Motoros topic

Started by Kuroi Tenshi, 2010-09-05, 21:23:49

Previous topic - Next topic

motifator

Itt a jogsit kb. hozzávágják az emberhez, motor, kocsi egyaránt. A motor jogsi annyiból állna, hogy lenyomok egy elméleti vizsgát, aztán egy gyakorlati vizsgát. Tanfolyam nem kell, ha már elmúltál 18 éves. Viszont ha csinálsz tanfolyamot, legalább tanulsz is egy kicsit, és cserébe a tanfolyam végén van vizsga, így aztán nem kell külön a jogsiért gyakorlati vizsgát csinálni, csak elméleti vizsga van, ha azon átmész, kapod is a papírt. Amúgy ez csak nagyon alap tanfolyam elvileg, kb. annak felelhet meg, ami otthon kötelező a jogsihoz. Tervezek (nem sokkal) később csinálni komolyabb vezetéstechnikai tanfolyamot, több suli is hírdet advanced trainingeket. Nagyon szeretnék motorozni, de tisztában vagyok a veszélyekkel és szeretném maximalizálni a túlélési esélyeimet :)
A 300-as Ninja tényleg szép, de nem akarok új motort venni, főleg első motornak nem. Amit spórolok egy használt gépen, inkább elköltöm védőfelszerelésre. CBR 250-eseket is néztem, de azokból nincs akkora választék, mint Ninjákból. Még azért nézelődök meg olvasgatok, de hajlamos vagyok hirtelen felindulásból vásárolni, szal majd meglátjuk.
A most hétvégi tanfolyamra még elmegyek kb. minden cucc nélkül. Farmer + bőrdzseki + bőr cowboy csizma van (yeehaw!), azt viszem. Bukót meg kesztyűt meg motort adnak, az a tanfolyamra elég lesz. De jövő héten megyek bukót venni, meg jöhet a többi is. Szeretnék teljes felszerelést, gerincvédővel meg mindennel. Ugyan kicsi motort veszek (relatív, elvileg egy 250-es Ninja tud menni 160 km/h körül), de az utca, ahol lakok 2X3 sávos pszeudo-autópálya 60 MPH speed limittel (kb. 100 km/h), és egyszerűen lehetetlen úgy eljutni munkába, hogy ne menjek rá. Szerintem egy darabig nem lesz munkába járás, csak esti motorozás kis utcákon, autópályára max hétvégén kis forgalomban, de nem tudom, hogy meddig fogom bírni. Azért a reggeli/délutáni brutál forgalomtól fosok kicsit, de előbb-utóbb be kell vállalni.

A linket köszi, a felét elolvastam. Apropó te vagy .mf? Az a zöld ZX-6R ismerős :)
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

.Attila

Igen, emlékeim szerint ő az. Egészen véletlenül egybe is esik a monogramjával.

Biztos, hogy 250es motoron érdemes először gyakorolni?
Nem értek hozzá, de én érzésre nem azon kezdenék, hanem valami kisebbel, mielőtt elszáll alólam a motor.

Cobra

Nem vészes a 250-es, az még szépen adagolható teljesítményű. Valószínűleg egyenletesebb a teljesítményleadása, mint egy 125-ös kétüteműnek, egy olyannal meg elég jól elvoltam az 50-es robogó után.
Hide and fear, Cobra Commander is here !

Cloud

motifator

Igen ő az. Szép a mocija nem? :)

Kuroi Tenshi

Quote from: motifator on 2013-03-29, 06:51:58
Itt a jogsit kb. hozzávágják az emberhez, motor, kocsi egyaránt.
Tervezek (nem sokkal) később csinálni komolyabb vezetéstechnikai tanfolyamot, több suli is hírdet advanced trainingeket. Nagyon szeretnék motorozni, de tisztában vagyok a veszélyekkel és szeretném maximalizálni a túlélési esélyeimet :)
A 300-as Ninja tényleg szép, de nem akarok új motort venni, főleg első motornak nem. Amit spórolok egy használt gépen, inkább elköltöm védőfelszerelésre. Ugyan kicsi motort veszek (relatív, elvileg egy 250-es Ninja tud menni 160 km/h körül), de az utca, ahol lakok 2X3 sávos pszeudo-autópálya 60 MPH speed limittel (kb. 100 km/h), és egyszerűen lehetetlen úgy eljutni munkába, hogy ne menjek rá. Szerintem egy darabig nem lesz munkába járás, csak esti motorozás kis utcákon, autópályára max hétvégén kis forgalomban, de nem tudom, hogy meddig fogom bírni. Azért a reggeli/délutáni brutál forgalomtól fosok kicsit, de előbb-utóbb be kell vállalni.

A linket köszi, a felét elolvastam. Apropó te vagy .mf? Az a zöld ZX-6R ismerős :)

:eek: Ez egy kicsit félelmetes. Ezek után nem csodálom, hogy hallani olyanokat,
hogy arrafelé sokan abszolút nincsenek tisztában a kocsi működésével, és miért
olyan sok az automata váltós (automata váltós Lambo, belül sírtam)

Helyes. Sőt, ha ennyire nincs képzés, akkor én még sima gyakorló-órákat is vennék.
A motort azért egy kicsit szokni kell, mielőtt forgalomba mennél vele.
A rendőr-motoros képzés ott is nagyon jó, nekik nincsenek programjaik?

Bukógombákat érdemes rárakni, kisebb eséseknél, eldőléseknél épen tarthatják a
motort.

