Filmek (minden, ami nem japán)

Started by Flaser, 2004-09-15, 11:18:12

Previous topic - Next topic

Solid Snake

#3600
Bábel

Az Ütközésekhez (Crash) hasonló realista dráma. Oscar-jelöléseket kapott alkotás.

4 történet bontakozik ki a világ különböző tájain:

- egy turistaházaspár szenvedése Marokkóban
- egy szegény kecskepásztor családjának bűne és bűnődése szintén Marokkóban
- egy dada meggondolatlanságának következménye Mexikó és az Egyesült Államok határán
- egy süketnéma diáklány életének hátulütői Japánban

Ezen történetek között kötelékek vannak, az emberek kapcsolódnak egymáshoz, cselekedeteikkel egymás életét befolyásolják. Komoly alkotás, mely alaposan képes elgondolkodtatni az embert, hogy mégis milyen a mai társadalomkép szerte a világon. Érdemes megnézni, még ha néhol eléggé hatásvadász és naturalista is.

90%

RE@L

Flags Of Our Fathers

Nem tudom Eastwood előtt kell-e még kalapot emelni, vagy ciki egyáltalán kalapban köszönni de Eastwood szavakkal leírhatatlan jelenség. Eastwood filmre beül az ember, vagy kikölcsönzi (sic. letölti) a filmjét amit ő rendezett már magában garantált magas színvonalú egyedi és lebilincselő történet. Egyszerűen tessék megnézni a filmet. Garantáltan vinni fog oscar-t. Vizuálisan maximalista, zeneileg minimalista. Nem lesz "hatásvadász" zene. Eastwood szerezte a zenét is. Nagyon jó filmet gyúrt össze a híres Iwo Jima-n készült fényképről, és igaz történetéről.

"The past is the past... and the future is the future. A man is a man, and a woman is a woman. I am who I am, and you are who you are. Like it really matters anyway....
" - Faye Valentine (Cowboy Bebop)
Van ami kell van ami nem / újra itt, újra ott  remélem nem elkapkodott.

Próféta

The Illusionist

Megnéztem a másik bűvészes filmet is. Mármint az utóbbi idők terméséből a másikat... persze régebben is volt pl. A Nagy Kandinsky - msat által 1000x leadva, általam mindig a vége elcsípve. De most jól elkanyarodtam.

Szóval nem szokásom az ilyesmi, de már a film nézése közben is papírcetlit ragadtam, és elkezdtem jegyzetelni, mennyi sebből vérzik a film. Aztán betelt a cetli, úgyhogy inkább csak egyvalamit említenék most meg, de előtte pár pozitívum.

A Monarchia világát idéző kosztümös miliő bejött. Budapest nevének helyes kiejtése angolajkúak által: le a kalappal. Rufus Sewell jó arc, Edward Norton jó arc (bár most nem voltam annyira elégedett vele), Jessica Biel pedig a látszat szerint szépen felnőtt a 7th Heaven óta. A képi világ tetszetős.

A legfőbb kifogásom a film ellen, ami miatt az Illusionist a The Prestige (Tökéletes trükk) lábszagának a nyomába se érhet, hogy (szerintem) nem több, mint egy átlagosnál rosszabb krimi (+ egy nem is annyira érdekes szerelmi vonal), míg a másik film igazi varázslat. Ugye gyakran hegyezik ki a történeteket (filmek, animék, novellák, regények, stb. esetén) valamiféle nagy fordulatra; nem az igazi, ha a megoldást/trükköt szinte lehetetlen nem észrevenni a film derekánál; az Illusionist pedig bizony ilyen (főleg a másik film után). Persze az sem nagy kunszt, amikor valami nagyon körmönfont, izzadtságszagú, nyögvenyelős csavart prezentálnak, amire képtelenség lett volna rájönni. A sztori akkor igazi varázstrükk, ha az átverés pofonegyszerű, tulajdonképpen rá is lehet jönni, csak éppen a néző nem jön rá, mert a narráció valamilyen módon megbolondítja, elvonja a figyelmét. Mint az igazi bűvésztrükknél. Ebben jeleskedett a The Prestige - legalábbis engem sikeresen elvarázsolt, másokat talán nem - és ezért igazi bűvészfilm. Ilyen téren különben nálam a csúcsot azóta is az orosz B-kategória gyöngyszeme, a Nochnoj Dozor jelenti; a végén az égegyadtavilágon semmilyen fordulat nincs, mégis mintha megpördült volna körülöttem a világ, és a meglepetéstől azt sem tudtam, fiú vagyok-e, vagy lány. Jut eszembe, be kéne végre fejezni a Dnevnoj Dozor-t.

