Kötetlen beszélgetés játékokról

Started by SlEePwAlKeR, 2003-08-03, 19:11:50

Previous topic - Next topic

NLZ

[reserved]


Próféta


Pr3d4k1ng

MTV Cribs- (MW2 Edition)

CoD: MW 2 egyik új mapjának a bemutatása egyedi módon :D

,,Egy férfi sok jó ügyért harcolhat: az országáért, az elveiért, a barátaiért, egy bájos gyermek orcáján megcsillanó könnycseppért. Ami engem illet, egy rakás pénzért, egy gyönyörű óráért, és némi szaftos francia pornóért a saját anyámat is eladnám."

Zsiga

Rájöttem a Mass Effect szarfos konzolos irányításának titkára.
http://img412.imageshack.us/img412/733/2010041217490133.jpg  :D

Cloud

Quote from: Zsiga on 2010-04-12, 19:11:57
Rájöttem a Mass Effect szarfos konzolos irányításának titkára.
http://img412.imageshack.us/img412/733/2010041217490133.jpg  :D
Csak a játék kedvéért vettél egy joy-t? :D

Zsiga

Ja. :) Mi másért vesz az ember játékvezérlőt mint egy játékért? :)
(Nyilván fogom máshoz is használni. ;) Már évek óta tervezgettem egyébként, de csak most sikerült rászánnom magam.)

Lythis

Quote from: Flaser on 2010-04-13, 03:32:44

Welcome to Total Annihilation, (the year is 1998)!

Welcome to Supreme Commander, (the year is 2007)!

Mindkét játékban masszív védelmi rendszereket lehet felhúzni.
A SC-ben már lehet alakzatban masíroztatni a csapatokat, fontos momentum, hogy erre mikor adsz parancsot mert ilyenkor tényleg a leglassabb egységek határozzák meg a haladást és elakadhat az offenzíva. (Ezért érdemes később előreküldeni a gyorsabb egységeket ha sikerült rést verni a védelmi vonalon ill. csak a tényleges támadás előtt alakzatba rendezni az egységeket).

A játék végére ugyanakkor eléggé a szuperfegyverek (meg az atomtöltetek) dominálnak, de igazság szerint még sima 2. szintü egységekkel is le lehet őket verni amiket ilyenkor már több tucat gyárból illik önteni a csatába - légi szállítással megtámogatva, a hídfőállást megerősítve.

Mindkét játékra jellemző, hogy el kell felejteni a "bázis" fogalmát, s veszettül terjeszkedni, sok-sok "kisebb-nagyobb" hídfőállást ill. gyártelepet létrehozva.
Az SC-ben nem véletlenül baromi nagyok a pályák.
valaki világosítson már fel, hogy miért imádja mindenki iszonyatosan penge stratégiaként emlegetni a TA-t meg a SupCom-ot?
Az egyetlen, amiben talán domborítanak - bár abban is inkább az utóbbi - az az egésznek a mérete, és hogy az a zseniális zoom opció marha jól átláthatóvá teszi az egész ütközetet.
Ettől függetlenül stratégia kb annyi szorult bele, hogy farmolom a nyersit, leteszek pár gyárat, és fosom az egységeket az ellen nyakába.
Persze látványos, amikor több száz egységgel masírozol körbe, ahogy az is, hogy szanaszét robban minden, és az a bazi nagy hajó tényleg bazi nagy, és nem csak azt mondják róla. Tök jó letenni barominagy lövegeket, amik realtime lövik át a térkép felét (és a minimap-en követhetem a töltetet is, ha kizoomolok addig), de ez nem változtat azon, hogy az egyedi egységeknek gyakorlatilag a nullához konvergál az értéke. Szerintem elég gáz az, hogy az egységeidet lényegében az különbözteti meg egymástól, hogy az egyik nagyobbat lő, mint a másik, meg több HP-ja van. Arról nem is beszélve, hogy a harctéren tartásuk is általábban kimerül annyiban, hogy "há ez felrobbant, de sebaj most jött le a futószallagról két másik, úgyis végteleníthetem a gyártósort...".
Szóval jah, szép nagy térképeken marha látványos durrogtatást lehet összehozni irgalmatlan sok egységgel (TA-ban meg aztán pláne a rengeteg belepatchelt vacakkal), de ettől még ugyan úgy egységfosás és nem stratégia. Még akkor sem, ha tudnak alakzatban mozogni az egységeid.
Ebből a szempontból a TA-t nagyon sok rts földhözkeni sajnos. Többek közt a SC-is.


