Szerepjátékok

Started by Xaga, 2004-07-27, 16:11:06

Previous topic - Next topic

Damnatus

Hali!

Olvass Lovecraftot, és akkor meg fogod tudni, milyen egy játék hangulata.

Pirula

Mi köze van a Cthulhunak a csecsemõsíráshoz??? Van valami ilyesféle modul vagy valamirõl nagyon lemaradtam?  :eeek:
Quote from: DamnatusMi nyáron készülünk este erdõben játszani chtulhut.
Nekünk a zöldségespincénk ilyen hangulatos hely, van - de lehet hogy már csak volt már akkor se nagyon használtuk - ott kb 3 mázsa krumpli zsákokban, mindegyik olyan méteres csírákkal. Csinosan néznek ki. :) Ehhez még jön a penész és a rothadás szaga, plusz a tudat hogy a pince kapcsolatban van egy majd' az egész települést behálózó alagútrendszerrel.
Kissé hûvös hely, még nem teszteltük, de vállalkozó lelkeknek kiadom bérbe. :D

Rounin

Quote from: PirulaMi köze van a Cthulhunak a csecsemõsíráshoz??? Van valami ilyesféle modul vagy valamirõl nagyon lemaradtam?  :eeek:
 
Nekünk a zöldségespincénk ilyen hangulatos hely, van - de lehet hogy már csak volt már akkor se nagyon használtuk - ott kb 3 mázsa krumpli zsákokban, mindegyik olyan méteres csírákkal. Csinosan néznek ki. :) Ehhez még jön a penész és a rothadás szaga, plusz a tudat hogy a pince kapcsolatban van egy majd' az egész települést behálózó alagútrendszerrel.
Kissé hûvös hely, még nem teszteltük, de vállalkozó lelkeknek kiadom bérbe. :D

MI köze lenne? Guhh... csak annyi, hogy éjszaka jól bexarx tõle egy pár Ctulhu könyv, vagy játék után :D

Pince nekünk is van krumplival meg csápjaikkal,d e az sajna kicsi (cserébe vannak patkányok :D )

Pirula

Quote from: RouninMI köze lenne? Guhh... csak annyi, hogy éjszaka jól bexarx tõle egy pár Ctulhu könyv, vagy játék után :D
Így már értem. :D
Quote from: Rounin(cserébe vannak patkányok :D )
Legalább nem kell elmesélni a sárgán villogó szemeket meg a kaparászást. :D Live RPG a köbön!

Raggie

Hi!
Errefelé nem próbálkozott senki szerepjáték készítéssel? Érdekelnének a tapasztalatai, mivel én is ilyesmit cselekszem mostanában.

Kicsit a témához is: sztem a helyszín fontos lehet, de elsõsorban a jó játékot kell elõsegítenie. A Cthulhu-hoz mondjuk jobban illik, de azért egy pincében patkányok és ki tudja mlg mik közt játszani, ahol a sakok mögül abszolút sötétbõl szõt csápok nyúlnak érted.................
(egy kicsit magával ragadott a cthulhu hangulat :D )
"I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: "Do I feel lucky?" ...

Well, do ya, punk?"

Pirula

Quote from: Raggie GordonHi!
Errefelé nem próbálkozott senki szerepjáték készítéssel?
De. Csak sajna összvissz addig jutottam hogy - De jó lenne egy új, egyszerû rendszert csinálni...  :rolleyes:
Viszont régen még a Rúnában olvastam valami World's Easiest RPG-rõl, ami csak szabályokat tartalmazott, és szinte minden világban használható volt.

roderick

Quote from: Raggie GordonHi!
Errefelé nem próbálkozott senki szerepjáték készítéssel? Érdekelnének a tapasztalatai, mivel én is ilyesmit cselekszem mostanában.