Ramiz

Na visszajöttem a síelésből. Természetesen az egész napot síeléssel töltöttem, még véletlenül sem maradtam otthon rossz időben filmezni, esténként pedig értelmes társalgással és csinos francia lánykákkal való csevegéssel töltöttem az időt, nem pedig a tévé előtt hevertem hajnalig. Ezért persze elég kevés filmet sikerült megnézni...

A texasi láncfűrészes mészárlás
Nagy klasszikusnak mondják, de régi film és hát kissé cinkes a témája is, így eléggé féltem, hogy végig fogom röhögni az egészet. Nem ez történt, sőt annyira magával ragadott a hangulata, hogy direkt hálás voltam, amikor sípolt a teafőző és felállhattam egy pillanatra a film elől hozni magamnak egy csészével... A film legnagyobb erénye az, hogy keveset mutat és sokat sejtet. Jók a színészek is, olyan értelemben, hogy arca passzolnak a történetbe, sőt még a bénázásaik is remekül illenek több jelenetnél a filmbe. Lehet, hogy elnéző vagyok a filmmel szemben, meg elvakít az, hogy kultuszfilm lett, amire a Sebhelyesarcútól kezdve a Hostelig rengeteg filmben van utalás, meg sznob vagyok stb, de szerintem ez egy remekmű.
10/10.

Holtak hajnala (Dawn Of The Dead)
Romero híres zombitrilógiájának második része. Az élőhalottak már köztünk vannak, az emberek tudnak is róla - elvileg. Aztán jönnek azok, akik letagadják a dolog veszélyességét, jönnek a politikusok, akik csak a saját karrierjük fényében néznek mindent... és jönnek a zombik, és egyre szaporodnak. A film néhány ember túlélési kísérletét mutatja meg. Az egésznek olyan szívbemarkolóan prózai és szomorú és kiábrándult hangulata van... A legjobb jelenetek a mezőkön, utakon, városokban tengődő zombik képe, no meg a bevásárlóközpontos jelenetek. A boltokban és a belső terekben lökdösődő ostoba testek látványa egyértelműen messze túlmutat egy puszta ijesztő vagy izgalmas jelenet célján. A Holtak hajnala nem is igazából horrorfilm, vagy legalábbis nem az elsődleges értelemben, nem a közvetlen borzongást és megijedést kiváltó film. Sokkal inkább valamiféle intellektuális rémületet kelt a nézőben (hú, ez milyen szarul hangzott... na mindegy). Azt, hogy ilyen komoly mondanivaló(ka)t hogyan lehet ilyen egyszerű eszközökkel átadni, az tényleg lenyűgöző. Remek a zene is és a színészek. Ici-picit hosszabb talán a kelleténél a film, de egyébként tényleg pipec.
9/10.

28 nappal később
Röviden: amit nem a Holtak hajnalából vett át a film, az nagyrészt bénán is sikerült (kivéve a gyorsan mozgó "fertőzöttek", akik a lassú zombikat felváltották, mert azok jól meg vannak csinálva). Szintén nem horrorfilm, csak itt nem működik a komoly mondanivaló. Angol film, hallani is a színészeken. Az első harmada nagyon erős, a kihalt város és az összeomlott civilizáció tényleg rémisztő lett. Utána egyre több a családi videóra emlékeztető jelenet a filmben, elvétve felbukkanó "fertőzöttekkel", a végére pedig egy nagyon gagyi akciófilm lesz belőle. A színészek bénák, a látvány amilyen jó a fertőzöttes jelenetekben, olyan béna mindenütt másutt (főleg a film második felében). Egyébként is, John Wyndham A triffidek napja című könyvében már mindent megírt, amit erről a témáról meg lehet, elég lett volna abból lopni, ahelyett, hogy össze nem illő filmes kliséket fűztek egymás után.
6/10.

Cannibal Holocaust
A Texasi mellett a másik hatalmas pozitív csalódás. Azt hittem, hogy egy trash horrort kapok majd, sok vérrel és belsőséggel, nulla mondanivalóval és béna sztorival, ehelyett egy intelligens és (a Man Bites Doghoz hasonlóan) érzelmileg gyilkos filmet kaptam, a mai néző számára egyáltalán nem véres és erőszakos és gyomorforgató stb jelenetekkel (már nem azért, de a BBC-n vagy akármelyik hírcsatornán fényes nappal sokkal durvább dolgokat megmutatnak...). A készítők remekül játszottak az áldokumentumfilmes eszközökkel is. Nekem nagyon tetszett. Direkt nem árulok el semmi konkrétat a filmről, hátha kedvet kaptok hozzá. (Érdekesség a végére: a Gorillaz Demon Days albumának első száma (Intro) ebből a filmből vette azt a hátborzongató dallamot egy az egyben. Tisztelgés a film előtt, az egyik Gorillazos nagy horror-fan lehet.)
9/10.