Igen, az szerénységem :)

Ajánlott irodalom még:
- Keith Code: A Twist of the Wrist II. Készített néhány videót is hozzá, de azok
csak egy-egy részt emelnek ki. Nagyon fontos, elsőre nem nyilvánvaló dolgok
vannak benne levezetve. Az arc az egyik leginkább elismert a témában.
- Origón is volt régen egy motoros oktató videó-sorozat, asszem Szabó Attilával
készültek, aki versenyző volt és mostanában a Hungaroringes pályaoktatást csinálja.
Abban néhány városi motorozással kapcsolatos hasznos tanács van még, de azokat
is érdemes mind végignézni.

Quote from: .Attila on 2013-03-29, 08:55:08
Biztos, hogy 250es motoron érdemes először gyakorolni?
Nem értek hozzá, de én érzésre nem azon kezdenék, hanem valami kisebbel, mielőtt elszáll alólam a motor.

Az már bőven elég kicsi, azalatt már csak a korlátos jogsi miatt készülő 125-ösök
vannak. Oktatáson az első motor, amire ültettek, 125-ös kétütemű volt, a 2T miatt
nem volt ettől messze. Következő órán már 250 2T, azutánin 400 4T. Az emlegetett
zöld motor az első motorom, 600 4T és papír szerint 112 paci, 172 kg száraz tömeg /
198 menetkész, azaz 0.651 vagy 0.565 LE/kg. Az első gen "magyar Swift" volt 1000cc,
53 LE és 900 kg, azaz 0.0588 LE/kg, tizedennyi :)

.Attila

Quoteaz utca, ahol lakok 2X3 sávos

Eh.

Zsiga

Quote from: Kuroi Tenshi on 2013-03-30, 00:18:36
:eek: Ez egy kicsit félelmetes. Ezek után nem csodálom, hogy hallani olyanokat,
hogy arrafelé sokan abszolút nincsenek tisztában a kocsi működésével, és miért
olyan sok az automata váltós (automata váltós Lambo, belül sírtam)
Amerikában ha nincs autód kb. nem tudsz életben maradni (esetleg valami többmilliós nagyváros belső részén, ahol van nagyjából elfogadható tömegközlekedés), így tulajdonképpen alanyi jogon jár a jogsi mindenkinek, ezért olyan könnyű megszerezni. Cserébe a sebességkorlátozások nevetségesek (55mph egy államközi autópályán, 2x6 sávon, meg hasonlók), az utak szélesek (sok sáv, de a sávok is másfélszer akkorák mint itthon) és egyenesek; nagyjából minden táblára rá van írva szövegesen is hogy mit jelent; mindenki tudja magáról és a másikról is hogy nem tud vezetni így óvatosak, nagyon defenzívek, odafigyelnek egymásra; a rendőrök meg nagyon gyorsan rászoktatják a friss jogsis fiatalokat az öreguras vezetési stílusra.

Egyébként épp ezért én nem látom értelmét egy sportmotornak az USA-ban, utcai használatra. Kicsi, így nehéz észrevenni; a teljesítményét meg nem lehet kihasználni, mert még akkor is vadásznak rá a rendőrök ha lassan mész vele, nemhogy ha meghajtod egy kicsit....
Chopper való oda, vagy valami BMW.

PS: Automata váltót meg egyszer próbáld ki a pesti csúcsforgalomban és rájössz mért szeretik. ;)

motifator

Zsigával többnyire egyetértek, csak egy dolgot tennék hozzá, de ez már kicsit offtopikba hajlik. Az igaz, hogy nagy autópályákon lehetnének magasabb sebességhatárok, viszont annyiban sokkal jobb itt, hogy a város tele van szórva 40-45-ös táblákkal, nagyobb utak messzebb a belvárostól rendre 50-55, néhol 60-asok. Szal bármerre mész, többnyire jóval gyorsabban mehetsz, mint otthon megszokott, csak a belvárosi részeken és kertvárosban, nyugis környékeken kell lelassítani 30-ra vagy az alá. A számok mérföld/órában értendőek, és 30 mph az bő 48 kph-nak felel meg. Ehhez képest mondjuk Debrecenen belül vagy egy darab szakasz 60-as táblával, de ott is mindenki 50-el megy (miééééért??? :bruhuhu:), Nyíregyházán meg szerintem sehol se lehet gyorsabban menni 50-nél városhatáron belül.

Más. Lenyomtam a motoros képzést, szerintem elég részletes volt, sokat tanultam, és többnyire jól is ment. Volt 1-2 dolog, ami nehezebben ment, leginkább a nagyon lassú, szűk kanyargás, ott sokszor nem sikerült elég szűkre az ív, vagy beszartam és leraktam a lábam. Ezeket még majd sokat kell gyakorolni, már ki is néztem egy nagy parkolót a környéken, ahova kis utcákon el lehet jutni. Végülis átmentem a vizsgán, de kicsit mérges vagyok magamra, mert sokkal többet hibáztam, mint szerettem volna, és többnyire hülyeségeket, olyanokat, amiket előtte ötvenszer megcsináltam hibátlanul (pl. gyors fékezés után nem raktam vissza egyesbe mielőtt leraktam volna a lábam). A lényeg, hogy megvan a papír, holnap megyek a DPS-be (Dept. of Public Safety, itt Texasban ők foglalkoznak jogsival, nem a megszokott Dept. of Motor Vehicles), ott egy gyors írásbeli vizsga, és kapom is a jogsit.
További órákat egyelőre nem tervezek, a következő, advanced motoros tanfolyam kb. 1 év motorozás után ajánlott. De 3-4 hétig nem fogom elhagyni a kertvárosi kis utcákat meg a parkolót. Majd meglátjuk, hogy mennyit fejlődök, de azért egy hónap után már szeretnék elkezdeni mocival munkába járni, főleg hogy...

