Általános anime terefere/vita topik

Started by SaiyaGin, 2006-12-30, 09:42:55

Previous topic - Next topic

Darkstar

Direkt azért linkeltem a táblázatot, nézegessétek kicsit :D
小野寺梓のラブリーすきぴちゃん

White SeeD

Szabad a gazda, feladom.

Annyit értek hogy az NGE nyert 129 frt-vel, ami csak jó lehet ;)
Eredeti windóz 7 aktiválások száma: 6

Darkstar

Yamakan ugye szereti oltogatni az "ipart" és a Fractale-t ezért egy "hurr-durr saving animuh" köd lengte körül, állítólag fellebbent olyan is, hogy Yamakan visszavonul, ha a show-ra nem lesz kereslet, de ehhez forrást nem találtam (nem is nagyon kerestem).
Ehhez képest a Fractale az első héten 883 unit-ot adott el (ami a nevetségesen kevésnél is kevesebb), szemben a Madoka első heti 62k-jával (ami egyébként abszolút rekord tv animéknél). Ezért a mostani trollkodásban megjelent a manabi line (~3,1k, átlagosan it lesz nullprofitos egy show) és a 10k-s vonal egy "anime saving line" és a mértékegységeket is frt-ben adták meg (Fractale hányszorosát adta el).
小野寺梓のラブリーすきぴちゃん

Xzone


Darkstar

小野寺梓のラブリーすきぴちゃん

frozenstein


Darkstar

Nem tudom, hova máshova, szóval inkább ide.
:he: :he: :whoah:
小野寺梓のラブリーすきぴちゃん

Cobra

Hide and fear, Cobra Commander is here !

Junchi

Kenshinből imho a manga az igazi. Máig az egyik legigényesebb shounen-fightnak tartom.

A sorozat a 62. részig szintén nem rossz, bár jócskán elmarad a lapozgatható verzsöntől, azt a maradék harmincvalahány részt meg szépen-elegánsan kihagytam.

Ami a többit illeti: a mozifilm kaki, a kétrészes OVA kaki (akkoriiiis :P), a négyrészes OVA meg "egynek elmegy" kategória, ami még akár jó is lehetne, ha 1) nem akarták volna az alap shounen-cuccot seinennek beadni (= atyaég!), 2) kevesebb hangsúlyt kapott volna az emo "ki szenved jobban" játék, bár akkor meg oda lett volna a DEEP-faktor és sok fan kisírta volna a szemét...

Leara

Quote from: Junchi on 2011-05-31, 10:20:54
Kenshinből imho a manga az igazi. Máig az egyik legigényesebb shounen-fightnak tartom.

A sorozat a 62. részig szintén nem rossz, bár jócskán elmarad a lapozgatható verzsöntől, azt a maradék harmincvalahány részt meg szépen-elegánsan kihagytam.

Ami a többit illeti: a mozifilm kaki, a kétrészes OVA kaki (akkoriiiis :P), a négyrészes OVA meg "egynek elmegy" kategória, ami még akár jó is lehetne, ha 1) nem akarták volna az alap shounen-cuccot seinennek beadni (= atyaég!), 2) kevesebb hangsúlyt kapott volna az emo "ki szenved jobban" játék, bár akkor meg oda lett volna a DEEP-faktor és sok fan kisírta volna a szemét...
:tezsvir:

A 4 részes OVA-t sokan dicsérik, de szerintem a mangában az egész sokkal emberibb volt. Az animéből nekem annyi maradt meg, hogy a két főszereplő kb. végig csak fapofával ül és szenved, és ennek ellenére egymásba szeretnek... nekem ez valahogy nem jött át, mangában sokkal szerethetőbb volt az egész. Ettől függetlenül az első OVA még elmegy, de a másodiknak a létezését is próbálom kiverni a fejemből :D.
MAL

Member

Ennyire zavart benneteket, hogy Kenshint emberi roncsnak láttátok? Szerintem ettől lett sokkal emberibb, nem az a nyálas fullhappy befejezés, mint a mangában.