Omen
Nagy legenda ez is. Az Ördögűzőre emlékeztetett, maga a film is és az is, hogy milyen érzés volt nézni. Érdekes, jól megcsinált, gyönyörű jelenetek vannak benne, de a tartalom valahogy kicsit kevés nekem... Persze ennek az lehet az oka, hogy egyrészt nem mai darabok, ma már többet lehetne mutatni/mondani vallásos témájú dolgokkal kapcsolatban is, másrészt sokat rágódtam már olyan kérdéseken, amiket mikor ezek a filmek felhoznak, meg kellett volna rettennem. Egyszóval elsősorban azoknak ajánlom, akik vallásosak, de nem vakon és konzervatívan, és talán kétségeik is vannak már. Nekik ütni fog. Egyébként "csak" filmművészetileg érdemes megnézni, persze úgy is nagyon, csak nem annyira rettent meg. Gregory Peck zseniálisan játszik, mondjuk neki már rutin minden szerintem... A dadus ijesztő alak. A fényképész és a pap szintén ügyes. A gyerek béna. A haláljelenetek a legjobbak. A film legvége és a film híres záró képe szerintem gyenge.
8/10.

A bárányok hallgatnak
Csoda, hogy ezt sem láttam eddig, elég híres. Hannibal olyan béna volt, hogy nem volt kedvem pótolni ezt, pedig érdemes volt, mert ebben pont az van meg, ami a Hannibalban nincs (hangulat) és az hiányzik, ami abban vacak volt (brutális, de erőtlen képsorok). Anthony Hopkinsnak remekül áll a szerep, már csak a puszta pillantásától is végigborzong az ember. Jodie Foster szintén ügyes és baromi szexi ráadásul (a "régies", visszafogott, ezért sokkal hatásosabb módon). Kár, hogy a sztori annyira azért nem erős, a címadó motívumnak több hely kellett volna (ld. még: Hitchcock Szédülése), Buffalo Bill pedig olyan hihetetlenül röhejes, béna és a Hannibal Lecterre oly' jellemző szívbemarkoló félelem aurájának még árnyékát sem felmutatni képes karakter/színész, hogy az teljesen lehúzta a filmet a szememben.
7/10.


És a kevésbé para kategóriából:

Ford Fairlaine
Hát ehhez nem tudok sok mindent írni...
X/10. (Nem pontozható... eredetiben például valószínűleg egyáltalán nem tetszett volna. De Nagy Feró hangja miatt látni&hallani kell... még annak is, aki alapvetően utálja Nagy Ferót, mint én... :D egyszerűen mert ez a film így annyira zseniálisan lazán és bunkón ócska, hogy hihetetlen :whoah: :cool: ) (ja, egyébként a Tetves és Dugó szövegek legalább 30%-a ebből a filmből van...)

Rocky
Nem szeretem Stallonét. Nem kötnek le a sportfilmek sem általában, pláne hogy a befejezés szinte mindig kiszámítható, és az, hogy még csak nem is lehet miatta hibáztatni a készítőket, hiszen valamennyire "kötelező" ellőni a film végén, a csúcsponton, a Nagy Teljesítményeket és a Nagy Győzelmet. Ezek után, átugorva a filmről szóló részt, itt az értékelésem:
10/10.
Erősen emlékeztett a zseniális Taxisofőrre és a remek Kínai negyedre, ami már magában is hatalmas dicséret. Stallone, akár játszik, akár nem, kiváló a szerepben, ezt kár is lenne tagadni. A Tűzszekerek mellett a másik tökéletes és emlékezetes sportfilm, amit eddig láttam.

Félelem és reszketés Las Vegasban
Ezt ugyan már láttam, de most megnéztem még kétszer, és rájöttem pár dologra:
Ez a film zseniális. Ez a film sokkal összetettebb annál, hogy elsőre mindent érteni lehessen benne, és emiatt minden újranézésre egyre többet ad, egyre jobban tetszik. Apró utalások, kacsintások, beszólások, minden... Terry Gilliam egy zseni! (De ezt már a Brazil meg hát eleve az egész Pythonos ténykedése óta tudjuk. :D ) A magyar szinkron pedig esszenciális. Mondjuk ez a film eredetiben is tetszene (szemben a Ford Fairlaine-nel, ld. fent), de azért ennyire nem bűvölne el. Remek lett a szinkron, na. Mint a Blöff: annyira elkapták a szlenget, hogy az hihetetlen. Nemhiába idézik agyba-főbe.
10/10.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

kikuchiyo

Failure is the default option

Kvikveg

 :hail:

Megjott e kedvem a filmnezeshez. :)
Megj: Gregory Pecknek se minden fenekig tejfol, Ahab-kent nem volt tul jo...