*dobpergés*

[spoiler]
Tegnap tréning után elmentem mocis boltba cuccokat nézni. Igazából tényleg csak szét akartam nézni, esetleg venni egy sisakot, meg mondjuk kesztyűt, talán egy csizmát. De valami történt, amitől teljesen elment az eszem. Megláttam, ráültem, megmarkoltam, és a következő, amire emlékszem, hogy ott van előttem a hitelszerződés, rajta az aláírásommal. Fiúk, lányok, szeretném, ha megismerkednétek a motorommal:
[spoiler]

Album (Disclaimer: Igen, a motoros képzés első napján rákvörösre égett a nyakam. Tudom, naptej, hülye vagyok. De egész nap felhős volt az ég, így nem gondoltam volna, hogy kell, és csak 1-2 órára sütött ki a nap, akkor is csak félig-meddig, de ez Texas, itt ennyi elég. Rendszeres motorozáshoz majd szerezni kell valami kendőt a nyakamra, mert ez így nem frankó.)

2013-as Kawasaki Ninja 300 Special Edition a kis szépség.
A cuccok:
Shoei RF-1100 bukósisak - Fehér
ICON Overlord bőrdzseki - Ehhez még majd venni kell láthatósági mellényt, mert szürke/fekete. Na meg lehet bele komolyabb gerincvédőt venni, azt is beszerzem, mielőtt nekivágok a nagy forgalomnak.
Alpinestars SP-X kesztyű - Fehér
Csizma nem volt a méretemben, de berendeltem egy ilyet:
Alpinestars SM-X - Feketén fehér minta

Még csak a lakóparkon belül vittem körbe néhányszor. Jogsi, de főleg biztosítás nélkül nem fogom kivinni, de holnap intézem mindkettőt. Mindenesetre eddigi tapasztalatok:
- Nagyon kényelmes! Sokkal kényelmesebb, mint a Kawasaki Eliminator, amin tanultam. Teljesen természetesnek érződik a testtartás, ahogy ülök rajta. A kormány elég magas, így nem kell nagyon görnyedni, ami jó, mert a motort közlekedésre akarom használni, nem pályára. Nagyon jól lehet szorítani a tankot a comboddal, ettől a kezelés is nagyon könnyű.
- Elég jó nyomatéka van alacsony fordulaton is. Még bejáratós, az első 800 km-en nem szabad 4k felé pörgetni, utána 1600 km-ig 6000-et ír a kézikönyv. Állítólag 4000-től kezd el rendesen húzni, 8000 felett meg egészen megtáltosodik. 1600 km után már remélem felmerészkedek az autópályára, kisebb forgalomban majd kipróbálom :D
- Kuplung barátságos, bár a súrlódási zóna nagyon a végén van, egészen ki kell ereszteni, hogy fogni kezdjen. Ezt mások is emlegetik, szal nem hibás, ilyenre csinálták. Ha nagyon zavaró lesz, majd a 600 mérföldes szervíz során rákérdezek, hogy lehet-e rajta állítani.
- Lehet, hogy csak én vagyok még béna, de a váltó mintha nem mindig akarna váltani rendesen. Mások is panaszkodtak erre, de állítólag a váltót is be kell járatni, néhány száz mérföld után elkezd rendesen viselkedni.
- Nagyon könnyű. Papíron alig könnyebb, mint az Eliminator, de a más ülés- és kormánypozíció, no meg a tank formája miatt sokkal könnyebbnek, kezelhetőbbnek érződik.

Egyelőre ennyi, szerintem ideje abbahagynom a hencegést :) Majd még írok, ha meglesz a jogsi meg a biztosítás, és kivittem végre az utcára. Ja, és kellemes húsvétot :)
[/spoiler]
[/spoiler]
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Cobra

Sisakból jobban jártál volna egy nyitható állrészűvel, ezzel a motorral (főleg Amerikában) nem fogsz 160-al menni tartósan. A bejáratásnál meg figyelj oda, hogy nem tesz jót a sok rövid táv és a nagyon alacsony fordulat sem. Ha tudsz, akkor menj el túrázni 100Km-t és olyan sebességgel menj, ahol kb középső fordulaton pörög a motor.
Hide and fear, Cobra Commander is here !

Kuroi Tenshi

Quote from: Zsiga on 2013-03-30, 01:51:20
Amerikában ha nincs autód kb. nem tudsz életben maradni (esetleg valami többmilliós nagyváros belső részén, ahol van nagyjából elfogadható tömegközlekedés), így tulajdonképpen alanyi jogon jár a jogsi mindenkinek, ezért olyan könnyű megszerezni.

Értem én, hogy ott a népsűrűségritkaság miatt mindenkinek van,
de azt nem értem, hogyha már ennyien, ennyit kényszerülnek
használni, akkor a képzés miért nem alaposabb? Ld. finnek, van
vagy másfél év a sok tanulással, gyakorlással - ott a vízes-
havas vezetés is a tananyag része.

Quote from: motifator on 2013-04-01, 07:02:08


Grat :jee: Hivatalosan is üdv a klubban, let the good times roll  :whoah:

Quote from: motifator on 2013-04-01, 07:02:08
Más. Lenyomtam a motoros képzést, szerintem elég részletes volt, sokat tanultam, és többnyire jól is ment.
További órákat egyelőre nem tervezek, a következő, advanced motoros tanfolyam kb. 1 év motorozás után ajánlott. De 3-4 hétig nem fogom elhagyni a kertvárosi kis utcákat meg a parkolót. Majd meglátjuk, hogy mennyit fejlődök, de azért egy hónap után már szeretnék elkezdeni mocival munkába járni, főleg hogy...

