Offtopic

Started by Lt. Simoan Blarke, 2006-10-23, 21:38:47

Previous topic - Next topic

kikuchiyo

Egyszer egy munkavédelmi előadáson azt mondta az orvos, hogy egy leállt légzésű és keringésű ember gyakorlatilag halott, tehát már nincs mit rontani rajta, ha bármilyen ügyetlenül is megpróbálkozom az újraélesztésével, akkor legfeljebb 0-ról epszilonra növelem az életben maradása esélyét.

De nekem vannak kétségeim: mi van, ha pl. gerincsérült, és ahogy megpróbálom stabil oldalfekvő helyzetbe hozni vagy megmozdítom a fejét, azzal nyomorékká is teszem? Ha túléli, nem engem fog átkozni az egész maradék életében?
Failure is the default option

Én

Quote from: kikuchiyo on 2009-03-29, 17:35:26
De nekem vannak kétségeim: mi van, ha pl. gerincsérült, és ahogy megpróbálom stabil oldalfekvő helyzetbe hozni vagy megmozdítom a fejét, azzal nyomorékká is teszem? Ha túléli, nem engem fog átkozni az egész maradék életében?
Ez tényleg érdekes kérdés, de az esetek 99%-ában azért könnyű megmondani, szenvedhetett-e gerincsérülést. De ha legurult egy lépcsőn etc, akkor fosnék hozzányúlni, hívnám a mentőket.
Amúgy én már nagyon köcsögül állok hozzá az utcán eszméletlenül fekvő emberekhez, még régebben naivan hívogattam mentőt ájultakhoz, aztán mindről kiderült, hogy részeg.

Zsiga

Quote from: kikuchiyo on 2009-03-29, 17:35:26
Egyszer egy munkavédelmi előadáson azt mondta az orvos, hogy egy leállt légzésű és keringésű ember gyakorlatilag halott, tehát már nincs mit rontani rajta, ha bármilyen ügyetlenül is megpróbálkozom az újraélesztésével, akkor legfeljebb 0-ról epszilonra növelem az életben maradása esélyét.

De nekem vannak kétségeim: mi van, ha pl. gerincsérült, és ahogy megpróbálom stabil oldalfekvő helyzetbe hozni vagy megmozdítom a fejét, azzal nyomorékká is teszem? Ha túléli, nem engem fog átkozni az egész maradék életében?
Pontosan, ha nincs spontán légzése akkor halott, azon rontani már nem tudsz. Ha gerincsérült akkor meg nem nagyon mozgatod, lehet úgy is újraéleszteni. (Nem tekergeted a nyakát feleslegesen, ha mondjuk oldalra kell fordítani akkor segítséget kérsz és szép lassan fordítjátok úgy hogy a fejét végig fogja valaki, stb.) Ha meg valamit elrontasz, hát ez van, legrosszabb esetben halott marad, ha túléli és lebénul már az is eredmény. Bármi más esetben valóban az a helyes hozzáállás hogy ha nem vagy teljesen biztos a dolgodban akkor megvárod a mentőt, az újraélesztés az egyetlen kivétel.
Jó példa, amit az átlagember nem szokott tudni, hogy az újraélesztéshez hozzátartozik pár borda eltörése. Mégse érdekel/zavar senkit, mert ha szerencséje van akkor majd őt fogja zavarni két hét múlva amikor magához tér az intenzíven, de ez legyen a legnagyobb baja.
Egyébként lépcsőn legurulástól nem lesz gerinctörött senki, még a csontritkulásos hetvenes mami se, ha nem volt a dologban legalább bicikli vagy 3 méter szabadesés de inkább 5-6 méter vagy autó akkor nincs reális esély gerincsérülésre.

Szóval röviden és tömören, képzetlen elsősegélynújtóval szemben egyetlen elvárása van a mentőszolgálatnak, legyen józan paraszti esze és ne féljen használni.

Cloud

Nagymotorra mennyiért lehet mostanában Pesten letenni a jogsit?

Zsiga

Quote from: Cloud on 2009-03-29, 18:09:20
Nagymotorra mennyiért lehet mostanában Pesten letenni a jogsit?
100 körül. (Nekem 80-90-et számoltak asszem másfél éve úgy hogy a B kat. miatt pár dolog nem kell.) Plusz a bukó, ruha, stb, ami simán lehet ugyanannyi, ha valóban nagy motorra akarsz ülni és szeretnéd hogy legalább két számjegyű legyen a túlélési esélyed.

