Filmek (minden, ami nem japán)

Started by Flaser, 2004-09-15, 11:18:12

Previous topic - Next topic

Cloud

Egészen addig mosolyogtam az egészen, de amikor a levágott f*szt a nyakába teszi...  :zomg: :facepalm:

Nakedape

#7621
Quote from: Fazék on 2011-08-13, 01:09:03
Quote from: NLZ on 2011-08-13, 01:00:12
Állítólag nagyon izzadtságszagú.
megerősítve.
volt pár tényleg jó poén benne, de többnyire lapos és izzadságszagú.
+1

más:
When the Raven Flies
http://www.imdb.com/title/tt0087432/

1984 izlandi viking bosszúfilm nem túl bonyolult, de hangulatos, meg jó tájak és zene,  " a leg autentikusabb viking film" matricákkal árulták kint turist boltokban, tetszett végül is (kölcsönzőből van)
Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution

new


Cloud

Van Fast Five HD minőségben, ha valakit érdekelne. Egész jó folytatás lett szvsz.

Fazék

Quote from: Cloud on 2011-08-19, 20:33:16
Van Fast Five HD minőségben, ha valakit érdekelne. Egész jó folytatás lett szvsz.
de ez még csak a mozi változat, extended-re még várni kell.
(de azért én is elindítottam a torrent-et az irodában ^^")

Cloud

Hm, extended? Lemaradtam szerintem...

Fazék

Azt hiszem nem vagyok epilepsziás. Legalábbis végignéztem az Enter the Void bevezetőjét, anélkül hogy rohamom lett volna :D

amúgy tetszett, és most megyek vissza nézni a filmet :D

Ramiz

Quote from: Fazék on 2011-08-20, 21:05:30
Azt hiszem nem vagyok epilepsziás. Legalábbis végignéztem az Enter the Void bevezetőjét, anélkül hogy rohamom lett volna :D

amúgy tetszett, és most megyek vissza nézni a filmet :D
:whoah:

Én nem néztem végig a filmet, de az intróját többször is. :muhahah:
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Junchi

Tale of two Sisters

WIN! Just win! Az utóbbi idők legjobb pszicho-horror... nem is! Az utóbbi idők legjobb filmje, amihez mostanában szerencsém volt.

Még mindig rakosgatom a puzzle-darabkákat a helyére. Vérbeli mindfuck cucc és még parázós jelenetekből sem volt hiány. Főleg a film közepén ellőt twist-en néztem nagyokat.

9/10

Nakedape

super 2010

hm, a film jóval elborultabb volt, mint amire számítottam, nem kick-ass féle kedélyes
kifejezetten tetszett
Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution

Fazék

Quote from: Nakedape on 2011-09-02, 08:48:58
super 2010

hm, a film jóval elborultabb volt, mint amire számítottam, nem kick-ass féle kedélyes
kifejezetten tetszett
há! reméltem, hogy tetszeni fog. engem is meglepett egy kicsit :)

Kvikveg

Most, hogy Blu-Rayen 10 dollarert hozzankvagtak: The King's Speech
Ez  :cool:   :jee:
Nagyon jo utemu, jol felepitett, jo humoru, az ember kuzdelmet jol bemutato, szoval mindenkeppen jo. :D

... aaand tits
Kings Speech Swearing Scene
WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

kikuchiyo

Tucker & Dale vs. Evil

Volt egy-két tűrhető poén, na meg jó volt Alan Tudykot újra látni, de egyébként közepes film.
Failure is the default option

kikuchiyo

Topic resurrect!!!2

Kötelességemnek érzem nyilatkozni a két filmről, amelyet tegnap Nakedape születésnapi partiján láttam:

Azumi - japán kardozós-gyakós izé tündibündi lánykával a főszerepben. Alapvetően nagyon gyenge film, csak sajnos nem az "annyira rossz, hogy az már jó" kategóriából. Nehezen tudja leplezni a tényt, hogy a film elsődleges célja a főszereplő csaj idol-karrierjének építése - ennek megfelelően szinte végig miniszoknyában rohangált. Színészi játékról, harcművészeti hitelességről vagy akárcsak a forgatókönyv értelmes voltáról kár is beszélni. Túl hosszú volt.
Az esemény hangulatát emelte, hogy rossz képaránnyal sikerült végignéznünk a filmet.

