Kötetlen beszélgetés játékokról

Started by SlEePwAlKeR, 2003-08-03, 19:11:50

Previous topic - Next topic

L.Mole

Meglepõdve tapasztaltam, hogy a Capcom, eleddig playstationön futó méltán híressé vált szamurájos, démonkaszabolós sorozatának harmadik része az Onimusha 3: Demon Siege pécés reinkarnációja megszületett. Ez az a rész ahol vendégszerepel Jean Reno, ráadásul játszható karakterként. :p A 100 megás demo letölthetõ innen.

Rounin

Quote from: L.MoleMeglepõdve tapasztaltam, hogy a Capcom, eleddig playstationön futó méltán híressé vált szamurájos, démonkaszabolós sorozatának harmadik része az Onimusha 3: Demon Siege pécés reinkarnációja megszületett. Ez az a rész ahol vendégszerepel Jean Reno, ráadásul játszható karakterként. :p A 100 megás demo letölthetõ innen.

Vagy egy hónapja végigjátszottam =)
A negyedik részt hozhatnák már ki végre :p :D

L.Mole

Quote from: RouninVagy egy hónapja végigjátszottam =)
A negyedik részt hozhatnák már ki végre :p :D

Jómagam is tapasztaltam, hogy már-már haldokló torrentek is vannak a témában, dehát én ilyen freak vagyok, és szeretem a hivatalos utat választani, ha játékokról van szó. :) Amúgyis inkább konzolos vizeken evezek már egynéhány éve, és pont ezért lepett meg, hogy egy ilyen stílusú játék átírását meg merik kockáztatni, ráadásul ennyivel a playstationös után (mennyi is, lassan egy éve?).

És ha már szóba került (bár biztos akad valaki aki már egy hónapja látta :p (vagy már végig is játszotta :D)): ONIMUSHA 4: DAWN OF DREAMS INTRO

Rounin

Quote from: L.MoleJómagam is tapasztaltam, hogy már-már haldokló torrentek is vannak a témában, dehát én ilyen freak vagyok, és szeretem a hivatalos utat választani, ha játékokról van szó. :) Amúgyis inkább konzolos vizeken evezek már egynéhány éve, és pont ezért lepett meg, hogy egy ilyen stílusú játék átírását meg merik kockáztatni, ráadásul ennyivel a playstationös után (mennyi is, lassan egy éve?).

És ha már szóba került (bár biztos akad valaki aki már egy hónapja látta :p (vagy már végig is játszotta :D)): ONIMUSHA 4: DAWN OF DREAMS INTRO

Jóhát, én is megveszem, amikor van rá lehetõségem :p

Amúgy.. ezt a videót már vagy fél éve láttam és imádtam ;>>>>>>

L.Mole

Quote from: RouninAmúgy.. ezt a videót már vagy fél éve láttam és imádtam ;>>>>>>

Bah!

Kuroi Tenshi

#35
***
Edit 2006. 12. 14.-én:
Előzmények a "Mivel játszottál legutóbb..."-ban vannak.
***

Quote from: Zsiga on 2006-12-11, 13:15:30
A 2.vh-t feldolgozó FPS-ek mondhatni hagyományosan arra mennek rá hogy erősen lineáris játékmenettel tulajdonképpen egy háborús film főhősének szerepébe állítsák a játékost.
Bár evvel a játékkal még nem játszottam, de néhány játéknál engem kissé zavar az
agyonlinearizált játék. Nem hagy választási lehetőség az utakra, csak az eszközökre.
HL2-ben is ez volt az egyetlen, amit nem szerettem: csak egyetlen út van.

Raggie

Quote from: Kuroi Tenshi on 2006-12-11, 13:40:12
Quote from: Zsiga on 2006-12-11, 13:15:30
A 2.vh-t feldolgozó FPS-ek mondhatni hagyományosan arra mennek rá hogy erősen lineáris játékmenettel tulajdonképpen egy háborús film főhősének szerepébe állítsák a játékost.
Bár evvel a játékkal még nem játszottam, de néhány játéknál engem kissé zavar az
agyonlinearizált játék. Nem hagy választási lehetőség az utakra, csak az eszközökre.
HL2-ben is ez volt az egyetlen, amit nem szerettem: csak egyetlen út van.
pont ezért van itt szó kifejezetten háborús fps-ekről... ;)
(a legtöbben minket is zavar, de ilyen témájút nem lehet máshogy élvezetesre megcsinálni szvsz)
"I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: "Do I feel lucky?" ...

