Mivel játszottál legutóbb, hogy tetszett?

Started by Fazék, 2004-11-22, 02:38:44

Previous topic - Next topic

kada

Quote from: NLZ on 2012-08-30, 23:14:26X360 is, de nem PC :(
Picit azért rákerestem mielött postoltam, állítólag még PCre is jött volna talán, csak aztán valahol valami ismeretlen és a nagyközönséggel megoszthatatlan történt japánban, és mégse.

NLZ

Talán még lesz valami csoda. Dark Souls is kijött. Tényleg, azt valaki próbálta?
[reserved]

szpeter

Orcs Must Die: Iszonyat szórakoztató, agyatlan baromság, de van benne kihívás is és taktikai lehetőségek. A bányász faszinak meg vannak elég ütős beszólásai  :D

Lythis

#5763
Quote from: NLZ on 2012-08-30, 23:25:28
Talán még lesz valami csoda. Dark Souls is kijött. Tényleg, azt valaki próbálta?
Immerzív, klassz, és ha nem kapsz sírógörcsöt attól, hogy nem DX11-IN-YO-FACE-KÖNNYMOZDONY-lookit-mah-shader-model-4.3, akkor szerintem messze az egyik legjobb cucc, ami manapság kijött. Az egyetlen "hibája", hogy a kontroller gyakorlatilag kötelező (hacsak nem rendelkezel versenyzongorista múlttal és/vagy nincsenek orbitális mazochista tendenciáid). A világ szép, a harcrendszer tényleg nagyon ott van, és a story-t sem nyomják le a torkodon, szépen összerakhatod a párbeszédekből, és az egészet megfejelik némi kórussal tarkított, csodálatos "gyászzenével" (eleve élőholt vagy, ez szinte kötelező). Multit - lévén, hogy "teljesen legális, eredeti változat" :D  ^^" - nem próbáltam.

Dreamcleaver

#5764
Röviden: Alapvetően minőségi játék, de az egyik legótvarabb konzol port, amit valaha sikerült megszűlni. 

És mindezt úgy, hogy a "rajongók" a fórumokon folyamatosan könyörögtek nekik, hogy ne basszák már el a PC-s verziót, de ők csak azért is ("30 fps terveztük a harcrendszert" - ROFL). Ezek után a sok hülye vágottszemű meg majd megint nem érti, hogy miért nem veszik a játékot.

Amúgy meg lehet jobb is, hogy "teljesen legális verzióval" játszottál, mert a multi rendszer erősen ki van élezve az új játékosok szivatására. Persze PC-n ez ki van némiképpen védve azzal, hogy a kutya se játsza a multit. :D

Btw annak nem sok köze van a shader modelhez, hogy a játék csak hányinger felbontás kinagyítva módban fut modok nélkül.

"But there's no sense crying
over every mistake
You just keep on trying
till you run out of cake"
- GLaDOS


Lythis

Quote from: Dreamcleaver on 2012-09-14, 01:14:58
Btw annak nem sok köze van a shader modelhez, hogy a játék csak hányinger felbontás kinagyítva módban fut modok nélkül.
Köze nem volt a felbontáshoz, nem azért írtam :)

kada

Quote from: Lythis on 2012-09-14, 01:01:53
Quote from: NLZ on 2012-08-30, 23:25:28
Talán még lesz valami csoda. Dark Souls is kijött. Tényleg, azt valaki próbálta?
hacsak nem rendelkezel versenyzongorista múlttal és/vagy nincsenek orbitális mazochista tendenciáid.
Must Try!  :Kiraly:

Werro

WoW.. Kár hogy sok időt elvesz az ember életéből :P Vagy fordítva..

