Motoros topic

Started by Kuroi Tenshi, 2010-09-05, 21:23:49

Previous topic - Next topic

Ramiz

Quote from: Kuroi Tenshi on 2011-05-31, 00:37:34
S az se rossz, amikor látom, hogy piros, így szépen motorfékkel lassulva
csorgok a lámpa felé, hogy addigra hátha vált, és akkor nem kell lábat
letenni, teljesen megállni (kímélőbb a motornak, és kevesebbet fogyaszt,
ill. szennyez); erre a baromja ott van a seggemben, villog, pedig piros a
lámpa, de nem, ő nagygázzal akar a pirosig sprintelni, hogy ott nagyfékkel
állhasson meg... komolyan, nem értem ezeket az embereket... pedig én
ülök sportmotoron, és még ők mondják ránk, hogy nagygáz és satufék
nélkül nem tudunk közlekedni...

Ezt mondjuk kocsival is sokszor tapasztalom, betűre így. Ha van két sáv, akkor a külsőben csorgok, "kibekkelem", a megérkezéssel megvárva a zöldet szépen megelőzöm jobbról, aztán röhögve várom, hogy 5 másodperc múlva bömbölő motorral elhúzzon mellettem (aztán nagyot fékezve felvegye a sebességemet, mert már 50 fölött járt bőven... ha egyáltalán érdekli ez), csak hogy a következő pirosnál ugyanez megismétlődjön. Harmadszorra már nagyon idegesek. :D
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Nakedape

kibekkelések hasonló.
egyszer meghalt a váltóm a kocsiban 3as-ban, annyira sose figyeltem még , hogy ne kelljen megállnom, csak lassítanom.
Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution

Ramiz

#92
Quote from: Nakedape on 2011-05-31, 08:47:29
kibekkelések hasonló.
egyszer meghalt a váltóm a kocsiban 3as-ban, annyira sose figyeltem még , hogy ne kelljen megállnom, csak lassítanom.
Ilyen velünk is volt, szerencsére már közel voltunk haza, olyan úton jöttünk, ahol nincs lámpa, de a kanyarban így is bedőltünk, és az öreg nénik is sokkal gyorsabban haladtak át a zebrán előttünk, mint amúgy... :__devil:

edit: gyakori baleset-szituációk, avagy mennyire nagy ama bizonyos állatkert...
http://www.motorland.hu/Robot/index.php?cmd=show&id=804221
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!


Ramiz

Rééégi magyar oktatófilm a biztonságos motorozásról (szerintem elég jó):
http://www.youtube.com/watch?v=lHZ6CHC3hMY&feature=player_embedded

12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Cobra

Élmény felhőszakadásban motorozni.
Az esőruhám jól működik, a téli kesztyűmből cserébe csavarni lehetett a vizet :D
Hide and fear, Cobra Commander is here !

Xzone


Kvikveg

WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Ramiz

Megint tapasztaltam, hogy a kis zselés-tüsi hajú lófasz jóska sufnituningos suzukis telepi keménygyerekek a leggecibbek a motorosokkal..
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Fazék

#99
Quote from: Ramiz on 2011-06-24, 16:48:40
Megint tapasztaltam, hogy a kis zselés-tüsi hajú lófasz jóska sufnituningos suzukis telepi keménygyerekek a leggecibbek a motorosokkal..
no igen, az ilyenekkel szemben örülök, hogy egy 16 éves eléggé leharcolt Citroen C15 kisfurgonnal járok, amin erősen látszik, hogy nem félti különösebben a tulaja. mert ezzel a kocsival nem meri eljátszani a kis tetves fenti suzukis a tolakodós, bunkózós, pofátlan manővereit, mert előbb szorítom le az útról a kisköcsögöt.

annak meg külön örülnék, ha eljutnánk odáig Bp-en, hogy nem kéne megemelnie szerencsétlen motorosnak/robogósnak a lábát köszönésképpen, hogy elengedtem, mert már néha aggódok értük, hogy nehogy emiatt zúgjanak el :)

eltűnhetne a forgalomban résztvevőkből ez a "csakazértis kibaszok vele, mert az milyen poén már" mentalitás...

amúgy konkrétan mi történt?