Hidd el, mindig van még mit. Én az első 10k km és egy-két tucat pályázás
után azon tűnődtem, hogy eddig hogy éltem túl... És még most se vagyok
egy hűdenagy motoros, pályán lazán körbemotoroznak.

Quote from: motifator on 2013-04-01, 07:02:08
A lényeg, hogy megvan a papír, holnap megyek a DPS-be (Dept. of Public Safety, itt Texasban ők foglalkoznak jogsival, nem a megszokott Dept. of Motor Vehicles),

I've been to hell, I spell it...I spell it DMV
Anyone that's been there knows precisely what I mean
Stood there and I've waited and choked back the urge to scream
And if I had my druthers I'd screw a chimpanzee - call it... pointless

Quote from: motifator on 2013-04-01, 07:02:08
[cuccok]

Jó cuccokat szedtél össze. Eladó volt ilyen rendes, vagy fórumokról?
Gerincprotektort ne kabátba tehetőt, hanem külön, kantárosat. Pl.
Nekem ebből a teljes szett van, de bőrruha alatt csak a
gerincvédőt és mellvértet hordom (vállal és könyökkel már nem igazán fér be).

Quote from: motifator on 2013-04-01, 07:02:08
mert a motort közlekedésre akarom használni, nem pályára. Nagyon jól lehet szorítani a tankot a comboddal, ettől a kezelés is nagyon könnyű.
- Elég jó nyomatéka van alacsony fordulaton is. Még bejáratós, az első 800 km-en nem szabad 4k felé pörgetni, utána 1600 km-ig 6000-et ír a kézikönyv. Állítólag 4000-től kezd el rendesen húzni, 8000 felett meg egészen megtáltosodik. 1600 km után már remélem felmerészkedek az autópályára, kisebb forgalomban majd kipróbálom :D
- Kuplung barátságos, bár a súrlódási zóna nagyon a végén van, egészen ki kell ereszteni, hogy fogni kezdjen. Ezt mások is emlegetik, szal nem hibás, ilyenre csinálták. Ha nagyon zavaró lesz, majd a 600 mérföldes szervíz során rákérdezek, hogy lehet-e rajta állítani.
- Lehet, hogy csak én vagyok még béna, de a váltó mintha nem mindig akarna váltani rendesen. Mások is panaszkodtak erre, de állítólag a váltót is be kell járatni, néhány száz mérföld után elkezd rendesen viselkedni.
- Nagyon könnyű. Papíron alig könnyebb, mint az Eliminator, de a más ülés- és kormánypozíció, no meg a tank formája miatt sokkal könnyebbnek, kezelhetőbbnek érződik.

Nem tudod, mi a jó :P De komolyan, nagyon jókat lehet menni pályán. Ott
ám rendesen lehet kanyarogni, koptatni a gumi szélét is, rendesen kiülve
lapon fordulni, úgy, hogy közben érzed, hogy a dőlésszög ellenére éppen
most vagy egyensúlyban; s a kanyarból utána egy jókorát kigyorsítani...
S emellett nem kell aggódnod az aszfalt-minőségen, váratlan kátyún, olaj-
folton, utcára kirohanó kutyán-macskán-gyereken, elsőbbségadás nélkül
kiforduló autón, kanyarban átsodródott és sávodban szembejövőn, stb.

Még szép, hogy nyomatékos, párhuzamos-kettes. Ennél már csak az 1henger
lenne még nyomatékosabb.
Max 4k? Meg is halnék, nálam az mozgásnál az alapjárat :rotfl: Oké, sor4,
itt 5-6k-ig alig van ereje, kb 6-8k-tól kezd el élni, 11k-tól visítani :__devil:

Kuplungkar tövénél van egy fogaskerék-kinézetű állító.

Még kopnak össze a fogak. Vagy az olaj. Vagy csak simán Kawasaki  :lazza:
Lime Partyn, H-ringes Kawa-találkozókon néha hallani régebbi Kawákat,
akkorákat reccsen a váltójuk :rotfl: de még mindig mennek

Én inkább manőverezhetőnek mondanám. A másik egy chopper, alacsony
súlyponttal, hosszú tengelytávval, lapos villaszöggel - az arra jó, hogy
egyenesen menj vele, úgy stabil. A sportmotorok (és olyan fazonúak)
súlypontja magas, direkt kevésbé stabil, hogy könnyebb legyen bedönteni,
rövidebb tengelytávval és meredekebb villával jobban lehet manőverezni.

Cloud

motifator

Gyönyörű motor...  :redface:  (és most nem tudok dönteni hogy ez szebb vagy Tenshi-é )



Majd egyszer én is csatlakozom a klubhoz. Talán egy másik életben.

motifator

Ááá, írtam egy csomót, és valahogy elveszett. Szerintem egy rosszul időzített Ctrl-Z/Ctrl-Y kavarás lehet a ludas, de most pötyöghetek be mindent újra.

Quote from: Cobra on 2013-04-01, 10:05:00
Sisakból jobban jártál volna egy nyitható állrészűvel, ezzel a motorral (főleg Amerikában) nem fogsz 160-al menni tartósan. A bejáratásnál meg figyelj oda, hogy nem tesz jót a sok rövid táv és a nagyon alacsony fordulat sem. Ha tudsz, akkor menj el túrázni 100Km-t és olyan sebességgel menj, ahol kb középső fordulaton pörög a motor.
Sisakról nagyon jókat olvastam mindenhol, meg tetszik is nagyon. Amúgy kényelmes sisak, nincs semmi baj vele. Nyitható állrész lehet, hogy praktikusabb lett volna, de azok jóval drágábbak is. Amúgy meg akkor se árt egy jó sisak szerintem, ha nem megyek tartósan 160-nal.
A boltban azt mondták, hogy változatos fordulatszámon hajtsam, és ne vigyem 8000 felé. A kézikönyv 4000 meg 6000-et ír. Most akkor kinek higgyek? Igyekszek majd figyelni rá, hogy ne menjen sokat nagyon alacsony fordulaton, és néhányszor fel fogom nyomni 1-2000-el 4k felé, de szívem szerint inkább hinnék a kézikönyvnek. Igyekszek hosszabb túrákat akkor, csak találni kéne valami jó kis elhagyatott utat. Google maps-en már kinéztem egy-két útvonalat, lehet, hogy először lecsekkolom kocsival, hogy milyen a forgalom.