motifator

Most fejeztem be a Psychonauts-ot. Még a Steam Summer Sale alkalmából vettem meg, mert sokan dícsérték, de hozzá se nyúltam egészen vagy 2 héttel ezelőttig.
Kiváncsiságból elindítottam egy vasárnap délután, és mire észbekaptam, el is telt vagy 5 óra lazán.
Elképesztő jó játék. Abszolút le vagyok nyűgözve. Hihetetlenül gazdag fantáziaviága van, a pályák nagyon ötletesek, furfangosak, de leginkább nagyon betegek. A karakterek nagyon szerethetők, főleg a főhős. A párbeszédek zseniálisak, elég sűrűn fogtam a hasamat a nevetéstől.
Az akció/ügyességi játékok alapvetően nem az én műfajom, de ez a játék annyira ötletes, annyira magával ragadó, hogy akárhányszor leültem játszani, mindig úgy kellett rávennem magam, hogy most már fejezzem be és feküdjek le, mert holnap meló és 5 óra alvás nem lesz elég. Annyira be tudott szívni, hogy tegnap éjjel a játékkal álmodtam! :)

Szal nagyon tudom ajánlani. Nálam simán 10/10, nem tudom, mikor játszottam ilyen jót utóljára.
Nothing amazing happens here, and you get used to that: used to a world where everything is ordinary.
Every day we spend here is like a whole lifetime of dying slowly.

Fazék

csak játszanék vele, de
QuoteThis game will unlock in approximately 1 hour
garrggh :Eztneked:

rohadt XCOM, rohadt megjelenési időpont.

persze biztos hétfő lesz ez a péntek, és este 7-8 előtt haza se fogok érni
na mindegy, de a hétvégém azt hiszem ezzel a játékkal fog eltelni :D

.Attila

Ez az új grafikával?
Basszus €50. Asszem megvárom a 75%os akciót.

Fazék

#5772
Quote from: .Attila on 2012-10-12, 01:14:49
Ez az új grafikával?
Basszus €50. Asszem megvárom a 75%os akciót.
ha megelégszel (RU) változattal, akkor megoldható 5,5k-ból is :)

8,3k-ért volt egy dobozos előrendelésem, de inkább lemondtam, így legalább már holnap ma este játszhatok, dobozosat csak vmikor 1-2 hét múlva kaptam volna meg, és ha minden igaz, akkor semmivel se másabb, mintha a sima régiódnak megfelelőt vetted volna meg.

pre-load is megtörtént, ha munka után hazaértem, elméletileg csak pár perc és már indíthatom is :)

chilip

#5773
Dishonored

Deus Ex: Human Revolution meets Bioshock in a steampunk victorian england

az egész játék végigvihető egyetlen ember megölése nélkül is akár (nagy plusz), így úgy viszed végig a játékot ahogy akarod, én a végére 5 emberrel végeztem csak (a nagyon durva eseteket öltem meg, és ezek között egyetlen főküldis célszemély volt)

A játék lineáris is meg nem is. Van "A" pont és "B" pont a 9 küldetésnél, viszont a 2 pont között vagy 3-5 útvonal létezik és ezek kombinációja. Lehet csapdázni, van mágia (harcra és lopakodásra is), lehet a felszerelésed fejleszteni a talált/lopott pénzből a pályákon), sok gyűjtögetni való is van (rúnák, csont totemek, festmények pénzért, felszerelések), vannak a pályákon (mivel jó nagyok) mellékküldetések is. A missziók változatosak (bordélyház, börtön, nyomornegyed, nemesi család bálja stbstbstb), még missziókon belül is van változatosság. Megint nagy plusszpont hogy a célszemélyek, a pálya "boss"-ok is halandóak, nem 20 fejlövéstől halnak meg hanem 1től, őket is lehet kábítani. Harcban a pisztoly táp de kurva lassú (és te is 1-2 lövéstől halsz) a kardvívás meg védekezés támadás kombó (élőben érdekesen hat és jópofa). HARD-on toltam és az ellenfelekből az elején 2-3, a vége felé már 5-6 bizonyult annak a pontnak hogy halok ha nyílt harcra kerül a sor (mikor elbasztam egy lopakodást LOAD előtt jött mindig a mészárszék :P )