Cyrano de Bergerac - a fekete-feher Jose Ferrer-rel
Azt hiszem mindent elmond, hogy ez jobban tetszett, mint a Depardieu verzio, kiveve az utolso nagyjelenetet. :)
Christian is kicsit gyenge volt, de Cyrano Sinkovits hangjaval tetszett. Nyilvan regi, van valamennyi pozolas benne, ami ma mar furcsa, de akkor is. :)
990 Ft DVDn, de csak magyar szinkronnal. :/
WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Próféta

Дневной Дозор aka Dnevnoy Dozor aka Night Watch 2 Day Watch
imdb



Volt ugye a Night Watch c. nagy sikerű orosz film. Ugye bőven és tagadhatatlanul B-kategória, de mégis ragyogó, kiváló alkotás. Hogy is hívják az ilyet? Kultfilmnek.

Namost ha kultfilmet folytatnak, akkor az ember jojóért nyúl. De ezesetben feleslegesen, mivel Moszkva nem Hollywood. A második film hangvétele ugyan teljesen elüt az elsőétől (ugye ez a nappali őrségről szól, így a legtöbb jelenet fényes nappal játszódik, így az első film lenyűgöző képi világa is egyből meg van lőve), de mégis méltó folytatása, tökéletes egységet alkot vele, sőt, még talán jobban is sikerült. Tessék megkapaszkodni, bátyuskáék nagyot alkottak, a Dnevnoj Dozor egyetlen filmben dark fantasy, akció, komédia, románc, dráma, krimi, scifi, horror, tangó! A felirat minősíthetetlen volt, félek, hogy pár dologról lemaradtam miatta.

Értékelés:
:hail:


BTW, jól értem-e, hogy a következő származtatási rendben dolgoztak az alkotók? Volt 4 regény (Éjjeli Őrség, Nappali Őrség, Szürkületi Őrség, Végső Őrség), ezek egy részéből nagy sikerű, 14 epizódos tévéfilmet forgattak. Ennek az elejéből (első könyv fele) összegyúrták az orosz Nocsnoj Dozor mozifilmet (én ezt láttam). Itt belép a Fox, kivágja az orosz mozifilm bizonyos részeit, jó pénzért forgat hozzá egy kevés összekötő jelenetet, és kiadja az amerikanizált Night Watch-ot (ezt nem láttam, és állítólag jól is tettem), meg biztos ami ziher alapon az USA-ban is megjelenik az orosz változat (ha hivatalosan nem is, de ilyen 0-val átírt nevű, meg z-re végződő helyeken biztosan). Aztán a siker nagy a tenger mindkét oldalán, a pénz áramlik, és részben a Fox támogatásával összeforgatják a TV sorozat bizonyos elszórt részeiből + sok frissen forgatott jelenetből a Night Watch 2 Day Watchot. És aztán az anyag elfogyott, de már készíteni akarják nemtommiből a harmadik filmet, ráadásul állítólag eleve angolul, hogy könnyebb legyen a nemzetközi piacon eladni o_O

Szóval nagyon remélem, hogy harmadszorra se adják alább, de vannak kétségeim. Elkezdett érdekelni a regényciklus is. Bár tangó, az biztos nincs benne.

Fazék

én ennek a night watch bla-bla orosz filmnek már az első fele után meggyőződtem róla, hogy ez nagyon nem nekem lett kitalálva és garantáltan nem fogok beletartozni az agyonimádó kultrétegbe. egyszerűen nem tudtam rájönni, hogy mit esznek ezen az emberek, annyira dögunalom volt az egész. a második cd-nyi file-t már el se indítottam, inkább töröltem az egészet.

amúgy nem tudok semmiféle sorozatról, amerikai változatról stb, én már az első résznél úgy hallottam, hogy 3 (4?) orosz film fog készülni belőle és kész.

Solid Snake

Quote from: Ramiz on 2007-02-11, 23:16:16
Holtak hajnala (Dawn Of The Dead)

Pont a hétvégén néztem meg a Zack Synder-féle remake-et, amiben a 28 days later-hez hasonlóan sprintelő zombik vannak. Pszichológiai szempontból persze, hogy sokkolóbb, ha egy zombi másodpercek alatt lefutja a 100 m-t egy kis napi betevőért, de maga a zombi-kultusz a lassan járó élőhalottakra épült mindig is. Enyhén furcsa volt, főleg a klasszikus Romero-verzió után.