Quote from: Kuroi Tenshi on 2013-04-01, 10:19:50
Grat :jee: Hivatalosan is üdv a klubban, let the good times roll  :whoah:
:merci:
Tudom, hogy totál amatőr vagyok, és hogy a motorozást is holtig lehet tanulni. Azt is tervezem :) Elgondolkodtam azon, amit a pályáról írtál. Lehet, hogy néhány hónap múlva megpróbálkozok valami ilyesmivel: http://www.lstd.com/html/lstdschool.html

Cuccok: A sisaknak utánanéztem neten, sok jót olvastam róla, de az eladó is nagyon ajánlotta. A dzsekit ő mondta, azt nem is igazán terveztem venni aznap, mondjuk motort se :). Kesztyűből úgy voltam vele, hogy Alpinestars nem lehet szar, a sok bőr meg szénszál is jól nézett ki rajta. Csizmából is Alpinestars-t akartam, de a konkrét típust megintcsak az eladó ajánlotta. Összességében jó gyerek volt, sokat foglalkozott velem, mondjuk ott is hagytam egy rakás pénzt. De úgy voltam vele, hogy ha már ilyen szerencsés vagyok, hogy megengedhetem magamnak, akkor ne a biztonságon spóroljak. Na meg adtak 10% kedvezményt a cuccokra mivel vettem mocit is :) Gerincvédő tippet köszi, majd szétnézek. Gatyát kéne még nézni. Abból nem feltétlenül gondoltam bőrre, meg is sülnék, valami cordura cucc jó lenne normális protektorokkal.

DMV nóta  :lol: Itt máshogy hívják, de az élmény ugyanaz. Viszek olvasnivalót.

Szerintem adok neki még 1-2 hetet, mielőtt elkezdem állítgatni a kuplungot. Lehet, hogy csak azért furcsa, mert nagyon más, mint az Eliminator.
A váltón se aggódok. Simán lehet (sőt), hogy csak én vagyok béna, de bejáratással is tuti jobb lesz.

Köszi Cloud, szerintem is nagyon szép :)

Áááá, miért kell itt munkában ülni. Menni akarok haza motorozni. Az a baj csak, hogy biztosítást csak holnaptól sikerült intézni, így ha ma mondjuk nekimennék egy parkoló autónak, akkor zsebből kéne kifizetni a kárt. Na meg rendőrrel se lenne kellemes találkozni. Lehet, hogy ma még csak a lakókat fogom boldogítani újabb néhány körrel az apartmanok körül :) Éjféltől mondjuk lesz biztosítás, de lehet, hogy nem éjszaka kéne először kimenni az utcára :D
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Kuroi Tenshi

Quote from: motifator on 2013-04-01, 19:06:49
A boltban azt mondták, hogy változatos fordulatszámon hajtsam, és ne vigyem 8000 felé. A kézikönyv 4000 meg 6000-et ír. Most akkor kinek higgyek? Igyekszek majd figyelni rá, hogy ne menjen sokat nagyon alacsony fordulaton, és néhányszor fel fogom nyomni 1-2000-el 4k felé, de szívem szerint inkább hinnék a kézikönyvnek.

Tudom, hogy totál amatőr vagyok, és hogy a motorozást is holtig lehet tanulni. Azt is tervezem :) Elgondolkodtam azon, amit a pályáról írtál. Lehet, hogy néhány hónap múlva megpróbálkozok valami ilyesmivel: http://www.lstd.com/html/lstdschool.html

Gatyát kéne még nézni. Abból nem feltétlenül gondoltam bőrre, meg is sülnék, valami cordura cucc jó lenne normális protektorokkal.

DMV nóta  :lol: Itt máshogy hívják, de az élmény ugyanaz. Viszek olvasnivalót.

Szerintem adok neki még 1-2 hetet, mielőtt elkezdem állítgatni a kuplungot. Lehet, hogy csak azért furcsa, mert nagyon más, mint az Eliminator.
A váltón se aggódok. Simán lehet (sőt), hogy csak én vagyok béna, de bejáratással is tuti jobb lesz.

Sor4-eknél 3k alatt rendes olajnyomás sincs. Motor élettartam szempontjából
pedig a rendes olajozás, rendszeres olajcsere a legfontosabb. Én inkább azt
mondanám, hogy tartsd 3-6k között amíg bejáratós, és rendesen bemelegedve,
azaz ne csak pár perces utakra vidd, mert addig fel se melegszik, és a hideg
olaj kenése pocsék. Olajcsere meg gyári előírásnál kétszer gyakrabban melegen
ajánlott.

Hajrá, jó móka és jobb az elején megtanulni helyesen, mint később a rossz
beidegződéseket legyőzni

Én teljes bőrt csak pályára veszek fel. Utcára csak egy rendesebb crossos
térdvédő farmeren, meg persze a csizma.