negatívumként
- pár szereplő jellegtelenségét tudnám felhozni, az "outsider" karaktere olyan semmilyen sem volt
- sok "sameface" volt, lehetett volna az NPC-k arcának repertoárja változatosabb.
- a végére pár varázslat kombinációjával kisebb csoportokat másodpercek alatt lehetett eltüntetni a föld színéről, kicsit táp lettél a végére. (bár így se a nyílt csatában hanem inkább meglepetésből, kinek pozitív kinek negatív ez a dolog) inkább úgy ért ez engem hogy a végére esett a nehézség.
- 2 féle lőfegyver van (pisztoly a hangos, íjpuska a csendes) és 1 db kard, mágiákkal lesz változatosabb (meg sok dologgal fejleszthetőek a lőfegyverek amivel kinézetre is változnak) de valljuk be azért lehetett volna több normális fegyver is
- a textúrák néhol eléggé low res

végeredményben 8-8,5/10     bátran ajánlom azoknak akiknek tetszett a Bioshock vagy az új Deus Ex és nem feltétlen a tűéles grafikára élveznek el, nagyon jó játéknak találtam egyedi látványvilággal és nagyon jó hangulattal


Próféta

Quote from: motifator on 2012-10-01, 06:04:51
Psychonauts
Én is pár hete próbáltam ki (nekem Humble Bundle-ből van), és nekem is tetszik, de nem sokáig jutottam egyelőre.

Dreamcleaver

#5776
XCOM: Enemy Unknown

Nah kijátszottam elsőre; normál mód, iron man nélkül. Jóval könnyebb volt mint az eredeti UFO Defense (Classic mód is kb csak annyi, hogy -1 hp-ja van a katonáknak meg nincs Training a barakban asszem) mivel a későbbi szinteken se nagyon volt 1-2-nél több mind controlos alien egyszerre a térképen. Ráadásul itt ők is csak akkor tudtak agy bizgerelni, ha látták a katonáimat. Szóval lényegében csak egyre jobban páncélozott és erősebbet sebző ellenek jöttek, ami nem sokat számított, mert ugye az én katonáim is egyre jobban fel voltak szerelve. Amúgy meg a fejlesztők állításával szemben simán mindent kikutattam, megvettem stb. Egészében véve nem volt rossz játék, de ha az eredetire ráhúztak volna egy új grafikai külsőt, akkor az odaverné még mindig.

Jó pontok:
- stílusos grafika: jól néznek ki a fegyverek, páncélók, járművek stb.
- katonák kinézete változtatható (azt hiszem a páncél színezés valami preorder DLC volt, de az "ingyenes" verzióban benne van)
- jó class és skill rendszer: a játék elején hiányoltam bizonyos taktikai lehetőségeket, de kiderült, hogy sokhoz csak a megfelelő szintű és osztályú katona kell. Magasabb szintű katonákkal tényleg über dolgokat lehet végbevinni (ha kedvez az RNG istennő), szóval érdemes vigyázni a veteránokra. A mesterlövész pl harmatgyenge az elején, kimaxolva meg írt.
- sok tárgy visszetekint az eredetiből, bár pár picit lebutítva (Blaster Launcher)
- fedezéket adó mobil fegyver platform (SHIV)!  :cool:
- viszonylag sokféle környezet a single player kampányban
- Foundry-ban tovább lehett tuningolni a már meglévő cuccokat
- alieneknek megvan az a klasszikus "feelingje" mégis modernül néznek ki
- kritikus sebzésből vissza lehet hozni a katonákat (időlimites)
- van multi, akit érdekel (úgy hallom kemény 2 mapet sikerült összehozni...)

