Filmek (minden, ami nem japán)

Started by Flaser, 2004-09-15, 11:18:12

Previous topic - Next topic

sirtomi

Az Avalon korábbi film mint a Mátrix, nem? Szerintem annyira nem gáz. A történet tetszett, e képi megvalósítás baromi furcsa volt az tény.
Valami lengyel-japán koprodukció.

Ramiz

#1471
Quote from: LythisSzóval a komplexnek szánt, ugyanakkor sikeresen elbarmolt háttérstory mellé a vizuális megvalósítás is elég ratyi lett. Jó, persze lehet, h minimálköltségvetés, de azzal is lehet jót alkotni - pl.: Equillibrium, Csillagkapu, Holló. Ezt megfejelve azzal h lengyelül ment a szöveg..pff...
A lengyel szöveg engem is zavart, de szerintem direkt nem öltek bele sokkal többet a látványba, mert az elvonja a figyelmet a lényegről. Tényleg, ha az ember látja, hogy stilizált a látványos küzdelem (azért elég hangulatos a látványvilág így is), akkor keresgélni kezd: mégis mit kéne figyelni itt? És itt bukott meg a Mátrix mint komoly film, mert elsőre talán nehéz volt követni annak, aki nem sok hasonló témájú filmet/könyvet látott (főleg azokat, ahonnan a Mátrix nyúlt), de valójában mégisscak a vagizásról és a látványosságról szól a film, és már elsőre is kiderülnek a logikai hibák és a beszélgetések sablonossága. Az Equillibrium, amit itt állandóan emlegettek, még inkább olyan, mert egy egyszerű alapötletre ráhúzzák a vicces repkedős-villogós-két pisztollyal két embert fejbelövős harcjeleneteket (amik végül is jók, csak nevetségesek, mondjuk lehet, hogy ez volt a cél), de mélységében ott van az Avalonhoz, mint a Balaton a Csendes-óceánhoz.

Quote from: LythisVégülis sajnálom, mert az alapkoncepció miatt klasszisokkal jobb filmet lehetett volna ebből csinálni, és nem csak egy mátrix utánérzetnek szánt, de még anak is rosz szutykot, elcseszett képivilággal, főleg úgy, h bennevolt a dologban a TV Tokyo, és a Bandai Visual is...
Ha egy zene miatt nézel meg egy filmet, és azt várod, hogy a film is olyan menő :whoah: legyen, mint a zene, aztán kapsz egy filozófikus művet, akkor érthető csalódásod, de fel kéne ismerned, hogy ebből a stílusi mellényúlásból adódik az elégedetlenséged. Az pedig nem jogos, hogy Mátrix utánérzés, hiába 2 évvel a Mátrix után csinálták, mert már a Mátrix is egy lopás (na, jó, legyünk rendesek, megidézés)-gyűjtemény (mondjuk manapság ebben a témában egyre nehezebb újat mondani), úgyhogy nem a Mátrixot másolja az, aki elmondja az ő történetét a Virtuális Valóságokról.
De még egyszer: az Avalon sokkal mélyebbre megy, mint a Mátrix. Már csak azért is, mert sokkal valóságosabb az alaphelyzet és a cselekmény.

Quote from: LythisAz a kár, hogy tényleg az a tendencia áll fenn, amit valaki egyszer mondott: "egyre szarabb filmeket csinálnak, de egyre jobban csinálják meg őket"
És mégis vannak sokan, akik imádják (Equillibrium, Mátrix stb.) :__devil: Persze az szubjektív, hogy melyik film kinek hogy tetszik, de az elég nyilvánvaló, hogy ez a kettő sokkal jobban épít a látványra és kevésbé a filozófiára, mint az Avalon...

