Main Menu

Fotopic

Started by Feldin, 2004-11-29, 12:24:12

Previous topic - Next topic

.Attila

#300
Quote from: Feldin on 2007-02-06, 23:42:59
QuoteFeldint nem akarom megsérteni, de az ő tapasztalatait megkérdőjelezném.
már miért is?

Hülyén fogalmaztam, igazából nem tudom, hogy mit tudsz a fotózásról (csak néhány képedet láttam). Viszont van vmi, amit itt fórumon nem mondanék el.

Quote
QuoteJa és Feldin: nekem a teleobjektív állat- és sportfotózásra kéne főleg, azoknál meg gyakorlatilag elengedhetetlen a gyors autofókusz. Régi obiknál meg nemhogy nem gyors, hanem egyáltalán nincs af.

milyen igaz. de régen is tudtak mind sport mind természetfotózni.

Ezt nem mondhatod komolyan. Akkor most ezzel azt is állíthatnánk, hogy 100 évvel ezelőtt már lehetett készíteni tájképeket, minek pl. az 50es évekbeli gépeket és obikat használni, hisz' a sokkal régebbiek is ott vannak már.

Amiért nekem még is kellenek az új cuccok: manuális fókusszal az esély, hogy értékelhető képed lesz, igencsak a 0% felé konvergál. Ezért kell a gyors AF. Hogy régen tudtak sportfotókat készíteni... azért én megnézném, hogy azok a sportfotók milyenek a ma elkészíthető fotókhoz képest, ill. mennyit tartottak meg az elkészített képekből. Ehhez add hozzá, hogy nekem nem feltétlenül van kedvem pusztán a régi objektívek autofókusz hiánya miatt órákat szórakozni ahhoz, hogy nagy szerencsével legyen 1db jól fókuszált képem, amit lehet, hogy ki is dobhatok, mert egyébként a kompozíció érdektelen (mániám repkedő madarakat fotózni).
Manuális fókuszú obi talán sportnál úgy használható, hogy pl. focinál ráfókuszálsz a kapura, az úgyse szalad el sehova. De ennél nekem több kéne.

Long story short: a régi, manuális obik használhatósága (felejtsük el most a képminőséget, itt most pusztán a fókuszról van szó) rendkívül korlátozott az új obikhoz képest, ha gyorsan mozgó témákról van szó.

Quoteamúgy m42-t mnakróhoz mondtam.

Ez esetleg szóba jöhet. Csak az a probléma, hogy nagy valószínűséggel a makroobit nem csak makrora használnám. Innentől kezdve pedig legalábbis nem árt, ha van AF.


Még egy vmi, ami miatt a régi obik ellen vagyok: van egy keserű szájízem, mikor használt cuccokat veszek. Ezen sajnos változtatni nem tudok. Ha csak egy karc is van a tubuson (nem a lencsén), már akkor húzom a számat. Márpedig ilyen idős obiknál tuti van a használatnak nyoma.
Persze ha én használok vmit, az se marad perfekt állapotban, de annál tudom, hogy az én használatom miatt van.

Quote from: Feldin on 2007-02-06, 23:49:18
nem. kompakt alatt a megnyomom fényképez szappantartókat értik. nem kell annak diginek lennie ehhez.

Fuji 5000/9000es széria, Panasonic FZ20/FZ30/FZ50 stb. Ezeket hova sorolnád?

Feldin

Quote from: .Attila on 2007-02-07, 00:12:01
Quote from: Feldin on 2007-02-06, 23:42:59
QuoteFeldint nem akarom megsérteni, de az ő tapasztalatait megkérdőjelezném.
már miért is?

Hülyén fogalmaztam, igazából nem tudom, hogy mit tudsz a fotózásról (csak néhány képedet láttam). Viszont van vmi, amit itt fórumon nem mondanék el.

Quote
QuoteJa és Feldin: nekem a teleobjektív állat- és sportfotózásra kéne főleg, azoknál meg gyakorlatilag elengedhetetlen a gyors autofókusz. Régi obiknál meg nemhogy nem gyors, hanem egyáltalán nincs af.

milyen igaz. de régen is tudtak mind sport mind természetfotózni.

Ezt nem mondhatod komolyan. Akkor most ezzel azt is állíthatnánk, hogy 100 évvel ezelőtt már lehetett készíteni tájképeket, minek pl. az 50es évekbeli gépeket és obikat használni, hisz' a sokkal régebbiek is ott vannak már.

Amiért nekem még is kellenek az új cuccok: manuális fókusszal az esély, hogy értékelhető képed lesz, igencsak a 0% felé konvergál. Ezért kell a gyors AF. Hogy régen tudtak sportfotókat készíteni... azért én megnézném, hogy azok a sportfotók milyenek a ma elkészíthető fotókhoz képest, ill. mennyit tartottak meg az elkészített képekből. Ehhez add hozzá, hogy nekem nem feltétlenül van kedvem pusztán a régi objektívek autofókusz hiánya miatt órákat szórakozni ahhoz, hogy nagy szerencsével legyen 1db jól fókuszált képem, amit lehet, hogy ki is dobhatok, mert egyébként a kompozíció érdektelen (mániám repkedő madarakat fotózni).
Manuális fókuszú obi talán sportnál úgy használható, hogy pl. focinál ráfókuszálsz a kapura, az úgyse szalad el sehova. De ennél nekem több kéne.