Ramiz

Semmi, csak csorogtam pirosnál egy üres és egy teli sáv határán, és az üresben (lámpa nélkül jobbra kanyarodó) elzúgott mellettem 0.05 cm-re egy Tuning(R)Suzukis dudálva.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Kuroi Tenshi

Végre újra itthon a motorom :)
(másfél hónapot volt szervizben alkatrészekre várva)

ennek örömére munka után még egy két órára elmentem gurulni vele :)
most pedig jó fáradt vagyok, de jólesett
hétvégén pedig legurulok Balcsira, ott se voltam már 2-3-4 éve

Kuroi Tenshi

cső!

<begin copypasta/>
Jöttem vissza Balcsis kempingezésről, rohadt navi becsalt a bozótosba (ndrive egy fos!), miközben én pont siettem, hogy még a már látóhatáron lévő és levegőben érezhető vihar előtt hazaérjek. Amikor már nem csak ikszedszer akart a balcsin körbeküldeni, hanem még a fizetős autópályára is majdnem ráterelt, kikapcsoltam és igyekeztem visszaevickélni valami ismert irányba. Közben már a benzin is fogyott, már éreztem, hogy nincs sok benne.

Mentem valami kis falu után, egy dombra fel, s ahogy túlértem a domb tetején, akkor láttam meg, hogy ott van egy kút. Az egyik gond csak az volt, hogy bejárata elég szűk, pont a domb tetejénél kezdődött s mindjárt vége, így csak egy rendesebb fékezéssel fértem volna be (fékeztem már sokkal nagyobbat is, s nem is mentem túl nagy tempóval). A nagyobb gond, amit viszont nem vettem észre, hogy ott már épp volt valami kis eső, amitől, meg a napok óta gyülemlő por-kosztól, a lejtő nyálkás lett... kerék egyből megcsúszott, engem levetett jobbra, már csak azt látom, ahogy csúszik a motor mellettem.

Kútról kijöttek segíteni felállítani és az útról arrébb tolni a motort, amit betoltam a kútra, mert pont akkor ért utol a vihar és szakadt le az ég. Vállamat éreztem, hogy kicsit beütöttem, majd folyamatosan egyre kevésbé mozgott, ahogy lehámoztam magamról a cuccot és megvizsgáltam a motort. Szerencsére a motor egész jól viselte, fékpedál letört, index burkolata is, idom ugyan láthatóan le van gyalulva (fejidomból kb fél centinyi), de nem tört el, tükör is csak behajlott; végdobon is csak kenődés és karcok.

Vártam egy negyed órát, hogy elálljon a nagy zuhé, majd megtankoltam (ekkor a jobb karom vállnál már nem igazán tudtam mozgatni, vicces volt, odaadtam a pénztárcám, hogy halásszák ki a kártyám :DDD kicsit meg voltak rökönyödve, hogy így el akarok indulni), valahogy félkarral felmálháztam a gépet és felöltöztem, beállítottam szögbe a jobb karom, és többszöri indítózás után sikerült is elindulnom :)) Váltó elsőre kicsit még akadt, tehát már esés után kútra betolásnál is nehezen sikerült üresbe tenni, majd indulásnál is kettesből csak erősebb mozdulattal ment feljebb, méghozzá egyből négyesbe; utána viszont finoman működött; ez remélem esésnél normális?

Hazafelé kalandos volt: fékpedál nélkül, a fék és a gáz a sérült jobb karomnál; eső után ugyebár tócsákban állt a víz, szerpentines záróvonalas úton előttem egy kamion, tehát a bal kezemmel, amivel a jobb helyett kormányoztam, a permetet is kellett időnként ablaktörlőznöm, hogy lássak is; s kicsit darabos volt az út, amit éreztem a jobb vállamban.

