Filmek (minden, ami nem japán)

Started by Flaser, 2004-09-15, 11:18:12

Previous topic - Next topic

RE@L

Annyit akartam kihozni hogy nem ágyban kell nézni, nem fáradtan, főleg nem pokróccal betakarva mert akkor sajna nagyon jót lehet aludni nem is egyszer a 2001 Űrodüsszeia filmen, pedig korához képest nagyon látványosan meg van csinálva és a mondanivaló is érdekes. (p.s.: Majd holnap végignézem )

"The past is the past... and the future is the future. A man is a man, and a woman is a woman. I am who I am, and you are who you are. Like it really matters anyway....
" - Faye Valentine (Cowboy Bebop)
Van ami kell van ami nem / újra itt, újra ott  remélem nem elkapkodott.

Fazék

Quote from: Predaking on 2006-09-03, 22:41:41
Quote from: kikuchiyo on 2006-09-03, 22:15:50


BTW ma láttam a The Day After c. filmet, híres atomrobbanós-világvégés produkcióról van szó. Sajnos elég rossz volt, pocsék színészekkel és vontatott, túl hosszúra nyújtott cselekménnyel. Feszültségnek nyoma sem volt, és semmit nem lehetett érezni a szeeplők iránt.
A kategóriában sokkal jobb mondjuk a War Game, vagy a When the wind blows.
+ Baki baki hátán.
Pl a hajó a város közepén. Megy a helikoprer mefagy és katonák is mikor leérnek a földre ám hátul a kocsisor folyamatosan megy és még sorolhatnám
:ejj:  :ejj:
Szar volt.

Akár csak a War of the World. :ejj:
sztem ő a régi The Day After c. filmről beszélt, és nem a 2004-es The Day After Tomorrow c. default-ból hulladéknak minősített filmről :)

kikuchiyo

Pontosan ;)

Mondjuk
Quotea 2004-es The Day After Tomorrow c. default-ból hulladéknak minősített film
-ben a leggyagyibbak szerintem a farkasok voltak... szinte látom magam előtt az izzadó creative teamet, amint próbálják eldönteni, hogy mit lehet még belepaszírozni a forgatókönyvbe a világnépesség 90%-ának halála és New York lefagyása, valamint a "fussunk a jég elől"-jelenet mellé - aztán egyikük arcán a koncentrálásra utaló összeráncolt homlokot a hirtelen támadt zseniális gondolat dicsfénye váltja fel, és felkiált: "Megvan! Farkasok!"  :lame:
Failure is the default option

Próféta

2001-ről még annyit, hogy az Arthur C. Clarke regény sokkal szájbarágósabb (rossz felfogóképességűek, mint jómagam, olvassák el nyugodtan ;)). Az, hogy a filmből jóformán semmit nem tudunk meg, hatalmas teret hagynak az egyéni találgatásnak és számtalan interpretációt engednek, az kizárólag Stanley Kubrick "bűne". Így tényleg őmiatta tartják minden idők egyik legjobb filmjének.

Amúgy az a pletyka, hogy azért a vele egy évben készült Majmok Bolygója maszkmestere kapta a Filmakadémia kitüntetését, mert a bírálók azt hitték, hogy a 2001 elején a majmok betanított állatok :lul:  Az IMDb mondjuk kicsit ellentmond ennek. De tény, hogy a következő kb. 20 év trükkszínvonalát simán odaveri a film. Nem mintha arra kéne figyelni...
Viszont még 2 érdekesség:
Quote from: IMDb
Arthur C. Clarke once said, "If you understand 2001 completely, we failed. We wanted to raise far more questions than we answered."
According to Isaac Asimov, Stanley Kubrick wanted to get an insurance policy from Lloyd's of London to protect himself against losses in the event that extraterrestrial intelligence were discovered before the movie was released. Lloyd's wouldn't insure him.


Pr3d4k1ng

Quote from: kikuchiyo on 2006-09-03, 23:26:12
Pontosan ;)

Mondjuk
Quotea 2004-es The Day After Tomorrow c. default-ból hulladéknak minősített film
-ben a leggyagyibbak szerintem a farkasok voltak... szinte látom magam előtt az izzadó creative teamet, amint próbálják eldönteni, hogy mit lehet még belepaszírozni a forgatókönyvbe a világnépesség 90%-ának halála és New York lefagyása, valamint a "fussunk a jég elől"-jelenet mellé - aztán egyikük arcán a koncentrálásra utaló összeráncolt homlokot a hirtelen támadt zseniális gondolat dicsfénye váltja fel, és felkiált: "Megvan! Farkasok!"  :lame:
Közben ott kb 2-3 utcára tülök az emberek takaróban ott fagytak halálra!!!  :ejj:
Én csak a 2004-t láttam és halodtam.

