Offtopic

Started by Lt. Simoan Blarke, 2006-10-23, 21:38:47

Previous topic - Next topic

Acchan

Quote from: Lythis on 2012-05-03, 20:56:08
Az azért érdekelne, hogy pl. emberismereten mi a retket tanultok. :D
Vagyis tanultam még gimiben...  :)

Az előző oldalon írtam, hogy mikből kellett készülnöm érettségire - elvileg ezekkel kellett volna foglalkoznunk, de gyak. filmeket néztünk. A tanárnő akkor már babát várt, szóval kisebb gondja is nagyobb lehetett ennél a tölteléktárgynál, gondolom. Mondjuk, nekem nagy kaland volt az érettségi belőle, szerettem a tanárbával külön elkonzultálgatni, a szóbeli is kellemesen telt. :)

Szocmunka alapszakra mentem gimi után, szóval az emberismeret előrevetítette kicsit, mi vár majd rám ott. A pszichológiai alapfogalmak nem jöttek például rosszul.

Nálunk is kötözködni akartak az óraszámmal, de aztán kiderült, hogy a szabály szerint mindenből lehet érettségizni, amiből a suli tanterve szerinti óraszámot teljesítetted. Ha féléves a tárgy, és megkaptad belőle az osztályzatot, akkor választhattad. Fokozta a zűrzavart, hogy a tanár éppen gyesre ment, de átadta egy másiknak az órát, aki felkészíthetett minket. Az sem volt teljesen egyértelmű akkor, hogy mindegy-e, hányadik évben tanultad a tárgyat. És még a kétszintű érettségi is gyerekcipőben járt akkor, 2007-ben. (Gimi első két évében konkrétan le akartak bennünket az emelt szintről beszélni a tanárok... ^^" )

Lythis

Nálunk még kizáró tényező volt, az emelt szintre felkészítés meg leginkább olyan volt, mint egy rossz vicc. Senki nem tudta, hogy mégis mi a francot kéne csinálni, és nem volt semmi átmenet a régi rendszer és az új között. Marha klassz, hogy innentől lesznek direkt erre tankönyvek, csak ugye nekünk még nem azok voltak. Dehát az oktatási rendszer mindig is átgondolt volt  ::)

Kuroi Tenshi

Quote from: Darkstar on 2012-05-01, 22:20:27
Van ismerősöm a reptéri biztonsági szolgálatnál, tehetek az ügyért ha az altesti motozás minden vágyad.  :D

inkább az elkerülése...

S már itthon is vagyok...

Quote from: SaiyaGin on 2012-05-02, 20:45:44
szakdolgozat-leadási határidő :május 2.
szakdolgozat előszavának megírása: május 2.
szakdolgozat utolsó átnézése: május 2.
szakdolgozat beköttetése: május 2.
szakdolgozat leadása: egy-másfél órával a tanulmányi hivatal bezárása előtt

hehe.... én is aznap fejeztem be, még a leadási határidő előtt
kb két órával avval akasztottam ki anyámat, hogy felhívtam, hogy
nem emlékszik-e, a tárgymutatóban egyik formázást hogyan lehet
átállítani; a szinopszist aközben írtam még meg, míg nyomtatták és
kötötték; és csak 1 percet késtem vele a határidőből.  :lazza:

SaiyaGin

Quote from: Kuroi Tenshi on 2012-05-04, 01:10:06
hehe.... én is aznap fejeztem be, még a leadási határidő előtt
kb két órával avval akasztottam ki anyámat, hogy felhívtam, hogy
nem emlékszik-e, a tárgymutatóban egyik formázást hogyan lehet
átállítani; a szinopszist aközben írtam még meg, míg nyomtatták és
kötötték; és csak 1 percet késtem vele a határidőből.  :lazza:

:hail:

noriko

#51184
na jó, akkor én is   :D

Én a határidő napján leadtam egy kamu szakdogát, ami 3 oldallal kevesebb volt mint a minimum ( :lame:), aztán hazamentem, feltuningoltam, újraköttettem és határidő utáni nap reggel kikönyörögtem, hogy kicserélhessem a már leadottal.  :__devil:
Sokat segített a cserénél, hogy a kamu szakdogámnak bordó kötése volt, így hamar megtaláltam a sok fekete között...  :haha:


más: tegnap mentem bámészkodni DieHard5 forgatásra. tuti nem lennék filmes. kb 3 óráig nézelődtem, és azalatt alig történt valami szemmel látható. ez volt a legtöbb, amit kaptunk
"I wish I could, but I don't want to."