Junchi

^Hát, nem to'om, lehet velem van akkor a baj, hogy nem tudtam értékelni egy, a mangától teljesen független, idióta plottal megáldott (beteg!Kenshin = ATYAÉG változatlanul), "fetrengünk az angst-ben", végig konstans pofával szenvedünk, miközben kerülünk minden olyan elemet, ami pont reálissá tehetné egy kicsit is ezt az emo-bullshit, seinennek beállított shounen cuccot, ami szégyen mind a mangakára, mind a franchise-ra nézve úgy általában.

5 soros mondat, én így szeretlek...

Ami a fullhappy befejezést illeti: Ez egy shounen cucc, könyörgök!

kada

Attól még hogy Shounen, nem kell fullhappy befejezés.
Hirtelen a nemrég befejezett Kekkaishi jut eszembe (nem mintha tökéletes lenne), szurkoltunk hogy "na itt legyen vége" a topicban, vége is lett, nem is találta fel a srác az univerzum összes problémájára a megoldást, voltak áldozatok, de mégis egy jobb kor hajnala a vége, és még a lány is az övé lett! (kb)

A hirtelen minden jóra fordul az utolsó pillanatban mert a Hero n+3 powerup után olyat tesz, amit az ezeréves szakmabeliek se hisznek el, és egyedül megváltja a világot (igen, per pill Bleach jutott az eszembe)...
Túl könnyen lesz asspull belőle.

Member

Quote from: Junchi on 2011-05-31, 14:48:49
a mangától teljesen független, idióta plottal megáldott
Azért teljesen nem független, benne van az Enishi szál, és onnan folytatja, ahol a manga abbahagyta. Még a kölök is stimmel.

Én mondjuk nem Angst-nak nevezném a 2. ovát, hanem az egyik legszebb romantikus sztorinak. Pl. azt az ágyjelenetet nem tudták volna szebben megcsinálni.
Quote
Ami a fullhappy befejezést illeti: Ez egy shounen cucc, könyörgök!
A sorozatban éppen eléggé volt az, szerintem keretnek jó ez a két drámázás.

Junchi

Quote from: kada on 2011-05-31, 15:11:35
Attól még hogy Shounen, nem kell fullhappy befejezés.

Azt nem is mondtam, hogy feltétlen kötelező, de az OMGDEEPDRAMA (és akkor már az OMGDEEPDRAMAEND) és a shounen-fight cuccok nemigen pendülnek egy húron. (Vagy csak én olvastam kevés shounen-fight mangát...?)

>Member

Kétségtelen, voltak benne jó jelenetek (ha sok nem is), sőt, ha mondjuk egy fullönálló kétrészes OVA lenne, akkor még talán jónak is nevezném (bár az angst with angst még mindig nem a szívem csücske), de mint Kenshin, annak imho harmatgyenge.

kada

#1756
Quote from: Member on 2011-05-31, 15:28:01
Quote from: Junchi on 2011-05-31, 14:48:49
a mangától teljesen független, idióta plottal megáldott
Én mondjuk nem Angst-nak nevezném a 2. ovát, hanem az egyik legszebb romantikus sztorinak. Pl. azt az ágyjelenetet nem tudták volna szebben megcsinálni.
Újra kellett néznem, tényleg nem semmi az érzelmi szál.  :tezsvir:

Quote from: Member on 2011-05-31, 15:28:01
Quote from: Junchi on 2011-05-31, 14:48:49Ami a fullhappy befejezést illeti: Ez egy shounen cucc, könyörgök!
A sorozatban éppen eléggé volt az, szerintem keretnek jó ez a két drámázás.
Quote from: Junchi on 2011-05-31, 15:50:19
Quote from: kada on 2011-05-31, 15:11:35
Attól még hogy Shounen, nem kell fullhappy befejezés.

