Japán filmek és zenék

Started by Daihelyon, 2003-12-11, 17:11:08

Previous topic - Next topic

Ramiz

Quote from: kikuchiyoTakashi Miike életmûvének eddig csak azt a részét ismertem, ahol az emberi lélek legsötétebb bugyainak kíméletlen leltárját ábrázolja vérben, belsõségekben és spermában tocsogva (Ichi the Killer, Visitor Q), vagy debilkedik (Zebraman), illetve láttam még az Izo c. filmjét (ami nem tudom, mi akar lenni...).
Utolsó kettõt még nem néztem meg, viszont az én kedvencem tõle a Gozu. Nagyon :cool: film!
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Ramiz

A Samurai Fiction egy 1998-as fekete-fehér szamurájos film, de nem igazán mondható hagyományosnak, habár az 1600-as évek végén játszódik. A néhol kissé debil poénok, az akciójelenet alatt megszólaló rockzenei számok, valamint a nyugisabb jelenetekben a country-s gitárzene azonban furcsa atmoszférát teremtenek, arról nem is beszélve, hogy amikor valakit levágnak, a fekete-fehér kép képregényszerû, túlkontrasztozott vörösbe vált, mint a '80-as évek amerikai akciófilmjeiben.
A történet azonban ízig-vérig szamurájtörténet: egy rónin által ellopott kardot igyekszik visszaszerezni az illetõ család fiatal férfisarja, az apja parancsára két ninjával megtámogatva, akik titkon követik. A fickó azonban hiába heves vérû, a kardhoz nem nagyon ért, a ninják pedig leginkább csak rohangálnak az erdõben és nagyokat ugranak.
Talán ennyibõl is látszik, hogy milyen furcsa film ez: tele van paródiaelemekkel, amiket az tud igazán élvezni, aki már látott néhány szamurájfilmet, azonban mégsem lesz komolytalan a film története.
"Igazi kuriózum, nem csak ínyenceknek."
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

.Attila

Megnéztem a Zatoichi-t. Tetszett :cool:
Kár, hogy nem tudtunk meg szinte semmit Zatoichi múltjáról :(

Ramiz

Quote from: BonciMegnéztem a Zatoichi-t. Tetszett :cool:
Kár, hogy nem tudtunk meg szinte semmit Zatoichi múltjáról :(
Gondolom az a sok régi Zatoichi filmbõl kiderül, és Kitano egy kicsit másképp akarta csinálni.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Manu

Quote from: RamizGondolom az a sok régi Zatoichi filmbõl kiderül, és Kitano egy kicsit másképp akarta csinálni.

Jaja, abból a 26-ból, ami 1962-89 között készült. Episode guide


Cutie Honey

Végül is egy aranyos akció-vígjáték, a hagyományos japán trash szuperhõs sci-fik stílusában (Power Rangers, Ultraman). A harcok látványa egy kicsit egyedi, tetszett, hogy nem csak CG-re alapoznak. Van benne egy-két jó poén, meg úgy egyébként jót rágógumizik rajta a szem, nekem pont jól jött. :) Az animét nem láttam, nem tudom mennyire adja vissza annak hangulatát.

Japanorama


Hat részes BBC sorozat a japán film világáról, a nyugat emberének. Nem mélyed el a részletekben , csak az alapokkal foglalkozi, de ennek keretében találhatóak benne interjúk egy-két nagy öreggel, mint Kitano, Miike vagy Mamoru.

Episode 1: Science Fiction
- "Ultraman", with interview with the director. A long interesting feature.
- "Tetsuo: The iron man" (1998). Interview with director.
- Games, interview with the CEO of UGA.
- Etiquette: How to enter a room.
- Astro boy (1963), and Akira. Short features.
- "Ghost in the shell" and "Avalon", interview with director (Mamoru Oshii)
- Robot pets, and robotpeople.
- I.K.U., a movie on hi-tech sex.