Eberinu

Hát halljátok,megnéztem a Mezsgét,mekkora egy kaki film! O_O

Solid Snake

Quote from: Eberinu on 2007-02-13, 20:55:58
Hát halljátok,megnéztem a Mezsgét,mekkora egy kaki film! O_O

Szerintem egy "y" betű lemaradt (Mezsgye).  :muhahah:
Valóban gyenge produktum, éles példa a tucathorror fogalmára.

Kvikveg

Mechanikus narancsot latta valaki? Felkeltette az erdeklodesemet, de 3000 a dvd, ugyhogy gondolkodoba estem. :/
WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Eberinu

Nem szeressem a horrort....a fűrész is akkora ökörség....

sirtomi

Quote from: Eberinu on 2007-02-14, 10:09:03
Nem szeressem a horrort....a fűrész is akkora ökörség....
Pedig a Fűrész egy üde színfolt a mai horrorok között. Én csak ajánlom mindenkinek! :)

Solid Snake

Quote from: sirtomi on 2007-02-14, 10:40:22
Quote from: Eberinu on 2007-02-14, 10:09:03
Nem szeressem a horrort....a fűrész is akkora ökörség....
Pedig a Fűrész egy üde színfolt a mai horrorok között. Én csak ajánlom mindenkinek! :)

Egyetértek. Meglepően új dolgokat tudott felmutatni annak ellenére, hogy milyen rövid idő alatt és mennyi pénzből készítették el (az persze más kérdés, hogy utána elszállt a srácokkal a ló, a feszültség helyett a gore-ra erősítettek a folytatásokban -- ettől pedig pont a hangulat veszett el...  :ejj:).

Annyi bizonyos, hogy a Saw nem kultuszfilm, azonban a mai horror/thriller felhozatalokkal szemben jól teljesít.

sirtomi

Szerintem még a 2. rész is jó volt. Tényleg több mindent mutattak, de még nem vitték túlzásba. A 3. részt mostanában szeretném megnézni, de hallottam hírét  :haha:

Solid Snake

Quote from: sirtomi on 2007-02-14, 13:54:00
Szerintem még a 2. rész is jó volt. Tényleg több mindent mutattak, de még nem vitték túlzásba. A 3. részt mostanában szeretném megnézni, de hallottam hírét  :haha:

Nézd meg, akkor rájössz, hogy miről beszéltem.  :lazza:

sirtomi

Quote from: SolidSnakeGH on 2007-02-14, 15:41:44
Quote from: sirtomi on 2007-02-14, 13:54:00
Szerintem még a 2. rész is jó volt. Tényleg több mindent mutattak, de még nem vitték túlzásba. A 3. részt mostanában szeretném megnézni, de hallottam hírét  :haha:

Nézd meg, akkor rájössz, hogy miről beszéltem.  :lazza:
Tudom miről beszélsz, haverok megnézték moziban és meséltek ezt-azt :)

Ramiz

Quote from: Kvikveg on 2007-02-14, 09:17:04
Mechanikus narancsot latta valaki? Felkeltette az erdeklodesemet, de 3000 a dvd, ugyhogy gondolkodoba estem. :/
Szerintem zseniális film... mindenképpen Kubrick egyik legjobbja (a Ragyogás meg a Strangelove mellett).
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Próféta

Quote from: Ramiz on 2007-02-14, 17:13:06
Quote from: Kvikveg on 2007-02-14, 09:17:04
Mechanikus narancsot latta valaki? Felkeltette az erdeklodesemet, de 3000 a dvd, ugyhogy gondolkodoba estem. :/
Szerintem zseniális film... mindenképpen Kubrick egyik legjobbja (a Ragyogás meg a Strangelove mellett).
I second that.
(Mondjuk nem egészen, a Ragyogásért kevésbé vagyok oda, bár ahhoz képest, hogy miről szól, nagyon is jól sikerült)

Ramiz

Ragyogás: No. 1. horrorfilm, és ebben nagyon sok horrorfilm-rajongó is egyetért, ami nagy szó. Általában egy-egy filmstílus hívei vérre menő vitát vívnak a legjobb film címéért, vagy pedig "sub-sub-genre"-kre bontják az adott zsánert/filmstílust.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Próféta

Quote from: Ramiz on 2007-02-14, 18:41:26
Ragyogás: No. 1. horrorfilm, és ebben nagyon sok horrorfilm-rajongó is egyetért, ami nagy szó. Általában egy-egy filmstílus hívei vérre menő vitát vívnak a legjobb film címéért, vagy pedig "sub-sub-genre"-kre bontják az adott zsánert/filmstílust.
OK, legyen úgy, ez csak azt mutatja, hogy nem vagyok horror-rajongó.

