Kalandjátékok és RPG-k, avagy a múlt nagyjai

Started by Shadowolf, 2004-04-28, 13:10:25

Previous topic - Next topic

thrall

#720
Quote from: 0 on 2006-05-23, 19:57:42thrall, ne ítélj korán, nézd meg a The White Chambert, és szólj, ha tényleg nem találod rondának. Szerintem ronda és kész. :)
Nem halgattam,csak nemnéztem fel a forumra :P

egyébként az előző 1-2 hozzászólásom a topicban pont erről a game-ről szólt... egyébkéntben nekem tetszik a grafikája.

a többire majd válaszolok, csa lusta voltam még elolvasni :P

na végigolvastam mindet. Hozzászólásommal nem azt mondtam, hogy a grafika nem számít, mert van akinek számít (mondjuk én sem akarok valai híres-neves RPG néven kocka karakterekkel rohangászni...). Számomra, és még sokak számára sokadlagos dolog a grafika. egy játékot nem azért veszek meg, mert láttam a neten róla képeket, és húdecsúcsszuper a grafikája, egyszerűen azért, mert olvastam róla leírást, megteszett a történet, vagy kóla puksa sültkrumpli! Ez a sok hozzászólás még mindíg nem rendítette meg hitem, és mélyen megvetem azokat, akiknek a grafika a 2., vagy neadj isten az 1. helyen van.

Raggie

"I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: "Do I feel lucky?" ...

Well, do ya, punk?"

Fazék

átkozott Hardwired folyton timeout-ol, és vhova be kell szúrnom a hírt, szóval:

Indiana Jones and the Fountain of Youth demo megjelent!
Ez ugyebár egy kb Fate of Atlantis stílusú fan-ok által készített kalandjáték. A demo innen letölthető.

továbbá Benoit Sokal úgy látszik tovább rontja a későbbi esélyeit, mert itten egy igencsak negatív kritikát olvashatunk legújabb játékáról, amit nem kis hype övezett, a Paradise-ról.

Telltale Games interjú
ők felelősek a készülő új Sam & Max játékokért, melyek epizód stílusban fognak megjelenni
Quote# Creating episodic games obviously has some advantages and disadvantages. Now that Sam and Max 2 is also brought out this way, I guess Telltale is satisfied with how the episodic games are received. So what are your experiences with this kind of developing? For instance, what is the hardest thing to do when making an episode?

Dave Grossman: Making small games, episodic or no, is kind of like writing short stories or poems in that it forces you to focus on what the essential core of the experience is going to be. As quickly as we're doing these, something that takes four hours to animate could impact the schedule, so we really have to plan fairly exhaustively and be sure that every moment contributes something to the whole. Ideally you should do that with a larger game, too, but you'd have a little more breathing room. Also, we have to sway our thinking towards elements that are going to be useful over and over again, episode to episode, rather than one-off gags, which is not necessarily something we're used to doing -- at least not with adventure games.

sirtomi

Quote from: Fazék on 2006-05-26, 16:38:23
továbbá Benoit Sokal úgy látszik tovább rontja a későbbi esélyeit, mert itten egy igencsak negatív kritikát olvashatunk legújabb játékáról, amit nem kis hype övezett, a Paradise-ról.
Na ezt elolvasom, mert ki akarom próbálni ezt a játékot. A Syberia után nagyon vártam.

Dreamcleaver

Hm valaki játszott már az Amerzone-nal? Abból a Paradise interjúból lehet linkelni a cikkét. '99-es kalandjáték, esetleg megér egy próbát?

"But there's no sense crying
over every mistake
You just keep on trying
till you run out of cake"
- GLaDOS

Fazék

#725
Quote from: Dreamcleaver on 2006-05-26, 16:56:37
Hm valaki játszott már az Amerzone-nal? Abból a Paradise interjúból lehet linkelni a cikkét. '99-es kalandjáték, esetleg megér egy próbát?
nemrég játszottam vele, és hááát nem is tudom. szóval végülis nem volt rossz, de kb 3-4 óra alatt lazán végigvihető a játék, és inkább idegesítő dolgokkal akadhat csak el az ember, mert beszéd és segítség, hogy mi a fenét kéne csinálnod, szinte abszolút nincs a játékban. csak egy szimpla belső nézetes fix pontokról körbenézelődhetsz és cselekedhetsz játék. sztem megvenni nem érdemes és letölteni is szenvedés azt a 4 cd-t

szerk: mondjuk hozzá kell tennem, hogy én nagyon nem kedvelem a Myst stílusú játékokat és az Amerzone nagyon azokra hajaz, szóval lehet hogy Myst rajongóknak totál bejön az Amerzone is.

