Filmek (minden, ami nem japán)

Started by Flaser, 2004-09-15, 11:18:12

Previous topic - Next topic

Cloud


Puru²


Kvikveg

Quote from: Puru² on 2011-10-30, 10:48:38
The German rövidfilm
:jee:
Jo.
Kis kiegeszites:
[spoiler]
Quote
wiki
Neutrality to forestall invasion
...
Also, German pilots who crash landed in Ireland were interned, whereas their Allied counterparts usually went "missing" close to the border.
...
[/spoiler]
WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Nakedape

a Vizsga egy elég jó film :cool:
Nothing About Culture Makes Sense Except in the Light of Evolution

kikuchiyo

Quote from: Nakedape on 2011-10-30, 22:55:27
a Vizsga egy elég jó film :cool:

Valóban az, jól felépített és jól megcsinált film nagyszerű alakításokkal. Attól tartok, az értetlenség és az agyonhallgatás lesz a sorsa, merthogy milyen már, hogy a főszereplők ávós tisztek, akikkel a történet bizonyos pontjain nem tudunk nem szimpatizálni -- pedig az egyébként szakszerűen felvázolt történelmi háttér, de még az egész szüzsé állambiztonsági kulisszák közé helyezése is csak ürügyek voltak arra, hogy azt a bizonyos nagyon csavaros, agyafúrt sztorit felvezethessék. Nekem úgy tűnt, hogy a sztori túlzottan is csavaros próbált lenni, és egy ponton túl már nem lehetett a többszörösen át- és újraértelmezett sztorielemeket hihető és logikus egésszé összeilleszteni. De ez talán csak az én hasfájásom. Ügyes, okos, jó film, mint mondtam, kitűnő alakításokkal.
Failure is the default option

Próféta

Pár filmről már régen illett volna írnom egy-két kedvcsináló sort, de addig halogattam, amíg fel nem torlódtak. Hogy gyorsabban, egyszerűbben végezzek, bevezettem egy filmkritika-űrlapot!

Coen bratyók: True Grit (A félszemű, 2010)

  • A miliő: Téli kopárság a vadnyugaton (Arkansas, XIX. század), a törvénynél is erősebb fegyverek, szögletes arcú és szigorú szemű cowboyok, igazi férfiak.
  • A papa: Lövöldözés áldozata lett, saját alkalmazottja öli meg két fillérért. A gyilkos odébbáll, és innentől a helyi törvényszolgákat nem érdekli.

  • Az erős személyiségű főhősnő: papa 14(!) éves kicsi lánya, aki elhatározza, hogy kezébe veszi a dolgokat, és addig nem nyugszik, amíg apja gyilkosát el nem intézi. Makacs, bátor, vág az esze, lyukat beszél az ember hasába és addig nem tágít, amíg el nem éri a célját. A városi emberektől egy félszemű seriffig mindenkit a saját szolgálatába állít, és személyesen akar végére járni az ügynek.

  • A bosszú: édes, de értelmetlen.

  • Miért tetszett: Az aranyos, de nagyon is tökös kislány vicces jelenetei. A keménykötésű vadnyugati férfiak, akik itt és most végre valódi, gyarló embereknek látszanak - de maradéktalanul kiérdemlik azt a legendát, amivé váltak. Az eredeti változatnál kevesebb John Wayne.

Debra Granik: Winter's Bone (A hallgatás törvénye, 2010)

  • A miliő: Téli kopárság a midwesten (The Ozarks, napjainkban), a törvénynél is erősebb fegyverek, szögletes arcú és szigorú szemű junkiek, igazi férfiak.
  • A papa: Már megint porcukrot főzött, újfent le is csukják. Óvadéknak bedobja a kalapba a házát és a földjét. A szabadlábra bocsátása után felszívódik, otthagyva a pácban a családját.

  • Az erős személyiségű főhősnő: papa 17 éves lánya, akinek most egyedül kell eltartania fiatalabb testvéreit és cselekvésképtelen anyját. És ha nem keríti elő a papát a tárgyalás napjáig, akkor a házukat és a földjüket is elárverezik. De ő elhatározza, hogy kezébe veszi a dolgokat, és addig nem nyugszik, amíg az édesapját meg nem találja. Makacs, bátor, vág az esze és addig nem tágít, amíg el nem éri a célját. A falusi emberek egyébként kevés élelemmel, tűzifával azért támogatják; de hogy az apa megtalálásában mennyire segítőkészek, arra finoman utal a film magyar címe.