Quote from: PredakingHát igen kicsit röhelyes , hogy a régi 2 VH. filmek jobbak mint a maikak . Telenyomják a mai filmeket szerelmi szálakkal ami rohadtul nem illik egy VH-s filmbe alá Pear Harbor ahol a reamke nem lett vmi jo az emlitett ok miadt. Hol vannak a mai VH-s filemk a régiektől??? Piszkos 12 , Híd túlmessze van , Kelly Hősei.  Ezek jó filmek egytől egyik , nuku romantika .
A halál ötven órája :cool:
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Lythis

Wow Ramiz kolléga. Mondtam én egy szóval is h imádom bármelyiket? Nem. Pusztán annyi h jobbak voltak. Az equillibrium története is bõõven hagy kívánnivalót maga után (kezdve az abszolút gixerektõl, hogy ha nincsenek érzelmeik egyáltalán, akkor hogy a vérbe nevelik a gyerekeiket).
 Mátrixhoz meg: jah, jól összenyúltak mindenféle filozófiát, és három részen át döntögették, hogy akkor most végül a megváltásról, a hibahányadok összességérõl, a predesztinációról vagy a szabad akarat diadaláról szóljon. Viszont az Avalonnal ellentétben megfejelték egy orbitális látványvilággal (akármennyire klisé is, 99-ben azok a jelenetsorok ütöttek), ami miatt eljuthatott olyan emberekhez is, akik akár hang nélkül is végignézhették volna a filmet, mert csak az jött le nekik belõle, hogy "némámennyiembertszétlõtt és még a golyókat is kikerüli..".
 Az Avalon nem ott bukik meg, hogy nem mond semmit tartalmilag, hanem ott, hogy nem mondja el rendesen. Az alapszitu és story adott, de igazából azon túl hogy felvezeti a kérdést, semmi konkrétat nem kezd vele. (Tegyük hozzá, az equillibrium sem, de ott nem is ezen van a hangsúly sztem...)
 
Quote from: Ramizaz Avalon sokkal mélyebbre megy, mint a Mátrix. Már csak azért is, mert sokkal valóságosabb az alaphelyzet és a cselekmény.
avval egyetértek, hogy az alaphelyzet valóságosabb, mert itt nincsenek megagonosz robotok (akik, mint késõbb kiderül, csak azért nem hagyták még abba a háborút, mert nem mondtuk nekik h állj... milyen tré már?). Az avalon a fentebb említett egy kérdés bemutatásán túl nem mutat sokat, a filozófikussága kimerül abban, hogy Ash egyedül van, és egyedül néz szembe a kérdéssel - tegyük hozzá azért, mert izolálta magát a külvilágtól, és  valahol õ is vacilál, hogy melyik valóság jobb neki. Akik az Avalon-t játszák, azok eleve ki vannak ábrándulva a valóságból, neki ezért üt ekkorát a "melyik is kell nekem?" effektus. A Mátrixban ez nincs így. Ott a külvilág - bármilyen romos és elhanyagolt is legyen - a szabadságot jelképezi. Ott van párhuzam, mert a külvilágban nehezebb élni, de tudod, hogy csak magadért felelsz, és van a mátrix, ahol sokkal nagyobb/több/jobb lehetõséged van midenre, viszont vagy behódolsz, vagy üldöznek kifulladásig.
 
 A stilizált látványvilághoz: szerintem ezerrel jobban is érzékeltethették volna ezt. Szóval ha olvastál mondjuk shadowrun-t akkor kb sztem vágod, hogy egy ilyen high-tech VR biszbasz nem lehetne ilyen lapos. Hogy miért? Vegyél tetszõleges multiplayer játékot, pl CounterStrike, Unreal, Quake mittoménhány, és tsaik (vagy a ps3-ramost kijönni készülõ Killzone nevû harci cuccot). Lehet h nem olyan valóságosak, mint az Avalon, de ha odavetnéd valamelyiket és az Avalon-t egy 100 fõs csoportnak, akkor szerintem ezerrel nem az Avalon kötné le a népet. Hogy miért? simán azért mert lapos.
 Oks, nyílván azért lett visszafogva az akció, hogy a filozófiai szál érvényesüljön, de a történetvezetéssel sikeresen kiherélték belõle. Ténylegesen nincs ott, max belelátod, ha elkezded továbbgombolyítani a gondolatfolyamot.


 Predaking: Félreértettél, én nem kifejezetten arra céloztam, hogy VH-s filmek, hanem a nézhetõségre. Egy olyan filmet (az általatok említettek közül kb bármelyiket) megnézed, és egy jó filmet látsz, de mondjuk elmész a moziba, és megnézed a spiderman 89. részét, vagy tudjistenmit, és úgy jösz ki, hogy többet nem akarod látni.