Rossz pontok:
- max 6 egység (katona, SHIV is csak 1 helyet foglal) lehet a csapatban. Eleve kisebb volumenű az összes csata mint az eredetiben.  :ejj:
- nincs base defense: Az idegenek nem támadják meg a bázist.
- ami van idegen faj az jó, de kevés. Később kb ugyanazok jönnek marconább kiadásban (kapnak páncélt stb.). Ettől idővel kissé unalmassá válnak a küldetések.
- katonáknak ugyan lehet állítani a hangját is, de nincs egyetlen akcentussal beszélő opció sem. Enyhén fura egy olyan nemzetközi haderőnél, ahol kb nincs két azonos helyről származó katona egy küldetésen. Mindenki fasza "booya" amcsi katona zsargont beszél.
- sztem kissé rövid, de azért végigjátszom mégegyszer iron man-nel is
- kissé azért zavart ez a két akció pont/max egy támadás per kör rendszer (habár ez utóbbin sokat javítanak a magasabb szintű skillek) a régi jól bevált "minden tevékenység X pontba kerül" rendszerrel szemben. Pl itt nem lehet kinézni a fal mögül, lőni, és visszamenni. A játék túlontúl a fedezékek körül forog sztem.


"But there's no sense crying
over every mistake
You just keep on trying
till you run out of cake"
- GLaDOS

Felsmuk

Iron Mannal vigyázz. Megakadtam csata közben mert ha belebotlok a megmentendő csávóba, kidob desktopra, és nincs máshonnan visszatölteni.
"Here in the age of Internet porn it's hard to know exactly what percentage of male orgasms occur in front of a computer monitor, but we're going to guess it's more than half. So if you ask when we'll have virtual reality sex, or human/robot sex, the answer from tens of thousands of researchers and inventors is, "We're working as fast as we can, dammit!""

Pr3d4k1ng

Filmből készített gameketől alapból óvakodni kell 10-ből 9 tuti szar.

,,Egy férfi sok jó ügyért harcolhat: az országáért, az elveiért, a barátaiért, egy bájos gyermek orcáján megcsillanó könnycseppért. Ami engem illet, egy rakás pénzért, egy gyönyörű óráért, és némi szaftos francia pornóért a saját anyámat is eladnám."

Fazék

#5779
Quote from: Felsmuk on 2012-10-14, 22:35:49
Iron Mannal vigyázz. Megakadtam csata közben mert ha belebotlok a megmentendő csávóba, kidob desktopra, és nincs máshonnan visszatölteni.
van bennem annyi önkontroll, hogy csak a bug-ok miatt töltsek vissza állást, szóval totál idiotizmusnak érzem az ironman mód használatát a játék jelenlegi állapotában.

eddig 2x töltöttem vissza
1. alkalommal folyton ugyanott kifagyott a harc, inkább visszatöltöttem egy korábbit
2. alkalommal abduction küldetés hibátlan teljesítése után nem kaptam meg a jutalmat érte. lehet azért, mert ez is kifagyott harc közben, de utolsó állást load-olva már végigment.

többször is volt már, hogy valami baszottnagy tereptárgy volt a karakterem és egy másik karakterem által látott alien között, közelfutottam a baszottnagy tereptárgyhoz (az előbbi karakterrel, amelyik nem látta az alien-t), erre kiderült, hogy az csak nekem zavarja a látást, de a játékban mindenki átlát rajta, a közelfutott emberem is látja, és ott állt lehúzott gatyával... majdnem annyi lett neki. (ennyi miatt azért nem töltöttem vissza, de ha meghalt volna, akkor igen) szóval amíg nem takarítják ki ezektől a bug-októl a játékot, addig felejtős az ironman mód, de vszleg utána is.

a másik amitől hülyét kapok, az többszintű terepeknél ragaszkodik, hogy eggyel fölötte lévőt mutatja, mint ahol az emberem van...

szerk: Preda :lul: ugye tudod, hogy az XCOM-ról beszél, azon belül pedig az ironman módról, ami azt takarja, hogy egyetlen autosave-ed van, amit a gép mindig frissít ;)

amúgy a játék sztem kurvajó, egyelőre csak a bug-ok zavarnak, egyéb dologba nem érzek késztetést belekötni :)