  • A bosszú: alapos, de sajnos kicsit félrehord. (És hogy ezt mit is jelent, az vastag spoiler...)

  • Miért tetszett: Mert egy erős, nyomasztó film belterjes falusi rokonságokról, törvényen felüli szokásokról, veszélyes de becsületes emberekről és egy lányról, aki bármi áron kiáll az igazáért. És Amerikáról, ahol mégsincs kolbászból a kerítés. Mondjuk nem feltétlenül kellett volna Jesuslandig elmenni (fun fact: az előző film vadnyugati helyszínétől csak egy nagyon picit van északabbra); ha nem is mindet, de a film jó részét hazánk bizonyos tájain is le lehetett volna forgatni.

Peter Strickland: Katalin Varga (Varga Katalin balladája, 2009)

  • A miliő: A gyönyörű Erdély. A Kárpátok varázslatos dimbjei-dombjai. Zsákfalvak és szédületes tájak. Lovaskocsik a mobiltelefonok korában.
  • A papa: Kipenderíti a feleségét és a kisfiát, mivel megtudja, hogy a gyerek mástól van.

  • Az erős személyiségű főhősnő: meditatív útra kél a mit sem értő kisfiával együtt. Kisemmizett, dühös, és talán zakkant is. Hajszolja a múltat, a fiú fogantatásának körülményeit. De az út végén nem a múlt vár rá, hanem a teljesen váratlan jelen.

  • A bosszú: két alkalommal is teljes siker. De közöttük egyszer... zavarbaejtő.

  • Miért tetszett: Mert egy erős, nyomasztó film, amely még mond is valamit a bosszúról. Mert jól van megcsinálva (Gyilkos-tavi jelenet!!!). Tartalma univerzális, de mivel angol szerzője valamiért pont Erdélyben és magyarajkú lakosságában találta meg az ideális díszletet, valahogy közel áll hozzánk. Lassú, kellemetlen nézni, nem szívesen látnám újra, de mégis le a kalappal előtte.

Alejandro Amenábar: Agora (2009)

  • A miliő: A tenger és a sivatag közé szorult gyöngyszem: Alexandria, a hellenizmus képzeletbeli és Aegyptus római provincia tényleges fővárosa, a IV-V. század fordulója körül.
  • A papa: Theon Alexandricus matematikus, a Serapeum (hellenisztikus templom) ura, a híres Alexandriai Könyvtár feje, aki nem nézi jó szemmel a város népes zsidó közösségét, de még kevésbé a rohamosan terjedő kereszténységet, az egész Birodalom elkeresztényesedését.

  • Az erős személyiségű főhősnő: Theon lánya, a saját jogán is híres Hypatia: klasszikus filozófus, csillagász, talán a legrégebbi jelentős női matematikus. Nem ment sose férjhez, életét a történelem viharai közepette is a tudásnak és a tanításnak szentelte. Fontos férfiak és a provincia nagyjai sem szégyelltek őhozzá fordulni bölcs tanácsért. A következő generáció tudományos, politikai és vallási elitje az ő óráin ismerte meg egymást. Nő létére önálló, erős személyiség volt, nem csekély politikai befolyással. Ez utóbbi nem mindenkinek tetszett.

  • A bosszú: bosszút szül, és aztán eszkalálódik.

  • Miért tetszett: Igazából csak mérsékelten tetszett, nem volt igazán jól felépítve. De a szép Alexandriában játszódik, és egy ókori matematikus nőről szól, vannak benne epiciklusok, mi kell több :) Azt hozzá kell tenni, hogy mivel a film sokvallású környezetben játszódik, de a rossz arcok jelentős része keresztény, természetesen megkapta a keresztényellenes vádat; nem tudom, hogy Amenábarban volt-e ilyen szándék, de mindenesetre itt-ott szerepelnek kellemetlen, erőszakos görögök és zsidók is, ugyanakkor a jó arcok többségben úgyszintén keresztények (csak ugye maga Hypatia tagadja meg a vallás felvételét), szóval szerintem nem áll a vád túl erős lábakon. De nem is nehéz ilyen irányban félreérteni a filmet, mert ugye az ismert történelmi események azok voltak, amik.