Kicsit a témához is: sztem a helyszín fontos lehet, de elsõsorban a jó játékot kell elõsegítenie. A Cthulhu-hoz mondjuk jobban illik, de azért egy pincében patkányok és ki tudja mlg mik közt játszani, ahol a sakok mögül abszolút sötétbõl szõt csápok nyúlnak érted.................
(egy kicsit magával ragadott a cthulhu hangulat :D )

Énis gondolkodtam a dolgon, de sztem szvsz. felesleges azon szenvedni, hogy legyen egy új rendszered, mert manapság a D20 v. D20 modern tökéletesen alkalmas mindenféle világra vagy ha az nem tetszik, akkor is van rengeteg rendszer amit 1-1be át lehet ültetni és akkor marad egy csomó energiád a világ kidolgozására... ami viszont sztem sokkal fontosabb...

Mondjuk extraspéci világhoz (lsd. Earthdawn) vagy nagyon újszerü ötletekhez nyilván új rendszer kell, de azokat azért sokáig kell csiszolni, hogy ne kergessen másokat örületbe :)

személyes tapasztalataim azért: hogy nagyon nehéz olyan újszerü rendszert kitalálni, ami még használható is, mert azért amik a piacon vannak nemcsak jól kidolgozottak (bármennyire sem úgy tünik), de eléggé korlátozzák is a fantáziát már. Skillek, featek meg ilyenek kidolgozása meg azért kész pokol, mert jó sok lehet belölük... én spec. itt hagytam abba, mert lusta voltam végiggondolni, hogy mi az ami kell vagy esetleg felesleges... viszont karakterlapot tök jót csináltam:)

Viszont egy alternetív harcrendszeren gondolkozom mostanában, de még én se igazán értem, hogy szeretném:)
All human relationships are built upon interests.
But relations built on interests have their own aesthetics.

Damnatus

Hali!

Én terveztem, hogy megpróbálok egyet csinálni, a lényeg a következetesség lett volna (fantasy), de már a világ születésénél elakadtam.

Rounin

D20 óta nem kísérletezem rendszeralkotással (mármint, amióta láttam d20-at). Különben sokkal nagyobb élvezet egy világot megalkotni, méghozzá úgy, hogy az logikusan legyen felépítve (fõlegh, ha van mágia, mert az aztán nagyot tud borítani)

Raggie

Quote from: roderickÉnis gondolkodtam a dolgon, de sztem szvsz. felesleges azon szenvedni, hogy legyen egy új rendszered, mert manapság a D20 v. D20 modern tökéletesen alkalmas mindenféle világra vagy ha az nem tetszik, akkor is van rengeteg rendszer amit 1-1be át lehet ültetni és akkor marad egy csomó energiád a világ kidolgozására... ami viszont sztem sokkal fontosabb...
Szerintem nem azért kell új rendszert kidolgozni, hogy alkalmaszkodjon a világhoz, hanem azért, mert minden rendszer amit eddig láttam, túl kötött volt, túl sok szabály korlátozta a játékosok és fõleg a KM(vagy JM, vagy mesélõ, vagy amit akartok, csak tudjátok kire gondolok :) ) hatalmát. Az én(és mellesleg Ramizzal csináljuk) rendszerem alapjául az szolgál, hogy minél több hatalmat adni a KM-nek, hogy valószerûbb és gördülékenyebb legyen a játék. Így a mesélõ a játékosokhoz igazíthatja magát, a szabályok is minél egyszerûbbek, érthetõbbek, de valószerûek, és minél kevesebb kell legyen belõlük. Ezek helyett inkább tényleg a világot kell kidolgozni teljesen. Ha már van egy legapróbb részletig kidolgozott izgalmas, eseménydús világ onnan már magától jönnek a kalandok.
Quote from: roderickszemélyes tapasztalataim azért: hogy nagyon nehéz olyan újszerü rendszert kitalálni, ami még használható is, mert azért amik a piacon vannak nemcsak jól kidolgozottak (bármennyire sem úgy tünik), de eléggé korlátozzák is a fantáziát már. Skillek, featek meg ilyenek kidolgozása meg azért kész pokol, mert jó sok lehet belölük... én spec. itt hagytam abba, mert lusta voltam végiggondolni, hogy mi az ami kell vagy esetleg felesleges... viszont karakterlapot tök jót csináltam:)
Ez az amirõl beszéltem! Ezekre nincs szükség. Amire a KM úgy gondolja, hogy már képzettség szükséges hozzá, ahoz gyors becsléssel ad egy értéket, amit elk kell érte költeni, vagy megvenni, vagy mittomén. Tudom, hogy ez nagyon KM-függõvé teheti a játékot, és egy rossz, tapasztalatlan mesélõ felboríthatja az egész rendszer realitását, de olyanok a kötött rendszerekkel is kiszúrhatnak.
Quote from: roderickViszont egy alternetív harcrendszeren gondolkozom mostanában, de még én se igazán értem, hogy szeretném:)
A harcrendszer elég kényes pontja általában az RPG-knek, mivel egyszerûnek(gyorsan játszhatónak) kell lennie és egyben realisztikusnak, mindenféle helyzettel számolnia kell. Itt nagyon el lehet cs*szni az egészet.
Huh... Uff én beszéltem...
"I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: "Do I feel lucky?" ...

