Infinity engine játékok (Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape Torment)

Started by Lt. Simoan Blarke, 2008-04-21, 14:11:12

Previous topic - Next topic

Melyik a kedvenc Infinity engine-nel készült játékod?

Baldur's Gate 1
0 (0%)
Baldur's Gate 2 (+ Throne of Baal)
10 (33.3%)
Icewind Dale 1 (+ Heart of Winter, Trials of the Luremaster)
3 (10%)
Icewind Dale 2
1 (3.3%)
Planescape Torment
6 (20%)
Nekem nem különül el a BG-saga részekre, mindkettő rész a kedvencem
1 (3.3%)
Ezekből több is a kedvencem.
9 (30%)

Total Members Voted: 30

Fazék

Quote from: Dreamcleaver on 2008-04-21, 22:27:57parittyája tuti van a wizardnak is alapból, és asszem crossbow is.
közben kijavítottam a hozzászólásom, mert "fölfedeztem" hogy kap crossbow skill-t :D
sling-et viszont tényleg nem kap, amit azért kicsit furcsának találok, de fenének se hiányzik crossbow mellett :D

Lt. Simoan Blarke

Quote from: Fazék on 2008-04-21, 22:29:23sling-et viszont tényleg nem kap, amit azért kicsit furcsának találok, de fenének se hiányzik crossbow mellett :D
Naja. Az varázslónál nem nagy érvágás, hogy csak körönként támadhatsz vele.

DC: jóhát elvileg 3 az értelmes lény leges-legalja. Nem véletlenül van az asztali változatban letiltva a 3 alatti intelligencia. Mindenesetre az Int semmit nem befolyásol a párbeszédekben (max közvetve, a skilleken keresztül), szóval saját kis 6 fős partyban le van tojva magasról hogy egyedül a varázsló tud beszélni :D
In Raid_0 the zero stands for how many files you are going to get back if something goes wrong.

"It's easy to kill someone. Just forget the taste of sugar." - Monster

Fazék

na akkor én megvónék'

diviner (st:8, dex:16, con:18, int:18, wis:10, char:6) és indítok discipline + evocation spell focus ** feat-ekkel
már csak azt kell eldöntenem, hogy ronda nő (~megállapíthatlan nemű), vagy ronda férfi avatar-om legyen

Zen

Mivel ti vagytok a profik, mi legyek, v legyek ami akarok? :D
Satan isn't the answer when one's in pain. It's god and candy.
In short, sex is great for the species, and it made me who I am today... as in, alive.
&fmt=1

Lt. Simoan Blarke

Még mindig nem tudom hogy egyáltalán ki az aki játszik rajtunk négyünkön kívül, mert volt egy csomó bepislogó sorstárs... mindenesetre én valami darálót javasolnék. Vagy, ha jön még valaki, aki vállalja a daráló szerepét, valami arkán kasztert.
Mivel vállalom a partyleaderséget, nem leszek valami durva harcos az intre és karizmára pakolt pontjaim miatt...

Btw. DC: próbáltál te már HoF-ot? ::) Ha nem vagy agyontápolva (értsd: MINDEN karaktered maximális módon optimálisan lekreálva), akkor irgalmatlanul nagy szopás. Baz, lev20 partyval fél óráig tisztogattam a Targos Docks részt, mert 300 hp-ja van egy rohadt goblinnak...
In Raid_0 the zero stands for how many files you are going to get back if something goes wrong.

"It's easy to kill someone. Just forget the taste of sugar." - Monster

Rounin

Engem érdekelne a dolog, csak éppen előre tudom, hogy nem lesz rá időm/ihletésem/egyebem. (vagy csak rühellek másokhoz igazodni..?)
Pedig egy barbárt vagy egy tempus papot szívesen bevállalnék.

Lythis

Azért poén elnézni, hogy ti mennyi faszságon képesek vagytok szöszölni :D Én negyed ennyit nem szívtam egy karigenerálással sem (én elnevezni utálom őket...).
Más Icewind Dale 2-nek csak a demo-jával játszottam anno. Érdemes nekimenni?

Icewind Dale: Kuldahar utánig mentem el (ahol a sárkányfejes barlang van, nemtom mi a neve..) azt még kitakarítottam, de ott abbahagytam, mert nagyon gyatrának tűnt. Lesz az még jobb, és érdemes befejezni, vagy ha már azt is leírtam, akkor feleslegesvesződnöm a továbbiakkal is, mert nem látom benne, hogy milyen jó?

