Offtopic

Started by Lt. Simoan Blarke, 2006-10-23, 21:38:47

Previous topic - Next topic

.Attila

#9450
Quote from: Baggio on 2007-06-10, 10:36:02
Ott egy másodfokú egynlet egy másodfokú egyenlet. van egy megoldási kulcsa meg egy megoldása. és annyi.

Bagatelizálsz. Ha a matek csak ennyiből áll, akkor miért van sok embernek komoly gondja vele?

Quotea betegésgek nem ilyenek. és valóban, ahogy Zsiga mondta, csak sokkal többet ártana ha mindenki össze vissza megtanulna néhány alapszintű dolgot. így is egy csomó ember van aki az istennek se megy el orvoshoz, mert fél tőle. ha még mindenki tudatában lenne bizonyos betegségek lehetséges tüneteinek, akkor aztán még több olyan ember lenne aki be nem tenné a lábát orvoshoz, mondván ő tudja mi a baja.

(n+1). alkalommal: nem az a lényeg, hogy az emberek diagnózist állítsanak fel magukról. (esküszöm beírom az aláírásomba, hogy ne kelljen minden egyes postban leírni)

Quoteaz emberek hajlamosak azt hinni, hogy értenek valamihez, amikor épp hogy csak a felületére vetettek egy pillantást.

Pont az lenne a célja az egésznek, hogy az emberek megértsék, orvoshoz kell fordulni, ha látják a jeleket, nem diagnózist felállítani és nem önkúráltatni magukat.

QuoteA körzeti orvos pedig 6 év tanulás, 2 év rezidensgyakorlat és kb 4 év szakvizsga (ezek egymás után) után el tudja dönteni, hogy mondjuk baj van e a sziveddel.

Igen, ezért kell orvoshoz fordulni, ha látod a jeleket. De ha nem látod a jeleket, mert fingod sincs róla, hogy az az, vagy a jelek súlyát alábecsülöd, akkor nem mész el orvoshoz sem. (ennél szájbarágósabban már nem megy)

QuoteA papucsállatkáról annyit, hogy hozzáartozik az élővilághoz és az evolúcióhoz. Sok gyakorlati haszna nem lesz, és aki nem szereti a bioszt annak nem is érdekes. de legalább nem ártalmas megtanulni

Mint ahogy sokminden más is hozzátartozik, amit nem tanítanak meg. Nemhogy sok gyakorlati haszna nem lesz, egyáltalán nem lesz haszna (talán egy kvízműsorban lehet, de ott minden létező lexikális adatnak lehet haszna).
Ártani nem árt, ilyen erővel viszont nyugodtan kiadhatnák anyagnak a Révai lexikont. Nem árt tudni, mi van benne, csak tök felesleges.


Quotetehát nem az egyetemen szerzett tudást hasznosítják.

És ebben hogyan különbözik a közgáz a többi szaktól?

Baggio

.Attila: azt hiszem hogy mi ebben a bioszóra kérdésben nem fogjuk megérteni egymást, úgyhogy hagyjuk is. A matek összehasonlíthatalan ezzel a betegség dologgal, és az a kérdésed, hogy miért van vele ilyen sok embernek gondja egyátalán nem tartozik a vitánkhoz. Mostmár mindketten csak önmagunkat tudjuk ismételni. Én azért érzem úgy, hogy kicsit nagyobb rálátásom van erre, mert már 2 éve az orvosira járok, és már tanultam egyet s mást ezekről a dolgokról. Hidd el hogy nem lehet gimis szinten belemenni. Ennél szájbarágósabb én sem tudok lenni. Az utolsó kiemelt pontodhoz még annyit, hogy azért pl nálunk az orvosin amit tanulsz azt fogod használni. És ez biztos.

Selmo

Akkor megpróbálom elmagyarázni, arra célzott, hogy homályosítsák fel az embereket, hogy miért orvoshoz menjenek és ne fájdalomcsillapító, lázcsillapító és antibiotikum össze-vissza szedését alkalmazzák helyette, öngyógyításként. Hogy röhögjenek az intelligens mosóporon. Hogy tudják, hogy a divatlapon szépen retusált képeket kapnak. Hogy tudják, hogy a hipermarketek miért rendezik át a polcaikat. Hogy feltűnjön nekik, hogy a tévés távgyógyítás talán nem működik. Sokkal több haszna van, mint a zöldszemes ostoros evolúciós szerepe, főleg, hogy ez utóbbi vitatott mindmáig.