Long story short: a régi, manuális obik használhatósága (felejtsük el most a képminőséget, itt most pusztán a fókuszról van szó) rendkívül korlátozott az új obikhoz képest, ha gyorsan mozgó témákról van szó.

Quoteamúgy m42-t mnakróhoz mondtam.

Ez esetleg szóba jöhet. Csak az a probléma, hogy nagy valószínűséggel a makroobit nem csak makrora használnám. Innentől kezdve pedig legalábbis nem árt, ha van AF.


Még egy vmi, ami miatt a régi obik ellen vagyok: van egy keserű szájízem, mikor használt cuccokat veszek. Ezen sajnos változtatni nem tudok. Ha csak egy karc is van a tubuson (nem a lencsén), már akkor húzom a számat. Márpedig ilyen idős obiknál tuti van a használatnak nyoma.
Persze ha én használok vmit, az se marad perfekt állapotban, de annál tudom, hogy az én használatom miatt van.

Quote from: Feldin on 2007-02-06, 23:49:18
nem. kompakt alatt a megnyomom fényképez szappantartókat értik. nem kell annak diginek lennie ehhez.

Fuji 5000/9000es széria, Panasonic FZ20/FZ30/FZ50 stb. Ezeket hova sorolnád?
ez a bridge kategória
http://myanimelist.net/animelist/Feldin


topok:
anime film: Ghibli összes, Akira, Perfect Blue, Grave of the firefly
anime sorozat: Azumanga Daioh, School Rumble, Kare Kano, FLCL, Excel Saga, Kino no Tabi, Haibane
manga: I''s

.Attila

Sokan kompaktba sorolják, mondván, hogy a bridge kategória a tükröt használó, fix optikás gépek. Eléggé keverednek már a fogalmak.

Zsiga


.Attila

Már a photozone tesztje is meggyőzőtt az élességéről, a gond azzal van, hogy nem tudom, mennyire fogom használni az 50mm-t. Mondjuk 28ezer Ft-tal akkorát nem veszíthetek.

.Attila

Nah, vki nem száll a képmutatásba :D




Zsiga

Szépek. :) (Igen, ennél bővebb kritikára tényleg képtelen vagyok, sose tudtam megmondani hogy mért tetszik - vagy épp mért nem - egy kép. :redface:)
Az elsőnél mondjuk szerintem kényelmesen ki tudtad volna tartani az 1/80-at is, így vagy mínusz egy értéknyi zajt vagy egy rekesznyi plusz mélységélességet nyertél volna.
(A második kép hol készült egyébként? Az elsőt felismertem.)

.Attila

Kösz :)
Inkább nem kockáztattam a kitartással. ISO400nál még nincs igazából számottevő zaj, viszont bemozdulásból származó életlenség miatt dobhattam volna ki a kukába a képet.
(bár így visszagondolva nem tudom, hogy direkt nyomtam-e 400ra vagy csak úgy maradt... tényleg nem ártana, ha Canon bácsi végleg kitenné az ISO értéket a státusz LCD-re és a keresőbe)
Második kép a Halászbástyánál készült. Van még 4 kép a képtáramban, nem akartam mindegyiket ide berakni.

Zsiga

Quote from: .Attila on 2007-02-10, 23:50:38
Kösz :)
Inkább nem kockáztattam a kitartással. ISO400nál még nincs igazából számottevő zaj, viszont bemozdulásból származó életlenség miatt dobhattam volna ki a kukába a képet.
(bár így visszagondolva nem tudom, hogy direkt nyomtam-e 400ra vagy csak úgy maradt... tényleg nem ártana, ha Canon bácsi végleg kitenné az ISO értéket a státusz LCD-re és a keresőbe)
Második kép a Halászbástyánál készült. Van még 4 kép a képtáramban, nem akartam mindegyiket ide berakni.
Na igen, én is így vagyok, sose tudom hogy épp mennyire van állítva az érzékenység. Ráadásul nálam még akkor se írja ki a keresőben ha épp átállítom... :morci:

.Attila

#309
Csak státusz LCD-n írja ki? Bár asszem DP-n olvastam, hogy végre a 30D-nél legalább a keresőben is mutatja állítás közben az ISO-t, de jó lenne, ha végig mutatná, és nem csak a gomb megnyomásakor.
Ezt a Share/Print gombot viszont tényleg hanyagolhatták volna, vagy hagyhatták volna beállítható gombnak, mert tök felesleges így ilyen formában.