Primus - DMV, ha nem ugrott volna be. Mert ki ne ismerné a Tommy the cat,
Wynona's big brown beaver, Pudding time, Lacquerhead, Greet the sacred cow,
Over the electric grapevine, stb alapműveket :p

Persze, simán lehet, hogy a tanulómotor kuplungja volt már tök lelazulva és
túl nagy a holtjátéka.

motifator

#163
Elintéztem a jogsit meg a biztosítást, így tegnap kivittem egy kicsit. Csak a közeli kis utcákba, 20-35 mph sebességhatárok közé, de azért így is konstans vigyor ült az arcomon.
Igyekeztem úgy hajtani, hogy folyamatos haladásnál 3-4k között üljön a mutató, néha kanyar előtt kis motorfék, de próbáltam nem ereszteni 3000 alá. Kigyorsításoknál néha felengedtem 5-6000-ig felváltás előtt.
Tapasztalatok:
- Mint sportmotor-rookie, meglepődtem, hogy milyen közel vannak egymáshoz a fokozatok. Néha nem tudtam, hogy most felváltottam-e vagy sem, annyira hasonló volt a motor hangja váltás előtt meg után. Nincs ezzel semmi baj persze, ettől gyorsul jól a moci, csak fura volt elsőre. Állítólag a hatodik hosszabb, hogy jó legyen a fogyasztás, de a kis utcákon a sok stop táblával nem igazán jutottam el odáig.
- Már most vihogtam mint egy kislány, amikor kicsit jobban meghúztam a gázkart, annyira jól meg. És még közelében se vagyok az igazi teljesítménynek. Ha lemegy a bejáratási idő, és fel lehet nyomni 13k-ig, az valami iszonyat jó móka lesz, mondjuk már hármasban elérném a legtöbb helyen a sebességhatárt :)
- Alacsonyabb sebességeknél a motorfék elég határozott, megintcsak az Eliminatorhoz képest. Szokni kell, hogy finom legyek a gázkarral, de úgy érzem, alakul.
- A váltót már elkezdtem megszokni, egyre jobban megy. Jó érzés hallani azt a határozott "klank" hangot, ahogy egyesből felrakom kettesbe. A többi fokozak csak halkan kattan.
- Elindulásnál a kuplung még mindig fura egy kicsit, néha kicsit ügyetlen vagyok, kétszer lefulladtam. De amúgy alakul az is, a végefelé már egész jól ment. A sok stop tábla a környéken bőven ad lehetőséget a gyakorlásra :)

Most olvasgattam a bejáratásról. Elég változatosak a vélemények, de sokan esküdnek az úgynevezett "hard break in"-re, ami azt jelenti, hogy használod a teljes fordulatszám spektrumot, felmész magas fordulatra nagy gázzal, majd rögtön motorfék. Mindezt különböző fokozatokban. Mondjuk nem tudom elképzelni, hogy ötös/hatosban hogy fogom tudni felnyomni magas fordulatra, az azért nagyon gyors. Lehet, szombaton fel kéne kelni korán, és kivinni autópályára reggel hétkor, amikor nincs semmi forgalom.
Azzal kb. mindenki egyetért, hogy nem szabad alacsony fordulaton nagyon erőltetni a motort, nem szabad túl hamar szintetikus olajra váltani és nem szabad túl sokáig ugyanolyan fordulatszámon hagyni, jobb, ha gyorsulsz, lassulsz, váltogatsz le-fel. Szerintem én valahol félúton a kézikönyv és a hard break in között fogom csinálni. Nagy gáz, nagy motorfék, magasabb fordulatszám, mint amit a kézikönyv ajánl, de azért nem őrült módon, cserébe hamarabb fogok olajat cserélni. Váltogatni végig az összes fokozaton, változatos fordulatszámon, sok kigyorsítással és megállással.
Azt is írják sokan, hogy egy új Kawánál a bejáratást igazából nem nagyon lehet elrontani. Amíg nem nyomod pirosig túl hosszú ideig és nem erőlteted túl alacsony fordulaton, csinálhatsz, amit akarsz, nem lesz a motornak semmi baja.
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Cobra

Igazából a modern gépjárműveknél már a gyárban elvégzik az alapokat, minimális bejáratás szükséges csak. Az 1000Km utáni olajcserét azért nem árt elvégezni, főleg egy motornál, ahol elég kevés az olaj. A "szintetikus olajat ne használj" kijelentést viszont nagyon nem értem.
Hide and fear, Cobra Commander is here !

Kuroi Tenshi

Quote from: motifator on 2013-04-02, 23:15:10
így is konstans vigyor ült az arcomon

Látom már érzed az egyik felét, az erőt. Ezt a teljesítményt és sebesség-
érzetet csak kevés sportkocsi éri el. A másik felébe is remélem majd ráérzel,
a kanyarodás művészete, meg az, hogy egy pillanatkép szerint már rég el
kellett volna dőlnöd, úgy van bedöntve, de a nyeregben érzed, hogy az
erők épp akkor egyenlítik ki egymást, épp elérted a  :zen:-t :D

Quote from: motifator on 2013-04-02, 23:15:10
Mint sportmotor-rookie, meglepődtem, hogy milyen közel vannak egymáshoz a fokozatok.

Ezt most csak azért érzed így, mert a használható fordulatszám-tartomány
csak egy kis részét használod.

Quote from: motifator on 2013-04-02, 23:15:10
Ha lemegy a bejáratási idő, és fel lehet nyomni 13k-ig, az valami iszonyat jó móka lesz, mondjuk már hármasban elérném a legtöbb helyen a sebességhatárt :)

Azért finoman, a hosszú élet titka a jó minőségű olaj rendszeres, előírtnál
sűrűbb cseréje mellett a nem agyonpörgetés. Másrészt, a teljesítmény-
görbe csúcsa előbb lesz egy parallel-twinnél, itt-ott 11k-t látok rá, tehát
afölé hiába pörgeted, nem fog jobban húzni.

