Játékok és filmek egymásra hatása

Started by Ramiz, 2009-06-05, 16:04:01

Previous topic - Next topic

Zsiga

Quote from: Zen on 2009-06-09, 18:02:05
bimanc: Imát mormolok lelkedért, de Zsiga lehet fáklyástul esik majd neked. :D
Kapott egy ignore-t és kész, van egy szint ami alá már flamelni sem érdemes menni. :)
[spoiler] :angyali:[/spoiler]

Zen

Quote from: Raggie on 2009-06-09, 20:58:31
Nem azt mondtam, hogy rosszabb játék, hanem hogy nem adatottak meg azok a körülmények, hogy akkora hatást gyakoroljon, mint a COD4.
Igen, ezt mondom én is.
Satan isn't the answer when one's in pain. It's god and candy.
In short, sex is great for the species, and it made me who I am today... as in, alive.
&fmt=1

katz

Mi az a Deus Ex?  :3x3:
Az én életemből is kimaradt, de nagyon :)

Zen

Sci-fi FPS, abból a ritka fajtából ami fanboyt csinál Zenből. :D
Teljes leírást nehéz lenne adni (talán Zsiga hajlandó rá (work, bitch :hehe:)), maradjunk annyiban h X-akták ihlette.
Satan isn't the answer when one's in pain. It's god and candy.
In short, sex is great for the species, and it made me who I am today... as in, alive.
&fmt=1

Tycho

Quote from: katz on 2009-06-09, 21:20:32
Mi az a Deus Ex?  :3x3:
Az én életemből is kimaradt, de nagyon :)

A Deus Ex egy akkora istenkirályság, hogyha meghallod a nevét, újratelepíted - még jó, hogy nem fut a mostani gépemen, különben megbuknék holnap!

(Aki most elmondja hogy mi a megoldás erre, azt megölöm a következő meeten :ejnye: )

Zen

#35
*Küld egy PM-et a megoldással*

Btw [spoiler][/spoiler]
Satan isn't the answer when one's in pain. It's god and candy.
In short, sex is great for the species, and it made me who I am today... as in, alive.
&fmt=1

Raggie

Quote from: Zen on 2009-06-09, 21:48:53
Sci-fi FPS, (...)
Sztem pont nem az fps, hanem az RPG és a kaland meg lopakodás része a jó... ;)
"I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: "Do I feel lucky?" ...

Well, do ya, punk?"

Zen

#37
Nemakarod h előkeressem a DX hovatalos, másfél soros kategorizálását.
Főleg h asse tom hol keressem. Mindenesetre Spector papa főleg szimulátornak nevezi.
Satan isn't the answer when one's in pain. It's god and candy.
In short, sex is great for the species, and it made me who I am today... as in, alive.
&fmt=1

Raggie

Quote from: Zen on 2009-06-09, 22:18:57
Nemakarod h előkeressem a DX hovatalos, másfél soros kategorizálását.
Nekem nem szabad trollkodnom, csak nektek?! :D :__devil:
"I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: "Do I feel lucky?" ...

Well, do ya, punk?"


Próféta

Quote from: katz on 2009-06-09, 21:20:32
Mi az a Deus Ex?  :3x3:
Atommegabrutálextrakirálycsászárság.
Na jó, inkább csak az egyik legemlékezetesebb játék, amit szerencsém van ismerni.

katz

Nehez reinstallni, ha 1x sem instaltam ^^
Quote from: Próféta on 2009-06-09, 23:27:22
Quote from: katz on 2009-06-09, 21:20:32
Mi az a Deus Ex?  :3x3:
Atommegabrutálextrakirálycsászárság.
Na jó, inkább csak az egyik legemlékezetesebb játék, amit szerencsém van ismerni.
Link van hozzá? Ha nem überratyi (már) a grafikája lehet kiprobálom (bár épp leért a L4D :) )

Próféta

Quote from: Zen on 2009-06-09, 22:18:57
Nemakarod h előkeressem a DX hovatalos, másfél soros kategorizálását.
Főleg h asse tom hol keressem. Mindenesetre Spector papa főleg szimulátornak nevezi.
Wikipedia:
QuoteDeus Ex is a cyberpunk-themed action role-playing game
QuoteDeus Ex incorporates elements from four video game genres: role-playing, first-person shooter, adventure, and "immersive simulation", the last of which being a game where "nothing reminds you that you're just playing a game".
QuoteSet in a dystopian world during the 2050s, the central plot follows rookie United Nations Anti-Terrorist Coalition agent JC Denton, as he sets out to combat terrorist forces, which have become increasingly prevalent in a world slipping ever further into chaos. As the plot unfolds, Denton becomes entangled in a deep and ancient conspiracy, encountering fictional recreations of organizations such as Majestic 12, the Illuminati, and the Hong Kong Triads throughout his journey.