Itachi

Én most kezdtem el a Dragon Quest 8:Journey of the Cursed King et.Hmm..A játék gyönyörű.Hangulat is a helyén.Amit kifogásolok azok olyan dolgok amik egy nem NES SNES rpg ken felnőtt mbert mint engem zavarnak.Gondolok itt a mentési rendszerre, arra, hogy nem elég csupámn haladni a story szerint hanem a játék idő bő felét tápolással kell tölteni még az első rendes kaland előtt is ami azért húzos....Majd ha már sokáig eljutottam írok véglegesen véleményt, eddig a szokatlan jelző illik rá a legjobban, meg talán a túlhypeolt....
And then the Mighty Dragon said: "lol noob"

Keelhaul

Mindig is a kedvenceim voltak a szerepjátékok, csak marha időigényesek, az meg nem mindig van sajnos :(

Valaki tud mostanában friss Bioware fejlesztésű RPG-t? (Ne MMO legyen, pls :) ) Csak igazán lusta vagyok, meg sajnos már a Bioware sem a régi, pedig ha jól tudom, ők csinálták a BG mellett a KOTOR-t is.(Az Icewind Dale pl. nem volt akkora dobás tőlük)
Kedvenc film: A Hetedik Pecsét, Stalker, Nagyítás, Dr.Caligari, Brazil, Az Élet Értelme
Zene: Skinny Puppy, Laibach, Rammstein, Stan Getz, Al di Meola, SoaD, ilyesmik, jó sok minden :)
Játék: már nem játszom, de BG és Monkey Island fanatikus voltam korábban. A Heroes sorozat első 4 tagjával még most is játszom + King's Bounty :)
És szeretem a belga sört.

HekkkY

Final Fantasy és Silkroad Online rulz!
The darkess will holding me tightly, until the sun rises up...!

HekkkY

Ja meg hát ha ennyire a szerepjátékoknál tartunk, én körülbelül 10 éve csak azokkal játszom. Baldur's Gate, Shadows of Amnhez volt szerencsém, Final Fantasy Sorozat ( elejétől végéig :D ), Diablo, meghát újabban jött a Sacred, Kotor, Kotor 2, Everquest 2, Wow, nameg a Silkroad Online :P
RPG-n kivül amit nagyon szeretek az az Unreal Tournament. Aki tud ajánlani vmi jó RPG-t még az mondja csak, hallgatom :)
The darkess will holding me tightly, until the sun rises up...!

Draconire

Quote from: HekkkY on 2006-07-10, 12:32:36
Aki tud ajánlani vmi jó RPG-t még az mondja csak, hallgatom :)
Gothic I - II
Na meg ha a Diablo tetszett, és a Baldur's Gate is akkor Icewind Dale I - II
Meg még az Arx Fatalis

thrall

azért ne hagyjuk ki a Grandia 1-et sem, és a sz.tem egyik legjobb RPG-t, a Morrowind-et!!!!

Draconire

Hát a Morrowind nekem több okból is nem tetszett.
1. túl nagy játéktér, ami önmagában még nem is lenne gond, de könnyen el lehet veszni benne külön segítő térkép nélkül, és szvsz nincs is igazán kihasználva
2. elég érdekes harcrendszer, az íjászat meg egyenesen szörnyen van megoldva
3. az npc-k meg olyan semmilyenek, gyakorlatilag csak vannak maguknak

összeségében azért nem olyan rossz, játszottam vele elég sokat, de ezek miatt én nem mondanám a legjobbnak /az 1. ok az olyan mondjuk hogy sokaknak valószínűleg pont azért tetszik/
Akkor már inkább Oblivion, az már sokkal életszerűbb /bár zárójelben jegyzem meg, hogy az a nyíl ami mutatja merre kell menni, az már azért enyhe túlzás/.

Kuroi Tenshi

Quote from: Gmer on 2006-07-10, 15:25:23
Hát a Morrowind nekem több okból is nem tetszett.
1. túl nagy játéktér, ami önmagában még nem is lenne gond, de könnyen el lehet veszni benne külön segítő térkép nélkül, és szvsz nincs is igazán kihasználva
2. elég érdekes harcrendszer, az íjászat meg egyenesen szörnyen van megoldva
3. az npc-k meg olyan semmilyenek, gyakorlatilag csak vannak maguknak
Akkor már inkább Oblivion, az már sokkal életszerűbb /bár zárójelben jegyzem meg, hogy az a nyíl ami mutatja merre kell menni, az már azért enyhe túlzás/.