Milyen egyszerű így beszámolót írni a filmekről :)

Quote from: Nakedape on 2011-10-30, 22:55:27
a Vizsga egy elég jó film :cool:
Most már muszáj lesz megnéznem, izzítom is a baráti kört!

Ramiz

Quote from: Próféta on 2011-10-30, 23:43:33
Milyen egyszerű így beszámolót írni a filmekről :)

Csak bosszús-apás-lányos filmeket kell nézni. :D
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

kikuchiyo

Lars von Trier: Melancholia

Nem tetszett.

Elképzelhető, hogy nem a filmmel volt a baj, hanem velem, mert fizikus-aggyal, science-fictionként próbáltam nézni? Nem tudtam elnyomni ezt a megközelítést egy olyan filmnél, amelyben a világvége úgy következik be, hogy egy másik bolygó a Földnek ütközik. De a dolog tudományos része semennyire sem stimmel. Eleve egy nagyjából Neptunusz-méretű bolygót mutattak, az ilyenek nem szaladgálnak csak úgy a Naprendszerben, és ha kívülről érkezne is egy hirtelen, arról is jó előre tudnánk, és a pályáját is pontosan ki tudnánk számolni, nem úgy mint a filmben, ahol "a tudósok is elkövetnek néha számolási hibákat". Égi mechanikailag sem lehet összeegyeztetni a bemutatott eseménysort a valósággal: az egyik szereplő azt mondja, hogy "óránként 100000 km-rel", azaz 28 km/s-mal távolodik (egy adott pillanatban), a bemutatott ütközéskor viszont a két bolygó relatív sebessége a prológusban és az epilógusban is 1000 km/s körülinek látszott, ekkora tartományban pedig nem változik egy Naprendszerben mozgó ojjettum sebessége. Mutattak egy diagramot a betolakodó Nap körüli pályájáról, az ott látott hiperbola a néhány 10 km/s sebességgel konzisztens. Éppen lehetett az ütközési jelenet felgyorsított is, de ez meg a végével nem stimmel. A bolygó bemutatott pályája (hogy először megközelíti a Földet, elhalad mellette, majd visszafordul és ütközik) sem lehetséges a valóságban - érdekes módon a filmben mutatott internetes keresésben csak egyetlen crackpot-oldal ismerteti ezt a később tényleg bekövetkező eseménysort. Az elhaladás és ütközés hatásait sem jól mutatja be a film. Nyilván a drámai hatás kedvéért nem történik semmi katasztrofális a végkifejletig, de a valóságban egy ekkora bolygó közeli elhaladása olyan árapályerőket gerjesztene, amelyek szétszednék a Föld kérgét, miután a kilométeres cúnamik, sosem látott viharok és földrengések előzőleg már elpusztították a civilizációt. A bemutatott "a bolygó elszívja egy kicsit az atmoszférát, de ez normális, lélegezz mélyeket" hülyeség.

Igen, tudom, elnézést. Nem szabad sci-fiként nézni.

Próbáljuk akkor drámaként értelmezni. Két részre oszlik a film: az elsőben egy (melankóliásnak mondott, valójában depressziós) nő esküvőjét látjuk, amelynek során kiderül, hogy a nő végletesen boldogtalan, aminek következtében visszavonhatatlanul elúszik a friss házasság és a nő állása is. A második részben ugyanez a nő visszatér a nővéréhez a házba, ahol az esküvő volt, hogy együtt éljék át a világvégét. Mi lehet itt a tézis? Az, hogy a mindennapi rítusaink, az emberi kapcsolataink diszfunkcionálisak, a rokonaink és munkatársaink felé mutatott érzelmek és gesztusok az első érintésre szétmálló maszkok csupán, és valójában magányos bolygók vagyunk, akik halálos táncot járunk egymás körül, hogy aztán végül kataklizmikus ütközésekben elpusztítsuk egymást (mint ahogy a film főhősnője teszi saját magával és a családjával az esküvőjén)? Ez túl általános lenne. Az, hogy ez a bizonyos Justine nevű nő depresszióban szenved, de éppen ezért elfogadja és várja a véget, amelynek szerinte el is kell következni, mert az emberiségért nem kár; szemben a nővérével, akinek gyermeke lévén, az utolsó pillanatig nem akar beletörődni a pusztulásba? Ez meg túl egyedi. Mi lehet az a releváns világkép, amely az egyedi és általános szintéziséből kikeverhető?