Dreamcleaver

#5780
Egyetlen darab pathing bugtól, ahol nem oda akart menni az ürge, ahová én gondoltam én nem találkoztam egy buggal se a végigjátszásom alatt. Soha nem fagyott ki, mindig rendesen megkaptam a rewardokat stb.  :mittomen:

Illetve párszort volt olyan, hogy szanaszét lőtték a csapatomat a küldi alatt, de a végén mégse ment senki gyengélkedőre. De ezért nem panaszkodom.  :D

"But there's no sense crying
over every mistake
You just keep on trying
till you run out of cake"
- GLaDOS

Fazék

Quote from: Dreamcleaver on 2012-10-15, 02:56:49
Egyetlen darab pathing bugtól, ahol nem oda akart menni az ürge, ahová én gondoltam én nem találkoztam egy buggal se a végigjátszásom alatt. Soha nem fagyott ki, mindig rendesen megkaptam a rewardokat stb.  :mittomen:

Illetve párszort volt olyan, hogy szanaszét lőtték a csapatomat a küldi alatt, de a végén mégse ment senki gyengélkedőre. De ezért nem panaszkodom.  :D
nekem már többször is kifagyott a játék. napi 1-2x minimum. persze ettől még az autosave rendben volt, szóval ez ironman-ben se okozott volna különösebb gondot, de azért inkább nem bízom meg 100%-osan a készítők programozói képességeiben :)

chilip

Transformers: Fall of Cybertron

amilyen egyszerű volt maga a játék (csőjáték shooter) meg kevés opció, annyira nagy élmény volt. Az utolsó küldetés meg megért egy misét ahogy rövid küldetésekben az álca és autobot oldal váltakozott ahogy a 2 félnél a harc ugrált. Persze hogy a végén Megatron oldalán mentem harcba :D

1 szó mint 100: kurva jó játék csak a hangulata és a látványa miatt is, és jobb lett mint az előző rész pedig az is nagyon tetszett :)
[spoiler]metroplex ;_;[/spoiler]

Dreamcleaver

Kár hogy zero az újrajátszás értéke és baromi rövid. Meg egy csómó karakter kimaradt vagy alig kap szerepet (Areial Bots pl), túl sok fókusz a dinobotokon. Illetve ha jól tudom a multi miatt nem is érdemes megvenni mert máris kihalt.

"But there's no sense crying
over every mistake
You just keep on trying
till you run out of cake"
- GLaDOS

chilip

megatron - starscream mindig feldobja a hangulatom :D amúgy jah rövid, de nem túlságosan. multi meg soha nem volt az erőssége a játéknak. Több fejlesztési lehetőség kellett volna bele :S de nem panaszkodom :P

Cloud

Halo 4

Best game... Legalábbis idén mindenképp.