chilip

most nézem a Duelist című koreai filmet. sztem eddig jó, a főszereplőnő nagyon szép (kár hogy néha olyan "keménylegényrendőrnéni" arcot vág hozzá, elcsúfítja a szép arcát. a harcok a nem-sokat-mutat-de-sokat-sejtet kategóriából van, de ennek ellenére látványos (már amit enged mutatni). ne ítéljetek az első 5-10 perc alapján, mivel egy hmm rémtörténettel kezdődik, 10 perc után kiderül, hogy csak egy mese, amit egy fickó mesél egy kocsmában (azért írom le, mert nekem eggyáltalán nem tetszett, jó hogy továbbnéztem  :smile:)

Solid Snake

Quote from: sirtomi on 2007-02-14, 15:58:09
Quote from: SolidSnakeGH on 2007-02-14, 15:41:44
Quote from: sirtomi on 2007-02-14, 13:54:00
Szerintem még a 2. rész is jó volt. Tényleg több mindent mutattak, de még nem vitték túlzásba. A 3. részt mostanában szeretném megnézni, de hallottam hírét  :haha:

Nézd meg, akkor rájössz, hogy miről beszéltem.  :lazza:
Tudom miről beszélsz, haverok megnézték moziban és meséltek ezt-azt :)
Akkor legalább lelkileg fel leszel készülve.  :morci:
(btw: moziban látták? vannak még olyan fanatikusok?  :lazza:)

Pr3d4k1ng

Quote from: SolidSnakeGH on 2007-02-14, 19:09:51
Quote from: sirtomi on 2007-02-14, 15:58:09
Quote from: SolidSnakeGH on 2007-02-14, 15:41:44
Quote from: sirtomi on 2007-02-14, 13:54:00
Szerintem még a 2. rész is jó volt. Tényleg több mindent mutattak, de még nem vitték túlzásba. A 3. részt mostanában szeretném megnézni, de hallottam hírét  :haha:

Nézd meg, akkor rájössz, hogy miről beszéltem.  :lazza:
Tudom miről beszélsz, haverok megnézték moziban és meséltek ezt-azt :)
Akkor legalább lelkileg fel leszel készülve.  :morci:
(btw: moziban látták? vannak még olyan fanatikusok?  :lazza:)
Érdemes megnézni a 3mat, vele lesz teljesen kerek az egész Fűrész story.

,,Egy férfi sok jó ügyért harcolhat: az országáért, az elveiért, a barátaiért, egy bájos gyermek orcáján megcsillanó könnycseppért. Ami engem illet, egy rakás pénzért, egy gyönyörű óráért, és némi szaftos francia pornóért a saját anyámat is eladnám."

Ramiz

Detour (1945)

A Detour egy egyszerű történettel és kis költségvetésből készült film noir krimi. A stílus minden jegyét felvonultatja: rögtön a film legelején egy tipikus jelenetet látunk, amelyben Al, a főszereplő borostásan és magába zuhanva ül egy bárban, cigarettázik és balsorsán töpreng... Néhány napja ugyanis elindult New Yorkból Los Angelesbe a barátnőjéhez, aki odautazott szerencsét próbálni. De mivel Alnak semmi pénze nem volt, autóstoppal igyekezett odaérni. Egy barátságos fickó, Charles Haskell fel is vette őt, aztán hamarosan meg is halt. Al hiába ártatlan, tudja, hogy a körülmények erősen gyanúba keverik: sokan látták őket együtt, a gazdag autótulajdonos férfit és a gyűrött ruhájú pénztelen stoppost. Így hát kedve ellenére felölti magára Charles ruháját és személyiségét, majd tovább indul Los Angelesbe, hogy majd a város forgatagában szabaduljon meg az autótól. Azonban, ahogy az a noir filmekben lenni szokott, a dolgok egyre rosszabbra fordulnak: rögtön kezdetnek Al belefut egy nőbe, aki ismerte Charles-t, aztán egy újságból megtudja, hogy az idősebb Haskell haldoklik és fia milliókat fog örökölni...