Annak idején magyarórán mindig seggberúgtak, amikor leírtam, hogy "mit akar a költő mondani", de ezzel a filmmel épp az a baj, hogy Trier láthatólag nagyon is akar valamit mondani, majdhogynem otromba eszközökkel. Az első nyolc perc összefoglalja, mintegy előrevetíti a film főbb jeleneteit, naaaagyon szimbolikusnak szánt lassított beállításokkal. Tarkovszkij on steroids. Aztán pedig premier plánban mutatott sírás van, sokszor - "ez most érzelmes jelenet!" -, a történet csúcspontjain pedig fülünkbe üvölt Wagner zenéje - "ez most drámai jelenet!". A dialógusok sokszor egészen buták, szájbarágósak voltak, például "a Föld gonosz, senkinek sem fog hiányozni".

Szóval nem tudom. Nem volt ez jó. Trier akkor volt jó, amikor trollkodott, kár, hogy elkezdte komolyan venni magát.
Failure is the default option

Ramiz

Trier egyetlen értékelhető alkotása a Riget, amit én láttam tőle.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

kikuchiyo

Quote from: Ramiz on 2011-11-12, 18:57:09
Trier egyetlen értékelhető alkotása a Riget, amit én láttam tőle.

Ezért mondtam, hogy addig volt jó, amíg trollkodott. (Ha már itt tartunk, tudod mi az a gregorián-hangulatú kántálás a Riget főcímében? R-E-C-T-U-M, azaz végbél. Ehhez képest ez a film...)

Ehhez képest ez a film... mondani akar valamit, nagyon komolyan, de az egyetlen szilárd mondanivalócska, ami megmarad belőle, az az, hogy "depresszióm van, utállak benneteket, legjobb lenne, ha mind megdöglenétek és vége lenne a világnak is". Erre meg csak azt tudom mondani, hogy man the fuck up, Mr. Trier. Senkit sem érdekel, hogy szar a kedved, a világ nem fog véget érni ettől. Legkésőbb 18 éves korban nem ciki ilyesmiket gondolni.
Na mindegy.

Más: The Incredibles
Sokadszorra látom, de még mindig kurvajó.
Failure is the default option

Cloud

Melancholia-t asszem  megnézem én is, meg jön mellé még egy Another Earth is. Meglátjuk, de valszeg nekem bejön majd mindkét film.

kikuchiyo

Quote from: Cloud on 2011-11-13, 00:24:50
Melancholia-t asszem  megnézem én is, meg jön mellé még egy Another Earth is. Meglátjuk, de valszeg nekem bejön majd mindkét film.

Ezt az Another Earth-öt nem mertem megnézni. Elborult büfé-esztétika szakos independent faszverésnek tűnik a leírások alapján.

Úgy látszik, az ízlésem jóvátehetetlenül károsodott. Ha bolygóütközésekről van szó, akkor én igenis igénylem a hagyományos kliséket: mutassanak New Yorkot elöntő cúnamit, Párizst lebombázó kisbolygót, lőjenek ki nukuláris rakétákat és ébresszék fel az elnököt.
Failure is the default option

Kvikveg

Quote from: kikuchiyo on 2011-11-13, 00:38:41
Quote from: Cloud on 2011-11-13, 00:24:50
Melancholia-t asszem  megnézem én is, meg jön mellé még egy Another Earth is. Meglátjuk, de valszeg nekem bejön majd mindkét film.

Ezt az Another Earth-öt nem mertem megnézni. Elborult büfé-esztétika szakos independent faszverésnek tűnik a leírások alapján.

Úgy látszik, az ízlésem jóvátehetetlenül károsodott. Ha bolygóütközésekről van szó, akkor én igenis igénylem a hagyományos kliséket: mutassanak New Yorkot elöntő cúnamit, Párizst lebombázó kisbolygót, lőjenek ki nukuláris rakétákat és ébresszék fel az elnököt.
:haha:
WARNING: module "coffee.exe" did not run correctly. Brain running in limited mode.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup.

Cloud

Quote from: kikuchiyo on 2011-11-13, 00:38:41
Quote from: Cloud on 2011-11-13, 00:24:50
Melancholia-t asszem  megnézem én is, meg jön mellé még egy Another Earth is. Meglátjuk, de valszeg nekem bejön majd mindkét film.

Ezt az Another Earth-öt nem mertem megnézni. Elborult büfé-esztétika szakos independent faszverésnek tűnik a leírások alapján.

