Offtopic

Started by Lt. Simoan Blarke, 2006-10-23, 21:38:47

Previous topic - Next topic

sirtomi

#9390
Quote from: .Attila on 2007-06-08, 17:10:54
Quote from: sirtomi on 2007-06-08, 17:00:17
Középiskolában nekem nem is volt biológia órám, földrajz is csak egy évig :)

:wtf:
Szakközpbe jártam Számtech műszerész szakra. Mondjuk nem tudom, hogy sikerült kihagyniuk a biológiát a tanrendből. Szerintem ugyanúgy kellett volna tanulnunk, mint gimnáziumban :)

Zsiga te jó suliba jártál, ilyeneke én is szívesen tanultam volna. Mondjuk történelmet szerettem mindig is, az nem volt gond, magyarral már kevésbé voltam ilyen jóban. Matekból mi csak alapszinten tanultuk a deriválást, integrálással fősulin találkoztam csak.

.Attila

Zsiga: a baj az, hogy a túl sok részlet miatt más dolgokra, amik fontosabbak lennének, nem jut idő.
Pl. miért ilyen segghülye ez az ország, ha pénzügyről van szó? Nem kellene sokat tudni, annyit se tudnak. Szerintem ez sokkal életszerűbb lenne, mint az ATP molekula. Utóbbival úgyse tudsz mit kezdeni, előbbi viszont nagyon is fontos lenne az életben. Meg egy kis közgáz se ártana, abból se sok, de egy kicsi. De nincs, mert nehogy már azokat a dolgokat tanuljuk meg, amik érintenek is minket, és fontos lenne érteni egy alapszinten. Nem, itt kérem szépen alapvető műveltség kell, akit vki vhol eldöntött, hogy micsoda, és ezért csomó olyan dolgot tanulunk, amit lehet, hogy tudunk, de soha a büdös életben nem fogunk semmire használni.
Deriválás, integrálás sem kell mindenhova. Mi sem tanultunk, még fakton sem (ill. volt a fakton kívül egy spec. fakt, csak szar volt), pedig nekem kellett volna. Megoldottam egyetemen enélkül is. De tény, hogy nem kell.
Én igenis úgy gondolom, hogy az ATP molekula nem alapműveltség, szart se tudok kezdeni vele, tök felesleges. Viszont szánalmas, hogy egy rakat embernek fingja nincs, mi a bankok igazi szerepe, kétségbeejtő, hogy emberek ezreit lehet megetetni az alacsony törlesztőrészletekkel stb.

Selmo

Akkor én mit szóljak? Se biosz, se földrajz, kémia is csak azért volt 2 évig, mert vegyészeket képzett a suli és kellett az óraszám a tanároknak.
Egyetértek Boncival az életre kéne nevelni, nem mindenféle marhaságot oktatni, elhiszem én, hogy vannak alapműveltséghez nélkülözhetetlen dolgok, de először a való világra nyissák fel a szemüket és utána lehet a lexikális tudást adagolni, mert sokkal fontosabb, hogy tudják, hogy mi az az infláció, vagy milyen következményei vannak a bagózásnak, vagy az abortusznak, mint teszem azt Shakespearet olvasni, vagy az ókori róma történelmét tudni. Meg először el kéne magyarázni a régi szavakat és csak utána olvastatni regényeket. Nem beszélve az új szavakról ugye. A reáltárgyakból, meg az életből vett példákat kéne venni és akkor értené az ember, nem csak van egy háromszögünk... :oops:

A tökéletesség unalmas.

Cobra

Kereskedelmi szakközépben nekem se volt biológia, földrajzból is csak elsőben gazdaságföldrajz (szerencsére a tanár se vette túl komolyan a tantárgyat) és kémia is csak elsőben volt, ahol csak azt ismételtük át, amit általános iskolában tanultunk.
Hide and fear, Cobra Commander is here !