Darkstar

Meh, eddig legalább vidéken szabad voltam a nettől
Mobilnet, áldás vagy átok?  :D
小野寺梓のラブリーすきぴちゃん

Lythis

Quote from: Darkstar on 2012-05-05, 16:44:21
Meh, eddig legalább vidéken szabad voltam a nettől
Mobilnet, áldás vagy átok?  :D
Attól függ, hogy mennyire akarod, hogy elérjen a világ, illetve, hogy te mennyire akarod elérni a világot :D
Nálam legalábbis ez szokott dönteni abban, hogy kinyírom-e az adatkapcsolatot, vagy sem.

edit: meg hogy mennyi van még az aksiból, és van-e töltési lehetőségem :D

Darkstar

QuoteAz F-22-es Raptor jelenleg az Egyesült Államok légierejének valaha gyártott legdrágább repülőgép

Ez érdekes, azt hittem a B2. Mennyi ennek darabja?
小野寺梓のラブリーすきぴちゃん

.Attila

Quote from: Darkstar on 2012-05-08, 03:48:14
QuoteAz F-22-es Raptor jelenleg az Egyesült Államok légierejének valaha gyártott legdrágább repülőgép

Ez érdekes, azt hittem a B2. Mennyi ennek darabja?

http://en.wikipedia.org/wiki/F-22

Darkstar

F-22
"resulting in a total program cost of $62 billion, around $339 million per aircraft. The incremental cost for an additional F-22 was estimated at about $138 million.[22][36] In March 2012, the GAO increased the estimated cost to $412 million per aircraft"

B2
"Designed and manufactured by Northrop Grumman with assistance from Boeing, the cost of each aircraft averaged US$737 million (in 1997 dollars).[3] Total procurement costs averaged $929 million per aircraft, which includes spare parts, equipment, retrofitting, and software support.[3] The total program cost, which includes development, engineering and testing, averaged $2.1 billion per aircraft in 1997.[3]"

Akkor mégis jól emlékeztem
小野寺梓のラブリーすきぴちゃん

Fazék

Quote from: Darkstar on 2012-05-08, 03:48:14
QuoteAz F-22-es Raptor jelenleg az Egyesült Államok légierejének valaha gyártott legdrágább repülőgép

Ez érdekes, azt hittem a B2. Mennyi ennek darabja?
tippre csak a fordító volt kontár.

vszleg 'fighter aircraft' vagy hasonló volt az eredeti cikkben, azok között meg lehet, hogy tényleg a legdrágább

Flaser

#51191
Quote from: Fazék on 2012-05-08, 10:30:54
Quote from: Darkstar on 2012-05-08, 03:48:14
QuoteAz F-22-es Raptor jelenleg az Egyesült Államok légierejének valaha gyártott legdrágább repülőgép

Ez érdekes, azt hittem a B2. Mennyi ennek darabja?
tippre csak a fordító volt kontár.

vszleg 'fighter aircraft' vagy hasonló volt az eredeti cikkben, azok között meg lehet, hogy tényleg a legdrágább

Tényleg, mivel a B2-es bombázó. Az igazi vicc? Úgy fest az F-35-ös drágább lesz, holott vadászgépként egy kalap szar. (Lévén, hogy csapásmérő gépnek lett fejlesztve). Ha simán több F-22-est gyártottak volna, az lenyomta volna az árat, mivel akkor több gépen oszlik el a fejlesztési költség.