Ramiz

Quote from: LythisAz Avalon nem ott bukik meg, hogy nem mond semmit tartalmilag, hanem ott, hogy nem mondja el rendesen. Az alapszitu és story adott, de igazából azon túl hogy felvezeti a kérdést, semmi konkrétat nem kezd vele.
Nem rág a szájadba a választ, hanem elvisz egy darabig, és aztán magadra hagy, hogy rágódj a dolgon. Azt gondolom, hogy az ilyen felvetések, mint hogy hova tart a virtuális világ fejlõdése, és ki hogy reagál rá, nem filmesíthetõek meg úgy, hogy egy frappáns lezárással vége legyen. Éppen ez benne a lényeg! Aki meg nem érti, mert nem tudja, milyen érzés függõnek lenni és szabadulni akarni ebbõl a világból (ld. Számítógépes játékok... topik!), az nem fogja érteni a filmet úgyse.

Quote from: LythisAvval egyetértek, hogy az alaphelyzet valóságosabb, mert itt nincsenek megagonosz robotok (akik, mint késõbb kiderül, csak azért nem hagyták még abba a háborút, mert nem mondtuk nekik h állj... milyen tré már?). Az avalon a fentebb említett egy kérdés bemutatásán túl nem mutat sokat, a filozófikussága kimerül abban, hogy Ash egyedül van, és egyedül néz szembe a kérdéssel - tegyük hozzá azért, mert izolálta magát a külvilágtól, és  valahol õ is vacilál, hogy melyik valóság jobb neki. Akik az Avalon-t játszák, azok eleve ki vannak ábrándulva a valóságból, neki ezért üt ekkorát a "melyik is kell nekem?" effektus. A Mátrixban ez nincs így. Ott a külvilág - bármilyen romos és elhanyagolt is legyen - a szabadságot jelképezi. Ott van párhuzam, mert a külvilágban nehezebb élni, de tudod, hogy csak magadért felelsz, és van a mátrix, ahol sokkal nagyobb/több/jobb lehetõséged van midenre, viszont vagy behódolsz, vagy üldöznek kifulladásig.
 
 A stilizált látványvilághoz: szerintem ezerrel jobban is érzékeltethették volna ezt. Szóval ha olvastál mondjuk shadowrun-t akkor kb sztem vágod, hogy egy ilyen high-tech VR biszbasz nem lehetne ilyen lapos. Hogy miért? Vegyél tetszõleges multiplayer játékot, pl CounterStrike, Unreal, Quake mittoménhány, és tsaik (vagy a ps3-ramost kijönni készülõ Killzone nevû harci cuccot). Lehet h nem olyan valóságosak, mint az Avalon, de ha odavetnéd valamelyiket és az Avalon-t egy 100 fõs csoportnak, akkor szerintem ezerrel nem az Avalon kötné le a népet. Hogy miért? simán azért mert lapos.
Ha az Avalon egy fantasy játék lenne a filmben, van, aki azért fanyalogna, ha egy középkori valódinak tûnõ környezet, azért... valamit választani kellett, és ez így modernebbül néz ki. De nem hangzik el a filmben, hogy csak Avalon van! Ennek a nõnek Avalon a "hazája", másnak talán más. De a fenti példák pont teljességgel tévesek, mert azok játékok, Avalon pedig a valóság annak, akinek szüksége van rá. A CS-ben körönként meghalsz, ezért csak kikapcsolódásnak játszható. De az Avalonban, mint egy MMORPG-ben, fejlõdsz, benne maradsz, nem hal meg az Avalon-beli éned, ezért alkalmas arra, hogy a valóságot pótolja. Csakúgy, mint egyes mai MMORPG-k, valamennyire a chatelés, fórumozás, netes játékok, mint a Hódító stb...
Látod már, hogy mennyire aktuális ez a film?

Quote from: LythisOks, nyílván azért lett visszafogva az akció, hogy a filozófiai szál érvényesüljön, de a történetvezetéssel sikeresen kiherélték belõle. Ténylegesen nincs ott, max belelátod, ha elkezded továbbgombolyítani a gondolatfolyamot.
Igen, jól látod: pontosan ezt kell tennie az embernek, ha érteni akarja ezt a filmet (vagy bármelyik másikat, ami nem csak két óra kikapcsolódást nyújt, hanem gondolat-csírákat): továbbgombolyítani a fonalat.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Lythis

Quote from: RamizNem rág a szájadba a választ, hanem elvisz egy darabig, és aztán magadra hagy, hogy rágódj a dolgon. Azt gondolom, hogy az ilyen felvetések, mint hogy hova tart a virtuális világ fejlõdése, és ki hogy reagál rá, nem filmesíthetõek meg úgy, hogy egy frappáns lezárással vége legyen. Éppen ez benne a lényeg! Aki meg nem érti, mert nem tudja, milyen érzés függõnek lenni és szabadulni akarni ebbõl a világból (ld. Számítógépes játékok... topik!), az nem fogja érteni a filmet úgyse.