Lt. Simoan Blarke

Én végigtoltam. (A)DnD-re alapuló gyakás = jó. Más kérdés, hogy BG meg Planescape jobban tetszett, de IWD-kben tök jól lehet tápolni. Én baromira élveztem, csak egy idő után uncsi lehet a prayer + recitation + haste + emo:courage + emo:hope aztán végigbaszunk egy teljes pályát és röhögünk játékmenet az olyanoknak, akik nem ennyire elvetemültek :D Én speciel bárkinek ajánlani tudom, aki nem olvasni akar - márpedig ha te meguntad a Dragon's Eye-nál, akkor szerintem ne szopj vele...

Egyébként névadással én is rengeteget szoktam szarakodni, aztán ebből lesz a Blarkina, Blarkyna, Simoana, Symoana, Simeona, Simeana party :D
In Raid_0 the zero stands for how many files you are going to get back if something goes wrong.

"It's easy to kill someone. Just forget the taste of sugar." - Monster

Lythis

Erm.. na igen.. szal a legnagyobb bajom pont az volt, amit mondasz. Hogy milyen jól lehet benne gyakni. Mármint persze, az nem baj, de szerettem volna, ha nem erre van kihegyezve, hanem mondjuk több story van benne. Lehet, hogy ha BG2 előtt játszom végig, akkor nem vagyok ilyen kritikus vele, de sajna nem így történt, szóval jól elmondtam minden alulinspirált igénytelenségnek, mielőtt töröltem volna (a forgó koponyás pause gombocska tetszett mondjuk...)

2-ben ami igazán tetszett demo alapján, az az volt, hogy voltak extra fajok, mint drow és thiefling, amik eddig nem voltak választhatóak. Meg a scrollozható képernyő... de azon túl, hogy ezen elcsodálkoztam, valahogy nem szereztem be...
köhm.. izé... szal az is gyakás, és minimális story mellé, hogy aztmondhassuk, hogy erpégé?

Rounin

Quote from: Lythis on 2008-04-22, 00:27:26

2-ben ami igazán tetszett demo alapján, az az volt, hogy voltak extra fajok, mint drow és thiefling, amik eddig nem voltak választhatóak. Meg a scrollozható képernyő... de azon túl, hogy ezen elcsodálkoztam, valahogy nem szereztem be...
köhm.. izé... szal az is gyakás, és minimális story mellé, hogy aztmondhassuk, hogy erpégé?


Nem, itt a fajtól függően reagálnak is rád. :haha:
És ha teszem azt, drow vagy, jól elküldheted drow szitokszavakkal az anyjába. :haha:
Ettől mondhassuk rája, hogy erpégé. :angyali:

Lt. Simoan Blarke

Quote from: Lythis on 2008-04-22, 00:27:26
köhm.. izé... szal az is gyakás, és minimális story mellé, hogy aztmondhassuk, hogy erpégé?
Nem erpégé, CÉERPÉGÉ. Ami computer és combat RPG-t is jelent. És azért RPG, mert RPG-rendszer van alatta... Egyébként szerintem baromijól felépített sztorija van mindkettőnek, és legalább annyi olvasnivaló van benne, mint BG2-ben (könyvekre gondolok itt). Nekem a BG2 egyet jelentett a "sok szöveg, sok hent, de nem táposak az NPC-k, csak a PC" rémálommal, amit az oldott fel, hogy baromijól lehetett benne az NPC-iddel kommunikálni és volt kis hátterük. Ezen kívül kábé egyedül abban volt jobb az IWD-knél, hogy nem volt annyira lineáris. Hent ugyanannyi volt abban is... tápolás meg semmi. Én jobban lenyelem az ilyen kotyvalékokat, mint te, bár a BG2 jobban bejött. (Ha már itt tartunk: a Planescape olyan volt az elején, mint a BG2. Aztán kiderült, hogy kurvára lineáris, és a végén ráadásul már csak hent van benne. Na ez nagyon szíven ütött, nem is játszottam végig másodszorra...)
In Raid_0 the zero stands for how many files you are going to get back if something goes wrong.