A történet nem bonyolult, a cselekmény azonban kicsit vázlatosan felépített, nem fordítottak túl nagy gondot az apróságokra. A főszereplő színész (Tom Neal) sem egy nagy tehetség, azonban ügyetlen játéka furcsa módon tökéletesen illik balszerencsés karakteréhez és a kényelmetlen szituációhoz, amelybe belekeveredett. Ezt pedig jól elkapták, az biztos: a Detour a morális drámák és az igazi sötét noirok között egyensúlyozik. Nem lehet ugyanis se azt mondani, hogy a főhős a saját bűne miatt lakol, se azt, hogy teljesen ártatlan, de a gonosz erők játéka miatt szenved. Éppen csak balszerencsés egy kicsit és nem is túl okos. A leginkább talán a Coen fivérek egyedi hangvételű krimi-thrillereiben láthatjuk visszaköszönni ezt a "szép lassan minden rosszra fordul" hangulatot (Véresen egyszerű, Fargo), de sok más filmben is felbukkannak ezek az elemek. Emiatt érdemes megnézni a Detour-t, még ha nem is tökéletes a film, mert így is egyértelműen a film noir leghíresebbjei közé tartozik.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

kikuchiyo

Quote from: Ramiz on 2007-02-14, 17:13:06
Quote from: Kvikveg on 2007-02-14, 09:17:04
Mechanikus narancsot latta valaki? Felkeltette az erdeklodesemet, de 3000 a dvd, ugyhogy gondolkodoba estem. :/
Szerintem zseniális film... mindenképpen Kubrick egyik legjobbja (a 2001 meg a Strangelove mellett).

Fixed.

Quote from: Ramiz on 2007-02-14, 20:06:36
Detour (1945)

Nem lehet ugyanis se azt mondani, hogy a főhős a saját bűne miatt lakol, se azt, hogy teljesen ártatlan, de a gonosz erők játéka miatt szenved. Éppen csak balszerencsés egy kicsit és nem is túl okos.
Tulajdonképpen ez a film noir egyik ismertetőjegye, vagy kritériuma, vagy nem tudom mije:
Nincsenek hősök, csak tökéletlen kisemberek, akik gyávák, ügyetlenek, aljasok vagy kapzsik. Tipikusan elég egyszer botlaniuk, onnantól az események összjátéka kérlelhetetlenül sodorja őket a végkifejlet felé. Az egyik kedvenc film noirom (abból a kb. 5-ből, amit láttam :)), Fritz Lang Scarlet Street-jén nagyon jól látszik ez a szerkezet.

Quote
A leginkább talán a Coen fivérek egyedi hangvételű krimi-thrillereiben láthatjuk visszaköszönni ezt a "szép lassan minden rosszra fordul" hangulatot

Ha már Coen-fivérek és film noir, akkor mindenképpen meg kell említeni az Ember, aki ott sem volt-ot.
Failure is the default option

Ramiz

Quote from: kikuchiyo on 2007-02-14, 23:15:09
Quote from: Ramiz on 2007-02-14, 17:13:06
Szerintem zseniális film... mindenképpen Kubrick egyik legjobbja (a 2001 meg a Strangelove mellett).
Fixed.
Ha a "Kubrick... futott még" listára gondolsz, akkor hagyd le róla a Strangelove-ot, és írd a 2001 mellé a Lolitát meg a Full Metal Jacket-et inkább. :D

Quote from: kikuchiyo on 2007-02-14, 23:15:09Az egyik kedvenc film noirom (abból a kb. 5-ből, amit láttam :)), Fritz Lang Scarlet Street-jén nagyon jól látszik ez a szerkezet.
DO WANT!!! Barter?! :D

Quote from: kikuchiyo on 2007-02-14, 23:15:09Ha már Coen-fivérek és film noir, akkor mindenképpen meg kell említeni az Ember, aki ott sem volt-ot.
Igen, tényleg kifelejtettem. Azóta Raggie is figyelmeztetett. My bad. :o Egyébként még a Nagy Lebowski is simán befér ugyanezen kritériumok alá - csak hogy ezúttal én is hozzátegyek valamit, amit te felejtettél ki. :) :hehe:
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

kikuchiyo

Volt ma szabad két és fél órám, így megnéztem ezt a 226 Oscarra jelölt és 135 fesztiválon fődíjas filmet.

Nem is tudom. Van egy érzésem, hogy ezt direkt Oscar-bait-nek szánták. Hiszen ha hat nyelven forgatunk egy filmet (ebből egy a siketnémák jelnyelve) helyi amatőr színészekkel három helyszínen, eljátszunk a jelenetek egymásba kapcsolásával és az idősíkokkal, majd alákeverünk valami világzenét, az eleve garantálja, hogy a végeredmény zseniálisan mély lesz, nem? Tetejébe tegyünk úgy, mintha a világ sokszínűségéről, a kultúrák egyenértékűségéről vagy nem egyenértékűségéről és a világ igazságtalanságáról lenne magvas mondanivalónk, és ami a legfontosabb, mutassunk be fájdalmas emberi sorsokat, így már egészen biztosan az évtized filmjét alkottuk meg.