,,Egy férfi sok jó ügyért harcolhat: az országáért, az elveiért, a barátaiért, egy bájos gyermek orcáján megcsillanó könnycseppért. Ami engem illet, egy rakás pénzért, egy gyönyörű óráért, és némi szaftos francia pornóért a saját anyámat is eladnám."

kikuchiyo

QuoteDe tény, hogy a következő kb. 20 év trükkszínvonalát simán odaveri a film.

Csak egy adalék: A film ugye tele van mindenféle képernyőkkel, az űrhajóban,az űrállomáson, mindenhol. Akkoriban azonban csak viszonylag rossz minőségű, domború felszínű képcsövek álltak rendelkezésre, és Kubrick valami modernebbül hatót szeretett volna. Ezért a képernyők a filmben úgy vannak megcsinálva, hogy egy sík üveglapra hátulról vetítik a képet.
Failure is the default option

Kvikveg

Quote from: kikuchiyo on 2006-09-04, 00:13:33
QuoteDe tény, hogy a következő kb. 20 év trükkszínvonalát simán odaveri a film.

Csak egy adalék: A film ugye tele van mindenféle képernyőkkel, az űrhajóban,az űrállomáson, mindenhol. Akkoriban azonban csak viszonylag rossz minőségű, domború felszínű képcsövek álltak rendelkezésre, és Kubrick valami modernebbül hatót szeretett volna. Ezért a képernyők a filmben úgy vannak megcsinálva, hogy egy sík üveglapra hátulról vetítik a képet.
Heh, az jo. Talan az akkori tech szinvonalat ismerve kene vegigneznem.

Az az igazsag, hogy en remenytelenul bealszom rajta. A konyv nekem jobb. :)
WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Ramiz

Quote from: Fazék on 2006-09-03, 22:53:14
sztem ő a régi The Day After c. filmről beszélt, és nem a 2004-es The Day After Tomorrow c. default-ból hulladéknak minősített filmről :)
Van, aki csak mert tömegfilm és modern, drága amerikai szuperprodukció, utálja, persze. De te meg csak ezért védelmedbe veszed? :)
Az én "kedvenc" jelenetem a tornádóból leszakadó hideg légtömeg volt és a "fagyvonal", ami végigrohant az épületeken, a lobogó zászlón stb.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Fazék

Quote from: Ramiz on 2006-09-04, 01:08:32
Quote from: Fazék on 2006-09-03, 22:53:14
sztem ő a régi The Day After c. filmről beszélt, és nem a 2004-es The Day After Tomorrow c. default-ból hulladéknak minősített filmről :)
Van, aki csak mert tömegfilm és modern, drága amerikai szuperprodukció, utálja, persze. De te meg csak ezért védelmedbe veszed? :)
öööö te jócskán félreértesz :) én egyszerűen azt mondom, hogy az egyértelműen hulladékfilm. kétség nem fér hozzá ezen státuszához. kb 1 órát láttam a filmből, többet nem bírtam elviselni, mert fizikailag fájt.

Ramiz

Ó, oké. :) ( Vagy inkább: na azért! :__devil: )
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Ramiz

Az egy nagyon király film! Főleg a színészek teszik azzá. Amikor a fiatal német tankosok énekelni kezdenek, hogy elnyerjék a parancsnokuk szimpátiáját és erőt öntsenek egymásba, az például zseniális jelenet. :)
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Pirula

#2711
Nagylevegő, aztán kifúj, aztán fogadalmat teszek hogy ami filmet itt többen is letaglózónak/nyomasztónak nyilvánítanak azt én csak is egy kis vizespohár, valamint két helyes Seduxen társaságában fogom végignézni.
Kábé egy hete határoztam el hogy megnézem a Radírfejet, jó sokáig jött torrenten, most este értem rá. Lényeg a lényeg: Hiába kutakodok az emlékezetemben, engem film még ennyire nem sokkolt. Valaki esetleg elmesélhetné a történetet részletesebben ha van kedve. Akárhol kerestem rá eddig csak kedvcsinálókat olvastam.
Huh... na kimegyek iszok egy pohár vizet.
Időközben ráakadtam egy korrekt elemzésre.