Norwegian Ninja - Ááááárgh. Leginkább :facepalm:. Sokszor  :lul:, néha  :appl:, de  :falba: is.
Az ünnepelt utánozhatalan személyiségét ismerve nagyon elborult filmre számíthattunk, de ez még a vártnál is elborultabb volt. Már az alapötlet is  - hogy egy 80-as években kémkedésért letartóztatott norvég politikus valójában nem is kém volt, hanem a király titkos ninjája, szigorúan J mint János betűvel - annyira abszurd, hogy nehezemre esik modellezni azt a gondolati folyamatot, amely a létrejöttéhez elvezetett, de a film még ezen felül is teli volt sziporkázóan zseniális ötletekkel, mint pl. a ninják szigetét védő feng-shui-pajzs, vagy a föld alatt eltűnő autó (és repülőgép) filmes megoldása.
Közösségi szórakozásként telitalálat volt. Mint film, talán egy kicsit túlzottan is elborult volt - illetve az volt a bajom vele, hogy túl sok ötletet, poént és stílust próbáltak belekeverni, és ez nem mindig sikerült, ill. egyenetlen tempót eredményezett, néhol üresjáratokkal. De azért rég szórakoztam ilyen jól filmen.
Failure is the default option

Kvikveg

+1

Azumi imdb
A mutatvanyos lanynak aranyos mosolya volt. :)
Az oreg, Yoshio Harada (amugy iden hunyt el) meg ugy nezett ki, mint egy Toshiro Mifune-klon. Masnak is feltunt a hasonlosag. XD

A Feng Shui pajzs reszemrol bevonult a legelborultabb otletek tarhazaba.  :muhahah:
WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Próféta

Quote from: Kvikveg on 2011-10-02, 20:18:41
Azumi imdb
mármint
De van ám ilyen is: http://www.imdb.com/title/tt0431641/ :zomg:

Quote from: kikuchiyo on 2011-10-02, 13:44:56
Norwegian Ninja - Ááááárgh. Leginkább :facepalm:. Sokszor  :lul:, néha  :appl:, de  :falba: is.
Részemről leginkább :rotfl: és :borul:

Kvikveg

WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Xzone

Sajnálom, hogy nem voltam ott. :frown:


Cloud


Puru²


Kvikveg

Quote from: Puru² on 2011-10-30, 10:48:38
The German rövidfilm
:jee:
Jo.
Kis kiegeszites:
[spoiler]
Quote
wiki
Neutrality to forestall invasion
...
Also, German pilots who crash landed in Ireland were interned, whereas their Allied counterparts usually went "missing" close to the border.
...
[/spoiler]
WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Nakedape

a Vizsga egy elég jó film :cool:
Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution

kikuchiyo

Quote from: Nakedape on 2011-10-30, 22:55:27
a Vizsga egy elég jó film :cool:

Valóban az, jól felépített és jól megcsinált film nagyszerű alakításokkal. Attól tartok, az értetlenség és az agyonhallgatás lesz a sorsa, merthogy milyen már, hogy a főszereplők ávós tisztek, akikkel a történet bizonyos pontjain nem tudunk nem szimpatizálni -- pedig az egyébként szakszerűen felvázolt történelmi háttér, de még az egész szüzsé állambiztonsági kulisszák közé helyezése is csak ürügyek voltak arra, hogy azt a bizonyos nagyon csavaros, agyafúrt sztorit felvezethessék. Nekem úgy tűnt, hogy a sztori túlzottan is csavaros próbált lenni, és egy ponton túl már nem lehetett a többszörösen át- és újraértelmezett sztorielemeket hihető és logikus egésszé összeilleszteni. De ez talán csak az én hasfájásom. Ügyes, okos, jó film, mint mondtam, kitűnő alakításokkal.
Failure is the default option

Próféta

Pár filmről már régen illett volna írnom egy-két kedvcsináló sort, de addig halogattam, amíg fel nem torlódtak. Hogy gyorsabban, egyszerűbben végezzek, bevezettem egy filmkritika-űrlapot!

Coen bratyók: True Grit (A félszemű, 2010)

  • A miliő: Téli kopárság a vadnyugaton (Arkansas, XIX. század), a törvénynél is erősebb fegyverek, szögletes arcú és szigorú szemű cowboyok, igazi férfiak.
  • A papa: Lövöldözés áldozata lett, saját alkalmazottja öli meg két fillérért. A gyilkos odébbáll, és innentől a helyi törvényszolgákat nem érdekli.