Draconire

Nekem volt 2 évig földrajz, biosz, kémia, ének-zene ( :jee: ). Volt továbbá még a normál tárgyak mellet a 4 év alatt 1 vagy 2 évig vizuális kultúra,műszaki rajz, elektrotechnika (elmélet+gyakorlat), és valami kiegészítő gyakorlati óra elsőben, ahol fúrni kellet gépekkel, csiszolni, etc. Mindez sportinformatika szakon.

Selmo

Quote from: .Attila on 2007-06-08, 19:35:29
Quote from: thrall on 2007-06-08, 19:33:59
és megy egyre lejjebb... lassan már általános elsősöket kell kirángatni a kocsmából, hogy menjenek aludni :D

fix'd (gépelési hibákkal együtt :P)
Ha már itt tartunk, miért 2 j a lejjebb, valami történelmi oka van?
le + jebb = lejjebb
fel + jebb = feljebb
:confused:

A tökéletesség unalmas.

Én

Könnyebb kiejteni 2 mássalhangzóval, gondolom így maradt írásban is...

Érdekes, mert a kisebb meg 1 s maradt :)

Zsiga

Quote from: Gmer on 2007-06-08, 19:26:36
Nekem volt 2 évig földrajz, biosz, kémia, ének-zene ( :jee: ). Volt továbbá még a normál tárgyak mellet a 4 év alatt 1 vagy 2 évig vizuális kultúra,műszaki rajz, elektrotechnika (elmélet+gyakorlat), és valami kiegészítő gyakorlati óra elsőben, ahol fúrni kellet gépekkel, csiszolni, etc. Mindez sportinformatika szakon.
Nálunk ének-zene meg hittan 4 évig (egyházi suli mellékhatásai...), biológia-kémia 4 év (biológia tagozat, kémia fakt), fizika 4 év (mert mért is ne...), földrajz 3 év. Cserébe jól megszívtuk mert csak heti két tesióránk volt, pedig milyen jó is lett volna minden reggel focival kezdeni a napot. :)
Meg voltak nálunk is ilyen tölteléktárgyak mint rajz (1 év) meg művtöri (szintén 1 év),meg persze a három év számtech amire nekem sose kellett bejárnom miután elsőben az első órán prezentáltam mah 1337 programming skillz. :D

sirtomi: Én is szerettem ilyeneket tanulni, egy évig fizika-fakton is voltam a biosz-kémia mellett. :)

.Attila: A gimnázium szerepe a felkészítés az egyetemre/főiskolára, akármelyikre, épp ezért tanítanak sok olyan dolgot is amire később nem lesz szükséged (más osztálytársaidnak viszont lehet hogy épp csak az kellett). Nem tudom te hogy voltál vele, én 18 évesen se tudtam hogy mi akarok lenni, nem hgoy még majd 14 évesen eldöntsem hogy na akkor nekem x meg y tárgyra nem lesz szükségem. Persze, utólag belegondolva teljesen felesleges volt annyit tanulni töriversenyre mert nem fogom használni, de nem vált a káromra.
Egyetemen/főiskolán tanulsz közgázt, szerintem mindenhol, amíg iskolába jársz addig meg úgysincs rá szükséged, tehát tökmindegy hogy 15 vagy 23 évesen verik a fejedbe, viszont 23 évesen már talán fel is fogod a lényegét...  ;) Visszatérve az ATP-re, nem tudom milyen részletességgel tanultatok róla, de úgy gondolom hogy minden embernek illik ismerni azt a néhány molekulát ami az életét irányítja. Tudod, "értem én hogy villanymotor, de mi hajtja?" :D Nem arról van szó hogy legszebb álmodból felébredve rajzolj le egy NADP-t (ha már Próféta úgyis említette), csak tudd hogy nagyjából mire való, miért fontos. És ha tudsz ilyeneket, meg a hozzájuk tartozó összefüggéseket, akkor máris nem kajálod be a Norbi-update és társai bullshitet, meg tudod hogy mire is jó (vagy éppen nem jó) az a vitamin amit nyomnak a pofádba a tv-ben, meg hogy a bifidus essensis valójában egy baktérium. :D

