Filmek (minden, ami nem japán)

Started by Flaser, 2004-09-15, 11:18:12

Previous topic - Next topic

Fazék

Quote from: Ramiz on 2006-11-05, 20:51:59
T0rren1...
én nem találtam hozzá olyan torrent-et, amihez lenne seed... szóval ha te találtál, akkor légyszi tedd közkinccsé :)

Raggie

Megnéztem RE@L jóvoltából( :D ) a To end All Wars-ot. Nagyon tetszett! :cool: És egyébként film közben rájöttem, h én vmikor nagyon régen a TV-ben láttam ennek a filmnek a közepéből 20 percet! :) De megérte most az egészet megnézni, mert egy nagyon jó kis fogolytáboros film(sztem a Híd a Kwai folyón után az első amit jól eltaláltak).

Röviden: a II VH-ban egy skótokból álló alakulatot is bevetnek az utolsó erőikkel harcoló japánok ellen Koreában, és hát egy rosszul tervezett vezéérkari lépés következtében elfogják az alakulatot egy másik századdal együtt. Mindenkit fogyoltáborokba szállítanak. Ezek a fogolytáborok a Kore-India vasútvonal kiépítésén dologznak, a Halál-vonat útján...

Ennyi a történet. A film szépsége inkább a karaktereken és a szellemi harcon alapszik, ami a fogoly-fogvatartó és rákényszerített eszme-hazai eszme téren is folyik. A japánok egy kicsit brutálisabbak a kelleténél szvsz, de megbocsátunk az alkotóknak, mert ezt feledtetik a jó színészi játékok és iszonyat jó helysínek és jellemek. Minden háborús-filmes rajongónak kötelező darab. Aki meg még a II VH ázsiai részét külön szereti annak méginkább. ;) :cool:
9/10
"I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: "Do I feel lucky?" ...

Well, do ya, punk?"

RE@L

Örülök hogy tetszett  :lazza:

Írok még egy rivjút hátha kedvet kaptok ahoz is  :muhahah:

Crash, Ütközések

Megint bajban vagyok, lassan lassan kezdem azt érezni hogy egy-egy jó film után mindig bajban vagyok amikor review-ot írok.

A film 3 oscar díjat nyert, köztük Paul Haggis megkapta a második forgatókönyvírói oscar-ját. Szerintem ez már alapból jelent valamit. Főleg hogy hozzáteszem abszolúte semmit se tudtam a filmről amikor lekaptam a polcról hogy megnézzem. Nem tudtam még ki rendezte vagy hogy miről szól, csak annyit olvastam el a borítón hogy: "Easily the strongest American film since 'Mystic River'."

A történet maga többszálon fut. Rengeteg szálon. Egyetlen kapocs van közöttük: Amerika társadalmi megosztottsága, az összes jellemző népcsoport jelen van a fehér amerikaitól a gazdag feketéig, a csóró gettólakó niggertől az egyszerű perzsákig akiket arabnak néznek, a latin népcsoport akit csak mexikóinak tituálnak pedig nem feltétlenül mexikóiak. Ez mind előrevetít komoly társadalomkritikát ami aktuális.
Ajánlom mindenki figyeljen oda a történetre jól, bár a történetvezetés nem engedi hogy ne essen le a tantusz. Nincs értelme leírnom hogy miből áll össze, elrontanám a filmet. A lényeg hogy mindenki tanul egy kicsit ebből a filmből, mindenki magévá tesz egy kis szeletet az életből bármennyire szar legyen, pedig küzdünk hogy ne csesszen ki velünk. Aki szereti a drámákat (az igazi drámákat) nem riad vissza egy kis krimitől vagy thrillertől annak bátran ajánlom hogyha még nem látta garantáltan nem fog csalódni. Sőt valószínüleg tartom hogy nem csak egyszer, lehet hogy többször is megnézitek :)

"The past is the past... and the future is the future. A man is a man, and a woman is a woman. I am who I am, and you are who you are. Like it really matters anyway....
" - Faye Valentine (Cowboy Bebop)
Van ami kell van ami nem / újra itt, újra ott  remélem nem elkapkodott.