Zsiga

Quote from: .Attila on 2007-02-11, 00:22:25
Csak státusz LCD-n írja ki? Bár asszem DP-n olvastam, hogy végre a 30D-nél legalább a keresőben is mutatja állítás közben az ISO-t, de jó lenne, ha végig mutatná, és nem csak a gomb megnyomásakor.
Ezt a Share/Print gombot viszont tényleg hanyagolhatták volna, vagy hagyhatták volna beállítható gombnak, mert tök felesleges így ilyen formában.
Bizony, a 30D az első váz (az 1-es sorozatot leszámítva) amelyik kiírja a keresőben is, a többi csak az LCD-n mutatja. Szerencsére a 300D-nél nagyon jó helyen (közvetlenül a kereső alatt) van a státusz LCD, így elég csak egy kicsit elvenni a szemem a keresőtől és már látom is.
A print gomb meg tényleg egy vicc, egy félprofi vázra ilyet rakni, hát nagyon csúnyán berúghatott a komplett marketing-osztály hogy egy ilyen elborult faszságot kitaláltak...

.Attila

#311
Kíváncsi vagyok, hogy a következő modellen (40D?) folytatják-e ezeket a szép hagyományokat :)
DP Canon xxD fórumon gyakorlatilag napi téma, hogy vajon milyen lesz a 40D, meg alig várják már az PMA-t, hogy bejelentsék a 40D-t. Aztán jött egy pletyka, miszerint Canon nem töri meg a hagyományt, és tartják magukat a másfél évhez, azaz szeptemberben jelentik be az új modellt.
Egyébként a slágertéma az, hogy 10MP-es porlerázós szenzor lesz. Hát ez aztán marha nagy fejlődés lenne.

szerk.: bár igaz, hogy ez a két dolog marketing okokból kell, sajnos.

Zsiga

Quote from: .Attila on 2007-02-11, 00:41:35
Kíváncsi vagyok, hogy a következő modellen (40D?) folytatják-e ezeket a szép hagyományokat :)
DP Canon xxD fórumon gyakorlatilag napi téma, hogy vajon milyen lesz a 40D, meg alig várják már az PMA-t, hogy bejelentsék a 40D-t. Aztán jött egy pletyka, miszerint Canon nem töri meg a hagyományt, és tartják magukat a másfél évhez, azaz szeptemberben jelentik be az új modellt.
Egyébként a slágertéma az, hogy 10MP-es porlerázós szenzor lesz. Hát ez aztán marha nagy fejlődés lenne.

szerk.: bár igaz, hogy ez a két dolog marketing okokból kell, sajnos.
Igen, a porlerázós szenzor kötelező, és a megapixel-növelés is erősen ajánlott, valamit csak rá kell írni a marketing-anyagokra... A konkurens D200-at figyelembevéve esetleg csinálhatnák strapabíróbbra a vázat, meg ugye az AF-rendszeren is lehetne mit fejleszteni.
Szerintem egyébként minél hamarabb be kéne jelenteniük, mert a D200 bizony sokkal jobb gép mint a 30D. (Bár ez már szinte szokásos, elég gyakran előfordult az utóbbi években hogy a Nikon vázak jobbak voltak, nagyon belehúztak mostanában a srácok arrafelé. :))

.Attila

Najó, de nem szabad elszippantani az 5D vevőket, ill. annak utódjainak vevőit. Egyébként a D200 pont a 30D és az 5D között fekszik, így igazából egyikkel sem lehet nagyon hasonlítgatni, bármennyire is szeretnék az emberek (D200 100ezerrel kerül többe, mint a 30D, így nem ugyanaz az árkategória, és lehet, hogy a D200-nak elég sok extra funkciója van, zajteljesítményben, azaz magasabb ISO-kon, még mindig a Canon a jobb ;)).
Mondjuk az 5D-nek sincs időjárásálló váza. Nade nemsokára jönnek az új vázak, jósolgatnak itt mindenfélét, 6D-t, 3D-t stb.
De a lényeg az, amit DP fórumon is megírtak: ha most mindent belepakolnak a következő xxD (40D?) vázba (időjárásálló váz, gyorsabb AF), akkor egyre kevesebb ember fogja megvenni a drágább (nagyobb bevételű) vázakat. Márpedig az említett 2 dolog döntő szempont tud lenni (az FF szenzor mellett).

