugyanott dolgozunk, szal meg fogom tudni oldani. Még ha 1-2-szer taxit is kell hívni, vagy autót bérelni pár napra, még akkor is olcsóbban kijövök, mintha biztosítást meg részletet kéne fizetni. Ha meg meggondolom magam, akkor legfeljebb veszek egy 15 éves Toyota pickupot ócsóért, azzal még motort is lehet hurcolászni pályára  :lazza:
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Cobra

Arrafelé télen van esély hóra/jégre? mert ha nem, akkor nyugodtan add el az autót :)
Hide and fear, Cobra Commander is here !

motifator

Minden évben vagy 5-10 éjszaka szokott fagy lenni, hó olyan 2-3 évente egyszer, de akkor is csak este, mert a napsütésben hamar elolvad. A cégünknél amúgy ha hó vagy komolyabb jég van, akkor mindenki otthonról dolgozik, szal nem para az se :) Ha meg nagyon menni kell valahová, akkor hívok egy taxit. Még az is sokkal olcsób, mint fenntartani egy kocsit, amit nem használok.
Azért a téli hónapokban reggelente k***a hideg van, szal venni kell téli cuccokat. Esőcuccom sincs, kocsi nélkül majd az is kell, mert azért havonta 1-2-szer azért esik is.
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

kikuchiyo

Kocsi nélkül nem vagy senki Amerikában?
Failure is the default option

motifator

Az biztos, hogy nem gyakori, főleg itt lenn délen. Nagyok a távolságok, szar a tömegközlekedés, olcsó a benzin, szal a kocsi adott mindenkinél, sok családban van mindenkinek egy. Szerintem biztos sokan fognak majd furán nézni rám, ha kérdezik, és mondom, hogy nincs kocsim.
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Cobra

Viszont kell majd neked egy topcase is szerintem, főleg ha kell az esőruha. Ilyen motoron nem olyan egyszerű megoldani, de én 0 fok körül is szoktam motorozni.
Hide and fear, Cobra Commander is here !

motifator

Van egy ilyenem. Még nem volt alkalmam letesztelni, de elvileg teljesen vízálló.
Majd egy ilyet akarok még beszerezni, mondjuk ez nem vízálló alapból, de van benne külön vízálló burkolat, amit esőben rá lehet húzni. Szeretem a nagy Kiregát nagyon, de amikor nem kell annyi cuccot vinni, amikor nem kell laptop mondjuk, egy mágneses tanktáska egyszerűbb lenne.
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Kuroi Tenshi

Quote from: motifator on 2013-07-29, 16:35:22
Más. Amióta megvan a moci, kb. havonta 1-2-szer ülök csak kocsiba, amúgy hozzá se nyúlok, ott rohad a garázsban. Csak idegesít, hogy fizetem rá a biztosítást meg a hitelt, meg útban is van, amikor a motort tolnám ki meg be.

;D

Nálam is csak motor, de ha gyéren lakott területen élnék, s lenne egy nagy
garázsom, akkor tartanék egy kocsit - ha másra nem, arra, hogy a nagyobb
bevásárlásokat elintézzem, ill. a motort kivigyem pályára :)

Túrázni egy idő után szűkös a motor pakolhatósága, legalábbis ha nem
akarod extrém módon felmálházni. Nálam egy "19 literes" (hah) tanktáska,
egy "21 literes" (haha) hátizsák és vagy egy közepes, vagy ha sátor is
kell, akkor nagyobb "~40-50 literes" (hogy ezek a számok hogyan jönnek ki?)
nyeregtáska. Evvel még egy hetes félnomád sátrazás egyszemélyre megold-
ható.
Esőben viszont kifejezetten szar. Akkor, ha lehet, inkább nem is megyek.
A vízálló cucc is értékes helyet foglal a csomagból, felvenni macera,
kényelmetlen, nem szellőzik így belefülledsz, rángatja a szél, stb.




Gumi jó lesz. Sajátkezű gumicserét viszont még nem ajánlanám. Ki is kell
egyensúlyozni a kereket. Nézd meg párszor élőben, hogy hogyan csinálják,
mielőtt saját magad megpróbálnád.
Kormánycsapágy-csere is szvsz még ráér. Túlsiránkozzák. Kátyús úttól
vagy sok kerekezéstől megy az ilyen gyorsan tönkre, máskülönben elmegy
az még egy jó ideig; s ha már lötyög, az sem okoz drámai változást.