Zen

The Walking Dead
Papíron kalandjáték, gyakorlatilag a játék 90%-a párbeszéd, puzzle-k nagyon könnyűek, inkább csak a változatosság kedvéért vannak jelen. Rendes harc nincs, jobb fajta QTEkkel van megoldva minden feszült jelenet, amik szintén könnyűek a nehezek pedig mind "opcionálisak". Ezek is inkább tennivalóként, a karakter erőlködését szimbolizálva vannak jelen, nem mint tényleges akadály. Az interaktív mozi találó kifejezés, még ha nem is a leghízelgőbb.
A sztori Lee Everettről szól, aki a Zapokalipszis kitörése után hamar találkozik egy magára maradt kislánnyal- Clementine-al- akit úgy dönt, megvéd. Rövid időn belül csatlakoznak egy kisebb csoporthoz és megpróbálják együtt átvészelni a világégést. Clementine kivételesen egy szerethető, jól megírt karakter, nem kolonc hanem társ, aki sokszor segít mind a játékosnak, mind a többi szereplőnek. A játék nagyon hangulatos, a történet kitűnő az utóbbi idők legmeghatóbb befejezésével. A jól megírt párbeszédeket és karaktereket fasza szinkronmunka kíséri. A játékosra sok nehéz helyzet vár, amikor dönteni kell életek és végtagok közt, illetve a többi szereplővel való jó viszonyról se árt gondoskodni (nem, nem Sims módjára).
Az igazi baj a játékkal ugyanaz, mint az erőssége: a narratíva. A jó történetszálakat gyenge lábakon álló, ráerőszakolt, (szó szerint) egy-kétszer erősen rairoading-olt helyzetekkel hozzák létre, illetve egy-két karakternek nagyon WTF a character arcja, és átmegy tragikomédiába ha végiggondolod.
Egy szóval, ami kettő: Erősen ajánlós.
Satan isn't the answer when one's in pain. It's god and candy.
In short, sex is great for the species, and it made me who I am today... as in, alive.
&fmt=1

Selmo

Nekem is bejött, de az tényleg szomorú, hogy az írók elképzeltek valamit és ezért egyes karakterek meghalnak, ha fejreállsz is, mások meg túlélik, ha leszarod őket akkor is. Igaz, hogy eléggé mozi jellegű a dolog, de azért tudom javasolni, hogy mindenki a billen pihentesse a kezét, mert vannak olyan részek, hogy hirtelen történik valami és könnyen meghalhatsz, vagy teljes 1 sec van válaszolni egy éles szituációban. Állítólag lesz belőle második rész is, majd jövőre. Ja és külön köszönet az íróknak, hogy [spoiler]Carlyt a világért se lehetett megemteni a kis idegesítő vakarcs meg mindig megúszta. :falba: [/spoiler]
Nekem a 2. és 4. epizód tetszett a legjobban, nagyon jól visszaadták a mi lehetne hangulatot.

A tökéletesség unalmas.

Selmo

XCOM

Gondoltam jól belenézek, ha már annyira dícsérték. Megcsináltam a tutorialt, közben jól megtanultam kezelni a játékot. Kemény B eredményt értem el, a katonák hullanak, mint a legyek, ami nem is meglepő, mindig ilyen volt az UFO eleje. 2 állam kilépett a programból, mert persze az ufók kizárólag hármasával járnak és egyszerre három helyszínt rohamoznak meg és természetesen nem lehet az ember 3 helyen. Azt mondjuk nem értem, ha esetleg 2 repülőm is lenne, akkor se mehetnék ki 2 helyszínre? :gyagya:

Negatívumok:

  • ez egy rohadt max payne 3 klón, rohangálj fedezéktől fedezékig
  • minden katona 1 dolgot vihet a hátizsákban, ha berakom a szuperalsót, ki kell venni a gránátot, amiből alapból is csak 1 db fér el :gyagya:
  • össznépi szervezet, csúcstechnológia, mégis csupa zöldfülűt kapok, akik azt sem tudják mihez értenek (biztos lelkiismereti okokból megtagadták a katonaságot, de idegeneket ölni nem bűn számukra) :gyagya:
  • olyan fejlettek vagyunk, hogy egy nyamvadt dzsip sem vihető küldetésre, nemhogy tank (biztos nincs jogsijuk a zöldfülűeknek) :gyagya:
  • ha felépítek egy épületet, akkor a repülőben immár 5 ember is elfér 4 helyett :falba:
  • két elfogó vadászt nem lehet egy ufóra küldeni, biztos csak egyetlen kilővő van az egész bázison
  • ha megyek lőhetek, de ha lőttem nem mehetek :he:
  • a doktornő figyelmeztet, hogy az idegenek cuccai megsemmisülnek, ha gránátot használok, de ha fejbelövöm, akkor is felrobban a fegyvere :lul:
  • bizonyos dolgok legyártásához idegen hullák kellenek, bár a dokinő megmondta, hogy ugyanazok vagyunk belülről :wtf:
Pozitívumok:

  • a dokinőnek elragadó akcentusa van
  • van karakterfejlődés
Ezek után valaki győzzön meg, hogy nekem ezzel tovább érdemes játszanom és nem az UFO Extraterrestrials Gold "gagyi" német klónt folytatnom, ami legalább tényleg UFO klón.