Well, do ya, punk?"

Pirula

Quote from: Raggie GordonSzerintem nem azért kell új rendszert kidolgozni, hogy alkalmaszkodjon a világhoz, hanem azért, mert minden rendszer amit eddig láttam, túl kötött volt, túl sok szabály korlátozta a játékosok és fõleg a KM(vagy JM, vagy mesélõ, vagy amit akartok, csak tudjátok kire gondolok :) ) hatalmát.
Ez szerintem nem olyan nagy probléma hogyha pl. egy baráti társaság játszik ahol a játék érdekében - esetleg csak alkalmilag is - módosítanak a szabályokon. A hangsúly szerintem inkább azon  van hogy a KM-et az egész társaság elismerje és ne óbégasson közbe senki hogyha akár õ szeg is szabályt, vagy enged ilyesmit, mert ki tudja, lehet hogy épp a sztori érdekében teszi.
Már írtam alább hogy én fõleg M.A.G.U.S.-ozni szoktam, aminek a rendszere ugyan messze van a tökéletestõl, de mégis nagyon jól használható, gördülékenyen szoktak menni a kalandok.

Mattanja

Quote from: PirulaM.A.G.U.S., aminek a rendszere ugyan messze van a tökéletestõl, de mégis nagyon jól használható, gördülékenyen szoktak menni a kalandok.
Nálunk sincs vele gond. Pedig direkt be is vezettük a "Súlyos sebek" táblázatok használatát, hogy élethûbb legyen, de az sem lassította, csak izgalmasabbá tette.
Amire még nem hallottam másoktól sem panaszt, az a Cthulhu és a Vampire rendszere. Az elõbbi úgy jó, ahogy van, az utóbbi pedig rendkívül rugalmas, így minden gond könnyen megoldható.
בטחו בו בכל עת עם שפכו לפניו לבבכם אלהים מחסה לנו סלה׃
8]]=((

roderick

#222
Quote from: Raggie GordonAz én(és mellesleg Ramizzal csináljuk) rendszerem alapjául az szolgál, hogy minél több hatalmat adni a KM-nek, hogy valószerûbb és gördülékenyebb legyen a játék. Így a mesélõ a játékosokhoz igazíthatja magát, a szabályok is minél egyszerûbbek, érthetõbbek, de valószerûek, és minél kevesebb kell legyen belõlük.