A terv az volt, hogy hazamegyek szüleimhez, itt könnyebben le tudom tenni a motort, meg itt a szomszédban a körzeti orvos, holnap átmegyek röntgen-beutalóért. Viszont egyedül már levetkőzni sem tudtam, mondták az ősök, hogy nincs apelláta, megyünk János trauma ügyeletre. Szerencsére csak húzódás-zúzódás-rándulás jobb vállízületekben, de se törés, se repedés, úgyhogy hajnalban már haza is engedtek. Min. egy hét nyughass, jobb vállam fáj, ha mozgatom, ami most már kezd elég idegesítő lenni, de ez van.

Térdvédő tett még meglepően jó szolgálatot, lábamnak semmi baja, még csak kék-zöld-piros folt se, nem is fáj, pedig a védőn látszik a gyalulás. Nem gondoltam volna, hogy ez a vékony és lágy műanyag és kevés szivacs ilyen jól véd, pont ezt tartottam a leggyengébb láncszemnek a felszerelésemben.

Na úgyhogy
- tanulság 1: ndrive törlés
- tanulság 2: nem csak eső alatt, hanem még inkább már előtte is (felnyálkásító elő-eső) különösen óvatosan
- tanulság 3: bt020 egy fos, már többször forgott el alattam, s eddig csak időhiányban nem cseréltem, de ezután minél hamarabb
- tanulság 4: bele kellett volna tenni hátsó féket is, avval kellett volna kezdeni, mert inkább az csússzon, mint az első.
<end copypasta/>

Cobra

Már bocs, de az alap, hogy ha nem csak enyhén lassítunk, akkor a hátsó féket is kell használni (én pl főleg a hátsó féket használom, nem az elsőt).
Egyébként meg jobbulást és végre megvolt a beavatásod :) Reméljük nagyobbat nem fogsz esni. Nekem szerencsére az első esés felázott földön, lejtőn volt kb 5Kmh-val, az is inkább eldőlésnek nevezhető :)
Hide and fear, Cobra Commander is here !

Darkstar

Quote from: Cobra on 2011-07-20, 17:10:13
Már bocs, de az alap, hogy ha nem csak enyhén lassítunk, akkor a hátsó féket is kell használni (én pl főleg a hátsó féket használom, nem az elsőt).

Én azt hittem, hogy ezt már az első biciklire (nem hogy motorra) ülés előtt beleverik az ember fejébe.
小野寺梓のラブリーすきぴちゃん

Cloud

Uh, gondolom nem hiányzott most ez neked. JObbulást.

Kuroi Tenshi

Quote from: Cobra on 2011-07-20, 17:10:13
(én pl főleg a hátsó féket használom, nem az elsőt).

Én meg a hátsót ívszűkítésre használom és legalább közepes fékezésre. Ennek
olyan motorféke van, hogy néha amikor leváltásnál gyorsabban engedtem vissza
a kuplungot, elforgot a kerék és ficánkolt a váz; tehát hátsófék helyett a
motorféket használom gyakrabban.
Ez viszont csak egy erősebb lassítás volt, hogy a kanyart bevegyem, alig harmada
annak, amit még fejreállás nélkül bírok, és mégis. Alig nyúltam bele a fékbe, már
csúszott. A hátsó itt csak annyit segített volna, hogy talán előbb észreveszem,
hogy csúszik, mielőtt az elsőt is húzom. Viszont az idő az korlátos, nem valószínű,
hogy észrevettem volna, vagy hagyhattam volna annyi időt, hogy csak a hátsót
nyomjam (ami harmatgyenge), majd az elsőt is. Ha normál módon közel egyszerre
fékezek a kettővel, ugyanaz lett volna az eredmény.

Beavatás, ugyan már ;D az már a rutinpályán megvolt. Kis termetemmel a lábam
beakadt a bukócsőbe, s nem tudtam leváltani 1-esbe a 8-asnál, ezért lefulladt
alattam a motor és beállt. Csak kék-zöld folt, viszont érdekes módon nem azon a
lábamon, amelyikre a motor esett...