Úgy látszik, az ízlésem jóvátehetetlenül károsodott. Ha bolygóütközésekről van szó, akkor én igenis igénylem a hagyományos kliséket: mutassanak New Yorkot elöntő cúnamit, Párizst lebombázó kisbolygót, lőjenek ki nukuláris rakétákat és ébresszék fel az elnököt.

Szóval te is szereted az ilyen 2012 típusú filmet. :)

kikuchiyo

Igazából nem.

Az a baj az ilyen artsy-fartsy világvége-filmekkel, hogy rossz az arányérzékük. A világ vége, mint téma önmagában teljes filmet (könyvet stb.) kíván. Nem lehet csak úgy throwaway plot device-ként használni. Ha a filmben vége van a világnak, ami definíció szerint a legérdekesebb esemény, ami valaha történt, akkor emellett a legkevésbé sem érdekes az, hogy két nővérnek milyen a kapcsolata, vagy a főhős újra megtalálja Istent vagy mittudomén.
Failure is the default option

Ramiz

Quote from: kikuchiyo on 2011-11-13, 14:28:00
Az a baj az ilyen artsy-fartsy világvége-filmekkel, hogy rossz az arányérzékük. A világ vége, mint téma önmagában teljes filmet (könyvet stb.) kíván. Nem lehet csak úgy throwaway plot device-ként használni. Ha a filmben vége van a világnak, ami definíció szerint a legérdekesebb esemény, ami valaha történt, akkor emellett a legkevésbé sem érdekes az, hogy két nővérnek milyen a kapcsolata, vagy a főhős újra megtalálja Istent vagy mittudomén.

Agreed.

Ha már Lars von Trier: ezért utáltam a Farkasok óráját is. Jó, ott nem a világvége a tét, max a civilizációjé, de még úgy is sokkal érdekesebb téma lenne, mint ami a befejezés: művészkedős, szájbarágós maszlag.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Próféta

Quote from: Nakedape on 2011-10-30, 22:55:27
a Vizsga egy elég jó film :cool:
A Forradalmi Munkás-Paraszt Kormány nevében köszönöm éberségét, elvtárs. Ügynöktársaimmal november 16-án észrevétlenül megközelítettünk egy konspirált mozgóképszínházat, és alaposan megvizsgáltuk a feljelentésében említett dokumentumot. Ahogy az a jegyzőkönyvben is olvasható, megállapításunk szerint nagyon értékes nyomra bukkant. Haladéktalanul utasítom a jelen levélről indigós másolatot kapó szigorúan titkos állományú tiszteket, hogy kezdeményezzék a célpont megfigyelését, és a tapasztalatokról tegyenek részletes jelentést a USTEAM irodában.

Bergendy-Köbli: A vizsga (2011)
Izgulós kis kémthriller az ötvenes évek atmoszférájában, a "fő a bizalom" jeligét magáénak nem valló ÁVO díszletei között. Jó színészek ügyes szereposztásban, feszült jelenetek, a jó krimiktől elvárható finom kis jellemrajz (amelyre a végén érünk csak rá figyelni, mert addig a cselekmény kötött le), szóval végre egy kis hazai profizmus. Nem mindentverő legesleg film, de határozottan jó. Ajánlom én is.

Quote from: kikuchiyo on 2011-10-30, 23:32:08merthogy milyen már, hogy a főszereplők ávós tisztek, akikkel a történet bizonyos pontjain nem tudunk nem szimpatizálni
Az az érdekes, hogy akik velem együtt nézték, mind arra panaszkodtak, hogy nem tudtak eléggé izgulni a filmen, mivel egyik szereplőnek se tudták igazán drukkolni a szimpátia hiányából kifolyólag. Nálam mindenesetre működött.