1.) Jó, de ott van a térkép :p
Sok játékban meg az zavar, hogy előre ki van jelölve, hogy merre kell menned, mit és hogyan kell csinálnod.
2.) Mi volt a fura?
Íjászat egy kicsit béna, de annyira nem (ne feledd, hogy ha kicsit tovább feszíted az íjat, nem egyből elengeded, az "nagyobb erőt" jelent (az ütő-vágó-fegyverekhez hasonlóan), így messzebb repül és nagyobbat üt).

A nyilat ki lehet szedni - van rá mod, vagy egyszerűen csak nem raksz semmit aktív küldetésnek :)

Preda: asszem megtaláltam a megoldást a problémádra!
Oldblivion!
cikk: http://www.gamekapocs.hu/hir/4463/Nem+fut+az+Oblivion?+Segit+az+Oldblivion!
site: http://www.oldblivion.com/index.php

Draconire

Quote from: Kuroi Tenshi on 2006-07-10, 15:41:25
1.) Jó, de ott van a térkép :p
Sok játékban meg az zavar, hogy előre ki van jelölve, hogy merre kell menned, mit és hogyan kell csinálnod.
2.) Mi volt a fura?
Íjászat egy kicsit béna, de annyira nem (ne feledd, hogy ha kicsit tovább feszíted az íjat, nem egyből elengeded, az "nagyobb erőt" jelent (az ütő-vágó-fegyverekhez hasonlóan), így messzebb repül és nagyobbat üt).
1. Jó példa a hatalmas bejárható területre ami még élettel teli is a Gothic, hogy valami Morrowind-dal kb egy időset mondjak. A Gothic II meg még nagyobb területen tudta ugyanazt megcsinálni mint az első része. Én így képzelem el a játékmenetbeli szabadságot.
2. Az volt a fura hogy csapkodtam egy szörnyet, és hiába céloztam pontosan /az elején ugye amikor még gyenge a hősünk/ az ütések többsége semmi hatást nem ért el.Ugyanez mégidegesítőbb az íjászatban. Ok-ok tudom hogy ez sok helyen van így, de az fps nézet párosítva egy ilyen király grafikával mint a Morrowinddé valahogy arra készteti az embert hogy azért ennél reálisabban legyen megoldva egy ilyen fontos dolog. És hogy megint példát mondjak ott van az Arx Fatalis, ott úgy oldották meg, hogy ha találok akkor igenis megsebzem azt amit eltaláltam.

A 3-as ba miért nem kötöttél bele XD ott is a Gothic-ot tudtam volna példának felhozni, mert olyan életszerűen megvalósított npc-ket azóta se tudtak sokat csinálni rpg-ben.

Rounin

3. ponthoz. 1992, Ultima VII =) A legélőbbnek ható világ mindmáig^^"

Draconire

Quote from: Rounin on 2006-07-10, 16:00:08
3. ponthoz. 1992, Ultima VII =) A legélőbbnek ható világ mindmáig^^"
Ez nem ér! Akkor még túl kicsi voltam XD

De poén az hogy Arx Fatalis-ben ha varázslás módban két UU-t /mondjuk inkább VV volt az/ rajzoltál a kezeddel akkor Ultima Underworld módba kerültél vagy mibe. Szép szivárványos lett a grafika tőle XD

Rounin

XD
Én sem '92-ben játszottam vele, ne aggódj =)
'97-ben szereztem meg a kiegészítőkkel együtt mindkét epizódját a hetedik résznek. Sajnos az első már csak dos emulátorral fut, a második még xp alól is beizzítható^^'

Arx Fatalisban tényleg vicces volt ez a dolog, de amúgy valóban egy nagyon hangulatos és komor rpg lett (remek ötletekkel). Ajánlani tudom csak (viszont nem értem, az eax hangzást miért nem engedte bekapcsolni sb live 5.1 hangkártyával..).

thrall

Quote from: Gmer on 2006-07-10, 15:25:23
Hát a Morrowind nekem több okból is nem tetszett.
1. túl nagy játéktér, ami önmagában még nem is lenne gond, de könnyen el lehet veszni benne külön segítő térkép nélkül, és szvsz nincs is igazán kihasználva
2. elég érdekes harcrendszer, az íjászat meg egyenesen szörnyen van megoldva
3. az npc-k meg olyan semmilyenek, gyakorlatilag csak vannak maguknak