Draconire

#9398
Quote from: Zsiga on 2007-06-08, 20:14:32
Nálunk ének-zene meg hittan 4 évig (egyházi suli mellékhatásai...), biológia-kémia 4 év (biológia tagozat, kémia fakt), fizika 4 év (mert mért is ne...), földrajz 3 év. Cserébe jól megszívtuk mert csak heti két tesióránk volt, pedig milyen jó is lett volna minden reggel focival kezdeni a napot. :)
Meg voltak nálunk is ilyen tölteléktárgyak mint rajz (1 év) meg művtöri (szintén 1 év),meg persze a három év számtech amire nekem sose kellett bejárnom miután elsőben az első órán prezentáltam mah 1337 programming skillz. :D
Hát nem lettem volna a helyedben, bár 4 év fizika nekem is volt (azt normál tantárgynak vettem :P).


Minél többet olvasom, hogy mennyi felesleges dolgot tanítanak egyetemen, annál jobban örülök hogy én nem megyek.... :D

Solid Snake

#9399
Quote from: Gmer on 2007-06-08, 19:26:36
Nekem volt 2 évig földrajz, biosz, kémia, ének-zene ( :jee: ). Volt továbbá még a normál tárgyak mellet a 4 év alatt 1 vagy 2 évig vizuális kultúra,műszaki rajz, elektrotechnika (elmélet+gyakorlat), és valami kiegészítő gyakorlati óra elsőben, ahol fúrni kellet gépekkel, csiszolni, etc. Mindez sportinformatika szakon.

Igazolhatom (Gmerrel osztálytársak vagyunk).  :D
Ami azonban a legdurvább: hiába vagyunk (voltunk) sport-info szakon, ennek ellenére az informatikát osztott csoportban tanulta az osztály, ráadásul az osztály 90%-ának köze nem volt az informatikához. Nekem szerencsém volt mindkét csoporthoz. 9.-10.-ben a "gyengébb csoportban" voltam, ahol a tanár villamosmérnöki diplomával tanított info-t, így nem csoda, hogy szerinte a CD-t kívülről írják befelé. 11.-ben aztán átkérvényeztettem magam a másik csoportba (Gmer csoportjába), ahol a tanár egy mai fejjel gondolkodó, rendkívüli stílussal és humorérzékkel rendelkező egyéniség volt, aki normális dolgokat tanított, prorgramoztunk is nála (míg a másik csoportban az ECDL-t se tették le, mondjuk ott olyan kaliberű emberek tanultak, akik olyanokat kérdeztek tőlem, mint pl. "Mi az a C: meghajtó?" vagy "Hol keressem az Asztalt"? illetőleg "Mi az a Caps Lock?").

Quote from: Gmer on 2007-06-08, 21:34:18
Minél többet olvasom, hogy mennyi felesleges dolgot tanítanak egyetemen, annál jobban örülök hogy én nem megyek.... :D

Mérnök-info szakon még filozófia is lesz.  :D

Member

Huh, írtatok ám, mint a güzü. :eek:
Nekem 3 évig volt fizika, 2 évig kémia, 3 évig biosz és két évig ének-zene. Pedig ez messze nem elit suli volt. ECDL-t nálunk is letették páran, akik pl. nem tudták, hogy Google-ben kell az idézőjel, hogy a szavakra ne külön keressen. :rolleyes: Nálunk programozás nem volt, csak az a b*zi teknősös sz@r meg még 1 progi, amiben 3szögeket tudtunk ugráltatni.

.Attila

Quote from: Zsiga on 2007-06-08, 20:14:32
.Attila: A gimnázium szerepe a felkészítés az egyetemre/főiskolára, akármelyikre

Ezzel vitatkoznék. Egyrészt, nem csak gimnáziumokról beszéltünk. Másrészt, nem mindenki megy középiskola után egyetemre vagy főiskolára (sőt, most már azon dolgoznak, hogy ne is tudjanak menni mindannyian). Tehát a középiskola feladata nem csak az, hogy felkészítsen a felsőoktatásra.
A középiskoláról kialakított képem szerint a középiskola életre is kéne, hogy neveljen. A felsőoktatásra való felkészítése is része, de azt amúgyis meglehetősen szarul teszi. Aki ténylegesen fel akar készülni az egyetemre/főiskolára, az különórákra jár. Aki nem teszi, úgyis magán az egyetemen/főiskolán tanul meg mindent, mert a középiskolában szerzett tudása meglehetősen konvergál a nulla felé.


