Tudomány és Technika

Started by Exo, 2004-07-08, 21:40:16

Previous topic - Next topic

minuszmiki

Kíváncsi lennék, embereken hogyan működik, mindenesetre érdekes.

Cobra

Érdekes, jó lenne, ha lehetne halálraítélt foglyokon kísérletezni, többet érne, mint a patkányokon való tesztelgetés.
Hide and fear, Cobra Commander is here !

Próféta


Próféta


Dreamcleaver


"But there's no sense crying
over every mistake
You just keep on trying
till you run out of cake"
- GLaDOS

Ramiz

12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Próféta

Na, én erre is kíváncsi vagyok, vajon praktikusnak bizonyul-e: retro-encabulator
[spoiler]techno mumbo jumbo ftw  :muhahah:[/spoiler]

Zsiga

Quote from: Próféta on 2007-09-29, 21:04:47
Na, én erre is kíváncsi vagyok, vajon praktikusnak bizonyul-e: retro-encabulator
[spoiler]techno mumbo jumbo ftw  :muhahah:[/spoiler]
Ööö ebből egy szót sem értettem, leírnád hogy mi is ez? :)

Cobra

Valószínűleg pont ez a lényeg, hogy a 90%-a kitalált (legalábbis nekem ez jött le az első fél percből, tovább meg nem bírtam).
Hide and fear, Cobra Commander is here !



Lythis

Quote from: Próféta on 2007-10-18, 00:36:06
http://www.wired.com/techbiz/it/news/2007/10/ps3_supercomputer
végülis nincs rajta mit csodálkozni. Ott csücsül benne a butított CELL mikroprocesszor. Mondjuk lol, hogy szét sem voltak szedve a képen...
enjoy your post-war NAZI/Axis supercomputer....

Kuroi Tenshi

Quote from: Próféta on 2007-10-18, 00:36:06
http://www.wired.com/techbiz/it/news/2007/10/ps3_supercomputer
Mivel a Cellt eredetileg nem játékkonzolba tervezte az IBM+Toshiba, csak amikor
a Sony meglátta, azt mondták "kell". Az aszimmetrikus párhuzamos felépítése és
az egyszerűbb in-order egységek előnyös ennél a fajta feladatnál.

kikuchiyo

...és éppen ez a párhuzamosított felépítése teszi rémálommá a játékprogramozást rajta. Nem véletlenül nem nincsenek rá még jó cuccok, mert kegyetlenül nehéz optimalizálni rá. Egy ilyen asztrofizikai alkalmazásnál, ahol a programozó megengedheti magának, hogy hónapokon át csiszolgassa a párezer soros kódját, és amúgy is rendelkezésére áll a numerikus analízis könyvtárnyi irodalma, viszont jól jön ez a fajta felépítés. A PS3 nem túl sok memóriája vsz. valamennyire korlátozza a lehetséges szimulációs alkalmazásokat (nagy 3D gridek hidrodinamikai számításokhoz, pl. szupernóva-robbanások szimulációjánál), de a cikkben vázolt problémához erre vsz. nincs nagy szükség.
Failure is the default option

Flaser

Ne feledd kikuchiyo, hogy ez részben a programozók / programozás oktatás hibája is!
A mai napig az oktatás ill. a programok jó része túlontúl a closed shop, azaz a batch-ben futtatott önmagában egyszálon futó programokra hajaz, azaz érintőleges köze is kevés van a tényleges multithreaded / multiprocessor környezethez ami mára teljesen megszokott.

Igazság szerint a PS2 és PS3 közt nics akkor különbség mint a PS2 és az XBox közt.

Már a PS2 is egy multiprocesszoros egység volt sok feladatorientált koprocesszorral - ezért kell olyan baromi bika gép az emulációjához -, habár a koprocesszorok használata valsz. nem jelentett akkora kihívást ill. nem volt akkora szemléletváltás mint egy valódi multiprocesszoros rendszer programozása.
"Logically sound? How laughable. The only thing that people use logic for is to see what they want to see and disregard what they do not."

Próféta


Nakedape

Judgment day

inteligent design versus evolution..