Közben az oroszok "relatíve" kis felhajtás mellett kb. a feléből kihoznak olyan gépet ami annyira lopakodó mint az F-35-ös és olyan jó vadász mint az F-22-es.
"Logically sound? How laughable. The only thing that people use logic for is to see what they want to see and disregard what they do not."

Darkstar

http://www.forbes.com/sites/danielnyegriffiths/2012/05/08/gree-dena-social-gaming/


[spoiler]Én is költöttem a CGre jópár ezer forintot, meg vettem CDt is. :D[/spoiler]
小野寺梓のラブリーすきぴちゃん

kikuchiyo

Quote from: Flaser on 2012-05-08, 15:09:53
Quote from: Fazék on 2012-05-08, 10:30:54
Quote from: Darkstar on 2012-05-08, 03:48:14
QuoteAz F-22-es Raptor jelenleg az Egyesült Államok légierejének valaha gyártott legdrágább repülőgép

Ez érdekes, azt hittem a B2. Mennyi ennek darabja?
tippre csak a fordító volt kontár.

vszleg 'fighter aircraft' vagy hasonló volt az eredeti cikkben, azok között meg lehet, hogy tényleg a legdrágább

Tényleg, mivel a B2-es bombázó. Az igazi vicc? Úgy fest az F-35-ös drágább lesz, holott vadászgépként egy kalap szar. (Lévén, hogy csapásmérő gépnek lett fejlesztve).

Ebben az az igazi vicc, hogy az F-35-öt életre hívó program fő célkitűzése a költségek leszorítása volt. Ezt a célt úgy akarták elérni, hogy nagyon magas szinten eldöntötték, hogy egy közös platformra építik a vadászgépet, a csapásmérő gépet, a helyből felszálló gépet úgy, hogy még lopakodó is legyen mindegyik. Az már csak a megvalósítás során derült ki, hogy az "one size fits all" repülőgépekre nem feltétlenül a legcélszerűbb tervezési elv.

Quote from: Flaser on 2012-05-08, 15:09:53
Közben az oroszok "relatíve" kis felhajtás mellett kb. a feléből kihoznak olyan gépet ami annyira lopakodó mint az F-35-ös és olyan jó vadász mint az F-22-es.

Hiszem, ha látom. Az oroszok jónéhány csodagépet "kifejlesztettek" az elmúlt húsz évben, de a többség megrekedt a prototípus vagy még inkább a PPT-prezentáció szintjén. És még amelyik elkészült és hadrendbe állt, az sem bizonyított éles helyzetben.

Mivel az oroszok továbbra is legalább 20 éves lemaradásban vannak az elektronika, radarok, egyéb fedélzeti rendszerek terén, attól tartok, csúfosan le is szerepelnének éles helyzetben, hiába jobbak a repülési tulajdonságaik adott esetben, mint az amerikai ellenfeleiké.
Failure is the default option

Flaser

#51194
Quote from: kikuchiyo on 2012-05-08, 22:04:19
Quote from: Flaser on 2012-05-08, 15:09:53
Quote from: Fazék on 2012-05-08, 10:30:54
Quote from: Darkstar on 2012-05-08, 03:48:14
QuoteAz F-22-es Raptor jelenleg az Egyesült Államok légierejének valaha gyártott legdrágább repülőgép

Ez érdekes, azt hittem a B2. Mennyi ennek darabja?
tippre csak a fordító volt kontár.

vszleg 'fighter aircraft' vagy hasonló volt az eredeti cikkben, azok között meg lehet, hogy tényleg a legdrágább

Tényleg, mivel a B2-es bombázó. Az igazi vicc? Úgy fest az F-35-ös drágább lesz, holott vadászgépként egy kalap szar. (Lévén, hogy csapásmérő gépnek lett fejlesztve).

Ebben az az igazi vicc, hogy az F-35-öt életre hívó program fő célkitűzése a költségek leszorítása volt. Ezt a célt úgy akarták elérni, hogy nagyon magas szinten eldöntötték, hogy egy közös platformra építik a vadászgépet, a csapásmérő gépet, a helyből felszálló gépet úgy, hogy még lopakodó is legyen mindegyik. Az már csak a megvalósítás során derült ki, hogy az "one size fits all" repülőgépekre nem feltétlenül a legcélszerűbb tervezési elv.