Fazék

a Crash nekem is tetszett (mondjuk a kettő hölgy, akiknek jelenlétében néztem bealudtak kb a felénél), de el kell ismernem, hogy utólag egy kicsit hatásvadásznak éreztem és kicsit túl sok benne a véletlen, de ettől még tényleg korrekt dráma.

RE@L

Hatásvadász? Miért? Talán azért mert a csapból is mindig ez folyik. De mégis a Crash-ben a rasszizmusnak is nemcsak az egyik oldalát mutatja be. Vagy a társadalmi megosztottságot is politikailag inkorrekt módon mutatja be, mindenki megkapja a magáét. Sőt  egyáltalán nem éreztem hogy a szokásos amerikai Happy Ending is kell bele, nem is rakták bele. Manapság igazi unikum az olyan film ami nem lineáris és kiszámítható vagy nincs benne jó és gonosz. Itt mindenki inkább ember volt, és az élet és az ember küzdelme volt morális kérdésekkel teletűzdelve amikkel nap mint nap szembenézünk vagy tudatosan vagy tudattalanul. (Szvsz)

"The past is the past... and the future is the future. A man is a man, and a woman is a woman. I am who I am, and you are who you are. Like it really matters anyway....
" - Faye Valentine (Cowboy Bebop)
Van ami kell van ami nem / újra itt, újra ott  remélem nem elkapkodott.

Fazék

Quote from: RE@L on 2006-11-05, 22:45:12
Hatásvadász? Miért? Talán azért mert a csapból is mindig ez folyik. De mégis a Crash-ben a rasszizmusnak is nemcsak az egyik oldalát mutatja be. Vagy a társadalmi megosztottságot is politikailag inkorrekt módon mutatja be, mindenki megkapja a magáét. Sőt  egyáltalán nem éreztem hogy a szokásos amerikai Happy Ending is kell bele, nem is rakták bele. Manapság igazi unikum az olyan film ami nem lineáris és kiszámítható vagy nincs benne jó és gonosz. Itt mindenki inkább ember volt, és az élet és az ember küzdelme volt morális kérdésekkel teletűzdelve amikkel nap mint nap szembenézünk vagy tudatosan vagy tudattalanul. (Szvsz)
sztem kiszámítható volt és tipikusan mindenki jó lett a végére, mindenki fölismerte a hibáit ésatöbbi ésatöbbi. Túl sok komoly témába nyúl bele és mindegyiket csupán hálivúdi szinten fejti ki, szóval hogy az ember érezze, hogy húúú rasszizmus, húú már nem, mert látja hogy a fekete/sárga/zöld/kék/rózsaszín is ember :) jó film, de tipikusan hatás- és oscar-vadászatra készült sztem :) (amiből az utóbbi értéke egyre inkább konvergál a nullához, ahogy a másik fórumon már megfogalmazták helyettem :))

via_mala

Újabb filmet ajánlanék a tisztelt fórumtársak figyelmébe Lukas Moodysson-tól:
Lilja 4-ever (2002) (SPOILERS AHEAD!)
A svéd rendező a szétesett, pusztuló Oroszországba visz el minket, ahol megismertet minket Lilja-val, egy reményekkel teli 16 éves lánnyal. A film elején boldogan újságolja barátnőjének, hogy egy hét múlva az USA-ba költözik anyja újdonsült pasijával. Ezután aztán hidegzuhanyként éri anyja tényszerű közlése, hogy őt otthonhagyják, és majd csak később jöhet utánuk. Lilja-t Anna nagynénjére bízza, és minden vágya, hogy ezt a nagyra nőtt koloncot lerázva magáról mielőbb leléphessen az új világ felé. Anna néni első dolga, hogy kipaterolja Lilja-t otthonából, és berakja egy nyomorúságos garzonba, mondván, hogy egy akkora lakást nem tud fenntartani. Lilja azonban úgy véli azt az a kis időt már akárhogy is kibírja, amíg ő is megpattanhat innen. Rövidesen behívják a gyámügyi hivatalba, hogy az anyja lemondott róla, és rá kell döbbennie, hogy senkije sem maradt, csak a nála 2 évvel fiatalabb Vologya, akit meg az apja rúgott ki otthonról, és aki jobb híjján lebontásra ítélt, vagy félig felépült huzatos lakótelepi házakban húzza meg magát. Közösen álmodoznak hát a pici garzonban a (szar?)foltos kanapén, és alkalmanként szipuzzák az olcsó ragasztót. Hamarosan azonban szembe kell nézniük az éhezés rémével, és Lilja rákényszerül, hogy a testét kínálja fel. Innen aztán megindul az igazi mélyrepülés, bár felcsillan a remény a jóképű Andrej képében, aki megígéri Liljának, hogy a Kánaánként lefestett Svédországban szerez neki állást, és új életet. A naív lány persze kapva kap az utolsó lehetőségen.
Aki át tudta érezni a tragikus helyzetet a Dare mo shiranai - Nobody Knows c. filmben, annak mindenképpen ajánlom a filmet, de azoknak is, akiknek a sok rózsaszín amerikai szirup már elvette a valóságérzetét. EZ a való világ!  :ejj:
A Rammstein - Mein Herz Brennt c. száma pedig még soha nem hatott ütősebben, mint ahogy keretbe zárja ezt a filmet.
"Amíg képesek lesznek meghatódni egy moll akkord hallatán, amíg könnybe lábad a szemük, ha két szerelmes egymásra talál, amíg gyanakvó szívükben jut hely a kockázat vállalására, és mernek Isten arcába nevetni, addig van remény a menekülésre.
Ha mindez kiveszett az emberekből, megértek a pusztulásra."
- Clive Barker: Korbács