Ramiz

Örülök, hogy tetszett, és hogy hatott az ajánlónk. :)
Tényleg jó kis nyomesz film. Több ismerősömet egyedül a dvd menüje elijesztett a filmtől (pedig ott csak a főszereplő látszik, amint elgondolkodó fejjel piszkál a lábával egy rohadó döglött macskát)... :D
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

kikuchiyo

Én megnéztem az extrákat azon a DVD-n, és Lynch jó hosszan foglalkozik benne azzal a macskával.
Elmeséli, hogy valalmi állatorvos ismerősétől szerválta, otthon (illetve a filmintézetben, ahol akkor lakott) felboncolta ("emlékszem, milyen gyönyörű színesek voltak a belső szervei, amikor megláttam őket, de aztán ahogy levegő érte őket, sorra elfakultak"), majd egy évig formaldehidben tárolta, aztán elvitte egy olajfinomítóhoz vagy hova és ott egy évig kátrányban pácolta. Aztán a filmbe végül nem került be.
És a Radírfejben MINDEN részlet hasonló alapossággal van kidolgozva.
Failure is the default option

Pirula

Quote from: kikuchiyo on 2006-09-06, 00:17:27És a Radírfejben MINDEN részlet hasonló alapossággal van kidolgozva.
Akkor fel is hagyok azzal hogy részletekbe menően megértsem a filmet.  :redface:

kikuchiyo

 :3x3: Csak én vagyok olyan, akit semmiféle érzelmek nem fűznek a Transformershez? Jó, egy-kettővel játszottam gyerekkoromban, ill. láttam pár részt a Sat1-en vagy mi volt nekünk akkor (megmaradt a theme, hogy "Transzformersz podasztil szindiszkájsz"), de semmi több. :)
Failure is the default option

RE@L

Quote from: kikuchiyo on 2006-09-06, 01:23:13
:3x3: Csak én vagyok olyan, akit semmiféle érzelmek nem fűznek a Transformershez? Jó, egy-kettővel játszottam gyerekkoromban, ill. láttam pár részt a Sat1-en vagy mi volt nekünk akkor (megmaradt a theme, hogy "Transzformersz podasztil szindiszkájsz"), de semmi több. :)
Hi there PAL!  :tezsvir:

"The past is the past... and the future is the future. A man is a man, and a woman is a woman. I am who I am, and you are who you are. Like it really matters anyway....
" - Faye Valentine (Cowboy Bebop)
Van ami kell van ami nem / újra itt, újra ott  remélem nem elkapkodott.

Rounin

Quote from: Fazék on 2006-09-06, 01:20:33
Kicsit élesebb képek Optimus Prime bácsiról...

http://img213.imageshack.us/img213/9031/1157478006133uc3.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/8558/1157478071738rq0.jpg

azt hiszem ezt a Transformers filmet elvárások nélkül ajánlott megtekinteni...

Ugly. O_o

Én képes voltam kisiskolásként, miközben a suli cirka 30 méterre volt a házunktól, reggel 6 előtt kelni, hogy meg tudjam nézni német adón^__^
Aztán valahogy elfelejtődött.
Szóval ez egy gyerekkori emlék megerőszakolása :hehe:

Ramiz

Én még csak nem is tudom, mi az, hogy Transformers, mert gondolom nem a műanyag átalakulós gagyesz játékokra gondoltok, hanem valami más, komolyabb alapja volt a dolognak. De tényleg átmehetnétek egy Transformers topikba a témával, ha nem gond. :)

12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Damnatus

#2719
Bár már vagy 1 éves, de most néztem meg a Che Gevara - Egy motoros naplóját! Kicsit néha idealizálja Che-t, de ettől függetlenül nagyon jó film. Ajánlom mindenkinek!