Zsiga

Quote from: .Attila on 2007-02-11, 01:41:36
Najó, de nem szabad elszippantani az 5D vevőket, ill. annak utódjainak vevőit. Egyébként a D200 pont a 30D és az 5D között fekszik, így igazából egyikkel sem lehet nagyon hasonlítgatni, bármennyire is szeretnék az emberek (D200 100ezerrel kerül többe, mint a 30D, így nem ugyanaz az árkategória, és lehet, hogy a D200-nak elég sok extra funkciója van, zajteljesítményben, azaz magasabb ISO-kon, még mindig a Canon a jobb ;)).
Mondjuk az 5D-nek sincs időjárásálló váza. Nade nemsokára jönnek az új vázak, jósolgatnak itt mindenfélét, 6D-t, 3D-t stb.
De a lényeg az, amit DP fórumon is megírtak: ha most mindent belepakolnak a következő xxD (40D?) vázba (időjárásálló váz, gyorsabb AF), akkor egyre kevesebb ember fogja megvenni a drágább (nagyobb bevételű) vázakat. Márpedig az említett 2 dolog döntő szempont tud lenni (az FF szenzor mellett).
Az új 1-es szériás váz állítólag egyesíti majd a nagyfelbontású fullframe szenzort és a 8+fps-t, így azt hiszem azt nem kell majd félteni... :)
Az 5D-nek meg szintén a fullframe az előnye, a 20D-30D-40D meg gyorsabb, az egyik a jelenlegi 1Dsmk2 a másik pedig az 1Dmk2 középkategóriás megfelelője, nem igazán konkurenciái egymásnak. Szerintem a 40D és a ?6?D a jelenlegi változatok kicsit tuningolt kiadásai lesznek, aztán a következő generációban egyesül a kettő, 5fps+ff szenzor, az aps-c pedig marad az alsó kategóriában. Aztán persze lehet hogy csak a kezem lóg a bilibe, de szerintem ez lehet kb. a középtávú ütemterv a Canonnál. (Nekem legalábbis gyanús hogy a Nikonnal ellentétben a Canon nem feküdt rá igazán a fullframe-nél kisebb érzékelőkhöz készült objektívekre, valószínűleg nem véletlenül...)
Az időjárásállóság egyébként nem veszélyezteti szerintem a felsőkategóriát, azok azért egy nagyságrenddel strapabíróbb gépek. Egy tizenvalahány pontos AF-rendszer pedig még mindig sehol nincs az 1D-k brutális fókuszrendszeréhez képest.
Abban igazad van hogy zajban jobb még a Canon, de kb. ez az egyetlen előnye, és még így is simán használható képet csinál akármelyik Nikon váz is 800-as (sőt, 1600-as) ISO mellett, ami azért nem rossz. A leggyakrabban használt 100-400 zónában meg mindkét cég vázai gyakorlatilag zajmentes képeket produkálnak. Sok más fontos dologban (ergonómia elsősorban...) viszont jobban állnak a Nikon vázak. Azt vettem észre az utóbbi években hogy a Canonnál a mérnökök és a marketingesek döntenek, a Nikonnál meg a fotósok. :)

.Attila

Az új 1D váznak (ismét pletykák szerint) vmi 22 pixele lesz. Ehhez 8+ fps? Nem semmi kiolvasási sebesség lenne. Nem cáfolom, hogy esetleg így lehet, de ez így elég brutálnak tűnik.
5D vs. xxD-k: sokan pedig a kettő között variálnak. Valóban, többnyire az a kérdés inkább, hogy kell-e a FF szenzor vagy sem. AF rendszereknek még utánanézek, mert tapasztalatok szerint azért pl. az 1DsMarkIIN-nek gyorsabb a fókusz rendszere állítólag.
Hogy kavarjak még spekulációkon, valaki azt a kérdést is felvetette, hogy a jövőben a Canon egyszerűen csak folytatja a megapixel növelést, vagy esetleg vmikor áttér mondjuk a Foveon szenzorra (ha pl. sikerül kihozni egy effektív 6megapixeles Foveon szenzort, akkor lesznek itt érdekes dolgok). De ezek már nagyon találgatások.

Canon vs Nikon most: mondom, a 30D és a D200 nem olyan könnyen összehasonlítható. Az árkülönbség annyi, mint a 30D és a D80 között, szóval a 30D pont a két Nikon között helyezkedik el. Most akkor melyikkel hasonlítsuk össze? D80 is azért meg van pakolva rendesen, bár azért egy normális MLU-t berakhattak volna, 3fps, 6RAWnál buffer betelik stb. D200 5fps (jobban állítható), 22RAW, időjárásálló váz és egyéb finomságok (van még vmi igazán lényeges?). D200 magas ISO-n viszont tényleg gyengébben teljesít. Nem csak zajban, hanem dinamikában is (ISO 800nál már 1,1EV a különbség a 30D és a D200 között). Jó, kérdés-e, hogy ezt kihasználod-e egyáltalán, de ez ugyanúgy igaz a többire is. Nem hiszem, hogy én igazából fölémennék a 11 RAWnak, nemhogy a 22 közelébe mennék.
Közben olvasgatom DP-n a D200 tesztjét, és írja, hogy a használata gyakorlatilag profi szintű, csak én nem találom a szövegben, hogy ez miben fejeződik ki. +2 AF pontja van, viszont az a 2 az gyakorlatilag semmi, főleg az elhelyezését nézve.

Zsiga

#316
Quote from: .Attila on 2007-02-11, 12:44:00
Az új 1D váznak (ismét pletykák szerint) vmi 22 pixele lesz. Ehhez 8+ fps? Nem semmi kiolvasási sebesség lenne. Nem cáfolom, hogy esetleg így lehet, de ez így elég brutálnak tűnik.
5D vs. xxD-k: sokan pedig a kettő között variálnak. Valóban, többnyire az a kérdés inkább, hogy kell-e a FF szenzor vagy sem. AF rendszereknek még utánanézek, mert tapasztalatok szerint azért pl. az 1DsMarkIIN-nek gyorsabb a fókusz rendszere állítólag.
Hogy kavarjak még spekulációkon, valaki azt a kérdést is felvetette, hogy a jövőben a Canon egyszerűen csak folytatja a megapixel növelést, vagy esetleg vmikor áttér mondjuk a Foveon szenzorra (ha pl. sikerül kihozni egy effektív 6megapixeles Foveon szenzort, akkor lesznek itt érdekes dolgok). De ezek már nagyon találgatások.