QuoteNem tudom te hogy voltál vele, én 18 évesen se tudtam hogy mi akarok lenni, nem hgoy még majd 14 évesen eldöntsem hogy na akkor nekem x meg y tárgyra nem lesz szükségem.Persze, utólag belegondolva teljesen felesleges volt annyit tanulni töriversenyre mert nem fogom használni, de nem vált a káromra.

Én se tudtam, nyugi. Nálam csak az volt tiszta, hogy műszaki dolgok felé haladok, mert annyira erős a reál oldal nálam. De itt most nem is erről van szó. Én nem azt mondom, hogy ezek a tantárgyak feleslegesek, hanem hogy felesleges részletekbe mélyednek bele.
Azt sem mondtam, hogy az efajta tudás közvetlenül kárára válik bárkinek is. Közvetetten viszont igen. Ugyanis az ilyen felesleges részletek helyett taníthattak volna érdemi dolgokat is, pl. alapvető pénzügyi ismereteket, amikkel mindenki találkozik az élete során.

QuoteEgyetemen/főiskolán tanulsz közgázt, szerintem mindenhol, amíg iskolába jársz addig meg úgysincs rá szükséged, tehát tökmindegy hogy 15 vagy 23 évesen verik a fejedbe, viszont 23 évesen már talán fel is fogod a lényegét...  ;)

Mondandód több helyen is hibás szerintem.
1. Nem mindenki megy egyetemre/főiskolára, akik nem mennek, azok az alapvető dolgokat sem tanulják meg így, pedig erre nagyobb szükség volna, mint az ATP molekulával kapcsolatos dolgokra (előbbit tudod kamatoztatni az életben, utóbbi csak puszta adat, nem fogsz kezdeni vele semmit, legfeljebb az a töredék, aki ezen a vonalon megy tovább, de azoknak is szüksége van az előbbire, míg utóbbira csak nekik van szükségük, amit az egyetemen/főiskolán úgyis megtanulhatnának).
2. Még egyetemen/főiskolán sem mindenhol tanítják szerintem. Ez mondjuk csak tipp, de elég nagy a valószínűsége érzésem szerint.
3. Te csak a közgázt említed, pedig én a pénzügyeket említettem többször. Nem ugyanaz. Utóbbit már csak a kapcsolódó szakokon tanítják. Pl. BME-n műszaki szakoknak tanítják a közgázt (azt is röhejesen mondjuk), de pénzügyeket egyáltalán nem. Pedig fontos lenne megérteniük, hogyan is értékelünk pl. egy beruházást. Utóbbi alapszinten nem is ördöngős egyébként.

QuoteVisszatérve az ATP-re, nem tudom milyen részletességgel tanultatok róla, de úgy gondolom hogy minden embernek illik ismerni azt a néhány molekulát ami az életét irányítja. Tudod, "értem én hogy villanymotor, de mi hajtja?" :D Nem arról van szó hogy legszebb álmodból felébredve rajzolj le egy NADP-t (ha már Próféta úgyis említette), csak tudd hogy nagyjából mire való, miért fontos. És ha tudsz ilyeneket, meg a hozzájuk tartozó összefüggéseket, akkor máris nem kajálod be a Norbi-update és társai bullshitet, meg tudod hogy mire is jó (vagy éppen nem jó) az a vitamin amit nyomnak a pofádba a tv-ben, meg hogy a bifidus essensis valójában egy baktérium. :D

NADP-re pl. abszolúte nem is emlékszem. De nem is érdekel. Mit kezdjek vele? Az, hogy sokan nylon zacskónak nevezik a poli-etilén zacskót, az szerintem kicsit durvább, de elfogadom, így alakult ki. Hibás, na de akkor mi van?
Azért a villanymotor az más egy kicsit.
A Norbi marhaságokat meg az NADP ismerete nélkül sem kajálom be. De ez inkább múlik a józan észen, mintsem a részletes ismereteken. Persze aki ismeri a hatásmechanizmusokat, az még alaposan alá is tudja támasztani, miért nem vesz ilyeneket, de erre csak nagyon kevesen képesek, erre nagyon kevés az, amit a középiskola ad bármilyen szinten is.