2óra...

csak beraktam, mert jól esett, berakni ide ..:)

szép napot
Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution

Ramiz

Web 2.0 : én nem értek hozzá, attól függetlenül a videó tetszett.
http://youtube.com/watch?v=NLlGopyXT_g
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Fazék

nézegetek HW-n játékképeket és egyszercsak beugrott a kérdés.
egyre több játéknál úgy veszem észre a karakter fejvédője/sisakja alapján, hogy már nem direktbe lát át egy plexin, vagy üvegen vagy akármin, hanem tulajdonképpen egy kamera képét kapja látótérnek. játékok esetében a feszültség növelése érdekében érthető, hogy miért nem, de fölmerül bennem a kérdés, hogy a való életben vajon vannak-e olyan próbálkozások, hogy ha már úgyis kamera adja a képet, akkor egy 360 fokos képet adjon (a kellő látószögre összeszorítva)? vajon mennyire lenne praktikus egy ilyen? ugyan kezdetben garantált hányingert/hányást váltana ki egy ilyen sisak használata, de tippre az emberi agy képes lenne átállni idővel, hogy így látja a körülötte lévő világot. szóval tudtok-e ilyen kezdeményezésekről? :)

Tycho

Quote from: Fazék on 2007-12-04, 01:14:35
nézegetek HW-n játékképeket és egyszercsak beugrott a kérdés.
egyre több játéknál úgy veszem észre a karakter fejvédője/sisakja alapján, hogy már nem direktbe lát át egy plexin, vagy üvegen vagy akármin, hanem tulajdonképpen egy kamera képét kapja látótérnek. játékok esetében a feszültség növelése érdekében érthető, hogy miért nem, de fölmerül bennem a kérdés, hogy a való életben vajon vannak-e olyan próbálkozások, hogy ha már úgyis kamera adja a képet, akkor egy 360 fokos képet adjon (a kellő látószögre összeszorítva)? vajon mennyire lenne praktikus egy ilyen? ugyan kezdetben garantált hányingert/hányást váltana ki egy ilyen sisak használata, de tippre az emberi agy képes lenne átállni idővel, hogy így látja a körülötte lévő világot. szóval tudtok-e ilyen kezdeményezésekről? :)

már igen   :angyali: (I'm in your forums, stealin' Ur ideas!  :__devil: ) :muhahah:

kikuchiyo

#470
épp a HW-n, a nanemá topikban volt egy egészen brutális kép egy fejlesztés alatt álló pilótasisakról, amiben egy-egy projektor vetíti a pilóta szemébe a szimulált információt, gyakorlatilag olyan látványt nyújtva, mintha nem is lenne a gép körülötte.

Szerk: az emberi agy pedig tényleg sok mindent meg tud szokni.
Végeztek kísérleteket, hogy feladtak a kísérleti alanyokra egy képfordító szemüveget, ami fejjel lefelé mutatta a világot. Pár nap alatt megszokták, átállt az agyuk. A szívás ott volt, hogy a kísérlet végén le kellett venni a szemüveget, és azután megint fejjel lefelé látták a világot egy darabig.
Failure is the default option

Fazék

#471
Quote from: kikuchiyo on 2007-12-04, 01:21:25
épp a HW-n, a nanemá topikban volt egy egészen brutális kép egy fejlesztés alatt álló pilótasisakról, amiben egy-egy projektor vetíti a pilóta szemébe a szimulált információt, gyakorlatilag olyan látványt nyújtva, mintha nem is lenne a gép körülötte.
jéé tényleg. bár ez ahogy nézem elég kezdetleges egyelőre, de nem rossz :)

szerk: csak hogy más is lássa:
a sisak
amit a pilóta lát
QuoteNo, the headgear in the photo above wasn't some unused prototype created for The Terminator; rather, it's a snazzy new helmet designed to give fighter pilots a better look at their surroundings. Within the tinted faceplate are two projectors which sync up with plane-mounted cameras and display images from the outside for the pilot to view. Essentially, this enables the operator to view high-resolution images (yes, even at night) of areas previously imperceptible without a warplane constructed entirely of plexiglass, and onboard sensors make sure that the imagery reflects exactly where the pilot is looking at any given moment. Furthermore, computerized systems can even feed in "essential flight and combat data on to the display," as well as target symbols of friendlies / enemies. The new visual system is apparently just one amenity on the oh-so-sophisticated Joint Strike Fighter, which the British are planning to pay £66 million ($139 million) apiece for after it hits the production line.

de amúgy ez nem pont az amiről beszéltem, mert ez csupán lehetővé teszi, hogy bármerre ellásson a gépen belül és ne korlátozza a látásban a gép
de persze gondolom, ahogy ezt meg tudták valósítani, úgy a körbe 360 fokos látótér képet is gond nélkül beszűkítik az ember által látható látószögbe.

