Gitár és aki mögötte van

Started by Danhibiki, 2005-12-03, 22:03:50

Previous topic - Next topic

Zsiga

Quote from: Ramiz on 2009-04-13, 01:52:37
Quote from: Raggie on 2009-04-13, 01:50:18
Mindenesetre mindenképpen hallgass meg egy ilyet mielőtt megveszed, hogy tényleg olyan-e mint amilyenre gondoltál... :)

NEM!!! Tele van pénzzel a számlám és ez zavar! Megint le akarok égni!!! :__devil: :lame.
Hívj meg minket sörre meg gyrosra/hambira. :D

Kuroi Tenshi

Quote from: Ramiz on 2009-04-13, 01:45:12
3.) Viszont el tudom vinni Balatonra hülyülni, meg tudok este halkan gyakorolni a szobámban az elektromos gitáromon is...

Quote from: Kuroi Tenshi on 2009-04-13, 01:22:38
2.) A beépített effekteket nem lehet rendesen kezelni, keverni.
Ld. ott egy gombon volt 4féle effekt, tehát egyszerre csak 1-et
tudsz közülük használni (bár viszonylag normálisan osztották el,
azokat együtt nem érdemes használni, amik egyazon gombon
voltak). Ha effektekkel akarsz hülyéskedni, akkor, mint mondtuk,
vegyél egy olcsó/de jó használt multieffektet, azokon úgyis van
fülhallgató-kimenet
.
3.) Ilyen kis hangszóró nem bír el rendes frekvencia-tartományt.
Villanyos vagy, google: "headphone amp" vagy "guitar headphone
amp"
és dobd össze. Ha meg nem fejhallgatóval akarod hallgatni,
akkor egy jack-bemenetes, legalább 5-6"-es aktív hangszórót
dugj rá (aka számítógép-hangszóró)


;)
Kevesebből kijön, jobb hangminőség, használhatóbb.
Egy erre a célra átalakított cmoy (alkatrészlista, nyákrajz a neten;
átalakítás: plusz egy 6.3-as jack, ennyi) zsebben elfér, ezzel ám
igazán halkan tudsz gyakorolni.

Raggie

#482
Quote from: Ramiz on 2009-04-13, 01:52:37
Quote from: Raggie on 2009-04-13, 01:50:18
Mindenesetre mindenképpen hallgass meg egy ilyet mielőtt megveszed, hogy tényleg olyan-e mint amilyenre gondoltál... :)

NEM!!! Tele van pénzzel a számlám és ez zavar! Megint le akarok égni!!! :__devil: :lame:

[spoiler]Különben is, ez az, amit az apám mondana! Érted? Az APÁM!!![/spoiler]
Nna most speciel hülye vagy. Ez nem az amit az apád mondana, hanem az amit bármilyen értelmes ember mondana.

Az apád azt mondaná, hogy halgasd meg, és ha tetszik akkor csinálj excel táblázatot legalább hat ilyen cuccnak a tulajdonságok/érték arányáról és azalapján dönts, meg mondjuk az áruk ingadozását is figyelheted előtte kicsit hogy tuti a legjobb vételt csináld. Ja és azt is mondaná hogy különben is, világos mint a nap, hogy faszság neked ilyet venned.  :__devil:

És egyébként is [spoiler]b*zmeg!![/spoiler] hogy az apádhoz hasonlítgatsz!  :angyali:

EDIT: Ja, és Zsiga ötletéből még mi is profitálnánk, nemcsak hogy leégnél! :hehe: Tökéletes választás. Mikor is csináljuk?!
"I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: "Do I feel lucky?" ...

Well, do ya, punk?"

motifator

Bátyámnak volt annakidején ilyen kis 9V-os Marshallja, asszem kapta valakitől, hát, éppen bele lehetett dugni a gitárt, éppen meg is szólalt, de nem nagyon használta. Annál a zörgős vinnyogásnál, amit ez produkált, jobb volt simán, erősítő nélkül gyakorolni. Amúgy meg beépített effektesen ne vegyél, meg egyáltalán szerintem újat ne vegyél, főleg ennyire alacsony árkategóriában.
30 wattosat már érdemesebb venni, azt tudod használni egész halkan is, de már próbálni is lehet vele, ha egyszer lesz valami zenekarod, mondjuk lehet, hogy nem árt majd felrakni egy székre, meg koncerten biztos kevés lesz, de itt még nem is tartunk, ugye? Biztos vagyok benne, hogy találsz használtan viszonylag olcsóért valamit, nézz szét hangszerboltokban, kapj le egy gitárt a falról és dugd bele, nézd meg, hogy milyen, stb. Hangszerboltba járni és összefogdosni, bedugdorsni meg megpengetni mindenféle dolgot hidd el, sokkal viccesebb dolog, mint az interneten nézelődni :) Bármennyire is jó poénnak néznek ki ezek a 1 wattos meg 5 wattos kis szarok, én biztos vagyok benne, hogy valójában egy normális kombót szeretnél, olyat, aminek rock and roll, nem pedig gyerekjáték szaga van :) De a legfontosabb, hogy menj el hangszerboltba, nézd meg, fogdosd meg, szagold meg, próbáld ki. Ja, és ha lehet, akkor vigyél magaddal valami zenész havert. Ha nincs, akkor szerezz egyet :)
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