A kinézett tanktáska kicsit magasnak tűnik. Igaz a 300-ason még nem kell
annyira a plexi alá bujkálni, de később, másikon már útban lehet.

motifator

Lehet, hogy előbb-utóbb meggondolom magam, és mégiscsak veszek egy kocsit, de akkor is luxus a mostani drága új autóm, ha nem használom. Nézegettem régi Toyota pickupokat, olcsók, elnyűhetetlenek, biztosítás is olcsó rá, na meg felfér rájuk 2 motor is, lehet, hogy előbb-utóbb az lesz belőle. Amúgy meg van 2 lakótársam, mindkettőnek van kocsija, adták is már kölcsön, amikor az enyém valamiért nem volt elérhető. Ilyen is van itt Austinban: https://www.car2go.com/en/austin/ Percre fizetett bérautó, havidíj nélkül. Persze kicsit drága, ha sok időre elviszed, már lehet, hogy taxi jobban megéri, de egy rövid 20 perces bevásárlásra tökéletes.
De amúgy a nyeregtáskával simán elmegyek bevásárolni. Figyelni kell rá, hogy mennyi cuccot veszek, de fér abba nagy fagyasztott pizza + gallon tej + konzervek. 12-es pakk üveges sör nem fér bele csak, azt sajnálom, így vagy 6-ost kell venni, vagy megelégedni 12-es dobozossal (általában az utóbbi). Ezért kéne még mellé a tanktáska, ami ugyan tényleg kicsit nagy, de kell is a hely. Ha majd később túl nagy lesz, akkor lehet venni egy kisebbet is, de hosszú túrákhoz, meg nagy könyvekkel, váltócipővel suliba/melóba járáshoz mindig jól fog jönni a nagyobb. És ja, a kis Ninján eléggé egyenesen ülsz, nem hasalsz a tankon, ha nem akarsz. Nem is annyira kényelmes hasalni rajta sokáig, mert hosszúak a karjaim, a kormány meg magasan van, így bújáskor furán magasan van a könyököm a sisak mellett.
Nagy esőben még nem voltam, mivel volt kocsi, meg szar gyári a gumi, így nem vállaltam eddig be. Austinban évente a 365 napból átlag 83 napon van bármi mérhető csapadék, de sokszor csak minimál kis zápor, vagy mondjuk éjszaka esik, ami nem nagyon érint. Amióta megvan a motor (március vége), szerintem összesen vagy 6-8-szor jöttem munkába kocsival, annak is a felében csak az előrejelzés mondott esőt, végül nem esett semmi. Persze volt több eső is ennél, de este, vagy hétvégén, amikor nem mentem sehova. A tél környéke azért más lesz, több csapadékkal, de nem parázok annyira. Egy-egy durva esős napon elkérhetem a lakótársaim kocsiját, vagy hívok egy taxit, ne adj Isten fogok egy esernyőt és elsétálok a buszmegállóid :) Nem mondom, nem annyira kényelmes, mintha lenne kocsi, de összehasonlíthatatlanul olcsóbb.

Ami a kerék kiegyensúlyozását illeti, vettem ilyet, meg ilyet meg ilyet, nem lesz itt gond. Vettem  felnivédőt, kétféle tire iron-t (hogy a pékbe mondják ezt magyarul?). A centrírozást így kell csinálni, és magáról a gumicseréről is van számos okos videó. Elég jól utánajártam, és szerintem meg tudom csinálni egyedül. Biztos lesz szívás vele, meg káromkodás bőven, de bele akarok vágni.
A csapágyat lehet, hogy ráérnék még kicserélni, de előbb-utóbb meg fogom csinálni. Arról is van rengeteg leírás meg videó. Nem egyszerű, főleg mert nem könnyű rendesen felállványozni a motort ha ki akarod venni az első villát, meg kell 1-2 spéci szerszám a hogy rendesen beszorítsd a csapágyat. De ez is egy jó kis olcsó DIY projekt lenne, ahol sokat tanulhatnék a motorról. Persze ha elrontok vagy eltörök valamit, akkor már rögtön nem olyan olcsó, de aki nem játszik, az nem is nyer, ugye?

Amúgy nézegetek apróhírdetéseket is, jó lenne venni valami lepukkantabb olcsó egyszerű kis karburátoros egyhengerest, amit felújítanék. Azon lehetne tanulgatni, és ha elcseszem, akkor nem a munkábajárós motoromat cseszem el. De egyelőre még nem találtam semmit, meg nem is akarok most arra is pénzt költeni.
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.