Tycho

Egy robotvégtagok és mesterséges érzékszervekkel foglalkozó dokufilmben volt olyan kisérlet, hogy a vakok nyelvére helyezett elektródasorral ingerelték a bőrüket a fejükön viselt kamera által felvett fényintenzitáskép pixelenkénti mikroáramütésre lefordított jellel. Az eredmény az volt, hogy képként tudták érzékelni egy idő után a nyelvükön a bizsergést. :eek:

Ramiz

Quote from: Tycho on 2007-12-04, 01:37:33
Egy robotvégtagok és mesterséges érzékszervekkel foglalkozó dokufilmben volt olyan kisérlet, hogy a vakok nyelvére helyezett elektródasorral ingerelték a bőrüket a fejükön viselt kamera által felvett fényintenzitáskép pixelenkénti mikroáramütésre lefordított jellel. Az eredmény az volt, hogy képként tudták érzékelni egy idő után a nyelvükön a bizsergést. :eek:
És ha belevilágítasz az arcába egy reflektorral, megsütöd a nyelvét. :hopp: IMMA TROLL, IMMA TROLL...
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Manitu

Quote from: Fazék on 2007-12-04, 01:14:35
nézegetek HW-n játékképeket és egyszercsak beugrott a kérdés.
egyre több játéknál úgy veszem észre a karakter fejvédője/sisakja alapján, hogy már nem direktbe lát át egy plexin, vagy üvegen vagy akármin, hanem tulajdonképpen egy kamera képét kapja látótérnek. játékok esetében a feszültség növelése érdekében érthető, hogy miért nem, de fölmerül bennem a kérdés, hogy a való életben vajon vannak-e olyan próbálkozások, hogy ha már úgyis kamera adja a képet, akkor egy 360 fokos képet adjon (a kellő látószögre összeszorítva)? vajon mennyire lenne praktikus egy ilyen? ugyan kezdetben garantált hányingert/hányást váltana ki egy ilyen sisak használata, de tippre az emberi agy képes lenne átállni idővel, hogy így látja a körülötte lévő világot. szóval tudtok-e ilyen kezdeményezésekről? :)
Valahol olvastam hasonlóról, kommandósoknak fejlesztették ki az amerikaiak, a kamera képét feldolgozza egy számítógép, jelöli a fontosabb tárgyakat, kiemeli az épületek éleit, berajzolja a nem látható éleket, és ha jól emlékszem a többi csapattag által küldöt képet, meg műholdas képeket is felhasznált, szóval ha valaki látott egy ipsét, azt a többieknek is berjzolta a ház mögé. Mondjuk az sem volt 360°-os.


Kuroi Tenshi

Én is hallottam hasonló pletykát egy hw-fórumon, hogy vmelyik
fps az USArmy közreműködésével készült, sőt, ez az fps egy
kísérleti technológia szimulátora/felkészítője is. A normál kép
mellett térkép társak pozíciójával és alul egyéb infók is vannak.

Próféta


Flaser

Még hajdanán a Codemasters játékára az Operation Flashpoint-ra figyelt fel az amerikai hadsereg, s felkérték őket, hogy csináljanak egy változatot direkt nekik, amit később kiképzésre használtak.

A program amiről beszéltek egyébként a Future Warrior, ez próbálja "behálózni" az amerikai gyalogos katonát.
"Logically sound? How laughable. The only thing that people use logic for is to see what they want to see and disregard what they do not."

Kuroi Tenshi

Ez nagyon lol-alapanyag :D

Szar a neted?
Fos a letöltésed?
Itt a megoldás:
http://www.dslreports.com/shownews/91436

Ez itt pedig ugyan csak egy áprilisi tréfa, de az angolok úgy tűnik
komolyan gondolták  :lul:

[spoiler]

:muhahah:[/spoiler]

Én