Azt nem is mondtam, hogy feltétlen kötelező, de az OMGDEEPDRAMA (és akkor már az OMGDEEPDRAMAEND) és a shounen-fight cuccok nemigen pendülnek egy húron. (Vagy csak én olvastam kevés shounen-fight mangát...?)
>Member
Kétségtelen, voltak benne jó jelenetek (ha sok nem is), sőt, ha mondjuk egy fullönálló kétrészes OVA lenne, akkor még talán jónak is nevezném (bár az angst with angst még mindig nem a szívem csücske), de mint Kenshin, annak imho harmatgyenge.
Szóval újranéztem a kétrészest, mert alig rémlett.
Bevallom, egy rakat részt átpörgettem mert recap és kb fölösleges.
De voltak benne jó részek.
Nem igazán Shounenes, de School Days óta magasról teszek arra hogy minek mi a műfaja, ha akarnak a készítők úgyis ronggyá trollkodnak (nem szoktam nagyon spoilereket olvasni).
Szóval így a műfaj figyelmen kívül hagyásával jó volt, de értem én amit Junchi mond, ha úgy néztem volna hogy "Na, most nézek egy jó kis shounent a pocsék kedvemre, felvidít és nekiveselkedek a 400 oldalas könyvnek amiből holnap vizsgázom de még egy bötüt se tanultam rá"...
Na akkor tényleg nem csak csalódás lett volna, de ha földhözb*sz a hangulata akkor még káros is.

Darkstar

Ha nem cseszik el a festést, nekem ez egy must buy lesz.  :borul:
http://imageshack.us/g/26/1309319736358.jpg/

(in b4 head jokes)
小野寺梓のラブリーすきぴちゃん


Kraivan

Quote from: SaiyaGin on 2011-09-11, 17:49:49
Record of Lodoss War
Azért nem árt figyelembe venni hogy egy 20 éves animeről van szó. :P Annak idején nagyon jó volt.

Idáig sajnos a legjobb fantasy anime amit láttam.
Úgy tűnik japánban nincs sok fantasy anime amit ne barmolnának szét valami hülyeséggel. Volt egy Slayers utána az életemben, ami vígjáték, jött egy Claymore ami szép reményeket hozott, de az nem a klasszikus fantasy volt hanem demonboob slashy-slashy, aminek a végét alternatív sztorival zártak le. (ettől független epekedve várom a folytatását a Claymore-nak).

Több komolyabb fantasy anime nem jut eszembe. :(

Leara

Quote from: Kraivan on 2011-09-12, 09:31:19
Idáig sajnos a legjobb fantasy anime amit láttam.
Nálam ezt a címet a The twelve kingdoms birtokolja (a sajnos szót kivéve), ezen kívül nem nagyon láttam még olyan fantasy animét, amire azt mondanám, hogy "ez igen". Persze ennek is megvan a maga baja: nincs normálisan lezárva (még maga a light novel sem)  :Eztneked:.
MAL

kada

Quote from: Kraivan on 2011-09-12, 09:31:19
Quote from: SaiyaGin on 2011-09-11, 17:49:49
Record of Lodoss War
Azért nem árt figyelembe venni hogy egy 20 éves animeről van szó. :P Annak idején nagyon jó volt.

Idáig sajnos a legjobb fantasy anime amit láttam.
Úgy tűnik japánban nincs sok fantasy anime amit ne barmolnának szét valami hülyeséggel. Volt egy Slayers utána az életemben, ami vígjáték, jött egy Claymore ami szép reményeket hozott, de az nem a klasszikus fantasy volt hanem demonboob slashy-slashy, aminek a végét alternatív sztorival zártak le. (ettől független epekedve várom a folytatását a Claymore-nak).

Több komolyabb fantasy anime nem jut eszembe. :(
Fantasy definiciójától függ, nem kell feltétlen alternatív mágiától bűzlő európai középkornak lennie szerintem - bár kétségtelen hogy segít, főleg ha megengeded hogy valahogy középiskolások kerüljenek át oda, stb... és a komolyságot se követeltem meg az első résztől hogy picit nagyobb legyen a lista, még ha vitathatóbb is lett így (pl a minőség):
Berserk, Nagyon Legendás Hősök Nagyon Hősies Legendái, Escaflowne, Kiba, Mononoke Hime, Tower of Druaga, Tsubasa Chronicle, Twelve Kingdoms, Utawaremono.