összeségében azért nem olyan rossz, játszottam vele elég sokat, de ezek miatt én nem mondanám a legjobbnak /az 1. ok az olyan mondjuk hogy sokaknak valószínűleg pont azért tetszik/
Akkor már inkább Oblivion, az már sokkal életszerűbb /bár zárójelben jegyzem meg, hogy az a nyíl ami mutatja merre kell menni, az már azért enyhe túlzás/.

hát, izé
1. majdnem mindenki azért nyíg, hogy kicsi a játéktér, erre tessék itt van egy ellenpélda XD

2. a harcrendszer tényleg egy kissé egérszaggatósra sikeredett, meg minden, de nekem attól még tetszik, mert akkor nekem ez még ngyon egyedi volt

3. NPC-k... akinek nemtetszik az I.J. sz.tem tényleg nem csináltak semmit, de én nem is vártam tőlük (fogjuk fel úgy, hogy akkor cisnálnak meg mindene,t maikor nemátjuk őket XD)

Az oblivionból meg nekem hiányzott valami, ami a morrowindben megvolt, meg ott valahogy a 3. pontnál kicsivel roszabb dolgot rontottak el: az inventory-t

Rounin

Eh.. a nagy játéktérrel nekem ott volt a bajom, hogy iszonyúan nem keltett semmiféle élő hatást. Egy Wastelandbe vagy Falloutba még el is ment volna a rettentő nagy kihalt pusztaság, de így... ;p (megjegyzem, ezekben több élet volt, pedig mindkettő posztapokaliptikus környezetben játszódik)

Az npc-kről mindig azt ígérték, milyen élők lesznek. Bullshit. Gyakorlatilag a mára cirka 20 éves Ultima 4 npc-i ezerszer élőbbek és okosabbak voltak.
A wizardry 7 npc-inek kommunikációs készsége bámulatosan sokrétű volt korához képest is, de a Morrowindet is simán lealázza.

Ha az npc-k puszta pletyka-központ bábok... akkor oda a hangulat -.-'

Draconire

Quote from: Rounin on 2006-07-10, 16:13:15
Arx Fatalisban tényleg vicces volt ez a dolog, de amúgy valóban egy nagyon hangulatos és komor rpg lett (remek ötletekkel). Ajánlani tudom csak (viszont nem értem, az eax hangzást miért nem engedte bekapcsolni sb live 5.1 hangkártyával..).
Igen, elég kellemes hangulata volt, emlékszem amikor az a szemét patkányember vagy mi a játék első felében állandóan a legváratlanabb helyeken bukkant fel és jól hátba támadott, majd gyorsan el is tünt. Hát a szívbaj rámjött néha tőle.
Quote from: thrall on 2006-07-10, 16:15:04
1. majdnem mindenki azért nyíg, hogy kicsi a játéktér, erre tessék itt van egy ellenpélda XD

2. a harcrendszer tényleg egy kissé egérszaggatósra sikeredett, meg minden, de nekem attól még tetszik, mert akkor nekem ez még ngyon egyedi volt

3. NPC-k... akinek nemtetszik az I.J. sz.tem tényleg nem csináltak semmit, de én nem is vártam tőlük (fogjuk fel úgy, hogy akkor cisnálnak meg mindene,t maikor nemátjuk őket XD)

1. nekem nem probléma ha nagy a bejárható terület, de ha már nagy akkor az legyen élettel teli, na meg átlátható /ugye Gothic/
2. én meg előbb játszottam a Gothic-al így nekem az volt az alap ebben XD
3. lásd 2.-es pont

és megint Rounin-nak:
Gothic-ban az tetszett az npc-k ben hogy azt teszik amit egy normális ember tenne. Reggel felkelnek, mennek dolgozni, főznek-sütnek, az őrök leölik a városokhoz közel kerülő szörnyeket, stb..

Rounin

Quote from: Gmer on 2006-07-10, 16:25:34
és megint Rounin-nak:
Gothic-ban az tetszett az npc-k ben hogy azt teszik amit egy normális ember tenne. Reggel felkelnek, mennek dolgozni, főznek-sütnek, az őrök leölik a városokhoz közel kerülő szörnyeket, stb..