Pr3d4k1ng


,,Egy férfi sok jó ügyért harcolhat: az országáért, az elveiért, a barátaiért, egy bájos gyermek orcáján megcsillanó könnycseppért. Ami engem illet, egy rakás pénzért, egy gyönyörű óráért, és némi szaftos francia pornóért a saját anyámat is eladnám."

Szacsi

Szombaton volt az m1-en egy katsztrofálisan **** film.

Amerikai cyborg
/American steel cyborg warrior  :wtf:

Látta valaki...? Azt hiszem méltán pályázhtana az évszázad legszarabb filmje címre  :lol:

Pr3d4k1ng

Quote from: Szacsi on 2006-11-06, 14:26:24
Szombaton volt az m1-en egy katsztrofálisan **** film.

Amerikai cyborg
/American steel cyborg warrior  :wtf:

Látta valaki...? Azt hiszem méltán pályázhtana az évszázad legszarabb filmje címre  :lol:
Tudtommal az RTL klubbon volt :D igazi katasztrófa fiém  :wtf:
Néztem 1 darabi végül ráuntam.

,,Egy férfi sok jó ügyért harcolhat: az országáért, az elveiért, a barátaiért, egy bájos gyermek orcáján megcsillanó könnycseppért. Ami engem illet, egy rakás pénzért, egy gyönyörű óráért, és némi szaftos francia pornóért a saját anyámat is eladnám."

sirtomi

Vasárnap unatkoztam így megnéztem a Sebhelyesarcú (Scarface) c. filmet.
Iszonyatosan tetszett. Náha elég durva és a vége sem éppen happy end :)
Al Pacion és haverja érdekes figurák, az egyetlen problémám ez a műlazaság, a járásuk és viselkedésük, bár lehet hogy abban az időben ez menő volt :)

Volt pár rész a filmben ami azért eléggé betett, mivel ennyi erőszakra és durvaságra azért nem számítottam.

Raggie

Igen, erről a filmről már én is sok jót(és durvát) hallottam. Meg is akarom nézni, mostmár valamikor... Meg hát különben is, régivágású gengszeter/maffiafilm---> kötelező! :D :lazza:
"I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: "Do I feel lucky?" ...

Well, do ya, punk?"

sirtomi

Quote from: Raggie on 2006-11-07, 12:31:52
Igen, erről a filmről már én is sok jót(és durvát) hallottam. Meg is akarom nézni, mostmár valamikor... Meg hát különben is, régivágású gengszeter/maffiafilm---> kötelező! :D :lazza:
Annyira nem régivágású. Hetvenes évek, menekült Kubaiak.

