Kötetlen beszélgetés játékokról

Started by SlEePwAlKeR, 2003-08-03, 19:11:50

Previous topic - Next topic

chilip

hát eredetibe kell megvenni a netes regisztráció miatt és hamán nekem sehogy se működött még anno, mikor havernak volt tört és nekem eredeti  :P 2000 az alapjáték, kiegjét nem is lehet kapni magyarországon... (ami 7-8000 eBay-en). 8800 GThez osztogatták a standalone kiegjét.

Lythis

BFME2-vel ugyanez a marhaság van, avval a különbséggel, hogy ott a kieget is kapni itthon. 2k-s alapjáték mellé 7,5k-s kieget? tudjákámmit....

chilip

ráadásul úgy van mint a DoW-ban, frakciók közül csak azzal játszhatsz amelyik game megvan neked. ráadásul nekem megvan az alapjáték is (vagyis volt mert visszavittem mert üres volt a DVD és erre csak akkor öttem rá mikor resetelni akartam az accom :P ) és szépen törlődött az accomból a serialja amelett hogy továbbra is "in use". szóval marha jó  :Eztneked: de maga a játék sztem marha jó csak hülyén csomagolják.


volratt

Hali, ajánlanék egy játékot: Billy vs Snakeman. Ez egy teljesen ingyenes, letöltést nem igénylő mmorpg. A játék animéken alapul (Naruto, Bleach, Code Geass, Death Note, ...), ezeket kicsit parodizálja, de elég jól meg van csinálva és abszolút nem sértő.
Itt lehet regisztrálni: Billy Vs. SNAKEMAN, az oldalon van How to Play is 3 féle hosszúságban összefoglalva (super-short, short és full).
Ha vkinek tetszik és játszik is vele, itt sok segítséget találhat magának.


Be the Ultimate Ninja! Play Billy Vs. SNAKEMAN today!

kikuchiyo

Failure is the default option

Kuroi Tenshi

Quote from: Liquid Snake on 2009-05-18, 14:35:23
2004es és grafikailag még most is megállja a helyét.

Ezen a jelenségen én is gondolkodtam, csak a másik oldalról
megközelítve: 2004-2005 óta grafikailag szinte stagnálnak
a játékok. A Crysis (és a Warhead) próbált ebből kitörni 2007
ill. 2008-ban, de ezekre a mai napig hőbörgés van (eléggé
eltúlzottan vagy mostanra már egyre inkább alaptalanul) a gép-
igényük miatt, amire a Crytek is egy 2005-2006-os szintre
lebutított grafikájú Far Cry 2-t adott ki 2008-ban.
Attól félek egy időre nem is fogunk grafikailag kidolgozottabb/
igényesebb játékot látni, egyrészt a konzolok gyenge grafikai
teljesítménye miatt (Crysis 2 konzolra is lesz, és a Far Cry
szintjéig butítják vissza), másrészt a fejlesztők is lusták rá,
még a dx9-ben rejlő lehetőségeket sem használják ki, és nincs
is a kiadók között verseny, hogy valami jobb grafikájúval
rukkoljanak elő.
Olyan szempontból én is örülök neki, hogy így ritkábban kell
gépet fejleszteni, de akkor is... Már csak a modderektől
várhatunk fejlődést, az ő munkájuk meg attól függ, hogy a
kiadók mennyire engedik őket hozzáférni és változtatni a
játékon.

NLZ

Nyers grafika határait nagyjából elértük, mert ennél nagyobb textúrák és ennél részletesebb modellek sem hoznak érezhető javulást. Most már csak azon lehet javítani, hogy a lehető legreálisabb legyen a képi világ, de ez inkább kreatív feladat, nem pedig a teljesítmény kérdése. Najó, persze ésszel kell csinálni, erre jó a DX10, különben olyan szerencsétlenség lesz belőle, mint a Crysisból.
[reserved]

Tycho

nem tudom mi a szerencsétlenség neked a Crysis-ban... ha nincs aranyered a görcstől, hogy mindent maxon futtass a gépeden, akkor teljesen gyönyörűnek fogok találni mediumon futtatva is, sok játéknál még úgy is sokkal szebb, ha meg az a bajod, hogy nem elég jó a grafika, akkor elsőnek szerezz egy olyan gépet ami maxon viszi a Crysist és hasonlítsd azt össze minden mással, és utána reklamálj a fejlesztőknél, hogy mi a fenének nincs a többi játéknak is ilyen jó grafikája... (majd nézd meg mennyibe került neked az a gép és gondolkodj. - nem hiszem hogy nincs elég jól optimalizálva a Cryengine....)