Így hirtelen ennyi, még ezekkel a könnyítésekkel se sok  ^^"

Junchi

#1762
Naa, vannak azért jó fantasy-k, Esca, Lodoss OVA, Juuni Kokuki kapásból +1.

Berserk/Claymore inkább dark-fantasy, ha már a műfajon belül is kategorizálunk, bár ezek azért jobbak is, mint az átlag fantasy stuffok (imho persze).

Utaware meg... hát, azt mondjuk pont nem nevezném fantasy-nak, szal azért az utolsó részekre eléggé egyértelművé válik, hogy nem az.

kada

[ :_off:]
Ajjaj, szép lassan kedvem van egy már-már flamebait wall of texthez  ^^"
[/off]

SaiyaGin

#1764
Quote from: Kraivan on 2011-09-12, 09:31:19
Quote from: SaiyaGin on 2011-09-11, 17:49:49
Record of Lodoss War
Azért nem árt figyelembe venni hogy egy 20 éves animeről van szó. :P Annak idején nagyon jó volt.

Figyelembe vettem a korát, azért nem húztam le még jobban. :D Persze, van valami abban, hogy túlságosam hozzászoktam az elmúlt évek animéihez, ami némileg zavarhatja a látásmódomat, de: számomra a Slayers a fantasyanime (az egyik első általam látott anime volt), így ahhoz mértem a Lodosst (és a Slayers is csak pár évvel újabb). Egyszerűen az utolsó részt leszámítva semmi kiemelkedőt nem találtam a Lodossban. (Meg itt van ugye a két fő problémám, az első hét részben rendszeresen előforduló Curb-Stomp Battle-effektus, meg a szereplők semmilyensége.

Quote from: Junchi on 2011-09-12, 10:31:04
Naa, vannak azért jó fantasy-k, Lodoss OVA, kapásból +1.

Izé, pont arról írtam. ^^"

Junchi

Quote from: SaiyaGin on 2011-09-12, 19:56:24
Quote from: Junchi on 2011-09-12, 10:31:04
Naa, vannak azért jó fantasy-k, Lodoss OVA, kapásból +1.

Izé, pont arról írtam. ^^"

Tudom. Nem is neked írtam, hanem Kraivannak. :D

Próféta

Quote from: Kraivan on 2011-09-12, 09:31:19
Több komolyabb fantasy anime nem jut eszembe. :(
Gondolom a "fantasy" szónak itt most valami nagyon megszorított gyűrűkurás-highfantasys értelmére gondolsz, mert különben Hellsingtől Haibane Renmei-en keresztül a Mushishi-ig minden belefér, egy-két Hayao Miyazaki film is (Mononoke Hime mindenképp)...

Viszont volt az a Seirei no Moribito, az szerintem teljesen korrekt középkoros fantasy, olyan fajta amilyenre sejtésem szerint gondolsz.

kada

Quote from: Próféta on 2011-09-13, 00:38:42
Quote from: Kraivan on 2011-09-12, 09:31:19
Több komolyabb fantasy anime nem jut eszembe. :(
Gondolom a "fantasy" szónak itt most valami nagyon megszorított gyűrűkurás-highfantasys értelmére gondolsz, mert különben Hellsingtől Haibane Renmei-en keresztül a Mushishi-ig minden belefér, egy-két Hayao Miyazaki film is (Mononoke Hime mindenképp)...
Pedig sikerült nem belekezdenem ebbe, tőlem szokatlanul nagy önuralomról tanubizonyságot téve  ^^"

Quote from: Próféta on 2011-09-13, 00:38:42
Viszont volt az a Seirei no Moribito, az szerintem teljesen korrekt középkoros fantasy, olyan fajta amilyenre sejtésem szerint gondolsz.
Basszus, ez hogy maradt ki az instant listámról... rendszerint emlegetem, tényleg jó.
[edit:]Megvan a hiba, a megnézett animelistámról lemaradt valahogy   :ejj:

kikuchiyo

[spoiler=^^]    Here is a timeline of the last decade's greatest developments in anime.