Nakedape

láttam a taxidermiát  :eek: szóval az biztos hogy dúúúrva... s látványos, illetve a látvány az dúúúrva...értelmesebb leíráshoz még ülepednie kell (de horrorfilmesek tarantino vállan zokognak az elvesztett hatásuk miatt :D :D :D )
Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution

RE@L

Da Vinci Kód

Egyértelmű hogy a világvallásos témája miatt nyerő. Amúgy tele van téveszmével, logikátlansággal és olyan véletlenekkel amik hihetetlenek... Érződik rajta a kitaláció, pedig valósághűen akarja eladni magát. Annyira nem volt rossz mint számítottam, viszont ígyis két részletben néztem meg. Valahogy nem tudott odaszögezni, annak ellenére hogy tényleg izgalmas volt néha.

"The past is the past... and the future is the future. A man is a man, and a woman is a woman. I am who I am, and you are who you are. Like it really matters anyway....
" - Faye Valentine (Cowboy Bebop)
Van ami kell van ami nem / újra itt, újra ott  remélem nem elkapkodott.

csacsa

Quote from: RE@L on 2006-11-07, 16:21:42
Da Vinci Kód

Egyértelmű hogy a világvallásos témája miatt nyerő. Amúgy tele van téveszmével, logikátlansággal és olyan véletlenekkel amik hihetetlenek... Érződik rajta a kitaláció, pedig valósághűen akarja eladni magát. Annyira nem volt rossz mint számítottam, viszont ígyis két részletben néztem meg. Valahogy nem tudott odaszögezni, annak ellenére hogy tényleg izgalmas volt néha.
Nekem a képi megoldások és a zene volt a legérdekesebb a filmben. Amikor a templomba mennek Londonban a múltbéli és a jelen képeit összemosták és ez annyira jól sikerült, plusz a zenei aláfestás, amikor nyitja ki a criptex-et a Newton sírjánál, az vmi fenomenális volt. :appl:
"Az ördög nem alszik. Fülig csipás lehet már a rohadék. Nagy, gyulladt szemekkel bámul ki a fejéből, mindegyre azt lesve, hol árthatna."(Vavyan Fable)

Lythis

#3016
Egyáltalán nézhető? Mert a könyv után annyira nem volt kedvem csak úgy találomra megnézni...
Egyébként nemértem miért nem az Angyalok és Démonokat vitték filmre. Jó, annak a vége sokkal meseszerűbb, de szerintem élezetesebb volt, mint a DaVinci kód (részben azért mert a benne szereplő "hihhetetlen összeesküvéselmélet"-ek többségével már egyéb ilyen-olyan könyvekben találkoztam jóval korábban, ezért korántsem tűnt olyan mesterien összerakotnak, mint azt sokan hangoztatják)

RE@L

#3017
Nem tudom én a könyvet alapból elvből nem olvastam el. Filmet is csak azért mert gondoltam kissé fáziskésésben csak kostóljunk már bele mi ez az agyonhypeolt vmi. [SPOILER]Viszont Jézus korában I.E. 4 körül Franciaországba menekül Mária Magdolna... könyörgöm nem is létezett akkor még Franciaország. És még lehetne sorolni...[/SPOILER]
Képi világ tényleg nem volt rosz és a zene is kellőképpen elérte a hatását :)

Egyetértek úgy hibádzott az egész ahogy van. Pl. a végén is amikor [spoiler] Langdon megtalálja a sírhelyet, könyörgöm Da Vinci Korában nem így nézett ki a Louvre, a hatalmas nagy kristálypiramis meg minden na persze... Nekem az egész stroyval olyan Nostradamus mesék feelingem volt. [/spoiler]

"The past is the past... and the future is the future. A man is a man, and a woman is a woman. I am who I am, and you are who you are. Like it really matters anyway....
" - Faye Valentine (Cowboy Bebop)
Van ami kell van ami nem / újra itt, újra ott  remélem nem elkapkodott.

csacsa

Én a filmet néztem előbb és ha volt is eltérés nem volt annyira feltűnő, hogy élvezhetetlen legyen a film. A techinkai megoldásokért már érdemes megnézni.

a mostani fr. területére ment, akkor ott gallia volt.
"Az ördög nem alszik. Fülig csipás lehet már a rohadék. Nagy, gyulladt szemekkel bámul ki a fejéből, mindegyre azt lesve, hol árthatna."(Vavyan Fable)