 Nem azt modom, hogy zárja le, mert a legtöbb filozófiai kérdést abszólute nem lehet, mert valaki mindíg másképp fogja látni. Viszont ebben nincs ellenérv, másik nézõpont, whatsoever. Jah, hacsak a bennrekedt régi társat nem veszed annak. Itt nem a hovatartot kellett volna megfilmesíteni, hanem azt ami történt/zajlott, méghozzá rendesen. És talán érzékeltetni a dolgokat rendesen. Kb amit eltaláltak az az volt, amikor a vége felé felkel a "valóság" szinten (azt meg az tette tönkre, hogy én azt a nõt nem raktam volna be így filmbe, de ez megintcsak magánvélemény, és mellékes). Az h üres villamoson utazik este, mert antiszoc, és szereti a kutyáját, és persze a város lepukkant... pfff... itt kifullad.
Quote from: RamizHa az Avalon egy fantasy játék lenne a filmben, van, aki azért fanyalogna, ha egy középkori valódinak tûnõ környezet, azért... valamit választani kellett, és ez így modernebbül néz ki. De nem hangzik el a filmben, hogy csak Avalon van! Ennek a nõnek Avalon a "hazája", másnak talán más. De a fenti példák pont teljességgel tévesek, mert azok játékok, Avalon pedig a valóság annak, akinek szüksége van rá. A CS-ben körönként meghalsz, ezért csak kikapcsolódásnak játszható. De az Avalonban, mint egy MMORPG-ben, fejlõdsz, benne maradsz, nem hal meg az Avalon-beli éned, ezért alkalmas arra, hogy a valóságot pótolja. Csakúgy, mint egyes mai MMORPG-k, valamennyire a chatelés, fórumozás, netes játékok, mint a Hódító stb...
Látod már, hogy mennyire aktuális ez a film?
Nem az aktualitását vitattam, ha neked így jött le, akkor nagyon félreértetted az egészet. Egyébiránt most csak kötekszel. Hogy jön az ide, hogy a CS-ben körönként meghalsz? Ha scak ez a baj, akkor írnak egy patch-et, amitõl nem, és addig mész, amíg vannak terroristák, CT-k meg mittoménmégmi. Egyébiránt az Avalon is játék, ahogy ezt említik is a filmben. Azt sem mondtam h fantasy játék legyen, csak azt, hogy nem állná meg a helyét. Azt sem mondtam h csak ez van, de mivel a film csak ezzel foglalkozik, ezért nem fogok olyat emlegetni, amit nem biztos hogy a történet igazol.
Quote from: RamizIgen, jól látod: pontosan ezt kell tennie az embernek, ha érteni akarja ezt a filmet (vagy bármelyik másikat, ami nem csak két óra kikapcsolódást nyújt, hanem gondolat-csírákat): továbbgombolyítani a fonalat.
Igen persze. Gondolatcsírákat. Egy nézõpontot összvissz, azt is töredékesen, tényleges indokok nélkül. Nincs benne másik vélemény, ellenállás, semmi. Még a kíváncsiság is kihal félúton. Mondhatni akkor Ash döntésbõl csinálja, de az sem igaz, mert már csak a lendület viszi. Nincs benne az, ami a filozófiában megvan: nem keres tmpontokat, és önigazolást. és nincs meg benne az sem, amit a most következõ kliségyüjteményben ideömlesztek... have fun:

- Miért, Mr. Anderson, miért?! Miért?! Miért csinálja? Miért kel föl? Miért harcol tovább?! Talán azt hiszi, hogy valami többért küzd most, mint a saját élete?! El tudja mondani, mi az? Tudja egyáltalán? A szabadság, igazság, talán a béke, esetleg a szerelem? Illúziók, Mr. Anderson. Az észlelés játékai. A labilis emberi elme ideiglenesen kivetülõ délibábjai, amikkel próbál megalapozni egy értelmetlen és céltalan létet, amelyik pontosan olyan mesterséges, mint maga a mátrix, noha olyan bárgyúságot, mint a szerelem, csak az ember teremthet. Ön bizonyára már látja Mr. Anderson, bizonyára tudja, hogy nem nyerhet, tehát értelmetlen a harc. Miért, Mr. Anderson? Miért?! Miért ilyen makacs?!
- MERT ÍGY DÖNTÖTTEM.