Quote from: Flaser on 2012-05-08, 15:09:53
Közben az oroszok "relatíve" kis felhajtás mellett kb. a feléből kihoznak olyan gépet ami annyira lopakodó mint az F-35-ös és olyan jó vadász mint az F-22-es.

Hiszem, ha látom. Az oroszok jónéhány csodagépet "kifejlesztettek" az elmúlt húsz évben, de a többség megrekedt a prototípus vagy még inkább a PPT-prezentáció szintjén. És még amelyik elkészült és hadrendbe állt, az sem bizonyított éles helyzetben.

Mivel az oroszok továbbra is legalább 20 éves lemaradásban vannak az elektronika, radarok, egyéb fedélzeti rendszerek terén, attól tartok, csúfosan le is szerepelnének éles helyzetben, hiába jobbak a repülési tulajdonságaik adott esetben, mint az amerikai ellenfeleiké.

Tény, hogy az F-35-ös feladata lenne az F-16-ost leváltani, de elsősorban mint "bomb trucker", s csak másodsorban mint vadász. Mindhárom fegyvernemnek (légierő, tengerészgyalogság, hadsereg) egy csapásmérő gép kellett, ami képes a közeli támogató szerepkör ellátására is, ill. a tengerészgyalogság olyan gépet akart, ami rövid felszállópályákról is üzemeltethető. Ha megnézed a gép felszereltségét, a lopakodó technológia, a szenzorok (van pl. egy olyan hőkamera a gép alján ami kifejezetten tankvadászatra való) mind-mind ezen szerepek elsőségét hangsúlyozzák, holott mindez gyak. nemcsak, hogy fölös sallang, hanem káros (mivel nehéz, foglalja a helyet, stb.) a vadászfeladatok ellátása során.

Ami az orosz "csodagépeket" illeti, pl. Su-37, Su-47, stb. mind prototípus volt és csak a nyugati sajtó fújta föl ezek jelentőségét.

Az utolsó kijelentésed ma már nem igaz, sőt azt kell mondjam badarság:

http://www.ausairpower.net/APA-2008-04.html

"In conclusion, the notion that contemporary production Russian fighters are inferior in technology, performance and overall capability to their US/EU peers is largely not correct, and predicated on assumptions about Russian technological capabilities which ceased to be true a decade or more ago."

Valóban van lemaradás, de nem alapvető képességek terén, s pusztán évekről, nem évtizedekről beszélhetünk.
"Logically sound? How laughable. The only thing that people use logic for is to see what they want to see and disregard what they do not."

kada


Kuroi Tenshi

Quote from: kada on 2012-05-09, 04:00:20
[img]

Hehe...

itt már 6 a.m. ... az utóbbi időkben még jobban szétment a biológiai órám.
De a vicc, hogy nem is vagyok álmos.


Darkstar

QuoteA Hooters lányok résztvesznek egy széleskörű bevezetési és tréning programban, ahol
megtanulják a Hooters éttermekre jellemző kivételes kiszolgálás folyamatait.
:lul:
小野寺梓のラブリーすきぴちゃん

Kuroi Tenshi

Már meg is van a következő ex-kollégás evés-ivás helyszíne :Kiraly:

kikuchiyo

Quote from: Flaser on 2012-05-09, 03:44:40
Quote from: kikuchiyo on 2012-05-08, 22:04:19
Quote from: Flaser on 2012-05-08, 15:09:53
Quote from: Fazék on 2012-05-08, 10:30:54
Quote from: Darkstar on 2012-05-08, 03:48:14
QuoteAz F-22-es Raptor jelenleg az Egyesült Államok légierejének valaha gyártott legdrágább repülőgép

Ez érdekes, azt hittem a B2. Mennyi ennek darabja?
tippre csak a fordító volt kontár.

vszleg 'fighter aircraft' vagy hasonló volt az eredeti cikkben, azok között meg lehet, hogy tényleg a legdrágább

Tényleg, mivel a B2-es bombázó. Az igazi vicc? Úgy fest az F-35-ös drágább lesz, holott vadászgépként egy kalap szar. (Lévén, hogy csapásmérő gépnek lett fejlesztve).