Zen

Long story short:
QuotePioneering game elements such as 3d models for units, terrain with a 3d heightmap, and strategic warfare on a scale simply not seen before(...)
It is also one of the most moddable games of all time.
Satan isn't the answer when one's in pain. It's god and candy.
In short, sex is great for the species, and it made me who I am today... as in, alive.
&fmt=1

Lythis

Quote from: Zen on 2010-05-05, 15:51:31
Long story short:
QuotePioneering game elements such as 3d models for units, terrain with a 3d heightmap, and strategic warfare on a scale simply not seen before(...)
It is also one of the most moddable games of all time.
és mindezek miatt olyan irgalmatlan jó stratégiai játék? Ezt most vicc, ugye? :)

Zen

Starcraftot se a sztorija tette jó stratégiává.
Mindenesetre a 3D-nek meg a heightmapnak van köze hozzá. ;)
Amúgy meg a rákért tőlem kérdezed? :D
Satan isn't the answer when one's in pain. It's god and candy.
In short, sex is great for the species, and it made me who I am today... as in, alive.
&fmt=1

Lythis

Quote from: Zen on 2010-05-05, 16:41:59
Starcraftot se a sztorija tette jó stratégiává.
Mindenesetre a 3D-nek meg a heightmapnak van köze hozzá. ;)
Amúgy meg a rákért tőlem kérdezed? :D
Te kardoskodsz itt mellette, hogy a height map meg a szemrohasztó 3d :) Ha már ezer éves 3d stratégia, akkor Earth 2150. Igaz az valami 2000-2001 környéki asszem, de imho mérföldekkel szebb volt :D
Amúgy sosem vitattam, hogy kőkorszaki szemmel tartalmazott heightmap-et, meg low-poly 3d-t. Pusztán azt vitatom, hogy annyira nagyszerű stratégia lenne.
Amúgy a SC-ot sem a story tette azzá, az tény. Sosem mondtam, hogy az tette azzá, szal hogy jön ez ide? :D

Zen

Kardoskodik a fene, csak kerestem választ a kérdéseidre. Engem TA azóta nem érdekel, amióta egy későbbi pályán akkora status quo alakult ki h fél nap múlva is ugyanúgy nézett ki a pálya. :D
Satan isn't the answer when one's in pain. It's god and candy.
In short, sex is great for the species, and it made me who I am today... as in, alive.
&fmt=1

Xzone

Nekem a Starcraft-ben pont a sztori tetszett a legjobban, mondjuk nem is vagyok nagy RTS-klikkelőhuszár :mittomen:

Zen

Satan isn't the answer when one's in pain. It's god and candy.
In short, sex is great for the species, and it made me who I am today... as in, alive.
&fmt=1

Flaser

Történetes épp attól jó a SupCom, hogy nem kő-papír-olló játék a speciális egységek különféle képességei között, hanem stratégia kérdése a győzelem.

A jobb játékosok ellen elengedhetetlen a unit spammelés, de önmagában abszolút kevés. Nem, nincs Starcraft-os mikromenedzsment, itt tényleg valami tervvel kell kirukkolni és beáldozni rá x-egységet, hogy utána újabb y-egységet beáldozva elérd a következő célt és így tovább.

A Starcraft ezzel szemben sokkal inkább sakk játék mintsem stratégia. (Na jó a mikrohoz kell megfelelő klikk érzék).
"Logically sound? How laughable. The only thing that people use logic for is to see what they want to see and disregard what they do not."