  • Az erős személyiségű főhősnő: papa 14(!) éves kicsi lánya, aki elhatározza, hogy kezébe veszi a dolgokat, és addig nem nyugszik, amíg apja gyilkosát el nem intézi. Makacs, bátor, vág az esze, lyukat beszél az ember hasába és addig nem tágít, amíg el nem éri a célját. A városi emberektől egy félszemű seriffig mindenkit a saját szolgálatába állít, és személyesen akar végére járni az ügynek.

  • A bosszú: édes, de értelmetlen.

  • Miért tetszett: Az aranyos, de nagyon is tökös kislány vicces jelenetei. A keménykötésű vadnyugati férfiak, akik itt és most végre valódi, gyarló embereknek látszanak - de maradéktalanul kiérdemlik azt a legendát, amivé váltak. Az eredeti változatnál kevesebb John Wayne.

Debra Granik: Winter's Bone (A hallgatás törvénye, 2010)

  • A miliő: Téli kopárság a midwesten (The Ozarks, napjainkban), a törvénynél is erősebb fegyverek, szögletes arcú és szigorú szemű junkiek, igazi férfiak.
  • A papa: Már megint porcukrot főzött, újfent le is csukják. Óvadéknak bedobja a kalapba a házát és a földjét. A szabadlábra bocsátása után felszívódik, otthagyva a pácban a családját.

  • Az erős személyiségű főhősnő: papa 17 éves lánya, akinek most egyedül kell eltartania fiatalabb testvéreit és cselekvésképtelen anyját. És ha nem keríti elő a papát a tárgyalás napjáig, akkor a házukat és a földjüket is elárverezik. De ő elhatározza, hogy kezébe veszi a dolgokat, és addig nem nyugszik, amíg az édesapját meg nem találja. Makacs, bátor, vág az esze és addig nem tágít, amíg el nem éri a célját. A falusi emberek egyébként kevés élelemmel, tűzifával azért támogatják; de hogy az apa megtalálásában mennyire segítőkészek, arra finoman utal a film magyar címe.

  • A bosszú: alapos, de sajnos kicsit félrehord. (És hogy ezt mit is jelent, az vastag spoiler...)

  • Miért tetszett: Mert egy erős, nyomasztó film belterjes falusi rokonságokról, törvényen felüli szokásokról, veszélyes de becsületes emberekről és egy lányról, aki bármi áron kiáll az igazáért. És Amerikáról, ahol mégsincs kolbászból a kerítés. Mondjuk nem feltétlenül kellett volna Jesuslandig elmenni (fun fact: az előző film vadnyugati helyszínétől csak egy nagyon picit van északabbra); ha nem is mindet, de a film jó részét hazánk bizonyos tájain is le lehetett volna forgatni.

Peter Strickland: Katalin Varga (Varga Katalin balladája, 2009)

  • A miliő: A gyönyörű Erdély. A Kárpátok varázslatos dimbjei-dombjai. Zsákfalvak és szédületes tájak. Lovaskocsik a mobiltelefonok korában.
  • A papa: Kipenderíti a feleségét és a kisfiát, mivel megtudja, hogy a gyerek mástól van.

  • Az erős személyiségű főhősnő: meditatív útra kél a mit sem értő kisfiával együtt. Kisemmizett, dühös, és talán zakkant is. Hajszolja a múltat, a fiú fogantatásának körülményeit. De az út végén nem a múlt vár rá, hanem a teljesen váratlan jelen.

  • A bosszú: két alkalommal is teljes siker. De közöttük egyszer... zavarbaejtő.

  • Miért tetszett: Mert egy erős, nyomasztó film, amely még mond is valamit a bosszúról. Mert jól van megcsinálva (Gyilkos-tavi jelenet!!!). Tartalma univerzális, de mivel angol szerzője valamiért pont Erdélyben és magyarajkú lakosságában találta meg az ideális díszletet, valahogy közel áll hozzánk. Lassú, kellemetlen nézni, nem szívesen látnám újra, de mégis le a kalappal előtte.