Cloud

Quote from: Zsiga on 2009-03-29, 18:13:21
Quote from: Cloud on 2009-03-29, 18:09:20
Nagymotorra mennyiért lehet mostanában Pesten letenni a jogsit?
100 körül. (Nekem 80-90-et számoltak asszem másfél éve úgy hogy a B kat. miatt pár dolog nem kell.) Plusz a bukó, ruha, stb, ami simán lehet ugyanannyi, ha valóban nagy motorra akarsz ülni és szeretnéd hogy legalább két számjegyű legyen a túlélési esélyed.
Értem köszi szépen. Nyáron tervezem lerakni nagymotorra jogsit aztán jövőre vagy talán ha  összejön akkor karácsonyra meglepem magam egy  250-es vagy  500-as  gyorsulási motorral. :D

Kuroi Tenshi

#32436
Quote from: Zsiga on 2009-03-29, 18:13:21
Quote from: Cloud on 2009-03-29, 18:09:20
Nagymotorra mennyiért lehet mostanában Pesten letenni a jogsit?
100 körül. (Nekem 80-90-et számoltak asszem másfél éve úgy hogy a B kat. miatt pár dolog nem kell.) Plusz a bukó, ruha, stb, ami simán lehet ugyanannyi, ha valóban nagy motorra akarsz ülni és szeretnéd hogy legalább két számjegyű legyen a túlélési esélyed.

Igen, kb annyi. A felszerelés meg nem csak lehet ugyanannyi, hanem minimum
annyi (bukó kötelező, protektoros kabát erősen ajánlott, protektoros csizma
váltó és lábsérülések miatt ajánlott, protektoros kesztyű eséskor csúszásnál
és csapódások miatt ajánlott, gerincvédő kifejezetten ajánlott, nyakvédő
ajánlott, nadrág javasolt). Egy kétrészes protektoros bőrruha egymagában
80-120k-nál kezdődik, a protektoros textil (kordúra) kabát olcsóbb, de az is
35-50k körül kezdődik. Normális bukó, ami már valamit véd is, 30k-tól felfelé,
egész sokáig (többszázezerig), aztán cserélheted ötévente vagy akkor, ha
sérül bukáskor...

Quote from: Cloud on 2009-03-29, 18:24:34
Értem köszi szépen. Nyáron tervezem lerakni nagymotorra jogsit aztán jövőre vagy talán ha  összejön akkor karácsonyra meglepem magam egy  250-es vagy  500-as  gyorsulási motorral. :D

250-es supersport kategória kihalt, csak a Kawa ninja 250-ese van, ami
inkább kisebb termetűekre szabott tanulómotor sportos fazonban (azt
mondják 175 cm felett kényelmetlen). Viszont ehhez elég az A korl is,
mivel alacsony a teljesítménye.
Azután egy nagy rés, és a következő méret az utóbbi 5-10 évben gyártott
utcai supersport kategóriában a 600-asok, amik az utóbbi 5 évben már
mind 100 ló fölött voltak, tehát ez már nem gyerekjáték.
Motoros haverjaim Pestre meg úgy általában a magyar útviszonyokra
inkább túra/sporttúra motorokat javasolnak, hacsak nem vagy nagyon
beleszerelmesedve a supersport kategóriába (ahogy én is)...

.Attila

[spoiler=Na most lett tele a tököm]Videokártya frissítés után se a CS:S, se a HL2 nem hajlandó futni, indítás után egyszer csak mindenféle üzenet nélkül leáll a töltés és kész.
Visszaraktam a régi drivert, amivel még működött (próbáltam nem legfrissebbel, de újabbal, azzal sem ment), de azért gondoltam, utánakérdezek steam-éknél.
Az egyes témákban persze egyik megoldás sem jó nekem, már eleve ilyen problémával sem találkoztam, úgyhogy gondoltam, írok nekik.
Igen ám, de azt csak regisztrálva lehet. Regisztráltam. Üzenetet küldeni csak aktivált reggel lehet. Aktivációs email sehol. Ok, küldd el újra. Aktivációs email sehol. Na még egyszer. Email nem jön.
Na most aztán már tényleg  :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked:[/spoiler]

Kuroi Tenshi

Quote from: .Attila on 2009-03-29, 18:29:45
Aktivációs email sehol.

Nekem már másfél éve van egy fél-aktivált steam-accountom, és azóta
várom az emailt...

.Attila

Quote from: Kuroi Tenshi on 2009-03-29, 18:33:42
Quote from: .Attila on 2009-03-29, 18:29:45
Aktivációs email sehol.

Nekem már másfél éve van egy fél-aktivált steam-accountom, és azóta
várom az emailt...