Ramiz

Quote from: Xzone on 2010-05-05, 19:38:17
Nekem a Starcraft-ben pont a sztori tetszett a legjobban, mondjuk nem is vagyok nagy RTS-klikkelőhuszár :mittomen:
Nekem a zene, a szinkron és a színvilág. :Kiraly: Már a menüje is "elmerültem egy más világban" érzés volt... Ja és persze ott voltak a zseniális CGI videók.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Xzone

Quote from: Ramiz on 2010-05-05, 22:11:33
Quote from: Xzone on 2010-05-05, 19:38:17
Nekem a Starcraft-ben pont a sztori tetszett a legjobban, mondjuk nem is vagyok nagy RTS-klikkelőhuszár :mittomen:
Nekem a zene, a szinkron és a színvilág. :Kiraly: Már a menüje is "elmerültem egy más világban" érzés volt... Ja és persze ott voltak a zseniális CGI videók.

Valahogy én is így gondoltam :)

Kiegyezünk abban, hogy minden, csak nem a hűdekibalanszolt stratégiai része?

Lythis

Quote from: Flaser on 2010-05-05, 20:33:00
Történetes épp attól jó a SupCom, hogy nem kő-papír-olló játék a speciális egységek különféle képességei között, hanem stratégia kérdése a győzelem.

A jobb játékosok ellen elengedhetetlen a unit spammelés, de önmagában abszolút kevés. Nem, nincs Starcraft-os mikromenedzsment, itt tényleg valami tervvel kell kirukkolni és beáldozni rá x-egységet, hogy utána újabb y-egységet beáldozva elérd a következő célt és így tovább.

A Starcraft ezzel szemben sokkal inkább sakk játék mintsem stratégia. (Na jó a mikrohoz kell megfelelő klikk érzék).
tehát lényegében szerinted "tényleg stratégia" mert okádom az egységeket és lényegében zéró értékük van, mert úgyis van utánpótlás. Ha viszont erről van szó, akkor ez egy végletesen ostoba játék, és így végleg nem értem, hogy mégis miért olyan nagy cucc. kő-papír-olló-zni a SC-ben sem kell, ha már így felhoztad, ott is simán be lehet darálni a másikat egyegységes "ráokádással".
Azért szerintem reális elvárás, hogy egy mai stratégiai játékban ne csak a "megy oszt' lő" szerepkört tudják betölteni az egységek.
Az, hogy az ember beáldoz egy egységet, vagy egység csoportokat, az belefér. De amikor az egész nyamvadt játék arról szól, hogy küldöm a gyökereket, mert folyamatos az utánpótlás, akkor szerintem kicsit sekélyessé kezd válni az egész. Még akkor is, ha közben 300 egységem futkos a hétmérföldes térképen.
És nézd meg, hogy hova vitték tovább a SupCom-ot a második részével. Ott is nyílván viccből vettek vissza az egységek számán.... ::)

Zen

To ber fair, SC-ben a tank drop* se valami hű de nagy RTS-ezés.

*vagymianeve, amikor ledobtank-lő-felkap-ledob-lő-felkap etc "taktikát" ismétlik.
Satan isn't the answer when one's in pain. It's god and candy.
In short, sex is great for the species, and it made me who I am today... as in, alive.
&fmt=1

Lythis

#2660
Quote from: Zen on 2010-05-06, 01:06:45
To ber fair, SC-ben a tank drop* se valami hű de nagy RTS-ezés.