Edit:
Transformers-t én C64-ről ismerem, akkor tetszett. Kb. fél éve próbáltam megnézni a filmet, és 5 perc után delete. Viszont a zenéjét szeretem ;)

Ramiz

#2720
Te is megleptél. :)

1. Volt valami filmsorozat, nem? Mert műanyag játékból van 1000 féle, és nem vagytok oda a Lila sárkánygyíkért, nem várnátok kíváncsian a "Tökös Jack a kommandós" figurák alapján készített filmet, MÍG a Transformers teljesen lázba hoz, ergo nyilván nem a kis műanyag játékban van a titok, hanem valami rajzfilm- vagy filmsorozatban. Nem? Mert én nem tudom! És nem akartam leszólni a Transformerseket, basszus! Mennyi "felnőtt szemmel" sokkal gagyibb dologért vagyok oda én magam is!!! Utálom a felnőtt szemet!!!

2. Ennyinél már itt is több hozzászólás volt, és a film után, amit csak meg fogtok nézni, várható, hogy lesz még 40-50. Ennyiért sem hozol létre topikot? No mindegy, szerencse, hogy én imádok behalásra ítélt topikokat létrehozni. :angyali:
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Fazék

1. kezdésnek tv-ben néztem külföldi csatornákon az eredeti sorozatot. az gyermekszemmel nagyon tetszett, majd a nálunk megjelent képregényt is szerettem. majd jó ideig eltűnt az életemből a Transformers, de pár éve belebotlottam pár friss képregénybe belőle és újból feléledt bennem a láz, elkezdtem begyűjteni az eredeti sorozatot. sajnos el kell ismerni, hogy a további sorozatok nagy része a hulladék kategóriába tartozik, egy részt sem bírok megnézni belőlük, és sajnos a film is elég gyengére sikeredett sztem is, de ettől még él bennem az eredeti iránt érzett rajongás :)

2. nem éreztem hogy annyira széttúrná a topic-ot, de legyen, létrehozok neki egy topic-ot, aztán majd úgyis kiderül mennyi embert érdekel.

Nakedape

Quote from: Ramiz on 2006-09-05, 13:54:25
Az egy nagyon király film! Főleg a színészek teszik azzá. Amikor a fiatal német tankosok énekelni kezdenek, hogy elnyerjék a parancsnokuk szimpátiáját és erőt öntsenek egymásba, az például zseniális jelenet. :)
hmm kezdek tőled megijedni :eek:
kiemelted azt   a részt amit ki akartam emelni belőle, h milyen jó, pl amikor a...
én is ott hidaltam le az árja tankosgyerekkórus, bakancsapkodás..kissé hatásos
:D :D :D :D
Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution

Ramiz

Quote from: Fazék on 2006-09-06, 14:50:49
2. nem éreztem hogy annyira széttúrná a topic-ot, de legyen, létrehozok neki egy topic-ot, aztán majd úgyis kiderül mennyi embert érdekel.
Hát szerintem már megérte. :Kiraly:

Nakedape: :cool: :D

Beyond The Wall Of Sleep

Ellentétben a The Call Of Cthulhu-val, ez tényleg egy pocsék, majdhogynem Lovecraft-gyalázó film. Kevés pénzből csinálták, de ellentétben társával, úgy akarták megcsinálni, hogy úgy tűnjön, mintha sok pénzből csinálták volna. A színészek is gagyik, a hangosítás siralmas (ki-bekapcsoló sisergés a beszélgetések alatt...). Az egyedüli használható, kissé borzongató hangulatú jeleneteket pedig a Blair Witch Projectből lopták.