Létezik az ún narratív stílusú játék, de ahhoz tényleg érett játékosok és jó mesélö kell, ennek lényege, hogy nem a kockák döntenek, hanem a mesélö mondja meg mi történik - persze általában vegyesen használják a szerencse és karma típusú dolgokkal -, nade ha ilyen céljaid vannak akkor érdemes lenne ennek utánnaolvasni, mert igaz nagy sértödéseket okozhat nem megfelelö társaságban, de sokkal jobb, mint dobsz valamit aztán úgyis azt meséled ami akarsz (the original "behind-the-paraván-feeling" :))

Harcrendszerröl jut eszembe, hogy aki nem ismerné, az a Warhammer Fantasy-re vessen egy pillantást, mert szerintem nagyon egyedi és jó harcrendszere van, az a lényege, hogy van egy hp szerü rendszer, de nem akkor hal meg az ember, ha 0 alá kerül, hanem attól függ mennyivel megy 0 alá dobni kell egy táblázat alapján és úgy döl él, hogy mien súlyos sérülést kap az ember, izomhúzódástól fejlevágásig minden... igaz kicsit körülményes, hogy a táblázatnak mindig kéznél kell lennie (fõleg mivel testrészenként külön van), de amikor én meséltem nekem nagyon bejött... igaz azért is, mert ad támpontot így nem kell mindig mindent kitalálni ha szinezni akarom a csatát, ill. ha elfárad az ember nem is csak azt mondja, hogy "talált, sebzett x-et, meghalt... kérem a következöt"

Edit: BTW hivatalosabb Vampire infókat nem tudtok, Magyarországról vagy valami jó kis fan honlapot, hogy hogyan nézhet ki Budapest a WoD világában, mert amit eddig találtam, az meglehetösen Vér István(TM) müveire hajazott...
All human relationships are built upon interests.
But relations built on interests have their own aesthetics.

Dragon

Quote from: roderickEdit: BTW hivatalosabb Vampire infókat nem tudtok, Magyarországról vagy valami jó kis fan honlapot, hogy hogyan nézhet ki Budapest a WoD világában, mert amit eddig találtam, az meglehetösen Vér István(TM) müveire hajazott...
Nemtudom mit láthattál, ezt tudnám ajánlani esetleg: http://www.bpkamarilla.com/
fene, most nézem, levették a "Történelem" részt, pedig ott voltak az igazán hasznos infók
"And there was war in heaven.
Michael and his angels fought against the Dragon, and the Dragon fought and his angels, and prevailed not.
Neither was their place found anymore in Heaven.
And the Great Dragon was cast out, that old serpent called the devil and Satan which deceiveth the whole world,
he was cast out into the Earth and his angels were cast out with him."
[Revelations 12:7-9]

Damnatus

Hali!

Vampire-ben szvsz a balsiker lett elszúrva. Minél magasabb a képzettség, annál nagyobb az esélye, hogy több egyest dobsz, mint sikert.

A warhammer igazi ereje a karakterfejlõdés

roderick

Quote from: DamnatusVampire-ben szvsz a balsiker lett elszúrva. Minél magasabb a képzettség, annál nagyobb az esélye, hogy több egyest dobsz, mint sikert.

Igaz, igaz... Amúgy a WoD 2.0-ban kivették a balsikert. meg annyira egyszerüsítettek már a rendszeren, hogy szinte nem is létezik... még a D20-nál is sikerült sokkarta egyszerübbnek lennie... mivel nem célszámokkal van a nehezítés, hanem kockák elvéte vagy hozzáadásával, így a támadás 1 dobás és abból már a sebzés is kiderül... kár hogy a világot annyira átalakították, hogy ha megpróbálnék mesélni, akkor a játékosok letépnék a... vagyis lebeszélnének róla...


Quote from: bpka000Nemtudom mit láthattál, ezt tudnám ajánlani esetleg: http://www.bpkamarilla.com/

hát kösz, de tényleg nincs sok infó így rajta, ez nem a live dolognak a honlapja... amúgy már nagyrészt mindegy, mert már elkezdtem teljsen egyedi módon kidolgozni jól túlhansúlyozva a technokráciát, mert azt ismerem, meg különbenis én "igazzy" szerepjátékos vagyok:D... csak gondoltam pár jó ötletre nyitott vagyok azért...
All human relationships are built upon interests.
But relations built on interests have their own aesthetics.