Well, do ya, punk?"

Dreamcleaver

#37
Megcsinálni éppenséggel meg lehetne, csak sokkal több munkába kerülne, és agyon kéne tesztelni az AI-t. Több időbe és több pénzbe kerülne, szal nem éri meg nekik. Amúgy nekem sincs bajom a scriptelt FPS-kel VH-s vagy nem VH-s. Gyakorlatilag a scripteé eventek adnak egyfajta vezérfonalat ezeknek a gámáknak, modhatnám azt is, ha jók a scriptek, jó a játék. Mellé kell még dinamikus akció, változatos ellenfelek és környezet, szép grafika és könnyű kezelhetőgés és voilá, kész egy jó FPS. Újrajátszani meg úgysem fogom, szóval egyszer legyen élveztes, de akkor nagyon.  :szemuveges:

"But there's no sense crying
over every mistake
You just keep on trying
till you run out of cake"
- GLaDOS

Kuroi Tenshi

Quote from: Raggie on 2006-12-11, 22:57:52
(a legtöbben minket is zavar, de ilyen témájút nem lehet máshogy élvezetesre megcsinálni szvsz)
Előbb átgondol, utána postol :hehe:
Simán lehet. Csak több munka.

Dreamcleaver, az olyan apróságokra gondoltam, hogy pl nem lehet kerítést
átugrani, bármely házba bemenni, ajtót betörni vagy berobbantani (ld HL2
egy bizonyos pályája, ahol egy másik oldalon lévő kilincs miatt kellett egy
marha nagyot kerülni - méghozzá egy katonai erődített ponton kereszül...),
bármely ablakon kilőni, stb; vagy csak egyetlen utcán lehet haladni, a többi
nem csak, hogy el van barikádozva vagy teli van romokkal, de azon még
valami miatt át se tudsz menni... Sok ilyen irreális példa van.

Dreamcleaver

Szóval valami olyasmire gondolsz, hogy adott pályaszakaszon több útirány lenne, esetleg külömböző scriptelt eventekkel, és azok mind egy célban futnának össze a pálya végén? Ergo ugyanúgy 1 db pálya de több féle megoldás? Persze ez nem lenne rossz.

Amit én hiányolok a legtöbb FPS-ből, az a masszívan rombolható terep. Persze tudom ezt nehezen lehetne optimalizálni, pl nem lehetne simán egy zárt ajtóval elterelni az utat, ha szét tudnám lőni a falat (vagy magát az ajtót), vagy pl felrobbantanám a hidat, mely az egyetlen tovább vezető út (de mondjuk ez is lehetne egy kihiívás, és he ledől a híd game over). De azért élvezetfokozó romblolást rakhatnának bele. Egy-két játékban már volt ilyen, hogy erősebb fegyverek darabokat szakítottak ki a falból, oszlopokból. Miért nem fokozzák ezt? Pl belelövök a plafonba, mire egy nagy darab kiszakad belőle és agyonnyomja az alatta masírozó ellent. Vagy berugni az ajtó, ami rádől a mögötte álló őrre stb. A Dark Messiah-jában volt egy-két jó kezdeményezés, pl lengőcsillárok, de nem elég.

"But there's no sense crying
over every mistake
You just keep on trying
till you run out of cake"
- GLaDOS

Ramiz

Hát engem pont az zavar a legkevésbé, hogy nem tudom a falról lelőni a vakolatot... :D A több választható irány viszont jó lenne. Amiben ez igazán működik, persze nem FPS és tök más stílus, az a GTA sorozat. FPS-ben még nem láttam olyan, ahol tényleg igazán szabad lenne a kezed.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Dreamcleaver

Vagy mondjuk miközben éppen rádcéloz az ellen te belerugsz az előtted heverő festékesdobozba, az eltalálja az ellen kezét miközben tüzelne, és a kirepülő golyó így iránytváltoztatva fejbetalálná az egyik másik ellent.  :rolleyes:

Ramiz, nem a vakolaton volt a lényeg, de mindegy. Akkor mondjuk egy neked tetsző példa, le tudnád lőni a Whiskey-s üveg tetejét, így szabaddá téve az utat a benne rejlő nedühöz.  :D (persze az üveget kinyitni nem lehetne, az elrontaná a mókát)

"But there's no sense crying
over every mistake
You just keep on trying
till you run out of cake"
- GLaDOS

Rounin

Asszem a Red Faction pont a teljesen rombolható terep miatt kapott nagy hírverést anno, de nem vagyok benne biztos :o.