Ebben az az igazi vicc, hogy az F-35-öt életre hívó program fő célkitűzése a költségek leszorítása volt. Ezt a célt úgy akarták elérni, hogy nagyon magas szinten eldöntötték, hogy egy közös platformra építik a vadászgépet, a csapásmérő gépet, a helyből felszálló gépet úgy, hogy még lopakodó is legyen mindegyik. Az már csak a megvalósítás során derült ki, hogy az "one size fits all" repülőgépekre nem feltétlenül a legcélszerűbb tervezési elv.

Quote from: Flaser on 2012-05-08, 15:09:53
Közben az oroszok "relatíve" kis felhajtás mellett kb. a feléből kihoznak olyan gépet ami annyira lopakodó mint az F-35-ös és olyan jó vadász mint az F-22-es.

Hiszem, ha látom. Az oroszok jónéhány csodagépet "kifejlesztettek" az elmúlt húsz évben, de a többség megrekedt a prototípus vagy még inkább a PPT-prezentáció szintjén. És még amelyik elkészült és hadrendbe állt, az sem bizonyított éles helyzetben.

Mivel az oroszok továbbra is legalább 20 éves lemaradásban vannak az elektronika, radarok, egyéb fedélzeti rendszerek terén, attól tartok, csúfosan le is szerepelnének éles helyzetben, hiába jobbak a repülési tulajdonságaik adott esetben, mint az amerikai ellenfeleiké.

Tény, hogy az F-35-ös feladata lenne az F-16-ost leváltani, de elsősorban mint "bomb trucker", s csak másodsorban mint vadász. Mindhárom fegyvernemnek (légierő, tengerészgyalogság, hadsereg) egy csapásmérő gép kellett, ami képes a közeli támogató szerepkör ellátására is, ill. a tengerészgyalogság olyan gépet akart, ami rövid felszállópályákról is üzemeltethető. Ha megnézed a gép felszereltségét, a lopakodó technológia, a szenzorok (van pl. egy olyan hőkamera a gép alján ami kifejezetten tankvadászatra való) mind-mind ezen szerepek elsőségét hangsúlyozzák, holott mindez gyak. nemcsak, hogy fölös sallang, hanem káros (mivel nehéz, foglalja a helyet, stb.) a vadászfeladatok ellátása során.

Ami az orosz "csodagépeket" illeti, pl. Su-37, Su-47, stb. mind prototípus volt és csak a nyugati sajtó fújta föl ezek jelentőségét.

Az utolsó kijelentésed ma már nem igaz, sőt azt kell mondjam badarság:

http://www.ausairpower.net/APA-2008-04.html

"In conclusion, the notion that contemporary production Russian fighters are inferior in technology, performance and overall capability to their US/EU peers is largely not correct, and predicated on assumptions about Russian technological capabilities which ceased to be true a decade or more ago."

Valóban van lemaradás, de nem alapvető képességek terén, s pusztán évekről, nem évtizedekről beszélhetünk.

Kösz a tájékoztatást, bár úgy látom, hogy a linkelt elemzés is főleg egy olyan géptípusra alapozza a következtetéseit, amely nem sokkal van túl a prototípus-fázison, és éles helyzetben még sosem bizonyított.