Canon vs Nikon most: mondom, a 30D és a D200 nem olyan könnyen összehasonlítható. Az árkülönbség annyi, mint a 30D és a D80 között, szóval a 30D pont a két Nikon között helyezkedik el. Most akkor melyikkel hasonlítsuk össze? D80 is azért meg van pakolva rendesen, bár azért egy normális MLU-t berakhattak volna, 3fps, 6RAWnál buffer betelik stb. D200 5fps (jobban állítható), 22RAW, időjárásálló váz és egyéb finomságok (van még vmi igazán lényeges?). D200 magas ISO-n viszont tényleg gyengébben teljesít. Nem csak zajban, hanem dinamikában is (ISO 800nál már 1,1EV a különbség a 30D és a D200 között). Jó, kérdés-e, hogy ezt kihasználod-e egyáltalán, de ez ugyanúgy igaz a többire is. Nem hiszem, hogy én igazából fölémennék a 11 RAWnak, nemhogy a 22 közelébe mennék.
Közben olvasgatom DP-n a D200 tesztjét, és írja, hogy a használata gyakorlatilag profi szintű, csak én nem találom a szövegben, hogy ez miben fejeződik ki. +2 AF pontja van, viszont az a 2 az gyakorlatilag semmi, főleg az elhelyezését nézve.
Igen, én is 22MP-t hallottam, szerintem meg tudják csinálni, de úgyis kiderül idővel. A megfelelő technológia létezik (nézd meg ezt: Panavision Genesis, 12MP-es "fél-ff" CCD, 24fps), a kérdés csak az hogy akarnak-e ekkorát lépni egy generációváltás alatt.
Az a 45 pontos fókuszrendszer ami az eredeti 1D-ben volt a mai napig aláz minden mást, kivéve persze a többi 1-es szériájú Canon vázat.

A D200 azért "profibb" váz olyan apróságok miatt "profibb" váz  mint pl. az időjárásállóság, a kézreállóbb gomb-elhelyezés (a Print gomb hiánya... XD), a jobb fogás, a kevesebb szoftveresen letiltott funkció a felsőházhoz képest (például spotmérés hosszú évekig csak a felső kategóriában volt a Canonnál és a 30D kapta meg először, míg a Nikon az alsó kategóriában is engedi), néhány véletlen elállítás ellen lezárható gomb/tekerő, meg ilyesmik.

.Attila

Időjárásálló váz check.
Kézreállóbb gombelhelyezés. Relatív. Nekem nincs bajom a 30D gombjaival, mind elérhető anélkül, hogy elvenném a kezem a markolatról. Két dolgot kivéve: státusz LCD világítás (de ekkor úgyis felnézel), ill. nálam a kis multikontrollerrel néha nem könnyű beállítani a bal alsó fókuszpontot.
Jobb fogás. Relatív, embere válogatja. 30D fogása nekem gyakorlatilag tökéletes, pont a kezembe illik. Akinek kisebb a keze, annak nagynak tűnhet, akinek nagyobb a keze, annak meg kisebbnek.
Szoftveresen letiltott dolgok. Most maradjunk a 30D vs. D200 összehasonlításban, onnan indultunk végülis ;) Spotmérés, ahogy mondtad, van a 30D-ben. Más valami?
Néhány véletlen elállítás ellen lezárható gomb/tekerő. Ehh. Nem kell feltétlenül, 100ezer Ft-ért meg abszolút nem.

Print/share gomb. Check. (hogy rakhatták rá egy komolyabb vázra )

Egyébként 30D-nél változtatások, amik jók lennének:
- MLU-t rakják ki egy gombra (pl. a print/share helyére), és ne rejtsék el jó mélyen az egyéni beállítások között
- expo-bracketing (esetleg a wb-bracketinggel együtt) kikerülhetne egy gombra
- határozottabb kapcsolású multikontroller (bal alsó fókuszpontot keresnem kell, sokszor vagy az alsót vagy a bal szélsőt kapcsolja)
- ISO állandóan látható a státusz LCD-n és főleg a keresőben
- keresőben az adatok mutatásának idejét hadd állíthassam be én (úgy pl., mint a stand-by módot)
Most ezek jutottak eszembe. Többnyire apróságok csak, de azért nem lennének rosszak.

Zsiga

Kézreállóbb váz/gombok valóban teljesen egyénfüggőek, nekem Nikonos kezem van, bár lehet azért mert azzal kezdtem még a filmes időszakban. :)
Szoftveres dolgok: 30D nem ad AF-visszajelzést manuális objektívekkel, míg ennek a problémának a nikonos "testvére" (az olcsóbb Nikon vázak nem mérnek fényt a régi üvegekkel) nincs meg a D200-ban. Aztán a 30D f5,6 felett szoftveresen tiltja az autofókuszt, míg a D200 emlékeim szerint nem.
Lezárható gombok: Na igen, ezért kell szó szerint értelmezni a profi szót ebben az esetben, neked és nekem nincs rá szükségünk, egy hivatásosnak lehet. Teljesen mások az igények az alsó, közép és felső kategóriában, ha egy amatőrnek a kezébe nyomnál egy 1Dsmk2-t meg egy 24-105L-t, szerintem sírva követelné vissza a 400D+kitobit. :)

.Attila

QuoteSzoftveres dolgok:...