*vagymianeve, amikor ledobtank-lő-felkap-ledob-lő-felkap etc "taktikát" ismétlik.
nem mondtam, hogy sc-ben nincs darálás (zealotrush), meg mocskos harass (tankdrop pl), de ott ha elveszítek egy komolyabb egységet, akkor azt sokkal jobban megérzem, mint a TA/SupCom "egyszerhasználatos" egységeit. Persze lehet, hogy ez csak egyéni szociális probléma. SupCom2 meg tényleg oda lett desztillálva, hogy csűröm végtelenítve az egységeket, kihozok annyi experimentalt, amennyit tudok, és research, ha belefér.... ami elég gyér. Szerintem.
És ha már sakkhasonlat is volt, meg felhoztad a harass-t (amivel egyébként a SC2 béta már szintén televan...), akkor itt ragadnám meg az alkalmat, hogy jót röhögjek a korábban elhangzott "itt tényleg valami tervvel kell kirukkolni és beáldozni rá x-egységet" szövegen is :)
SlayerS_'BoxeR' mindennemű mocskos prokodásai
part1 part2
mocskosul tud a gyerek, még akkor is, ha néha már gusztustalanba csap át, amit művel :)
(amúgy ehhez már tényleg félig gépnek kell lenni... érdemes a második részben megfigyelni, hogy milyen ütemben zongorázik a billentyűkön, miközben minimális egérmozgatással kattintgat - na meg azt, hogy milyen profi gamer keyboardja van :D )

Bár irónia az egészben, hogy fel tud mögé pakolni egy olyan gazdaságot, ahol gyak tényleg csak arra kell figyelnie, hogy mit és hova akar lerakni, álá SupCom - és nem sok olyan játékost láttam, aki meg tudta volna szorongatni ilyen téren.

Zen

Erről jut eszembe, múltkor be akartam linkelni a #1 zerg player fosazultralisk sírását, de úgy tűnik elfelejtettem, most meg már nem találom.
Satan isn't the answer when one's in pain. It's god and candy.
In short, sex is great for the species, and it made me who I am today... as in, alive.
&fmt=1

Raggie

Érdekesség:
A PCGamer amerikai játékportál/újság olvasói megszavazták minden idők legjobb játékait.

Íme a 100-as lista első 20 helyezettje:

1. Half-Life 2
2. Fallout 3
3. EVE Online
4. Deus Ex
5. Team Fortress 2
6. Modern Warfare 2
7. Oblivion
8. Dragon Age
9. Half-Life
10. World of Warcraft
11. Call of Duty 4: Modern Warfare
12. Mass Effect
13. Portal
14. Starcraft
15. BioShock
16. Wolfenstein: Enemy Territory
17. Star Wars: Knights of the Old Republic
18. Baldur's Gate II: Shadows Of Amn
19. Left 4 Dead 2
20. Wurm Online


Az MW2 nem kéne bele és annak a helyére tenném a COD4-et, nna meg persze a Grim Fandango is kimaradt, ja és az Eve Online-t sem igazán értem...(mi az a Wurm Online??)


Annyit fűzött hozzá a GamestarOnline-os csóka, hogy érződik, hogy mely játékstílusoknak van több rajongója... :)
"I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: "Do I feel lucky?" ...

Well, do ya, punk?"

Cloud

Szerintem azért egy Metal Gear Solid simán belefért volna a listába.:)

Rounin


Flaser

2. Fallout 3
7. Oblivion
11. Call of Duty 4: Modern Warfare

...semmi helyük a listában. Mind csak max. "erős közepes". Miért vannak mégis ott? Mert kurva sokat eladtak belőlük a hype-pal és a kiadók gondolom megint pumpáltak egy kis pénzt a médiába, hogy a multi-millió dolláros szarságaikat többen vegyék.

Én még a Bioshock-ba is belekötnék, mert semmivel sem nyújt többet a Systemshock 2-nél (leszámítva a grafikát, de én már túl öreg vagyok ahhoz, hogy csak arra nyáladzak mint a mai (igénytelen) ifjúság).
"Logically sound? How laughable. The only thing that people use logic for is to see what they want to see and disregard what they do not."

Zen

#2666
Quote from: Flaser on 2010-05-15, 22:13:38
2. Fallout 3
7. Oblivion
11. Call of Duty 4: Modern Warfare

...semmi helyük a listában. Mind csak max. "erős közepes". Miért vannak mégis ott?
Mert a sorozat következő részének bejelentéséig "tökéletesek", akkor viszont az embereknek hirtelen eszükbe jutnak a hibák.