Episode 2: Entertainment
- "Water boys"
- "Cupheads"
- Etiquette: How to laugh.
- JPOP Idols
- Interview with Hideaki Anno but mostly footage from the live movie "Love and Pop" (1998).
- "Hostbed" , this is how internet was meant to be.
- A interview with Miyazaki. Loads of footage.
- Battle Royale

Episode 3: Sex
- "Warm water under a red bridge",
- "Paradise TV", 24 hour erotic stuff.
- "The realm of the senses". Interview with directors etc.
- "Kings of pink", a bunch of offbeat erotica/artsy movies.
- Etiquette: Chopsticks!
- Arousing anime! Starts of with "Plastic Little" (1994).
- "Legend of the overfiend" (1989). tentacles!
- "Figure" (2001), cosplay with masks.
- "Tokyo Decadence", back to mainstream SM erotica.

Episode 4: Yakuza
- "Tokyo drifter" (1966)
- "Branded to kill" (1967)
- "Brother" (2000), interview with Takeshi Kitano
- Etiquette: How to exchange business cards.
- Interview with the director Takashi Miike. "City of lost souls" (2000), "Audition" (1999), "Ichi the killer" (2001)
- Reality TV, "Crybaby". Interview with producer and winner.
- Pizzicato 5, interview.
- Defining the difference between anime and cartoons. "The professional: Golgo 13" (1983)

Episode 5: Swords
- Manga. "Lone wolf & cub". Interview with "Kazuo Koike". Excerpts from live movies.
- Etiquette: How to bow
- "Zatoichi and the one armed swordsman" (1971)
- "Samurai Fiction" (1998), interview with director. "Red shadow".
- "Ninja scroll"
- Breadman
- "Onibaba" (1964)
- Kanasisters (???)
- "Supercar"/"White surf style no.5".
- "Seven Samurai" (1954)
- "Yojimno" (1961), hosts favourite from Akira.

Episode 6: Horror
- Interview with an architects, and godzilla actors.
- Etiquette: Numbers
- "Kwaidan" (1964)
- "Scarecrow" (2001)
- "St.John's Wort" (2001)
- "Ring" (1998), interview with the director. and "Ring 2"
- "Barefoot Gen" (1983), interview with writer.
- JUNKO MIZUNO, interview
- Interview with "Dir en grey" and fans

Manu

Nobody Knows vs. When I Turned Nine

Bár ez utóbbi alkotás kóreai, azért rakom ide, mert a két film alapgondolata sokban hasonlít egymásra. A téma mindkét alkalommal akkörül forog, hogy egy fiúnak, gyerekeknek ilyen-olyan okok miatt felnõttként kell helyt állniuk már igen fiatalon. Személy szerint nekem az elsõ film tetszett messzemenõkig sokkal jobban, mivel hihetetlenül életszagú volt. Olyan gyerekszínészekkel játszatták a szerepeket, akik mintha nem is színészkedtek volna, hanem teljesen magukat adják. Lehet, hogy azt is tették, fõleg a kicsik, de akkor nagyon sajnálom õket. Mindenesetre volt egy-két hátborzonagtó pillanat benne emiatt. Ezzel szemben a második egy kicsit "lazább" handvételû, nyugatiasabb mû. Itt a gyerekeket símán be lehetett volna helyettesíteni felnõtt szereplõkkel, általában a dialógusok, a cselekedetek nem voltak túl hitelesek emiatt. Nem azt mondom, hogy rossz film, de az elõbbi mellett eltörpül, de mindenképp érdemes megnézni, ha fogékony rá valaki.

Edina-chan

Én mostanában néztem meg egy japán filmet, Shutter a címe, valami thriller...de nem volt hangja a videónak az egyik lejátszóban... ( pedig van mindenféle codec...na mindegy, nem is akartam hogy legyen hangja, feliratos volt úgy is :D )
1x megijedtem egy picit, meg a végén ledöbbentem nagyon.  :eeek: de jó volt ^^

Manu

#487
Quote from: Edina-chanÉn mostanában néztem meg egy japán filmet, Shutter a címe, valami thriller...de nem volt hangja a videónak az egyik lejátszóban... ( pedig van mindenféle codec...na mindegy, nem is akartam hogy legyen hangja, feliratos volt úgy is :D )
1x megijedtem egy picit, meg a végén ledöbbentem nagyon.  :eeek: de jó volt ^^


A Shutter az egy thai horror, lsd. itt.