A tökéletesség unalmas.

Zsiga

Quote from: Selmo on 2007-06-10, 16:14:22
Akkor megpróbálom elmagyarázni, arra célzott, hogy homályosítsák fel az embereket, hogy miért orvoshoz menjenek és ne fájdalomcsillapító, lázcsillapító és antibiotikum össze-vissza szedését alkalmazzák helyette, öngyógyításként. Hogy röhögjenek az intelligens mosóporon. Hogy tudják, hogy a divatlapon szépen retusált képeket kapnak. Hogy tudják, hogy a hipermarketek miért rendezik át a polcaikat. Hogy feltűnjön nekik, hogy a tévés távgyógyítás talán nem működik. Sokkal több haszna van, mint a zöldszemes ostoros evolúciós szerepe, főleg, hogy ez utóbbi vitatott mindmáig.
Mutass nekem légyszíves egyetlen embert akinek ezt nem tanították meg a szülei, vagy nem jött rá magától, és van annyi esze hogy ha tanítanák a középiskolában akkor felfogná.

Selmo

A fél ország.

A tökéletesség unalmas.

Gregory


Zsiga


Selmo

Na ja, túl sok hülye van, de talán az ország 1/3-a.

A tökéletesség unalmas.

Zsiga

Quote from: Selmo on 2007-06-10, 16:48:21
Na ja, túl sok hülye van, de talán az ország 1/3-a.
Én még egyetlen emberrel sem találkoztam aki ne tudta volna hogy mikor kell orvoshoz mennie, és milyen gyógyszereket szedhet be magától. Lehet én mozgok túl értelmiségi körökben, nem tudom. :confused:

Baggio

Quote from: Zsiga on 2007-06-10, 16:59:47
Quote from: Selmo on 2007-06-10, 16:48:21
Na ja, túl sok hülye van, de talán az ország 1/3-a.
Én még egyetlen emberrel sem találkoztam aki ne tudta volna hogy mikor kell orvoshoz mennie, és milyen gyógyszereket szedhet be magától. Lehet én mozgok túl értelmiségi körökben, nem tudom. :confused:
:tezsvir:

kikuchiyo

Quote from: Zsiga on 2007-06-10, 16:59:47
Quote from: Selmo on 2007-06-10, 16:48:21
Na ja, túl sok hülye van, de talán az ország 1/3-a.
Én még egyetlen emberrel sem találkoztam aki ne tudta volna hogy mikor kell orvoshoz mennie, és milyen gyógyszereket szedhet be magától. Lehet én mozgok túl értelmiségi körökben, nem tudom. :confused:

Valószínűnek tartom.
Menj be egyszer egy vidéki kocsmába.
Failure is the default option

.Attila

Quote from: Zsiga on 2007-06-10, 16:59:47
Quote from: Selmo on 2007-06-10, 16:48:21
Na ja, túl sok hülye van, de talán az ország 1/3-a.
Én még egyetlen emberrel sem találkoztam aki ne tudta volna hogy mikor kell orvoshoz mennie, és milyen gyógyszereket szedhet be magától. Lehet én mozgok túl értelmiségi körökben, nem tudom. :confused:

Nem fiatalabb körökben fordul elő gyakran az, hogy orvoshoz kéne mennie, de nem megy.