Quote from: kikuchiyo on 2011-10-30, 23:32:08-- pedig az egyébként szakszerűen felvázolt történelmi Nekem úgy tűnt, hogy a sztori túlzottan is csavaros próbált lenni, és egy ponton túl már nem lehetett a többszörösen át- és újraértelmezett sztorielemeket hihető és logikus egésszé összeilleszteni.
Itt pontosan mire gondolsz? Én most azt hiszem, hogy értem, mi miért történt. De persze simán lehet, hogy valamit nálam alaposabban gondoltál végig, szóval kíváncsi vagyok :)

Amúgy az szvsz kifejezetten zseniális húzás, hogy
[spoiler]Scherer kapta Emil szerepét. Épít a színész tipikus korábbi szerepei alapján kialakult nézői elvárásokra, hogy utána annál jobban meglepjen, amikor a félszegsége, hebehurgyasága álcának bizonyul.[/spoiler]


kikuchiyo

Quote from: Próféta on 2011-11-19, 00:09:44
Quote from: kikuchiyo on 2011-10-30, 23:32:08-- pedig az egyébként szakszerűen felvázolt történelmi Nekem úgy tűnt, hogy a sztori túlzottan is csavaros próbált lenni, és egy ponton túl már nem lehetett a többszörösen át- és újraértelmezett sztorielemeket hihető és logikus egésszé összeilleszteni.
Itt pontosan mire gondolsz? Én most azt hiszem, hogy értem, mi miért történt. De persze simán lehet, hogy valamit nálam alaposabban gondoltál végig, szóval kíváncsi vagyok :)

Talán túl élesen fogalmaztam. Úgy voltam vele, mint mondjuk egy Sherlock Holmes-történettel: tudtam értékelni az ügyesen tálalt sztorit, elismerően bólintva, hogy aha, ez cseles volt, de azt már nem tudtam elképzelni, hogy mindez akár meg is történhetett volna a valóságban, igazi emberekkel.

[spoiler]A fő kérdés, hogy a három vizsgázó mikortól vett részt "élesben" a vizsgán és a történet egyes pontjain mennyit tudtak. A nő az elejétől tudott mindent, ez feltehető. Kulka karaktere csak a legvégén ébredt rá, hogy őrá ment ki a játék, ez is aránylag kevés outlierrel illeszthető. De a fiatal srác? Mindent nem tudhatott az elejétől, mert akkor a teljesen őszintének tűnő felindultsága több ponton, ill. az, amikor megpróbált átmenni a megfigyelők lakására, nem lenne értelmes. Talán az a legvalószínűbb, hogy abban a szünetben, ami a nővel történt nagyjelenet és Kulka átmenetele között volt (amikor már nem működött mikrofon a lakásban), a nő beavatta, hogy Kulka kompromittálása a cél. De akkor meg az a probléma, hogy nagyon rövid idő (egy-két óra) alatt kellene a fiúnak egy teljes pálfordulást végrehajtani: a naiv, hirtelen haragú, a mentoráért őszintén rajongó kis tartótisztből a kőarcú, megvető "csalódtam benned"-ig.

Az egyes fordulatok és jellemfejlődési elemek külön-külön hihetőek és értelmesek, de az egész együtt túl van feszítve.[/spoiler]
Failure is the default option

Próféta

Quote from: kikuchiyo on 2011-11-19, 00:30:29
[spoiler]A fő kérdés, hogy a három vizsgázó mikortól vett részt "élesben" a vizsgán és a történet egyes pontjain mennyit tudtak. A nő az elejétől tudott mindent, ez feltehető. Kulka karaktere csak a legvégén ébredt rá, hogy őrá ment ki a játék, ez is aránylag kevés outlierrel illeszthető. De a fiatal srác? Mindent nem tudhatott az elejétől, mert akkor a teljesen őszintének tűnő felindultsága több ponton, ill. az, amikor megpróbált átmenni a megfigyelők lakására, nem lenne értelmes. Talán az a legvalószínűbb, hogy abban a szünetben, ami a nővel történt nagyjelenet és Kulka átmenetele között volt (amikor már nem működött mikrofon a lakásban), a nő beavatta, hogy Kulka kompromittálása a cél. De akkor meg az a probléma, hogy nagyon rövid idő (egy-két óra) alatt kellene a fiúnak egy teljes pálfordulást végrehajtani: a naiv, hirtelen haragú, a mentoráért őszintén rajongó kis tartótisztből a kőarcú, megvető "csalódtam benned"-ig.
[/spoiler]
[spoiler=én tippjeim]
A nő nem feltétlenül tudja előre, hogy Markó bőrére megy a játék. Valószínűbbnek érzem, hogy a vizsgafeladata a lista megszerzése volt, majd utána be lett avatva Jung vizsgájába. De az elején még tuti vizsgázott ő maga is, hiszen megkapja este az értékelését (és tippre ezek után mehet végre zeneakadémiára). Vagy szerinted utal valami arra, hogy a nő is Markóra utazik? Azt simán kaphatta utasításba is, hogy a karácsonyfadíszt kell Jung után hajítania, minden magyarázat nélkül. De valóban elképzelhető, hogy ekkor már mindenbe be volt avatva.