"It's easy to kill someone. Just forget the taste of sugar." - Monster

Lythis

BG2-t nagyon sokszor kezdtem el a keep-ek miatt.. a végén azért is töröltem le, mert már reflexből skippeltem mindent, mert tudtam, hogy mi jön a szövegben. Csöppet hazavágja az rpg illúziót, hogy enter-enter-1-enter-3-enter-1-enter-enter-2...
És ha már RPG-ről van szó, akkor pont azt szeretném, hogy NE tápolás legyen, mert arra ott a Diablo és társai.
És akkor ilyen nyalánkságokról nem is beszéltem, hogy adott teremből nem jöttek utánam a dögök, ami BG2-ben simán megvolt. Ha bárki lesérült, akkor kimentem, aludtam egyet, visszamentem, és a dögöket - amik meg sem gyógyultak - simán be lehetett daráni... A könyveket meg nem tartom olyan nagy pozitívumnak, hogy "de jó, qrvasokat lehet benne olvasni, akkor máris rpg-sebb, és nem kell félnem, hogy rámfogják, hogy matekbuzulás az egész". A karakterinterakció szerintem sokkal fontosabb. Meg hogy nem lineáris.
Rou: avval voltam demóban. igazán nem voltam elájulva tőle...

Lt. Simoan Blarke

A hátterét és a sztoriját gyaláztad éppen, és azzal pont nem értek egyet ;)
IWD2-ben egyébként félelmetes, amikor 80 olyan ellenfél is megtámad, akit még nem is láttál a térképen, de jönnek a csatazajra. Viszont ugyanilyen illúzióromboló, amikor egy kristálygólem beragad a 3 harcosod közé, mert a 4.-et akarja támadni, aki meg beragadt, miközben neki akart ugrani a gólemnek. És ilyenkor biza forgolódik mindenki fél órán át, a másik 3 karakter meg szép lassan agyonveri a gólemet.

Egyébként keseredj el, a Diablo is CRPG (de mellette az legalább action game is). :) (Az RPG on computer nézeteimet már kifejtettem, nem fogom mégegyszer leírni...)

(És IWD-ben azért némileg több van, mint a Diablo-ban.)

(És végül: az alap DnD ideáljait viszi az IWD. Nem tudom, hány régi karakteres vagy baromi kezdetleges RPG-vel játszottál. Bard's Tale, Pool of Radiance, stb. Felrajzolod a labirintust, meg mész és ölsz. Meg időnként logikai feladvány. Nem véletlenül ragadt meg ez a köztudatban CRPG-ként...)
In Raid_0 the zero stands for how many files you are going to get back if something goes wrong.

"It's easy to kill someone. Just forget the taste of sugar." - Monster

Zen

Quote from: Lythis on 2008-04-22, 00:46:51
Ha bárki lesérült, akkor kimentem, aludtam egyet, visszamentem, és a dögöket - amik meg sem gyógyultak - simán be lehetett daráni...
Ez nem igénytelenség?  :D
A szándékosan harcközpontú játékmenet viszont az? :P
Satan isn't the answer when one's in pain. It's god and candy.
In short, sex is great for the species, and it made me who I am today... as in, alive.
&fmt=1

Rounin

Quote from: Lythis on 2008-04-22, 00:46:51

Rou: avval voltam demóban. igazán nem voltam elájulva tőle...


Meg is lepne, ha el lettél volna.
Nem is azért mondtam, hogy akkor ettől most hűdeüberbrutáljó true rpg lesz, csak egy kellemes színezék (lehetne, ha nem tenné magát túl mindenki olyan rohadt könnyen azon, hogy egy gyűlölt drow mászkál felfegyverkezve a goblinok által ostromlott város közepén), amire egyes Diablot is RPG-nek nevező egyedek ráfoghatják, hogy "EZ ecsém, na ez aztán, de ez aztán nagyon az".

Viszont feelinges táp&slash crpg (ismételhető párbeszédekkel..  szóval sok esetben megnézheted load game nélkül, mi lett volna, ha a másik választ adod..van benne pár ilyen kedvszegő).
Hallgasd az OST-t, neked annyi biztos elég (sok :3x3:) lesz belőle. :angyali:

Másrészről háttér az tényleg szépen kidolgozott és böszme van benne. A sztori sem rossz. Csak ne várj tőle sokfelé ágazást, ilyesmit.