Pr3d4k1ng

Quote from: Lythis on 2006-11-07, 16:34:20
Egyáltalán nézhető? Mert a könyv után annyira nem volt kedvem csak úgy találomra megnézni...
Egyébként nemértem miért nem az Angyalok és Démonokat vitték filmre. Jó, annak a vége sokkal meseszerűbb, de szerintem élezetesebb volt, mint a DaVinci kód (részben azért mert a benne szereplő "hihhetetlen összeesküvéselmélet"-ek többségével már egyéb ilyen-olyan könyvekben találkoztam jóval korábban, ezért korántsem tűnt olyan mesterien összerakotnak, mint azt sokan hangoztatják)
Nézhető jó kaland film, nekem nagyon tetszett . (ugyan a könyvet nem olvastam)
Amit csacsa mondott az mind igaz .  :tezsvir:

,,Egy férfi sok jó ügyért harcolhat: az országáért, az elveiért, a barátaiért, egy bájos gyermek orcáján megcsillanó könnycseppért. Ami engem illet, egy rakás pénzért, egy gyönyörű óráért, és némi szaftos francia pornóért a saját anyámat is eladnám."

Lythis

Re@l: alapból elvből nem, de a filmbe belenéztél, h mi ez a hype? err... nemazért, de az is kb ekkora hype-ot kapott, nem lett volna célszerűbb elolvasni, ha már a film érdekelt? Mármint mégiscsak az a forrás....
btw: ha utánaolvasol, akkor tudnád, hogy DaVinci korának köze nincs a mostani Louvre-hez, a maradványokat utólag vitték oda. Azért egy picit tájékozódj, mielőtt belekötsz ;)

RE@L

Igen, és persze  az [spoiler] Alapkőbe (criptex) a szöveget is utólag vésték.... lófaszt. Már megbocsáss. Főleg hogy azis kerek 100 hogy nem Sophie nagyapja csinálta azt a criptexet amit a széfben őriztek.[/spoiler]
Nem nem akartam elolvasni, és ehez tartom magam továbbra sem akarom elolvasni. Ugyanúgy Passiót se akarom megnézni. Tényelg, nem tudom hogy nekem kéne-e tájékozódnom vagy neked a filmben vagy könyvben odafigyelni.

"The past is the past... and the future is the future. A man is a man, and a woman is a woman. I am who I am, and you are who you are. Like it really matters anyway....
" - Faye Valentine (Cowboy Bebop)
Van ami kell van ami nem / újra itt, újra ott  remélem nem elkapkodott.

via_mala

Quote from: RE@L on 2006-11-07, 17:23:12
Igen, és persze  az [spoiler] Alapkőbe (criptex) a szöveget is utólag vésték.... lófaszt. Már megbocsáss. Főleg hogy azis kerek 100 hogy nem Sophie nagyapja csinálta azt a criptexet amit a széfben őriztek.[/spoiler]
Nem nem akartam elolvasni, és ehez tartom magam továbbra sem akarom elolvasni. Ugyanúgy Passiót se akarom megnézni. Tényelg, nem tudom hogy nekem kéne-e tájékozódnom vagy neked a filmben vagy könyvben odafigyelni.
Nyugi-nyugi! Igenis Sophie nagyapja csinálta a cryptex-et, de tényleg ne írjál semmit addig, amíg a könyvet nem olvastad, abban sokkal értelmesebben le van írva minden, a film meg csak egy zanza, amit csak azok értenek igazán, akik a könyvet is olvasták.
"Amíg képesek lesznek meghatódni egy moll akkord hallatán, amíg könnybe lábad a szemük, ha két szerelmes egymásra talál, amíg gyanakvó szívükben jut hely a kockázat vállalására, és mernek Isten arcába nevetni, addig van remény a menekülésre.
Ha mindez kiveszett az emberekből, megértek a pusztulásra."
- Clive Barker: Korbács

RE@L

Igen? Akkor miért utal rá az angol tudor hogy tipikus Da Vinci vonás hogy a tükörírás tipikus da vinci vonás? De igazatok van 1 kicsit elvetettem a sulykot. /me Lenni elfogult és laikus Dan Brown témában.