Pr3d4k1ng

Quote from: Rounin on 2006-12-12, 09:43:27
Asszem a Red Faction pont a teljesen rombolható terep miatt kapott nagy hírverést anno, de nem vagyok benne biztos :o.
Jól tudod, azóta nem láttam olyat egyetles fps-ben sem, pedig nagyon jó mikor egy kisebb harc folyámán a teremből alig marad valami.

,,Egy férfi sok jó ügyért harcolhat: az országáért, az elveiért, a barátaiért, egy bájos gyermek orcáján megcsillanó könnycseppért. Ami engem illet, egy rakás pénzért, egy gyönyörű óráért, és némi szaftos francia pornóért a saját anyámat is eladnám."

Raggie

K_T+Dreamcleaver: sztem pont az AI miatt és a gépigénye miatt lehetetlen, de akkor ez csak saját vélemény... :)
"I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: "Do I feel lucky?" ...

Well, do ya, punk?"

Dreamcleaver

Quote from: Raggie on 2006-12-12, 12:14:57
K_T+Dreamcleaver: sztem pont az AI miatt és a gépigénye miatt lehetetlen, de akkor ez csak saját vélemény... :)

Ja lehet ez még csak a jövő zenéje, minden esetre nekem semmi bajom a scriptelt FPS-kkel ha jól vannak megírva, időzítve az eventek. Gondolom a köztes megoldás lesz a nyerő: main eventek scriptelve (pl öszedől egy ház), kisebb eventek random AI generálva (pl sniperek random váltogatják a pozíciójukat, lehet valahonnan lő, de mire odaérsz már máshol van).

"But there's no sense crying
over every mistake
You just keep on trying
till you run out of cake"
- GLaDOS

Raggie

Hmmm... evvel ki tudnék egyezni.

K_T: Egyébként meg a teljesen script nélküli háborús fps-el az is a baj, hogy nem vagyunk stratégák. És a játék készítői sem hiszem, hogy a hadseregnél, azon belül is a tengerészgyalogságnál végezték volna tanulmányaikat. Tehát: NEM LENNE ÉLETSZERŰ. Nem olyan lenni, mint valójában, tehát semmi értelme nem lenne annak hogy nincs scriptelve.
"I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: "Do I feel lucky?" ...

Well, do ya, punk?"

Kuroi Tenshi

Raggie, hol mondtam én azt, hogy egyáltalán nem kell script?
Amit sérelmeztem, hogy gyakran csak egyetlen út van, és egyszerű
dolgokat sem tudsz csinálni, mint pl egy házba bemenni, egy
kerítést átugrani, stb. Egy bazinagy városban nem csak egyetlen
járható utca van, és véletlenül nem lesz labirintus néhány rommal,
útban álló járművel, stb belőlük, főleg mikor azt a valóságban simán
át lehetne ugorni.
Nézz meg pár fps-rpg-t, azokban műkdöik.

Felsmuk

A WW 2 FPSek tényleg olyanok mint a háborús filmek. Élvezetesek, lineáriasak. Elsőre. Másodszorra már refelxből ősz le mindenkit. Én pl így voltam Medal of Honorral. Elsőre szénné izgultam magam miatta, meg államat kerestem, másodszor meg minden szembe jövőt fejbe lőtem M1 Grandal, mert tudtam hogy merről jönnek...