Quote from: Darkstar on 2011-07-20, 19:14:37
bicikli

Azért a kettő fékezés szempontjából nem egy kategória, mert biciklinél a saját
tömeged a meghatározó, motor viszont önmaga 200 kiló; és teljesen más a súly-
eloszlás. Fékerőnek kb 70-30%-ban kell lennie, méghozzá az elsőre - bringánál akkor
már fejen állsz. Ld nálam hátul 1 fékdugattyú, elől 6...

Flaser

#107
Quote from: Kuroi Tenshi on 2011-07-20, 21:03:58
Quote from: Cobra on 2011-07-20, 17:10:13
(én pl főleg a hátsó féket használom, nem az elsőt).

Én meg a hátsót ívszűkítésre használom és legalább közepes fékezésre. Ennek
olyan motorféke van, hogy néha amikor leváltásnál gyorsabban engedtem vissza
a kuplungot, elforgot a kerék és ficánkolt a váz; tehát hátsófék helyett a
motorféket használom gyakrabban.
Ez viszont csak egy erősebb lassítás volt, hogy a kanyart bevegyem, alig harmada
annak, amit még fejreállás nélkül bírok, és mégis. Alig nyúltam bele a fékbe, már
csúszott. A hátsó itt csak annyit segített volna, hogy talán előbb észreveszem,
hogy csúszik, mielőtt az elsőt is húzom. Viszont az idő az korlátos, nem valószínű,
hogy észrevettem volna, vagy hagyhattam volna annyi időt, hogy csak a hátsót
nyomjam (ami harmatgyenge), majd az elsőt is. Ha normál módon közel egyszerre
fékezek a kettővel, ugyanaz lett volna az eredmény.

Beavatás, ugyan már ;D az már a rutinpályán megvolt. Kis termetemmel a lábam
beakadt a bukócsőbe, s nem tudtam leváltani 1-esbe a 8-asnál, ezért lefulladt
alattam a motor és beállt. Csak kék-zöld folt, viszont érdekes módon nem azon a
lábamon, amelyikre a motor esett...

Quote from: Darkstar on 2011-07-20, 19:14:37
bicikli

Azért a kettő fékezés szempontjából nem egy kategória, mert biciklinél a saját
tömeged a meghatározó, motor viszont önmaga 200 kiló; és teljesen más a súly-
eloszlás. Fékerőnek kb 70-30%-ban kell lennie, méghozzá az elsőre - bringánál akkor
már fejen állsz. Ld nálam hátul 1 fékdugattyú, elől 6...

Vigyázz magadra Tenshi, kár lenne a rendkívüli előtt kórházba kerülni, úgy nem buli a szabadidő!

Egyébként bringánál is az első fékkel kell elsősorban fékezni, mivel a fékerő megoszlás azon is ugyanolyan (a fizika már csak ilyen), de olyankor karból kell megtartsd magad (nem tudod combbal a nyerget szorítani, mint a motoron), a tested hátrahúzva, hogy a súlypont minél hátrébb legyen, különben a kormány fölött átbuksz és az üleped nyújtotta ellen nyomaték nélkül a bicikli is jön utánad.

http://sheldonbrown.com/brakturn.html
"Logically sound? How laughable. The only thing that people use logic for is to see what they want to see and disregard what they do not."

Fazék


Próféta


Kuroi Tenshi

Quote from: Fazék on 2011-07-26, 12:52:33
buksisimi
http://www.youtube.com/watch?v=dVMXmA5aqYw