Stacy - Attack Of The Schoolgirl Zombies


A B filmek utáni pervrerz vágyamnak engedelmeskedve néztem meg eme gyöngyszemet. Minden szép és jó lett volna, ha a rendezõ bevállalja, hogy ez tényleg egy B film, de sajna el akarta mûvészieskedni. Ez még mindig nem lett volna baj, de sajna a mondanivalót kifelejtette, ill. nem mûvészi ezközökkel közölte, úgyhogy nem is tudom minek nevezzem ezt a filmet. Ha valaki nagyon vágyik rá, hogy szexis japán iskoláslányokat lásson zombieként tucatjával férfibelekken csüngeni a szerelem nevében, annak csak hajrá!!! Az egész csak egy és negyed óra. :)

Olvassa vajh még valaki ezt a topicot?:(

UfoZ

Densha Otoko 【電車男】

Ezt nézi még valaki? Nem film, hanem TV sorozat kb 45 perces részekkel. A történet alapja az a 2ch thread ahol egy otaku emberke a vonaton ismerkedett meg egy csajjal, és a fórumozók segítettek neki összejönni vele. Persze túl van dramatizálva (j-dorama) de elég vicces és bónuszként az ELO-tól van a fõcímzene. Ja és van benne bõven 2ch meg net kultúra referencia.

Érdekesség még, hogy az OP animáció alapja egy rövid minta animáció amit annakidején Hideaki Anno rajzolt valami con-ra vagymi (Daicon)

Info
Subs
Torrent

Manu

J-doramaból én most a Waterboys-t nézem, bár még csak a mozifilmen vagyok túl, meg egyébként sem futó sorozat már, de elég nagy híre van, Ennek a Densha Otoka-nak viszont elég szappanopera színe van, vagy nem? Amikor megtaláltam a D-Addicts oldalt, elõször én is megörültem, de nem igazán tudom, hogy mit nézzek róla. Nem fogok megnézni egy szappanoperát csak azért, mert japánok játszanak benne. De nem vagyok ott a rémában, úgyhogy ki lehet javítani. :)

Waterboys

.Attila

Vasárnap este 22óra 30kor DunaTV-n
Bábok
címû japán film.

Ramiz

Quote from: ManuHa valaki nagyon vágyik rá, hogy szexis japán iskoláslányokat lásson zombieként tucatjával férfibelekken csüngeni a szerelem nevében, annak csak hajrá!!!
Amíg nem az én belemen csüngenek... és tényleg szexisek... miért ne? :)

Quote from: ManuOlvassa vajh még valaki ezt a topicot?:(
Több, mint 1 hónapja úton vagyok állandóan, úgyhogy kezdenek súlyos film(-, anime- és manga)elvonási tüneteim lenni... de már csak egy animetábor és vége. :D
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Manu

The Blue Light

Eszement dráma, japán módra. Rezdülések képesek megszorongatni az ember torkát, pedig minden a hétköznapok valóságában játszódik, én ezt is Ozu örökségének tartom, s igazán ezt szeretem legjobban a japán filmben. Csendes állóképek, nagytotálok, amelyek annak idején Kitanonál bûvöltek el, de kb. olyan szinten, nem merül el annyira, mint mondjuk a Sharasouju. Olyan mestermunka, amit - leglábbis én - teljes mértékig át tudok élni.


The Bottled Fools


Erõsen low-budget film, s igazából nem kapott el. Úgy tesz, mintha underground cultfilm lenne, de annyiban különbözik azoktól, hogy semmi újszerû, eredti nincs benne. Végig idegesített, hogy sokkal, de sokkal jobban meg lehetett volna csinálni, nem megálni ezen a szinten, hanem tényleg nekiereszteni mindent, ami belefér. Így valahogy "visszafogott" lett.

Ramiz

Quote from: ManuThe Blue Light
A Sharasouju említése elbátortalanít, Kitanot viszont imádom... hmm...
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

.Attila

Ma este az m2-n 22 órakor:

A fivér

címû japán-brit film lesz.

Rendezõ és fõszereplõ: Takeshi Kitano.

Manu

Úgy látszik, megint Kitano sorozatot tartanak. Nagyon helyes, én is ott szerettem meg az öreget annak idején.