Kuroi Tenshi

Quote from: NLZ on 2009-05-18, 16:15:54
Nyers grafika határait nagyjából elértük

hahaha nem. Még bőven lehetne hova. Nagyon
gyakran olyan felemásan csinálják meg (pl. fegyver-
modellek jók, de romok, roncsok textúrái förtelmesen
elnagyoltak és rondák), hogy rossz nézni.
Igen, azon is kéne már végre javítani, hogy a képi
összhatás reálisabb legyen. Hiába szidod, a Crysis
legalább ebben is a jó úton indult el. Pár hónapja
láttam néhány képet a következő cryengine-ről,
amihez képest még a Crysis is elbújhat. Ehhez képest
még mindig a 2-2,5 éves Crysis a legmodernebb...
Itt megállt a fejlődés. Pl. FO3-mal tudom, hogy nem a
grafikája, hanem a hangulata és fekete humora miatt
játszik az ember, de belül elsírtam magam, amikor
2008-végi játékban 2003-as szintű törmelékhalmazok
voltak mindenütt... de nem csak ez, a többi is ilyen.

Tycho

Quote from: Kuroi Tenshi on 2009-05-18, 16:43:59
Quote from: NLZ on 2009-05-18, 16:15:54
Nyers grafika határait nagyjából elértük

hahaha nem. Még bőven lehetne hova. Nagyon
gyakran olyan felemásan csinálják meg (pl. fegyver-
modellek jók, de romok, roncsok textúrái förtelmesen
elnagyoltak és rondák), hogy rossz nézni.
Igen, azon is kéne már végre javítani, hogy a képi
összhatás reálisabb legyen. Hiába szidod, a Crysis
legalább ebben is a jó úton indult el. Pár hónapja
láttam néhány képet a következő cryengine-ről,
amihez képest még a Crysis is elbújhat. Ehhez képest
még mindig a 2-2,5 éves Crysis a legmodernebb...
Itt megállt a fejlődés. Pl. FO3-mal tudom, hogy nem a
grafikája, hanem a hangulata és fekete humora miatt
játszik az ember, de belül elsírtam magam, amikor
2008-végi játékban 2003-as szintű törmelékhalmazok
voltak mindenütt... de nem csak ez, a többi is ilyen.
Ez van. A fejlesztők végre azt nézik, mi a legnagyobb számban előforduló hardware, nem csak dobják ki a csúcsgrafikát... valahol engem is zavar, hogy nincs grafikai újdonság, ugyanakkor nagyon örülök neki, hogy bármi új játékkal tudok játszani a jó kis x1950pro-mon...

Zen

#1961
Quote from: Tycho on 2009-05-18, 16:39:48
- nem hiszem hogy nincs elég jól optimalizálva a Cryengine....
Nana, Warheaden azért tudtak mit javítani rajta.
Also, Unreal Engine 3 nagy ugrás volt grafikában anno, és iirc az új Cry Engine előtt készült.
Satan isn't the answer when one's in pain. It's god and candy.
In short, sex is great for the species, and it made me who I am today... as in, alive.
&fmt=1

Dreamcleaver

Nekem a következő 2-3 évre tökéletesen megfelelnek a mostani top grafikai engine-k. Ha nem lusták kidolgozni részletesen a textúrákat, nagyon nem lehet elkúrni grafikailag most egy játékot. Sőt, lásd pl L4D, senki sem panaszkodik a grafikájára, pedig nem egy mostani engine.
Ráadásul az mmorpg-knél még csak most jön az új generáció, arra is egy rakat ember rá fog cuppani.