Játszottam vele :D
Örültem is, hogy végre valami játék, amiben majdnem olyan életszagúan viselkednek, mint a '92-es Ultima VII-ben XD.
Na jó, nem majdnem, hanem úgy. Tudniillik már ott is megvoltak ezek :D.
Sőt, te magad is süthettél kenyeret, segédkezhettél a péknek, a parasztnéninek/bácsinak a kertben, etc. etc.
Napokon át bámulhattad, hogy sürögnek-forognak dolgukat végezve, napi rutinjukon végigmenve, az időnként felmerülő váratlan eseményekre reagálva (felbukkanó szörnyek a város határán? Futás az őrséghez! Készülődő vihar? Ablakokat becsukni (mindezt zsörtölődés vagy egyéb közepette)! Tolvaj főhős lebukik? "Tolvaj! Tolvaj! Fogják meg!" vagy "Mit csinálsz? Teszed azt vissza?" ;p)

Draconire

A Gothic-ból már csak az hiányzott hogy lehessen bárhova tüzet rakni. XD
Mekkora királyság lett volna amint a saját magad gyártotta karddal leölt állat húsát sütve nézegeted a csillagos égboltot éjszaka...

Kuroi Tenshi

Quote from: Gmer on 2006-07-10, 16:25:34
Gothic-ban az tetszett az npc-k ben hogy azt teszik amit egy normális ember tenne. Reggel felkelnek, mennek dolgozni, főznek-sütnek, az őrök leölik a városokhoz közel kerülő szörnyeket, stb..
Morrowindben is leölték a városba merészkedő szörnyeket.
Oblivionban már ezeket helyrehozták. Boltok reggel 8 körül nyitnak, este 8 körül zárnak, utána vagy elmennek a fogadóba dumálni, vagy egyből lefekszenek aludni. Őrök járkálnak városok kröül és között, legyakják az utakon leselkedő banditákat és lényeket. Van úgy, hogy kedvük támad és vadászni mennek. Olyat is láttam már, hogy ketten harcoltak egy banditával, és az egyik őr a másikat találta el - ezután a másik (a bandita legyakása után) nekiállt a másik őrt is leverni :D
Más npck meg járkálnak összevissza, bemennek kocsmába, esznek, isznak, vadásznak, olvasnak, stb.

thrall

igen, de a morrowind-ben nem volt még meg, és arról volt szó

egyébként nekem a gothic 1 nemnagyon jött be azon kívul, hogy sok mindent csinálhatták, amit az NPC-k is, de úgy döntöttem, leszedem a gothic 2-t, hátha az jobban fog tetszeni :D

Draconire

#745
Quote from: Kuroi Tenshi on 2006-07-10, 16:34:16
Quote from: Gmer on 2006-07-10, 16:25:34
Gothic-ban az tetszett az npc-k ben hogy azt teszik amit egy normális ember tenne. Reggel felkelnek, mennek dolgozni, főznek-sütnek, az őrök leölik a városokhoz közel kerülő szörnyeket, stb..
Morrowindben is leölték a városba merészkedő szörnyeket.
Hát nem tudom, nekem nem igazán segítettek sohase. Főleg ha egy járókelő támadott meg valamiért.
Ezzel ellentében Gothic-ban meg szabályosan körbeálltak az emberek ha valaki megtámadott, és szurkoltak XD az őrök meg ugye segítettek.
/meg ha a végén kivégeztem (amely mozdulatsor valami eszméletlen kegyetlen volt) akkor nekem is támadott mindenki./

Ja és igen thrall rátapintott a lényegre, itt most a Morrowindet szidom XD

thrall

úgyvagyok vele, hogykinek a pap kinek a papné, szóval nem fogom másik játékot fikázni azért, mert nekem nem jött be, mivel mint ittis példa, nekem amorrowind, neked a gothic jött be (sőt elég sok ismerősömnek inkább a gothic, mint a Morrowind :D ). Dehát ez van, fura is lenne a világ, hogy mindenkinek ugyanaz tetszene :D

Draconire

Quote from: thrall on 2006-07-10, 16:47:21
Dehát ez van, fura is lenne a világ, hogy mindenkinek ugyanaz tetszene :D
Egyetértek!

(ettől függetlenül Gothic rulz XD)

thrall

na leszedtem a Gothic 2: gold Editiont, csak egy baj van a játékkal, NEM INDUL EL... se crackel sem a nélkül. rákattintok a gothic2.exe-re tölt egy fél mp-t majd megáll és kész...

Draconire

most lehet hülye kérdések lesznek de: 1. Milyen típusú daemonnal próbáltad White SeeD?
                                                   2. Milyen verziószámú az amit letöltöttél thrall?