Ramiz

Quote from: ManuÚgy látszik, megint Kitano sorozatot tartanak. Nagyon helyes, én is ott szerettem meg az öreget annak idején.
Ja. Dunán meg a 101 Reykjavíkot adták vasárnap. Jó filmek csak ezeken a csatornákon mennek, igaz, ritkán.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Ramiz

Egy órás remekmû Asano Tanadobu (Ichi the killer, Gohatto, Zatoichi, Shark Skin, Bright Future stb) fõszereplésével (remekül illik hozzá a karakter). A film története nem túl bonyolult. A fõszereplõ, "Sárkány Szem" Morrison, gyerekkori verekedések miatt elektromos sokkterápiában részesült: áramot vezettek az agyába. Ezek miatt még erõszakosabb lett, mivel az elektromosság felébresztette a hüllõagyát. Rendszeresen kapta a bunyók miatt az áramot a fejébe, közben bokszoló lett belõle. A sárkány gyorsaságával és erejével csap le... a gond csak az, hogy utána nem tudja kontrollálni magát, és mindenkit püfölni kezd. Az eredmény: további sokkterápia... Sárkány Szem Morrison rájön, hogy valamit tennie kell maga ellen. Ezek után hatalmas fémbilincsekkel rögzíti le magát éjszakára, a benne felhalmozódó feszültség pedig máshogy nem tud távozni, csak elektromos kisülések formájában. Azonban ha ébren van, akkor sem bír a rengeteg energiával a testében. A film narrátorát idézve: "Ami megmentette a pusztulástól... AZ ELEKTROMOS GITÁR!!!" (Ld. aláírásom.) Morrison csutkára tolt erõsítõkkel, iszonyatos begerjedések közepette tépi a gitárját (nem dallamokat játszik, csak úgy tépi, ahogy én is tudnám :D ), néha szó szerint széttépi... Azonban felbukkan egy (szintén) különös figura, akinek az arcát félig egy Buddha-aranymaszk fedi, fején pedig egy villámhárító-szerûség látszik. Õ is erõs sokkot kapott gyerekkorában: miközben egy nagyfeszültségû vezetékes távtartóra mászott fel, egy átívelés belecsapott... Õ azonban máshogy éli ki a feszültségét: éjszakánként gyilkolászik.
Természetesen meg kell küzdeniük egymással...
Hogy miért tartom remekmûnek? Egyrészt az iszonyatosan hangulatos képi világ, a remek operatõri munka és az eszméletlenül elborult gitárhörgések-sikítások-zörejek... na jó: zene miatt. Másrészt "Sárkány Szem" Morrison Asano Tanadobu által mély beleéléssel alakított karaktere miatt. Harmadrészt: poééééééén!!!
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

kikuchiyo

Elkezdtem nézni tegnap este, de aztán a felénél úgy döntöttem, hogy ezt talán nem késõ este, lefekvés elõtt, egyedül egy sötét szobában kéne nézni... így a saját szellemi épségem megóvása érdekében felfüggesztettem. Folytatás ma.
Failure is the default option

Ramiz

Quote from: kikuchiyoElkezdtem nézni tegnap este, de aztán a felénél úgy döntöttem, hogy ezt talán nem késõ este, lefekvés elõtt, egyedül egy sötét szobában kéne nézni... így a saját szellemi épségem megóvása érdekében felfüggesztettem. Folytatás ma.
Egyrészt hangulatilag egyben érdemes nézni, másrészt a szellemi épség fontos dolog... :D (Én is 2 részletben láttam.)
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Raggie

#500
Hát mit is mondjak. A rendezõ tehetségét gondolom nem kell ecsetelnem, a film meg korrekt. Nagyon tetszenek benne a gyors, lassítás és nyál nélküli harci jelenetek. Ezt kivételesen érezte az öreg Kurosawa! És mennyivel nagyobb hatást tud elérni egy tizenöt másodperces pisszenés nélküli, mozdulatlan szempárbajjal az összecsapás elõtt és gyors, szinte pillanat alatt lezáródó jelenettel, mint egy amerikai stílusú utolsólehellettelmégmondvalamit meghalással! :zen:
Két klán közti konfliktust megoldó, mindenkit rászedõ, ügyes, de gazdátlan harcosról szóló film, fûszerezve egy kis moralitással és tanítással. Nagyon kellemes alkotás, csak ajánlani tudom! A ravasz harcos köré gyermekekként odasereglõ klántagok kicsit viccesek egy idõ után, de hát ez is része a film magávalragadó hangulatának, csakúgy mint a japán módra "ordítozós" beszélgetések, és a gésák lágy, békítõ hangja. Csillagos ötös nálam!
"I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: "Do I feel lucky?" ...