Baggio

Quote from: kikuchiyo on 2007-06-10, 17:02:34
Menj be egyszer egy vidéki kocsmába.
azt még ott is tudják hogy algopyrin meg aspirin
.Attila: na pont ez az. ha még mindenki felületesen ezt azt megtanul még kevesebben fognak elmenni

Selmo

Így lehet, én már sok ostobaságnak voltam tanúja. De a gondolkodás hiányára az a legjobb példa, amikor úgy 10 évvel ezelőtt feltettek egy körkérdést a balatoni nyaralóknak, miszerint: Tudta ön, hogy a Balaton 2/3-a hidrogén? Hihetetlen válaszok is születtek, és kb. minden tucatnyi emberből 1-nek ugrott be, hogy mire is céloz a kérdés. Kedvencem az "Úristen, tényleg? Akkor nem engedem benne fürdeni a gyerekeimet többé." :ejj:

A tökéletesség unalmas.

kisvirag

azt azért igy megkérdezném, hogy hogy jöttök ti ahhoz, hogy arról vitatkozzatok, mit kellene közép általános vagy bármilyen iskolában tanítani, mikor sem pedagógiai, sem pszichológiai, sem az adott szaktárgyban megfelelő rálátásotok és ismeretetek nincs?
biztosan ráférne már egy kis reform az oktatásra (ami egyébként most épp folyamatban van, már egy ideje próbálkoznak, mikor mi volt a neve, de a mostani talán igéretesebbnek tűnik, csak ezt is baszhatják, ha a középiskolák nem lesznek hajlandók átvenni a módszert. igaz ez is elsősorban módszertani reform, kellene tartalmi is, csak kicsit nehéz ez az ügy.)
Én Baggionak adok igazat, szart se érsz azzal, ha gimiben elmondod, hogyha fáj a fejed gyerekem, meg hányingered van, meg mittom mid, akkor menjál orvoshoz. Ez NEM a pedagógus feladata. ez a szülőé (ilyen idős korban meg még pláne) utána meg az emberé. Annak, aki fájdalomcsillapítót, meg antibiotikumot meg ilyeneket eszik össze vissza, tök mindegy, mikor mit tanítottál volna meg neki, akkor is ezt csinálná.
tekintve hogy az ilyenek nagyon jól TUDJÁK hogy orvoshoz kellene menniük. csak nincs rá idejük/pénzük/kedvük, nem bíznak az orvosokban, és még sorolhatnám. bizalmat, időt, kedvet meg pénzt pedig nem tudsz megtanítani a középiskolában.
Az emberek azért magányosak mert falakat építenek hidak helyett.

Baggio

Quote from: kisvirag on 2007-06-10, 17:05:04
azt azért igy megkérdezném, hogy hogy jöttök ti ahhoz, hogy arról vitatkozzatok, mit kellene közép általános vagy bármilyen iskolában tanítani, mikor sem pedagógiai, sem pszichológiai, sem az adott szaktárgyban megfelelő rálátásotok és ismeretetek nincs?
biztosan ráférne már egy kis reform az oktatásra (ami egyébként most épp folyamatban van, már egy ideje próbálkoznak, mikor mi volt a neve, de a mostani talán igéretesebbnek tűnik, csak ezt is baszhatják, ha a középiskolák nem lesznek hajlandók átvenni a módszert. igaz ez is elsősorban módszertani reform, kellene tartalmi is, csak kicsit nehéz ez az ügy.)
Én Baggionak adok igazat, szart se érsz azzal, ha gimiben elmondod, hogyha fáj a fejed gyerekem, meg hányingered van, meg mittom mid, akkor menjál orvoshoz. Ez NEM a pedagógus feladata. ez a szülőé (ilyen idős korban meg még pláne) utána meg az emberé. Annak, aki fájdalomcsillapítót, meg antibiotikumot meg ilyeneket eszik össze vissza, tök mindegy, mikor mit tanítottál volna meg neki, akkor is ezt csinálná.
tekintve hogy az ilyenek nagyon jól TUDJÁK hogy orvoshoz kellene menniük. csak nincs rá idejük/pénzük/kedvük, nem bíznak az orvosokban, és még sorolhatnám. bizalmat, időt, kedvet meg pénzt pedig nem tudsz megtanítani a középiskolában.
úgy jövünk hozzá, hogy vitatkozni bármiről lehet, amíg értelmes érveket sorolunk fel, és nem anyázásból áll az egész. egyébként örülök hogy egyetértesz velem.