    2000: Thanks to a string of international successes in the mid-1990s, including hits like "Pokémon," "Gundam Wing," "Dragonball," and "Sailor Moon," Japan's anime industry finds itself enjoying unprecedented success both domestically and abroad. The majority of shows created for male anime fans are sci-fi epics, many featuring heroes piloting giant robots or protagonists who are robots themselves.

    2001: American journalist Douglas McGray dubs Japan "a cultural superpower," while coining the phrase "gross national cool" to describe the outsized influence of Japanese entertainment. "Cowboy Bebop," a hip sci-fi series about bounty hunters in space, debuts on the US Cartoon Network's Adult Swim, creating new legions of foreign anime fans.

    2002: Hayao Miyazaki's "Spirited Away" wins an Academy Award for Best Animated Feature, the first time the American film industry so recognizes an anime.

    2003: The Wachovski Brothers commission a series of nine anime short films based on their smash-hit Matrix films. Dubbed "The Animatrix," it becomes one of the top selling anime titles abroad that year. Meanwhile, Quentin Tarantino incorporates a flashy anime sequence into "Kill Bill, Vol. 1."

    2005: Just as foreign audiences are warming up to the idea that animated fare isn't just for kids, Japan's anime industry throws them a curve ball. The success of the novel and television series "Densha Otoko" -- an alleged "true story" about an otaku who gets up the nerve to ask out a "normal" woman he encounters on the train during his daily commute -- legitimizes and empowers the local otaku community. This in turn leads to more and more animated series aimed squarely at their demographic.
    Because said demographic consists almost entirely of eternally single, socially awkward men, their tastes tend towards wish-fulfillment fantasy plots starring beautiful young lolitas -- who are willing to hang out with eternally single, socially awkward men. This fetishization of girlish naiveté and innocence is known as "moé," and it will dictate the industry's path for the remainder of the decade. Critics, however, believe that the development will potentially hamper Japan's ability to export anime, as the moé concept comes across as utterly creepy to most foreign audiences.

    2006: The industry achieves peak revenues of ¥241.5 billion per year. More animated fare is being created than ever before. In spite of this apparent success, it becomes public that a third of people working in the anime industry make less than ¥1 million a year -- a poverty-level wage.

    2007 - 2008: The first visible cracks appear in anime's hip facade. An overabundance of anime made purely for anime fans (rather than for the traditional demographic of children and teenagers) knocks down the average profits per title as hastily-animated niche productions flood the market. Anonymous complaints from industry insiders incensed at atrocious pay and working conditions continue to mount. More and more of the basic work needed to train the next generation, such as "in-betweeing" (the grunt work of animating the many intermediate cels between the key frames) is farmed out to second- and even third-world countries -- including by some reports, North Korea. This results in a serious hollowing out of the industry's future talent pool. Meanwhile in the United States, the number of anime shows airing in the television marketplace drops dramatically.

    2009: The types of anime shows popular among Japanese and foreign fans continues to diverge. The most buzz-worthy domestic fare are super-niche moé and lolicon shows brimming with inside jokes and anime stereotypes that few other than dyed-in-the-wool otaku can decipher. In Japan, a poll conducted by the otaku matchmaking service Otakuma reveals that four out of five of the top shows watched by female anime fans are about giant robots, while four out of five of the top shows watched by male anime fans are about little girls.

    While anime created for kids is on the wane, the debut of a life-sized, 18-meter tall life-sized version of the iconic 1970s robot hero Mobile Suit Gundam in a Tokyo park is greeted by some four million nostalgic fans over the course of its display. Many are grown fans who bring their children to see the thirty year old character.

    Meanwhile, in a Japanese radio interview, director Mamoru Oshii publicly admits that he was forced to use computers to animate his latest film "Sky Crawlers," because there simply "aren't enough animators out there to let us do everything hand-drawn. They're not around anymore." The general feeling is that Japan may not be able to sustain its anime industry in the coming years.[/spoiler]
Failure is the default option

Darkstar

Quotesuper-niche moé and lolicon shows brimming with inside jokes and anime stereotypes
:whoah:
Quotewhile four out of five of the top shows watched by male anime fans are about little girls.
:whoah:
小野寺梓のラブリーすきぴちゃん