Ramiz

roderick, Raggie: engem sem a harcrendszer érdekel. a képzettségek már inkább. mi úgy szeretnénk, hogy csak gyakorlatozással nõjön az értéke, kaland közben, pl. hibázásból tanulsz, sikeres alkalmazásból is, de abból kevésvé stb. Tök hülyén néz ki, amikor kaland végén a csapat szintet lépett tagjai megkapnak egy-két képzettséget, vagy "pár hétre mindegyik elmegy a mesteréhez vagy egy iskolába és megtanulja, aztán találkoznak ugyanott". Ez nekem egyáltalán nem tetszik. A másik, amit viszont teljesen az alapoktól ki kell dolgozni, a mágia. Azárt is, mert abból még mindegyik eddigi rendszerrel kapcsolatban voltak fenntartásaim, meg azért is, mert ott lehet gyökeresen újat alkotni.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Damnatus

Hali!

Képzettségek:
én azon gondolkodtam el, hogy olyan típusú képzettségrendszer kéne, ami több szintû: elsõ részben a tulajdonság, másodrészben egy átfogó ismeret, harmadsorban pedig egy speciális tudás összegébõl jönne össze a képzettség.

Mágia szempontjából szvsz a M.A.G.U.S rendszere szerintem jó.

Suszi

#228
Quote from: DamnatusHali!

Vampire-ben szvsz a balsiker lett elszúrva. Minél magasabb a képzettség, annál nagyobb az esélye, hogy több egyest dobsz, mint sikert.

Vampire-ben csak az a balsiker, ha egy darab sikert sem dobsz, viszont akad legalább egy 1-es. Ha ugyanannyi, vagy kevesebb sikert dobsz, mint egyest, az "csak" sikertelenség, nem pedig balsiker.

Amúgy ugyanannyi az esélyed arra, hogy több sikert dobsz mint egyest, vagy több egyest dobsz, mint sikert. (egy kicsit értelmetlenre sikerült, remélem azért megértitek, hogy mire gondoltam  :) )

roderick

Quote from: Ramizroderick, Raggie: engem sem a harcrendszer érdekel. a képzettségek már inkább. mi úgy szeretnénk, hogy csak gyakorlatozással nõjön az értéke, kaland közben, pl. hibázásból tanulsz, sikeres alkalmazásból is, de abból kevésvé stb. Tök hülyén néz ki, amikor kaland végén a csapat szintet lépett tagjai megkapnak egy-két képzettséget, vagy "pár hétre mindegyik elmegy a mesteréhez vagy egy iskolába és megtanulja, aztán találkoznak ugyanott". Ez nekem egyáltalán nem tetszik. A másik, amit viszont teljesen az alapoktól ki kell dolgozni, a mágia. Azárt is, mert abból még mindegyik eddigi rendszerrel kapcsolatban voltak fenntartásaim, meg azért is, mert ott lehet gyökeresen újat alkotni.

Pendragonnak van olyan rendszere, hogy ha használtál egy skillt a mesében, akkor a végén dobhatsz rá, hogy fejlödött-e (0-20 a skill értéke, d20-al kell a skill értéke alá dobni, hogy siker legyen, ilyenkor meg a skill értéke fölé kell dobni, hogy nö-e az értéke), közben ha tanulásra szánod a szabadidödet, akkor abból is nöhet a skilled értéke, meg ráadásul, ha kritikus sikert dobsz a kaland során (pontosan a skill értékét), akkor autómatikusan nö eggyel... mondjuk más kérdés, hogy a pendragonnak sajátos rendszere van, mivel 1 mese 1 év, így a "szabadidö" pl. kiesik a legtöbb más életút mesénél...

de ez a használat által nö dolog jó, csak néha azért körülményes lehet... amúgy a CRPG-kben van gyakran ilyen, hisz ott nem kell dobálgatni... Elder Scrollsban van pl. ez, Ha használsz egy skillt van x esélye, hogy növeli azt az értéket ami ha elér egy szintet akkor nö a skill... ezért van minden karakteremnek Morrowindben rohadtnagy athletics-je, mert mindig ugrálva sétálok.:)