Szerk.:

Pool of Radiance! Champions of Krynn! Szóval a Krynn trilógia! \o/ (azokban kúvajó sztori volt :$ Akkori fejjel legalábbis...)

Lt. Simoan Blarke

Quote from: Rounin on 2008-04-22, 00:53:40Meg is lepne, ha el lettél volna.
Nem is azért mondtam, hogy akkor ettől most hűdeüberbrutáljó true rpg lesz, csak egy kellemes színezék (lehetne, ha nem tenné magát túl mindenki olyan rohadt könnyen azon, hogy egy gyűlölt drow mászkál felfegyverkezve a goblinok által ostromlott város közepén), amire egyes Diablot is RPG-nek nevező egyedek ráfoghatják, hogy "EZ ecsém, na ez aztán, de ez aztán nagyon az".

Viszont feelinges táp&slash crpg (ismételhető párbeszédekkel..  szóval sok esetben megnézheted load game nélkül, mi lett volna, ha a másik választ adod..van benne pár ilyen kedvszegő).
Hallgasd az OST-t, neked annyi biztos elég (sok :3x3:) lesz belőle. :angyali:

Másrészről háttér az tényleg szépen kidolgozott és böszme van benne. A sztori sem rossz. Csak ne várj tőle sokfelé ágazást, ilyesmit.
Nah. Rounin összefoglalta a mondanivalómat. Az IWD-t elsősorban emiatt és így lehet szeretni ;) És mondom, van, akinek nem veszi be a gyomra... az én gyomrom a DX-et nem veszi be :)
In Raid_0 the zero stands for how many files you are going to get back if something goes wrong.

"It's easy to kill someone. Just forget the taste of sugar." - Monster

Lythis

joh, vissza kellett vágni, és előhozakodsz egy DX-szel... lol... az azért nagyságrendekkel közelebb áll egy RPG-hez, mint egy IWD szerintem... még úgy is, hogy egy akciójátéknak indult. Az, hogy te lehaltál rajta, mert nem lehetett kimatekozni, és célozni is kellett, az az egyéni szociális problémád.

Egyébként crpg nyavajgás: fejtsd ki megint. Nemtom hol írtad, és nem fogok keresgélni a postjaid között.
Igen, lehúztam történetileg is, mert nem tetszett. Már azon pislogtam, hogy "generájjá partyt". Ok, BG2-ben is lehetett, de nem defaultból ez volt az opció. Ezek után már nem is csodálkoztam, hogy nem anyázták egymást a csapattársaim. Olyan nagyon üres volt.
Also: Diablo--> hack n' slash. Az egy még valamennyire hajazott egy rpg-re az ELEJÉN. Háromezer kilométerre a föld alatt kezdett kicsit eltérő elképzelésem lenni róla...

Zen: szerintem igénytelen volt ilyen téren. Ha meg meg lehet csinálni, és még így is elmondhatom, hogy húdejót erpégéztem, akkor meg persze, hogy nem sül le a pofám. Ezek után? Feltételeztem - nagy botor módon - hogy erre itt sincs lehetőség. Hát puff. Hülyeség volt elvárásokat támasztani. Csak mivel a BG2-t kedvelő ismerőseim mind avval jöttek, hoyg "ICEWIND DALE vazz, mert az legalább olyan jó", akkor persze, hogy nagy reményekkel vágok neki.

Lt. Simoan Blarke

Quote from: Lythis on 2008-04-22, 01:10:30
joh, vissza kellett vágni, és előhozakodsz egy DX-szel... lol... az azért nagyságrendekkel közelebb áll egy RPG-hez, mint egy IWD szerintem... még úgy is, hogy egy akciójátéknak indult. Az, hogy te lehaltál rajta, mert nem lehetett kimatekozni, és célozni is kellett, az az egyéni szociális problémád.
Az RPG azért RPG, mert nem a saját képességeimet teszi próbára (jó, oké, tudás meg hasonlók miatt sosem különülhet teljesen el). De nem akartam visszavágni, csak arra céloztam, hogy ízlések és pofonok? Tudod? ;) És nem tagadom, hogy közelebb áll az RPG-hez, de erről rpg.hu fórumon is volt már egy hosszabb eszmecsere, és arra lyukadtunk ki, hogy felesleges RPG-élményt várni bármilyen CRPG-től, akkor meg minek hasonlítgatni?