A helyzet ezzel szemben az (vagy nem, dehát én úgyis érzéketlen vagyok és a finomságokhoz sincs tehetségem), hogy igazából semmi sem jön át a filmből azon túl, hogy "Szar nekik." Tény, hogy ügyesen játszik a rendező a három helyszínen (Marokkó, Amerika/Mexikó, Japán) játszódó, előszörre különállónak tűnő szálak összefűzésével, egyrészt azzal, ahogy a közöttük lévő kapcsolatokat szépen apránként felfedi, másrészt ahogy az egymás után vágott jelenetek harmonizálnak egymással vagy ellenpontozzák egymást. A szóban forgó három szál sorrendben a Marokkói sivatagban buszos kiránduláson házasságukat gyógyítgató Brad Pitt és Cate Blanchett kettősének kálváriája, miután az utóbbit meglövi egy golyó, amit egy kecskepásztorkodásra befogott helyi kisfiú lő ki; a házaspár két gyermekének tragédiája, akiket mexikói nevelőnőjük átvisz a határon esküvőt nézni, hogy aztán a visszaút rosszra forduljon; végül egy siketnéma japán iskoláslány szívszorító története, akit fogyatékossága miatt senki sem akar megdugni, pedig ő nagyon szeretné.

Bradéknek eleve szar, mert romokban a házasságuk, és különben is, ki tudja, milyen fertőzés van a jégkockában ezen az isten háta mögötti helyen, de még szarabb lesz, amikor a nőt meglövik, és egy kis falucska állatorvosával kénytelenek kezeltetni a sebet, amíg nem jön a mentő (ami egy Dacia formájában manifesztálódik). Szar a fiúnak is, aki meglőtte, meg a testvérének, meg a családjának, meg a szomszédjának is, őt a rendőrök verik össze.
A kisgyerekeknek eleinte nem szar, csak azután, amikor a határőr a visszaúton szivatni kezdi őket.
A kislánynak meg végképp szar, mert eleve siketnéma ugyebár, az anyja öngyilkos lett, senki sem akarja elvenni a szüzességét, hiába húzza le a bugyiját a HVCS-knek és hiába kezd ki a fogorvossal.

Szóval mindenkinek szar, csak azt nem értem, hogy mi végre?
Egy-két józan észnek ellentmondó dolog zavart:
[spoiler]Hogy lehet felügyelet nélkül töltött fegyvert adni egy gyerek kezébe? Ezt nem tudom elfogadni, hiába eszik meg a sakálok a kecskéket.
Másrészt hogy lehet otthagyni két gyereket a sivatag közepén, tájékozódási pontok és minden egyéb nélkül?
[/spoiler]

Nem rossz film, mert a profizmust (a kivitelezést tekintve) nem lehet eltagadni tőle, de nem is jó film.
Failure is the default option

Raggie

Clint Eastwood - Millió dolláros bébi

Szintén üres óráim egyikén megnéztem a filmet és nagyon tetszett. Szerencsésen is jött ki, hogy az utóbbi időben néztem meg a Rocky-t és a Rocky 2-t is így volt összehasonlítási alapom a talán leghíresebb boxfilmmel is(mondjuk még a Dühöngő Biká-t nem láttam De Niro-val, de majd az is jön... :) ). Nekem bizonyos téren jobban is tetszett mint a Rocky-k, mert jobban el volt találva a sport-edzés-dráma háromszög aránya. Persze ez nem folytatásos film és nem is éri el aRocky szintjét de pl Clint Eastwood mint öreg kivénhedt edző simán felveszi a versenyt Stallone edzőjével(hihetetlen arca van Eastwoodnak... ua a westernes hunyorgós pofa, de iszonyat ráncosan, szinte már-már összeaszott állapotban :cool: :lazza: ).

Szintén a semmiből induló semmihez sem értő szar családi hátterű emberfia felemelkedését látjuk a ringben, ám itt most egy női nemű egyedről van szó. Különösen tetszett, hogy a meccsek nincsenek túldramatizálva, mégis izgalmasak(most nem spoilerezek). A történetet és a drámát ugye itt egy filmben egyből ki kell fejteni, tehát nem érhet véget a boldog sikerrel a történet. Megtörténik a baj, mindennek vége, sőt... még annál többnek is. A film végi moralizálgatás kicsit túl sok lett nekem(úgy 5-10 perccel kevesebb is megtette volna ;) ), de összességében nekem nagyon tetszett.
Mondhat akárki akármit szerintem Clint Eastwood rendezőnek és színésznek is egyaránt jó.
"I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: "Do I feel lucky?" ...

Well, do ya, punk?"