Alejandro Amenábar: Agora (2009)

  • A miliő: A tenger és a sivatag közé szorult gyöngyszem: Alexandria, a hellenizmus képzeletbeli és Aegyptus római provincia tényleges fővárosa, a IV-V. század fordulója körül.
  • A papa: Theon Alexandricus matematikus, a Serapeum (hellenisztikus templom) ura, a híres Alexandriai Könyvtár feje, aki nem nézi jó szemmel a város népes zsidó közösségét, de még kevésbé a rohamosan terjedő kereszténységet, az egész Birodalom elkeresztényesedését.

  • Az erős személyiségű főhősnő: Theon lánya, a saját jogán is híres Hypatia: klasszikus filozófus, csillagász, talán a legrégebbi jelentős női matematikus. Nem ment sose férjhez, életét a történelem viharai közepette is a tudásnak és a tanításnak szentelte. Fontos férfiak és a provincia nagyjai sem szégyelltek őhozzá fordulni bölcs tanácsért. A következő generáció tudományos, politikai és vallási elitje az ő óráin ismerte meg egymást. Nő létére önálló, erős személyiség volt, nem csekély politikai befolyással. Ez utóbbi nem mindenkinek tetszett.

  • A bosszú: bosszút szül, és aztán eszkalálódik.

  • Miért tetszett: Igazából csak mérsékelten tetszett, nem volt igazán jól felépítve. De a szép Alexandriában játszódik, és egy ókori matematikus nőről szól, vannak benne epiciklusok, mi kell több :) Azt hozzá kell tenni, hogy mivel a film sokvallású környezetben játszódik, de a rossz arcok jelentős része keresztény, természetesen megkapta a keresztényellenes vádat; nem tudom, hogy Amenábarban volt-e ilyen szándék, de mindenesetre itt-ott szerepelnek kellemetlen, erőszakos görögök és zsidók is, ugyanakkor a jó arcok többségben úgyszintén keresztények (csak ugye maga Hypatia tagadja meg a vallás felvételét), szóval szerintem nem áll a vád túl erős lábakon. De nem is nehéz ilyen irányban félreérteni a filmet, mert ugye az ismert történelmi események azok voltak, amik.

Milyen egyszerű így beszámolót írni a filmekről :)

Quote from: Nakedape on 2011-10-30, 22:55:27
a Vizsga egy elég jó film :cool:
Most már muszáj lesz megnéznem, izzítom is a baráti kört!

Ramiz

Quote from: Próféta on 2011-10-30, 23:43:33
Milyen egyszerű így beszámolót írni a filmekről :)

Csak bosszús-apás-lányos filmeket kell nézni. :D
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

kikuchiyo

Lars von Trier: Melancholia

Nem tetszett.

Elképzelhető, hogy nem a filmmel volt a baj, hanem velem, mert fizikus-aggyal, science-fictionként próbáltam nézni? Nem tudtam elnyomni ezt a megközelítést egy olyan filmnél, amelyben a világvége úgy következik be, hogy egy másik bolygó a Földnek ütközik. De a dolog tudományos része semennyire sem stimmel. Eleve egy nagyjából Neptunusz-méretű bolygót mutattak, az ilyenek nem szaladgálnak csak úgy a Naprendszerben, és ha kívülről érkezne is egy hirtelen, arról is jó előre tudnánk, és a pályáját is pontosan ki tudnánk számolni, nem úgy mint a filmben, ahol "a tudósok is elkövetnek néha számolási hibákat". Égi mechanikailag sem lehet összeegyeztetni a bemutatott eseménysort a valósággal: az egyik szereplő azt mondja, hogy "óránként 100000 km-rel", azaz 28 km/s-mal távolodik (egy adott pillanatban), a bemutatott ütközéskor viszont a két bolygó relatív sebessége a prológusban és az epilógusban is 1000 km/s körülinek látszott, ekkora tartományban pedig nem változik egy Naprendszerben mozgó ojjettum sebessége. Mutattak egy diagramot a betolakodó Nap körüli pályájáról, az ott látott hiperbola a néhány 10 km/s sebességgel konzisztens. Éppen lehetett az ütközési jelenet felgyorsított is, de ez meg a végével nem stimmel. A bolygó bemutatott pályája (hogy először megközelíti a Földet, elhalad mellette, majd visszafordul és ütközik) sem lehetséges a valóságban - érdekes módon a filmben mutatott internetes keresésben csak egyetlen crackpot-oldal ismerteti ezt a később tényleg bekövetkező eseménysort. Az elhaladás és ütközés hatásait sem jól mutatja be a film. Nyilván a drámai hatás kedvéért nem történik semmi katasztrofális a végkifejletig, de a valóságban egy ekkora bolygó közeli elhaladása olyan árapályerőket gerjesztene, amelyek szétszednék a Föld kérgét, miután a kilométeres cúnamik, sosem látott viharok és földrengések előzőleg már elpusztították a civilizációt. A bemutatott "a bolygó elszívja egy kicsit az atmoszférát, de ez normális, lélegezz mélyeket" hülyeség.