"But there's no sense crying
over every mistake
You just keep on trying
till you run out of cake"
- GLaDOS

Lythis

Az mmo világban a grafika szerintem korántsem annyira releváns tényező, mint a single player játékok, vagy teszem azt az fps-ek terén.
A nyers grafika határait - ahogy tenshi is mondta - valószínüleg még vígan tolhatnánk felfelé, sőt, ha mást nem, hát polygonhalmozni is lehetne még hova. Meg fejlettebb sérülési modelleket generálni, etc.
A gond az persze ott van, hogy ennek futnia is kell, és optimalizálni is kell a cuccot. És persze nem árt elférnie is valahol.
Stagnálás meg van, jah. A modellrészéetesség észrevehetően nem javult annyit, a hangsúlyt inkább olyan dolgok kezdték átvenni, mint fény-árnyék hatások, és fizika, meg animáció. Ami nem rossz, viszont valahol kényelmeskedés is.
Crytek-ék "kitörési kísérlete" pedig azért nem mérvadó - imho természetesen - mert nem arról szólt, hogy lehet ilyen szépet ilyen jól, hanem arról, hogy igen, tudunk csinálni ilyet is, és ez a legszebb, csak legyen alá erőműved. Pedig tippre azt sem azokon a konfigokon fejlesztették, amikre kijött.

Tycho

Quote from: Zen on 2009-05-18, 18:13:09
Quote from: Tycho on 2009-05-18, 16:39:48
- nem hiszem hogy nincs elég jól optimalizálva a Cryengine....
Nana, Warheaden azért tudtak mit javítani rajta.
És a warhead nem Cryengine? De. Csak tovább fejlesztették. Amúgy meg mondj valami olyat, amit abszolút maximumra fejlesztettek és nem lehet hova tovább javítani rajta?

Rounin

Azért azt se feledjük el, hogy a még tovább fejlesztett grafika mennyivel több pluszmunkát igényelne.

Dreamcleaver

#1966
Quote from: Lythis on 2009-05-18, 20:48:47
Az mmo világban a grafika szerintem korántsem annyira releváns tényező, mint a single player játékok, vagy teszem azt az fps-ek terén.

Az mmorpg-k egy stagnáló zsáner jelenleg, nincs benne semmi új. Természetesen a játékmenet beli újítások lennének a legfontosabbak, de most a grafika, és főleg az animáció fejlesztésével is sokat fejlődnek majd az mmorpg-k (egy 2006/2007-es mmorpg animációs színvonala a legelső 3D-s Everquest szintjén áll).

Most jön ki majd több nextgen grafikás akció mmorpg (tehát nem egérklikkelgetős lámafest, hanem valami skill is kell hozzájuk talán), amik így elsőre egész érdekesnek tűnnek. Többségük azonban koreai szal fennáll a grindfest esélye, meg a nemzetközi release jóvalel fog tolódni.

Én személy szerint kivárom a Guild Wars 2-t, mert a GW volt idáig az egyetlen cím ami lekötött (bár ez nem is 100% mmorpg a persistent world hiánya miatt).

"But there's no sense crying
over every mistake
You just keep on trying
till you run out of cake"
- GLaDOS

Kuroi Tenshi

Quote from: Zen on 2009-05-18, 18:13:09
Also, Unreal Engine 3 nagy ugrás volt grafikában anno, és iirc az új Cry Engine előtt készült.

1.) Remélem csak viccelsz... nagyon közelről néhány textúra szépen
kidolgozott, viszont van benne egy mesterségesnek ható homályosság,
amivel már kicsit távolabbról összemosódottnak tűnik minden, elveszt
bármi részletességet. Néhány textúra (főleg roncsok, épületek) meg
itt is kifejezetten ronda, elnagyolt.
2.) Pár nappal, de utána jött ki (november).
3.) 2007-ben, még annak is az elején, volt más, az UT3-at grafikában
bőven überelő játék is, pl. Stalker.

Zsiga


Kuroi Tenshi

Jó, akkor az Unreal Engine 3-ra épülő GoW ugyancsak 2007 novemberében,
de pár nappal korábban jött ki PC-re, mint a Crysis. Húdenagy különbség...
Happy now? ::)
(Nem, az xbox verzió nem érdekel, az még nem a végleges UE3 volt.
Meg wiki szerint a 2006-os Rainbow 6: Vegas is (béta) UE3 volt, meg is
látszott a kezdeti bugosságán... A Roboblitzet nem tudom hova tenni,
a többi játék viszont mind 2007 és azutáni.)