Quote from: katz on 2009-06-09, 23:57:04
Ha nem überratyi (már) a grafikája
Nos, 2000-es a játék, szóval a veszély reális :)

Quote from: katz on 2009-06-09, 23:57:04
Link van hozzá?
A YouTube Search nevű varázslat szolgáltatott párat:

Kép
Gameplay részlet... :) Meg még egy :)  Na jó, kapsz egy komolyabb, tipikusabb részletet is.

Spoilermentesen annyi az alapszitu, hogy rosszbácsik kifejlesztettek egy halálos járványt, és elterjesztették a világban. A vakcinát pedig csak ők tudják gyártani, persze jó korlátozott mennyiségben teszik, hogy a gazdagoktól hihetetlen pénzeket zsebeljenek be, a politikusokat a zsebükben tudhassák, az emberiség maradéka meg le van tojva. Mindeközben terrorcselekmények jobbra-balra, politikai instabilitás, tüntetések szerte a világban...
Itt az intro. Tényleg elrepült kicsit az idő vasfoga felette, a PS2 változat remake-elt intrót kapott.

bimanc

Quote from: Zsiga on 2009-06-09, 21:03:13
Quote from: Zen on 2009-06-09, 18:02:05
bimanc: Imát mormolok lelkedért, de Zsiga lehet fáklyástul esik majd neked. :D
Kapott egy ignore-t és kész, van egy szint ami alá már flamelni sem érdemes menni. :)
[spoiler] :angyali:[/spoiler]

Akkor most már következmények nélkül szidhatom a Deus-ex-et?   :__devil:
Na jó csak vicc volt, nem tudnám szidni, mert nem ismerem. Sajnos kimaradt annak idején az életemből, most meg már nincs időm és kedvem, hogy belekezdjek (mint sok más játék esetében se).

Más:
Quote from: Ramiz on 2009-06-05, 16:04:01
Van egy téma, ami régóta érdekel: a játékvilágnak és a filmes világnak a közeledése, majdani összeolvadása. Nem is feltétlenül a remake-ekre és hasonló átnyúlásokra gondolok, hanem arra, hogy két erősen különböző médium hogyan tanul a másiktól. A számítógép-hardverek rohamos fejlődése egyre jobban megközelíthetővé teszi a valóságot - szerintem most már nem kell soká várni, hogy elérjük azt a szintet, ahol nem csak egy profin renderelt, de egy in-game videó is megtévesztheti a beavatatlan néző szemét, hogy filmet lát-e -, de nem csak grafikai eszközökkel utánozzák le a filmeket a játékok... és nem is ma kezdődött a folyamat.

Szerintem nem fog tudni összeolvadni a kettő, mert alapvető különbségek vannak közöttük, amik megkerülhetetlenek: egy film kötött idejű kikapcsolódás, míg a játékok inkább a sztori/interaktív cselekvések elnyújtására törekszenek. A másik maga az interaktivitás, bár ez már valamennyire elképzelhető mindkét oldalon. Mármint egy játék lehet nagymértékben lineáris, döntések, és következményeik nélküli (bár valószínűleg unalmas egy ilyen játék, talán egyedül a rail-shooterek, amik ilyenek és még szórakoztatóak is), viszont egy film lehet interaktív. Nem tudom ki emlékszik arra a régi tévés próbálkozásra, amikor elkezdtek egy filmet a királyi tévé mindkét csatornáján egyszerre, és voltak elágazások a történetben. A néző dönthetett, melyiket akarja nézni. Ilyet lehetne csinálni, csak értelemszerűen sokkal több idő, és pénz (kétszer-háromszor annyi, mint normál esetben) egy ilyen elkészítése. Ja és ehhez hasonló játékok is készültek, pl ha jól tudom bizonyos kaland(?)játékok (Phantasmagoria, Night Trap) is ilyen interaktív filmek voltak.

Szóval a kettő szerintem nem lesz ugyanolyan soha, maximum bizonyos dolgokat átvesznek egymástól, tanulnak a másiktól, és valamennyire hasonlíthatnak egymásra. Filmeknél az interaktivitás lehet az, amit átvehetnek a játékokból (van más szerintetek?), míg játékoknál a korábban megbeszélt filmes eszközök és az egyre élethűbb grafika.