Most csináltam egy másik reget egy másik email címre, arra megjött az aktivációs mail. Idióta egy banda ez.

Cloud

Quote from: Kuroi Tenshi on 2009-03-29, 18:26:43

250-es supersport kategória kihalt, csak a Kawa ninja 250-ese van, ami
inkább kisebb termetűekre szabott tanulómotor sportos fazonban (azt
mondják 175 cm felett kényelmetlen). Viszont ehhez elég az A korl is,
mivel alacsony a teljesítménye.
Azután egy nagy rés, és a következő méret az utóbbi 5-10 évben gyártott
utcai supersport kategóriában a 600-asok, amik az utóbbi 5 évben már
mind 100 ló fölött voltak, tehát ez már nem gyerekjáték.
Motoros haverjaim Pestre meg úgy általában a magyar útviszonyokra
inkább túra/sporttúra motorokat javasolnak, hacsak nem vagy nagyon
beleszerelmesedve a supersport kategóriába (ahogy én is)...
Dede nagyon is bele vagyok szerelmesedve supersport kategóriába.
180 magas  vagyok szal úgy néz ki Kawa  Ninja-t elfelejthetem. 
Te  kezdésnek m ilyen  mocit ajánlanál?

Mennyire érdemes egyáltalán használtan mocit venni amúgy?

NLZ

Quote from: .Attila on 2009-03-29, 18:29:45
[spoiler=Na most lett tele a tököm]Videokártya frissítés után se a CS:S, se a HL2 nem hajlandó futni, indítás után egyszer csak mindenféle üzenet nélkül leáll a töltés és kész.
Visszaraktam a régi drivert, amivel még működött (próbáltam nem legfrissebbel, de újabbal, azzal sem ment), de azért gondoltam, utánakérdezek steam-éknél.
Az egyes témákban persze egyik megoldás sem jó nekem, már eleve ilyen problémával sem találkoztam, úgyhogy gondoltam, írok nekik.
Igen ám, de azt csak regisztrálva lehet. Regisztráltam. Üzenetet küldeni csak aktivált reggel lehet. Aktivációs email sehol. Ok, küldd el újra. Aktivációs email sehol. Na még egyszer. Email nem jön.
Na most aztán már tényleg  :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked: :Eztneked:[/spoiler]
Milyen kártya, milyen driverről milyenre? :)  Egyébként általános, hogy régi kártyáknak nem mindig jobb a legfrissebb driver.
[reserved]

.Attila

ATI Mobility Radeon 9600.
Driver, amit most vissza is raktam: ATI Omega 3.8.252
Amikkel megpróbáltam: ATI Catalyst Mobility 9.3 és 9.1, ATI Omega 4.8.442

Makos

Quote from: Cloud on 2009-03-29, 18:39:54
Mennyire érdemes egyáltalán használtan mocit venni amúgy?

Hát ha értessz hozzá akkor valszeg sokkal jobban jössz ki. Ha nem akkormeg vihetsz magaddal egy szerelőt aki megmondja mennyire érdemes megvenni a motort.

De amúgy a vadiúj motorok nagyon drágák lennének legalábbis az én szememmel nézve +ruha stb, de nekem erre még van több mint egy évem :) (ha jól számoltam xD hányéves kortól is lehet letenni nagy A-ra?)

Zsiga

Quote from: Makos on 2009-03-29, 19:26:25
(ha jól számoltam xD hányéves kortól is lehet letenni nagy A-ra?)
21 év vagy 1 év gyakorlat az előző kategóriával.

Makos

Akkor jól számoltam :)

Hülye voltam amúgy hogy 125ösre megcsináltam a kreszt 2 éve a többit meg lusta voltam :/

Kvikveg

Zsiga:  :zomg: :zomg: :zomg: :zomg: :zomg:
Anyuka nem csodalom, hogy total kikeszult.
Doksit meg koszi megnezem, aztan remelem nem kell majd hasznalnom. XD
Brrrr.
WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Kuroi Tenshi

Quote from: Cloud on 2009-03-29, 18:39:54
Te  kezdésnek m ilyen  mocit ajánlanál?

Mennyire érdemes egyáltalán használtan mocit venni amúgy?

Fogalmam sincs, még se jogsim, se motorom :mittomen: :haha:
Én a kisgixert néztem ki (GSX-R600), mert: kevésbé drága, mint
a többi, sok van a piacon, kényelmesebbnek mondják még
nagyobb embereknek is (192 vagyok), és azt is mondják, hogy
elég felhasználóbarát, toleráns a hibákkal szemben; meg jobban,
jobb alkatrészekből van összerakva, mint az utcai/sporttúra
motorok (amiknél előfordul, hogy pár hónap után már rozsda-
foltok jelennek meg...)