Nem mintha a lényegen változtatna, csak tudom szeretsz kötözködni.

Lythis


Flaser

Csak én vagyok az, akit marhára nem érdekel a grafika?
Legalábbis, úgy van vele, hogy szép-jó, de hol a fenébe van a játék?

Gameplay!, game-play!!, GAMEPLAY!!!

Sztem. meg túl van hajszolva a grafika, annyi erőforrást emészt fel a vak hajszolása, (hogy emberórában mérve nagyon sok idő megy el pusztán ennek a megteremtésével) hogy abszolút a játékélmény kárára ment. Kombináld ezt a konzolok szegényes interfészével - amit a nyugati kiadók felhatalmazásnak éreznek arra, hogy mindent tovább butítsanak.

Engem nem zavar, ha maga a kezelő felület egyszerű - de a szimpla elemekből legalább valami minimális komplex egészet alkossanak! Lásd pl. Project Eden ami egy ehte konzol játék volt, de PC-n is abszolút élvezhető. Baromi ötletes pályák, nagyon jó kis logikai csavarokkal (mikor melyik specialistát, hogyan juttassam a kellő helyre).

Említsetek az elmúlt 5 évben még egy olyan (nem Japán) játékot ami ennek akárcsak a töredékét is hozta volna! Talán a Hitmen sorozat, de ez is már csak rókabőr, rókabőr után...
"Logically sound? How laughable. The only thing that people use logic for is to see what they want to see and disregard what they do not."

Tycho

Gameplay egy dolog... ha egyszer az életben felvennének egy munkatársat a cégek, aki konkrétan a játék megtervezésével foglalkozik, és ért is hozzá, akkor pillanatok alatt nagyon jó játékokat lehet csinálni.

Jó, új 'nyugati' játék? -> p0rtal vagy Mass Effect pl?
Nem tudom, hogy ez nálad mennyire fetisizmus (ezen a fórumon teljesen jogos kérdés), hogy a japán játékok jók, de nekem a hideg futkos a hátamon minden JRPGtől. De kíváncsian várom az ajánlásokat, hátha tényleg van ellenpélda, amit akkoir szívesen kipróbálnék.

Szerintem lehet a világ legjobb gameplay mechanizmusa egy játékban, de ha egyszer nincs mögötte egy olyan atmoszféra teremtve ami azt eladja neked, akkor a hajukra kenhetik...

Assasin's Creed, Stalker SoC? Az első egészen grindolós és monoton a maga 'nyomozásos' kis mellékszálaival, de egyszerűen a hangulata miatt le se bírtam tenni... A Stalker első része iszonyat bugos és a fele kimaradt belőle a tervezett dolgoknak, viszont a sztori, meg ahogy előadták, és az egész atmoszféra miatt mai napig az egyik kedvenc játékom. (kár hogy fejből tudok benne minden részletet, a CS meg pont a hangulatot balfaszkodta el a bugyuta faction war szarságaival...)

Fazék

#1973
bo-ho-ho-ho-ooooring

szerencsére 5 évet határoztál meg, így néhány kedvencemet is idepakolhatom (mert kis csalással PC-s megjelenéseket veszek figyelembe) :D

CoD4 - csőjáték, de sztem egy nagyon frankón kidekorált cső és maximálisan élvezetes játékmenet
Psychonauts - ehhez azt hiszem nem kell semmi megjegyzést fűznöm
Portal - rövid, de nagyon jó pörgös játék. kár hogy mire igazán beindulna az ember tényleg vége lesz és azóta se adtak ki hozzá semmi folytatást
Fahrenheit - nem gondoltam volna, hogy egy kalandjáték ennyire "elkonzolosítva" és ennyire izgalmas és szórakoztató lehet
Fallout 3 ? - még alig játszottam vele 2 órát, de azt hiszem ő is simán megérdemli a megemlítést
Civ4 + kiegészítők + Colonization
Dead Space ? - rohadtul jónak tűnt, csak elfogyott a gatyám fél óra játék után
új Prince of Persia? - tegnap föltelepítettem és elindítottam, megnézni hogy működik-e... kb másfél óra játék után el is bírtam szakadni tőle :)
Fantasy Wars - nagyon jó kis hexagon pályafelosztású fantasy stratégia
GUN - istentelenül jó vadnyugati hős játék :lazza:

és én pl kifejezetten keveset játszottam az elmúlt 5 évben, szóval biztos vagyok benne, hogy mások tudnának sorolni még pár címet :)

ja igen és a japán játékoktól kiver a víz... FF7-nek 3x ugrottam neki és 3x fulladt dögunalomba, pedig harmadjára már 5 unalmas órát feccöltem bele, hogy többen is mondták "kicsit későn indul be", de ezek szerint annyira későn, hogy addigra már elfogyott a türelmem

szerk: eh, Tycho megelőzött
szerk2: Mass Effect megemlítésén én is elgondolkodtam, de sajnos az egy olyan játék, hogy ha csak a főszálat követed és nagyon keveset térsz el, akkor élvezhető és kellően nehéz, de ha olyan hülye maximalista vagy, mint én, akkor az utolsó centiig bejárod a játékot és halálra unod magad közben, mert nagyon de nagyon nem erőltették meg magukat a készítők a főszálon kívüli tartalomfeltöltéssel kapcsolatban, de még a történetet végigkövető harcok is gyakran az unalom veszélyes vizeire eveztek... szóval részemről hiába tetszett nagyon a főszál, a kitalált világ, a szereplők, a többi miatt nem érdemel egy 7/10-nél többet

Flaser

#1974
Quote from: Tycho on 2009-05-19, 10:09:18
Gameplay egy dolog... ha egyszer az életben felvennének egy munkatársat a cégek, aki konkrétan a játék megtervezésével foglalkozik, és ért is hozzá, akkor pillanatok alatt nagyon jó játékokat lehet csinálni.

Jó, új 'nyugati' játék? -> p0rtal vagy Mass Effect pl?
Nem tudom, hogy ez nálad mennyire fetisizmus (ezen a fórumon teljesen jogos kérdés), hogy a japán játékok jók, de nekem a hideg futkos a hátamon minden JRPGtől. De kíváncsian várom az ajánlásokat, hátha tényleg van ellenpélda, amit akkoir szívesen kipróbálnék.

Szerintem lehet a világ legjobb gameplay mechanizmusa egy játékban, de ha egyszer nincs mögötte egy olyan atmoszféra teremtve ami azt eladja neked, akkor a hajukra kenhetik...

Assasin's Creed, Stalker SoC? Az első egészen grindolós és monoton a maga 'nyomozásos' kis mellékszálaival, de egyszerűen a hangulata miatt le se bírtam tenni... A Stalker első része iszonyat bugos és a fele kimaradt belőle a tervezett dolgoknak, viszont a sztori, meg ahogy előadták, és az egész atmoszféra miatt mai napig az egyik kedvenc játékom. (kár hogy fejből tudok benne minden részletet, a CS meg pont a hangulatot balfaszkodta el a bugyuta faction war szarságaival...)

A Stalker nekem is kedvenc, de arra a játékra 6 évig kellett várni - és Ukránok fejlesztették, úgyhogy nem egy tipikus "Nyugati" játék. (I know, I'm nitpicking).

Ami a japán játékokat illeti inkább olyanokra gondoltam mint a "Shadow of the Colossus" vagy a "Katamari Damacy"... végre egy-két eredeti ötlet/játék, nem csak egy újabb sablonokra épülő valami a megszokott zsánerekben...

...igaz, az utóbbi is bejönne nálam, de az Isten szerelmére, vegyenek már fel egy írót aki képes egy épkézláb történetet alkotni.