.Attila

Azért a gitártanonc élete szvsz nem feltétlenül 30Wnál kezdődik. Nekem 10W-os kombóm van egy overdrive csatornával, ami gyakorlásra jó. Full overdrive-val negyedénél nem is tekerhetem tovább, olyan hangos.
Szóval 10W + olcsó multieffekt, ha próbálgatni akarsz, szerintem.
Multieffektet is érdemes kipróbálni, átnézni minden effektet. Úgyis rá fogsz jönni, hogy mondjuk 40ből jó, ha 6 van, ami érdekel. (én ezért gondoltam meg magamat és mégse veszek, tudom, hogy alapvetően úgyis egy metál, hard rock torzító kell nekem, úh. már ki is van nézve egy, csak ki kéne próbálni meg lóvé kéne hozzá)

Ramiz

Quote from: motifator on 2009-04-13, 03:07:20
De a legfontosabb, hogy menj el hangszerboltba, nézd meg, fogdosd meg, szagold meg, próbáld ki. Ja, és ha lehet, akkor vigyél magaddal valami zenész havert. Ha nincs, akkor szerezz egyet :)

Régebben szerettem az ilyesmit, de mostanában megutáltam, mindenhol ott lézeng 4-5 faszfej eladó, mindenre húzzák a szájukat, geci lusták, és általában még választék sincs semmiből. Még hüvelykpicket is netről kellett rendelnem, mert a házunktól 5 percre lévő boltban két hetente azt mondták, hogy egy hét múlva lesz. Nem hiszem el, hogy budapesten mindenki hüvelykpicket akar vásárolni... vagy kettesével rendelik ezek az állatok?!
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Nakedape

nem akkor is meg tudom állni, h hülye off képpel szemeteljek egy topicba

meg tudom

meg

...
.[spoiler][/spoiler]
Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution

Ramiz

Quote from: Nakedape on 2009-04-14, 19:49:08
nem akkor is meg tudom állni, h hülye off képpel szemeteljek egy topicba

meg tudom

meg

...
.[spoiler][/spoiler]

NOOOOOOOOOOOOOOO
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Lazzaret



www.arkangyalok.uw.hu

.Attila

Ez szokott lenni, már nem tudom, hány éve rendszeresen van évente nyáron.
Nekem ez most drága, bár ahhoz képest, hogy egy heti program 30k szállással és kajával, nagyon is jó ár.
Főleg akkor, ha valaki demo-t akar készíteni, de az egyébként sem én lennék.

Ramiz

12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

.Attila

Mire rájöttem, hogy mit jelent a DFC...

Ramiz

Quote from: .Attila on 2009-04-29, 13:56:53
Mire rájöttem, hogy mit jelent a DFC...

... eltelt legalább háromnegyed másodperc?
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

.Attila

Van mód arra, hogy ha zenét kreáltam, leellenőrizzem valahogy, hogy az nem hasonlít túlságosan valami más zenére? Azaz hogy nem plágium-e?

Nakedape

Quote from: .Attila on 2009-04-29, 16:11:13
Van mód arra, hogy ha zenét kreáltam, leellenőrizzem valahogy, hogy az nem hasonlít túlságosan valami más zenére? Azaz hogy nem plágium-e?
fuss be vele, keress over 1mill.dollár, és akkor jelentkeznek, ha az
Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution

.Attila

Quote from: Nakedape on 2009-04-29, 18:51:11
Quote from: .Attila on 2009-04-29, 16:11:13
Van mód arra, hogy ha zenét kreáltam, leellenőrizzem valahogy, hogy az nem hasonlít túlságosan valami más zenére? Azaz hogy nem plágium-e?
fuss be vele, keress over 1mill.dollár, és akkor jelentkeznek, ha az

ó hogy én erre miért nem gondoltam...

Ramiz

Quote from: .Attila on 2009-04-29, 16:11:13
Van mód arra, hogy ha zenét kreáltam, leellenőrizzem valahogy, hogy az nem hasonlít túlságosan valami más zenére? Azaz hogy nem plágium-e?