Pr3d4k1ng

Mostaanra éretmeg úgy a technoligia, hogy nehány PC-s gameből filmet csináljanak . A PoP ról elvben hészűl film csak azt nemtudni , hogy ki fogja jtászani a herceget. Az elsőrészben szerintem jobb Orlando és a másodikrészben jonn Johny Deep.
Állitolag a Haloról (halo, halo rossz a telefon halo??) is készül film.
De amiből remek jó ütös film lehetne az Warhammer 40k DoW. Film első kb 10 perce mondjuk elmeséli dióhéjban a storyt. Utána meg megindul a csata.
Ramiz állitása szerint a Doom is az a film aminek nagyobb volt a füstje mint a lángja.
Az a kár , hogy kevés jó magyarfilm jelenik meg eddig 3 jót láttam : Valami Amerika (számomra a top) , Magyar vándor és Argo (K.O estem).
Tényleg a Blood Rayne filmröl nincs vmi új info azonkivül , hogy kb 2-3 éve készül??

,,Egy férfi sok jó ügyért harcolhat: az országáért, az elveiért, a barátaiért, egy bájos gyermek orcáján megcsillanó könnycseppért. Ami engem illet, egy rakás pénzért, egy gyönyörű óráért, és némi szaftos francia pornóért a saját anyámat is eladnám."

Kuroi Tenshi

Quote from: LythisMég szép, azért is hoztam fel példának, de szerintem már említettük korábban... vagy csak meeten hülyültünk a pisztoly katákkal?:D
Úgy emlékszem még a meeten röhögtünk ezeken :)
Meg a statisztikai számításokon :D
Quote from: RamizA halál ötven órája :cool:
Végülis annyira nem volt rossz, legalább a németek parancsnokát emberségesen mutatták be a kor sok más filmjével szemben, de voltak benne iszonyatos bakik és nagyon erõltetett dolgok is, amik a valóságban nem történhetnek meg.
Na mindegy, csak kósza vélemény.

Ramiz

Quote from: LythisNem azt modom, hogy zárja le, mert a legtöbb filozófiai kérdést abszólute nem lehet, mert valaki mindíg másképp fogja látni. Viszont ebben nincs ellenérv, másik nézõpont, whatsoever.
(...) Igen persze. Gondolatcsírákat. Egy nézõpontot összvissz, azt is töredékesen, tényleges indokok nélkül. Nincs benne másik vélemény, ellenállás, semmi.
Milyen ellenérv? Minek másik nézõpont? ... Tényleg nem értjük egymást, hagyjuk.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Kvikveg

Quote from: PredakingHát igen kicsit röhelyes , hogy a régi 2 VH. filmek jobbak mint a maikak . Telenyomják a mai filmeket szerelmi szálakkal ami rohadtul nem illik egy VH-s filmbe alá Pear Harbor ahol a reamke nem lett vmi jo az emlitett ok miadt. Hol vannak a mai VH-s filemk a régiektõl??? Piszkos 12 , Híd túlmessze van , Kelly Hõsei.  Ezek jó filmek egytõl egyik , nuku romantika .
Hehe, errol eszembe jutott egy Tom Hanks-Meg Ryan film egyik jelenete. Ket no es ket pasi all a szobaban, nok elkezdenek valami romantikus filmrol beszelgetni es persze tok elerzekenyulnek. Ket pasi ertetlenul egymasra nez: mi a fenet esznek ezen a nyaladzason a nok? Bezzeg amikor Telly Savalas odavagta azt a granatot a (tudomen melyik haborus filmben), akkor ... es a ket pasi ugyanugy elkezd bogni. :lul: :lol:

Amugy egyetertek.