2/10


Angels With Dirty Faces

Klasszikus gengszterfilm James Cagney-vel az egyik főszerepben és Humphrey Bogarttal mellékszerepben.
A film két gyermekkori jóbarátról szól, akik együtt csavarogtak és lopkodtak. Az egyiküket, Rocky Sullivant (James Cagney) egy alkalommal elkapják és nevelőintézetbe csukják, a másikuk, Jerry Connelly (Pat O'Brien) megmenekül. Útjaik elválnak, Rockyból gengszter lesz, a börtönben is ül pár évet, Jerry pedig, elveszítve barátját és látva annak sorsát, a papi pályát választja. Amikor Rocky kiszabadul, felkeresi ügyvédjét, Jim Fraziert (Humphrey Bogart - aki miatt eredetileg megnéztem a filmet... ^^), mert amikor Rockyt lecsukták, abban egyeztek meg, hogy nem mártja be Jimet, hogy a (valamilyen illegális módon szerzett) pénzüket ne kobozzák el, viszont Rocky kiszabadulásakor feleznek, pénzt és státuszt is (azaz Jim beemeli Rockyt maga mellé a magasabb rangú gengszterek közé). Jim azonban terhesnek találja Rocky kérését és megpróbálja félretenni az útból, ez adja a történet egyik szálát. A másik szál pedig Rocky és Jerry viszonya, akik mindvégig régi és örök barátként tekintenek egymásra, ám mégis szembekerülnek egymással: Rocky "hálózatépítése" pont azokat a csavargó utcagyerekekre van a legnagyobb hatással, akiket Jerry meg szeretne menteni a gengszterségtől és a fiatalon való meghalástól vagy a börtönben rothadástól. Mivel mindketten pont onnan indultak, mint ezek a gyerekek - a "mocskos arcú angyalok" -, ezért mindketten érzelmileg is elkötelezettek a saját ügyüknek, és úgy gondolják, hogy a saját útjuk a jobb.
Finom karakterrajzokkal, izgalmas akciókkal és ügyesen felépített drámaisággal ellátott film, ami úgy vonja be és állítja egyszerre a két főszereplő mellé a nézőt, hogy az észre sem veszi. Két szimpatikus és érthető indítékokkal rendelkező, halálig jóbarát férfi, akik mégis egymással szembe kerülnek, de még akkor sem egymás ellen vannak - lenyűgöző és elvarázsoló film. Sok próbálkozást láttam hasonló történetekkel ugyanezt a drámai hatást felépíteni, de még egyet sem, aminek sikerült is volna az Angels With Dirty Faces sikkes, finom, ravasz módján elérni azt.
Melegen ajánlott minden korosztály számára.

10/10


Natural Born Killers - Született gyilkosok

Quentin Tarantino történetéből Oliver Stone rendezett filmet, amely rögtön a kultuszfilmek közé és a támadások kereszttüzébe került. A média és a tömegek által sztárolt és istenített szerelmespár története, akik nemhivatalos esküvőjük után elindulnak autóval Mexikó felé és végigmészárolják az útjukba kerülő településeket, a támadások szerint az erőszak dicshimnuszává vált és egyáltalán nem azt mutatta be, hogy a média mennyire rossz irányba befolyásolja az embereket - no meg persze milyen sajtóvisszhangot vár az ember egy olyan filmmel kapcsolatban, ami éppen a médiát, a közembereknek szóló, agymosást végző tévéshow-kat, a híradókat és a bulvárlapokat támadja?
Tarantino egy riportban azt mondta, hogy Stone teljesen átalakította a történetét, félreértette és elrontotta az egészet, Oliver Stone-t meg amúgy sem szeretem annyira (se a filmjeit, se a fickó egyre inkább populáris irányba hajló és (régen is, ma is mindig) biztos sikerekre utazó stílusát), míg Tarantinonak a korai filmjeit nagyon kedvelem. Vegyes érzelmekkel ültem le tehát a film elé.
A lényegre térek: csalódnom kellett a filmben. Maga a történet jó, a színészeket pedig remekül megtalálta a rendező. A forgatókönyv azonban túlságosan összeszedetlen, kaotikus és értelmetlenül csapongó, a rendezés pedig egyszerűen pocsék. Értem én, hogy mi volt a koncepció, egyszerűen csak rohadtul nem működik, pocsék egy koncepció volt ez, na. Oliver Stone úgy gondolta, hogy ez a kicsit őrült, rengeteg erőszakot tartalmazó sztori és a média befolyásáról szóló, a szerelmespár történetére ráépülő külső mondanivaló is kaotikus, zavaros előadási stílust igényel, ezért sokféle filmre, többféle szűrővel, jónéhány fajta színes megvilágítást alkalmazva, rengeteg vágással készítette el a filmet, mindezeket össze-vissza, teljesen ötletszerűen keverve. Az egyik pillanatban mintha valami drogos film tripjét nézné az ember, utána egy olcsó költségvetésű béna tévés sci-fi film ugrik be az embernek a hü1ye kameranézetekről meg a fényekről, aztán már kezd hasonlítani egy rendes filmre, amikor néhány gyors és indokolatlan bevágás után úgy érezzük, mintha egy kisgyerek kezébe adott kézikamerával rögzített felvételeket néznénk... és ez így megy végig. Szerintem Stone alapvetően melléfogott ezzel az ötlettel, a kaotikus és elborult "out-of-control" szituációkat vagy történeteket sokkal inkább távolságtartóan, hidegen és számítóan kigondolt stílusban kell felvenni, és ami a legfontosabb: egységes stílusban. Így a néző egyre jobban a film hatása alá kerül majd, ahelyett, hogy állandóan kizökkenne és "kívülről", a film szövetéből erőszakosan kiszakítva szemlélje az extravagáns vágásokat és hipervad színű fényeket. A debil, szatirikus humor szintén többet árt a filmnek, mint használ: elleplezi, elkeni a komoly mondanivalót.
Az már csak hab a tortán, hogy a médiára vonatkozó részekből sokkal többet ki lehetett volna hozni egy kis gondolkodással, az értelmetlen tévelygésekből és veszekedésekből pedig kevesebb is túl sok lett volna. Egy jelenet volt, ami viszont teljességgel lenyűgözött, olyan zseniálisan el volt találva és meg volt valósítva, ez pedig az "I love Mallory" jelenet, az, ami Mallory otthonában uralkodó viszonyokat mutatja be (alkoholista, a lányát szexuálisan zaklató apa, be nem avatkozó anya) amolyan tipikus olcsó tévés komédiasorozat stílusban. Az a jelenet tényleg gyilkos.
Egyszóval sokkal több van ebben a témában, mint amit Oliver Stone büszkén vigyorogva kihozott belőle. Nagyon kíváncsi lennék, hogy hogyan csinálja meg ugyanezt a filmet Tarantino vagy mondjuk Takashi Miike.