"The past is the past... and the future is the future. A man is a man, and a woman is a woman. I am who I am, and you are who you are. Like it really matters anyway....
" - Faye Valentine (Cowboy Bebop)
Van ami kell van ami nem / újra itt, újra ott  remélem nem elkapkodott.

Ramiz

#3024
Quote from: Fazék on 2006-11-05, 21:05:43
Quote from: Ramiz on 2006-11-05, 20:51:59
T0rren1...
én nem találtam hozzá olyan torrent-et, amihez lenne seed... szóval ha te találtál, akkor légyszi tedd közkinccsé :)
www.torrentharvester.awardspace.com

Ütközések: nem rossz, de nagyon tömény, sok benne a kiszámítható fordulat... nem tudom, szerintem is kicsit naiv és erőltetett. Amerikai ízlésnek készült: kiszámított, megrágott. Azért egyszer érdemes megnézni, ha az embert érdekli az előítéletek témája, de többször szerintem nem, mert semmit nem tesz hozzá az unalomig ismert tézisekhez, "csak" elmond néhány történetet (azt azért elég ügyesen, rutinosan teszi), amik viszont kellően valószerűek ahoz, hogy nézhető az eredmény, és elég valószerűtlen az összes egybeesés, hogy kicsit zavaró legyen. :)
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Lythis

Re@l: láttad a filmet, és az alapján osztod az észt. Nem arról van szó, hogy amit D.B. írt az hétszentség és megváltja a világot, próbáld már meg érteni is amit leírtunk légyszives, nemhiszem, hogy nehéz. Nekem sem tetszett a könyv - lévén a filmet nem is láttam, ezért arról nem áll módomban érdemben nyilatkozni, pusztán a bemutatóhoz volt szerencsém. Ugyanakkor ha olvastad volna a könyvet, amiben - ahogy már via_mala is megjegyezte korábban - leírják, hogy hogyan és miért,  akkor esetleg nem hordanál össze olyan sületlenségeket, amivel csőlátónak állítod be magad. És újfent leszögezném, hogy ennek köze nincs ahoz, hogy ki mennyire dobja ki a taccsot a hype miatt, kinek mennyire szimpatikus, vagy éppen apatikus az író, és hogy kinek mennyire és miért sérti a vallási meggyőződését.
Az h elfogult vagy és laikus, nem ment fel az alól, hogy hülyeségeket hordassz össze. Még akkor sem, ha lovak nemiszervét emlegeted felháborodásodban.

Ramiz

#3026
Megnéztem a Piszkos Harry-t, az Egy marék dollárért-ot és az Egy maréknyi dollárral többért-et, és egyre jobban lelkesedem Clint Eastwood-ért. Nem láttam a Million Dollar Baby-t és nem tudom, hogy megnézzem-e, de ez a fickó Bruce Wilils-hez hasonlóan egyszerűen kihagyhatatlanul fontos szereplője a filmek történelmének: nélkülük ma egy csomó dolog nem olyan lenne a vásznon, amilyen.

edit: cinematikon Fritz Lang Metropolis DVD-t sokan seedelik! továbbá van még Jan Svankmajer korai rövidfilmjeit tartalmazó 2 dvd is a listán :D
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Raggie

Ja,tálleg: Dirty Harry és a For a fistful of dollars RULZ !! :cool:

"Do I feel lucky?!" :D :lazza:
"I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: "Do I feel lucky?" ...

Well, do ya, punk?"

Nakedape

#3028
nos, miután emésztettem a filmet, arra jutottam h ami  a sokkoláson kívűl átjött az egy kis korrajz szösszenet 3 korrol (tisztiszolgás háború előtti, szoci, mai) kissé keményen,  nem kifejtve, képileg túlozva, mondjuk :) vagy nem  :redface: de rá kell jöjjek h örülök h láttam azé..