Quote from: Fazék on 2009-05-19, 10:14:21
bo-ho-ho-ho-ooooring

szerencsére 5 évet határoztál meg, így néhány kedvencemet is idepakolhatom (mert kis csalással PC-s megjelenéseket veszek figyelembe) :D

CoD4 - csőjáték, de sztem egy nagyon frankón kidekorált cső és maximálisan élvezetes játékmenet
...hát én még a Hell's Highway-t is nyögvenyelősen játszottam végig, pedig ott legalább taktikázni is lehetett. A csőjátékok nekem nagyon nem jönnek be.

Quote from: Fazék on 2009-05-19, 10:14:21
Psychonauts - ehhez azt hiszem nem kell semmi megjegyzést fűznöm
Portal - rövid, de nagyon jó pörgös játék. kár hogy mire igazán beindulna az ember tényleg vége lesz és azóta se adtak ki hozzá semmi folytatást
A Portal-t mint "kivételes gyöngyszem" régóta tartogatom valami "különleges alkalomra. A Psych-et szintúgy.

Quote from: Fazék on 2009-05-19, 10:14:21
Fahrenheit - nem gondoltam volna, hogy egy kalandjáték ennyire "elkonzolosítva" és ennyire izgalmas és szórakoztató lehet
...szintúgy megvolt, egyetértek.

Quote from: Fazék on 2009-05-19, 10:14:21
Fallout 3 ? - még alig játszottam vele 2 órát, de azt hiszem ő is simán megérdemli a megemlítést
Civ4 + kiegészítők + Colonization
<---Rabid Fallout 1/2 fanboi. Ergo Fallout 3 = FAIL.

Quote from: Fazék on 2009-05-19, 10:14:21
Dead Space ? - rohadtul jónak tűnt, csak elfogyott a gatyám fél óra játék után
...pussy.  :P Systemshock 2-höz képest sztem. seholsincs. Az utóbbi a mai napig kedvencem.

Végszó:
Na jó, minden évben van 3-4 játék (10-12 műfajból) ami tényleg jó. De még így összeszámolva is ez olyan 20-30 játék lehet 5 év alatt.

1995-2000-ig ellenben ennyi 1-2 év alatt összejött. (Deus Ex, Mechwarrior játékok, TA, BG, NWN, Systemshock 1-2... és ez csupa "örök etalon" volt. Jó játék még ezen felül is rengeteg volt... ...mi a fene történt a "játékiparral"? Jah... elkezdték "menedzselni").
"Logically sound? How laughable. The only thing that people use logic for is to see what they want to see and disregard what they do not."

Zen

Devil May Cry 3-4
Killing stuff, cheesy lines and awesome cutscenes are always fun.  :Kiraly:
Satan isn't the answer when one's in pain. It's god and candy.
In short, sex is great for the species, and it made me who I am today... as in, alive.
&fmt=1

Lythis

Quote from: Zen on 2009-05-19, 12:28:04
Devil May Cry 3-4
Killing stuff, cheesy lines and awesome cutscenes are always fun.  :Kiraly:
+1

also: NWN hol volt jó, már bocsánat? legnagyobb jóindulattal is broken pile of crap, pláne egy BG2 után - gameplay szempontból természetesen. Meg volt alatta egy valamilyen 3d engine, meg yay, új szabályok. Élvezhetőség meg valahol a bányászbéka segge alatt.

Rounin

Quote from: Lythis on 2009-05-19, 14:10:26

also: NWN hol volt jó, már bocsánat?


Aszondják mindenhol, mindenkien, hogy multiban awesome.

Lythis

Quote from: Rounin on 2009-05-19, 14:11:43
Quote from: Lythis on 2009-05-19, 14:10:26

also: NWN hol volt jó, már bocsánat?


Aszondják mindenhol, mindenkien, hogy multiban awesome.
és ez kompenzálja azt, hogy a beígért epikus történet, miegyéb gyakorlatilag nem létezett? Igyekeztek kipofozni persze a kiegekben, ez tény... több-kevesebb sikerrel.
Multijához talán ha egyszer nyúltam, és minden volt, csak nem jó. Hell, annál már a VtM:Redemption multija is jobb volt.

Rounin

Nekem nem, de hát tényleg dícsérve vanik.
Mondjuk nekem a második kieg. határozottan tetszett, kár, hogy elvették a kedvem tőle. ::)
Most meg már annyira nem érdekel.