Quote from: motifator on 2013-04-02, 23:15:10
kétszer lefulladtam

Csak 2 elég jó, amúgy teljesen normális. Kicsit húzni a gázt, amikor ráengeded.

Quote from: motifator on 2013-04-02, 23:15:10
bejáratás

Szerelő-versenyző ismerőseim mind azt mondják, hogy a lényeg a megfelelő olaj,
kenés, és üzemmelegre bemelegedett motor. Pl. én mindig előbb elindítom, egy
kis gázfröccs, hogy belenyaljon 3-4k-ba, hogy a pumpa nyomjon szét egy kis
olajat, majd úgy veszem fel a sisakot, kesztyűt, zipzározok, hogy addig is jár.
Első pár percben csak mozgó alapjárat, 3-4.5k; aztán ha a hőmérő már 65°C-ot
mutat, csak azután többet (illetve még akkor se mindig, kímélem a lakott terület
zajszintjét, 5-6k-tól azért már van hangja). Az enyémnél még a hangján is jól
hallatszik, bemelegedve kicsit kisimul a hangja a mozgó alapjáratomon (sima
alapjáraton továbbra is Kawás egyenetlen köhög-morog-hörög, nem szereti, ha
nem mehet :hehe:)

Quote from: motifator on 2013-04-02, 23:15:10
nem szabad túl hamar szintetikus olajra váltani

??? Mivan? Utcára olyat kell belerakni, amit a szervizkönyv előír. 95%, hogy 10w40

Kuroi Tenshi

Ma végre elővettem a motort.
Itt még nem éppen olyan idő van, mint Texasban ;D


Cobra

Hmm, ez merre van?
Hide and fear, Cobra Commander is here !


Kuroi Tenshi

#169
Nem volt valami meleg (volt vagy 8-10 fok), de jól esett
ez a Hringezés, már hiányzott  :lazza:
Hátránya, hogy utána a közlekedési morálom mindig
jelentősen romlik :muhahah:

Szerk:
jé, rajta vagyok egy képen, amit nem a rendőrség készített :lul:

Sorbanállás, hogy kőrözhessünk a Hringen

motifator

Quote from: Kuroi Tenshi on 2013-04-07, 19:12:15
:cool:

Ma megjött végre a rendszámom (eddig ideiglenes papírfecni volt), úgyhogy elvittem felavatni.
Útvonal
A legeleje a motormelegítő rész kertvárosi kis utcákon, utána az Anderson Mill-en menekülök ki a városból, és a Cypress Creek Park környékén kezdődik az izgi rész. A legutolsó egyenes szakasz kétszer három sávos böszöm nagy út, 60mph limittel.
Street view-n látszik, hogy milyen jó kis lejtős kanyarok vannak, főleg az út második felén. Persze képességemnek megfelelően elég lassan mentem, de így is elképesztő élmény volt. A kanyarokban 110% koncentráció, az egyenesekben fülig érő vigyor. Naplemente előtt indultam vagy fél órával, ami eleinte szar volt, mert a szemembe sütött a nap sokszor (hiába a sötét plexi), de a naplemente pont a fák között ért, csodálatos volt a levegő, a színek káprázatosak. Már voltam ezen az úton korábban kétszer, de valamiért most volt a legelképesztőbb az élmény.

A tanulság: erre való a motorkerékpár. Persze elvisz reggelente munkába is, de az ilyen túrák adják a motorozás igazi savát borsát. Boldog vagyok :)
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Kuroi Tenshi

Quote from: motifator on 2013-05-01, 05:06:25
Már voltam ezen az úton korábban kétszer, de valamiért most volt a legelképesztőbb az élmény.

A tanulság: erre való a motorkerékpár. Persze elvisz reggelente munkába is, de az ilyen túrák adják a motorozás igazi savát borsát. Boldog vagyok :)

:jee:

Pár ezer km, pár nap pályázás, esetleg még egy vezetéstechnikai tréning is,
jóféle tapadós gumi, és a kanyarokban még inkább fülig érő vigyor lesz ;) :lazza:

Cobra

Csak a Mullhollandra ne menjél :D
Hide and fear, Cobra Commander is here !

motifator

Quote from: Cobra on 2013-05-02, 09:22:52
Csak a Mullhollandra ne menjél :D
Ja, hogy ezt mondod!
Amikor először olvastam, nem értettem, hogy mit akarsz :) Rég láttam a Mulholland Drive-ot, nem is vagyok nagy David Lynch fan (Lost Highway totál kikészített), meg nem emlékszem, hogy lettek volna benne motorok, szal csak néztem, hogy mi van :) Aztán véletlenül ránéztem az indexre (manapság jó, ha kéthavonta egyszer megesik), és leesett a poén.
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Cobra

Nem pont erre gondoltam, ezt még nem láttam, de ha Youtube-on rákeresel, akkor elég sok motoros bukást fogsz találni.
Hide and fear, Cobra Commander is here !

Kuroi Tenshi

Quote from: motifator on 2013-05-02, 20:04:29
Quote from: Cobra on 2013-05-02, 09:22:52
Mullholland
Ja, hogy ezt mondod!