A UO meg tényleg keservesen nehéz lett az alapjátékhoz képest. A COD 2 meg néha unalmas. Foglald el a falut, védd meg a falut, foglald el a házat, védd meg a házat, foglald el a várost, huzzá el a vársból, mert nem tudod megvédeni annyian jönnek...
"Here in the age of Internet porn it's hard to know exactly what percentage of male orgasms occur in front of a computer monitor, but we're going to guess it's more than half. So if you ask when we'll have virtual reality sex, or human/robot sex, the answer from tens of thousands of researchers and inventors is, "We're working as fast as we can, dammit!""

Raggie

Jó, de a CD nem ennyire lineáris! Nem tudod megváltoztatni a scriptelt eventeket, de én pl igenis találtam legalább két utat minden feladat megoldására. Csak kicsit gondolkodni is kell! ;) :__devil: Najó, nem egy bonyolult dolgok és nem is nagy durranás, de azért szerintem pont jól el van találva, hogy a teljesen lineáris játékmenet mellett azt érezzed, hogy van választási lehetőséged.

És egyébként meg ahol azt akarják hogy csak sodorjon az ár és ne gondolj másra csak, hogy együtt maradj a csapattal ott ezt jól el tudják érni rohamozó tömérdek ellenséggel és/vagy több feltűnő harckocsival, stb... egyszóval én sehol nem éreztem erőltetettnek. Eddig legalábbis.
"I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: "Do I feel lucky?" ...

Well, do ya, punk?"

RE@L

#50
Nem tudom, Moha-nak k****jó zenéi és korhű FMV-i vannak. COD tényleg nagyon jó volt, egészen addig amíg egy hidas résznél már elegem volt abból hogy sehogyse akar összejönni és jön az ellen mert lemaradt a trigger....

"The past is the past... and the future is the future. A man is a man, and a woman is a woman. I am who I am, and you are who you are. Like it really matters anyway....
" - Faye Valentine (Cowboy Bebop)
Van ami kell van ami nem / újra itt, újra ott  remélem nem elkapkodott.

Fazék

Quote from: RE@L on 2006-12-13, 01:28:13egészen addig amíg egy hidas résznél már elegem volt abból hogy sehogyse akar összejönni és jön az ellen mert lemaradt a trigger....
hehe, igen, ott én is szívtam egy jó hosszút és szídtam minden készítő anyját :haha:
de nekem még ez se tudta elvenni a kedvemet a játéktól, ugyanolyan lelkesedéssel folytattam :)

Ramiz

Ha már a legbénábban megoldott scripteléseknél tartunk, akkor nálam a pálmát a SW:Battlefront viszi. Annál a pályánál töröltem le a játékot, ahol egy partszakaszt kell védeni (Kashyykon), na most én emberfeletti erőfeszítéssel gyilkoltam az ellent, elloptam a droidok egy pók-lépegetőjét is meg minden, enyém a hadálláspont, de hiába, mert Jő A Script, és azt mondja, hogy túl sokan vannak, nem bírunk velük, fall back! Én persze maradtam, minden társam megpusztult, mert ők nem "sokasodtak", csak az ellenség, és így persze esélyem sem volt további álláspontokat elfoglalni (akkor telik gyorsan az elfoglaláshoz kellő idő, ha sokan vagytok ott). A helyes taktika: feladni a partot, amikor a script kéri, aztán kirohanni, amikor már "szabad". Így maradnak embereid. De én nem szoktam meg, hogy egy játék ennyire ellenem dolgozzon, úgyhogy amint végre sikerült rájönnöm a megoldásra, letöröltem azt az átkozott játékot... :D
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Raggie

Jaja! Arra én is emlékszem! :D :D
Még az a szerencsa, hogy a Battlefront máskülönben egy rrohadt jó játék, ezért újra fogod játszani, mert azért sokat vesztettél volna ha nem tolod végig.
Nekem mondjuk nem okozott ekkora gondot a script mert valahogy mindig akkor mondta hogy visszavonulás amikor télleg nagy szarban kezdtünk lenni ezért aztán örömmel vonultam vissza. Lehet hogy csak feljebb kéne tolnod a nehézséget és akkor télleg szarul állnal amikor azt mondja hogy fall back. ;)
"I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: "Do I feel lucky?" ...

Well, do ya, punk?"