Azt beismerem, hogy a katonai repülőgépek fejlődését nem követtem, csak azt láttam, amit az oroszok az űrtechnikában produkáltak, az pedig nem sok.
Failure is the default option

Flaser

Quote from: kikuchiyo on 2012-05-09, 22:33:19
Quote from: Flaser on 2012-05-09, 03:44:40
Quote from: kikuchiyo on 2012-05-08, 22:04:19
Quote from: Flaser on 2012-05-08, 15:09:53
Quote from: Fazék on 2012-05-08, 10:30:54
Quote from: Darkstar on 2012-05-08, 03:48:14
QuoteAz F-22-es Raptor jelenleg az Egyesült Államok légierejének valaha gyártott legdrágább repülőgép

Ez érdekes, azt hittem a B2. Mennyi ennek darabja?
tippre csak a fordító volt kontár.

vszleg 'fighter aircraft' vagy hasonló volt az eredeti cikkben, azok között meg lehet, hogy tényleg a legdrágább

Tényleg, mivel a B2-es bombázó. Az igazi vicc? Úgy fest az F-35-ös drágább lesz, holott vadászgépként egy kalap szar. (Lévén, hogy csapásmérő gépnek lett fejlesztve).

Ebben az az igazi vicc, hogy az F-35-öt életre hívó program fő célkitűzése a költségek leszorítása volt. Ezt a célt úgy akarták elérni, hogy nagyon magas szinten eldöntötték, hogy egy közös platformra építik a vadászgépet, a csapásmérő gépet, a helyből felszálló gépet úgy, hogy még lopakodó is legyen mindegyik. Az már csak a megvalósítás során derült ki, hogy az "one size fits all" repülőgépekre nem feltétlenül a legcélszerűbb tervezési elv.

Quote from: Flaser on 2012-05-08, 15:09:53
Közben az oroszok "relatíve" kis felhajtás mellett kb. a feléből kihoznak olyan gépet ami annyira lopakodó mint az F-35-ös és olyan jó vadász mint az F-22-es.

Hiszem, ha látom. Az oroszok jónéhány csodagépet "kifejlesztettek" az elmúlt húsz évben, de a többség megrekedt a prototípus vagy még inkább a PPT-prezentáció szintjén. És még amelyik elkészült és hadrendbe állt, az sem bizonyított éles helyzetben.

Mivel az oroszok továbbra is legalább 20 éves lemaradásban vannak az elektronika, radarok, egyéb fedélzeti rendszerek terén, attól tartok, csúfosan le is szerepelnének éles helyzetben, hiába jobbak a repülési tulajdonságaik adott esetben, mint az amerikai ellenfeleiké.

Tény, hogy az F-35-ös feladata lenne az F-16-ost leváltani, de elsősorban mint "bomb trucker", s csak másodsorban mint vadász. Mindhárom fegyvernemnek (légierő, tengerészgyalogság, hadsereg) egy csapásmérő gép kellett, ami képes a közeli támogató szerepkör ellátására is, ill. a tengerészgyalogság olyan gépet akart, ami rövid felszállópályákról is üzemeltethető. Ha megnézed a gép felszereltségét, a lopakodó technológia, a szenzorok (van pl. egy olyan hőkamera a gép alján ami kifejezetten tankvadászatra való) mind-mind ezen szerepek elsőségét hangsúlyozzák, holott mindez gyak. nemcsak, hogy fölös sallang, hanem káros (mivel nehéz, foglalja a helyet, stb.) a vadászfeladatok ellátása során.

Ami az orosz "csodagépeket" illeti, pl. Su-37, Su-47, stb. mind prototípus volt és csak a nyugati sajtó fújta föl ezek jelentőségét.

Az utolsó kijelentésed ma már nem igaz, sőt azt kell mondjam badarság:

http://www.ausairpower.net/APA-2008-04.html

"In conclusion, the notion that contemporary production Russian fighters are inferior in technology, performance and overall capability to their US/EU peers is largely not correct, and predicated on assumptions about Russian technological capabilities which ceased to be true a decade or more ago."

Valóban van lemaradás, de nem alapvető képességek terén, s pusztán évekről, nem évtizedekről beszélhetünk.

Kösz a tájékoztatást, bár úgy látom, hogy a linkelt elemzés is főleg egy olyan géptípusra alapozza a következtetéseit, amely nem sokkal van túl a prototípus-fázison, és éles helyzetben még sosem bizonyított.