4/10


Dark City

A Mátrixra kísértetiesen hasonlító történetű és jelenetekkel rendelkező film, ami azonban egy évvel korábban készült... (Makes one think.) Itt is a valóságnak gondolatokkal való befolyásolásáról van szó, van egy fenyegető kinézető, feketébe öltözött titkos társaság is, akik az igazság elleplezésén dolgoznak és megölik azt, aki túl sokat tud, a főhős pedig szintén zavart, nem tud semmit és üldözik mindenhová. A történet, ami szép lassan kibontakozik, izgalmas és ügyesen vezetett, a dolgok azonban kevésbé állnak össze talán a végén, mint várná az ember, és kicsit erőltetettnek tűnik a magyarázat a gonosz idegenek mesterkedésére, valamint a film befejezése nagyon nem befejezés: gyakorlatilag semmi nem dől el, egyedül a romantikus szálat zárják le, ám a történet szempontjából kábé százszor olyan vastag szálakat egyszerűen figyelmen kívül hagynak, így eléggé vegyes és - a film első fele alattiakhoz képest - negatív érzésekkel áll fel az ember a film után.

6/10
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Damnatus

#2724
Hét szerintem meg nagyon jó film a Született gyilkosok! És pont az a jó, hogy kaotikus. Szerintem épp ezt mutatja be Stone, hogy azegész "Tidzta káosz" és ehhez jó eszközöket használ.

A panzerlied-et meg netről le tudjátok tölteni!

Próféta

#2725
@ Dark City:
1. Vééééégre nem csak én mondom, hogy az executive producer a Wachowskiék kezébe nyomta a recycled forgatókönyvet. (No jó, eddig se csak én mondtam.) Egyáltalán nem lepett meg, hogy az első Mátrix kimondottan tetszett, a folytatásoktól meg herótot kaptam. Hja igen, az elsőnek a sztoriját még volt honnan nyúlni.
2. Nos igen, a kritikád talán jogos, de ebben a filmben az atmoszférateremtést szokták szeretni, nem az igényes mondanivalót vagy magyarázatokat :)
De az operatőri munka, a szokatlan és  hangulatépítés, a sötét berendezések, átalakuló, meghatározhatatlan korszakra emlékeztető retro város, a szüreális díszletek a nézőre (vagy legalábbis rám) valamiféle sötét, tudat alatti hatást gyakorol, és én ezért imádom ezt a filmet.
3. Azért le tudnád írni spoilerbe, hogy szerinted mi az a szinte semmi, ami nem dőlt el a végén? Én nagyjából kereknek találtam a befejezést. Hiányozni legfeljebb előzmények hiányoznának, de azokat miért ne hagyhatnák meg a néző fantáziájának?
[spoiler]Ez a film azt az elvet "hirdeti", hogy az érzelmek (különösen a szerelem) a racionálé felett állnak, és fontosabbak a nyers adatoknál, emlékeknél, a világ anyagi körülményeinél. A Stranger-ek ezt nem tudták belátni, bármennyire vizsgálták az adott kérdést, és ezért pusztulniuk kellett. Az az egy, amelyik megpróbált emberré válni, egy kis haladékot kapott, mert megtapasztalta az érzelmeket, ha nem is értette meg őket.
Csakúgy, mint Proyas másik híres/elismert filmje, a Holló, ez a mű is mintha azt mutatná be, hogy a sötét, kilátástalan világban a szeretettel világos, reménnyel teli jövőt lehet teremteni.
Tudom, csöpp csöpp csöpp az egész. De kövezz meg, ez a stílus nekem bejön :)
[/spoiler]