Well, do ya, punk?"

kikuchiyo

Eurgh.

A történet röviden, ha esetleg vki nem ismerné:
Középkorú fazon több évvel felesége halála után úgy dönt, hogy újranõsül, de szokatlan módszert választ az ara kiválasztására: filmes barátja segítségével meghallgatást ("audition" -> innen a cím) szervez. Megtetszik neki az egyik lány, néhány randevú után el is jut a "home run"-ig, ám reggelre a lány eltûnik.
A férfi kétségbeesetten nyomozni kezd, de a lány elérhetõségein csak eltûnt és megcsonkított férfiakat, feldarabolt holttesteket talál ("Tudja, mi a legrejtélyesebb? Amikor a rendõrök megpróbálták összerakni a testrészeket, találtak 3 fölös ujjat, egy fület, valamint egy nyelvet..." :hányós szmájli:).
Végül a lány meglátogatja hûsünket lakásában és kínozni kezdi. Izombénító a viszkibe, tûk a fájdalomérzõ idegdúcokba, láb levágása zongorahúrral...
Broáf.


Hát izé. Mit is mondjak.
Úgy érzem, a "style over substance" esete forog fenn.
Nem találtam elégségesnek azt a bemutatást, ami a lány terhelt múltjával (billogozó balettoktató, abuzáló nagybácsi stb.) indokolná a társadalomból való kizártságát és továbbmenve a szélsõségesen eltorzult szadizmusát. Már ha ez a helyes értelmezés. Ugyanis az a jelenet, amikor várja a zsák mellett a telefonhívást, és lassan elmosolyodik, amikor a hívás befut, arra enged következtetni, hogy a csaj egy tipikus "fekete özvegy", már régóta férfiak elcsábításával és változatos módokon történõ kivégzésével foglalkozik, és már a meghallgatáson kivetette a hálóját a férfira.  
Ez a megoldás pedig nagyon nem szimpatikus számomra, errõl nincs értelme filmet csinálni - persze az is lehet, hogy ez mind csak belemagyarázás, ürügy a tunkolás bemutatására. Vsz. nem véletlenül lett az Audition a guro-fanek kedvenc filmje.


Nem teljesen értem azért a filmet, kíváncsi vagyok a véleményekre.
Failure is the default option