Azt beismerem, hogy a katonai repülőgépek fejlődését nem követtem, csak azt láttam, amit az oroszok az űrtechnikában produkáltak, az pedig nem sok.

Nem igazán. A Su-35-ösök (és MKx-ek) már egy ideje hadrendben állnak, azaz *jóval* túl vannak a prototípus fázison. Ezek gyak. modernizált Su-27-esek, jobb radarral, elektronikával, ergonomikusabb avionikával és erősebb (némelyik típus kitéríthető sugarú) hajtóművekkel.

A nagyon lényeges dolgot a cikk elején írta le Carlo Knopp: Irak, Afganisztán, Szerbia, stb. mind azért volt sétagalopp, mivel a NATO óriási információs fölényben volt, amit az AWACS, J-STAR, stb. gépeknek és az így szerzett információt integráló avionikának köszönhetett.

Ellentétben ezekkel a "bukott" államokkal, azok az országokra, akik az új Sukhoi-okat veszik, ez már nem áll, mivel a vadászgépek mellet, nagyon komoly beruházásokat tettek a saját felderítő, információ integrációs képességeik javítására, ill. olyan fegyverrendszereket vettek, amelyekkel ezen rendszerek támadhatók, gyengíthetők.

Ha megnézed a statisztikákat, tényleges fegyverzet terén, még az égig magasztalt AMRAAM is elég pocsékul teljesített, azaz az a duma, ami az amerikai BVR (Beyond Visual Range) dominanciáját jósolja szintúgy erősen sántít, s valójában az előbbi (a repült géptípusoktól független) okok miatt játszott az eddigi 21. századi konfliktusokban.
"Logically sound? How laughable. The only thing that people use logic for is to see what they want to see and disregard what they do not."

kada

Quote from: kikuchiyo on 2012-05-09, 22:33:19
Quote from: Flaser on 2012-05-09, 03:44:40
http://www.ausairpower.net/APA-2008-04.html
"In conclusion, the notion that contemporary production Russian fighters are inferior in technology, performance and overall capability to their US/EU peers is largely not correct, and predicated on assumptions about Russian technological capabilities which ceased to be true a decade or more ago."
Valóban van lemaradás, de nem alapvető képességek terén, s pusztán évekről, nem évtizedekről beszélhetünk.
Kösz a tájékoztatást, bár úgy látom, hogy a linkelt elemzés is főleg egy olyan géptípusra alapozza a következtetéseit, amely nem sokkal van túl a prototípus-fázison, és éles helyzetben még sosem bizonyított.

Azt beismerem, hogy a katonai repülőgépek fejlődését nem követtem, csak azt láttam, amit az oroszok az űrtechnikában produkáltak, az pedig nem sok.
Űrtechnika?
Pl ez nem érdekes?
Hirtelen mondjuk csak ez ugrott be (ami lehet hogy pont a te igazad bizonyítja  ^^").

Mondjuk érdekes lenne eg jó kis összeállítás hogy épp milyen űrkutatások mennek, és ezek mennyire az "because we can" kategóriába esnek és mennyire van esetleg valami valós kifizetődő alapja (pl az EVE-t idéző űrbányászat, na arra kiváncsi leszek tényleg mit fog hozni).

Flaser

#51203
Quote from: kada on 2012-05-09, 23:42:16
Quote from: kikuchiyo on 2012-05-09, 22:33:19
Quote from: Flaser on 2012-05-09, 03:44:40
http://www.ausairpower.net/APA-2008-04.html
"In conclusion, the notion that contemporary production Russian fighters are inferior in technology, performance and overall capability to their US/EU peers is largely not correct, and predicated on assumptions about Russian technological capabilities which ceased to be true a decade or more ago."
Valóban van lemaradás, de nem alapvető képességek terén, s pusztán évekről, nem évtizedekről beszélhetünk.
Kösz a tájékoztatást, bár úgy látom, hogy a linkelt elemzés is főleg egy olyan géptípusra alapozza a következtetéseit, amely nem sokkal van túl a prototípus-fázison, és éles helyzetben még sosem bizonyított.