Necrid kiraly volt a kritika! Szellemvasutos resznel itt rohogtem.:lul:

Equilibriumot en halalosan untam, Sean Bean ido elott kipusztult belole. Emily Watson mar a Red Dragonban sem fogott meg. Bruce Wayne... ize... hogyishivjak... Christian Bale nem birt erdekelni. Tortenet meg annyira sem. Annyira elorelathato volt. Harcijelenetek szinten nem fogtak meg.
Egydul a Yeats idezet Sean Bean szajabol. "Tread softly because You Tread on My dreams"
Megyek Yeatsot vadaszni. Szep volt ez a sor.
WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Pirula

Nemrég adták le az m1-en, öcsém ajánlotta és azóta is hálás vagyok neki.
Gyorsan letudom az egyetlen negatívumot: Anita Egberg szinkronja helyenként elég rossz.
Eddig a "legkönyvebb" film amit életemben láttam, jó hosszú, az egyes fejezetek között szinte lapozni lehet. Ami viszont elévülhetetlen érdeme hogy abszolút kortalan. Hihetetlen hogy ez az '50-es évek Rómájában játszódó film még mindig mennyire aktuális kérdéseket boncolgat. Persze lehet hogy ez nem a film erénye, csak a világ hibája. :p
Normális kritikát, ismertetõt igazából képtelen vagyok írni róla, mert engem nagyon letaglózott, azóta is emésztem a mondanivalóját(-it).
Nézzétek meg.

Kvikveg

Marcello Mastroianni es a sved tejcsarda esete a szokokuttal? Ja, a cicat se felejtsuk ki.
Azt en is lattam, de totalisan agyzsibbasztoan almositonak talaltam...
WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Pirula

Quote from: KvikvegMarcello Mastroianni es a sved tejcsarda esete a szokokuttal? Ja, a cicat se felejtsuk ki.
Azt en is lattam, de totalisan agyzsibbasztoan almositonak talaltam...
Pontosan. Hogy abban a jelenetben mekkora egy p*cs*...

Ramiz

Én nem szeretem különösebben az olasz és spanyol filmeket. Valahogyan olyan... idegenek.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Mattanja

Quote from: KvikvegEquilibriumot en halalosan untam, Sean Bean ido elott kipusztult belole. Emily Watson mar a Red Dragonban sem fogott meg. Bruce Wayne... ize... hogyishivjak... Christian Bale nem birt erdekelni. Tortenet meg annyira sem. Annyira elorelathato volt. Harcijelenetek szinten nem fogtak meg.
Egydul a Yeats idezet Sean Bean szajabol. "Tread softly because You Tread on My dreams"
Megyek Yeatsot vadaszni. Szep volt ez a sor.
Pedig szerintem sok film helyett inkább ezt kellett volna adni a magyar mozikban (tudtommal nem ment). Bár ezen a filmen talán túl sokan gondolkodtak volna el. És hát kinek jó az...
בטחו בו בכל עת עם שפכו לפניו לבבכם אלהים מחסה לנו סלה׃
8]]=((

Pr3d4k1ng

Quote from: ShiroiPedig szerintem sok film helyett inkább ezt kellett volna adni a magyar mozikban (tudtommal nem ment). Bár ezen a filmen talán túl sokan gondolkodtak volna el. És hát kinek jó az...
Sajna tényleg nem ment a mozikban , pedig nagyon jó és igen érdekes film.
Kb 2 hete volt az Rtlklubbon a régi Vasállarcos jó francia humorral megspékelve ami jól feldopta a filmet. , nos ami röhely ,hogy jobb volt mint a mostani reamke nyálgunárral az élen.

,,Egy férfi sok jó ügyért harcolhat: az országáért, az elveiért, a barátaiért, egy bájos gyermek orcáján megcsillanó könnycseppért. Ami engem illet, egy rakás pénzért, egy gyönyörű óráért, és némi szaftos francia pornóért a saját anyámat is eladnám."