Szerencsére nálam egyik említett dolog sem számít.

QuoteLezárható gombok:...

De épp az az érdekes, hogy a profiknak kell ilyen kezdőnek tűnő megoldás. Legalábbis nekem nagyon olyan funkciónak tűnik, ami a kezdőknek való.

Quoteha egy amatőrnek a kezébe nyomnál egy 1Dsmk2-t meg egy 24-105L-t, szerintem sírva követelné vissza a 400D+kitobit.

Ezzel nagyon nem értek egyet :D

Zsiga

Quote from: .Attila on 2007-02-11, 15:44:53
QuoteSzoftveres dolgok:...
Szerencsére nálam egyik említett dolog sem számít.
Majd fog ha veszel egy 300/4 IS-t madarazni, és rátennél egy 2x extendert. :)

Quote from: .Attila on 2007-02-11, 15:44:53
QuoteLezárható gombok:...
De épp az az érdekes, hogy a profiknak kell ilyen kezdőnek tűnő megoldás. Legalábbis nekem nagyon olyan funkciónak tűnik, ami a kezdőknek való.
Egy amatőrnél sokkal kevésbé jelent gondot egy véletlenül eltekert vezérlőtárcsa pl. mint egy profinál. Egyrészt az amatőr lehet hogy észre se veszi, mert a gép megcsinálja helyette a "jó" képet ígyis-úgyis, míg egy profi tudatosan állít be mindent, és ha egy ilyen véletlen elállítás miatt valami nem úgy történik ahogy azt tervezte akkor könnyen lehet hogy lemarad egy jó képről.

Quote from: .Attila on 2007-02-11, 15:44:53
Quoteha egy amatőrnek a kezébe nyomnál egy 1Dsmk2-t meg egy 24-105L-t, szerintem sírva követelné vissza a 400D+kitobit.
Ezzel nagyon nem értek egyet :D
A tapasztalataim ezt mutatják, egy nagy és nehéz géppel nem szívesen fényképez egy amatőr (már az enyémtől is "félnek" a legtöbben, pedig nem épp egy nagy és nehéz szett...), ráadásul ezeken a gépeken ugye a P a legautomatább mód, ami egy átlag pointandshooternek sok. :) Konkrétan aki nem olvasta a használati utasítást és nincs tapasztalata az magától rá se jön hogy kell pl. visszanézni a képeket meg belenagyítani. :) (Én is szenvedtem vele 5 percet mire leesett hogy működik a nagyítás.)

.Attila

Quote from: Zsiga on 2007-02-11, 16:42:12
Majd fog ha veszel egy 300/4 IS-t madarazni, és rátennél egy 2x extendert. :)

Majd ha... ez egyelőre nem veszélyeztet engem :) Egyébként is, 600x1.6=960mm-nél manuális fókusszal... lehet, de akkor már úgyis szemre állítom be. Persze jó segítség lehet a visszajelzés, de van egy kis logikai bukfenc nekem itt: ha ő tudja, hol van a jó fókusz, akkor miért is nem működik az autofókusz?

QuoteEgy amatőrnél sokkal kevésbé jelent gondot egy véletlenül eltekert vezérlőtárcsa pl. mint egy profinál. Egyrészt az amatőr lehet hogy észre se veszi, mert a gép megcsinálja helyette a "jó" képet ígyis-úgyis, míg egy profi tudatosan állít be mindent, és ha egy ilyen véletlen elállítás miatt valami nem úgy történik ahogy azt tervezte akkor könnyen lehet hogy lemarad egy jó képről.

Véletlenül eltekert egy vezérlőtárcsát? Azt meg hogy csinálja? Én amatőr létemre nem csinálok ilyet (vagy legalábbis nem volt rá még eset), ő meg profi. Egy profi hogyan csinálhat ilyen hibát? (lehet túl naív vagyok)

Quote
A tapasztalataim ezt mutatják, egy nagy és nehéz géppel nem szívesen fényképez egy amatőr (már az enyémtől is "félnek" a legtöbben, pedig nem épp egy nagy és nehéz szett...), ráadásul ezeken a gépeken ugye a P a legautomatább mód, ami egy átlag pointandshooternek sok. :) Konkrétan aki nem olvasta a használati utasítást és nincs tapasztalata az magától rá se jön hogy kell pl. visszanézni a képeket meg belenagyítani. :) (Én is szenvedtem vele 5 percet mire leesett hogy működik a nagyítás.)