Zsiga

Quote from: Fazék on 2006-12-13, 01:45:52
Quote from: RE@L on 2006-12-13, 01:28:13egészen addig amíg egy hidas résznél már elegem volt abból hogy sehogyse akar összejönni és jön az ellen mert lemaradt a trigger....
hehe, igen, ott én is szívtam egy jó hosszút és szídtam minden készítő anyját :haha:
de nekem még ez se tudta elvenni a kedvemet a játéktól, ugyanolyan lelkesedéssel folytattam :)
Melyik hidas rész? A Pegasus Bridge az angol hadjáratban? (Felnyitható "kis" fémhíd, mellette egy flak88, és ömlenek a krautok a túloldalról, aztán meg jönnek a Tigrisek is...) Vagy az amcsi hadjárat végefelé amikor a Királytigrist kell védened? Esetleg az UO-ban (Vagy ez már CoD2? Nem emlékszem...) amikor szintén az amcsikkal át kell menni valami kis kőhídon egy tanyához miközben ötfelől lőnek, ebből kettő MG42? :)

Ramiz: Szinte minden játékban vannak elb@szott scriptelt részek sajnos, én a Freespace sorozat ilyen részeit gyűlöltem nagyon, rendszeresen előfordult hogy megcsináltam valami olyat amit a játék készítői szerint nem lehetne, aztán game over...  :eek: (Jó, mondjuk ezek az átlag játékosnak valóban teljesíthetetlen feladatok, de egy gyakorlott veterán simán belefuthat ilyen hibákba.)

RE@L

Nem emlékszem én már ilyenekre :D  :lul: :lazza:
FreeSpace tényleg televolt scriptelve, de eszméletlen hangulata volt és amúgyis hiánycikk az űrszimulátor...

"The past is the past... and the future is the future. A man is a man, and a woman is a woman. I am who I am, and you are who you are. Like it really matters anyway....
" - Faye Valentine (Cowboy Bebop)
Van ami kell van ami nem / újra itt, újra ott  remélem nem elkapkodott.

Pr3d4k1ng

Quote from: RE@L on 2006-12-13, 18:57:37
Nem emlékszem én már ilyenekre :D  :lul: :lazza:
FreeSpace tényleg televolt scriptelve, de eszméletlen hangulata volt és amúgyis hiánycikk az űrszimulátor...
:tezsvir:
Ma már alig van jó űrszimulátor.

,,Egy férfi sok jó ügyért harcolhat: az országáért, az elveiért, a barátaiért, egy bájos gyermek orcáján megcsillanó könnycseppért. Ami engem illet, egy rakás pénzért, egy gyönyörű óráért, és némi szaftos francia pornóért a saját anyámat is eladnám."

Zsiga

Quote from: Predaking on 2006-12-13, 19:09:04
Quote from: RE@L on 2006-12-13, 18:57:37
Nem emlékszem én már ilyenekre :D  :lul: :lazza:
FreeSpace tényleg televolt scriptelve, de eszméletlen hangulata volt és amúgyis hiánycikk az űrszimulátor...
:tezsvir:
Ma már alig van jó űrszimulátor.
:tezsvir:
Bizony. A mai napig a Freespace2-t szoktam elővenni ha egy kis röpködésre vágyom. :)

Draconire

Quote from: Predaking on 2006-12-13, 19:09:04
Ma már alig van jó űrszimulátor.
Darkstar One?
Sok jót olvastam róla, hétvégen szerintem ki is próbálom.

Pr3d4k1ng

Quote from: Gmer on 2006-12-13, 19:44:41
Quote from: Predaking on 2006-12-13, 19:09:04
Ma már alig van jó űrszimulátor.
Darkstar One?
Sok jót olvastam róla, hétvégen szerintem ki is próbálom.
Ascaron?
Ők csinálták a Sacredet ami jó hack/slash volt 5 különböző karival majd aztán a kieg + 2 karit adott.
És igen funy easter egekkel :D pl napszeműveg vagy Jason maszkja vagy fegyvere.

,,Egy férfi sok jó ügyért harcolhat: az országáért, az elveiért, a barátaiért, egy bájos gyermek orcáján megcsillanó könnycseppért. Ami engem illet, egy rakás pénzért, egy gyönyörű óráért, és némi szaftos francia pornóért a saját anyámat is eladnám."