Baggio

szerintem jó ez így ahogy van. ki lehet birni hogy egy pár évszámot meg kell jegyezni. és mivel egy osztályba 40 gyerek jár (leglábbis nálunk így volt), így valóban nem lehet semmit se kihagyni a tantervből. De ha pl nekem gimiben elkezdtek volna közgázról vagy pénzügyekről magyarázni, tuti kiégtem volna. vagy itt emlitettétek pl hogy hasznosabb dolgokat kellen tanitani. Mondjuk ha lett volna aoutószerelés óra, akkor én azon tuti nem lettem volna ott. Hiába hasznos, engem egy autó totál nem érdekel, nem hogy még a motorban is akarjak túrkálni. Azt majd a szerelő. Ezek az "élethez való hasznos dologok" kicsit ilyen amerikai do-it-yourself stílusúak. Nem mondom hogy mindenhez valami külső embert kell hivni, de ha pl elromlik a kocsim én tuti nem nyitom fel a motorháztetőt. Mert nem is érdekel hogy hogy kell. Más meg imádná ha egész nap biológia óra helyett kocsikban turkálhatna. Sose lesz olyan ami midnekinek jó, mert akkor mindenki egy személyes suliba járna. De még mindig jobb így, mintha olyan lenne itt a gimi mint pl amerikában, ahol egy csomó úgymond hasznos dolgot tanitanak. Egy ottani átlag matektanár kb nem tud megoldani egy másodfokú egyenletet.

.Attila

Baggio. ezt egy kicsit elbagatelizáltad. Eléggé rossz példával.
Egyáltalán nem arról volt szó, hogy ki mit szeretne tanulni. Arról volt szó, hogy mit lenne hasznos tanulni, mi az, ami tényleg fontos lenne az életben. Autószerelés hasznos lehetne persze, de nem olyan dolog, amivel mindenki ilyen szinten találkozik, ott a szakember. Pénzügyek már más téma.
Szakembert mindenre lehet találni, hívjunk mindenhez szakembert! Ja és akkor mi mit csinálunk, miből keresünk pénzt? Azért nem lehet mindent szakemberre fogni, bizonyos dolgokhoz hozzá kell tudni szagolni.

Baggio

szerintem nem bagatelizáltam el. az meg hogy ki mihez tud hozzá szagolni... hát nagyon emberfüggő. szerintem nekem pl, akármilyen égő is, tuti a feleségem fogja intézni a pénzügyeket, mert én nem birnám megcsinálni. amúgy is sötét vagyok az egészhez (hiába volt a 2 év közgáz... ha van suli ahol annak amit tanulsz semmi haszna a közgazdasági egyetem), és nem is nagyon érdekel. lehet hogy ez így hülyén hangzik de én így gondolom.
de egy másik példa. Hogy pl boisz órán inkább betegésgek tünetei kellen tanitani (valaki itt emlitette). szerintem ez megint nem jó. egy tünetről igazán csak egy orvos tudja megállapítani hogy milyen betegséget takar (itt most nem a lázas vagyok-fáj a fejem-... dolgokra gondolok). Egy bizonyos tünet annyi betegségnél előjöhet. Ezt nem lehet gimis szinten megtanitani. az élethez igazán hasznos dolgokat pedig az ÉLETtől fogod megtanulni. És ott mindenkinek más lesz a hasznos.