Kezdőkről vagy amatőrökről beszélünk? ;)
Egyébként van full-automata mód, nem a P a legautomatább. P-ben ugyebár a gép nem állítja az ISO-t pl., ill. P-ben lehet RAW-ot lőni, és egyéb beállítási lehetőségek is vannak. Full-automatánál csak JPG-ben lehet fényképezni, és gyakorlatilag mindent a gép állít be (ISO-t is pl).
Egyébként az igaz, hogy az 1D gépek a méretük miatt sokaknak nem kell. Sőt, sokan annyira odavannak a kis xxxD gépekért, hogy még az xxD gépek sem kellenek nekik. De az 5D megint más eset, az csak picit nagyobb, mint a 20D/30D.

Hogy sokan nem merik megfogni a gépedet: az valóban köszönhető egyrészt annak, hogy nagyon komolynak néz ki, és azt hiszik, nem tudják működtetni (pedig van full-automata mód), a másik ok viszont az, hogy nagyon drágának tűnik (az is), és félnek attól, hogy elronthatnak vmit. Más drága cuccát meg elrontani...
Kis ps gépet is tudni kell használni, magától legfeljebb a képkészítés utáni visszanézés működik, az pedig a dslr-eken is megy.

Zsiga

Quote
Majd ha... ez egyelőre nem veszélyeztet engem :) Egyébként is, 600x1.6=960mm-nél manuális fókusszal... lehet, de akkor már úgyis szemre állítom be. Persze jó segítség lehet a visszajelzés, de van egy kis logikai bukfenc nekem itt: ha ő tudja, hol van a jó fókusz, akkor miért is nem működik az autofókusz?
Félreérted. :) 5,6-nál gyengébb kezdőfényerő mellett a váz pusztán marketing-okokból kikapcsolja az autofókuszt, pl. f4-es objektív duplázóval.
1-es sorozatú váznál amíg van elég fény addig megy az AF.

Quote
Véletlenül eltekert egy vezérlőtárcsát? Azt meg hogy csinálja? Én amatőr létemre nem csinálok ilyet (vagy legalábbis nem volt rá még eset), ő meg profi. Egy profi hogyan csinálhat ilyen hibát? (lehet túl naív vagyok)
Jól látod, túl naív vagy. :) Egyébként nem én találtam ki:
Quote from: http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/5d-field.shtmlNot to make too big a deal of it, but the one area where I feel that Canon has fallen down in the 5D's design is with regard to the shooting mode control knob on the top left of the body. Though it has relatively firm click stops, it is all to easy for the knob to be turned accidentally. There is no interlock, even though there is an indent in the center of the knob where one should be. The lack of an interlock on this knob has long been a failing of Canon cameras, and I would urge the company's designers to fix this when moving forward to the next generation of cameras. Over a two week period shooting with the 5D in Greece and Turkey during September I found the camera accidentally set in the wrong mode more than once, and no – I wasn't wearing gloves.

Quote
Kezdőkről vagy amatőrökről beszélünk? ;)
Egyébként van full-automata mód, nem a P a legautomatább. P-ben ugyebár a gép nem állítja az ISO-t pl., ill. P-ben lehet RAW-ot lőni, és egyéb beállítási lehetőségek is vannak. Full-automatánál csak JPG-ben lehet fényképezni, és gyakorlatilag mindent a gép állít be (ISO-t is pl).
Egyébként az igaz, hogy az 1D gépek a méretük miatt sokaknak nem kell. Sőt, sokan annyira odavannak a kis xxxD gépekért, hogy még az xxD gépek sem kellenek nekik. De az 5D megint más eset, az csak picit nagyobb, mint a 20D/30D.

Hogy sokan nem merik megfogni a gépedet: az valóban köszönhető egyrészt annak, hogy nagyon komolynak néz ki, és azt hiszik, nem tudják működtetni (pedig van full-automata mód), a másik ok viszont az, hogy nagyon drágának tűnik (az is), és félnek attól, hogy elronthatnak vmit. Más drága cuccát meg elrontani...
Kis ps gépet is tudni kell használni, magától legfeljebb a képkészítés utáni visszanézés működik, az pedig a dslr-eken is megy.
Azokról beszéltem akik megnyomják a bekapcsológombot, majd az exponálógombot, végül a kikapcsológombot, és nem akarják tudni hogy hogy is lesz ebből kép. :)
Nem a 30D-re gondoltam hanem az 1D-re, azon csak PTAM van.
És igen, a méret/súly a fő probléma, egy 1D váz másfél kiló, egy vakuval meg egy L zoommal közelíti a hármat, ami nem épp az a kényelmes viselet egy nyaraláson mondjuk. Én nagyon nem szívesen használnék egy ilyen szettet hacsak nem lennék rákényszerítve. A legutóbb nyáron (vagy tavaly? a fene tudja...) Velencében futottam össze egy angol fotóriporterrel, 1Dmk2+16-35L+24-70L+70-200/2,8IS, meg az apróságok... Mondta hogy mindig megfogadja nyaraláskor hogy amint hazaér vesz egy kicsi és könnyű kompaktot... :)
Egy "szappantartónál" meg tudod tenni hogy tényleg csak az exponálógombot nyomogatod, míg egy pro slr-nél nem.
Nagyjából ez a félprofi 30D/5D kategória az amit egy laikus is tud használni ha beállítják neki automata módba és megmondják hogy oda a kis lukba kell nézni nem az LCD-re. :D

Szóval röviden összefoglalva a véleményemet, szerintem az használ profi gépet akinek a munkájához szüksége van rá, még akkoris ha egyébként megengedhetné magának anyagilag. Persze vannak kivételek, de nem sokan. (Akkor már inkább vennék egy Leica M8-at, meg a két Tri-Elmar-t hozzá, a képe tökéletes de még nyaralásra is kényelmesnek mondható.)