Selmo

Quote from: kisvirag on 2007-06-10, 17:05:04
azt azért igy megkérdezném, hogy hogy jöttök ti ahhoz, hogy arról vitatkozzatok, mit kellene közép általános vagy bármilyen iskolában tanítani, mikor sem pedagógiai, sem pszichológiai, sem az adott szaktárgyban megfelelő rálátásotok és ismeretetek nincs?
Ettől még lehet józan eszem és figyelmem. És eltérően a lapuló és fejét homokba dugó átlagtól ki merem mondani, ha valami szar. Tudod mit mondok erre a tanárnak nem feladata az életre tanítás? Bullshit. Lusta/gyáva emberek dumája. A család készítsen fel a családi életre/problémákra, az iskola készítsen fel a világra. Aki nem tud/akar/mer az életre tanítani mást, az nem való pedagógusnak. És ilyenből képzünk rengeteget, hát itt kezdődnek a problémák. Egy tanár feladata nem az kellene, hogy legyen, hoyg ledarálja az anyagot aztán számonkéri és bye-bye. De természetesen így sokkal egyszerűbb az élet ugye? :ejj:

A tökéletesség unalmas.

.Attila

Ez nem szakmai vita, csak véleményeket mondunk.

Örülök, hogy egyetértetek abban, amit félreértettetek.
Természetesen nem nyilvánvaló jelekre gondoltam (hmm... véreset pisilek, vajon most el kell mennem orvoshoz vagy sem?). Vannak olyan dolgok, melyekről az ember nem vesz tudomást, észreveszi, de nem törődik vele, mert pl. nem hallott róla még, és hogy ezzel sürgősen orvoshoz kéne fordulnia.
De az előzőek alapján ti úgy látszik szupertájékozott emberek vagytok, mert azonnal észrevesztek mindent, és mindenről azonnal tudjátok, hogy el kell-e vele menni orvoshoz vagy sem. Engedjétek meg, hogy ebben kételkedjek.
És nem azt mondtam, hogy ez hipp-hopp megoldaná azt a problémát, hogy az emberek nem mennek orvoshoz. De talán (igen talán, mert biztosan nem lehet tudni természetesen) javítana az arányon, míg a papucsállatka tanulmányozása semmiben nem fog neked segíteni.

szerk.: egyetértek Selmo-val. előadó, tanár =/= pedagógus

Baggio

Quote from: .Attila on 2007-06-10, 17:23:11
Ez nem szakmai vita, csak véleményeket mondunk.

Örülök, hogy egyetértetek abban, amit félreértettetek.
Természetesen nem nyilvánvaló jelekre gondoltam (hmm... véreset pisilek, vajon most el kell mennem orvoshoz vagy sem?). Vannak olyan dolgok, melyekről az ember nem vesz tudomást, észreveszi, de nem törődik vele, mert pl. nem hallott róla még, és hogy ezzel sürgősen orvoshoz kéne fordulnia.
De az előzőek alapján ti úgy látszik szupertájékozott emberek vagytok, mert azonnal észrevesztek mindent, és mindenről azonnal tudjátok, hogy el kell-e vele menni orvoshoz vagy sem. Engedjétek meg, hogy ebben kételkedjek.
És nem azt mondtam, hogy ez hipp-hopp megoldaná azt a problémát, hogy az emberek nem mennek orvoshoz. De talán (igen talán, mert biztosan nem lehet tudni természetesen) javítana az arányon, míg a papucsállatka tanulmányozása semmiben nem fog neked segíteni.

szerk.: egyetértek Selmo-val. előadó, tanár =/= pedagógus
ne haragudj de te tényleg nem érted hogy ezt így nem lehet megcsinálni. jelek amikről nem vesz tudomást? észreveszi, de nem törődik vele? teljesen felesleges ilyeneket tanítani, mert mint mondtam mindegyiknek ezer féle oka lehet. és ha nem tanítanák meg mind az ezret, akkor az a baj. ha megtanítanák, akkor meg az hogy minek kell gimnáziumban ilyen mélységben eről tanulni. de az is előrordulhatna sokkal gyakrabban akkor, hogy a gimis tudása alapján XY Józsi majd azt gondolja, hogy "hmm, fáj a hasam, de hallotam boisz órán hogy ez csak azért van mert pl. megittam a lejárt tejet és gyomorrontásom van. majd elmúlik" és aztán meghal mert perforál a vakbele (na ez is hülye példa volt, de jobb msot nem jutott eszembe). és azzal hogy mindenkinek minden ilyesmiket tanítanának pont az általad kritizált TV gyógyítást segítenék elő, mert akkor az sokan azt gondolnák hogy minek orvoshoz menni amikor már a gimnáziumban is hallotam róla az a faszi meg a TVben biztos jobban tudja