Quote from: Lythis on 2008-04-22, 01:10:30Egyébként crpg nyavajgás: fejtsd ki megint. Nemtom hol írtad, és nem fogok keresgélni a postjaid között.
Nem fejtem ki megint, irl mondtam el, sehol nincs meg írott formában, de kb. annyi volt a lényege, hogy egyedül a Fallout 2-t tekintem a CRPG-k közül RPG-nek, mert irdatlan nagy szabadságot jelent. (És az egyetlen játék, amit kétszámjegyű alkalommal toltam végig. :fanboi: )

Quote from: Lythis on 2008-04-22, 01:10:30
Igen, lehúztam történetileg is, mert nem tetszett. Már azon pislogtam, hogy "generájjá partyt". Ok, BG2-ben is lehetett, de nem defaultból ez volt az opció. Ezek után már nem is csodálkoztam, hogy nem anyázták egymást a csapattársaim. Olyan nagyon üres volt.
Történetileg teljesen korrekt. Wiki-n van róla plot összefoglaló, ha érdekel. Van annyira részletes története és háttere, mint a BG-knek, más kérdés, hogy linearitás miatt ez nem annyira szembetűnő. Gyilkolási keretnek teljesen jónak tartom. A generájjá partyt meg, mivel ez egy taktikai-harci RPG, egyáltalán nem meglepő húzás. Soha nem akarta magát story-based BG2-heir RPG-nek eladni a cucc ;) Oké, hogy nem anyázzák egymást, de ennek nem is az a lényege.

Quote from: Lythis on 2008-04-22, 01:10:30Also: Diablo--> hack n' slash. Az egy még valamennyire hajazott egy rpg-re az ELEJÉN. Háromezer kilométerre a föld alatt kezdett kicsit eltérő elképzelésem lenni róla...
Az. Mégis action-RPG-nek állítják be. Megint csak azt tudom mondani, hogy RPG-SZERŰ lehet ESETLEG valami, ami számítógépen van, de RPG kábé soha nem lesz, amíg nem asszociáció-alapú a program... megközelítés kérdése. Ráadásul ezerféle RPG-megközelítés van, mindegyiknek van népes tábora, én maradok az asztalinál. Értsd: egyeseknek a papír alapú PvP (party attack) jelenti az RPG-t, másoknak a masszív onlájn hekkenszlessek (ezeket rühellem hogy RPG gyűjtőfogalomba merik venni, mivel itt az RPG a játékosokon múlna...)... stb.

Quote from: Lythis on 2008-04-22, 01:10:30
Zen: szerintem igénytelen volt ilyen téren. Ha meg meg lehet csinálni, és még így is elmondhatom, hogy húdejót erpégéztem, akkor meg persze, hogy nem sül le a pofám. Ezek után? Feltételeztem - nagy botor módon - hogy erre itt sincs lehetőség. Hát puff. Hülyeség volt elvárásokat támasztani. Csak mivel a BG2-t kedvelő ismerőseim mind avval jöttek, hoyg "ICEWIND DALE vazz, mert az legalább olyan jó", akkor persze, hogy nagy reményekkel vágok neki.
Erre csak összefoglalva: az IWD van olyan jó, mint a BG - de egyáltalán nem ugyanazt a kategóriát képviselik ;)
In Raid_0 the zero stands for how many files you are going to get back if something goes wrong.

"It's easy to kill someone. Just forget the taste of sugar." - Monster

Zen

Én ehhez csak annyit fűzök hozzá, h mutassatok nekem olyan RPG-t, amiben a gonosz karinak télleg minden egyes mondata bunkó volt, ha én úgy akartam.
Satan isn't the answer when one's in pain. It's god and candy.
In short, sex is great for the species, and it made me who I am today... as in, alive.
&fmt=1