A tökéletesség unalmas.

.Attila

Quotea katonák hullanak, mint a legyek, ami nem is meglepő, mindig ilyen volt az UFO eleje.

Milyen nehézségi fokozatban játszol? Játék elején igen, hullanak. Na és? Semmit sem tudnak még.
Páran felfejlődnek gyorsan, onnantól kezdve viszont tényleg hibáznod kell, hogy hulljanak. A kezdő missziót követően az egész játékban 3 katonát vesztettem, többnyire azért, mert hibáztam.

QuoteAzt mondjuk nem értem, ha esetleg 2 repülőm is lenne, akkor se mehetnék ki 2 helyszínre?

De, csak nem lehet két csapatszállítód, szóval marad az egy helyszín. Ezt mondjuk nem tudom, miért csinálták.

Quoteminden katona 1 dolgot vihet a hátizsákban, ha berakom a szuperalsót, ki kell venni a gránátot, amiből alapból is csak 1 db fér el

Igen, ez jogos. Mondjuk a régi rendszer is túlzás volt, ahol pl. több hulla is befért egy hátizsákba. Valami arany középút kéne.
Kivétel van: supportnak speckó skillje, hogy kettőt is vihet.

Quoteolyan fejlettek vagyunk, hogy egy nyamvadt dzsip sem vihető küldetésre

Nézd meg a csapatszállító méretét, szerinted befér oda egy dzsip? Nemhogy egy tank...
Amúgy vannak járművek, csak ki kell fejleszteni, SHIV-nek hívja a játék.

Quoteha felépítek egy épületet, akkor a repülőben immár 5 ember is elfér 4 helyett

Nem épületet építesz, hanem csapatot, embereket fejlesztesz. Hogy fizetni miért kell, passz, de egy megfelelő rangú katona kell.

Quotekét elfogó vadászt nem lehet egy ufóra küldeni, biztos csak egyetlen kilővő van az egész bázison

Jogos, ezen sem tudom, miért változtattak. Mondjuk normálon egyetlen gépet sem veszítettem.

Quoteha megyek lőhetek, de ha lőttem nem mehetek

Van kivétel: heavy-nek speckó skillje.

Quotea doktornő figyelmeztet, hogy az idegenek cuccai megsemmisülnek, ha gránátot használok, de ha fejbelövöm, akkor is felrobban a fegyvere

Nem, a doktornő arra figyelmeztet, hogy a hajó felszerelése sérülhet, ami azért számít, mert azok kellenek a kutatáshoz, alkatrészek lehetnek bizonyos cuccok gyártásánál, ill. jobb pénzért eladhatók.
Ha nem akarod, hogy az idegenek fegyvere felrobbanjon, akkor stun-olni kell őket (nagy ritkán egy kill után is épségben marad egy-egy).
Ebbe be lehet magyarázni, hogy a fegyver valamelyest kötődik a gazdájához, így ha a gazda meghal, a fegyver megsemmisíti önmagát.
Korábbi részekben elég durva pénzeket lehetett leakasztani a lootfest miatt.

Quoteez egy rohadt max payne 3 klón, rohangálj fedezéktől fedezékig

Ezzel abszolút nem értem, mi a baj. Ennek így kellett volna lennie régebben is. Amúgy ha nem akarsz, nem kell fedezékbe rohannod.
A valóságban is így működnek a kommandósok, katonák: mindig fedezéket keresnek. Bár ezt neked, ha jól emlékszem, nem kell mondjam.