Mágiával nekem az volt a gondom, hogy kb 8 éve soha egyik játékosom se volt olyan kreatív, hogy saját spellt dolgozon ki, akkor meg francért fáradozzak én egy jó rendszeren:) Amúgy szvsz. itt is a "felnötteb" módszer a legjobb, mint pl. a Mage-é (de a Fifth Ageben is ilyesmi volt), hogy támpontok vannak megadva, hogy mit tehetsz az adott szinteden, azon belül szabadon garázdálkodhatsz, beleértve, hogy te dolgozod ki, egy varázslathoz mien komponens, rituálé stb. kell - ami minél jobban beleillik a játékos profiljába- annál kisebb a célszám.

Quote from: SusziVampire-ben csak az a balsiker, ha egy darab sikert sem dobsz, viszont akad legalább egy 1-es. Ha ugyanannyi, vagy kevesebb sikert dobsz, mint egyest, az "csak" sikertelenség, nem pedig balsiker.

Jó, persze így van papíron, csakhogy ha 1-est dobsz az elvesz 1 sikert és így hiába növeled a kockáid számát, gyakran az okoz gondot, hogy túl jó egy skilled -így tú sok kockával dobhatsz 1-est (habár lehet csak mi vagyunk megátkozva), hálistennek ezt kivették már a 2.0-ból... én az alapból is ki akarom majd venni, más kérdés, hogy túlélem-e a reformkisérletemet:)
All human relationships are built upon interests.
But relations built on interests have their own aesthetics.

Damnatus

Hali!

Mi úgy játszottuk a vampire-t, hogy a több az egyes, mint a siker, akkor az balsiker. Alapból nem lenne nagy esély, de hát Murphy törvénye jelentõs befolyásoló tényezõ (fõleg Rõtshreknél).

Én a célszámrendszeres rendszereket kedvelem, mágiába is jól beleépíthetõ.

Suszi

Quote from: DamnatusÉn a célszámrendszeres rendszereket kedvelem, mágiába is jól beleépíthetõ.

Igazad lehet, bár ém eddig csak vampiret jûtszottam, ami célszámrendszeres volt (ha jól emlékszem  :rolleyes: )

Dragon

Quote from: DamnatusÉn a célszámrendszeres rendszereket kedvelem, mágiába is jól beleépíthetõ.
A Vampire rendszere azért is jó, mert egy reálisan gondolkodó mesélõ jól be tudja állítani a célszámot a feladat velós nehézségéhez, és nincs olyan, hogy az "ultra táp x. szintû karakter" lehetetlen, hogy hibázzon valamiben, vagy hogy egy teljesen képzetlen valakinek garantáltan ne sikerüljön véletlenül se.
Jó, mondjuk ez utóbbi nem minden képzettségre van így.
"And there was war in heaven.
Michael and his angels fought against the Dragon, and the Dragon fought and his angels, and prevailed not.
Neither was their place found anymore in Heaven.
And the Great Dragon was cast out, that old serpent called the devil and Satan which deceiveth the whole world,
he was cast out into the Earth and his angels were cast out with him."
[Revelations 12:7-9]

Suszi

Quote from: bpka000A Vampire rendszere azért is jó, mert egy reálisan gondolkodó mesélõ jól be tudja állítani a célszámot a feladat velós nehézségéhez, és nincs olyan, hogy az "ultra táp x. szintû karakter" lehetetlen, hogy hibázzon valamiben, vagy hogy egy teljesen képzetlen valakinek garantáltan ne sikerüljön véletlenül se.
Jó, mondjuk ez utóbbi nem minden képzettségre van így.