Lythis

Create a party -> kill a quazillion of mobs just by doing the math -> something goes on in the background that you can call a story. woo. Máris jobb. És mivel annyira aláztam, máris kevésbé szarérzés, h matekszakon ülök, és a kedvenc időtöltésem a nonlineáris integrált gauss egyenletek kiszámolása és az így kapott értékekből kapott függvények meglévő görbékre illesztése ::)

ellenzem, hogy valamit, ami a gyakásról, és KIZÁRÓLAGOSAN a gyakásról szól, rpg-nek tituláljanak. Még akkor is, ha egy meglévő asztali rpg rendszerére épül. És akkor is, ha rittyentettek alá valamit, amire rá lehet húzni, hogy story. Evvel az erővel a Jedi Academy is egy marha jó rpg volt...
Nem tartom attól rpg-nek, hogy epkus helyszíneken játszódik, "ahol halandók meg sem fordulnak", meg hasonlók. Ez önmagában nekem nem elég. Mert hiányolom azt, hogy bele kell élnem magam a rohadt szerepbe. Ami kicsit nehéz, ha egy 6fős csapat vagyok.
Ennél a megközelítésnél maradva persze a DX és még a Republic Commando is közelebb áll az RPG-hez, mint az IWD. Még akkor is, ha az utóbbi tényleg csak egy korrektül összerakott csoportos harcra kihegyezett fps.
Abban igazad van, hogy attól is függ, hogy az egyén szubjektíve mit tekint annak, ugyanakkor evvel az erővel hülyeség lenne definíciókat alkotni. Mert szerintem a StarCraft egy fps, és mindenki aki mást mond, az marharépa.
Az meg, hogy a Diablo akció-rpg.. ehh.. amikor az kijött, akkor még simán rá lehetett húzni.. És azóta is rá lehet, mert akkor rá lehetett. Ez olyan, hogy anno az emberek a "madarak" c hitchcock filmtől be voltak csinálva. Ma még csak komolyanvenni is nehéz. Arra próbálok kilyukadni, hogy akkor azt lehetett rá mondani, h az, ma szerintem már régen nem lehetne. Más kérdés, hogy megteszik.

Manitu

Quote from: Lythis on 2008-04-22, 00:13:47
Azért poén elnézni, hogy ti mennyi faszságon képesek vagytok szöszölni :D Én negyed ennyit nem szívtam egy karigenerálással sem (én elnevezni utálom őket...).
Más Icewind Dale 2-nek csak a demo-jával játszottam anno. Érdemes nekimenni?

Icewind Dale: Kuldahar utánig mentem el (ahol a sárkányfejes barlang van, nemtom mi a neve..) azt még kitakarítottam, de ott abbahagytam, mert nagyon gyatrának tűnt. Lesz az még jobb, és érdemes befejezni, vagy ha már azt is leírtam, akkor feleslegesvesződnöm a továbbiakkal is, mert nem látom benne, hogy milyen jó?

Nekem speciel tetszett. Szvsz jó sztorija volt, csak nagyon lineáris. A partygenerálást meg különösen élveztem. Nem voltak benne azok a megkötések, hogy bizonyos fajok nem vehettek föl bizonyos kasztokat, így olyan elborult csapatot csinálhattam magamnak, amit csak el tudtam képzelni. Halfling mágus, ork paladin, drow cleric és hasonló nyalánkságok. Nem a legoptimálisabb tápolás szempontjából, de legalább volt benne egy kis kihívás :D


Zen

Lythis, ha egy játékra azt írják h RPG, akkor a rendszerre írják, nem arra h te most szerepjátszol. Akkor minden játék RPG lenne, hisz' egy katona (Quake, Doom), tábornok (C&C), ember (Sims), stb -ként vagy jelen, nem mint [insert IRL name].
Satan isn't the answer when one's in pain. It's god and candy.
In short, sex is great for the species, and it made me who I am today... as in, alive.
&fmt=1

Lt. Simoan Blarke

Csak megismétlem megint önmagam, így lefekvés előtt: az RPG úgy indult, hogy sárkányt le, kincset fel, királylányt meg, ütöm meghalt xp trezsör artifaktnál identifáj. Ez ebben a torzítatlan formában Európába (és Mo-ra) nem jutott el afaik. Ezt az életérzést viszi tovább az IWD, és elég jó qualityben. Baszki, az eob-bal is tök jól el lehetett szórakozni, pedig az ottani négyfős csapatnak is egyedül kellett a bőrébe bújni. Wizardy detto. Might and Magic? Az is. Ezek mik? CRPG-k. Az IWD kábé ugyanez, csak infinity engine-t kapott. :)

Nem azt mondtam, hogy definíciókat hülyeség alkotni, csak azt, hogy esetleg ugyanarra a dologra több definíció is létezik. (Operator overloading? :D) Az említett rpg.hus vitán is ez volt az egyik végkövetkeztetés.