ezt én is megcsináltam ma -- bár nem pont így :D :o

[spoiler=K_T és az Euroring - long copypasta is long]
Naszóval
ez egy zűrös nap volt. A bőrnadrágom se a tanktáskába, se a motoros hátizsákomba nem fért volna bele, így abban mentem. Ing, nyakkendő, kétrészes bőrruha, meg egy hordozható szauna -- ja nem, az a bőrruha volt :))
Már épp készülődtem volna egy fél ötös induláshoz, amikor jön a telefon és az email, hogy egyik fontos ügyfélnél sorra jelzik a Blackberrys userek, hogy nem megy az email send; majd természetesen ezzel a lendülettel beesik még pár egyéb most-azonnal feladat... úgyhogy félóra csúszással, ötkor indultam, átnyargaltam Pesten, érek oda Gyáli úthoz, s nézem OMV kút... hopsz már túl is mentem rajta... na akkor jobbra be, hátha van oda vissza út -- természetesen nincsen... vissza útra, vissza a Hungáriához, csapó kettő. Ja, hogy van mégegy OMV kút? Nagygáz, megtalálom, pár perccel múlt fél, de R6 sehol, előtte sem láttak. Ááá mondom :))
Gondolom akkor vagy elindult, vagy lefújva -- mivel lehet, hogy semmi sem lesz belőle, ezért ótopálya-matrica helyett régi-5. S közben röhögök magamban, hogy még az mp3-lejátszóm a fülhallgatómmal sem hoztam ma magammal helyhiány miatt, GPS meg ugyebár fülhallgatós történet, ha nem találok oda vagy onnan vissza...
De végül odataláltam egész könnyen, Persut is megtaláltam, f7, mondta gyorsan tankoljak és jöjjek. Szomszéd faluban találtam is kutat, a srác rendes volt, nézte, hogy már majdnem hét, múltkor írtam előre mailt, most viszont elfelejtettem, csak 6-ot kért.
Na pályára fel
s akkor most az eleve terjengős postban egy kitérő.
Szóval motoros pályafutásom jónéhány évvel ezelőtt szárazon kezdődött, "szimulátorokon". Rengeteget játszottam pl. Motogp07-tel. Inkább arcade, főleg az "utcai" motoros része, s gondoltam nem sok köze van még a motogp-s részének se a valósághoz. A látványhoz, koncentrációhoz és tekintet vezetéséhez legalább hozzászoktatott, a kanyarodási technikát is meg kellett hozzá tanulni egy bizonyos szint felett.
S akkor most vissza a valós, létező, előttem elterülő pályához.
Az első kanyarkombó (jobb-bal sikán) még fejben nem teljesen felkészülten ért, de ahogy belementem, két dolgot kellett belátnom:
1.) ez egy sportmotor, amit ha az ember jól tesz kanyarba, még kora ellenére is úgy viselkedik, szépen hagyja magát irányítani, bedöntve is atomstabil.
2.) annyira mégsincs távol a játékoktól, és most, e nagyobb belátható téren kezdtek összeállni azok, amiket a vezetéstechnikai tanfolyamokon oktattak és könyvekben olvastam: tekintet vezetése, hátsófékes ívszűkítés kanyarban, meg az, hogy kanyarban stabilgázzal stabil a gép, s akkor tovább is lehet dönteni, mint gondolnánk, még azokkal a fos gumikkal is, amik a motoromon voltak. Hidegvér bekapcsolt, tekintet érintési pont után már a következő kanyart kereste, s közben jöttek belül a megjegyzések, hogy "túl sok volt előtte a fék, nagyobb tempóval is bele lehetett volna menni", meg "még dönthetted volna, s mellé még mehetett volna több gáz". Magamhoz és a fos gumihoz képest meglepően jól és stabilan ment a döntögetés, pedig a gumi miatt kifejezetten óvatosan mentem.

Volt egy hónapja az esésem, amiből levontam pár tanulságot:
1.) eső környékén dupla óvatosan
2.) hátsó fékkel kezdjek minden közepes-nagyobb fékezést
3.) fék és utána döntés, ha úgy nem megy, akkor hagyjuk a manővert és oldjuk meg máshogy
4.) bt020-at cserélni másra, aminek tapadása is van. Túraguminak jó, esőben is, nem fogy, viszont nem is tapad, s csúszása hirtelen.
Ebből az első háromra (kettőésfélre) sokkal jobban figyeltem és tartottam, a negyediket viszont múlt héten akartam intézni, addig viszont nem készült el a motor, így a hétre csúszott...