Zen

Satan isn't the answer when one's in pain. It's god and candy.
In short, sex is great for the species, and it made me who I am today... as in, alive.
&fmt=1

NLZ

The Nameless Moddal milyen? Alapjátékot kipróbáltam pár hónapja, de baromi sötét és uncsi volt a tutorial, úgyhogy félbehagytam. :D
[reserved]

Ramiz

Quote from: Raggie on 2009-06-09, 17:35:18
@ Zen: Én játszottam a Deus Ex-el és bőven nem volt akkora hangulata, mint a COD4-nek. Sokkal jobb és bonyolultabb története volt, de egyszerűen megjelenésben és összhatásban nem érte el azt a hatást. Legalábbis nálam.

Történet sokkal érdekesebb és sokrétűbb (nem csak a lövés része van rádbízva), és műfajilag is előnnyel indul a Deus Ex: RPG > bármi egyéb, már a beleélést számítva. Viszont a COD4 grafikailag sokat újított, és az atomrobbanásos rész egész egyszerűen hihetetlen hatásos. :) Viszont az egész játékot nézve szerintem a Deus Ex nyer.

Quote from: bimanc on 2009-06-10, 02:47:26
Szerintem nem fog tudni összeolvadni a kettő, mert alapvető különbségek vannak közöttük, amik megkerülhetetlenek: egy film kötött idejű kikapcsolódás, míg a játékok inkább a sztori/interaktív cselekvések elnyújtására törekszenek. (...) Szóval a kettő szerintem nem lesz ugyanolyan soha, maximum bizonyos dolgokat átvesznek egymástól, tanulnak a másiktól, és valamennyire hasonlíthatnak egymásra. Filmeknél az interaktivitás lehet az, amit átvehetnek a játékokból (van más szerintetek?), míg játékoknál a korábban megbeszélt filmes eszközök és az egyre élethűbb grafika.

Főleg a látványban közelednek egymáshoz, az interaktivitás elég nehezen átvihető dolog lenne (ezek a választós filmek aranyosak, a neten van belőlük pár, lásd legutóbb a zombitámadást, de egyelőre még nem lett alaposabban kiaknázva, és annyi választással, ami a játékok interaktivitását közelíti, már el is tűnne szerintem a filmélmény). Inkább úgy tudom ezt a fajta közeledést elképzelni (de eddig erről nem igazán beszélgettünk szerintem!), hogy az interaktivitás csökken, illetve nem mennyiségileg, de minőségileg gyengébb vagy legalábbis egyszerűbb lesz. Nekem például az igazi interaktivitás a Fallout jelenti, ahol mindent befolyásolhatnak a cselekedeteid, a saját egészségeden kívül más emberek, csoportok (pl mutánsok vagy Jet-addiktok, sőt városok sorsát - míg egy FPS-fan azt mondhatja, ez lószar, tíz másodpercenként kattintok hármat, mialatt ő lenyom 1341 billentyűt és kétszer ennyiszer kattint, tehát gyorsabb, sűrűbb az interakciója. Másfajta élmény! Valaki COD4 játékát (single playerben) el tudnám nézni fél óráig is egy nagy kivetítőn, mert látványos, filmszerű, egy csomó olyasmit észrevennék, amit a játékos nem is, aki el van foglalva az irányítással. Ezzel szemben más Fallout (1 v. 2) játékát elunnám nagyon hamar. Mert ott nem grafikai történések vannak, illetve nem azok a fontosak, míg egy akciójátéknál igen - hasonlóan az akciófilmekhez. A Grim Fandango-t is el tudnám nézni, mert ott meg ütősek a párbeszédek...
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Zsiga

Quote from: NLZ on 2009-06-10, 15:15:19
The Nameless Moddal milyen? Alapjátékot kipróbáltam pár hónapja, de baromi sötét és uncsi volt a tutorial, úgyhogy félbehagytam. :D
Te nem játszhatsz vele.

NLZ

Quote from: Zsiga on 2009-06-10, 19:02:42
Quote from: NLZ on 2009-06-10, 15:15:19
The Nameless Moddal milyen? Alapjátékot kipróbáltam pár hónapja, de baromi sötét és uncsi volt a tutorial, úgyhogy félbehagytam. :D
Te nem játszhatsz vele.
Igenis, anyu. :(
[reserved]

Próféta

Kicsit kapcsolódik
Mondjuk ezer és egy ilyen listát lehet készíteni, ezzel is sokat lehet vitatkozni, csak a filmes hasonlat miatt posztoltam ide.