BTW, legjobb az volt amikor képembe vágták h az Oblivion igenis kurva jó játék, mert kimoddolhatod ha vmi nem tetszik. Akkor Unreal Editor 3 a legeslegjobb játék? ::)
Fallout 3-nál meg megkaptam h a metró állomások igenis nem copy/pasy fillerek mert reálisak és fontos részei a játéknak mert van bennük pár üveg Nuka Cola amit annak a zakkant spinének lehet adni.
Satan isn't the answer when one's in pain. It's god and candy.
In short, sex is great for the species, and it made me who I am today... as in, alive.
&fmt=1

Pr3d4k1ng

HL 2 az első helyen?  :wtf:
Meg egy HL 1 megelőzi a SW: Kotor 1-t?  :wtf:

A CoD MW 1-2 érhető hogy a listán van mert számomra mind a kettő bejött.

Viszont sehol pl egy Stalkert (ami szerintem még jobb is mint a HL 2, sehol a Maffia, Companys of Heroes, IG 1-2, valamelyik HoMM  és UT..stb)
Vannak gamek amiknek tényleg jó hogy a listán vannak Pl: SC I, BG II, SW: Kotor, Deus Ex.


,,Egy férfi sok jó ügyért harcolhat: az országáért, az elveiért, a barátaiért, egy bájos gyermek orcáján megcsillanó könnycseppért. Ami engem illet, egy rakás pénzért, egy gyönyörű óráért, és némi szaftos francia pornóért a saját anyámat is eladnám."

Raggie

A COD4 teljesen jó helyen van a listán. Mérföldkő az FPS-ek világában szerintem. Amilyen nagyot lendített a játékélményen a HL1 anno az interaktív átvezetésekkel és az "élő" szereplőivel, majdnem akkorát dobott megint a COD4. Az észrevehetetlen töltések, a folyamatosan pörgő játékmenet és az igenis nagyon jól összerakott és hangulatos effektek(nem csak a grafikára gondolok, hanem a más hangulatemelő megoldásokra pl az elvéresedő képernyő, a fül csengése a gránátnyomás miatt, a flashbang miatti szédülés és még sok ilyen) szerintem magasan a többi FPS fölé emelték. Sok olyan volt előtte is amikben ezek megvoltak de soha nem egyszerre és soha nem ilyen jól összerakva.

Mondjuk a Fallout 3-at lehet én is lecserélném egy 2-esre... (bár nekem a 3 is nagyon tetszett)
"I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: "Do I feel lucky?" ...

Well, do ya, punk?"

chilip

#2669
1. Half-Life 2                  - csak jó volt, semmi extra
2. Fallout 3                    - max a lista végére
3. EVE Online                 - kimaradt nekem
4. Deus Ex                     - első helyre is mehetne
5. Team Fortress 2          - kimaradt
6. Modern Warfare 2        - hogy ez a fos ( :D ) mit keres itt... igazi csőjáték ahol az erdőbe is raktak falat hogy véletlenül se tévedjünk el :D bár ez egyéni vélemény, de kiemelkedő semmiképp, semmi újat nem hozott
7. Oblivion                     - ebben a témában a morrowind volt az újító, de ám legyen. lista végére raknám
8. Dragon Age                - nemá hogy a 0 sztorijával bekerüljön  :morci: D&D harc-szimulátor. trailerbe benne volt a teljes történet :facepalm:
9. Half-Life
10. World of Warcraft
11. Call of Duty 4: Modern Warfare
12. Mass Effect
13. Portal
14. Starcraft
15. BioShock
16. Wolfenstein: Enemy Territory              - kimaradt
17. Star Wars: Knights of the Old Republic
18. Baldur's Gate II: Shadows Of Amn
19. Left 4 Dead 2
20. Wurm Online                                    - wut dö fuk iz dis? minnyá rákeresek


ed.: rákerestem wurm-ra és nem volt benne köszönet :D valaki beavatna miért van a listán?

ed.2.: jobban rákerestem és így már érthető. átalakíthatod a környezetet MMO-s világban akár teljesen. ez azért elég szép újítás még ha a grafika nem is a legszexibb :D