Ezen én is gondolkoztam. Legjobb megoldás zenemániás ismerősnek megmutatni, hogy ismerős-e. :D A gáz az, hogy valószínűleg az lesz... (Ezért is vannak jó kis perek, az ügyvédek meg híznak.) Pár akkordra 1000 ismert szám illeszthető (see "Pachabel Rant" on youtube), a nagyon vad szólókra meg úgysem ismer rá senki... szóval szerintem csak az igazán egyszerű és fülbemászó dallamokra kell vigyázni. Én úgy vagyok, hogy ha pár akkord ismerős más számból, hát nem érdekel, a szöveg úgyis más, és kész. Amíg komplett copycat "alkotói tevékenységet" művelő bandák be tudnak futni mások farvizén, addig én igazán nem fogok félni a hasonlóságtól, neadjisten öntudatlan másolástól.

[spoiler=VIGYÁZAT CINIZMUS!!!]A befutástól meg amúgy se félj... :__devil:[/spoiler]
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

.Attila

Jelen esetben nem az akkordok miatt aggódok, hanem inkább a ritmus miatt. Úgysem igazából az akkordok számítanak, hanem azok sorrendje és a ritmus. Arról nem is beszélve, hogy jelen esetben nincs is chord progression a számban.
Tudom, hogy a zené(i)met mely csapatok mely számai ihlették a leginkább és nem vélek felfedezni igazából hasonlóságot, de sosem lehet tudni. Valszeg majd tényleg az lesz, hogy többeknek megmutatom, hátha felismernek benne valamit.

Én


.Attila


.Attila

Mivel már próbálok kicsit zenét is szerezni, úgy gondoltam, ideje lenne zeneelméletet tanulni.
Tudtok ajánlani valami jó könyvet? Ne weboldalt, mert itt gép előtt ülve a büdös életben nem fogok tanulni.

Ramiz

Quote from: .Attila on 2009-06-07, 17:16:48
Mivel már próbálok kicsit zenét is szerezni, úgy gondoltam, ideje lenne zeneelméletet tanulni.
Tudtok ajánlani valami jó könyvet? Ne weboldalt, mert itt gép előtt ülve a büdös életben nem fogok tanulni.

Én tudok egy elég jó html-es cuccot, ha kell, előkeresem. Jazz zeneelméletet oktat, de az alapok ugyanazok. Printeld ki a legközelebbi Copy General-ban (na jó, az pont marha drága, de bármilyen másik hasonló helyen), és tádá!, máris van egy hordozható jegyzeted. :)
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

.Attila



.Attila

Elkezdtem olvasni zeneelméletet (The AB Guide to Music Theory). Skáláknál erősen beütnek a dolgok. A baj az, hogy nem értem, miért pont TTSTTTS (T - tone, S - semitone) egy dúr skála, arról nem is beszélve, hogy a kétféle moll skála az miért is van. Nem is magyarázza a könyv, csak mondja, hogy létezik, aztán ezekből épít ki más skálákat, ill. rakja át más hangba.

Kuroi Tenshi

Akkor
a.) azt a könyvet felejtsd el, ha ilyen alapvető dolgokat
nem tanít meg
b.) végy előtte elő valamilyen zeneelméleti alapozó
könyvet.

Skála rengeteg van. Tiszta hangokból álló hangsor
7 van, ezeket 7 görög törzsről nevezték el:
ión (dúr): c d e f g a h (c)
dór: d e f g a h c (d)
fríg: e f g a h c d (e)
líd: f
mixolid: g
eol (moll): a
lokriszi: h
Amint látod, itt a cdefgahc soron, az egész
hangokon megyünk végig, csak mindig máshol
kezdjük, és emiatt más lesz a hangzása: ez a
skála, ezért olyan a dúr és a tiszta moll skála.
Ezeken kívül rengeteg variáció van, amik közül a
- melodikus moll (a h c d e f# g (a)) és a
- harmonikus moll (a h c d e f g# (a)), a
- blues-skála (a h c d eb fb g (a))
a gyakrabban használatosak, a többi ritka.

Aztán skálák után jöhetnek az azok elemeire
épülő dolgok, mint hármas-, négyeshangzatok,
pentaton. Utána lehet bonyolítani a dolgokat,
hogy random hangról számolni, hogy akkor az
a skála milyen hangokból áll; megtanulni, hogy
hány és milyen előjegyzés milyen skálát jelöl,
stb.

(Btw. ezek mind benne vannak a gimis ének
könyvben, a végén. Nem vicc.)

Próféta

Ha már ilyen kedves tudásosztás van, valaki egyszer magyarázza el nekem, miért vannak egyáltalán "egész hangok".