Ramiz

Quote from: PredakingKb 2 hete volt az Rtlklubbon a régi Vasállarcos jó francia humorral megspékelve ami jól feldopta a filmet. , nos ami röhely ,hogy jobb volt mint a mostani reamke nyálgunárral az élen.
Nem olyan röhej, gyakran elõfordul. :) Amúgy az új film fifikásan komponált: fiatal lányok Caprio miatt, öreg rókák(=mindenki más) a tapasztalt vén színészek miatt (Depargieu rulez!, de a többiek is).
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Djinn

A minap véletlenül ráakadtam egy régi kedvenc filmemre. Footloose.
A film egy fiúról szól, aki elkerül egy olyan konzervatív kisvárosba, ahol tiltva van a tánc és a rock zene. Na ez nem tetszik neki ezért fellázít egy-két embert. :haha:
Iszonyat jó a zene végig, végülis az viszi a filmet.
Nem egy nagy filozófiai mû, de szerintem aranyos. Nekem meg különösen kedves ez emlékek miatt. Mindig is imádtam a zenét meg a táncot. Meg a jó bulikat. :)
"If you want the rainbow, you gotta put up with the rain"

Kvikveg

Quote from: DjinnA minap véletlenül ráakadtam egy régi kedvenc filmemre. Footloose.
A film egy fiúról szól, aki elkerül egy olyan konzervatív kisvárosba, ahol tiltva van a tánc és a rock zene. Na ez nem tetszik neki ezért fellázít egy-két embert. :haha:
Iszonyat jó a zene végig, végülis az viszi a filmet.
Nem egy nagy filozófiai mû, de szerintem aranyos. Nekem meg különösen kedves ez emlékek miatt. Mindig is imádtam a zenét meg a táncot. Meg a jó bulikat. :)
A magyaron Gumilab neven futott asszem. Kevin Bacon indexe 0. Vagy 1? :D
WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Mattanja

Bár semmit nem tudok róla, még csak most láttam a trailerét, de ha kicsit is olyan lesz, mint a Farkasok szövetsége (nekem rögtön az jutott eszembe rókla), akkor talán újra megéri elmennem moziba. Ti tudtok valamit?
בטחו בו בכל עת עם שפכו לפניו לבבכם אלהים מחסה לנו סלה׃
8]]=((

kikuchiyo

Azt lehet tudni róla, hogy a nagyszerû Terry Gilliam (Gyalog-Galopp, Brazil, Félelem és reszketés Las Vegasban) rendezte.

De sajnos azt is, hogy a kritikusok mindenhol lehúzták, az IMDB-n is csak 5.9-et kapott. Ez tipikusan a nagyon szûk réteg számára kultikusnak számító rendhagyó remekmûvek és a közepesen gyengére sikerült mainstream filmek tartománya.

Persze mindez ne tartson vissza attól, hogy megnézd, ha ez minden vágyad.
Failure is the default option

Kvikveg

Negativ kritikakat hallottam rola, de ha azok a tomegizlest tukrozik, akkor megeri elmenni. Egyszoval: gozom sincs.
WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Ramiz

Terry Gilliam egy zseni, ezt a Brazil egyértelmûen tükrözi. De ez a film a mesérõl szól, márpedig ez egy kicsit uncsi (elcsépelt) lehet. Hmm, hmm.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Lothandar

Quote from: RamizAmit kifelejtettem: a film 4 különálló sztoriból áll, amit egy-két gyenge szál összefûz. Nem ismerem a Sin City képregényt, úgyhogy nem tudom, mennyire "szöveghû" a film. De azért érezhetõ a képregény-feeling: narrátor-monológok (mint a kis sárga dobozkában a képregényekben), színek stb, egyszerûre vett sztori, túlméretezett repülések az ütések után, sok golyót be lehet kapni stb.

Annyit hozzatennek hogy ha magyarul nezted meg erdemes visszatekerni az ido kereket es angolul magyar felirattal (ha nem megy annyira az angol) megnezni.

Nem minositenem mit muveltek ennek is a magyar szinkronizalasaval :D
Ha SPOILERT irtok akkor igy irjatok:

 SPOILER EZT ITTEN NEHEZ ELOLVASNI TECCIKERTENI? SPOILER

"A Barbárok (1931.) Móricz egyik legkiérleltebb mûvészi teljesítménye. ... Ha van a mûnek társadalomkritikája, akkor az arra vonatkozik, hogy létezhet a XX. század '30-as éveiben olyan része a magyar valóságnak, melyet nem érintett meg a civilizáció."

"Máshogy reagál a vér látványára a cukrász és a rohammentõs."

Lothandar

Quote from: PirulaGyorsan letudom az egyetlen negatívumot: Anita Egberg szinkronja helyenként elég rossz.