Ramiz

Igaz, hogy az Audition híres/hírhedt "mészárszék"-film, de ha csak errõl lenne szó, nekem nem tetszett volna, mint ahogy az Ichi the killer sem azért tetszett. (Bár tény, hogy valószínûleg aránylag magas a tûrõképességem. :D ) De az is kell bele. A nõ múltja szerintem direkt csak sejtetett, és ez jobban illik ehhez a filmhez, mint egy aprólékos megmutatás, egy szájbarágás, "látod, ilyen volt, ezért ilyen lett" (the american way).
Az stimmel, hogy a nõnek nem ez a fickó az elsõ áldozata (nem csak abból a jelenetbõl, amit említettél, de a férfi nyomozásából is ez derül ki, a nyomorék fickó is áldozata, az ujjatlan-nyelvetlen "kutyáról" már nem is beszélve). De az én értelmezésem szerint rossz helyen kapisgálsz azt illetõen, hogy ez a nõ egy egyedi eset és az ifjúkori traumák miatt lett ilyen. Ebbe a filmbe bele lehet látni (a Suicide Club-hoz hasonlóan) társadalom-kritikát a nõ szerepérõl Japánban. Eleve a kiinduló-helyzet: meghallgatás a nõknek, akik ott izgulnak, tolonganak, közben az egész egy húspiac a fickónak, aki választ egyet, elkezdi hívogatni, és elvárja (a nézõvel egyetemben - ez egy ügyes húzás, beleérzi magát az ember a fickó szerepébe, ami aztán sokszorosára növeli a kínjait a kínzások alatt), hogy a nõ odaadja magát neki, eladja magát, mint egy terméket, mert a fickó egyedülálló, van keresete, biztos megélhetése. (Párhuzam és ügyesen beszõtt szál a fia, aki ugyanígy meglehetõsen magabiztos, akár erõszakosnak mondható módszerrel szerez magának barátnõt a metrón: azzal szólítja meg, hogy tetszik neki, aztán már viszi is a lakására.) A fekete hajú nõ fiatalkori traumái is ugyanígy nem egyedi esetként kezelendõk, pl a balettozó kislány iránti beteg szerelem egyértelmû utalás(ként felfogható) a tipikus japán, már-már pedofíliába hajló dologra, ami a fiatal lányokat a szexuális vágy célpontjává állítja (a hentaikban teljesen legálisan), valamint a kínzásra, erõszakosságra, ami szintén sokszor erõsen öszekapcsolódik a szexualitással.
Ami a legzseniálisabb ebben a filmben a vígjáték-románcnak induló, rémálomban végzõdõ filmben, az az, ahogy a kiválasztott nõ, aki minden szempontból tökéletesnek tûnik, nem piál, nem dohányzik, gyönyörû, de szerény, csendes, nem beszél vissza stb (lásd: Kosztolányi Édes Annája, aki szintén õrült), hogy kezd úgy viselkedni, mint egy pszihopata õrült, és mégis ugyanaz a személy, ugyanaz a csendes, nyugodt, gyönyörû nõ, miközben szétbontja a férfit, beteges örömet lelve pusztán abban, hogy most õ, a nõ uralkodik a férfin, és nem fordítva, valamint hogy hatalmában tartja a cselekvésképtelen férfit (a drognak fontos szerepe van!), az ki van neki szolgáltatva (mint ahogy a film elején a nõk voltak a férfinak). Éppen ezért ugyanolyan helytelennek találom a "nõk = õrültek" értelmezést, mint az "egy õrült nõ sztorija" értelmezést. Hogy a film egy hatalmas para, hogy talán a japán férfiak rejtett félelmeit jelenítheti meg (vagy csak felpiszkálja az eddig nem is létezõ rejtett szorongást), azt tényleg kitûnõ eleganciával fejezi ki Miike (azonkívül rendkívül ötletesnek és hibátlan megvalósítású) azzal, hogy a film végén egybemossa azt a jelenetet, ahol a férfi a szeretkezés után rémálomból ébred, a nõ vele van, és minden rendben, és azt, ahol õ megcsonkítva haldoklik, a nõ pedig kínozza (végül kitöri a nyakát, pedig a fickó fia alig taszítja meg - lám, egy férfi okozza vesztét), úgyhogy végül is el sem tudjuk dönteni, hogy megtörtént a dolog, vagy tényleg csak egy rossz álma volt-e a férfinak - rejtett félelmeinek álmába való megjelenése.
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

kikuchiyo

Köszönöm, rávilágítottál néhány fontos értelmezési lehetõségre.
Failure is the default option

Ramiz

Quote from: kikuchiyoKöszönöm, rávilágítottál néhány fontos értelmezési lehetõségre.
Szívesen. (Miike rulez! :cool: A Gozut nézd meg, azt én se nagyon értem! :D )
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Manu

#505
Na összeszedtem magam!
!!!megapost veszély!!!

Electric Dragon 80000 v

Egyetértek Ramizzal, remekmûrõl van szó. Ez még abban az esetben is igaz, hogy azt a sajátos és egyedi technikát használja, mint a Tetsuo: fekete-fehér, iszonyatosan pörgõ film, kevés szöveg, szinte nulla story, viszont iszonyat feeling. Ez a feeling pedig nekem nem más, mint kõkemény Cyberpunk életérzés, mely stílus manapság leáldozóban van ugyan, de e film mégis zseniálisan nyúlt hozzá. A zenék fene jók alatta, a képi világ tényleg lenyûgozõ. Azért nem olyan nyomasztó, mint a Tetsuo, Asano viszont nagyon cool ebben a szerepben. Õ egy kicsit nekem japán Brad Pitt, azzal a kivétellel, hogy õ kifejezetten csak jó, vagy legalábbis eredeti filmekben hajlandó játszani, és nem hangsúlyozza annyira ellenállhatatlan masculinságát.

Shark Skin Man & Peach Hip Girl

Jónak induló film, amolyan Tarantino-s stílusban, elsõre sok eredetinek kinézõ karakterrel, amit sajna nem dolgoz ki rendesen a rendezõ, ezért elég élaposka lesz, amihez a gyér történet is hozzájárul.