Ramiz

Quote from: Próféta on 2006-09-06, 19:47:17
3. Azért le tudnád írni spoilerbe, hogy szerinted mi az a szinte semmi, ami nem dőlt el a végén? Én nagyjából kereknek találtam a befejezést. Hiányozni legfeljebb előzmények hiányoznának, de azokat miért ne hagyhatnák meg a néző fantáziájának?
[spoiler]Mi lesz az idegenekkel? Nem igazán tudjuk. Más is képes lesz a gondolataival alkotni? Mert akkor nem lesz ilyen egyszerű a dolog. A srác miért tud? Csak a doki mindentmegmagyarázó széruma miatt? Vagy az idegenek emlékei miatt? Nem magyarázat! Valamint mi lesz a srácból? Diktátor? Valamint nagyon elnagyolt az emlék-írás. Amikor a dokit látjuk egyszer emlékekeket kavarni, csak irányvonalakat ad meg, hogyan tudnának olyan finomságokat összerakni, mint hogy emlékezzen pont egyvalakire mint feleségére, és az őrá? Valamint nagyon erőltetett gondolat, hogy rendszeresen mindenkinek átírják az emlékeit, és felesleges is. Úgysem tudnak ennyi embert tanulmányozni, és ilyen barbár módszerekkel főleg nem. Sokkal értelmesebb lenne pár egyedet használni csak. Valamint ha az idegenek a valóságot is át tudják alakítani az elméjükkel, minek szórakozni késekkel? Csinálnak egy tíztonnás súlyt a srác feje fölé és halott! Vagy egy lyukat a lába alá. Vagy akármi. Stb. Tele van ilyen látványos jelenetekre lehetőséget adó, de indokolatlan ötletekkel a film. Nekem kellenek válaszok.[/spoiler]

Quote from: Próféta on 2006-09-06, 19:47:17[spoiler]Ez a film azt az elvet "hirdeti", hogy az érzelmek (különösen a szerelem) a racionálé felett állnak, és fontosabbak a nyers adatoknál, emlékeknél, a világ anyagi körülményeinél. A Stranger-ek ezt nem tudták belátni, bármennyire vizsgálták az adott kérdést, és ezért pusztulniuk kellett. Az az egy, amelyik megpróbált emberré válni, egy kis haladékot kapott, mert megtapasztalta az érzelmeket, ha nem is értette meg őket.
Csakúgy, mint Proyas másik híres/elismert filmje, a Holló, ez a mű is mintha azt mutatná be, hogy a sötét, kilátástalan világban a szeretettel világos, reménnyel teli jövőt lehet teremteni.
Tudom, csöpp csöpp csöpp az egész. De kövezz meg, ez a stílus nekem bejön :)[/spoiler]
  :D
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Ramiz

#2727
Cyring Freeman - anime feldolgozás. Tetszetős, egész jó hangulatú, de pár dolgot megváltoztattak az animéhez képest, és az mind hátrányára vált a történetnek és a hangulatnak.

6/10



btw. Az idő urai dvd-n kapható magyarul?
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

kikuchiyo

Asszem igen (vagy talán csak VCD-n).
Bevásárlóközpontok vagy könyveshodályok (Alexardra, Libri) óccsófilm-turkálóiban érdemes körülnézni.
Failure is the default option

kikuchiyo

Egy igazai klasszikus 1941-ből, Humphrey Bogarttal a főszerepben.

Az alakítások és a szövegek brilliánsak, a sztori Leslie L. Lawrence-szintű.
Érdekes volt az a hitchcocki megoldás, [spoiler]hogy a címben szereplő felbecsülhetetlen értékű sólyomszobrocska igazából elő sem kerül a történet folyamán.[/spoiler]
Failure is the default option