Énekórán addig fogtam a dolgokat, hogy a frekvenciaduplázás az oktáv, ennek tizenkettedrésze a félhang (tizenkettedik gyök kettő frekvenciaszorzó). Még azt is értettem, hogy a 4, 5, 7 félhangnyi távolság jól közelíti a 5:4, 4:3, 2:1 frekvenciaarányokat, szép harmonikusan összegződnek a szinuszhullámok (+ felharmonikusaik), kellemes az összhangzat a fülnek, ezért el is nevezték ezeket a nagyobb egységeket (kvint, kvart, stb.). Sőt, még az is megvan, hogy a hat félhang a gyökkettő, ami viszont nagyon csúnya irracionális, ördöghang, betiltották, stb.

De miért van néha két félhang összefogva egész hanggá, néha meg nem? Mi értelme van ilyen furcsán kicsipkézni a frekvenciatartományt, mi a szerepe az egész hangoknak, miért nem a félhang az egység simán? Látom amit K_T írt, de nem ismerem az indokát. Csupán a hagyomány miatt vannak ezek a bonyolult minták meg skálák? Nem hinném... Lehet, hogy ugyanazt nem értem, mint .Attila, de ha nincs gyors válasz, és zeneelméleti könyveket kell hozzá elolvasni, akkor inkább hülyén halok meg :)

.Attila

#507
Quote from: Kuroi Tenshi on 2009-06-24, 23:59:43
Akkor
a.) azt a könyvet felejtsd el, ha ilyen alapvető dolgokat
nem tanít meg
b.) végy előtte elő valamilyen zeneelméleti alapozó
könyvet.
...

Ebből a könyvből készülnek fel nagyon sokan zeneelméleti vizsgára.
A felépítése pedig valószínűleg azért más, mert nem a klasszikus európai zenéből indul ki, hanem már a modernebb nyugati zenéből. Azt hiszem. Már az elnevezés is ott van: major scale, minor scale. A többivel nem is foglalkozik és ezek nem is utalnak arra, hogy melyik hangból indul ki az egész. A C dúr skálával azért indít, mert az csak egész hangokból áll és azon könnyebben tudja bemutatni a dolgot, de azt nem árulta el, hogy ebből jött eredetileg a major scale.
De jól értem, hogy azért maradt a dúr meg a moll skála, mert ezek hangzanak jobban? És ezekből származtatva maradt a TTSTTTS a dúr skálánál, ill. a moll skálánál a TSTT kezdés?

Az előjegyzéseket már mutatta is a könyv, hogy hogyan jönnek ki (kereszteknél a skála 5. hangja lesz a következő, plusz egy keresztes skála alaphangja stb.).

Kuroi Tenshi

Quote from: Próféta on 2009-06-25, 00:15:42


Ha Attilának az ének-zene könyvet ajánlottam, neked a
négyjegyű függvénytáblát ajánlom  :lul:
És ez sem vicc. Benne le vannak írva, hogy milyen
arányokra vannak az egyes egész hangok.

Továbbá: azért nem félhang az alapegység, mert az e és
az f, valamint a h és a c között, bár egész hangok, de nem
egy hangnyi a távolság, hanem csak félhangnyi (zongorán a
fehér billentyűk az egész hangok, köztük a feketék a
félhangok:és e két páros között nincs fekete billentyű).
Ha viszont másképp nézzük, akkor mégis félhang az alap-
egység: gitáron a bundok, zongorán a billentyűk; valamint
a félhang a legkisebb egység a zenében (mikrotonalitást
leszámítva).

Hogy miért így vannak a skálák... mert így hangzanak jól.
Ott van a négyjegyű függvénytáblában, hogy ezek milyen
arányok, néhány ezek közül nagyon kellemesen szól együtt.
Néhány meg nem, és avval más hatást lehet elérni. Ezek
nem tudatosan alakultak ki, de amint elkezdték vizsgálni,
rájöttek, hogy mégis matek és fizika az egész a háttérben,
arányokra vezethető vissza. Ennél jobb választ sajnos
nem tudok adni :)

Quote from: .Attila on 2009-06-25, 00:26:08
Ebből a könyvből készülnek fel nagyon sokan zeneelméleti vizsgára.
A felépítése pedig valószínűleg azért más, mert nem a klasszikus európai zenéből indul ki, hanem már a modernebb nyugati zenéből.

BULLSHIT.
A "modernebb nyugati zene" is zeneelméleti alapokra
épül, ugyanúgy, mint a klasszikus európai zene.
Amúgy majos scale == dúr, minor scale == moll.

.Attila

Quote from: Kuroi Tenshi on 2009-06-25, 00:57:17
Amúgy majos scale == dúr, minor scale == moll.

Ezt tudtam eleve.
A kérdésem az volt igazából, hogy miért pont a dúr és a moll skála. De úgy látom, azért, mert ezek hangoztak jól és kész.