Újonnan a supersport kategória nem olcsó mulatság, sőt...
még a kis 250-es Ninja is 1.3M (hogy a $3500-ból hogy lett
ennyi, mire ideért... ::)). A kisgixer a 600-asok közül még a
legolcsóbb a maga 2.6M-jával...
Használtan kicsit necces a dolog... idehaza előszeretettel
tekerik vissza a kilométerspirálokat.
Néhol vannak tesztelésre, bemutatókra használt motorok
valamivel alacsonyabb árakon -- de ez is csak kb -15-20%.
Valamint 1-2 helyen lehet viszonylag új, használt motorokat
kapni, amire vállalnak garanciát.
Használtan ált. 1.5-2M között hirdetnek 3-1 éves gixereket.
Használthoz ezt mindenképp nézd át.

Amúgy a helyedben alaposan, kétszer is meggondolnám a
motorozást. Elnézve a sorozatos állás-gondjaid, én a
helyedben előbb egy biztosabb hátteret, megtakarításokat
szednék össze, mint egy motort -- a motor maga sem olcsó,
és további költségekkel jár. A 600-as kis köbcentije meg-
tévesztő, 4l körül fogyaszt alapban, de ha meghajtják, akár
12l-t is megzabál... aztán ott vannak az alkatrész-, szervíz-
költségek, adók, egyebek...

Cobra

#32448
Cloud: http://www.delfinjogsi.hu/arak/jogositvany-arlista-motor.html Most ezt találtam hirtelen, de nagy különbségek ne mlehetnek.
Csigavér autósiskolába ne menjél, mert csak arra mennek, hogy lehúzzanak (ismerőst 2x buktatták meg úgy, hogy nem hogy nem mondták mi a gond, de még vizsgapapírt se kapott).
Kezdésnek egyébként mindenképpen valami nem túl erős használtat javaslok, tanulni bőven elég és ha elesel, akkor se lesz akkora károd, mint egy új motornál. És egy közepes áraktegóriájú használtat könnyű eladni, ha már úgy érzed, hogy kinőtted.
Hide and fear, Cobra Commander is here !

sirtomi

Quote from: Kuroi Tenshi on 2009-03-29, 18:26:43
Quote from: Zsiga on 2009-03-29, 18:13:21
Quote from: Cloud on 2009-03-29, 18:09:20
Nagymotorra mennyiért lehet mostanában Pesten letenni a jogsit?
100 körül. (Nekem 80-90-et számoltak asszem másfél éve úgy hogy a B kat. miatt pár dolog nem kell.) Plusz a bukó, ruha, stb, ami simán lehet ugyanannyi, ha valóban nagy motorra akarsz ülni és szeretnéd hogy legalább két számjegyű legyen a túlélési esélyed.

Igen, kb annyi. A felszerelés meg nem csak lehet ugyanannyi, hanem minimum
annyi (bukó kötelező, protektoros kabát erősen ajánlott, protektoros csizma
váltó és lábsérülések miatt ajánlott, protektoros kesztyű eséskor csúszásnál
és csapódások miatt ajánlott, gerincvédő kifejezetten ajánlott, nyakvédő
ajánlott, nadrág javasolt). Egy kétrészes protektoros bőrruha egymagában
80-120k-nál kezdődik, a protektoros textil (kordúra) kabát olcsóbb, de az is
35-50k körül kezdődik. Normális bukó, ami már valamit véd is, 30k-tól felfelé,
egész sokáig (többszázezerig), aztán cserélheted ötévente vagy akkor, ha
sérül bukáskor...

Motoros felszerelések sokszor indokolatlanul drágák itthon.
Volt eggyik kereskedőnél év végén kiárusítás. 160 ezres ruha 80 ezerért volt és saját elmondása szerint még így is volt rajta haszna, csizmák, kabátok, kesztyűk ugyanúgy 40-50-60%-osan leárazva és minddel legalább 0-ra kijött. Beszarás mekkora hasznot raknak rá itthon, mikor még féláron is nyereséggel adják el.

Cobra

Tapasztalatom szerint 1-1 márkát 1 importőr hoz be és ő adja át annak a pár cégnek az országban, akik tartják. Így meg nem nagyon van értelme versenyezniük egymással, főleg ha esetleg az importőr meg is szabja, hogy mennyiért add tovább a felszerelést. A magyar motoros piac meg nem olyan nagy, hogy megérje a mostaninál jóval több üzletnek működnie.
Hide and fear, Cobra Commander is here !