Nem pont erre, az a kanyar egy híres-hírhedt elfikázós szakasz. Az az rnickeymouse
nevű felhasználó ott telepedett le, majd' naponta tesz fel perecelős képeket a juhtyúkra.
Szar az aszfalt (sima, rossz tapadású, poros), az ív szűkül, tetejébe kb. közepétől még
rosszabb az aszfalt, van benne egy hupni és átvált kifelé lejtősbe.

motifator

Nem hallottam még a szakaszról, csak a filmből volt ismerős a név. De youtube-on a mullholland-ra rögtön a "mulholland crash"-t ajánlja fel. Megnéztem néhány tucat videót, és hát igen, tanulságos. Súlyosakat nem nagyon láttam (nem is feltétlenül akarok), de az mindegyiken látszott, hogy mennyire rohadt fontos a jó bukósisak. Meglepő volt, hogy szinte mindegyik esésnél csattan a bukó is valamennyire, sokszor majd' a motoros feje az első, ami az aszfaltot éri, főleg high-side eséseknél. A többi felszerelés is fontos persze, a bokatörések elkerülése és a bőr megtartása érdekében, de rengeteg olyan esés volt, ami után simán felállt a motoros, de bukó nélkül halálos lett volna.
Persze ez otthon nem annyira nagy probléma, ott nem nagyon láttam senkit bukó nélkül motorozni. De itt rengeteg barom van, aki pólóban, rövidgatyában, de leginkább bukó nélkül motorozik. Legtöbben szerintem illegálisan nyomják, de amúgy a törvény is megengedi, ha van legalább $10 000 fedezetű egészségbiztosításod  :gyagya: Így szerintem sokan nyomják illegálba, mert a rendőr úgyse állíthatja meg, amíg nem csinál valami szabálytalant. Ha ehhez hozzáteszed, hogy sokaknak még jogsija sincs (az emberek majdhogynem meglepődtek, amikor mondtam, hogy én a jogsival kezdtem), meg akinek van, az is jó esetben csak egy kétnapos, parkolóban bóják között körözgetős tanfolyamot végzett el, akkor a helyzet elég siralmas. Ja, és persze rengeteg embernek semmilyen egészségbiztosítása nincs, szal egy sima lábtörés is kész anyagi csőd lehet.
Amúgy durván kilógok itt a sorból a bőrdzsekimmel (30 fokos melegben, és még messze van a nyár  ^^"), protektoros gatyámmal meg láthatósági mellényemmel. Alig láttam más motorost itt, aki annyira fel lenne öltözve, mint én. Az a vicces amúgy, hogy idősebb Harley-s arcokon szoktam néha látni láthatósági mellényt. Úgy látszik, ha szeretnél öreg motoros lenni, akkor hasznos lehet :)
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

kada

Quote from: motifator on 2013-05-03, 17:47:03az emberek majdhogynem meglepődtek, amikor mondtam, hogy én a jogsival kezdtem
Erről a mondatról eszembe jutott, amikor jogsizni mentem életem harmadik évtizedében.
Az oktatóm szemei komolyan kikerekedtek a meglepetéstől, amikor a "mennyi tapasztalatom van vezetés terén" kérdésére a jog szerint várható választ adtam.

Kuroi Tenshi

Quote from: motifator on 2013-05-03, 17:47:03
Persze ez otthon nem annyira nagy probléma, ott nem nagyon láttam senkit bukó nélkül motorozni. De itt rengeteg barom van, aki pólóban, rövidgatyában, de leginkább bukó nélkül motorozik. Legtöbben szerintem illegálisan nyomják, de amúgy a törvény is megengedi, ha van legalább $10 000 fedezetű egészségbiztosításod  :gyagya: Így szerintem sokan nyomják illegálba, mert a rendőr úgyse állíthatja meg, amíg nem csinál valami szabálytalant. Ha ehhez hozzáteszed, hogy sokaknak még jogsija sincs (az emberek majdhogynem meglepődtek, amikor mondtam, hogy én a jogsival kezdtem), meg akinek van, az is jó esetben csak egy kétnapos, parkolóban bóják között körözgetős tanfolyamot végzett el, akkor a helyzet elég siralmas. Ja, és persze rengeteg embernek semmilyen egészségbiztosítása nincs, szal egy sima lábtörés is kész anyagi csőd lehet.
Amúgy durván kilógok itt a sorból a bőrdzsekimmel (30 fokos melegben, és még messze van a nyár  ^^"), protektoros gatyámmal meg láthatósági mellényemmel. Alig láttam más motorost itt, aki annyira fel lenne öltözve, mint én. Az a vicces amúgy, hogy idősebb Harley-s arcokon szoktam néha látni láthatósági mellényt. Úgy látszik, ha szeretnél öreg motoros lenni, akkor hasznos lehet :)

Ez komolyan ijesztő. Már kaptam a sisakra párat motoron ülve is:
előttem haladó kocsi által felvert nagyobb darab murva a sisak
héjáról is leverte a lakkot, egy ilyen egy sima napszemüveget
betör és kiüti a szemet, vagy ha "csak" fejen talál, attól is
elveszítheted pár pillanatra az uralmat a gép felett és megvan a
baj. Meg olyan is volt már jópárszor, hogy valami óriási nagy
bogarat kaptam le sisakkal vagy kézzel-lábbal-felsőtesttel. Egy
tempó felett az is tud ütni.

Volt sisak-nemhordásra ez a kampány, kicsit grafikus, de
sztem nagyon jó.

Szard le. Nem divat-kellék, hanem védelmi felszerelés.
Motoroztam tűző napon 40 fokban is, és nem volt olyan vészes.
Kell egy min. 40-50-es tempó, és már elviselhető. Igaz az én ruhám
rendesen perforált és nem sötét, hanem fehér alapú.

Kuroi Tenshi

Éljen a közútkezelő! -- az örök haragom tüzében...
ilyen szép lett a felnim... :(
A következő egyhétnyi program akkor itthonmaradás lesz.
Legalább még lábon haza tudtam hozni a bringát.