Eredeti nyelv + felirat, csak ennyit tudok mondani, kerulni kell a szinkront (a magyart foleg) mint a tuzet.
Ha SPOILERT irtok akkor igy irjatok:

 SPOILER EZT ITTEN NEHEZ ELOLVASNI TECCIKERTENI? SPOILER

"A Barbárok (1931.) Móricz egyik legkiérleltebb mûvészi teljesítménye. ... Ha van a mûnek társadalomkritikája, akkor az arra vonatkozik, hogy létezhet a XX. század '30-as éveiben olyan része a magyar valóságnak, melyet nem érintett meg a civilizáció."

"Máshogy reagál a vér látványára a cukrász és a rohammentõs."

Djinn

Quote from: KvikvegA magyaron Gumilab neven futott asszem. Kevin Bacon indexe 0. Vagy 1? :D
Kevin Bacon indexe? :confused: Komolyan nem tudom, mire gondolsz. Pedig ma még aludtam is...  :o
"If you want the rainbow, you gotta put up with the rain"

Feldin

Quote from: ShiroiBár semmit nem tudok róla, még csak most láttam a trailerét, de ha kicsit is olyan lesz, mint a Farkasok szövetsége (nekem rögtön az jutott eszembe rókla), akkor talán újra megéri elmennem moziba. Ti tudtok valamit?
szombaton nézem meg
http://myanimelist.net/animelist/Feldin


topok:
anime film: Ghibli összes, Akira, Perfect Blue, Grave of the firefly
anime sorozat: Azumanga Daioh, School Rumble, Kare Kano, FLCL, Excel Saga, Kino no Tabi, Haibane
manga: I''s

Pr3d4k1ng

Állitolag aki már nyomta a Doom3-mat annak nem csalodás film. De aki nem ismeri az alapját annal valszeg nem fog tetszeni.
Necrid írt egy kritikát a filmrõl.
Szerintem ez a könnyen jöt könnyen megy film kategoria.

,,Egy férfi sok jó ügyért harcolhat: az országáért, az elveiért, a barátaiért, egy bájos gyermek orcáján megcsillanó könnycseppért. Ami engem illet, egy rakás pénzért, egy gyönyörű óráért, és némi szaftos francia pornóért a saját anyámat is eladnám."

sirtomi

Én még ugyan nem láttam a filmet, de amiket olvastam róla, azok alapján szerintem nem kellett volna változtatásokat erõltetni a történetbe a forgatókönyvírónak. Rock karakterére kellett volna helyezni a hangsúlyt és csak egy hent filmet kellett volna csinálniuk. Szerintem sokkal nagyobb siker lett volna mások körében is, nem csak a Doom rajongók körében.
Majd ha megnéztem akkor majd elmondom a véleményem röviden tömören. :)

Kvikveg

Quote from: DjinnKevin Bacon indexe? :confused: Komolyan nem tudom, mire gondolsz. Pedig ma még aludtam is...  :o
Gozom nincs mar hol, csinaltak egy Kevin Bacon indexezest minden szineszhez.
0 Kevin Bacon indexe
1 az indexe a szinesznek, ha KB-vel dolgozott
2 ha KB-vel nem, de egy 1-es indexuvel dolgozott.
3 stb-stb.

See: http://www.cs.virginia.edu/oracle/
Beirsz nevet-> megadja az indexet es az eleresi utat.
Pl
Hugh Jackman has a Bacon number of 2.
Hugh Jackman was in X-Men (2000) with Donna Goodhand
Donna Goodhand was in Cavedweller (2004) with Kevin Bacon

Jo jatek, mi? :D
WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Djinn

Quote from: KvikvegGozom nincs mar hol, csinaltak egy Kevin Bacon indexezest minden szineszhez.
0 Kevin Bacon indexe
1 az indexe a szinesznek, ha KB-vel dolgozott
2 ha KB-vel nem, de egy 1-es indexuvel dolgozott.
3 stb-stb.

See: http://www.cs.virginia.edu/oracle/
Beirsz nevet-> megadja az indexet es az eleresi utat.
Pl
Hugh Jackman has a Bacon number of 2.
Hugh Jackman was in X-Men (2000) with Donna Goodhand
Donna Goodhand was in Cavedweller (2004) with Kevin Bacon

Jo jatek, mi? :D
Hogy egyeseknek mennyi ideje van... :eeek:
Ez biztos vmi házi feladat volt, vagy ilyesmi.
"If you want the rainbow, you gotta put up with the rain"