Zen: ez azért túlzás. :) De alapvetően azt hívják RPG-nek számítógépen, amin matekozni lehet a karakterekkel, menedzselni a fejlődést. Kábé ennyi. Aztán ebből lettek olyanok, hogy szerepjáték-elemekkel dúsított akciójáték, szerepjáték-elemekkel dúsított kalandjáték, isten farka meg szúvas foga. Számítógépes berkekben a CRPG fogalma összefonódott a dialógus, harc, karakterstat hármassal. (Direkt nem döntéshozatalt írtam dialógus helyett. Például: Soulbringer? Egyetlen döntést hozhatsz meg a játékban - a legvégén, hogy alászállsz-e a kútba. Mégis a maga idejében az év RPG-jének jelölték, Gurus berkekben talán meg is nyerte... Vagy IWD. Döntés kábé annyi, hogy elkéred-e a jutalmat a hentelés után a megbízótól. A Soulbringer nem jobb ilyen szempontból az IWD-nél, de "legalább" csak egy karaktered van :)) Ahol a dialógus van túlsúlyban, abból nyomozósdi játék lesz, ahol a harc, abból harci játék. De ahol megvan ez a három, arra bátran rásüti mindenki a CRPG bélyeget. (És igen, eszerint a definíció szerint a Diablo nem CRPG - de ez nem definíció volt ;))
In Raid_0 the zero stands for how many files you are going to get back if something goes wrong.

"It's easy to kill someone. Just forget the taste of sugar." - Monster

Lythis

Joh, a faji megkötések törlse az annyiban érintett, hogy végre voltak drow-k és thieflingek is. Persze nem értek olyan sokat, ha mindenki alapnak vette, hogy egy sötételf szaladgál egy városban, ahogy Rou is írta.
Doom és tsai: erm.. jah, habár az első nagyokkal relatíve keveset játszottam, de ha ennél az analógiánál maradunk, akkor ahogy fentebb olvastad, erre már egyszer kitértem.
Ahogy Blarke is mondta - ahelyett, hogy elhúzna aludni, mert nem bírja megállni, hogy ne az ő véleményével legyenek tele a saját topicjai :D - van egy MATEKFAKTOR, amit neked kell variálni, hogy azért rá lehessen húzni, hogy márpedig ez az, és nagyon az :) Egy Doom-ban ez nincs meg - hacsak nem akarunk szőrszálhasogatni, és beleszámítani azt, hogy "dehát az ammo mennyisége az már matek, csak..."
Valós, emberi értelemben vett környezetet nem lehet emulálni. Fizikát igen, tájat, időjárás simán, embereket nem. Közelíteni lehet hozzá, ez tény. Ettől életszerűbb lesz, és egyre közelebb van ahhoz, hogy szerepet játszol. Mert van interakció sok szereplővel, a csapattársaid - ha vannak - nem csak konyhai robotok. És ha egy mód van rá, akkor hozhatsz döntéseket is. Olyanokat, amik nagyobb kaliberűek annál, hogy elveszem a jutalmat, vagy sem. Szerintem. Én legalábbis itt szoktam meghúzni a határt. Éppen ezért van az, hogy hajlamos vagyok nem jó szemmel nézni valamit, amiben ezek nagyon nincsenek meg, és mégis rpg-nek hívja magát (vagy crpg-nek, bár ezt woofie-n kívül még senkitől sem hallottam). Ha csak megyek lineárisan, és szépen kibontakozik a történet, és nem azáltal, hogy mindenki halomra hal körülöttem, az nálam max kalandjáték. Nem tartom kevesebbre, sőt, még kedvelem is a műfajt, de nem nyelem le neki, ha rpg-nek hívja magát. Pont.
És visszakanyarodva az eredeti kérdéshez: az Icewind Dale csalódás volt, mert Grindolásnak tartottam, ahol a hangsúly egyértelműen azon van, hogy mennyire f*sza a partym, és nem a történeten, és a karaktereken. Nem éreztem benne a motivációt arra, hogy folytassam. Az érdekelt volna, hogy később változik e az elejéhez képest, illetve, hogy a 2 az mennyire olyan, mint az 1. Az, hogy melyik D&D rendszert használja, az meg tök mellékes. Általábban nem azért kezdek neki egy ilyennek, mert D&D 3.5.8.014-et használ, hanem mert érdekel, hogy milyen.