Taste of Tea

Ugyanannak a Katsusito Ishii nevû rendezõnak az új filmje, aki az elõbb említett alkotást is készítette, azonban klasszisokkal, mérföldekkel jobb. A poster talán egy átlagos, kedves családi sztorira utal. Hát ez családi is, kedves is de az biztos, hogy nem átlagos, viszont állati jó. Az eleje egy kicsit szürreális, de aztán minden a helyére kerül, olyannyira, hogy szerintem rettentõ életszerû lezs, csak egy kicsit "más". Csak úgy tudom leírni, hogy nagyon közelrõl pillanthatunk bele egy család tagjainak élatébe, akik viszont nem filmszereplõk, hanem az utcánkban lakó, kicsit flúgos család tagjai. Leginkább a Shark Skin...-ben szereplõ, alacsony, elfuserált homokos bérgyilkosnak a stílusa, csak letisztulzabb. Ez egy kicsit hülyén hangzik, de ilyen ez a film. Mindenképpen megnézendõ masterpiece!

Mégsem lett megapost.... :)

Itachi

#506
Quote from: belabacsitotalis egyetertes.
Én most néztem a BR t és nagyon teccet.Viszont amit kikuchiyo írt azzal nem értek egyet.Ha megfigyelted, akkor a filmben ugyan bemutatják a nyerteset a TV ben, de gyakorlatilag az ott lévõ katonákon kívül ugye senki nem látja a dolgot.Õk se látják, max hallják és látják az életfunkciókat.Amúgy az egész film faxság, mivel megváltoztatták a novellához képest.Mert ugye a rossz gyerekek nevelésére van, no de Noriko meg Nanahara nem kifejezetten rosz, meg maga Kitano mondta, hogy véletlenszerûen választanak osztályokat.A másik, hogy ugye a filmben eccer egy évben van.A novellában/regényben 50 szer egy évben, és nem arra szolgál, hogy megnvelje õket hanem arra, hogy csökkentse a népességet.Gyakorlatilag a filmben a logikai alapja teljesen elvész a BR ACT nek.Valszeg ha ezt publikussá tennék akkor nem biztos ,hogy hosszú életû lenne a BR ACT.A elgtöbb emebr csak annyit tud, hogy van és azt hogy meghalnak iskolások.Többet nem.Ami viszont a filmben is jól lejön az a viselkedése ,reakciói és lekivilága az áldozatoknak.Én pl. valszeg gondolkodás nélkül halamra gyilkolnék akit tudnék ,hisz ha én nem teszem teszi más és ennek semmi köze a lelkiismerethez.Az már más kérdés, hogy ha tényleg megnyernék egy ilyet a világ összes pszichiátere nem segítene az ebbõl adódó lelki nyavalyáimon.Minthogy mindenki meghaljon legalább egy éljen.Amúgy azért is logikus a népességcsökkentõ dolog mivel tegyük fel egy osztály szépen nem tenne semmit és kivárná a idõ végét és mind meghalnának akkor az egyenlõ lenne egy közönséges kivégzéssel, és semmi játék, vagy "nevelõ" jellege nem volna.Viszont ha nézzük a népesség csökkentéses dolgot a kormány úgyis nyerne mivel ha mindenki meghal azzal már csökknet a népesség.Így megint láccik, hogy 1. köze nincs a valóság show k hoz 2. a film féle BR ACT logikai háttere hibás.
And then the Mighty Dragon said: "lol noob"

Ramiz

Kösz az infókat! Ki írta a könyyvet/novellát? Neten fent van?
12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!! 12 OZ MOUSE, 12 OZ MOUSE!!!

Itachi

Quote from: RamizKösz az infókat! Ki írta a könyyvet/novellát? Neten fent van?
Itt minden infót megtalász, nagyon jó oldal. http://www.battleroyalefilm.net/movie/
And then the Mighty Dragon said: "lol noob"

Manu

A honlapot nézegetve látom, hogy elkerülte a figyelmem az a nem kicsit fontos info, hogy ez is egy Kinji Fukusaku film. Az öreg rendezett már nevezetes filmet, mint a Street Mobstre, a Graveyard of honor, a Yakuza Papers mind az öt klasszikusa stb. Igaz ezekbõl még egyet sem láttam, de már régóta tervezem megszerezni õket, ebben a sorrendben :)