Én is úgy látom, hogy Jung addig nem tud semmit, amíg a karácsonyfadísz szét nem törik, és elő nem kerül a mikrofon. Mivel azt az "apja" hozta ajándékba, innen azonnal levágja, hogy ő figyelteti. Ezek után valamennyire érthető, hogy azonnal megrendül a bizalma Markóban. Ha egyszer a film pont arról szól, hogy kellő gátlástalansággal és törtetéssel az ember magasra viheti, akkor számomra teljesen logikusnak tűnik, és simán illik Jung és a lány jellemébe (amiket ugye a maguk valójában csak a végén ismerünk meg, mert mindketten nagyon jók a saját színjátékuk fenntartásában). És ugye épp ez volt az eminens diák vizsgájának végső állomása, hogy képes-e a pártfogóját is elárulni (jelen esetben utasításai ellenére nem letörölni a szalagot).
[/spoiler]

Quote from: kikuchiyo on 2011-11-19, 00:30:29
Az egyes fordulatok és jellemfejlődési elemek külön-külön hihetőek és értelmesek, de az egész együtt túl van feszítve.
Ebben van igazság.

kikuchiyo

Quote from: Próféta on 2011-11-19, 01:35:32
Quote from: kikuchiyo on 2011-11-19, 00:30:29
[spoiler]A fő kérdés, hogy a három vizsgázó mikortól vett részt "élesben" a vizsgán és a történet egyes pontjain mennyit tudtak. A nő az elejétől tudott mindent, ez feltehető. Kulka karaktere csak a legvégén ébredt rá, hogy őrá ment ki a játék, ez is aránylag kevés outlierrel illeszthető. De a fiatal srác? Mindent nem tudhatott az elejétől, mert akkor a teljesen őszintének tűnő felindultsága több ponton, ill. az, amikor megpróbált átmenni a megfigyelők lakására, nem lenne értelmes. Talán az a legvalószínűbb, hogy abban a szünetben, ami a nővel történt nagyjelenet és Kulka átmenetele között volt (amikor már nem működött mikrofon a lakásban), a nő beavatta, hogy Kulka kompromittálása a cél. De akkor meg az a probléma, hogy nagyon rövid idő (egy-két óra) alatt kellene a fiúnak egy teljes pálfordulást végrehajtani: a naiv, hirtelen haragú, a mentoráért őszintén rajongó kis tartótisztből a kőarcú, megvető "csalódtam benned"-ig.
[/spoiler]
[spoiler=én tippjeim]
A nő nem feltétlenül tudja előre, hogy Markó bőrére megy a játék. Valószínűbbnek érzem, hogy a vizsgafeladata a lista megszerzése volt, majd utána be lett avatva Jung vizsgájába. De az elején még tuti vizsgázott ő maga is, hiszen megkapja este az értékelését (és tippre ezek után mehet végre zeneakadémiára). Vagy szerinted utal valami arra, hogy a nő is Markóra utazik? Azt simán kaphatta utasításba is, hogy a karácsonyfadíszt kell Jung után hajítania, minden magyarázat nélkül. De valóban elképzelhető, hogy ekkor már mindenbe be volt avatva.
[/spoiler]
[spoiler]Ez jó meglátás, hogy az elsődleges vizsgafeladat a lista megszerzése volt. Végül is a nő nem volt magas rangú ügynök, nem valószínű, hogy kezdettől fogva be volt avatva egy olyan nagy jelentőségű műveletbe, mint egy alezredes kompromittálása.