Dreamcleaver

Az Icewind Dale sorozat teljesen nyílvánvalóan nem rpgnek készült. Arra ott a BG sorozat. Viszont vették hozzá a fáradságot, és írtak hozzá egy nem is rossz sztorit, és raktak bele pár rpg elemet. Ettől még hack&slash maradt, de sokkal élvezetesebb a világa, mint pl a Diablo sorozaté (imho). Ráadásul, mivel partival vagy, ahol minden karinak van gyengéje/erőssége, taktikázni kell.

Amúgy meg nem az alkotók hibája, hogy az rpg-k közé sorolják. Az rpg lett mostanságra talán az egyik legnagyobb gyűjtőkategória. Ha egy játékban lehet tűzlabdát dobni, kardozni, és a karaktered még szinteket is lép, akkor azt auto rpgnek sorolják. Így olyan játékok mint pl Diablo, Dungeon Siege, Titan Quest, Sacred etc megkapják az rpg címet, míg pl egy Deus Ex-et olykor fpsnek titulálnak.

"But there's no sense crying
over every mistake
You just keep on trying
till you run out of cake"
- GLaDOS

Lt. Simoan Blarke

Az eredeti kérdésedre adott válaszhoz visszakanyarodva: az IWD2-ben több szerepe van a fajodnak, van olyan rész, ahol több megoldás is lehetséges, ha rendesen válaszolgatsz a dialógusokban, plusz Xp-t kaphatsz (tehát nem éri meg diepls-zel kezdeni, ami viszont együtt jár azzal, hogy harc előtt mindenki rezignáltan végigtolja az összes opciót az említett 1-2-enter-3-3-enter metódusban), és baromisok puzzle van (két irányból tekerhető kar, villámgép + tükrök, félinformációkból kitalálható jelszavak...) az első részhez képest (amiben van uszkve 1 darab lower dorn's-ban, meg 1 darab a kiegészítőben). Az alapkoncepció nem változott sokat.
In Raid_0 the zero stands for how many files you are going to get back if something goes wrong.

"It's easy to kill someone. Just forget the taste of sugar." - Monster

Fazék

akkor visszatérve a lényegre: első team kikből áll és ma este indulhatunk-é már? :D

és hogy én is beböfögjem a véleményem :D IWD1 teljesen vállalható volt, de BG2-vel ellentétben sztem max 1x végigjátszható. szimpla harc volt végig egy korrekt történettel megfejelve, de én szeretek taktikázni, szóval élveztem. kiegészítővel már nem játszottam.
IWD2-t csak multi-ban toltam a szomszéddal (kezdenek visszatérni az emlékek), de vszleg amiatt mert BG2 után játszottuk, és ő már egyszer végigtolta az IWD2-t, így igencsak unta a már említett linearitás miatt és abbahagytuk pár óra játék után.

Zen

Mi lenne ha, mondjuk, fél 7kor aki itt van jelentkezik, és azokkal elkezdünk játszani? Ha meg többen lennénk hatnál, akkor megvitatjuk a felosztást.
Satan isn't the answer when one's in pain. It's god and candy.
In short, sex is great for the species, and it made me who I am today... as in, alive.
&fmt=1

Lt. Simoan Blarke

Quote from: Zen on 2008-04-22, 16:14:51
Mi lenne ha, mondjuk, fél 7kor aki itt van jelentkezik, és azokkal elkezdünk játszani?
7-f8 körül érek haza óráról...:[
In Raid_0 the zero stands for how many files you are going to get back if something goes wrong.

"It's easy to kill someone. Just forget the taste of sugar." - Monster

Fazék

Quote from: Zen on 2008-04-22, 16:14:51
Mi lenne ha, mondjuk, fél 7kor aki itt van jelentkezik, és azokkal elkezdünk játszani? Ha meg többen lennénk hatnál, akkor megvitatjuk a felosztást.
támogatom!

szerk: egye fene, legyen h8 :D