Mentem jópár kört, kicsit kezdtem fáradni és elég szomjas lenni, úgyhogy lejöttem. Persuval épp találkoztam, már csak egy negyed óra -- na akkor gyorsan arcmosás-ivás, és még néhány kör. Csak pár percig hűlt a gumi. Vissza fel a pályára, első kör, a célra fordító előtti gyors szakasz utáni nagyfékes nagyjobb-kisbal-nagyjobb kombó bejáratánál vagyok, magamhoz képest kicsit később kezdek fékezni, gondolván, hogy mások ennél is jóval rövidebbet fékeznek, biztos belefér. Elkezd csúszni a hátsó, s progresszivitás ide vagy oda, az első is... na ez most elég felkészületlenül ért, csúszok pár métert kétkeréken, mire kapcsolok, hogy fel kéne engedni, hogy úrja betapadjanak, s utána újra fokozatosan ráengedni. Igenám, de azután is csúszik mindkettő tovább, s már a háta is kezd kicsit jobbra jönni, már nem tudom egyenesben tartani, s már elfogyott az aszfalt, mindjárt itt a fű. Szerencsére a csúszkálás ellenére is sikerült eléggé lelassulni, kb 5-10-zel dőlök el... viszont, változatosság kedvéért, megint a jobb vállamra :DDD nem hiszem el, egy hónapot kihagyok, hogy a jobb vállam valamelyest helyrejöjjön, szombaton ültem először újra motorra, s kedden már megint a rossz vállammal tompítom a landolást :))

Gépnek szerencsére semmi baja, még pár karc a kollekcióba, fél-egy perc indítózás után indul is, most a váltó sem akad utána; most a vállam se kapott nagyot, csak épp eleve rossz volt, de legalább már megvan a háromszögkendő és a kenőcs :)) nem vészes, olyan, mint az előző egy-másfél hét után.
Utólag már én is láttam, hogy mit kellett volna csinálni: vagy megint felengedni a féket, s a maradék minimális sebességet a füvön megfogni; vagy lehet, hogy az első felengedéskor már lecsökkent annyira a sebesség, hogy jól bedöntve már be tudtam volna venni a kanyart. Na mindegy, most már így alakult, legalább gép csak karcos, nagyobb baj nem történt egyikünkkel sem.


Ill. visszafelé majdnem. Már sötét, 1-1 sávos 5-ösön szembe távol sok fényszórót látok, s két oszlopban, először azt hiszem előz, de utána villant index jobbra, kanyarodósáv. Ott áll, ott áll, még mindig ott áll -- akkor biztos elenged. Hát nem. Mikor közel érek, a barma akkor kanyarodik ki elém... még jó, hogy a nagyféket gyakoroltam előtte az euringen... az ilyen barom hogy kaphat jogsit, nem értem...
[/spoiler]

Cobra

Na szép, nekem meg nincs mit írnom, az elmúlt 1 héten egyszer sem akartak fellökni. :)
Hide and fear, Cobra Commander is here !

.Attila

Főleg K_T figyelmébe, különösen 1:04nél (ha jól tudom):
http://youtu.be/y8cDMlQOtT0

Cobra

Sose értettem miért próbál ki valaki egy motort, amikor biciklizni se tud.
Hide and fear, Cobra Commander is here !


Cloud

Quote from: .Attila on 2011-09-19, 15:28:32
Főleg K_T figyelmébe, különösen 1:04nél (ha jól tudom):
http://youtu.be/y8cDMlQOtT0

Jó ég...:D

Darkstar

小野寺梓のラブリーすきぴちゃん

Cobra

Hide and fear, Cobra Commander is here !

Cobra

Hide and fear, Cobra Commander is here !

Kuroi Tenshi

Most már igen :)

Cserébe: portugál mx-bajnokság. A villáminterjúk az elején áttekerhetőek,
utána viszont egész jó minőségben, jó kamerapozíciókkal, jól filmezve,
néhány egész látványos ugratás, kanyar, meg hasonjók :)