.Attila

Marketing okokból... heh. Ki kell ütni :)

Na, akkor naív vagyok. Tényleg nem tudom elképzelni, hogy lehet azt a tárcsát véletlenül átállítani, nem mozog az olyan könnyen (legalábbis a 30D-n tuti nem).

Oké, ebből is látszik, hogy fingom nincs, milyen egy 1D gép :) De nem volnék biztos benne, hogy visszautasítanám a MarkIIN-t, súly ide vagy oda ;) Bár azokra a pluszokra, amit a MarkIIN ad, azokra nem nagyon van szükségem, sőt, mivel nekem jobban kéne a teletartomány, a FF szenzor itt inkább hátrány. Végső esetben eladnám jó pénzért, és vennék belőle 30D-t + jó kis obikat hozzá :)

kisvirag

Nya
vettem a faradtsagot, es az augusztusi romai kirandulasunk kepeit szepen galeriaba raktam
itt elerheto: http://interhost.hu/katonazoli/index.php?option=com_easygallery&act=categories&cid=17&Itemid=28
az oldal eredeti celja mas, ha valaki beletartozik abba a korbe, es mar odatevedt (IRCs) leccilecci toltse ki a kerdoivet!
koszi
Az emberek azért magányosak mert falakat építenek hidak helyett.

.Attila

#325
Veni, vidi, vici.*
Canon 1D mark III.
Kegyetlen dolgokat pakoltak bele.
(kapott belső front/backfocus kalibrálást!)

*: persze csak akkor, ha mindenféle probléma nélkül tényleg tudja majd hozni azt, amit leírtak.

Zsiga

Quote from: .Attila on 2007-02-22, 21:58:33
Veni, vidi, vici.*
Canon 1D mark III.
Kegyetlen dolgokat pakoltak bele.
(kapott belső front/backfocus kalibrálást!)

*: persze csak akkor, ha mindenféle probléma nélkül tényleg tudja majd hozni azt, amit leírtak.
OMG EPIC WIN :hail:

HVp213

"Aki tud, és tudja hogy tud, az veszélyes, tőle óvakodjatok! Aki tud, de nem tudja, hogy tud. Az bölcs, tőle tanuljatok. Aki nem tud és tudja, hogy nem tud. Az okos, őt tanítsátok! Aki nem tud és úgy tudja, hogy tud. Ő a hülye őt hagyjátok!"

.Attila

Chinon 135/2.8 a 350D-n :)

noriko

Biztos vannak jobb pályázatok, és sokkal jobb díjak :), de most ezt találtam. A tömegközlekedéssel úgyis nap mint nap találkozunk, így messzire sem kell  menni (már aki budapesti).
Quote" A BKV - ZÖLD SZEMMEL"
- CÍMMEL A BKV ZRT. FOTÓPÁLYÁZATOT HIRDET

Válaszd a közösségi közlekedést, mert környezetkímélő! - lehetne a jelmondata mostani pályázatunknak. Olyan alkotásokat várunk pályázóinktól, melyeken a BKV járművei (vagy a BKV-ra jellemző helyszínek) a városi zsúfoltsággal szemben harmóniát sugárzó, természet közeli helyzetekben tűnnek fel. Érdekes, extrém vagy a mindennapoktól eltérő pillanatok megörökítését várjuk oly módon, hogy az alkotásokban a technika és a természet egységbe olvadjon, illetve ahol a BKV a szabadidővel vagy a közlekedés más formáival való összhangban jelenik meg.

Kategóriák:

BKV - természet - harmónia
Család - szabadidő (kerékpározás)  - közösségi közlekedés
Technika és természet


A pályázati anyagokat: az alábbi helyeken várjuk:

Greenexpo kiállításon, a BKV standján április 6-8. között
A BKV Zrt. ügyfélszolgálatán április 6-a és 13-a között nyitva tartási időben
A foto@consulex.hu e-mail címen április 6-a és 13-a között.


A fotókat névvel, elérhetőséggel ellátva kérjük leadni, beküldeni digitális anyag esetén: 3 MP vagy 300 dpi, papírkép esetén 210x295 mm méretben.

Kategóriánként 3 nyertest hirdetünk, a legjobb képeket egy későbbi kiállításon nézheti meg a nagyközönség. A kiállítás megnyitója és a díjak átadása májusban a Deák téri Millenniumi Földalatti Vasúti Múzeumban lesz, az időpontról mind a pályázókat, mind az érdeklődőket időben értesítjük.

A díjazottak BKV ajándékcsomagot kapnak.

A pályázók tudomásul veszik, hogy a BKV Zrt. a beküldött képeket nem küldi vissza, és kiadványaiban felhasználhatja.

"I wish I could, but I don't want to."