A karácsonyfadísz széttörését én véletlennek értelmeztem. De így is, úgy is necces, hiszen ha véletlen volt, akkor milyen már, hogy egy ilyen véletlenen múlik a lebukás, ha meg nem, akkor milyen valószerűtlen, hogy ilyen elemek vannak betervezve a folyamatba.[/spoiler]
Quote
[spoiler]
Én is úgy látom, hogy Jung addig nem tud semmit, amíg a karácsonyfadísz szét nem törik, és elő nem kerül a mikrofon. Mivel azt az "apja" hozta ajándékba, innen azonnal levágja, hogy ő figyelteti. Ezek után valamennyire érthető, hogy azonnal megrendül a bizalma Markóban. Ha egyszer a film pont arról szól, hogy kellő gátlástalansággal és törtetéssel az ember magasra viheti, akkor számomra teljesen logikusnak tűnik, és simán illik Jung és a lány jellemébe (amiket ugye a maguk valójában csak a végén ismerünk meg, mert mindketten nagyon jók a saját színjátékuk fenntartásában). És ugye épp ez volt az eminens diák vizsgájának végső állomása, hogy képes-e a pártfogóját is elárulni (jelen esetben utasításai ellenére nem letörölni a szalagot).
[/spoiler]
[spoiler]Itt ugye az a kérdés, hogy mikor közlik formálisan Junggal, hogy a vizsgafeladata mostantól a mentora elárulása (ha volt ilyen közlés egyáltalán). Mivel nem láttuk, hogy a nőn és Markón kívül bárkivel érintkezett volna a kérdéses időszakban, fel kell tételeznünk, hogy a nőt avatták be a lista megszerzése után, és ő közölte Junggal a tényállást - gondolom, azzal az ultimátummal együtt, hogy Markó már bukott ember, de ha nem működik közre a leleplezésben, akkor ő is vele bukik.[/spoiler]
Failure is the default option

Xzone

Tucker and Dale vs Evil

Nagyon jó kis vígjáték, rengeteg vérrel. Egyfajta slasher horror, egy hatalmas csavarral: gyakorlatilag minden halál öngyilkosság. :D

Tucker és Dale két teljesen ártalmatlan hillbilly, akiket pszichopata gyilkosnak néz egy csapat kempingező egyetemista. Az egyetemisták iszonyú bénák, és sorra nyírják ki magukat a lehető legváltozatosabb módokon. Nem segít a dolgon, hogy a vezetőjük tényleg egy horrorfilmbe képzeli magát, és alapból is egy idióta gyökér.

Ez a jelenet egész jól összefoglalja, milyen film is ez:

http://www.youtube.com/watch?v=AWby6bSx7DI

:lol:

Also, Alan Tudyk.

Fazék

Quote from: Xzone on 2011-11-20, 07:34:52
Tucker and Dale vs Evil
sztem meg csak nézzétek meg a filmet, Xzone hozzászólásának elolvasása nélkül, a trailer-t meg semmiképpen se nézzétek meg, túl sokmindent lelő a filmből sztem. :)

NLZ

Quote from: Fazék on 2011-11-20, 09:17:27
Quote from: Xzone on 2011-11-20, 07:34:52
Tucker and Dale vs Evil
sztem meg csak nézzétek meg a filmet, Xzone hozzászólásának elolvasása nélkül, a trailer-t meg semmiképpen se nézzétek meg, túl sokmindent lelő a filmből sztem. :)
:( Késő.
[reserved]

kada

Quote from: NLZ on 2011-11-20, 16:18:49
Quote from: Fazék on 2011-11-20, 09:17:27
Quote from: Xzone on 2011-11-20, 07:34:52
Tucker and Dale vs Evil
sztem meg csak nézzétek meg a filmet, Xzone hozzászólásának elolvasása nélkül, a trailer-t meg semmiképpen se nézzétek meg, túl sokmindent lelő a filmből sztem. :)
:( Késő.
Emlékezzetek ránk akik elhullottak fölöslegesen, takarják el hulláink a spoilert tag-ként!

NLZ

Ám egyébként ez már az összes mai filmre vonatkozik, hogy a trailerek mindent ellőnek. :(  Kurva annyukat, mire jó ez?
[reserved]

kada

Quote from: NLZ on 2011-11-20, 16:52:43
Ám egyébként ez már az összes mai filmre vonatkozik, hogy a trailerek mindent ellőnek. :(  Kurva annyukat, mire jó ez?
Hogy megspórolják nekem az utat a moziba, így a lelőtt poén miatt inkább a kalózöbölben napozok egy kicsit...

Én

Quote from: Xzone on 2011-11-20, 07:34:52
TR&DvsE
Engem egy kicsit fárasztottak a klisék, még akkor is ha direkt voltak benn. Amúgy tényleg érdemes megnézni. :)


noriko

Jövő héten koreai filmhét lesz az Urániában, ha esetleg valakit érdekel. A belépés ingyenes.
"I wish I could, but I don't want to."