Kuroi Tenshi

Quote from: sirtomi on 2009-03-29, 21:25:15
Beszarás mekkora hasznot raknak rá itthon, mikor még féláron is nyereséggel adják el.

Há' kérem, ez itt Magyarisztánban a módi :mittomen:
Sok dolgot sajnos még mindig, gyenge forint ellenére is érdemes
külföldön megvenni, útiköltséggel is sokkal olcsóbb...

Cloud

K_T:

Köszi infókat.  Most van fix állásom egyenlőre.  A jogosítványt mindenképp le akarom tenni, a  motorvásárlás lehet átcsúszik jövő évre.  De azis csak akkor ha  mostani meló  tényleg  hosszú távú lesz.  És én annak  tervezem.

Moha

Quote from: Zsiga on 2009-03-29, 17:52:03
Szóval röviden és tömören, képzetlen elsősegélynújtóval szemben egyetlen elvárása van a mentőszolgálatnak, legyen józan paraszti esze és ne féljen használni.
Ez logikus. Végül is, ha az ember rontani úgysem tud a beteg helyzetén, de javítani megpróbálhat, akkor miért ne? Tényleg csak a félelem az, ami meggátolhatja az embert, mert ugye vészhelyzetben egész máshogy reagál az ember mindenre.

Amúgy a CO mérgézés: nekünk egyik rokonunk halt meg anno egy rosszul szellőző kályha miatt. Egyedül volt egy kis helyiségben és mire rátaláltak, már késő volt. Ha jól tudom a szénmonoxid kiszorítja a vörösvértestről az oxigént és csak fokozatosan ürül ki, ahogy a szervezet lecseréli a vörösvértesteket igaz? Az meg ugye beletelik pár hónapba, míg mind az 5 liter vér kicserélődik. Eleve ha jól tudom, átlagosan 100-120 napig él egy vörösvértest. Zsiga?

Zsiga

Quote from: Moha on 2009-03-29, 22:40:26
Amúgy a CO mérgézés: nekünk egyik rokonunk halt meg anno egy rosszul szellőző kályha miatt. Egyedül volt egy kis helyiségben és mire rátaláltak, már késő volt. Ha jól tudom a szénmonoxid kiszorítja a vörösvértestről az oxigént és csak fokozatosan ürül ki, ahogy a szervezet lecseréli a vörösvértesteket igaz? Az meg ugye beletelik pár hónapba, míg mind az 5 liter vér kicserélődik. Eleve ha jól tudom, átlagosan 100-120 napig él egy vörösvértest. Zsiga?
Igen, a hemoglobinra kötődik be, az oxigén helyére. 100% oxigénnel lélegeztetve egy-másfél óra alatt kiürül egyébként.

Draconire


krisz07

Sziasztok!
Nagy kérdéssel fordulok hozzátok!
Oldalt indítok, és kellenének szerkesztők. Mindúgy fordítók, feltöltők, stb ..
Az oldalhoz rendeltem .hu-t.
Akit érdekelne, az vegyen fel msnre: croni1012@hotmail.com
Várom jelentkezésetek!
Üdv
Bocs, ha OFF, de szükség helyzet hozza ...

Moha

Offtopicban semmi sem off (kivéve a politika, de az az egész fórumon tilos).
Kicsit bővebben írhatnál a tervezett oldalról. Milvel foglalkozna, mit kellene fordítani, stb...

motifator

Olvastuk a postod, immár három helyen is. Szerintem hagy abba, mert ez már spammelés, és csak idő kérdése, hogy egy moderátor megunja a dolgot és törli az összes postot. Az általános anime terefere topikban jó helyen lesz, ha valakit érdekel, majd ott válaszolni fog rá.

Edit:
Közben látom, hogy Moha szerint itt is jó, de az anime terefere topikban talán könnyebb lesz megbeszélni a dolgot, mert itt az Offtopikban könnyebben elvész a postod.
De ahogy érzed, a lényeg, hogy lehetőleg csak 1 helyen legyen.
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

krisz07

öö háth, animekkel. Azon belül letöltés, és nézés. mint mindenhol xD
Fordítani jelenleg a Naruto Shippuuden Anime, és Mangára gondoltam, de ha többen vagyunk lehetne persze többet is, Bleach, stb...
És még egy újdonság, nem tudom ki ismeri-e a HD résznézést. Ez is lenne természetesen, mivel én találtam fel a magyaroknál elsőnek ^^