Azt hiszem nagyon reálisan látod ezt az egészet  :rolleyes:

Mattanja

Quote from: PirulaNem tudja valaki hogy a Delta Green szabálykönyv megjelent-e magyarul és ha igen akkor merre lehet beszerezni?
Régen a Rúnában olvastam még róla, most már lenne kedvem kipróbálni.
Nincs. Most kérdeztem a mesélõmet - és ha õ azt mondja, akkor... :rolleyes:
בטחו בו בכל עת עם שפכו לפניו לבבכם אלהים מחסה לנו סלה׃
8]]=((

Raggie

Quote from: roderickLétezik az ún narratív stílusú játék, de ahhoz tényleg érett játékosok és jó mesélö kell, ennek lényege, hogy nem a kockák döntenek, hanem a mesélö mondja meg mi történik - persze általában vegyesen használják a szerencse és karma típusú dolgokkal -, nade ha ilyen céljaid vannak akkor érdemes lenne ennek utánnaolvasni, mert igaz nagy sértödéseket okozhat nem megfelelö társaságban, de sokkal jobb, mint dobsz valamit aztán úgyis azt meséled ami akarsz (the original "behind-the-paraván-feeling" :))

Harcrendszerröl jut eszembe, hogy aki nem ismerné, az a Warhammer Fantasy-re vessen egy pillantást, mert szerintem nagyon egyedi és jó harcrendszere van, az a lényege, hogy van egy hp szerü rendszer, de nem akkor hal meg az ember, ha 0 alá kerül, hanem attól függ mennyivel megy 0 alá dobni kell egy táblázat alapján és úgy döl él, hogy mien súlyos sérülést kap az ember, izomhúzódástól fejlevágásig minden... igaz kicsit körülményes, hogy a táblázatnak mindig kéznél kell lennie (fõleg mivel testrészenként külön van), de amikor én meséltem nekem nagyon bejött... igaz azért is, mert ad támpontot így nem kell mindig mindent kitalálni ha szinezni akarom a csatát, ill. ha elfárad az ember nem is csak azt mondja, hogy "talált, sebzett x-et, meghalt... kérem a következöt"
Kösz a tippet, majd rákeresek egy kicsit.
A táblázatos stuffokkal az a bajom, hogy utálok keresgélni, de lehet, hogy ez lesz a legjobb megoldás.
A képzettségek"javulása" szerintem nem olyan körülményes a hibázós-fejlõdõs rendszerben.
"I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: "Do I feel lucky?" ...

Well, do ya, punk?"

Orion

Quote from: DamnatusMi úgy játszottuk a vampire-t, hogy a több az egyes, mint a siker, akkor az balsiker.

Sokáig mi is úgy játszottuk, mert az eredeti szabálykönyvben nem volt egyértelmû. A második kiadásban (onnan lehet felismerni, hogy a címlapjára Vámpír: a maszkabál van írva az eredeti Vampire:The Masqurade helyett) már konkretizálják, hogy ha akár egyetlen sikert is dobtál, akor már csak sikertelen lehetsz, függetlenül attól, hogy mennyi egyest dobtál.

Persze mesélõként izgalmasabb ezt figyelmen kívül hagyni... :)
Liberate tuteme ex infrenis!

Suszi

Quote from: OrionPersze mesélõként izgalmasabb ezt figyelmen kívül hagyni... :)

Jól ismerünk, mi játékosok te kis  :__devil:

Kalibur

Ööööhm. ne haraguggyon a tisztelt társaság, hogy csak így ideállítok és minden (fõleg, hogy nem olvastam végig az összes hozzászólást , max 1-et vagy szélsõséges véletlenként 2-t...) de lenne egy kérdésem, hátha jó helyen járok vele... (nem, az rpg.hu-ra szándéklosan nem mentem vele...) tunna sztetek vki olyasmi témában segíteni, hogy vallás a szerepjátékban? (beadandóhoz kell ) A konkrét területeket még csak késõbb mondanám (amikor kiderült...)
"What doesn't kill you merely postpones the inevitable."

Djinn

Quote from: Kalibur... tunna sztetek vki olyasmi témában segíteni, hogy vallás a szerepjátékban? (beadandóhoz kell ) A konkrét területeket még csak késõbb mondanám (amikor kiderült...)
Hát ez elég tág téma, nem? Ebbe így rengeteg dolog beletartozik, pontosíatani kéne szerintem.  :rolleyes:
"If you want the rainbow, you gotta put up with the rain"