Igen, tudom, elnézést. Nem szabad sci-fiként nézni.

Próbáljuk akkor drámaként értelmezni. Két részre oszlik a film: az elsőben egy (melankóliásnak mondott, valójában depressziós) nő esküvőjét látjuk, amelynek során kiderül, hogy a nő végletesen boldogtalan, aminek következtében visszavonhatatlanul elúszik a friss házasság és a nő állása is. A második részben ugyanez a nő visszatér a nővéréhez a házba, ahol az esküvő volt, hogy együtt éljék át a világvégét. Mi lehet itt a tézis? Az, hogy a mindennapi rítusaink, az emberi kapcsolataink diszfunkcionálisak, a rokonaink és munkatársaink felé mutatott érzelmek és gesztusok az első érintésre szétmálló maszkok csupán, és valójában magányos bolygók vagyunk, akik halálos táncot járunk egymás körül, hogy aztán végül kataklizmikus ütközésekben elpusztítsuk egymást (mint ahogy a film főhősnője teszi saját magával és a családjával az esküvőjén)? Ez túl általános lenne. Az, hogy ez a bizonyos Justine nevű nő depresszióban szenved, de éppen ezért elfogadja és várja a véget, amelynek szerinte el is kell következni, mert az emberiségért nem kár; szemben a nővérével, akinek gyermeke lévén, az utolsó pillanatig nem akar beletörődni a pusztulásba? Ez meg túl egyedi. Mi lehet az a releváns világkép, amely az egyedi és általános szintéziséből kikeverhető?

Annak idején magyarórán mindig seggberúgtak, amikor leírtam, hogy "mit akar a költő mondani", de ezzel a filmmel épp az a baj, hogy Trier láthatólag nagyon is akar valamit mondani, majdhogynem otromba eszközökkel. Az első nyolc perc összefoglalja, mintegy előrevetíti a film főbb jeleneteit, naaaagyon szimbolikusnak szánt lassított beállításokkal. Tarkovszkij on steroids. Aztán pedig premier plánban mutatott sírás van, sokszor - "ez most érzelmes jelenet!" -, a történet csúcspontjain pedig fülünkbe üvölt Wagner zenéje - "ez most drámai jelenet!". A dialógusok sokszor egészen buták, szájbarágósak voltak, például "a Föld gonosz, senkinek sem fog hiányozni".

Szóval nem tudom. Nem volt ez jó. Trier akkor volt jó, amikor trollkodott, kár, hogy elkezdte komolyan venni magát.
Failure is the default option

Ramiz

Trier egyetlen értékelhető alkotása a Riget, amit én láttam tőle.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

kikuchiyo

Quote from: Ramiz on 2011-11-12, 18:57:09
Trier egyetlen értékelhető alkotása a Riget, amit én láttam tőle.

Ezért mondtam, hogy addig volt jó, amíg trollkodott. (Ha már itt tartunk, tudod mi az a gregorián-hangulatú kántálás a Riget főcímében? R-E-C-T-U-M, azaz végbél. Ehhez képest ez a film...)

Ehhez képest ez a film... mondani akar valamit, nagyon komolyan, de az egyetlen szilárd mondanivalócska, ami megmarad belőle, az az, hogy "depresszióm van, utállak benneteket, legjobb lenne, ha mind megdöglenétek és vége lenne a világnak is". Erre meg csak azt tudom mondani, hogy man the fuck up, Mr. Trier. Senkit sem érdekel, hogy szar a kedved, a világ nem fog véget érni ettől. Legkésőbb 18 éves korban nem ciki ilyesmiket gondolni.
Na mindegy.

Más: The Incredibles
Sokadszorra látom, de még mindig kurvajó.
Failure is the default option

Cloud

Melancholia-t asszem  megnézem én is, meg jön mellé még egy Another Earth is. Meglátjuk, de valszeg nekem bejön majd mindkét film.