Azt beismerem, hogy a katonai repülőgépek fejlődését nem követtem, csak azt láttam, amit az oroszok az űrtechnikában produkáltak, az pedig nem sok.
Űrtechnika?
Pl ez nem érdekes?
Hirtelen mondjuk csak ez ugrott be (ami lehet hogy pont a te igazad bizonyítja  ^^").

Mondjuk érdekes lenne eg jó kis összeállítás hogy épp milyen űrkutatások mennek, és ezek mennyire az "because we can" kategóriába esnek és mennyire van esetleg valami valós kifizetődő alapja (pl az EVE-t idéző űrbányászat, na arra kiváncsi leszek tényleg mit fog hozni).

Még egy cikki tény a "modern" Amerikáról: elfogyott a Pu-238, ami a külső Naprendszerbe küldött űrszondák izotópos energiaforrása volt, s úgy fest, nem készítenek többet, mert "nuclear = spawn of Satan" és nincs rá pénz.

http://youtu.be/tdusXIvyLFQ
"Logically sound? How laughable. The only thing that people use logic for is to see what they want to see and disregard what they do not."

kikuchiyo

Quote from: Flaser on 2012-05-09, 23:51:42
Még egy cikki tény a "modern" Amerikáról: elfogyott a Pu-238, ami a külső Naprendszerbe küldött űrszondák izotópos energiaforrása volt, s úgy fest, nem készítenek többet, mert "nuclear = spawn of Satan" és nincs rá pénz.

http://youtu.be/tdusXIvyLFQ

Valóban fogyóban van, de azóta már összeszedték magukat és újraindították a gyártást.

kada: ez a tipikus vetítős bullshitjeik egyike. Nem lesz belőle semmi, mint ahogy a Szojuzt leváltó űrsiklóból, a 201x-re tervezett holdbázisból és az évenként három szondát indító bolygókutató programból sem lett semmi.
Failure is the default option

Darkstar

Gyerekek, sikerült egy, még a Riki-oh-nál is szarabb filmet találnom.
Gyilkos cápa vs óriás krokodil.
Igazából azt sem tudom, hogy a végén mi történt  :lul:
小野寺梓のラブリーすきぴちゃん

Nakedape

hé a Riki-oh az jó film :Kiraly:

amúgy meg igen, kissé hirtelen, de legalább elpusztult panama?? :D
filmes topikban idézettel már megfogott
Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution

.Attila

Quote from: Nakedape on 2012-05-11, 00:32:07
hé a Riki-oh az jó film :Kiraly:

amúgy meg igen, kissé hirtelen, de legalább elpusztult panama?? :D
filmes topikban idézettel már megfogott

Számomra ez bekerült az örökzöld jelenetek közé:
http://youtu.be/aCxEvI_FGXI

Kvikveg

Quote from: .Attila on 2012-05-11, 01:14:05
Quote from: Nakedape on 2012-05-11, 00:32:07
hé a Riki-oh az jó film :Kiraly:

amúgy meg igen, kissé hirtelen, de legalább elpusztult panama?? :D
filmes topikban idézettel már megfogott

Számomra ez bekerült az örökzöld jelenetek közé:
http://youtu.be/aCxEvI_FGXI
Oh, kinek nem?  :lul:
WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Acchan

Quote from: Kvikveg on 2012-05-11, 01:44:54
Quote from: .Attila on 2012-05-11, 01:14:05
Quote from: Nakedape on 2012-05-11, 00:32:07
hé a Riki-oh az jó film :Kiraly:

amúgy meg igen, kissé hirtelen, de legalább elpusztult panama?? :D
filmes topikban idézettel már megfogott

Számomra ez bekerült az örökzöld jelenetek közé:
http://youtu.be/aCxEvI_FGXI
Oh, kinek nem?  :lul:
+1.  :rotfl:

Yt commentek között:
Quoteconsidering how gory the rest of the movie is, i am surprised she didn't explode
:muhahah:

Bezzeg az ilyen remekművek nem kapnak folytatást.  ::)