Rounin

K_T : mehetsz aludni, én végig itt fogok lógni :angyali:. Most lesz egy hét szabim és a hazaútra készülök ^__^.

ed.: 315get!

Kuroi Tenshi

Elvagyok közben egy másik fórumon, úgyhogy NEM :hehe: :D

Rounin

Quote from: Kuroi Tenshi on 2007-06-09, 03:36:36
Elvagyok közben egy másik fórumon, úgyhogy NEM :hehe: :D

Ellenszegülsz, POGÁNY?!  :morci: :D

Kuroi Tenshi

Kit nevezel te pogánynak?  :morci:
<-- Nézz csak oda, glória, szárnyak  :angyali: - + a usernevem ;)


:hehe: :D

Rounin

Fekete angyal... hűha, nagyon szentnek hangzik :hehe:. Mellesleg halandóként angyalnak kiadni magad mióta istenfélő dolog? :D


Rounin


Zsiga

Quote from: Rounin on 2007-06-09, 03:26:23
K_T : mehetsz aludni, én végig itt fogok lógni :angyali:. Most lesz egy hét szabim és a hazaútra készülök ^__^.
No comment...

Rounin

#9413
A lényeg, hogy elhitte ;P. Különben meg itt vagyok :_piszka:

Egyedül...

.Attila

Quote from: Baggio on 2007-06-09, 00:52:05
ha van suli ahol annak amit tanulsz semmi haszna a közgazdasági egyetem

Az, hogy te nem tudod, mire való egy közgazdász, az a te egyéni problémád. A közgazdász képzéssel vannak gondok, de ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy semmi haszna. Ezt most vagy jócskán eltúloztad, vagy fogalmad sincs, miről beszélsz.

Quotede egy másik példa. Hogy pl boisz órán inkább betegésgek tünetei kellen tanitani (valaki itt emlitette). szerintem ez megint nem jó. egy tünetről igazán csak egy orvos tudja megállapítani hogy milyen betegséget takar (itt most nem a lázas vagyok-fáj a fejem-... dolgokra gondolok). Egy bizonyos tünet annyi betegségnél előjöhet. Ezt nem lehet gimis szinten megtanitani.

Én mondtam, de nem így. Sosem állítottam, hogy ezeket azért lenne jó megtanulni, hogy saját magam állítsam fel a diagnózist. Még az orvosok is tartózkodnak attól, hogy szimplán saját magukról készítsenek diagnózist. Én pusztán azt mondtam, hogy jó lenne ilyeneket tanulni azért, hogy az emberek időben elmenjenek orvoshoz, ha vmire utaló jeleket látnak. Mert bizony manapság az emberek egy része vagy nem veszi észre a jeleket, vagy alábecsüli ezek fontosságát.

Quoteaz élethez igazán hasznos dolgokat pedig az ÉLETtől fogod megtanulni. És ott mindenkinek más lesz a hasznos.

Személyesen természetesen mindenki az élettől fogja megtapasztalni a dolgok igazi működését. De erre fel lehet készíteni az embereket, és ez volna a cél. Nagyon nem mindegy, hogy totál felkészületlenül ér valami ismeretlen, vagy már korábban hallottál róla, esetleg már azt is megtanították neked, hogyan próbáld megoldani.

Fubenalvo

Höhööjj kész az új aláírásom. Vélemények? :)

Rounin

Quote from: Fubenalvo on 2007-06-09, 11:47:09
Höhööjj kész az új aláírásom. Vélemények? :)

Ugye jól látom, hogy gyakorlatilag pár színes betűből és egy linkből áll? :angyali:

Zsiga


Draconire


Fubenalvo

Quote from: Rounin on 2007-06-09, 11:59:27
Quote from: Fubenalvo on 2007-06-09, 11:47:09
Höhööjj kész az új aláírásom. Vélemények? :)

Ugye jól látom, hogy gyakorlatilag pár színes betűből és egy linkből áll? :angyali:

Hát elvileg kéne még ott lennie 1-2 animációnak is... :P
Remélem nem az van hogy megint behalt a szerver és nem jelennek meg :S