Selmo

Továbblépnél már erről a kiragadott példáról? :ejj: Miért kell tudni a különböző savak vegyjelét és miért nem mondják el, hogy nem kéne hypot, domestost, vízkőoldót és hasonlót használni kézmosásra? Miért kell tudni használni a függvénytáblázatot és miért nem mondják el a számológép funkcióit? Miért vesszik végig pontról pontra az emberi szaporodást és miért nem beszélnek a fogamzásgátlás szükségességéről, módjairól?...

A tökéletesség unalmas.

kisvirag

úgy gondolom, hogy azok a dolgok, amikor már orvoshoz kell menni, mindenkinek egyértelműek lehetnek.
azok a jelek, amikről te beszélsz, még nagyon apróak, különben tudomást venne róla az ember.és pont, mivel nagyon apróak, ezért eldönthetetlen, hogy valóban kell-e orvoshoz fordulni, ráadásul ugyanezért kismillió betegség tünetei lehetnek.
vagy minden köhintésnél menjek orvoshoz, mert lehet tüdőrák? esetleg egy kis bőrpír esetén is, mert az meg bőrrák?
vagy ha enyhe fájás van a gyomromban, mindjárt rohanjak, hogy jaj, mi van ha gyomorfekélyem van, közben meg csak túl sokat ettem mondjuk?
mondj konkrét példát olyan jelre, amit nem vesznek az emberek észre, vagy tudomást róla, de komoly probléma előjelei, akkor talán meg tudom érteni, miről is beszélsz.

Én nem mondtam, hogy a pedagógusnak nem dolga az életre nevelés, én azt mondtam, nem dolga a gyereknek azt megtanítani, mikor kell orvoshoz menni, hiszen nem is tudhatja, mert nem ismeri úgy a gyereket (azok az esetek meg amikor már egyértelmű, megint más, nem azokról beszélünk)
mondjuk nekem mindig is bajom volt, hogy a legtöbb szülő azt gondolja, hogy a pedagógus feladata az életre meg mindenre nevelés, és ő meg baxik bármit is csinálni. az általános iskola alsó tagozatot leszámítva a tanár elsősorban oktató és csak másodsorban nevelő. Mind a kettő feladata, csak eltérő mértékben. Amikor megbetegszik a gyerek a suliban sem orvoshoz, hanem haza küldik, mivel a szülő feladata elvinni a gyereket, és tudni, mikor kell elvinni, valamint ezzel a magatartással a gyerekkel is megismertetni hogy mikor kell ezt tennie, majd ha felnő.

edit: elméletileg kötelesek beszélni a foamzásgátlásról, módjairól. nálunk pl volt is róla szó. az más kérdés, hogy bizonyos tanárok meg iskolák elsumákolják, mert még "kellemetlen" témának érzik.
Az emberek azért magányosak mert falakat építenek hidak helyett.

Zsiga

Quote from: Selmo on 2007-06-10, 17:52:33
Továbblépnél már erről a kiragadott példáról? :ejj: Miért kell tudni a különböző savak vegyjelét és miért nem mondják el, hogy nem kéne hypot, domestost, vízkőoldót és hasonlót használni kézmosásra? Miért kell tudni használni a függvénytáblázatot és miért nem mondják el a számológép funkcióit? Miért vesszik végig pontról pontra az emberi szaporodást és miért nem beszélnek a fogamzásgátlás szükségességéről, módjairól?...
1. Azért van anyád meg apád hogy elmondja, ne igyál sósavat. (Mellesleg a savaknak nincs vegyjelük, az az elemeknek van, és tudtommal az összes sav vegyület, amiknek képletük van.)
2. + 3. Azért mert te szar suliba jártál nem kell rögtön általánosítani, érdekes, nekem a nyolcosztályos gimiben és utána a rendes gimnáziumban is elmondták ezeket, és minden ismerősömnek is.