érdemes tájokozódni azé nézése előtt :D :D

videó  spoilerek (részletek stb, dúrvábbak nincsenek benne ahogy nézem)
[spoiler][18+]is van köztük a film meg az!!:)

pl...
http://www.videoplayer.hu/videos/play/8521

http://www.freevlog.hu/main/index.php?play=2570

http://www.youtube.com/watch?v=rNfyGHTQXu4

http://www.youtube.com/watch?v=aL9JPDtjP0s

http://www.youtube.com/watch?v=2OfF58wFA3U

plussz a filmzeneklipp, részletekkel szintúgy 18+ is talán meg ilyenek (lehet h legtöbbet ez lövi le)
http://www.youtube.com/watch?v=37eQW9aqRZE


[/spoiler]

Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution

via_mala

#3029
The American Astronaut (2001)
Ennek a filmnek 2x kellett nekiugranom, de végül leteperetük egymást. Nem szoktam kedvelni a művészfilmeket, és bár az imdb szerint ez Musical / Comedy / Sci-Fi főkategóriákba van besorolva, mégis inkább érzem jellemzőnek rá a Independent Film / Surreal / Absurd besorolást. A fekete-fehér megvalósítás, a narratív előadásmód egy nagyon markáns atmoszférát kölcsönöz a filmnek, ami viszont megfelelő befogadóképes nézőt igényel. Ha ez megvan, akkor nagyon el tud varázsolni a film, a feltűnően low-budget megvalósítás is kifejezetten zamatos ízt ad neki, és amikor másfél óra múltán végetér, úgy érzi az ember, hogy ennyi nem volt elég - persze nincs is igazán lezárva a film.
Az film felépítése emlékeztet egy klasszikus görög drámára, a szereplők bemutatása, legelőször is a mindenféle ezotikus , akár élő áruk bolygóközi kereskedelmével foglalkozó Samuel Curtis (McAbee) bemutatásával, majd elkezdődik az eszelős Prof. Heiss ámokfutása, ami során mindenkit elporlaszt, akivel Curtis találkozik. Később kiderül, hogy mi a kapcsolata Curtis-szel, és miért teszi mindezt, de az ok rendkívül abszurd, mint ahogy minden más is. Például a főhős űrhajója nagyjából úgy néz ki, mint egy kopott lakókocsi, és a belső műszerei, kezelőszervei leginkább egy gőzmozdonyéra hasonlítanak.  :szemuveges:
A film gerincét egy bonyolult kereskedelmi manőver lebonyolítása adja, aminek során a Ceresről a Jupiterre, onnan a Vénuszra, végül pedig a Földre kell Curtis-nek eljuttatnia cserekereskedelemmel a következőket. Kiindulásképpen egy klónozógépet, amiben már egy félkész lány van, ezt a nőket csak mítoszból ismerő Jupiteren el kell cserélni a "Fiúra, aki valóban látta egy nő mellét", akit aztán a Vénuszon el kell cserélni a néhai Johnny R. korpuszára, hogy ő töltse majd be a mindenkori tenyészcsődör szerepét a kizárólag nők által benépesített bolygón. A holttestért pedig a Földön a hozzátartozók jelentős összeget szándékoznak átadni.
Mint említettem a történet lezáratlan, és rengeteg kérdést megválaszolatlanul hagy Prof. Heiss-szel kapcsolatban is, de nem ez senkit nem fog zavarni, mert bőven van annyira elvont a film, hogy máson is gondolkozhasson a néző.

A főhőst játszó, író-rendező-zeneszerző Cory McAbee nálam letette a névjegyét, úgyhogy mivel a korábbi zenés ff rövidfilmjeit valószínűsíthetően lehetetlen lenne beszerezni, ezért a talán esélyesebb Charlie the Ox (2004)-ra pályáznék, de ahogy nézem sajnos az sem érhető el sehol, így ha valaki tud hozzá forrást, mindenképp szóljon róla.
A másik bánatom, hogy a film OST-jét sem találom sehol, de más semmit sem Cory McAbee-től, pedig elhallgatgatnám ma-holnap és holnapután is.

Szerk.: találtam trailer-t itt, és egy pár számot az OST-ről. Sovánka, de több a semminél. Na gyorsan le is rántom az MP3-makat...
"Amíg képesek lesznek meghatódni egy moll akkord hallatán, amíg könnybe lábad a szemük, ha két szerelmes egymásra talál, amíg gyanakvó szívükben jut hely a kockázat vállalására, és mernek Isten arcába nevetni, addig van remény a menekülésre.
Ha mindez kiveszett az emberekből, megértek a pusztulásra."
- Clive Barker: Korbács