thrall

Nagy kérdése az életnek: a Cool tv miért használja a bemutatóknál a Nightwish számait, és miért pont mondjuk a Laptop DJ-nél rakják be? (csak azért kérdem, mert amint látom nemsok dologról tud folyni itt a társalgás, cask az oktatási vitákról :D )

Baggio

Quote from: Zsiga on 2007-06-10, 18:08:27
Quote from: Selmo on 2007-06-10, 17:52:33
Továbblépnél már erről a kiragadott példáról? :ejj: Miért kell tudni a különböző savak vegyjelét és miért nem mondják el, hogy nem kéne hypot, domestost, vízkőoldót és hasonlót használni kézmosásra? Miért kell tudni használni a függvénytáblázatot és miért nem mondják el a számológép funkcióit? Miért vesszik végig pontról pontra az emberi szaporodást és miért nem beszélnek a fogamzásgátlás szükségességéről, módjairól?...
1. Azért van anyád meg apád hogy elmondja, ne igyál sósavat. (Mellesleg a savaknak nincs vegyjelük, az az elemeknek van, és tudtommal az összes sav vegyület, amiknek képletük van.)
2. + 3. Azért mert te szar suliba jártál nem kell rögtön általánosítani, érdekes, nekem a nyolcosztályos gimiben és utána a rendes gimnáziumban is elmondták ezeket, és minden ismerősömnek is.
a mi sulinkban is mind3ról volt szó. pl. a fogamzásgátlásról több órán keresztül is. Számtech óra meg szinte minden gimiben van.

thrall

Quote from: Baggio on 2007-06-10, 18:12:25
... pl. a fogamzásgátlásról több órán keresztül is. ...

nekünk még dobáltak óvszereket is  :whoah:

Selmo

Quote from: Zsiga on 2007-06-10, 18:08:27
2. + 3. Azért mert te szar suliba jártál nem kell rögtön általánosítani, érdekes, nekem a nyolcosztályos gimiben és utána a rendes gimnáziumban is elmondták ezeket, és minden ismerősömnek is.
Azért mert te pestre jártál suliba, nem kéne országosan általánosítani. ;)

A tökéletesség unalmas.

kisvirag

ez nem pestre járás kérdése.
mindenki jó esetben csak egyetlen általános és középiskolát tapasztalt meg, amiből, tök mindegy hol volt, nem lehet általánosítani
Az emberek azért magányosak mert falakat építenek hidak helyett.

Baggio

Quote from: Selmo on 2007-06-10, 18:21:31
Quote from: Zsiga on 2007-06-10, 18:08:27
2. + 3. Azért mert te szar suliba jártál nem kell rögtön általánosítani, érdekes, nekem a nyolcosztályos gimiben és utána a rendes gimnáziumban is elmondták ezeket, és minden ismerősömnek is.
Azért mert te pestre jártál suliba, nem kéne országosan általánosítani. ;)
debrecenben sincs gond ezekkel. jó lehet hogy egy két nagyon kicsi helyen igen, de tudtommal gimnáziumok a legkisebb falukban nincsenek

Én

#9478
Quote from: Baggio on 2007-06-10, 18:12:25
Számtech óra meg szinte minden gimiben van.
Szinte :( Pedig milyen jót lehetne aludni rajta...
EDIT: Ja, de, nekem is volt 7.-ben (hatosztályos gimi FTW)

Selmo

Quote from: kisvirag on 2007-06-10, 18:25:06
ez nem pestre járás kérdése.
Azért van köze hozzá, Pesten jobbak fizetések, a jobb tanárok maradnak ott, de ez meg más probléma.
Quote from: Én on 2007-06-10, 18:27:49
Quote from: Baggio on 2007-06-10, 18:12:25
Számtech óra meg szinte minden gimiben van.
Szinte :( Pedig milyen jót lehetne aludni rajta...
És van ahol 4 évig alszanak is rajta internetezés címén.

A tökéletesség unalmas.